Jak to jest z zakazami,latamy PPG czy nie?

pawelp...@gmail.com

Jak w temacie.

cmr...@wp.pl

Do sklepu i spowrotem

bodzio123

Jedynie pi zakupy lub do pracy. Podobno

bog...@op.pl

Tak..tez tak slyszalem..start,nastepnie tylko do sklepu i ladujemu..a i odstep pamietamy o odstepie..1m jesli lecimy w dwoch;)

fram...@gmail.com

Tak dzisiaj zrobiłem. Start, nawrotka nad sklepem i powrót. Wszystko prawomyślnie.

flaj

W dniu środa, 25 marca 2020 18:29:11 UTC+1 użytkownik pawelp...@gmail.com napisał:
> Jak w temacie.

"Przepisy pozwalają wychodzić z domu m.in. w celu realizacji niezbędnych codziennych potrzeb. Do takiej kategorii można zaliczyć np. jednorazowe wyjście w celach sportowych. Należy jednak pamiętać o zachowaniu odpowiedniej odległości od innych oraz o tym, że powinniśmy uprawiać sport w grupie maksymalnie dwuosobowej (nie dotyczy to jednak rodzin)."

Źródło: https://www.gov.pl/web/koronawirus/wprowadzamy-nowe-zasady-bezpieczenstwa-w-zwiazku-z-koronawirusem

Łukasz Prokop

W dniu środa, 25 marca 2020 18:29:11 UTC+1 użytkownik pawelp...@gmail.com napisał:
> Jak w temacie.

Sport możesz uprawiać.

altus0

Tylko w razie kuku ze szpitala już możesz nie wyjść....

stonb...@gmail.com

Ojtam Ojtam

JaroXS

Siema, proponuje Wam posiedziec w Polsce na dupie bo moze sie okazac ze szybko na latanie nie wrocicie. W Czechach siedzimy na dupie juz ponad 14 dni i nikt nie protestuje zbytnio bo im teraz wiecej posiedzimy tym szybciej wroci normalnosc - kazdy inteligentny zrozumie. Wlepiaja w Czechach juz nawet kary za chodzenie bez maseczki ochronnej 1600 pln po przeliczeniu. Jak ktos opusci kwarantanne to grozi za to wiezienie. Czesi przewiduja ze wytrzymaja 15000 zarazonych a potem rozwali to sluzbe zdrowia ktora w mojej ocenie nalezy do jednej z najlepszych w EU. Z raportow czeskich poza tym wynika ze Polska nie testuje prawie wcale na tak duze Panstwo i uwazaja ze zarazonych bedzie teraz kolo 12 tysiecy. Fala przyjdzie za 2, 3 tygodnie a wtedy zarty sie skoncza. Obecnie w Czechach jest 1500 potwierdzonych przypadkow i rosnie to najwolniej bo Czesi sie odizolowali totalnie. Ja juz 2 tydzien nigdzie w zasadzie nie wychodze i nie zamierzam. Zrobcie to samo dla dobra wszystkich. Nie badzcie samolubni.

Pozdro

Jarek Borowiec

Mateusz SP8EBC

W dniu 26.03.2020 o 07:09, JaroXS pisze:
A co z problemem jajka i kury ? Jak ktoś nie ma czym zasłonić twarzy a
jednocześnie nie może pójść i tego kupić bo nie ma czym zasłonić twarzy?

// ML

Mateusz SP8EBC

W dniu 26.03.2020 o 07:09, JaroXS pisze:
Poza tym uważam, że za dwa - trzy tygodnie żarty się skończą bo zacznie
się poważnie sypać gospodarka i kraj. Epidemiolodzy i lekarze
najchętniej zamknęli by wszystkich pod strażą i zabronili wychodzić do
momentu aż pandemia ustanie. Z drugiej strony są ekonomiści i
właściciele firm, którzy chcą natychmiastowego zakończenia ograniczeń
aby móc generować PKB i mieć za co wypłacać ludziom pensję i płacić
podatki. Prawda jest jak zwykle po środku.

Nie możemy niestety zamknąć się kompletnie na rok. O przepraszam już
zaczynamy to robić i ludzie pracujący zagranicą (np w Ostravie) nie będą
mogli już jeździć. Tylko partia nie zastanawia się z czego ci ludzie
mają się utrzymać i kto ma im wypłacać utracone wynagrodzenia. W Bielsku
(i pewnie w całej Polsce też) ludzie już tracą pracę z powodu kolapsu
usług i często również produkcji przemysłowej.

Niestety partia wydała pieniądze na 500+, wydała pieniądze na górników a
teraz ostatkiem sił wydaje pieniądze na 13tki i 14tki dla emerytów. Nie
mamy takiego luksusu jak Niemcy którzy teraz mogą sobie bezpiecznie
siedzieć i wydawać oszczędności.

Mówienie o pandemi pokroju Włoskiego i straszenie ludzi karawanami z
trumnami to tylko populizm i szukanie taniej sensacji. Włosi i Hiszpanie
sami są sobie winni i nie bez powodu teraz doganiają Chiny w ilości
zarażań i zgonów. Wystarczy tylko popatrzeć, że z 'niewiadomych powodów'
w niedalekiej Szwajcarii czy Niemczech takiego problemu nie ma.
Rozwodzenie się nad możliwym kataklizmem polskiej służby zdrowia jest
bezprzedmiotowe, bo ten kataklizm już wystąpił tylko w telewizji (tym
bardziej rządowej) się o tym nie mówi.

// ML

// ML

jojom...@gmail.com

W niemczech nie ma tyle przypadków bo pewnie skrupulatnie sprawdzają przyczynę zgonu a nie na zasadzie : mioł korone to znaczy że umarł na koronę.

fram...@gmail.com

Pytanie, czy gdyby nie miał wirusa,to by żył ze swoim nadciśnieniem lub inną "współistniejącą"? Jeśli tak, to niewątpliwie ostateczną przyczyną był wirus.

orzel

To taki problem zrobić sobie maseczkę że aż musiałeś marudzić o tym w elaboracie na pół strony?

Mateusz SP8EBC

W dniu 26.03.2020 o 11:23, orzel pisze:
> To taki problem zrobić sobie maseczkę że aż musiałeś marudzić o tym w
> elaboracie na pół strony?

A jak nie mam z czego jej zrobić? Albo nie chcę dla picu nosić kawałka
szmaty na twarzy, który i tak nie chroni przed wirusem bo ten jest kilka
rzędów wielkości mniejszy niż siatka tkaniny?

// ML

o o

Jarek, tu sie z Toba nie zgodze.
Poki co tylko system Koreanski dziala. Walczymy z choroba, zabezpieczamy sie i dystansujemy ale ludzie w wieku produktywnym pracuja.
Samym chowaniem sie walki nie wygrasz. Nawet jak by sie wszyscy na swiecie zamkneli w domu na 40dni i poscili jak Jezus (bo niby kto dostarczy jedzenie i media) to i tak sie gdzies jeden skurwysynek uchowa i bedzie powtórka.

cygan
(zabezpieczony, warsztat niedostepny dla ludzi z zewnatrz, wyznaczone bezpieczne stanowisko na placu do wymiany towarów, ale firma dziala i bedzie dzialac poki bedziecie chcieli latac. A odchoruje swoje w grudniu po sezonie ;))

witold...@gmail.com

Cześć Jarku.
WHO i rządy opierają się między innymi na takich danych

http://wwwold.pzh.gov.pl/oldpage/epimeld/grypa/index.htm

https://www.euromomo.eu/

i liczą że ten wirus jest sezonowy.
Czyli jesteśmy uziemieni do maja maks czerwca. Ale jeśli wirus nie odpuści do czerwca to będą musieli wprowadzić plan B. Jarek wytrzymasz w domu do czerwca???
Pozdrawiam Witek.

Norbi

W dniu środa, 25 marca 2020 18:29:11 UTC+1 użytkownik pawelp...@gmail.com napisał:
> Jak w temacie.

Nie uciekniemy chyba przed wirusem. Musimy nabrać odporności. Transport hula przez granicę jak złoto bez kwarantanny, ludzie w Polsce z kaszlem i gorączką na kwarantannie proszą się o testy, osoby wjeżdżające dostają kartkę o kwarantannie i mierzy się im temperaturę i nie są odnotowywane w systemie. Nikt nie wie ,że mają mieć kwarantannę. Jak umrą to nie wlicza się do statystyk. A tu nieźle gość tłumaczy co i jak https://polskatimes.pl/dr-pawel-grzesiowski-wszyscy-ktorzy-spotkaja-sie-z-koronawirusem-lapia-go-wywiad/ar/c15-14853523?fbclid=IwAR3aBp6nwuEVt0DLinm295Yugc_imqqsG9_wuc62b09bCXaDQ1rhudVDpvs

JaroXS

Hej Witek,

ja do czerwca wytrzymam jak będzie trzeba. Izolacja polega na życiu i załatwianiu rzeczy koniecznych i ograniczeniu kontaktów bezpośrednich z innymi osobami, a nie waleniu piwa w parku i siedzeniu z całą 20 osobową rodziną przy stole z jajkami w kwietniu. Jak ktoś nie jest w stanie wytrzymać i ma mieć problemy psychiczne to rozumiem że musi się iść przejść na spacer albo wyciągnąć szpej z szafy.

Co do gospodarki to należy się pogodzić że z tego cały świat będzie wychodził 10 lat a nie tylko Polska. Pracuję w branży informatycznej i sam się boję o swoją firmę. Mam klientów od Bułgarii po Łotwę i będzie rzeź gospodarcza to jest już jasne.

Nie jestem zwolennikiem obchodzenia problemu i szukania wymówek czy oby na pewno wirus zabił moją 70 letnią ciotkę, czy dostała zapalenia płuc po kieliszku wódki jak 2 tygodnie temu wyszła bez swetra z domu.

Przy tej ilości testów które są wykonywane w Polsce i tak słabej służbie zdrowia, oraz zakłamywaniu rzeczywistości przez obecny rząd, izolacja i odpowiedzialność społeczna to rzecz konieczna w mojej ocenie.

Każdy niech sobie wyciągnie własne wnioski i zdanie. Nie zamierzam nikogo przekonywać. Jestem zadowolony z postępowania czeskiego Państwa i cieszę się że wprowadzili zakazy najszybciej w EU. Myślę że w przypadku tej pandemii kto pierwszy ten lepszy, co dobrze widać po Chinach i Korei. Anglicy też myśleli że są nieśmiertelni ale jakoś nagle zmienili zdanie ;)

Pozdro

Jarek Borowiec

Tomasz Poznański

W dniu 26.03.2020 o 09:27, Mateusz SP8EBC pisze:

> [...]
> aby móc generować PKB i mieć za co wypłacać ludziom pensję i płacić
> podatki. Prawda jest jak zwykle po środku.
I to jest prawda, po dwóch miesiącach takich ograniczeń jak obecnie w
Europie, gospodarka będzie mniej więcej w takim stanie jak zaraz po II
wojnie światowej. Co do tego ekonomiści i ci, co za miesiąc zlikwidują
działalność, raczej sa zgodni. Co oczywiste, również o służbie zdrowia
wtedy, można bedzie mówić w czasie przeszłym.>
> [...]
> mogli już jeździć. Tylko partia nie zastanawia się z czego ci ludzie
> mają się utrzymać i kto ma im wypłacać utracone wynagrodzenia.
Mateusz, ja wiem, ze wybory i polityka, ale co partia (i która partia)ma
do zamykania granic? Kto ma na to jakikolwiek wpływ, że Czesi zamknęli
granice? Który kraj europejski ma dziś swobodny przepływ ludzi na granicach?

> [...]
> teraz ostatkiem sił wydaje pieniądze na 13tki i 14tki dla emerytów. Nie
> mamy takiego luksusu jak Niemcy którzy teraz mogą sobie bezpiecznie
Dzieki 500+ jeszcze ktoś za miesiąc będzie mógł kupić chleb dla swojej
rodziny, a z 13-tej emerytury babcia wspomoże ze trzy rodziny swoich
dzieci. Ja znam ludzi, których dochody skończyły się tydzień temu
(samozatrudnienie). Za miesiąc ich firma przestanie istnieć, bo branża
ścisle związana z usługami przewozu lotniczego. Istnieje też dobra
wiadomość, że może odbuduje się za jakąś dekadę.
Co do Niemców, to oni i tak zarabiają co najmniej 4X wiecej niz my, wiec
korzystając z Lidla przeżyją 4x łatwiej. Zresztą Niemcy i tak mają
wszystko najlepsze, nawet wirusa maja lepszą odmianę niz Włosi :).>
> [...]
> zarażań i zgonów. Wystarczy tylko popatrzeć, że z 'niewiadomych powodów'
> w niedalekiej Szwajcarii czy Niemczech takiego problemu nie ma.
Równiez z niewiadomego powodu problemu nie ma w Polsce, Litwie,
Finlandii, Szwecji, Rosji i wielu innych. Można domyślać się korelacji,
jednak teorii naukowej zweryfikowanej na razie brak. Co do Chin, sprawa
jest nieporównywalna, oni mogli sobie pozwolić na zamkniecie w regionie
Wuhan niecałych 5 % obywateli, nawet w więzieniach na rok, bo reszta 95
% społeczeństwa mogła na nich spokojnie pracować

> Rozwodzenie się nad możliwym kataklizmem polskiej służby zdrowia jest
> bezprzedmiotowe, bo ten kataklizm już wystąpił tylko w telewizji (tym
> bardziej rządowej) się o tym nie mówi.
W obecnych warunkach ekonomiczno społecznych, służba zdrowia w takim
pojeciu jakim znamy, przestanie istnieć za miesiąc, góra dwa. W
Hiszpanii 3,5 tys lekarzy juz jest zarażona, a to dopiero początek. Na
razie nie ma dobrych modeli postępowania, za rok, moze dwa, można będzie
takie opracowac na podstawie zebranych danych, z uwzględnieniem
specyfiki poszczególnych regionów. Teraz wszyscy kupują czas
przedłużając okres rozwój epidemii, nic więcej. Ale zasoby czasu nie sa
nieograniczone. Nad służbą zdrowia nie ma sie co rozwodzić, bo nie
istnieje takowa na swiecie, która jest w stanie obsłuzyć kilkanascie
procent populacji w stanie epidemii zagrażającej zyciu.

Pozdrawiam
Tomek

Tomasz Poznański

Żeby było czytelniej to jeszcze raz :

Tomasz Poznański

W dniu 26.03.2020 o 13:15, JaroXS pisze:

> ja do czerwca wytrzymam jak będzie trzeba.

A do września ? :)

> [...]
>
> Każdy niech sobie wyciągnie własne wnioski i zdanie. Nie zamierzam nikogo przekonywać. Jestem zadowolony z postępowania czeskiego Państwa i cieszę się że wprowadzili zakazy najszybciej w EU.

Biorąc pod uwagę liczebność społeczeństwa, to Czesi jakos nie jawią się
w statystykach koronowirusa zieloną wyspą.

Myślę że w przypadku tej pandemii kto pierwszy ten lepszy, co dobrze
widać po Chinach i Korei. Anglicy też myśleli że są nieśmiertelni ale
jakoś nagle zmienili zdanie ;)

Akurat Korea nie wprowadzała w zasadzie żadnych zakazów, cały czas
działały szkoły i nie słyszałem aby cokolwiek było zamknięte. Może
pojawił sie inny czynnik losowy, np. klimatyczny.

Pozdrawiam
Tomek

JaroXS

Też stawiałem na czynnik klimatyczny/pogodę ale jakoś w USA, Hiszpanii czy nawet na Mauritiusie nie działa, bo właśnie mi klient z Południowej Afryki dzwonił że zostali odcięci od świata i że chorych przybywa. W Korei badali dużą ilość ludzi i izolowali od razu. No i monitorowali chorych i tworzyli mapy powiązań.

Spadam, temat rzeka.

Pozdro

Jarek

witold...@gmail.com

Jarek obejrzyj ten film żeby zobaczyć poziom determinacji Chińczyków

https://youtu.be/J3U2tfsxxik

Przypuszczam że w Republice Czeskiej mimo wysokiego zaangażowania rządu oraz społeczeństwa nie jesteście na takim poziomie. W Polsce nie jesteśmy napewno. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić i wskazać takie osiedle w Polsce.
Patrząc na walkę rolników z ASF gdzie naprawdę podejmują olbrzymie działania w celu izolacji hodowli od świata zewnętrznego to możemy przypuszczać że jesteśmy skazani na przegraną.
Oby ten wirus był sezonowy.

Tomasz Poznański

W dniu 26.03.2020 o 15:23, witold...@gmail.com pisze:
> Jarek obejrzyj ten film żeby zobaczyć poziom determinacji Chińczyków
>
> https://youtu.be/J3U2tfsxxik

Ogólnie fajna reklama noża kieszonkowego :).
A na poważnie - najważniejsza informacja to: czteromiesięczna
perspektywa pozostawania bez jakiejkolwiek pracy (na razie).
Takie rejony to tylko 5 % populacji Chin (obecnie pewnie juz mniej),
więc w skali kraju "prawie" bez znaczenia.
Scenariusz dla nas:
Europa - większość ludzi cztery miesiące bez pracy.
Efekt: cofniecie się cywilizacji zachodniej do czasów rewolucji
francuskiej (na razie).

Pozdrawiam
Tomek

witold...@gmail.com

To się już tak nakręciło że ofiar pośrednich korona wirusa będzie DUŻO, DUŻO, DUŻO więcej niż gdyby nic nie robić i dać wirusowi "działać"

JaroXS

Czeskie zaangażowanie jest bardzo wysokie ale nie na takim poziomie jak przedstawione w tym filmie. Mimo wszystko Czesi starają się naprawdę jak mogą i łażą w maskach i rękawiczkach praktycznie wszyscy. Polacy na razie to zlewaja. Na niektorych stacjach benzynowych w Czechach już zamontowali szyby plastikowe które oddzielają sprzedawców - tez bylem zdziwiony jak to zobaczylem. Temperatur jeszcze nie mierza ale mozliwe ze to za chwile bedzie robione przez wojsko, zobaczymy.

Wlasnie podali ze za dzien dzisiejszy w Czechach wykryto 240 nowych przypadkow? A ile wykryto w Polsce?

Pozdro

Jarek

witold...@gmail.com

Podają że 35 osób.

u2

W dniu 2020-03-26 o 16:15, JaroXS pisze:
> Wlasnie podali ze za dzien dzisiejszy w Czechach wykryto 240 nowych przypadkow? A ile wykryto w Polsce?

Wykyli tych, ktorych poddano testom. Bardziej wiarygodna jest ilosc
zgonow. Z tym, ze zaczyna sie podciaganie przyczyn pod choroby
wspoltowarzyszace tyu koklusz czy lupiez. Na razie mamy oficjalnie 14
zmarlych lacznie. W Hiszpanii bylo ponad 700 tylko wczoraj (przeganiaja
Wlochy)

--
u2

Merytoryczne dyskusje paralotniowe przeniosly sie na www.pgforum.pl

valent...@wp.pl

> Jak w temacie.
Panowie, wyjatkowo w tym przypadku chcialbym byc zlym prorokiem i sie bardzo mylic, ale boje sie ze mi sie to nie uda..

Obawiam sie ze za 2-3 miesiace, niemoznosc latanie bedzie waszym najmniejszym problemem...katastrofa gospodarcza, naszego jak podaje TVPis gospodarczego mocarstwa ze zrownowazonym budzetem,bedzie bardzo gleboka i nieuchronna, okaze sie czy "uszczelnienie" vat-u to prawda czy mit(ja uwazam ze mit i kreatywna ksiegowosc),kiedy pozbawione dochodow "pincetplusy" wyjda na ulice domagac sie wyplat wstrzymanego(bo kasy braknie na pewno) zasilku,kiedy Warszawke odwiedza zaniepokojeni brakiem obiecanych podwyzek, a uzbrojeni w styliska od kilofow i mutry fi 40 gornicy,kiedy szpitale zaswieca pustkami, bo polowa personelu bedzie na L4korona,a druga powie ze ma w dupie narazac zycie za 3000 jak obecnie robia to pielegniarki czy za 2000 jak robia to tak samo narazone na utrate zdrowia i zycia salowe.

Kiedy to pijarowcy obecnie wszechpanujacej wladzy wszechmadrego karla, zrobia przestepcow z bohaterskich lekarzy ktorzy glosno krzyczeli ze ZADEN szpital (poza ta klinika rzadowa), nie byl na taki stan rzeczy przygotowany.

Kiedy to bahaterskie bojowki WOT rozjada zdemobilizoanymi Leopardami protestujacych przeciwko konfiskacie zywnosci rolnikow, aby zapelnic nia mazurskie bunkry w ktorych "elyta" naszego mocarstwa postanowi przetrwac najblizszy rok w zdrowiu i szczesciu klepiac sie po plechach i glosno wykrzykujac co pelna godzina..."Cala Polska sie z was smieje"...itd,itd...a co pol "jaroslaw..jaroslaw"..

Kiedy to obecnie panujacy dlugopis, zostanie wybrany w maju 3-stoma glosami(wiekszosc sejmowa i senacka plus tatko rydzyk i wyznawcy) na nastepna kadencje,zatesknimy za szelestem glajta i warkotem silnika na plecach, bo po prostu moze nie byc co jesc,a za 3 opakowania chlorochiny bedzie mozna kupic nowe audi S5 z salonu!!!
Oczywiscie jesli beztrosko "latajac do sklepu" po olej czy na stacje benzynowa po paliwo do napedu,nie zarazicie sie i nie udacie raczym klusem na anielski orszak..:-0

Obym sie mylil,tego wyjatkowo sobie teraz zycze.

jojom...@gmail.com

Bez przesady, akurat żywności nie zabraknie. Co ma kwarantanna do tego że se rolnik sam (w dolinie) siądzie do traktora brusić cały dzień z pługiem czy siewnikiem po polu ? Akurat rolnictwo może poza sadownictwem i przetwórstwem nie wymaga milionów rąk do pracy i podejrzewam że tam praca idzie jak co roku mimo korony. I chwała im za to wielkie Bog Zapłać.

witold...@gmail.com

Wieś bez miasta zawsze sobie poradzi, miasto bez wsi już nie.

altus0

A kurczaki mają po pięć łap.... Przecież po tyle pakują w Tesco.

witold...@gmail.com

:-)

PawelPoznan

Może nie aż tak drastycznie jak opisał to valentino, ale można się
spodziewać tragicznych skutków za kilka miesięcy dla naszej gospodarki,
"dobra zmiana" będzie miała w tym największy udział.
Dziś prywatne osoby, fundacje czy firmy muszą wspierać służbę zdrowia,
bo dobrze w niej jest tylko w TVPis.
Dalej to już nawet nie ma sensu się rozpisywać, jedyny pozytyw tej
tragedii jakiej jesteśmy i będziemy świadkami, to nadchodzący wielkimi
krokami dzień zapłaty przez beneficjentów "dobrej zmiany", niestety
rykoszetem bijący także w nas, ciężko pracujących którym państwo nie
płaciło za głosy poparcia.
Tak więc koledzy pomimo że też już tegoroczne plany na marzec mi się
zmieniły w kwestii latania, przeboleję też pewnie utratę wpłaty zaliczki
na wyjazd w czerwcu do Oludeniz, a o dalszym lataniu w tym roku nawet
już nie myślę, a co dopiero przejmować się zakazem lotów na dziś.
Dbajcie o zdrowie bo jest ważniejsze od tego czy zalatamy w tym roku czy
dopiero w przyszłym, ważne żebyśmy jeszcze w ogóle zalatali.

Pozdrawiam
PawelPoznan

Krzysiek

Jarek ale ja mogę wystartować z pod domu, nie opuszczam swojej posesji. Kogo mam zarazić w powietrzu?

Tomasz Poznański

> [...]
> zarażań i zgonów. Wystarczy tylko popatrzeć, że z 'niewiadomych powodów'
> w niedalekiej Szwajcarii czy Niemczech takiego problemu nie ma.

Ta wzorowa Szwajcaria właśnie osiągnęła dzisiaj łącznie 161 zgonów, co
przy 7-mio milionowej populacji daje już spory wynik, Niemcy 198 zgonów,
więc na pewno nie jest to powód do optymizmu.
Pozostawiąjąc animozje i emocje, to wszyscy idziemy w tym samym kierunku
i nie ma się co licytować, że jesteśmy troszkę z tyłu czy z przodu. W
naszej strefie około klimatycznej jeszcze nigdzie nie udało się
zatrzymać epidemii, rozwija się więc książkowo.

Pozdrawiam
Tomek

voice

W dniu 26.03.2020 o 16:15, JaroXS pisze:

maskach i rękawiczkach praktycznie wszyscy. Polacy na razie to zlewaja.

O przepraszam Jaro, nie zlewają ... :-)

Taki na przykład "Lewy" to nakazał wypłatę ze swojego konta miliona euro
na leczenie, Episkopat nakazał (nie, nie wypłatę kasy na leczenie ze
swojego konta) bicie w dzwony i modlitwę a Rydzyk zwany ojcem poprosił o
datki na radio...

Polacy stanęli w kolejkach po papier toaletowy a amerykanie po broń.
Żyjemy w ciekawych czasach, trzymać kciuki abyśmy przeżyli..

ech...
v.

voice

W dniu 26.03.2020 o 17:50, jojom...@gmail.com pisze:
> Bez przesady, akurat żywności nie zabraknie. Co ma kwarantanna do tego że se rolnik sam (w dolinie) siądzie do traktora brusić cały dzień z pługiem czy siewnikiem po polu ? Akurat rolnictwo może poza sadownictwem i przetwórstwem nie wymaga milionów rąk do pracy i podejrzewam że tam praca idzie jak co roku mimo korony. I chwała im za to wielkie Bog Zapłać.

Dużo pracowałeś na roli ?

pozdrawiam
v.

Tomasz Poznański

> [...]

> Przy tej ilości testów które są wykonywane w Polsce i tak słabej służbie zdrowia, oraz zakłamywaniu rzeczywistości przez obecny rząd, izolacja i odpowiedzialność społeczna to rzecz konieczna w mojej ocenie.

Wszystkich nie da się izolować, bo muszą się kontaktować z bliskimi
którzy muszą pracować (lekarze, transport, strategiczne gałęzie
gospodarki), bo wszystkich nie da się skoszarować. A tych co się
izoluje to jak długo - cztery, sześć czy 12 miesięcy? Wystarczy znów
jeden co przyjedzie stąd czy zowąd i historia kręci się w kółko.
Na razie podjęte środki, to jedyny sposób co można zrobić. Czy będą
skuteczne - nie wie nikt. Jedyna nadzieja, że koincydencja czynników
klimatycznych może nieco spowoduje spowolnienie lub zanik (takie pobożne
życzenie), ale bardzo długi bezobjawowy okres, lub w ogóle bezobjawowy
przebieg, raczej nie wróży dobrze.

Pozdrawiam
Tomek

voice

W dniu 26.03.2020 o 18:23, altus0 pisze:
> A kurczaki mają po pięć łap.... Przecież po tyle pakują w Tesco.

Coś w tym jest. Tak sobie myślę że dajmy na to 70% mieszkańców Wrocławia
przez całe swoje życie nie zobaczy żywej kury.
Choć zajada się w KFC

No bo Gdzie? na Majorce, na deptaku w Sopocie, w Szarm el cośtam?

pozdrawiam
v.

Tomasz Poznański

W dniu 26.03.2020 o 19:37, PawelPoznan pisze:

> [...]
> krokami dzień zapłaty przez beneficjentów "dobrej zmiany", niestety
> rykoszetem bijący także w nas, ciężko pracujących którym państwo nie

No cóż, może powróci wtedy władza, wielce upragniona przez lud
pracujący, która ciężko pracującym sowicie opłacała głosy poparcia.
Która to władza Paweł była, bo już stary jestem i pamięć nieco zawodzi :)

> [...]
> na wyjazd w czerwcu do Oludeniz, a o dalszym lataniu w tym roku nawet
> już nie myślę, a co dopiero przejmować się zakazem lotów na dziś.

Rozumiem frustrację :), co tam marzec, mi to się juz raczej do
października plany wywaliły. Chociaż i tak nie pamietam aby dłuzej niz
miesiac były kiedykolwiek aktualne :).

Pozdrawiam
Tomek

lojak

Niestety nie jest to wirus sezonowy, wiosna nic tu nie zmieni, w Doha jest aktualnie 27-29 stopni w cieniu i wirus rozłazi się w najlepsze.

Pozdrawiam Lojak

voice

W dniu 26.03.2020 o 20:27, Tomasz Poznański pisze:

> No cóż, może powróci wtedy władza, wielce upragniona przez lud
> pracujący, która ciężko pracującym sowicie opłacała głosy poparcia.
> Która to władza Paweł była, bo już stary jestem i pamięć nieco zawodzi :)

Chodzi Ci o władzę gdzie każdy dyrektor musiał być członkiem słusznej
partii, każdy minister prezentować właściwe partyjne poglądy, kułaków
pacyfikował aktyw robotniczy a kto nie był członkiem to wróg?

Faktycznie stary jesteś i Cię pamięć zawodzi jak czytam. Ja pamiętam,
qwa bardzo dobrze pamiętam...

v.

JaroXS

Tomek,

niestety się z Tobą nie zgadzam, bo uważam że podjęte środki w Polsce są minimalnie i bardzo za późno w stosunku do takich Czech np.
Stan wyjątkowy trzeba było wprowadzać 3 tygodnie temu i na drugi dzień dzwonić do Chin i dogadać się na dostawy środków ochronnych. Czesi to zrobili a Słowacy nawet byli 2 dni szybsi od Czechów. Obywatele i media nie zostawili suchej nitki na rządzie czeskim wtedy. "Jak to że Słowacy mają 30 mln masek ochronnych a my jeszcze nic? Jak to Słowacy zrobili?" Cały internet czeski był tym zalany. Nie trzeba być geniuszem aby odkryć że w czasie epidemii liczy się czas i środki ochronne.

Poza tym świadomość Polaków jest taka jaką widać na ulicach. W maskach nikt nie chodzi prawie i rękawiczek też nie używają bo przecież nie ma wielkiego halo. "Eeee tam sezonówka, przyjdzie, pójdzie będzie znowu gitara..." Trochę w to zaczynam wątpić i przestałem też już wierzyć że pogoda to zatrzyma. Uważam że im dłużej to w Polsce będzie siedziało tym dłużej będziecie izolowani, bo kto by chciał Polaków z korona wirusem z powrotem w Czechach widzieć np. Pomijam już wpływ czasu na gospodarkę.

Owszem można powiedzieć nie da się z tym nic zrobić i czekać na własne przeciwciała :D, ale ja nie podzielam takiego podejścia bo dużo więcej ludzi umrze.

Pozdro

Jarek

voice

W dniu 26.03.2020 o 20:30, lojak pisze:

> Niestety nie jest to wirus sezonowy, wiosna nic tu nie zmieni, w Doha jest aktualnie 27-29 stopni w cieniu i wirus rozłazi się w najlepsze.

Oczywiście że nie. Gdyby tak było to by od kilkunastu lat wracał każdą
wiosną. Jak to sezonowe zdarzenia maja w zwyczaju.

W Los Angeles jest aktualnie 16 stopni i promenada gwiazd pusta :-(

Pozdrawiam
v.

Romek

Czytając Jarku co piszesz to Czesi już są chyba zdrowi i nie ma zagrożenia idealne ludki te Czechy,chodzą w maskach co nic nie dają bo nie maja EPA,ale chodzą,chodzą te cechy w rękawicach i pocą te ręce,a czy grzebią nimi gdzie się da?,wystarczy umyć wracając i nie witać się.

PawelPoznan

W dniu 26.03.2020 o 20:59, Romek pisze:
> Czechy,chodzą w maskach co nic nie dają bo nie maja EPA,ale chodzą,chodzą te cechy w rękawicach i pocą te ręce,a czy grzebią nimi gdzie się da?,wystarczy umyć wracając i nie witać się.

Myślisz Romek że maski (nawet te bez EPA zrobione w domu choćby z 3
warstw starej tetrowej pieluchy) nosi się po to żeby się nie zarazić?
bo ja zawsze myślałem że nosimy je po to aby chronić innych.

Pozdrawiam
PawelPoznan

Romek

Otóż to, nosi się je będąc chorym więc po co zdrowemu maseczka?.
Ja mieszkam obok granicy gdzie jest Castorama i inne molochy i zanim pozamykali granice to tłumy Czechów chodzili po sklepach bez niczego, bez maseczek,rękawiczek,stali jak śledzie w kolejce po tanie paliwo i do kasy za zakupy,a wirus już był więc po co tak wychwalać, gdyby nie pozamykali granic dalej były by ich tłumy w Liroy czy Auchan jak codzień w pokazując czeską świadomość o zagrożeniu.

Tomasz Poznański

W dniu 26.03.2020 o 20:30, lojak pisze:
> Niestety nie jest to wirus sezonowy, wiosna nic tu nie zmieni, w Doha jest aktualnie 27-29 stopni w cieniu i wirus rozłazi się w najlepsze.

Analizuje się koincydencje miedzy temperaturą i wilgotnością, bo sama
temperatura rzeczywiście daje słabe korelacji statystyczne. Na przyrost
zachorowań duży wpływ ma też struktura społeczna a zwłaszcza struktura
społecznych związków. Temat na razie nie zbadany.

Pozdrawiam
Tomek

PawelPoznan

W dniu 26.03.2020 o 22:25, Romek pisze:
> Otóż to, nosi się je będąc chorym więc po co zdrowemu maseczka?.

:-)
Nie zrozumiałeś mnie, ja twierdzę że maseczki powinni w obecnej sytuacji
nosić wszyscy, bo np. ktoś z "koroną" przechodzoną bezobjawowo może
zarażać zdrowych, w maseczce, nawet tej najprymitywniejszej, zawsze w
jakimś stopniu ogranicza możliwość zarażenia innych.

Pozdrawiam
PawelPoznan

Mateusz SP8EBC

W dniu 26.03.2020 o 13:50, Tomasz Poznański pisze:
> [...]
> korzystając z Lidla przeżyją 4x łatwiej. Zresztą Niemcy i tak mają
> wszystko najlepsze, nawet wirusa maja lepszą odmianę niz Włosi :).

Naprawdę nie bądź zabawny Tomek. Dlaczego ktoś ma dostawać za darmo
pieniądze na które nie zapracował? 500pln do rączki gotówką tylko
dlatego, że ktoś ma dziecko? Phi. Był czas na oszczędzanie, który Niemcy
wykorzystali a my niekoniecznie. Niemcy mogą teraz siedzieć spokojnie w
domach i wydawać oszczędności na przezwyciężanie kryzysu a u nas te
pieniądze na 500+ bardzo szybko się skończą a to będzie bolało. Na
szczęście nie mnie bo ja mam swoje oszczędności :)

W takich momentach czuje się szczęśliwy i wdzięczny, że jestem tanią
siłą roboczą w niemieckiej korpo :)

// ML

Mateusz SP8EBC

W dniu 26.03.2020 o 20:30, lojak pisze:
> Niestety nie jest to wirus sezonowy, wiosna nic tu nie zmieni, w Doha jest aktualnie 27-29 stopni w cieniu i wirus rozłazi się w najlepsze.
>
> Pozdrawiam Lojak

Dobrą wiadomością w związku z tym jest to, że jeżeli z koroną uda się
zrobić porządek teraz, to przyszłej zimy będzie spokój. Ale o
czymkolwiek we Włoszech, w tym o nartach i lataniu trzeba zapomnieć tak
na minimum rok.

Mateusz SP8EBC

> [...]
> i sam się boję o swoją firmę. Mam klientów od Bułgarii po Łotwę i
> będzie rzeź gospodarcza to jest już jasne.

Śmiem twierdzić, że Chińczycy i Koreańczycy tego nawet nie poczują o ile
nie zachwieje im się Eksport. DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria) też
dadzą radę bez problemu ze względu na ogromne nadwyżki budżetowe i mądre
gospodarowanie. Włochy, Hiszpania i UK to będzie dramat. Ale Ci ostatni
sami sobie winni. Najpierw na własne życzenie brexit a potem na własne
życzenie koronawirus. Tak to jest jak się populistów do stołka dopuszcza.

Tomasz Poznański

W dniu 26.03.2020 o 20:46, JaroXS pisze:

> Tomek,
>
> niestety się z Tobą nie zgadzam, bo uważam że podjęte środki w Polsce są minimalnie i bardzo za późno w stosunku do takich Czech np.

Jarek przecież dopiero od wczoraj w Czechach obowiazuje zakaz zgromadzeń
powyżej 2 osób a na pogrzebach nie ma limitu.

> [...]
> Poza tym świadomość Polaków jest taka jaką widać na ulicach. W maskach nikt nie chodzi prawie i rękawiczek też nie używają bo przecież nie ma wielkiego halo. "Eeee tam sezonówka, przyjdzie, pójdzie będzie znowu gitara..." Trochę w to zaczynam wątpić i przestałem też już wierzyć że pogoda to zatrzyma. Uważam że im dłużej to w Polsce będzie siedziało tym dłużej będziecie izolowani, bo kto by chciał Polaków z korona wirusem z powrotem w Czechach widzieć np. Pomijam już wpływ czasu na gospodarkę.

Jarek podoba mi się Twój antypatriotyzm :), czy patriotyzm inaczej
(patrzac od czeskiej strony), ale Czechy dziś prawie osiagneły połowę
polskich zgonów, a trzy ostatnie dni, to własciwie dokładny przyrost
geometryczny, pominałem znaczacą różnicę wielkości populacji. Zupełnie
nie widzę powodów aby w Czechach miało to przebiegać radykalnie inaczej
niż u sasiadów. To czy bal przebierańców będzie większy czy mniejszy na
ulicach i tak nie ma znaczenia, bo to nie sa środki ochrony przed
kontaktem z osobą zakażoną. Chciałbym wierzyć, że maseczka, kask
motocyklowy, szalik czy inny element asortymentu marketów budowlanych,
stosowany przez ulicznych przebieranców, pomoże ustrzec potencjalnie
śmiertelnych skutków, ale mam słąba wiarę w to. Poza tym, na ulicach już
prawie nikogo nie ma, a jak sa to sa zatomizowani, bo jednak człowiek
zachowuje pewien stopień instynktu samozachowawczego. Niemniej jednak
jak widzę, idąc np. do piekarni, osobę wchodzącą z flizeliną na gumkach
na twarzy, to mnie przeraża, bo nie wiem czy wyszedł na chwilkę z
zakaźnego, czy tylko wyskoczył po chleb będąc na kwarantannie.

> Owszem można powiedzieć nie da się z tym nic zrobić i czekać na własne przeciwciała :D, ale ja nie podzielam takiego podejścia bo dużo więcej ludzi umrze.

Ja wiem, ze robimy, co możemy, ale wiara, że zapanujemy nad wszystkim
wg. naszych wyobrażeń jest co najmniej płonna. Najbliższy czas ukaże
jaka będzie przyszłość. Może się mylę?

Pozdrawiam
Tomek

Tomasz Poznański

W dniu 26.03.2020 o 20:42, voice pisze:

> [...]
> pacyfikował aktyw robotniczy a kto nie był członkiem to wróg?
>
> Faktycznie stary jesteś i Cię pamięć zawodzi jak czytam. Ja pamiętam,

Eee tam Isiu, co tam pamietasz, młody byłeś wtenczas jak ja i patrzyłes
na świat oczyma młodzieńca zafascynowanego życiem. Człowiek młody zawsze
jest idealistą, rewolucjonistą i musi co najmniej naprawiać lub nawet
ratować go. Potem dojrzewa i staje się gorliwym liberałem, aby na
starość zmądrzeć i wrócić do konserwatyzmu :). Prawda stara jak świat i
powtarza się cyklicznie co pokolenie.
Akurat miałem na myśli władze, które są w zasięgu wyborców, czyli to co
sie przez ostatnie 30 lat przewinęło, co Paweł może jeszcze pamiętać, bo
ja niekoniecznie :). Mianowicie: starą lewicę w postaci spasionych
liberałów w wieku mocno emerytalnym i nowych liberałów, tych lepszych,
nowoczesnych kapitalistycznych. Nie liczę bosakowych ultrakonserwatystów
walczących, bo to jeszcze nieopierzone i nie sprawdzone w boju. Pomijam
też neobolszewików zandbergowych, bo to u nas jeszcze musi długo
dojrzewać, gdyż pamięć ludzka nawet w drugim pokoleniu nie zanika tak
szybko.

Pozdrawiam
Tomek

Tomasz Poznański

W dniu 26.03.2020 o 22:54, Mateusz SP8EBC pisze:
Włochy, Hiszpania i UK to będzie dramat. Ale Ci ostatni
> sami sobie winni. Najpierw na własne życzenie brexit a potem na własne
> życzenie koronawirus.

Czyli jednak koronawirus to kara za brexit dla tych ostatnich? Ale
przynajmniej rozgrzeszeni będą ci co głosowali przeciw :)

Pozdrawiam
Tomek

Tomasz Poznański

W dniu 26.03.2020 o 22:50, Mateusz SP8EBC pisze:

> [...]
> pieniądze na które nie zapracował? 500pln do rączki gotówką tylko
> dlatego, że ktoś ma dziecko? Phi. Był czas na oszczędzanie, który Niemcy

Dlatego chociażby, że nie ma u nas uwzględnienia potrzeb życiowych
dziecka, jako człowieka, w systemie podatkowym, który powinien takie
minimum na przeżycie zostawić poza obowiązkiem podatkowym. Wychowanie i
utrzymanie dziecka do 18 lat, to obecnie koszt szacowany na 190 - 210
tyś. zł, przelicz sobie na poszczególne lata. Przez 30 lat wolnej Polski
nikt o tym nie pomyślał. Ot tak, po prostu zapomniał sobie i wcale nie
należy to do faktów bardzo zabawnych.
Przywołam jeszcze jeden z wielu argumentów, który jest z obszaru Twojej
fascynacji. Mianowicie Niemcy wykorzystali nie tylko to co piszesz, ale
również mają wielokrotnie wyższe świadczenia na dzieci, a przepiękna,
wspaniała idealna pod każdym względem Szwajcaria, ma najbardziej
rozbudowany sektor świadczeń socjalnych właśnie w dziedzinie zasiłków
rodzinnych. To jest po prostu standard współczesnych cywilizacji Europy.

> [...]
> pieniądze na 500+ bardzo szybko się skończą a to będzie bolało. Na
> szczęście nie mnie bo ja mam swoje oszczędności :)

Chciałbym mieć Mateusz Twój optymizm :), ale ileś lat doswiadczeń jednak
zbudowało mi trochę inny realizm oceny sytuacji. Jeśli środki, które tak
zachwala Jaro, zostaną zastosowane w Europie do leczenia koronowirusa
przez dłuzszy czas niż 2-3 miesiace, to możesz zapomnieć o swoich
oszczędnosciach, bo inflacja daje sobie rade nie z takimi rzeczami.
Nawet ci co zdeponują je w "banku ziemskim" czy kupia nieruchomość nie
muszą wygrać, bo tylko przykład Grecji daje juz dużo do myslenia.
I nie uchroni nas to, że prześcignelismy tę Grecją a nawet Portugalię w
PKB per capita. Najgorsze jest to, że nawet po miesiacu wielu ludzi,
którzy już są bez pracy nie będzie mieć gdzie wrócić, bo część
firm/firemek zniknie z branży na lata.

Pozdrawiam
Tomek

Tomasz Poznański

W dniu 26.03.2020 o 22:52, Mateusz SP8EBC pisze:

> [...]
> zrobić porządek teraz, to przyszłej zimy będzie spokój. Ale o
> czymkolwiek we Włoszech, w tym o nartach i lataniu trzeba zapomnieć tak

Teraz, to masz na mysli zapewne do świąt, bardzo optymistyczne :). My
(Europa) dopiero się rozpędzamy, jak to się zatrzyma do końca roku, to
myslę (jak juz ktoś tu napisał), że narty i latanie za Granicą będą
ostatnim problemem, dla większości nas, ... o którym moglibyśmy chociaż
pomyśleć. A sa jeszcze ciekawsze scenariusze.

Tomek

Tomasz Poznański

W dniu 26.03.2020 o 23:39, Tomasz Poznański pisze:

> Człowiek młody zawsze
> jest idealistą, rewolucjonistą i musi co najmniej naprawiać lub nawet
> ratować go.

Powinno być:
"Człowiek młody zawsze jest idealistą, rewolucjonistą i musi co najmniej
naprawiać ŚWIAT lub nawet ratować go"

Tomek

JaroXS

Tomek,

Gdyby ktos Ci udowodnil ze bal przebierancow zapobiega w 50% w szerzeniu sie zarazy to ciekawe co bys wtedy mowil i jak duze rumience mial.

Temat sie wyczerpal teraz bedziemy ogladac teatr :)

Pozdro

Jarek

Mateusz SP8EBC

Tylko jak już przyrównujemy sobie programy socjalne to przyrównajmy
sobie też budżety i gospodarki. Bo bez tego to niepoważnie takie
zestawienia wyglądają.

500+ rzekomo miało zwiększyć dzietność to w takim razie może pochwalisz
się statystykami w których będzie widać ten nagły wzrost przyrostu
naturalnego po wprowadzeniu tego?

Środki, które tak zachwala Jaro nigdzie nie zostaną zastosowane na
dłużej niż 2-3 miesiące, bo żaden cywilizowany kraj (zastanawiam się czy
trzeba teraz do tego dołączać Polske czy nie) nie może sobie na to
pozwolić. Czy będzie korona, czy nie gospodarka będzie musiała ruszyć i
tyle. Niemcy mogą pociągnąć bardzo długo ale oni też będą powoli
wszystko podnosić.

Pamiętaj też, że chyba tylko w Italii i Hiszpani wszystko stoi na amen.
Naturalnie najbardziej oberwała turystyka, rekreacja, transport lotniczy
i część handlu oraz usług. Jeżeli ktoś pracuje w takich branżach to ma
przejebane. Inni trzymają się względnie dobrze a inni kroją na wirusie
grubą kasę.

Znajomy ma budowlankę i w zasadzie dużo mu się w robocie nie zmieniło od
czasu ogłoszenia tej epidemii. Właściciel sklepu osiedlowego w moim
bloku chwali sobie, że wzrosły mu obroty. W hurtowni w której się
zaopatruje bardzo duży przemiał i towar schodzi w niej na bieżąco. Jest
jak na każdej wojnie, jednych wpędzi to w nędzę a innych uczyni
obrzydliwie bogatymi. Trzeba mieć tylko nadzieję, że nie powielimy
schematu z USA i nie zlikwidujemy u siebie klasy średniej.

// ML

Mateusz SP8EBC

W dniu 27.03.2020 o 00:24, Tomasz Poznański pisze:
> Teraz, to masz na mysli zapewne do świąt, bardzo optymistyczne

Do okolic czerwca. Ograniczenia będą ściągane stopniowo. Granice będą na
odblokowywane na koniec. Czesi i Słowacy pójdą dość prosto ale do Włoch
to po prostu ludzie się będą bali jeździć jeszcze dość długo.

// ML

Mateusz SP8EBC

W dniu 26.03.2020 o 23:44, Tomasz Poznański pisze:
> Czyli jednak koronawirus to kara za brexit dla tych ostatnich?

Jeżeli już to miała by być kara to za ich głupotę i imperialne
sentymenty. Brexit nie wziął się z niczego tylko dlatego, że sami tego
chcieli. Problemu z wirusem aż takiego by nie było gdyby nie robili tego
co robili na początku

Robert Grubba

On Friday, March 27, 2020 at 7:53:25 AM UTC+1, Mateusz SP8EBC wrote:

> 500+ rzekomo miało zwiększyć dzietność to w takim razie może pochwalisz
> się statystykami w których będzie widać ten nagły wzrost przyrostu
> naturalnego po wprowadzeniu tego?

W kwestii dzietności i tematu koronawirusa - jeśli dziennikarz śledczy z poniższego filmu ma prawdziwe informacje (białka najbardziej podatne na wirusa w płucach, nerkach i jądrach) to jeśli epidemia nie zatrzyma może być bardzo cieżko z kolejnymi pokoleniami, a to będzie już poważny, długofalowy problem dla społeczeństw.

https://youtu.be/b5xlL-C53f8?t=1433

JaroXS

W dniu czwartek, 26 marca 2020 22:25:32 UTC+1 użytkownik Romek napisał:
> [...]
> Ja mieszkam obok granicy gdzie jest Castorama i inne molochy i zanim pozamykali granice to tłumy Czechów chodzili po sklepach bez niczego, bez maseczek,rękawiczek,stali jak śledzie w kolejce po tanie paliwo i do kasy za zakupy,a wirus już był więc po co tak wychwalać, gdyby nie pozamykali granic dalej były by ich tłumy w Liroy czy Auchan jak codzień w pokazując czeską świadomość o zagrożeniu.

Romek,

mieszkam w Czechach i widzę jak do tego podchodzi społeczeństwo i mam też rodzinę w Polsce. Czesi się ogarnęli błyskawicznie i należy ich za to chwalić. W Polsce to z jakiś powodów trwa a nawet nie jest akceptowane i wyśmiewane w postaci balu przebierańców itd. Paweł Poznań Ci już napisał do czego służy ta maska. Twoje dziecko może mieć korona wirusa w postaci kataru z nosa i przekazać to swojej babci która tego nie wytrzyma. Czesi robią już 4000 testów dziennie i starają się zwiększać liczby każdego dnia. Polska jest 4x większym Państwem i robi podobno 3000 testów dziennie chociaż nie wiem czy przy obecnej władzy można w to wierzyć patrząc na liczbę wykrytych przypadków. Także na razie to Polska musi dogonić Czechy nie wspominając już o tym że kilka tygodni zaspała. Żaden antypatriotyzm, tak ja widzę sprawę i nie wstydzę się o tym mówić.

Dodatkowo to Ci powiem że ostatnio czytałem że był w Polsce przypadek lekarki/pielęgniarki która w sieci powiedziała na fejsbooku że w jej szpitalu brakuje podstawowych środków ochronnych i że jest dramat. Co Polacy zrobili? Wypierdolili ją z roboty.

A tutaj jest reakcja doktórów czeskich w sieci na ostatnie przemówienie prezydenta Czech. Myślisz że kogoś wywalili z roboty? Nikt się nie ośmieli. Taka jest różnica pomiędzy naszymi Państwami i jest to przykre.

https://www.reflex.cz/clanek/zpravy/100345/prostrednicky-pro-zemana-projev-prezidenta-nastval-zdravotniky-dalsi-se-s-neslusnym-gestem-pridavaji.html

Pozdro

Jarek

witold...@gmail.com

Jarek jak można zostać rezydentem w Czechach pomijając ślub z piękną Czeszką?

Romek

Jarku jest bardzo dużo takich historyjek w tv spreparowanych itp,ja bardzo mocno patrzę co robię gdzie chodzę, dziecko mam w domu i staram się ile mogę co tak nie daje gwarancji ale pytam cię jaka jest świadomość Czechów tłumnie jeżdżących na zakupy do polski kiedy już to wszędzie było a granice otwarte, gdzie były ich maseczki, rękawiczki, trzeba było przyjechać i zobaczyć jak chodzili tłumami wykupując co jest nie patrząc na bezpieczeństwo, jak w amoku i tak było Jarku, wszędzie są ludzie co łamią przepisy i mają to w nosie, u was jest tak samo. Poczekaj na cyfry, już Czechy gonią resztę, podziel średnia przez ilość mieszkańców i wyjdzie prawdziwy obraz.

witold...@gmail.com

Panowie i Panie a na Żarze delikatna N. Obstawiam że ktoś nie wytrzyma i pojedzie polatać. Mnie zaraz rozniesie, żeby chociaż lało albo mocno wiało ale nie musi być piękna pogoda. Pozdrawiam Wszystkich.

witold...@gmail.com

JaroXS

W dniu piątek, 27 marca 2020 09:54:47 UTC+1 użytkownik witold...@gmail.com napisał:
> Jarek jak można zostać rezydentem w Czechach pomijając ślub z piękną Czeszką?

To proste.

1) Przyjeżdżasz, i idziesz gdzieś pracować i wynajmujesz sobie lokal.
2) Jeżeli chcesz się osiedlić na dobre to idziesz się od razu zarejestrować do czeskiej policji do spraw cudzoziemców w miejscu w którym mieszkasz. Składasz tam wniosek o certyfikat na pobyt czasowy. Mają na rozpatrzenie wniosku 60 dni. Dla wniosku jest potrzebny paszport i dowód osobisty. Cel dla uzyskania certyfikatu to praca, lub badania naukowe, dokument potwierdzający ubezpieczenie zdrowotne, potwierdzenie zakwaterowania (kopia umowy wynajmu), zdjęcie oraz podpisane oświadczenie, że w czasie pobytu nie będziemy ubiegać się o przyznanie świadczeń z pomocy społecznej.
3) Jak Ci wydadzą certyfikat tymczasowy to po kilku latach możesz się ubiegać o trwały certyfikat rezydenta, to się robi jak masz już dom, mieszkanie swoje własne w Czechach - taki mam właśnie ja. Masz wtedy wszystkie prawa jak każdy inny Czech bez możliwości głosowania bo nie posiadasz obywatelstwa.
4) Ostatni krok to obywatelstwo. Ja z tego zrezygnowałem bo trzeba egzaminy zdawać z historii czeskiej, języka itd. Na konsulacie nawet czesi mi odradzali że mi to nic nie daje a papierów tyle że nie chce im się tego wypełniać. Dzieciakom muszę swoim tylko załatwić jeszcze obywatelstwo polskie bo też nie miałem kiedy tego zrobić aby mieli podwójne.

To tyle. Aby uzyskać trwały pobyt rezydenta (taki dokument podobny do paszportu) to trwa to mniej więcej 3-5 lat i nie musisz mieć pięknej czeski. Posiadanie pięknej czeszki niczego nie przyspieszy, a czasami może opóźnić działania emigracyjne :D

Pozdro

Jarek

Piotr W

Jest nowa kamera z widokiem na północ :

https://gorazar-kozubnik.webcamera.pl/

pzdr

peter

Romek

Ponoć można uprawiać sport 😁😁😁😁
Dziś może jakiś drift po polach nisko ppg 😀 samemu.

witold...@gmail.com

Jarku bardzo dziękuję.
Pozdrawiam z dwutygodniowej kwarantanny :-)

witold...@gmail.com

Dzięki Piotrek za linka. Jak na razie widać że wielką dyscyplina w narodzie.

Paweł

W dniu piątek, 27 marca 2020 10:28:15 UTC+1 użytkownik Romek napisał:
> Ponoć można uprawiać sport 😁😁😁😁
> Dziś może jakiś drift po polach nisko ppg 😀 samemu.

To samo planuję jutro,nisko i powoli.

Romek

Oj powoli to nie będzie bo ciężko ale nisko zapewne tak i 🔇 cicho, może jakiś wapiennik przy okazji żeby losu nie kusić i zgromadzeń nie robić.

witold...@gmail.com

Teraz w PPG nie ciąg będzie ważny tylko poziom decybeli żeby jak najciszej przelecieć przecinką w lesie, a chodliwe kolory glajtów to khaki i brązowy :-)

Curro Jimenez

W dniu piątek, 27 marca 2020 10:11:03 UTC+1 użytkownik witold...@gmail.com napisał:
> Panowie i Panie a na Żarze delikatna N. Obstawiam że ktoś nie wytrzyma i pojedzie polatać. Mnie zaraz rozniesie, żeby chociaż lało albo mocno wiało ale nie musi być piękna pogoda. Pozdrawiam Wszystkich.

Ad meritum: dzisiaj nie wyglada to za bogato, ale na jutro  prognozy lepsze i pewnie sprobuje - indywidualne uprawianie sportu na wolnym powietrzu jest dozwolone. Jade sam, latam sam, wracam sam, wiec nie widze zadnych przeciwskazan/zagrozen. A tak poza tym to stwierdzam, ze w spoleczenstwie nadal utrzymuje sie wiele mitow, zatem po kolei :-)
1. KAZDA maska zwieksza stopien ochrony, zarowno dla uzytkownika, jak i otoczenia. Jeszcze miesiac temu dziwnie na mnie w sklepach patrzyli, ale teraz widze coraz wiecej "przebierancow". To najwyrazniej wspolny problem Slowian i poludniowcow - twardziele wirusom sie nie klaniaja, vide Putin czy Wlosi, ktorym nikt nic nie bedzie mowil... Z tego co widze, glajciarze tez dalej raznie pomykaja w jednym samochodzie na startowisko i zwoza sie z przelotow, no coz...
2. Problem wirusa nie rozwiaze sie za miesiac czy dwa ("agent orange" jeszcze przedwczoraj mowil, ze gospodarka ruszy na Wielkanoc, ale wczoraj juz nic o tym nie wspominal :-). Tu decydujacy glos ma wirus, a dopiero potem zaufanie ludzi, ktorego nie ma i dlugo nie bedzie. Tak dziala system oparty na dlugu czyli zaufaniu (ze ktos kiedys te wartosci wytworzy).
3. To ze komus sie wydaje, ze jest zabezpieczony, bo ma zapisanych na koncie duzo cyferek, znaczy tyle, ze tak mu sie tylko wydaje :-). Najpierw w problemy popadaja klienci i firmy, zaraz po nich banki, a za bankrutujacy bank gwarantuje kolejny (i odwieczny) bankrut czyli panstwo :-)
4. To ze komus sie wydaje, ze w Polsce jest malo zachorowan i zgonow w nastepstwie zarazenia koronawirusem, to znaczy, ze tak mu sie tylko wydaje :-) Dla przykladu: w Korei Pld. wykonuje sie ok. 25 tys. testow - dziennie. I mimo, ze sytuacja jest podobno pod kontrola, od 2 tygodni codziennie zglaszaja ok. 100 nowych zachorowan. Niemcy wykonuja ok. 200 tys. testow tygodniowo. Ale mozna oczywiscie wierzyc, ze u nas sie duzo testuje i ten wirus omija kraje nie-kapitalistyczne (Rosja, Bialorus, Polska). Nie wiem tylko, co z Iranem :-). Kraj odizolowany od lat, rzadko odwiedzany, rzadko opuszczany... W ogole dziwna sprawa z tym wirusem :-)
5. Mimo ze nie chodze do wyborow i podobno w zwiazku z tym nie mam prawa glosu, i tutaj chetnie dorzuce swoje 2 grosze :-). Za aktualna sytacje aktualnie rzadzacy odpowiadaja w niewielkim stopniu (tak samo jak nie ich zasluga byl wzrost w ostatnich latach). Zdecydowane decyzje trzeba bylo podjac w polowie stycznia, gdy nawet z oficjalnych informacji docierajacych z Chin wiadomo bylo, ze tam jest jazda bez trzymanki. Wtedy na takie decyzje nie odwazyl sie nikt - w kazdym kraju politycy opozycji, przedstawiciele firm i zwykli obywatele nie pozwoliliby na takie posuniecia. Mozna sie jedynie przyczepic, ze zamkniecie granic i tak bylo fikcja, bo przez dlugi czas eksport/import wirusa odbywal sie bez przeszkod, a "kwarantanna" to pic na wode.
Na koniec pozostaje obserwowanie sytuacji, szczegolnie u Jankesow, gdzie wlasiciwie rozwinie sie ona wg sugerowanego przez niektorych scenariusza "nie robic nic, niech sie dzieje wola nieba"...

Zdrowia zycze :-)
CJ

Romek

Haha, mam w domu dużo siatki maskującej, może jakoś da radę pokleic na skrzydło i damy nowy wzór kolorów do Dudka 😁😁😁😀,w razie czego będzie akcja kryj ryj w przecince 😀😀😀😂😂

witold...@gmail.com

Statler

W dniu piątek, 27 marca 2020 10:11:03 UTC+1 użytkownik witold...@gmail.com napisał:
> Panowie i Panie a na Żarze delikatna N. Obstawiam że ktoś nie wytrzyma i pojedzie polatać. Mnie zaraz rozniesie,

E tam, jedź i lataj;)
We Włoszech średnia wieku zmarłych to 84 lata dla kobiet i 79 dla mężczyzn;)

Moja doszła do wniosku, że to ani chybi sprawka włoskiego zusu;)

Romek

Już latają na żarze, właśnie mijałem żar.

witold...@gmail.com

Już latają na żarze, właśnie mijałem żar.

Ilu w powietrzu?

Tomasz Poznański

W dniu 27.03.2020 o 07:57, Mateusz SP8EBC pisze:

> Brexit nie wziął się z niczego tylko dlatego, że sami tego
> chcieli. Problemu z wirusem aż takiego by nie było gdyby nie robili tego
> co robili na początku

Przyczyny brexitu są ogólnie znane. Jedną z podstawowych jest
niekwestionowanalna religia wyznawana przez eurokratów, czyli ideologia
likwidacji granic wewnętrznych. Wraz z drugim dogmatem wiary, czyli
polityką emigracyjną likwidujacą suwerenność państwa, zaczęła już
przynosić owoce tej ewangelizacji. Na efekty nie trzeba było długo czekać.
Jak zauważyłeś, wystarczył jeden Chińczyk, który zjadł jakieś gówienko
lub nie to zwierzątko co trzeba, by całe Schengen wzieło w łeb i wojsko
pojawiło sie u granic w kilka dni. Idea oczywiście była jak zwykle
wzruszająca. Niestety nikt nie przewidział, że Europa musi istniec
również w chwilach zagrożenia. Ot po prostu ktoś sobie zapomniał, lub
doszedł do wniosku, że historia świata się już skończyła.

Tomek

Tomasz Poznański

W dniu 27.03.2020 o 07:50, JaroXS pisze:
> Tomek,
>
> Gdyby ktos Ci udowodnil ze bal przebierancow zapobiega w 50% w szerzeniu sie zarazy to ciekawe co bys wtedy mowil i jak duze rumience mial.

Bal przebierańców mi nie przeszkadza, niech kazdy broni się jak może.
Gdyby rzeczywiści noszenie szmatek, na ustach na ulicy, spowodowało
spadek szerzenia się wirusa, to posypałbym głowę popiołem i zaczął
wierzyć w bezgraniczną mądrość ludzi u władzy. Na razie widzę czasem, ze
polityka miesza się z mądrością. Nie wykluczam jednak, że to ja jestem
już podgłupiały i to co jawi mi się jako paranoja, może jest już objawem
mojej paranoi. Mając ostatnio dużo kontaktów z psychiatrami, to wiem, że
nie ma zdrowych ludzi w tej materii. Są tylko źle zdiagnozowani :).

> Temat sie wyczerpal teraz bedziemy ogladac teatr :)

Pozostaje więc obserwować wyścig i zobaczymy, czy wyłoni się lider. Na
razie wszyscy ruszyli z kopyta i każdy przyspiesza.

Tomek

PawelPoznan

W dniu 27.03.2020 o 10:00, Romek pisze:
> Jarku jest bardzo dużo takich historyjek w tv spreparowanych itp,

:-)))
TVPis prawdę ci powie.
:-)

Jakie spreparowane jak ludzie przedstawiają się z imienia i nazwiska,
myślisz że ktoś sobie dla taniej propagandy będzie opowiadał np. że
choremu z objawami kazali siedzieć w domu, nie zrobili testów po czym po
jego śmierci nie robią sekcji żeby w statystykach nie okazało się że
jest 10x gorzej niż to co pokazuje TVPis.
Takich artykułów w prasie, czy innych niezależnych środkach medialnych
są dziesiątki.
Grunt że Duda jeździ po kraju, prowadząc kampanię i modli się za nas bo
tylko to im pozostało :-)
(przy okazji, czy ten różaniec który wczoraj zostawił w Częstochowie był
złoty?
będzie podstawa żeby powiedzieć że rezerwy złota sprowadzone niedawno do
Polski znikły)
:-)

Pozdrawiam
PawelPoznan

PawelPoznan

W dniu 27.03.2020 o 10:00, Romek pisze:
> Jarku jest bardzo dużo takich historyjek w tv spreparowanych itp,

tak, na szybko , pierwsze przejrzenie wiadomości w necie,

https://trojmiasto.onet.pl/koronawirus-a-sluzba-zdrowia-gdanski-lekarz-mysl-dzis-jutro-nadejdzie-fantomowe/v4q34ve

To wszystko tania propaganda spreparowana przez "totalną opozycję"
i proniemieckie media
:-)

nie będzie nam nikt w obcym języku...
jakaś wyimaginowana wspólnota...
drugi sort, itd.
:-)

Pozdrawiam
PawelPoznan

PawelPoznan

chcesz więcej "spreparowanych historyjek"?

https://polskatimes.pl/koronawirus-pozostawieni-sami-sobie-i-kneblowani-lekarze-prowadza-wojne-partyzancka-z-epidemia/ar/c1-14881089?fbclid=IwAR3bQ_xGzwLbRv7-tBCt-iQAWft_fnluPgqewHJK0KxATuIW8FYYBeChT-E

wszystko jest ok, zamykanie lekarzom ust jest dla naszego dobra,
żeby nie siać paniki w kraju mlekiem i miodem płynącym.

:-)
Pozdrawiam
PawelPoznan

voice

W dniu 27.03.2020 o 16:16, Tomasz Poznański pisze:

> [...]
> likwidacji granic wewnętrznych. Wraz z drugim dogmatem wiary, czyli
> polityką emigracyjną likwidujacą suwerenność państwa, zaczęła już

Tak się skromnie wtrącę, poprawcie mnie koledzy jeśli się mylę. Takie
odnoszę wrażenie że gdyby nie pomoc innych państw i wspólne działanie to
Anglicy (dziesiąt lat temu) wyjedli by całą trawę z wyspy po czym się
poddali i zaczęli mówić po niemiecku.

Ciekawe też są USA. Mogli mieć 52 państwa a zrobili jedno. Dziwni jacyś...

v.

PawelPoznan

W dniu 27.03.2020 o 10:00, Romek pisze:
> Jarku jest bardzo dużo takich historyjek w tv spreparowanych itp,

Hit dnia, tarcza antykryzysowa "dobrej zmiany" dla:

https://natemat.pl/303919,kuriozalny-zapis-w-tarczy-antykryzysowej-pis-zwolni-ze-skladek-ksiezy?_ga=2.41290594.1528730691.1584906105-2091557538.1570436649&fbclid=IwAR0UUEeyo_kkG0TnRfahii7OqRsOTVwLBIbY9eyCQsV4rDr_m7xKyc5dVSY

Ich zwolni z płacenia a mnie zawiesi, co mam w pompie bo nie mam zamiaru
brać kredytu żeby spłacić zaległości za kilka miesięcy w całości,
na końcu jeszcze okaże się (drobnym maczkiem) że z odsetkami.
:-)

"dobra zmiana" działa, kolejny dodruk 11mld. zł
:-)

zrównoważony budżet :-)))
raczej,
zrujnowany budżet
i dojna zmiana:-)
spreparowane historyjki
:-)

Pozdrawiam
PawelPoznan

Romek

Trzech
Message has been deleted

Mateusz SP8EBC

Z kasą w dobie kryzysu jest tak, że lepiej jest mieć więcej niż mniej.
Nie sądzę żeby się masowo banki przewróciły. Oszczędności prędzej przeje
turbo inflacja, która już przez koroną byłą duża. Teraz niektóre towary
mogą mieć trzycyfrowy wskaźnik wzrostu cen. Mięso w B-B już się zrobiło
drogie. Masarnie pewnie chcą sobie odrobić zwiększone koszta związane z
kontrolą sanitarną.

Ja na razie o pracę jestem wstępnie spokojny. Robimy tak jak do tej pory
tylko zdalnie. Czarne scenariusze są jeszcze w zakresie teorii i w nawet
najgorszych z nich nie ma zwolnień. Natomiast problem w tym, że B-B jak
i większość PL to jest montownia zachodnich koncernów. Mamy mało działów
badawczo rozwojowych. Z jednej strony niektórzy nie chcą wypuszczać
know-how do obcych krajów, z drugiej u nas też jest relatywnie mało
specjalistów.

Zapotrzebowanie na specjalistów raczej nie spadnie a na pewno nie
drastycznie. Telekomunikacja, energetyka itp to wszystko musi działać.
Pralka też będzie musiała mieć sterowanie elektroniczne, bo
programatorów mechanicznych już nikt nie produkuje i nie będzie produkować.

Ale typowo produkcyjne firmy, które jadą głównie na prawie zerowych
marżach (a tego w B-B jest dużo) mogą mieć poważne problemy, bardziej
ludzie którzy tam pracują.

Tomasz Poznański

W dniu 27.03.2020 o 18:21, voice pisze:

> [...]
> poddali i zaczęli mówić po niemiecku.
>
> Ciekawe też są USA. Mogli mieć 52 państwa a zrobili jedno. Dziwni jacyś...

Anglicy byli potęgą przez wieki, bo byli wyspą i mieli najpotężniejszą
flotę świata. Również kilkadziesiąt lat temu potega ich Royal Navy mocno
przyczyniła się do tego, ze cała UE i połowa Azji nie mówi po niemiecku.
Teraz tez doszli do wniosku, że współpraca gospodarcza jest ważniejsza
dla nich niż neomarksistowskie ideologie i zrobili swoje. Szwajcaria i
Norwegia była mądrzejsza przed szkodą, chociaż ta druga mocno
zachłysnęła sie tą alternatywną (zwaną progresywną niekiedy) myślą
europejską.
A Stany, zawsze stawiały na izolację. Historia Ameryki odbiega nieco od
historii i genezy tworzenia się państwowości na Starym Kontynencie.
Szkoda tu rozwijać temat bo do rana nie skończymy.

Pozdrawiam
Tomek

stanlee

W dniu czwartek, 26 marca 2020 22:50:34 UTC+1 użytkownik Mateusz SP8EBC napisał:

> [...]
> szczęście nie mnie bo ja mam swoje oszczędności :)
>
> W takich momentach czuje się szczęśliwy i wdzięczny, że jestem tanią

Jestem ojcem dwujki dieci dostaję tysiąc zł. od państwa na wychowanie tych dzieci które niestety będą musiały pracować w przyszłości na takiego prostaka jak ty , któremu się wydaje ,że jak naodkłada sobie stetę papierków , albo cyferek w banku na kącie to będzie miał zapewnioną spokojną starość . Wbij sobie do dłowy , że jeśli nie będzie młodego pokolenia , kture będzzie chciało mieć te twoje papierki do będiesz mógł sobie nimi d...e wytrzeć.

Statler

W dniu piątek, 27 marca 2020 22:06:22 UTC+1 użytkownik stanlee napisał:
> Jestem ojcem dwujki dieci dostaję tysiąc zł. od państwa na wychowanie tych dzieci które niestety będą musiały pracować w przyszłości na takiego prostaka jak ty , któremu się wydaje ,że jak naodkłada sobie stetę papierków , albo cyferek w banku na kącie to będzie miał zapewnioną spokojną starość .

https://lubimyczytac.pl/cytat/25115

PawelPoznan

W dniu 27.03.2020 o 22:06, stanlee pisze:
Pokazałeś oblicze beneficjentów "dobrej zmiany", zupełnie jak bym
oglądał relacje spotkań zwolenników z przeciwnikami obecnie rządzących,
wysublimowane słownictwo, itd.
A może by tak uczciwie zarobić na utrzymanie dzieci?
Może by tak "dobra zmiana" nie obciążała tak podatkami twojego
pracodawcy aby ten mógł dać Ci lepiej zarobić?
dlaczego ja mam się dokładać dziś do 500+ czy 13 emerytury, o
nierentownych spółkach skarbu państwa i dotacjach na partie i związki
wyznaniowe czy kościoły nie wspomnę.
Dać wolę np. "Owsiakowi" czy innej fundacji a nie czekającym pod budką z
piwem na mannę z nieba.
Ja też mam dwójkę dzieci i nikt nic mi nie dawał za to że je mam,
jak by tego było mało to pierwsze przyszło na świat w 3 dniu
wprowadzenia stanu wojennego, jeśli nie wiesz jakie to były czasy to
powiem Ci że wtedy żeby zapewnić żonie i dzieciom jako taki poziom życia
trzeba było się napracować i to solidnie, ale ja należę do tych którzy
nie leżeli licząc na wsparcie od państwa, tylko pracowałem.

Pozdrawiam
PawelPoznan

Cezar100

> [...]
>

> Jestem ojcem dwujki dieci dostaję tysiąc zł. od państwa na wychowanie tych dzieci które niestety będą musiały pracować w przyszłości na takiego prostaka jak ty , któremu się wydaje ,że jak naodkłada sobie stetę papierków , albo cyferek w banku na kącie to będzie miał zapewnioną spokojną starość . Wbij sobie do dłowy , że jeśli nie będzie młodego pokolenia , kture będzzie chciało mieć te twoje papierki do będiesz mógł sobie nimi d...e wytrzeć.

Zanim nazwiesz kogoś prostakiem, przeczytaj to co napisałeś, policz błędy i wywal tą wiadomość do kosza, bo to obciach.
It is loading more messages.