Hymn paralotniowy - NOWY

Małopolski Klub Paralotniowy

Witam. Mam zamiar napisać do pana Jacka Cygana z prośbą o napisanie hymnu paralotniowego. Do tego skomponować lub namówić kogoś do stworzenia muzyki. Możę jakieś pomysły? W oparciu o jkaieś dźwięki? Może się przyłożymy i stworzymy jakiś hicior? UWAGA ja Ci isę nie podoba nie pisz o tym. Potrzebuje samych motywujących pomysłów. Zapraszam do dyskusji. Podrawiam niebieski.

Jarek Jx TryFly

Super plan! Może Jaro XS coś skomponuje ? Albo Hynek

mirek...@poczta.fm

W dniu poniedziałek, 11 grudnia 2017 14:54:52 UTC+1 użytkownik Jarek Jx TryFly napisał:
> Super plan! Może Jaro XS coś skomponuje ? Albo Hynek

Proszę bardzo
https://www.youtube.com/watch?v=YN5kh0U9CfQ&feature=share

Małopolski Klub Paralotniowy

Odjechany koleś :), nie chcę czegoś zrobić dla beki. Takich pomysłów mi nie brakuje. Chcę stworzyć, coś co podniesie rangę naszego sportu, który tak troszkę kuleje w Polsce :(
niebieski

tomek...@wp.pl

I należy wprowadzić ustawowy obowiązek odśpiewania hymnu przed rozpoczęciem czynności lotniczych... Myślałem, że tamta epoka już nie wróci.

Ps.
Nie zapomnijcie też o pomniku. Najlepiej ku czci glajciarza, któremu się nie udało. Gdzieś na Wawelu; ranga bardziej wzrośnie.

altus0

Człowieku przeczytaj pierwszy post. Pisz konstruktywnie albo wcale. Mnie się ten pomysł podoba. A i przeciw pomnikowi nic nie mam.

Pat I Mat

W dniu poniedziałek, 11 grudnia 2017 14:43:49 UTC+1 użytkownik Małopolski Klub Paralotniowy napisał:
> Witam. Mam zamiar napisać do pana Jacka Cygana z prośbą o napisanie hymnu paralotniowego. Do tego skomponować lub namówić kogoś do stworzenia muzyki. Możę jakieś pomysły? W oparciu o jkaieś dźwięki? Może się przyłożymy i stworzymy jakiś hicior? UWAGA ja Ci isę nie podoba nie pisz o tym. Potrzebuje samych motywujących pomysłów. Zapraszam do dyskusji. Podrawiam niebieski.

Podejrzewam ,że szybciej napiszemy hymn o grupie jak z grupą:) Pomysł podoba mi się .Proponuję na nutę "Pływał raz marynarz który..."
P.S. Pewnie zaraz temat spadnie bo Pat i Mat zaczyna pisać :):):)

jaceksz...@gmail.com

Qurna czy to sezon ogórkowy czy jak?

voice

W dniu 2017-12-11 o 15:51, Małopolski Klub Paralotniowy pisze:
> Odjechany koleś :), nie chcę czegoś zrobić dla beki. Takich pomysłów mi nie brakuje. Chcę stworzyć, coś co podniesie rangę naszego sportu, który tak troszkę kuleje w Polsce :(
> niebieski

No pomysł super, świetny. Popieram, popieram. Pan Jacek Cygan to myślę w
lekkim szoku będzie jak dostanie to zlecenie.
A jak już byśmy ten hymn mieli to by trzeba jakąś procedure i flagę mieć
to by na przykład na otwarciu strzelnic można było z flaga jako
delegacja/poczet flagowy stanąć i to super podniosło rangę naszego
sportu. Myślałeś może o tym ?

No i jakiś protokół podczas odtwarzania/śpiewania też by było fajnie
mieć, nie sądzisz ? Jak narodowy grają to tam niby rękę na sercu trzeba
trzymać a my byśmy mogli tak ze jakbyśmy go śpiewali (bo to piosenka ma
być, tak?), to każdy by się mógł rękę trzymać tam gdzie ma zapas na
przykład...
I to by jeszcze przy okazji taki trening sięgania do zapasu był , na
sucho trening znaczy się trening taki

Nie, no suprer, naprawdę, pomysł petarda a pan Jacek Cygan to już w
ogóle czad... A jako klub to może byście załatwili i by zespół Bajer
Full zrobił prawykonanie. Na przykład na rozpoczęcie sezonu u was w klubie

trzymam kciuki, informuj na bieżąco co i jak.

pozdrawiam
v.
ps. A co się stało ze starym hymnem że tak zapytam się i który to był
ten stary hymn ?

Tomasz Poznański

W dniu 2017-12-11 o 18:49, voice pisze:

> v.
> ps. A co się stało ze starym hymnem że tak zapytam się i który to był
> ten stary hymn ?

Stary hymn ma się dobrze Isiu, ale może już dla mlodzieży nie jest cool
bo jest stary :).

Pozdrawiam
Tomek

Tomasz Poznański

W dniu 2017-12-11 o 21:26, Tomasz Poznański pisze:

> Stary hymn ma się dobrze Isiu, ale może już dla mlodzieży nie jest cool
> bo jest stary :).

Zapomniałem wkleić link:
http://19kldh.pl/paralotnie/news.php

voice

W dniu 2017-12-11 o 21:28, Tomasz Poznański pisze:
To raczej nie ten, komisja podobno określiła inny jako własciwy hymn

v.

kaas...@gmail.com

W dniu poniedziałek, 11 grudnia 2017 17:41:01 UTC+1 użytkownik tomek...@wp.pl napisał:
> I należy wprowadzić ustawowy obowiązek odśpiewania hymnu przed rozpoczęciem czynności lotniczych...

A po hymnie,przed czynnosciami, koniecznie apel....wiadomo jaki :)

Loty Tandemowe Kraków

Zróbmy to całkiem od nowa. Nie wzorując się na nikim. Siadamy po lataniu, oczywiście w ostatni dzień imprezy, co by nie było latania na drugi dzień. I każdy kto gra i umie używać zmysłu słuchu, zabiera głos. Nie widzę powodów, aby to musiało się stać szybko. Raczej wolałbym to przegadać między nami pilotami. Inaczej co prawda gada się przy flaszce. Umówmy się na picie on-line jutro, albo może w piątek lepiej (ja akurat mam spotkanie klubu jutro :) także mogę jutro). Mamy mnóstwo polskich piosenek o lataniu. Podam kilka przykładów: https://youtu.be/n3XRxoIvGdg lub https://youtu.be/q4AhwaLotT0
niebieski

adamparagliding

https://www.youtube.com/watch?v=q3LVrZyH1bU

https://www.youtube.com/watch?v=oh_r_qNb-yM

https://www.youtube.com/watch?v=tT9OjpAbQjI

arek.w

> Zróbmy to całkiem od nowa. Nie wzorując się na nikim.
> niebieski

Wg mnie nie powinna to być pieśń zbyt patetyczna, dostojna.
Nie jesteśmy zramolałymi piernikami ... raczej :)

adamparagliding

W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 08:29:55 UTC+1 użytkownik arek.w napisał:

> Wg mnie nie powinna to być pieśń zbyt patetyczna, dostojna.
> Nie jesteśmy zramolałymi piernikami ... raczej :)

Wikipedia
Hymn (z greckiego hýmnos – pieśń pochwalna) – uroczysta i podniosła pieśń pochwalna o apostroficznym charakterze wypowiedzi, komponowana na cześć bóstwa, szczególnej osoby, wydarzenia, ojczyzny (kraju), a także idei. W kręgu kultury europejskiej hymny znane były w basenie Morza Śródziemnego już w starożytności. Na stałe weszły do kanonów kulturowych wraz z rozwojem chrześcijaństwa, który uczynił swoim ten rodzaj literacki wzorując się na hebrajskim Starym Testamencie i judeochrześcijańskim Nowym Testamencie.

W literaturze średniowiecznej miał charakter niemal wyłącznie religijny. Współcześnie utożsamiany z pieśnią patriotyczną.

Historia literatury zna hymny: państwowe, narodowe, wojskowe, religijne, koronacyjne, akademickie, a także szkolne. Niekiedy hymnem staje się utwór niespełniający ścisłych wymogów formalnych; wystarczy, że określona społeczność nada mu taką funkcję.

Ma swoją odmianę liturgiczną śpiewaną w czasie nabożeństw. W szczególności rozbudowane są hymny protestanckie (pierwszy skomponowany przez Marcina Lutra). Ponadto w Anglii w okresie renesansu powstał anthem czyli anglikański utwór chóralny.

Znanym polskim hymnem jest Hymn do miłości Ojczyzny stworzony przez Ignacego Krasickiego, oraz Jana Kochanowskiego "Czego chcesz od nas, Panie?"

hynek...@onet.eu

> [...]
> Witam. Mam zamiar napisać do pana Jacka Cygana z prośbą o napisanie hymnu paralotniowego. Do tego skomponować lub namówić kogoś do stworzenia muzyki. Możę jakieś pomysły? W oparciu o jkaieś dźwięki? Może się przyłożymy i stworzymy jakiś hicior? UWAGA ja Ci isę nie podoba nie pisz o tym. Potrzebuje samych motywujących pomysłów. Zapraszam do dyskusji. Podrawiam niebieski.

Zeglarstwo jest czyms starszym od glajcenia, a hymnu sie nie dorobili. Hymnu nie maja samolotowcy, szybownicy i kosmonauci, chociarz proby byly:)
Ci pierwsi (zeglarze) dorobili sie za to calej ilosci szant (szantow), ktore prezentuja rozny poziom. Niekiedy nawet bardzo wysoki.

Widac, ze grupy nie sledzisz uwaznie (to nie obowiazek:) na szczescie)

Rzucam linka do tematu, ktory byl tu przerabiany:

https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.rec.paralotnie/0FNzyBhWnJA

Jakbys chchcial na skroty to:
https://www.youtube.com/watch?v=0JYuvRYqSa8
https://www.youtube.com/watch?v=EtszkMNDwmo
https://www.youtube.com/watch?v=_TmLkeenZPY
https://www.youtube.com/watch?v=Issy8YTkHtc

Przezucaj do konkretow, bo jest tam duzo smecenia:)

albo ostatnie:

https://www.youtube.com/watch?v=d1M4sUH85B8&t=354s

:)))

Ale tego leppiej nie ruszaj bo wyjdzie watek na 1000 postow i ani jeden nie na temat:)

poz.pawel

Ps linki zapodane sa przypadkowo przyciete, tak wiec samemu trzeba doszukac sie tego co komu sie podoba, albo i nie podoba

paw...@o2.pl

Takie tam pomysły, może są motywujące, a może niebardzo. Pozdrawiam.https://www.youtube.com/watch?v=jLET2WVBMK8 https://www.youtube.com/watch?v=CENPslQxAOY

Zbigniew Gotkiewicz

Hymn powinien rzucać na kolana

https://youtu.be/L-aKsvsnFQ4

Pat I Mat

W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 17:00:29 UTC+1 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Hymn powinien rzucać na kolana
>
> https://youtu.be/L-aKsvsnFQ4

Moim zdaniem mógłby zachęcać do paralotniarstwa, tolerancji, kultury i takie tam : https://www.youtube.com/watch?v=-52MWBzal2c

Loty Tandemowe Kraków

Interesuje mnie wasze zainteresowanie tematem. Jakaś zrzutka, ustalamy jakiś budżet. Mam napisać do niego, że chcemy za darmo? Czy zrobimy to jak trzeba. Ja tam dla pana Jacka Cygana z chęcią coś rzucę.
niebieski

altus0

Może lot w tandemie dla Pana Drzeka aby klimat piczuł ??

voice

W dniu 2017-12-12 o 18:59, Loty Tandemowe Kraków pisze:
> Interesuje mnie wasze zainteresowanie tematem. Jakaś zrzutka, ustalamy jakiś budżet. Mam napisać do niego, że chcemy za darmo? Czy zrobimy to jak trzeba. Ja tam dla pana Jacka Cygana z chęcią coś rzucę.
> [...]

A komitet już jakiś jest żeby mógł ogłosić że to jest jedyny i prawdziwy
hymn, tak żeby wiesz wszyscy uznali. No i czy Pan Cygan by jakieś inne
wersje do wyboru dał czy tylko jedna? No i może by tandem kraków go
przeleciał (pana Cygana znaczy się) dla lepszego rozeznania tematu przez
pana Cygana... Taki pomysł mam wiesz...

Bo ta jak hymn ma być to jakiś komitet powinien być, chyba co nie...
Może byś powołał HKHP (Honorowy Komitet Hymnu Paralotniwego). Jak juz
pan Cygan by przysłał ta piosenkę to moglibyście w klubie jakiś apel
uroczysty zrobić i jakby starczyło czasu to HKHP by mógł ogłosić potem
że to jest hymn i wszyscy by go zaczęli uznawać.

A wiesz potem HKHP mógłby nadawać odznaki paralotniowe honorowe,
uznaniowe itd, co myślisz ?

Wyobraź sobie że byłem dzisiaj na spotkaniu modelarzy i mówię im o tym
naszym nowym hymnie, panu Cyganie i w ogóle. Powiem Ci, petarda, pomysł
ich po prostu zmiótł, dobrze z 15 minut żaden się z podłogi nie
podniósł. W końcu jeden się pozbierał, taki tam młodszy instruktor,
nieważne, i mówi do mnie że oni przepraszają, ze nic innego nie maja ale
może profilaktycznie bym rutinoskorbin zażył...

v.
ps. I jakbyś z panem Cyganem pisał to wiesz, tak na czy chwyty ten hymn,
powiedzmy a-mol, D-dur, C-mol... wiesz żeby barowych nie było to palce
trza wyginać strasznie...

Piotr W

To może zamówić tekst, muzykę i wzorcowe wykonanie za jednym zamachem?
Może któryś z poniższych artystów zmierzy się z takim ambitnym zadaniem:

https://www.youtube.com/watch?v=Ellx53PmH3A

;)

pzdr

peter

cmr...@wp.pl

Nie stć nas.

voice

W dniu 2017-12-12 o 21:26, Piotr W pisze:

> To może zamówić tekst, muzykę i wzorcowe wykonanie za jednym zamachem?
> Może któryś z poniższych artystów zmierzy się z takim ambitnym zadaniem:
>
> https://www.youtube.com/watch?v=Ellx53PmH3A

Piotrek, dla mnie hymn :-) to to, ilekroć przekraczam 1000 m AGL nucę
pod nosem refren :-)
https://www.youtube.com/watch?v=iYNv1ZTrT54

A jak ktoś nie zakuma (żaden to wstyd) to tu ma tekst
https://www.youtube.com/watch?v=re7lKnB9KxQ

pozdrawiam :-)
v.

kaas...@gmail.com

A jak przedmuchuje na zawietrzną to proponuje taki:

https://www.youtube.com/watch?v=Xb6rOPW2Nno

hynek...@onet.eu

W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 18:59:07 UTC+1 użytkownik Loty Tandemowe Kraków napisał:
> Interesuje mnie wasze zainteresowanie tematem. Jakaś zrzutka, ustalamy jakiś budżet. Mam napisać do niego, że chcemy za darmo? Czy zrobimy to jak trzeba. Ja tam dla pana Jacka Cygana z chęcią coś rzucę.
> [...]

To ja teraz na powaznie,

O kur....wa?!

poz.pawel

Łukasz Serafin "QbaEPP11"

W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 21:44:59 UTC+1 użytkownik voice napisał:

> [...]
> pod nosem refren :-)
> https://www.youtube.com/watch?v=iYNv1ZTrT54
>

> A jak ktoś nie zakuma (żaden to wstyd) to tu ma tekst

U mnie jak jestem nisko i żebram , czy też pod podstawą, czy na wodzie na kajcie przy 40 knt ,to zawszae śpiewam refren https://www.youtube.com/watch?v=lB3LhiCCYi8 i to jest mój hymn :)

Pozatym niech już ten warun sie zrobi , bo ludziom z nielatania zaczyna zaczynają dziwne pomysły do głowy wpadać. A jak już Jacek Cygan, to wykonanie tylko Majki Jeżowskiej i c...j:)

michalko...@gmail.com

Mniej,, niebieskiego korsarza,, i będzie ok zielony

kaas...@gmail.com

A to może trzeba iść na całość i zrobić dwa hymny, jeden dla swobodnych,(jakis łagodny,troche chillout-owy), a drugi dla PPG-antow bardziej podniosły i o ile w pierwszym wypadku duet J.Cygan M.Jeżowska bedzie ok,o tyle w drugim proponuje P. Rubika i niech to bedzie co najmniej oratorium:)
I podajcie jakies konto do tej zbiórki,bo jak inaczej partycypować w tak wzniosłym dziele:)

fotolot

Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Hymn powinien rzucać na kolana

-całe (hymnowo) "narodowe" paralotniarstwo bo taką nazwę sobie podobno umyśliło kilku maniaków w jakimś Ośrodku Górskim Mirosławowie"(czy jakoś podobnie) -kupili by sobie kilka flaszek i wena sama by się znalazła... a nie już przechodzą do składek na zlecenia dla podwykonawców?(..oj dzieje się, dzieje...)

Isiu- naprawde świetne komenty.
Adam- też dobre naświetlenie historyczno-sytuacyjne.
Pozdro Wiesiek.