Nisko latające paralotnie nad Kazimierzem Dolnym

piotr....@gmail.com

Do latających nisko nad Kazimierzem, Panowie robicie mi i lokalnym pilotom złą robotę;dzwoniła do mnie kobieta z Kazimierza (miałem do niedawna na skrzydle reklamę z nr. telefonu stąd go ma), wściekła,że dosłownie 5m nad jej tarasem przelatywała paralotnia z napędem, gdy ta przyjmuje zagranicznych gości.Ogólnie kobieta się czepiała swego czasu mnie gdy po starcie z mojego startowiska nabierając wysokości przelatywałem nad jej posesją 150-200m, ponieważ jej goście słuchają muzyki poważnej na tarasie.Szedłem jej na rękę i zmieniałem trasę na okres przez nią wskazany choć jej nawet przeszkadzało,że latałem za Wisłą na 250 m (bo głos wg niej bardzo się niesie).Kobieta upierdliwa ale ma swoje prawa i chwali się ,że ma znajomych generałów i kogoś w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego;).Postanowiła na razie złożyć skargę w UM, spodziewam się więc wizyty policji na swoim startowisku.W kazimierzu prowadzę działalność gospodarczą od lat i nie chciałbym by niefrasobliwe podejście lataczy z Polski odbijały się na mnie.
Pozdrawiam Bogdan Rojek

andre...@gmail.com

Współczuję.Prędzej, niż później skończy się to restrykcyjnami ograniczeniami. Tak jak w modelarstwie lotniczym, przez nieodpowiedzialnych tzw. droniarzy, często z modelarzami lotniczymi nie mającymi nic wspólnego. Kto inny zawinił, a kogo innego powiesili...

Jacek Plona

Bo nam się wydaje, że jak jesteśmy w powietrzu to wszyscy z dołu klaszczą. A niestety nie zawsze tak jest..

stanlee

W dniu sobota, 8 sierpnia 2020 22:33:49 UTC+2 użytkownik Jacek Plona napisał:
> Bo nam się wydaje, że jak jesteśmy w powietrzu to wszyscy z dołu klaszczą. A niestety nie zawsze tak jest..

Drony powyżej 250 g z kamerką jusz doczekały sie obowiązkowej rejestracji z końcem tego roku. PPGanci też latają z telefonem, co jest urządzeniem rejestrującym . Jeśli drony muszą być rejestowzne to blaczego nie paralotniarze , to tylko kwestja czasu.

Tomasz Poznański

W dniu 09.08.2020 o 07:59, stanlee pisze:

> Drony powyżej 250 g z kamerką jusz doczekały sie obowiązkowej rejestracji z końcem tego roku. PPGanci też latają z telefonem, co jest urządzeniem rejestrującym . Jeśli drony muszą być rejestowzne to blaczego nie paralotniarze , to tylko kwestja czasu.

Nie tylko drony z kamerką, ale wszystkie BSP. Paralotniarze na razie nie
blokują umyślnie lotnisk, wykonując loty przez wiele godzin w pobliżu
pasów startowych, jak np. dwa drony w Gatwick, które paraliżowały ruch
przez wiele dni.

Pozdrawiam
Tomek

Baron

Niskie latanie jest niebezpieczne dla latającego. ZAWSZE