jak podać paralotniarzowi linę aby mógł zjechać z drzewa

Bomb...@poczta.onet.pl

zakładam że nie wozi w uprzęży 20 m liny

Romek

W dniu sobota, 23 września 2017 23:26:25 UTC+2 użytkownik Bomb...@poczta.onet.pl napisał:
> zakładam że nie wozi w uprzęży 20 m liny

rakietą ziemia ziemia:))))))

Bomb...@poczta.onet.pl

wisiałeś kiedy na drzewie z gołym 15 m pniem bo ja nie i czasami się zastanawiałem jak by trzeba było zejść to jak
ponadto po przydrzewieniu pasowało by mieć coś do szybkiego zabezpieczenia się przed upadkiem

Paweł Radziszewski

W dniu 23.09.2017 o 23:26, Bomb...@poczta.onet.pl pisze:
> zakładam że nie wozi w uprzęży 20 m liny

To niech wozi nitkę dentystyczną.

--
PMR
Message has been deleted

Marian Szampera

W dniu sobota, 23 września 2017 23:26:25 UTC+2 użytkownik Bomb...@poczta.onet.pl napisał:
> zakładam że nie wozi w uprzęży 20 m liny

Mam 2 pytania:
1.Czy kiedyś byłeś na szkoleniu?
2.Czy zależy Ci na merytorycznej odpowiedzi?

No i szybkie od(pod)powiedzi:
ad.1.-prawdopodobnie NIE, bo nie ma chyba szkolenia gdzie nie mówi się o nitce dentystycznej(najczęściej 50m ).
ad.2.-prawdopodobnie NIE, bo pytałbyś na pgforum (polecam, tutaj jestem z nudów bo deszcz pada!)
Ale życzę powodzenia, niskich drzew i pozdrawiam!!!

lesze...@gmail.com

W dniu sobota, 23 września 2017 23:26:25 UTC+2 użytkownik Bomb...@poczta.onet.pl napisał:
> zakładam że nie wozi w uprzęży 20 m liny

Widzę że nie jest złe mieć ze sobą kilkanaście metrów mocnego cienkiego sznurka, jak np linka do oplotu kosza PPG. Wtedy można podać aby ktoś mógł przywiązać różne rzeczy potrzebne u góry.

Pozdrawiam
Leszek

Pat I Mat

W dniu sobota, 23 września 2017 23:26:25 UTC+2 użytkownik Bomb...@poczta.onet.pl napisał:
> zakładam że nie wozi w uprzęży 20 m liny

Mozesz z procy wystrzelic nitkę dentystyczną a pozniej to juz jest prosta sprawa. Oczywiscie sa rozne rodzaje procy ...

CzarnyPPG

zrzucić z PPG :)

Przemysław Wiatr

A ja mimo 30 letniej praktyki zawsze mam ze sobą 30 m liny po której sam mogę zejśc zjechać

Bomb...@poczta.onet.pl

cieszą mnie idioci na tym forum z procami i nitkami

a wracając do tematu to kiedyś woziłem linę 6 mm ale potem trochę z racji wagi przeszedłem na kłębek cienkiej linki obciążonej karabinkiem tak aby schodziła pionowo do kogoś kto poda mi line do wciągnięcia

jeżeli ktoś stosuje jakiś inny sposób to chętnie poczytam

Bomb...@poczta.onet.pl

kiedyś woziłem linę 6mm teraz cienką z obciążnikiem do wciągnięcia liny

Bomb...@poczta.onet.pl

Bomb...@poczta.onet.pl

Romek

A widziałeś idiote co linę podaje?. Dzwonisz na straż i czekasz grzecznie. Linka 6mm dobra żeby się powiesić I wysuszyć a nie do schodzenia,albo do ściągnięcia liny. Polecam linę minimum 15mm karabinek i jak umiesz zejdź na dół,jak nie to siedź i czekaj.Nie jeden kozak już spadł więc jak nie masz doświadczenia ze wspinaczka choć trochę to może być źle.
Pozdrawiam

cmr...@wp.pl

W dniu wtorek, 26 września 2017 12:34:04 UTC+2 użytkownik Romek napisał:
> A widziałeś idiote co linę podaje?. Dzwonisz na straż i czekasz grzecznie. Linka 6mm dobra żeby się powiesić I wysuszyć a nie do schodzenia,albo do ściągnięcia liny. Polecam linę minimum 15mm karabinek i jak umiesz zejdź na dół,jak nie to siedź i czekaj.Nie jeden kozak już spadł więc jak nie masz doświadczenia ze wspinaczka choć trochę to może być źle.
> [...]

Zanim kogoś od kozaka zwyzywasz przeczytaj co napisał.
Używa (oby nigdy) tego wyłącznie do wciągnięcia liny.

ppguser

> [...]
> A widziałeś idiote co linę podaje?. Dzwonisz na straż i czekasz grzecznie. Linka 6mm dobra żeby się powiesić I wysuszyć a nie do schodzenia,albo do ściągnięcia liny. Polecam linę minimum 15mm karabinek i jak umiesz zejdź na dół,jak nie to siedź i czekaj.Nie jeden kozak już spadł więc jak nie masz doświadczenia ze wspinaczka choć trochę to może być źle.

Bez przesady dzisiaj liną 15mm to można "okręt holować". Właściwie w profejsonalnych systemach prac na wysokościach używa się lin 11mm i mniej. Przy statycznym obciążeniu 6mm to nawet tandem bezpiecznie na ziemie ściągnie. Nie wspominając już o wadze liny 15mm. Faktycznie sami fachowcy się wypowiadają :D

Romek

W dniu wtorek, 26 września 2017 13:36:18 UTC+2 użytkownik cmr...@wp.pl napisał:

> Zanim kogoś od kozaka zwyzywasz przeczytaj co napisał.
> Używa (oby nigdy) tego wyłącznie do wciągnięcia liny.

CMR!!
ja nikogo nie wyzywam,kozak to gość ,który chce za wszelką cenę sam zejść z drzewa mimo że nie jest to do końca dobry pomysł.
Ilu widziałeś takich???,ja wielu również po skokach na las i mino ostrzeżeń schodzili a raczej spadali.Przestrzegam kolegę żeby właśnie taki nie był,czytaj ze zrozumieniem ciut bardziej.

Romek

No tak liny są bardzo mocne,miałem na myśli uchwyt tej liny w dłoni żeby nie popaliła rękawiczek czy rąk a grubsza jest lepsza w dłoni,taką 6-8 mm można nie chwycić dobrze jak pojedziesz na karabinku.

ppguser

Jak dobry węzełek do zjazdu na karabinek (nawet ten z uprzęży) założysz to i na 4mm rąk nie popalisz, ale to faktycznie trzeba umieć. A nitka dentystyczna, lub żyłka w uprzęży wcale nie jest takim złym pomysłem, natomiast strzelanie tym z procy do kogoś na drzewie to mógł tylko Mateusz wymyśleć :) Lubię czytać jego fantazje. Zawsze poprawiają mi humor. pozdro

u2

W dniu 2017-09-26 o 14:56, ppguser pisze:
> natomiast strzelanie tym z procy do kogoś na drzewie to mógł tylko Mateusz wymyśleć:) Lubię czytać jego fantazje. Zawsze poprawiają mi humor.

To jest akurat metoda stosowana przez zawodowcow od sciagania z drzewa.
Nakretka M8 lub M10, szpulka dratwy i proca. Celuje sie powyzej galezi
do ktorej ma byc zamocowana lina ewakuacyjna. Pozniej przy pomocy tej
dratwy wciaga sie line.
A miales szanse pomilczec :)

--
u2

Merytoryczne dyskusje paralotniowe przeniosly sie na www.pgforum.pl

ppguser

Spoko, nie ogarnąłem. Wyobraziłem sobie strzelanie pudełkiem z nitką. Oddaje honor i odszczekuje.

Nie zmienia to faktu że w każdym z analizowanych przypadków poszkodowany musi mieć elementarne pojęcie "o linach".

pozdro

Bomb...@poczta.onet.pl

ta 6 tka była tylko asekuracja do schodzenia a nie do zjazdu i tak jednego ściągałem a nie było nikogo w pobliżu ponadto miało trochę gałęzi a pień dał się objąć rękami a gość miał rękawiczki co też pomogło

gdyby to był gładki pień to ani jako wiszący ani jako pomagający nie zdecydował bym się i czekał bym na profesjonalną pomoc

prawda jest też taka że uczono mnie posługiwania się ósemką karabinkiem małpą ale to wszystko jest na linę ponad 10 z węzłów trochę pamiętam ale dawno nie stosowałem i podejrzewam że wielu z nas ma takie luki w wiedzy

Grzegorz_P

Jeśli nie jest bardzo wysoko, nie ma dużo gałęzi i zapas nie wisi już na drzewie można go wyrzucić i za jego pomocą wciągnąć to co jest potrzebne.

Co do zjazdu na linie i uwolnienia się z taśm paralotni poniżej jest ciekawy film.
https://www.youtube.com/watch?v=XK7vR7rDv8U
Przyrząd, który jest na filmie i oryginalnie nie służy do tego co jest pokazane
http://www.wspin.net/absorber-energii-kisa-anodyzowany-p-238.html

Podczas zjazdu wydziela się bardzo dużo ciepła na karabinku lub innym przyrządzie używanym do tego celu oraz na samej linie i może dojść do jej stopienia i urwania (szczególnie jeśli jest cienka).
Lina o grubości 6mm i wytrzymałości 1000kg wydaje się być dość gruba i solidna
dopóki na niej nie wisimy:)

UWAGA: Nikogo nie zachęcam ani nie nakłaniam do jakichkolwiek zjazdów na linie, wiąże się to z dużym ryzykiem.
Jeśli jesteśmy w stanie wezwać pomoc to lepiej na nią poczekać.

Pozdrawiam,
Grzegorz

kstep...@gmail.com

Am Dienstag, 26. September 2017 15:20:17 UTC+2 schrieb u2:

> [...]
> Nakretka M8 lub M10, szpulka dratwy i proca. Celuje sie powyzej galezi
> do ktorej ma byc zamocowana lina ewakuacyjna. Pozniej przy pomocy tej

Ta metoda jest uzywana takze w geocachingu - dla niewtajemniczonych - taka zabawa polegajaca na ukrywaniu skrytek w terenie, min. wysoko na drzewach. Duza proca umozliwia przerzucenie linki pomocniczej na wysokosc do 40 m a po modyfikacjach jeszcze wyzej. Nie jest to oczywiscie mala proca jaka znamy z dziecinstwa, lecz potezna proca na wysiegniku.

Dla zainteresowanych podaje link do wersji z zasiegiem ponad 60 m
https://www.youtube.com/watch?v=fgRtpDuvaA8

Pozdrawiam,
Kamil

u2

W dniu 2017-09-26 o 19:54, kstep...@gmail.com pisze:
> Duza proca umozliwia przerzucenie linki pomocniczej na wysokosc do 40 m a po modyfikacjach jeszcze wyzej. Nie jest to oczywiscie mala proca jaka znamy z dziecinstwa, lecz potezna proca na wysiegniku.

Bylem swiadkiem jak stary indianin (ja juz dziadkiem jestem a on byl
duzo starszy ode mnie) przy pomocy zwyklej procy zawiesil dratwe na
galezi 40 m nad ziemia. Pozniej przy pomocy tej dratwy przeciagneli line
i mlody indianiec rączo wlazl po niej na gore.

mwi...@poczta.onet.pl

https://youtu.be/NE4LfdZkB8s?t=2m33s

Pawel Cypel

On Saturday, 23 September 2017 22:26:25 UTC+1, Bomb...@poczta.onet.pl wrote:
> zakładam że nie wozi w uprzęży 20 m liny

Nie podawac mu zadnej liny niech sie balas nauczy lazic podrzewach. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=5dNiLa0IMKg

michalko...@gmail.com

Wziąć do ręki i podać

henryk...@gmail.com

cieszą mnie idioci na tym forum z procami i nitkami
Nić dentystyczna jest mocna a zawartość opakowania wystarcza na na opuszczenie z najwyższego nawet drzewa. Służy nie do schodzenia ale po to by za jej pomocą wciągnąć linę podaną przez ratowników. Opakowanie nici nie jest większe od pudełka zapałek. Można to nosić w kieszeni uprzęży lub w kokpicie. Zanim ktoś nazwie innych idiotami Niech sprawdzi najpierw czy sam nie wyjdzie na idiotę.

Pat I Mat

Jasne :)

Pawel Cypel

Wyobraź sobie ze wisisz na drzewie z wielka drzazga w dupie a na dodatek wielkie kupsko nadlatuje i wyciagasz swoja nitke dentystyczna i juz ja chcesz odwijac, spieszysz sie bo kupsko Cie nagli. O niczym innym nie myslisz tylko jak walnac klocuszka i ten promieniujacy bol drzazgi w dupsku i nagle nić dentystyczna wypada Ci z rak.
Slyszysz ratownika jak drze morde " Co za oferma tam wisi? Normalnie wiszące nieszczescie"
Co wtedy?
Jak taki ratownik ma Ci podac line? Powinien sie drapac na gore? Zabrac pieluche zeby Cie odrazu przewinac? A moze powinien zlamas jeden drona sobie kupic? Masz jakies inne pomysly?
Pozdrowienia ;)

Jaroslaw Kuchta

W dniu sobota, 23 września 2017 23:26:25 UTC+2 użytkownik Bomb...@poczta.onet.pl napisał:
> zakładam że nie wozi w uprzęży 20 m liny

Każda jednostka GOPR ma ze sobą drzewołazy
wyjście do pacjenta na czubek drzewa zajmuje do 2 minut
w zależności czy drzewo jest obrośnięte gałęziami.
bo one tylko przeszkadzają.
wystarczy mieć tylko 1,5m szarfy z karabinkiem
przeplatamy ją ma pniu i wpinamy się do niej.
w razie jak by skrzydło przestało chcieć nas trzymać na tym drzewie ;-)