Ciężki, niedoświadczony pilot. Zmiana skrzydła PPG. Proszę o radę

niekoniecznie...@gmail.com

Dzień dobry. Proszę o pomoc w nurtującej mnie sprawie. Mam niewielkie doświadczenie PPG (~30 godz.), jednak regularnie zwiększam nalot. Z uwagi na dużą masę startową ~160kg, używam dość mocnego napędu black devil light oraz skrzydła o profilu klasycznym z trymerami (wg karty "area 33,3m.kw, projected 28,6m.kw., zakres wagowy ppg 110-185kg"). Jestem zadowolony z napędu. Odnośnie skrzydła: jest stabilne, łatwo podnosi się i startuje, ma niewielką prędkość lądowania. Jedynie prędkość skrzydła z zaciągniętymi trymerami pozostawia trochę do życzenia (~35km/h), niewiele lepiej jest po ich odpuszczeniu (~42km/h). Obserwując innych pilotów odnoszę wrażenie, że przemieszczają się o wiele szybciej. Zaczynam rozglądać się za nowym skrzydłem (być może samostatecznym). Czy mogę prosić o pomoc w zakresie doboru modelu i rozmiaru skrzydła dla niedoświadczonego i ciężkiego faceta? "Doradcy startowiskowi" proponują mi radykalną zmianę powierzchni na mniejszą (~25m.kw). Wydaje mi się jednak, że zmiana taka będzie dla mnie zbyt radykalna, a tym samym niebezpieczna. Dziękuję za wszystkie uwagi.

bartoszs...@gmail.com

Jedz np do Waltera który ma różne demówki.Polatasz zobaczysz poczujesz.Doradzą Ci obcy potem będziesz miał rozbieg jak samolot pasażerski....Zakup skrzydła to poważna decyzja a ryja nabić to chwila....Wiem co mówię :-D

wron...@gmail.com

W dniu środa, 11 września 2019 20:38:32 UTC+2 użytkownik niekoniecznie...@gmail.com napisał:
> Dzień dobry. Proszę o pomoc w nurtującej mnie sprawie. Mam niewielkie doświadczenie PPG (~30 godz.), jednak regularnie zwiększam nalot. Z uwagi na dużą masę startową ~160kg, używam dość mocnego napędu black devil light oraz skrzydła o profilu klasycznym z trymerami (wg karty "area 33,3m.kw, projected 28,6m.kw., zakres wagowy ppg 110-185kg"). Jestem zadowolony z napędu. Odnośnie skrzydła: jest stabilne, łatwo podnosi się i startuje, ma niewielką prędkość lądowania. Jedynie prędkość skrzydła z zaciągniętymi trymerami pozostawia trochę do życzenia (~35km/h), niewiele lepiej jest po ich odpuszczeniu (~42km/h).

Proflaje mają demówkę Macpara Charger pod twoją masę. To powinno Cię zainteresować. Latałem. Bardzo przyjemne i świetnie startuje. Taki trochę aniołek, ale goni 61 km/h.

Paweł Radziszewski

W dniu 11.09.2019 o 20:38, niekoniecznie...@gmail.com pisze:
> Jedynie prędkość skrzydła z zaciągniętymi trymerami pozostawia trochę do życzenia (~35km/h), niewiele lepiej jest po ich odpuszczeniu (~42km/h). Obserwując innych pilotów odnoszę wrażenie, że przemieszczają się o wiele szybciej.

Kilka delikatnych sugestii:

1. Nie ulegaj manii prędkości.
35 czy 42 km/h to faktycznie niewiele i np. ogranicza zasięg przelotów
czy uwrażliwia na zmienę wiatru, ale moim zdaniem nie jest to parametr
tak ważny jak wielu uważa. Ja np. właściwie na każdym skrzydle, które na
to pozwalało trymerami, najczęściej latałem i latam w ok. 1/4 zakresu
prędkości - ok. 42-45 km/h.

2. Nie szarżuj z radykalną zmianą rozmiaru skrzydła.
Słusznie uważasz, że zmiana 33,3 -> ok. 25 m^2 może być niebezpieczna.
Historia (wcale nie tak dawna) zna przypadek śmiertelnego wypadku
pilota, który nalot miał kilkadziesiąt razy większy od Twojego, do
którego to wypadku jednym z najistotniejszych przyczynków była
świeżoprzeprowadzona zmiana skrzydła. Na inny model, ale też i rozmiar o
dwie pozycje mniejszy. Celuj raczej w 26-28 m^2.

3. Jeśli masz możliwość - przeleć się na skrzydle, którego zakup
będziesz rozważał(!!!) A najlepiej na 2-3 różnych.

4. (trochę dodatkowo) Jeśli rozważasz coś ze stajni Dudka - przyjrzyj
się np. Synthesis 2 czy Universalowi. Jeśli czujesz się pewniej - może
Nucleonowi (WRC).

--
PMR

szofer...@gmail.com

Cześć . Jestem z lubelskiego jak masz ochotę polatać Nucleonem WRC 29 to zapraszam jak coś to dzwoń. Robert 607zero 4 zero 11 jeden

areks...@gmail.com

Mam ten sam problem moja startowa to 185 kg tylko że w trajce od początku przygody z PPGG na skrzydle stary Nutek 31 dop 140 a ja 185 rozbieg do końca startowiska po odjeciu gazu topi i idzie jak kamień do matki ziemi więc zakupiłem lifta tandemowego u Waltwra tylko że do dnia dzisiejszego nie było czasu latać ale jak kiedyś polatam to ci wszystko opiszę nie poddawaj się i niech warun ci sprzyja

areks...@gmail.com

Waltera miało być sorki pozdrawiam

g...@o2.pl

> [...]
> Dzień dobry. Proszę o pomoc w nurtującej mnie sprawie. Mam niewielkie doświadczenie PPG (~30 godz.), jednak regularnie zwiększam nalot. Z uwagi na dużą masę startową ~160kg, używam dość mocnego napędu black devil light oraz skrzydła o profilu klasycznym z trymerami (wg karty "area 33,3m.kw, projected 28,6m.kw., zakres wagowy ppg 110-185kg"). Jestem zadowolony z napędu.

Tak się zastanawiam czy będziesz zadowolony z tego napędu jak przesiądziesz się na samostatka .Nie że nie da rady ,ale dopiero sobie popracuje :).To samo skrzydło ale o rozmiar mniejsze ,przy zaciągniętych trymerach będzie leciało podobnie jak większość samostatków . Jeśli po odpuszczeniu trymerów leci ono z szybkością 42 km/h to uważam że jest to szybkie skrzydło (wzrost prędkości o 20 % ) .Jak możesz to powiedz co to za skrzydełko

Przemo Boosh

Ja latam z nóg. Ważę do startu 150 kg i latam hadronem 24 z mosterem. Zestaw daje radę.

Sławek Mikołów

> [...]
> Dzień dobry. Proszę o pomoc w nurtującej mnie sprawie. Mam niewielkie doświadczenie PPG (~30 godz.), jednak regularnie zwiększam nalot. Z uwagi na dużą masę startową ~160kg, używam dość mocnego napędu black devil light oraz skrzydła o profilu klasycznym z trymerami (wg karty "area 33,3m.kw, projected 28,6m.kw., zakres wagowy ppg 110-185kg"). Jestem zadowolony z napędu. Odnośnie skrzydła: jest stabilne, łatwo podnosi się i startuje, ma niewielką prędkość lądowania. Jedynie prędkość skrzydła z zaciągniętymi trymerami pozostawia trochę do życzenia (~35km/h), niewiele lepiej jest po ich odpuszczeniu (~42km/h). Obserwując innych pilotów odnoszę wrażenie, że przemieszczają się o wiele szybciej. Zaczynam rozglądać się za nowym skrzydłem (być może samostatecznym). Czy mogę prosić o pomoc w zakresie doboru modelu i rozmiaru skrzydła dla niedoświadczonego i ciężkiego faceta? "Doradcy startowiskowi" proponują mi radykalną zmianę powierzchni na mniejszą (~25m.kw). Wydaje mi się jednak, że zmiana taka będzie dla mnie zbyt radykalna, a tym samym niebezpieczna. Dziękuję za wszystkie uwagi.

Ja z przekonaniem polecam Ci Universala31. Najkrótszy i najłatwiejszy start ze wszystkich skrzydeł jakimi latałem. Duży zakres prędkości. Nucleon 25 będzie za mały, ale NXX26, Hadron 24, Universal 31 pozwolą Ci nadążyć nogami przystarcie i lądowaniu.

nicewi...@gmail.com

Obecna moda na przważanie skrzydeł nie wyczynowych jest dla mnie bez sensu. Sam przy podobnej niemal identycznej latam na Nuckeonie xx 28, który w zestawie z Motoromą daje sobie spokojnie radę. Jasne że "doradcy" chcieli mi najlepiej wcisnąć 24 lub 26. Ale nawet przy 150kg w dalszym ciągu mam obciążenie 5.37 kg/m2. Myślę że jeśli zmienisz swój obecny na "samostateczny" będziesz zadowolony. Bo różnica jest duża. https://www.dudek.eu/bezpieczenstwo/nieprzekraczalne-limity-obciazen.html

Bogusław Rojek

Witam
Że stajni Dudka zaproponował bym na pierwszym miejscu Reportera 28, na drugim Uniwersala minimum 28.5 lub większy. Syntezy już nie produkują. Nie proponuje Hadronów a nawet Nucleonów bo chłop ma zaledwie 30 h nalotu. Na glajtach z innych firm się nie znam dlatego nie proponuję.
Bogdan Rojek

nicewi...@gmail.com

Na papierze Reportair jest niemal identyczny do Nucleona ma wydłużenie mniejsze o 0.04 więc....