Filmy instruktazowe

JaroXS

Hej,

chciałem tylko poinformować że pracuję nad filmami instruktażowymi które będą publikowane na youtube. Filmy będą kręcone z dwóch moich kamer bo budżet i czas jest bardzo ograniczony :-).

W filmach postaram się skupić na naprawdę podstawowych rzeczach dla początkujących np.

- wprowadzenie i wyprowadzenie spirali
- kontrolna prędkości w spirali
- full stall
- lot do tyłu
- sat
- asymetryczna spirala
- podwinięcia itp.

Jeżeli uda mi się zrobić pierwszy odcinek w miarę z sensem to postaram się nakręcić więcej. Piszę to oficjalnie na grupie bo przynajmniej będę miał motywację dotrzymać słowa. Za chwilę rodzi mi się drugie dziecko :D

Dla zainteresowanych zmontowałem dzisiaj zajawkę wstępną z mojego latania.

https://www.youtube.com/watch?v=KHofANSyMYg

Nie ma tam jakiś pro Haken-krojców ale coś za te lata zrozumiałem ;-)

Pozdrawiam serdecznie,

Jarek Borowiec
Flyordie.info

Jarek Jx TryFly

Trzymamy kciuki ! Filmik świetny łapka w górę poszła

AlexF

Hej. Myślę,że Dalibor by ci pożyczył pare kamerek. Ładnie jest ujęcie na glajta i w okienku obok synchro na ręce. Wtedy ładnie widać timing przy różnych figurach. Ale to chyba troche pracy z tym będzie...

Pozdrawiam,

Alex

ark

Bez takiego ujęcia film nie bedzie instruktażowy. Po prostu takie ujęcia muszą byc, tak by było widać reakcje skrzydła na konkretna pracę ze sterówkami ,czy taśmami , plus ułożenie ciała więc, kamerka również przy czaszy . Piszę z punktu widzenia tego, co ja chciałbym zobaczyć.
Na poczatku gdy przeczytałem temat to pomyslałem - o następny "wujek dobra rada" ale popatrzyłem na film i całkiem zmienilem nastawienie . Uważam że, taki film jest jak najbardziej potrzebny .Fajnie że, ktoś się tego podjął.Bo to nie tylko wykręcenie akro ale też i zgranie filmu tak by cokolwiek było widać.
No i oczywiście z adnotacja - nie róbcie tego w domy bo ... zahaczycie o żyrandol :) :)
respect

JaroXS

Kamera bedzie na wysiegniku przed pilotem. Bedzie widac calego pilota i skrzydlo. Druga kamera bedzie na kasku - oczy zwrocone w kierunku skrzydla. Oprocz ujec wazna jest dobra czesc merytoryczna ktora trzeba napisac a potem powiedziec w trakcie figur. Bez przygotowania o wielu rzeczach po prostu zapomne. Bedzie to eksperyment filmowy ale moze cos z tego pozytecznego wyjdzie.

Jarek Borowiec

hynek...@onet.eu

Trzymam kciuki za przedsiewziecie.
I odwagi przy porodzie zycze. Pamietaj, mocno przyj:)

poz.pawel

Marcin Pawlica

W dniu środa, 26 kwietnia 2017 08:33:23 UTC+2 użytkownik JaroXS napisał:
> Kamera bedzie na wysiegniku przed pilotem. Bedzie widac calego pilota i skrzydlo. Druga kamera bedzie na kasku - oczy zwrocone w kierunku skrzydla. Oprocz ujec wazna jest dobra czesc merytoryczna ktora trzeba napisac a potem powiedziec w trakcie figur. Bez przygotowania o wielu rzeczach po prostu zapomne. Bedzie to eksperyment filmowy ale moze cos z tego pozytecznego wyjdzie.

> [...]

Trzymam kciuki :) Mocno brakuje tego typu materiałów, szczególnie w naszym języku. Może jak Ci się spodoba takie kręcenie, to jakaś zrzutka typu PolakPotrafi na sprzęt (choćby wypożyczenie), pomocników do filmowania z zewnątrz itd? Ja bym się chętnie dorzucił :)

Marcin

Roman

Łapka w górę, wreszcie może i u nas powstaną ciekawe filmy instruktażowe.
Aaa i nie zapomnij następną razą włączyć kolor :D .

maciejpa...@gmail.com

Siema Jaro

Na czym teraz latasz, bo po tym filmie nie idzie obczaic.

Gradient, Nikita, Sky? wszystko tam jest. No i jak Ci sie lata na tym skrzydle które masz obecnie?

Ja jak to za dawnych lat latam na Wings of Change, teraz spełniłem swoje marzenie i latam na Acrominatorze Pro, fajna maszynka tylko nieco żwawa.

Tutaj mam krótki filmik:

https://vimeo.com/166263857

Pozdrawiam
Maciek

JaroXS

Hej,

Obecnie latam na Freestyle 3 od Gradienta. Jest to najlepszy kompromis pomiedzy lataniem przelotowym i akro. Na tym skrzydle da sie zrobic wszystko i dobrze lata w slabych warunkach termicznych i ma rownie dobra doskonalosc. Nie posiada certyfikacji a jego zachowania oceniam na oko na EN-D. Przez ostatnie 7 lat mialem same profesjonalne skrzydla do akrobacji. Same Nikity w rozmiarach od 18 do 22m przy masie startowej z dwoma zapasami okolo 100kg.

Freestyle jest najlepszym skrzydlem uniwersalnym z dostepnych na rynku. Mialem okazje przetestowac wiele roznych modeli. Bylem w posiadaniu nawet Ozona Octana 2 22m ktory jest na filmie ale to jakies nieporozumienie a samo skrzydlo to porazka. Skrzydla do XC robia dobre ale freestylowego juz na pewno nie. Byc moze moja ocena wynika czesciowo z tego ze przyzwyczajony jestem do skrzydel dynamiczniejszych ale mimo wszystko w mojej ocenie to skrzydlo ma bardzo duzo wad i dziwie sie ze w ogole ozone to markowal Rodriguezem...

Nie zamierzam wracac do profesjonalnych skrzydel do akro bo nie mam juz tyle czasu na trenowanie co kiedys a te skrzydla nie wybaczaja bledow.. Zalezy mi na skrzydle uniwersalnym ktore pozwoli mi zostac dlugo w powietrzu zrobic przelot, umozliwi soaring przy silnym wietrze ale da mi rowniez wykonac figury na przyzwoitym poziomie bezpieczenstwa.

Pozdrawiam

Jarek

Zbigniew Gotkiewicz

Jaro. Chciałeś chyba napisać lot żaglowy :)

calhal

On Thursday, April 27, 2017 at 10:09:24 AM UTC+2, JaroXS wrote:
> Freestyle jest najlepszym skrzydlem uniwersalnym z dostepnych na rynku.

Zalezy co rozumiesz przez uniwersalne. Fakt jest taki, ze przechodzi praktycznie wszystkie figury, nawet infinity. Ale do najlatwiejszych na poczatki akro nie nalezy. Jesli chodzi o przeloty...to coz, tez troche bida ;P

> Bylem w posiadaniu nawet Ozona Octana 2 22m ktory jest na filmie ale to jakies nieporozumienie a samo skrzydlo to porazka. Skrzydla do XC robia dobre ale freestylowego juz na pewno nie.

Bo Ty nie jestes targetem dla Octane 2 i nie jestes poczatkujacy. To jedno z najlatwiejszych skrzydel do __inicjacji__ akro. Na pierwsze full stalle, tail slide, spadochronowania, a przede wszystkim helikoptery, chyba nie ma latwiejszego skrzydla.
Owszem, nie nadaje sie to do XC i do bardziej zaawansowanego akro, ale nie po to bylo robione.

> Nie zamierzam wracac do profesjonalnych skrzydel do akro bo nie mam juz tyle czasu na trenowanie co kiedys a te skrzydla nie wybaczaja bledow.. Zalezy mi na skrzydle uniwersalnym ktore pozwoli mi zostac dlugo w powietrzu zrobic przelot, umozliwi soaring przy silnym wietrze ale da mi rowniez wykonac figury na przyzwoitym poziomie bezpieczenstwa.

Dla kogos, kto juz umie wywijac fikolki, zgoda, FS3 daje Ci jakis tam kompromis. Ale zeby rozpoczac zabawe FS/akro sa latwiejsze zabawki

> Pozdrawiam
>
> Jarek

Srogie pozdro

3xc...@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=Gsbo73AIhzA - tresciwie

https://www.youtube.com/watch?v=5FkJGyl-GGk - szczegolowo

a jesli chodzi o octana flx ... prawda jest stary toporny ale ja lubie go ...
https://vimeo.com/2027546

ale kazdy ma swoje gusta ;)

pozdr
krystek

ps kupie octana w rozmiarze 25 ;)

3xc...@gmail.com

> [...]
> Owszem, nie nadaje sie to do XC i do bardziej zaawansowanego akro, ale nie po to bylo robione.

trudno sie nie zgodzic, zbytnio sie te para-dyscypliny wyspecjalizowaly zeby miec kompromis.

Krystek

JaroXS

Owszem Ozone Octane 2 jest super do trenowania figur negatywnych ale wedlug mnie mimo wszystko jest niedokonczony. Przede wszystkim skrzydlo ma mega problemy z utrzymywanien cisnienia w stabilach. To sprawia ze trenowanie nawet asymetrycznego sata dla poczatkujacego moze byc niebezpieczne. Skrzydlo poza tym slabo lata w termice a jego doskonalosc jest znacznie gorsza od konkurencji. Wydaje mi sie ze ozone mogl zrobic znacznie lepsze skrzydlo dla pocztkujacych. Nie jest to na pewno skrzydlo uniwersalne.

I prawda ze jestem na pewno duzo bardziej wymagajacym uzytkownikiem.

Jarek

hynek...@onet.eu

W dniu czwartek, 27 kwietnia 2017 11:18:31 UTC+2 użytkownik 3xc...@gmail.com napisał:

> https://www.youtube.com/watch?v=5FkJGyl-GGk - szczegolowo

Co Ty tu z takim jakims chujwico wyskakujesz? :))

poz.pawel

Dawid W.

Bez sensu, nie skręca w taśmach, nie łapie się za uprząż albo karabinki.... To jakieś chujwico :-D

Wracając do tematu to serdecznie dziękuję Jarku za twoje opisy i konsultacje via email. Dzięki temu mam SATa i przeciagniecia. Nawet kiedyś helikopter wyszedł. Dziś mniej czasu i napinki na kręcenie ale kontrola skrzydła opanowana między innymi dzięki Tobie!!! Na filmy czekam z niecierpliwością!

D.

maciejpa...@gmail.com

Siema

Jaro tez mi kiedys sporo fajnych rzeczy podpowiedzial ale teraz widze, robi jakies chujwico zamiast fullstali wiec nie wiem czy jest sens, zeby promował jakies filmy.

Poczekajmy na filmy instruktazowe uriuka, ktore na pewno pomoga nam zrozumiec jak robic prawdziwe fullstale i jak przetrenowac wszystkie sytuacje niebezpieczne w sposob prawidlowy.

Pozdrawiam

P.S Jaro oszczedz nam tych chujwico!