Bicie rekordu wysokości lotu PPG

Mateusz SP8EBC

Takie coś w AIPie wykopałem:

VFR SUP 15/18 (VFR ENR)

BICIE REKORDU WYSOKOŚCI W LOCIE MOTOPARALOTNI W REJONIE EŁKU (EA 51)

TERMIN
2018-02-01 do 2018-04-30

CZAS (UTC)
Zgodnie z Planem Uytkowania Przestrzeni Powietrznej (AUP).
Planowany czas aktywności: SR - SS.

Dolna granica:
GND
Górna granica:
FL 315 (!!!!)

No to widzę chłopaki chcą zaszaleć... :)

ML

arys

EA51 to nie są Kikity (dobre 100km na WNW od Ełku) ?

Bicie fajna sprawa ;)
Powodzenia!
AR

fotolot

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 08:00:46 UTC+1 użytkownik Mateusz SP8EBC napisał:
Fajna inicjatywa jeśli prywatna ,ekstremalnie ambicjonalna- będę kibicował, jednak taki czyjś pojedynczy lot to musi być pałowanie motorka i nuda do zeżygania.

Najpiękniejsze loty widokowe PPG bywają na wysokości np. 10-20m.

Zauważyłem ostatnio medialne nasilenie się (zaKODowanej) propagandy....

Sp8ebc-u czy pracujesz teraz dla PSP jako nie latający paralotniarz czy zacząłeś się pasjonować naszymi sportami i prywatnie podkręcasz zawłaszczeniowy zamach(oparty na łatwych do wykazania oszustwach) na naszą przestrzeń w niskim pułapie? https://www.youtube.com/watch?v=DjSTzD62e-8 Bądżmy szczególnie teraz(wobec "judaszy") aktywnie wszyscy RAZEM .

Może wyjaśnisz jak opłacane przez paralotniarzy PSP oficjalnie nas "broni" przed tą dronową mistyfikacją?

Pozdrawiam Wiesiek.

Zbigniew Gotkiewicz

Wiesiek. Twoja retoryka jest na takim poziomie że się tego nie da czytać. Nie umiesz się zapytać zwykłym tekstem bez tworzenia teorii spiskowych wobec ludzi i organizacji?

ZToniS

Am 13.01.2018 um 08:00 schrieb Mateusz SP8EBC:
> No to widzę chłopaki chcą zaszaleć... :)
>
> ML

Ciekawe czy wejdą na orbitę.

--
Tonizaur byly PG
P.S. Nie mam monopolu ani na wiedzę, ani na rację.

Statler

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 10:56:29 UTC+1 użytkownik ZToniS napisał:

> Ciekawe czy wejdą na orbitę.

Za pierwszym razem to nawet ruskie nie weszli;)

Statler

fotolot

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 10:53:48 UTC+1 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Wiesiek. Twoja retoryka jest na takim poziomie że się tego nie da czytać. Nie umiesz się zapytać zwykłym tekstem bez tworzenia teorii spiskowych wobec ludzi i organizacji?

Zbyszek zdaję sobie sprawę ,że tak jest dla nie wtajemniczonych(ale Ty?) jeśli naprawdę nie możesz czytać to mógłbym Cię doinformować(nie publicznie). Ta moja retoryka jest na podstawie wywiadów i informacji,które dość szczegółowo dokonywałem przez kilka lat w celu wyjaśnienia kto(jak grupa) w środowiskach lotniczych jest zwolennikiem "polskiego" zniewalania(również mnie jako pilota i konstruktora UL70) całych społeczności(wbrew konwencjom międzynarodowym).

OK. idę za Twoją radą i zwyczajnie zapytuję :

Co jest Tobie wiadomo Zbyszek o stanowisku PSP i do Sp8ebc-a: jesli się udzielasz dla PSP to czy jest Ci wiadomo o oficjalnych pismach i stanowiskach obronnych dla środowiska paralotniowego wobec zawłaszczenia przestrzeni użytkowanej dotychczas przez paralotniarzy?

Pozdrawiam Wiesiek.

Statler

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 12:06:31 UTC+1 użytkownik fotolot napisał:
> Co jest Tobie wiadomo Zbyszek o stanowisku PSP i do Sp8ebc-a: jesli się udzielasz dla PSP to czy jest Ci wiadomo o oficjalnych pismach i stanowiskach obronnych dla środowiska paralotniowego wobec zawłaszczenia przestrzeni użytkowanej dotychczas przez paralotniarzy?

Pytanie co prawda nie do mnie, ale z tego co wiem (25 lat+ latania), to nikt nigdy nie przydzielał dla PG czy PPG na wyłączność jakiejkolwiek przestrzeni powietrznej;) Były i są zakazy i ograniczenia na pewnych obszarach, co jest oczywiste.
Wiele razy latałem wokół np. Skrzycznego wespół z szybowcami, lotniami, jakimiś ULM-ami, a nawet z PPG-antami. Była nawet kiedyś awantura, że tym ostatnim ponoć nie wolno;)

fotolot

fotolot napisał:".... stanowiskach obronnych dla środowiska paralotniowego wobec zawłaszczenia przestrzeni użytkowanej dotychczas przez paralotniarzy?

nikt nigdy nie przydzielał dla PG czy PPG na wyłączność jakiejkolwiek przestrzeni powietrznej;) Były i są zakazy i ograniczenia na pewnych obszarach, co jest oczywiste.

No właśnie o to Statler chodzi, że teraz "KTOŚ"(h.. wie kto?) chce zawłaszyć sobie na "WYŁĄCZNOŚĆ" przestrzeń do 150m -cyt: "..ruchu załogowego...poniżej tej wysokości nie powinno być"- NA OBSZARZE CAŁEJ RP.

Statler

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 13:00:34 UTC+1 użytkownik fotolot napisał:
>No właśnie o to chodzi, że teraz "KTOŚ"(h.. wie kto?) chce zawłaszyć sobie na "WYŁĄCZNOŚĆ" przestrzeń do 150m -cyt: "..ruchu załogowego...poniżej tej wysokości nie powinno być"- NA OBSZARZE CAŁEJ RP.

Pobożne życzenie jakiegoś dupka;)

To pewnie kolejny sztorm w szklance wody;)
Pare lat temu jakiś oszołom w Sejmie postulował o zakaz palenia papierosów przez kierowców:) Wszystkich!
Mój Teść już w latach 80-tych miał taki zakaz jako kierowca autokaru.
A! I nie mógł jeździć w sandałach;)

Statler

ppgs...@gmail.com

Bylo to juz poruszane na grupie w listopadzie 2017: https://groups.google.com/forum/m/#!topic/pl.rec.paralotnie/CYhjyMET938

arek.w

> [...]

> Górna granica:
> FL 315 (!!!!)

> No to widzę chłopaki chcą zaszaleć... :)

Trzymam kciuki.
Powodzenia !

bartoszs...@gmail.com

A może ktoś opisze szczegóły czy dalej będziecie tylko bić?

fotolot

> A może ktoś opisze szczegóły czy dalej będziecie tylko bić?

To stare "bicie" zostało tylko na dzisiaj przez Mateusza "wykopane" , a nie wiadomo czy gość do maja ,przypadkiem z tego nie zrezygnuje...?

Zbigniew Gotkiewicz

Będą czekać do maja jeśli teraz są najlepsze warunki do bicia takiego rekordu? A tak swoją drogą to jest ciekawe zagadnienie jakie czynniki będą sprzyjać pobiciu rekordu. Może być fajny wątek, ale oczywiście nie tu. Trzeba będzie napisać na forum.
Message has been deleted

Statler

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 15:45:29 UTC+1 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Będą czekać do maja jeśli teraz są najlepsze warunki do bicia takiego rekordu? A tak swoją drogą to jest ciekawe zagadnienie jakie czynniki będą sprzyjać pobiciu rekordu. Może być fajny wątek, ale oczywiście nie tu. Trzeba będzie napisać na forum.

Tu będzie ciekawiej. Na 100%.

fotolot

> Gotkiewicz napisał: ....."Może być fajny wątek, ale oczywiście nie tu. Trzeba będzie napisać na forum."

Tu tymczasem masz Zbyszku powyżej zaległe pytanie o działania organizacji, którą podobno założyłeś? - 100 razy ważniejsze dla wszystkich na dzień dzisiejszy od powyższego tematu.

Statler

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 16:00:50 UTC+1 użytkownik fotolot napisał:

> Tu tymczasem masz Zbyszku powyżej zaległe pytanie o działania organizacji, którą podobno założyłeś? - 100 razy ważniejsze dla wszystkich na dzień dzisiejszy od powyższego tematu.

No, Gocio, nie daj się prosić!

Zbigniew Gotkiewicz

Wiesiek. Mam od tego telefon. Jak mnie będzie to interesowało to zadzwonię do kogoś kto zna odpowiedź i dowiem się z pierwszej ręki. I będę unikał zadawania pytań w rodzaju tych z dowcipu o lekarzu:
" Panie doktorze, czy przestał już pan brać łapówki? Proszę odpowiedzieć tak lub nie"

fotolot

Gotkiewicz napisał:
> [...]
> " Panie doktorze, czy przestał już pan brać łapówki? Proszę odpowiedzieć tak lub nie"

Dowcipnisiu Zbyszek rozumiem ,że nie interesuje Cię paralotniarstwo polskie i jakie jest stanowisko organizacji ,która jest przez nie finansowana i teoretycznie powinna bronić jego interesów(jak "własnych")w sprawie idiotycznej ustawki dronowej?

fotolot

Nie wiem o co Ci chodziło z tym dowcipem i Twoim "unikaniem" ale jeśli kierowłeś tą aluzję do mnie to wiedz ,że gdyby mnie interesowało czyjeś łapówkarstwo i miałbym na nie dowody(sam bym je dawał lub ktoś inny za kogo dałbym głowę)to choćby to był Prezydent to zapytałbym go wprost w oczy.

Statler

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 16:26:48 UTC+1 użytkownik fotolot napisał:
> [...]

No, no! Mocarz jakiś widać jesteś:) Gromowładny!

I będę unikał zadawania pytań w rodzaju tych z dowcipu o lekarzu:

A se unikaj, ale jak cię człowiek prosi usilnie, to kultura wymaga, by odpisać na temat, a nie wypinać się dupą!

voice

W dniu 2018-01-13 o 15:45, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> Będą czekać do maja jeśli teraz są najlepsze warunki do bicia takiego rekordu? A tak swoją drogą to jest ciekawe zagadnienie jakie czynniki będą sprzyjać pobiciu rekordu. Może być fajny wątek, ale oczywiście nie tu. Trzeba będzie napisać na forum.

Napisz, napisz...

v.

voice

W dniu 2018-01-13 o 17:31, fotolot pisze:

> Nie wiem o co Ci chodziło z tym dowcipem i Twoim "unikaniem" ale

Ale pomyślałeś chwilę/zastanowiłeś się co Ci chciał Gotek przekazać czy
na takie 'pierdy" jak rozumowanie nie masz czasu ?

v.

Statler

Isiu! Na forum to piszą i je czytają leszcze!

Ja twierdzę, że tera to trza robić! Bo wozduch gęściejszy i mniej wachy zejdzie:) I czasu;)

Zbigniew Gotkiewicz

Wiesiek. Jak Ci się coś nie podoba to zmień to. Wykorzystaj do tego stowarzyszenia i organizacje skoro chcesz coś zmieniać dla dobra wspólnego całej społeczności. Jak nie wiesz jak zacząć robi się to tak: na forum publicznym pytasz: chłopaki nievpodoba mi się to i to. Nie wiecie co mam zrobić żeby było tak i tak. Wtedy dostajesz dobre rady, pomoc, albo zjebkę że możesz coś zepsuć. Może spróbuj zrobić to w ten sposób?

Statler

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 18:56:56 UTC+1 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Wiesiek. Jak Ci się coś nie podoba to zmień to. Wykorzystaj do tego stowarzyszenia i organizacje skoro chcesz coś zmieniać dla dobra wspólnego całej społeczności. Jak nie wiesz jak zacząć robi się to tak: na forum publicznym pytasz: chłopaki nievpodoba mi się to i to. Nie wiecie co mam zrobić żeby było tak i tak. Wtedy dostajesz dobre rady, pomoc, albo zjebkę że możesz coś zepsuć. Może spróbuj zrobić to w ten sposób?

No, widać, że to twoje słynne wypróżnianie się tutaj weszło ci w krew;)

voice

W dniu 2018-01-13 o 18:50, Statler pisze:
Widzisz, szanse na zrobienie tej wysokości "na fali" są żadne. Zatem
pozostaje wyłącznie silnik i... cierpliwość.

Pytanie brzmi jak (i czy) można silnikowi pomóc.

Wciśnięcie manetki do oporu i piłowanie silnika prawdopodobnie nie
wchodzi w grę (piszę prawdopodobnie bo nie wiem jakie są przyjęte
założenia i taktyka lotu). Czy to będzie silnik 2T czy 4T, czy pilot
będzie miał możliwość modyfikacji parametrów jego pracy w czasie lotu a
przede wszystkim czy zmiany wywołane wysokością będą miały jakieś spec
znaczenie dla pracy jednostki napędowej i w jakich przedziałach
wysokości - nie wiem, nie jestem mechanikiem. Latałem z napędem ale
bardziej byłem zainteresowany lataniem w poziomie niż w pionie :-)))

Druga sprawa to skrzydło, będzie klasyczne czy samostateczne... To tez
pewnie będzie miało wpływ na finałowa ilość uzyskanych metrów...

Co do gęstości powietrza, hmmm trzeba by się zastanowić czy może lepiej
wybrać słoneczny letni dzień z podstawami na 3000 i po wykręceniu
termicznie tej wysokości zacząć zużywać paliwo na wznoszenie czy
"piłować silnik" w gęstym powietrzu ale od poziomu 0 (zero)..

v.

voice

W dniu 2018-01-13 o 18:56, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> Wiesiek. Jak Ci się coś nie podoba to zmień to. Wykorzystaj do tego stowarzyszenia i organizacje skoro chcesz coś zmieniać dla dobra wspólnego całej społeczności. Jak nie wiesz jak zacząć robi się to tak: na forum publicznym pytasz: chłopaki nievpodoba mi się to i to. Nie wiecie co mam zrobić żeby było tak i tak. Wtedy dostajesz dobre rady, pomoc, albo zjebkę że możesz coś zepsuć. Może spróbuj zrobić to w ten sposób?

Daj se spokój Gotek. Ten gość to prawdziwy patriota...
Tu rozum nie zadziała

v.

Statler

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 19:26:27 UTC+1 użytkownik voice napisał:

> Daj se spokój Gotek. Ten gość to prawdziwy patriota...
> Tu rozum nie zadziała

Nosz qrwa! Spierdoliłeś wszystko!

Statler

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 19:14:02 UTC+1 użytkownik voice napisał:

> Widzisz, szanse na zrobienie tej wysokości "na fali" są żadne. Zatem
> pozostaje wyłącznie silnik i... cierpliwość.
>
> Pytanie brzmi jak (i czy) można silnikowi pomóc.

A moje pytanie brzmi: Czy silnik ma być dowolny, czy jakoś skategoryzowany?
Bo może się okazać, że chłopaki się nalatają, a potem ktoś se weźmie silnik o 50 km mocniejszy i pokaże im to, co pokazuje przeciętny polski kierowca;)

fotolot

voice napisał:

> Daj se spokój Gotek. Ten gość to prawdziwy patriota...
> Tu rozum nie zadziała

Co się tak wijesz? czy ktoś Ci kiedykolwiek powiedział ,że pożytecznie używasz swojego rozumu ?,czy tak Ci się tylko wydaje?, a może Ty masz taką niepodważalną pewność ponad wszystko i wszystkich (również rodaków)człowieczyno ?

voice

W dniu 2018-01-13 o 20:14, fotolot pisze:

> Co się tak wijesz?

Ja? Jednak wszystko na to wskazuje że ktoś się jednak ogrzewa spalinami...

>czy ktoś Ci kiedykolwiek powiedział ,że pożytecznie używasz swojego rozumu ?,czy tak Ci się tylko wydaje?,

Mi się nie wydaje, natomiast kwestia twoich wyobrażeń to nie moja sprawa...

> a może Ty masz taką niepodważalną pewność ponad wszystko i wszystkich (również rodaków)człowieczyno ?

Ależ skądże, ja tylko jestem czlowieczyną i co gorsza nie mam kominiarki
z czaszką...

A masz z tym jakiś problem, reformatorze ?

v.

Statler

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 21:06:14 UTC+1 użytkownik voice napisał:
>i co gorsza nie mam kominiarki
> z czaszką...

A możesz to rozwinąć?
Może być ciekawie:)

Statler

fotolot

Gotkiewicz napisał:
> Wiesiek. Jak Ci się coś nie podoba to zmień to. Wykorzystaj do tego stowarzyszenia i organizacje skoro chcesz coś zmieniać dla dobra wspólnego całej społeczności. Jak nie wiesz jak zacząć robi się to tak: na forum publicznym pytasz: chłopaki nievpodoba mi się to i to. Nie wiecie co mam zrobić żeby było tak i tak. Wtedy dostajesz dobre rady, pomoc, albo zjebkę że możesz coś zepsuć. Może spróbuj zrobić to w ten sposób?

Zbyszek ja wiem i piszę czego chcę i co mi się nie podoba, czy tylko Ty nie zrozumiałeś?,powtarzam dla Ciebie że : ustawka odbierająca możliwość legalnego latania w niskim pułapie?(przypuszczam, że tobie i paru innym kolesiom akurat się podoba). W związku z tym zagrożeniem dla mnie i innych zadałem konkretnie Tobie Człowieku pytanie odnośnie stanowiska oraganizacji PSP, którą stworzyłeś i zakładam, że masz z nią nadal powiązania. Mam obawy ,że na pomoc PSP dla naszego środowiska w tej przemilczanej sprawie(żadnych oficjalnych stanowisk)raczej nie mamy co liczyć.
Napisz chociaż czy Ty to rozumiesz co napisałem? i tyle, a za wymijające gratisowe porady dla naiwnych Ci serdecznie dziękuję przyjacielu swoich przyjaciół.

Pozdrawiam Wiesiek.

fotolot

Jego "wyobrażenia to nie moja sprawa"...ale może zrobić zrzutkę na tą kominiarkę(zima jest)?

Zbigniew Gotkiewicz

Wiesiek. Prawdę mówiąc niewiele rozumiem z tego co piszesz i z tego co napisałeś to zrozumiałem że nie podobają Ci się jakieś proponowane zmiany w przepisach i w związku z tym szukasz poparcia dla swoich działań aby zablokować te zmiany. Na tym etapie mam dla ciebie dwie rady. Skontaktuj się z kimś z zarządu PSP lub bezpośrednio z instytucją która dokonuje tych konsultacji społecznych. To pierwsza rada. A druga to rada i prośba abyś przestał obrażać swoimi insynuacjami osoby które mają ci pomóc.

Statler

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 22:14:18 UTC+1 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Wiesiek. Prawdę mówiąc niewiele rozumiem z tego co piszesz i z tego co napisałeś to zrozumiałem że nie podobają Ci się jakieś proponowane zmiany w przepisach i w związku z tym szukasz poparcia dla swoich działań aby zablokować te zmiany. Na tym etapie mam dla ciebie dwie rady. Skontaktuj się z kimś z zarządu PSP lub bezpośrednio z instytucją która dokonuje tych konsultacji społecznych. To pierwsza rada. A druga to rada i prośba abyś przestał obrażać swoimi insynuacjami osoby które mają ci pomóc.

Gocio! A kiedy Ty przestaniesz mnie obrażać?

Bo mi się karta kończy, a mam już tego ze 3 Giga!

Statler

fotolot

> [...]
> Wiesiek. Prawdę mówiąc niewiele rozumiem z tego co piszesz i z tego co napisałeś to zrozumiałem że nie podobają Ci się jakieś proponowane zmiany w przepisach i w związku z tym szukasz poparcia dla swoich działań aby zablokować te zmiany. Na tym etapie mam dla ciebie dwie rady. Skontaktuj się z kimś z zarządu PSP lub bezpośrednio z instytucją która dokonuje tych konsultacji społecznych. To pierwsza rada. A druga to rada i prośba abyś przestał obrażać swoimi insynuacjami osoby które mają ci pomóc.

Dzięki Zbyszek za częściową odpowiedż, to gdzie i że oddaję indywidualną opinie w konsultacjach to jest dla mnie oczywiste ale to że jakieś osoby z PSP "mają" pilotom np. PPG pomóc w tej sprawie to na jakiej podstawie przypuszczasz?

I jeszcze wzajemnie mam dla Ciebie poradę abyś nie obrażał polityków, że to oni "mogą nas najwyżej wydymać"(mów za siebie)bo właśnie politycy 14 lat temu pomogli w liberalizacji naszych przepisów.

Zbigniew Gotkiewicz

Wiesiek. Trochę pamiętam jak to było wtedy zrobione. Według Adama Paski który był na komisji sejmowej z ramienia AP o przyłączeniu paralotniarzy do ustawy Prawo Lotnicze zadecydował głos jakiejś posłanki która nie chciała żeby w jej ogródku wylądował jakiś paralotniarz. To wersja według Adama i tak podobno się zaczęło. A potem było różnie i naprawdę nie masz o tym pojęcia a tworzysz jakieś teorie spiskowe.
Co do pomocy ze strony PSP dla osób chcących coś zrobić w naszym środowisku i dla innych pilotów to PSP zawsze kierowało się dobrem pilotów i pomagało w takich działaniach. Jest tylko jeden haczyk. Pomagało, a nie robiło za kogoś.

Statler

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 22:53:59 UTC+1 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> [...]
> Co do pomocy ze strony PSP dla osób chcących coś zrobić w naszym środowisku i dla innych pilotów to PSP zawsze kierowało się dobrem pilotów i pomagało w takich działaniach. Jest tylko jeden haczyk. Pomagało, a nie robiło za kogoś.

Bo robiło "pod siebie"

Statler

I dalej robi, bo reszta w/g PSP, to płacący.

voice

W dniu 2018-01-13 o 22:42, fotolot pisze:

> I jeszcze wzajemnie mam dla Ciebie poradę abyś nie obrażał polityków, że to oni "mogą nas najwyżej wydymać"(mów za siebie)bo właśnie politycy 14 lat temu pomogli w liberalizacji naszych przepisów.

ale czad :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Liberalizacja :-)))))))))))))))))))))))))))

v.

Statler

Ło qrwa, coś mu się chyba zacięło!

fotolot

>" Co do pomocy ze strony PSP dla osób chcących coś zrobić w naszym środowisku i dla innych pilotów to PSP zawsze kierowało się dobrem pilotów i pomagało w takich działaniach. Jest tylko jeden haczyk. Pomagało, a nie robiło za kogoś."

Powiem tak wg. mnie działania PSP w ostatnich konsultacjach o strefach wydawały się na grupie od początku być skierowane na wyciszanie w sprawie oddawania indywidualnych opinii by zdawać się na pośrednictwo PSP, które jak się potem okazywało wcale nie było zorientowane w tematach położenia startowisk itp.

Przy obecnych konsultacjach o "być albo nie być" dla paralotniarstwa w niskim pułapie w całej RP wogóle nic nie wiadomo o stanowisku PSP to jest "0" publicznego kontaktu ze społecznością ich finansującą.

Nie chcę podawać prywatnych informacji(personalnych) o dawniejszych konsultacjach przy wprowadzaniu polskich "Far103" ważne, że w miarę polubownie się zakończyły.

Osobiście czuję się zobowiązany złożyć szczere serdeczne podziękowania prawnikowi PSP G. Siwikowi za bezinteresowną pomoc pośrednio dla mnie w sprawie wyszukania i udzielenia informacji na podstawie której wynikało, że wg. nadrzędnych przepisów unijnych miałem prawo użytkować w przestrzenie do 100m wysokości aparat amatorskiej konstrukcji ważący 70kg. Niepoważny ULC na zapytania nie odpowiadał pół roku i do dzisiaj zresztą, a ustawowo ma dwa tygodnie.

Pozdrawiam Wiesiek.

fotolot

voice napisał:

> Ło qrwa, coś mu się chyba zacięło!

albo "kominiarka z czaszką" się na oczy obsunęła...

Zbigniew Gotkiewicz

Wiesiek napisał:
"Osobiście czuję się zobowiązany złożyć szczere serdeczne podziękowania prawnikowi PSP G. Siwikowi za bezinteresowną pomoc pośrednio dla mnie "

Brawo. Czyli jak sprawa ciebie dotyczy to umiesz znaleźć kontakt do kogoś z PSP. A jak nie, to są to pasożyty żyjące na koszt pilotów :)

Statler

Gocio to umie żyć z wykopalisk!

Chyba mu coś wykopię, qrwa!

voice

W dniu 2018-01-14 o 00:06, fotolot pisze:

> Osobiście czuję się zobowiązany złożyć szczere serdeczne podziękowania prawnikowi PSP

Tego wrednego PSP co nam tu jego wredność uświadamiasz ?
Nie zwymiotowałeś jak do nich poszedłeś ? Ale Ty jesteś dzielny, zuch no
po prostu zuch.

v.

ZToniS

Am 13.01.2018 um 15:21 schrieb bartoszs...@gmail.com:
> A może ktoś opisze szczegóły czy dalej będziecie tylko bić?

No właśnie!
Np. jak będzie z międzytankowaniem? Może z balona?

Statler

W dniu niedziela, 14 stycznia 2018 11:33:30 UTC+1 użytkownik ZToniS napisał:
> No właśnie!
> Np. jak będzie z międzytankowaniem?

Między tankowaniami to się lata Panie!

Tylko obok, żeby nie przyhaczyć:)

Statler

adamparagliding

W dniu niedziela, 14 stycznia 2018 11:33:30 UTC+1 użytkownik ZToniS napisał:
> Np. jak będzie z międzytankowaniem? Może z balona?

Na 4500m potrzebowałem około 4,5 l w zbiorniku zostało jeszcze 11 litrów. Nie ma potrzeby tankowania w powietrzu ;)
Pozdro

Statler

A tlen miałeś?
I ważne badania w komorze ciśnieniowej?
Jak nie, to było to przestępstwem.

To nie żadna złośliwość. Bez urazy,proszę:)
Chyba, że się jakoś przepisy pozmieniały;)

Tomasz Poznański

> [...]

> (...) bezinteresowną pomoc pośrednio dla mnie w sprawie wyszukania i udzielenia informacji na podstawie której wynikało, że wg. nadrzędnych przepisów unijnych miałem prawo użytkować w przestrzenie do 100m wysokości aparat amatorskiej konstrukcji ważący 70kg. Niepoważny ULC na zapytania nie odpowiadał pół roku i do dzisiaj zresztą, a ustawowo ma dwa tygodnie.

Wiesiek nie pisz takich rzeczy bo ktoś jest w stanie w to uwierzyć i
napyta sobie biedy przy okazji. Mikroloty, w tym konstrukcje amatorskie
i wszelkie inne statki powietrzne o maksymalnej masie własnej, łacznie z
paliwem, nieprzekraczajacej 70 kg (zgodne z Załącznikiem II do
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008)
NIE PODLEGAJĄ jurysdykcji EASA.
Nie istnieją więc żadne unijne regulacje, które uprawniałyby do latania
takimi statkami.

Pozdrawiam
Tomek

fotolot

Tomasz Poznański napisał: "......Mikroloty, w tym konstrukcje amatorskie
> [...]
> NIE PODLEGAJĄ jurysdykcji EASA.
> Nie istnieją więc żadne unijne regulacje, które uprawniałyby do latania

No i właśnie o to chodzi że "NIE PODLEGAJĄ jurysdykcji "
więc i nie są dla nich wymagane uprawnienia podobnie jak na "parasaile" czy paralotnie w różnych krajach.

Tomaszu Poznański nie wiem co Ci nie pasuje i czy lepiej się orientujesz w prawie od Pana Grzegorza Siwika z PSP ale w takim razie podaj przepisy wg. których uważasz, że na terenie EU te aparaty latają niezgodnie z Twoim prawem ? -nie chodzi o braki w regulacjach polskich i nieratyfikowanie ustaleń konwencji międzynarodowych(czy "staroubecką blokadę na wszystkich"). W razie zapytań urzedowych ULC się np. pyta Pana Kaczyńskiego ,a łon starszy chłopina chyba nie zorientowany w tematach współczesnych nie wie jak mają odpowiadać na zwykłe zapytania - więc może Ciebie powinni pytać o formalności?.

Pozdrawiam Wiesiek.
ps. wyjaśnij Tomek czy to prawne rozporządzenie Parlamentu EU określa konkretnie fizycznie latające aparaty amatorskie czy wg. Ciebie to dla Polaków POWINNO być fikcją...?

Tomasz Poznański

W dniu 2018-01-14 o 17:02, fotolot pisze:

> Tomaszu Poznański nie wiem co Ci nie pasuje i czy lepiej się orientujesz w prawie od Pana Grzegorza Siwika z PSP ale w takim razie podaj przepisy wg. których uważasz, że na terenie EU te aparaty latają niezgodnie z Twoim prawem ?

Wiesiek nie widziałem opini Pana Grzegorza więc sie nie odniosę. Co do
aparatów latajacych, to Unia nie jest, na szczęście, jeszcze
superpaństwem federalnym i państwa członkowskie Unii mają swoje
państwowe regulacje co do statków powietrznych z wymienionego przeze
mnie załącznika II. Nie wystartujesz sobie, zgodnie z prawem, na PPG ze
swojej łąki w RFN. Nie wystartujesz sobie na PPG we Francji wcale, bez
walidacji uprawnień. Nie polatasz sobie na słowackim ŚK na paralotni bez
badań i tak przykładów można mnożyc wiele, tylko pytanie po co?

> -nie chodzi o braki w regulacjach polskich i nieratyfikowanie ustaleń konwencji międzynarodowych(czy "staroubecką blokadę na wszystkich").

Jeszcze raz powtarzam, nie ma ustaleń miedzynarodowych dotyczących
statków powietrznych z załącznika II.

> W razie zapytań urzedowych ULC się np. pyta Pana Kaczyńskiego ,a łon starszy chłopina chyba nie zorientowany w tematach współczesnych nie wie jak mają odpowiadać na zwykłe zapytania - więc może Ciebie powinni pytać o formalności?

Ja pytałem o formalności Pana kaczyńskiego i udzielił mi wyczerpujacych
informacji na temat aktualnego stanu prawnego.

> ps. wyjaśnij Tomek czy to prawne rozporządzenie Parlamentu EU określa konkretnie fizycznie latające aparaty amatorskie czy wg. Ciebie to dla Polaków POWINNO być fikcją...?

Określa miedzy innymi:
b) statki powietrzne specjalnie zaprojektowane lub zmodyfikowane
do celów badawczych, celów eksperymentalnych lub naukowych,
które prawdopodobnie będą produkowane w bardzo niewielkiej liczbie;
c) statki powietrzne, które w co najmniej 51 % zbudowane
zostały przez amatora lub stowarzyszenie amatorów
nienastawione na zysk, na ich własny użytek, a nie w celach
zarobkowych;
j) wszelkie inne statki powietrzne o maksymalnej masie
własnej, łącznie z paliwem, nieprzekraczającej 70 kg.

oraz wiele innych nie podlegajacych pod europejskie przepisy.
Mozna sobie doczytać:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:2008R0216:20091214:PL:PDF
załącznik II

Pozdrawiam
Tomek

fotolot

No dobra Tomek widzę z tego co napisałeś ,że bardzo się cieszysz ,że oprócz EU mamy też swoje regulacje(w tamtym załączniku coś było o tym "o ile przepisy dla tej kategorii w danym kraju coś tak okreslają....)

Nie wiem o co pytałeś Pana Kaczyńskiego ale jeśli Ty nie masz problemu z uzyskaniem informacji prawnych to miałbym do Ciebie ogromną prośbę w imieniu moich kilku kolegów o uzyskanie informacji o aktualnych możliwościach latania w Polsce właśnie tego typu amatorskimi statkami powietrznymi do 70kg i na kiedy konkretnie jest przewidywane uprawomocnienie zatwierdzonego projektu dla UL115(dla innych projektów są podawane przybliżone daty ) ?

Jeśli w Polsce uzyskasz konkretne potwierdzenia bez ściemy na te proste jak drut pytania to będziesz dla nas mocarz , a ja ograniczę się z lamentem pisarskim powiedzmy do jednego smutku na tydzień.

Pozdrawiam Wiesiek.

Tomasz Poznański

W dniu 2018-01-14 o 18:51, fotolot pisze:

> No dobra Tomek widzę z tego co napisałeś ,że bardzo się cieszysz ,że oprócz EU mamy też swoje regulacje(w tamtym załączniku coś było o tym "o ile przepisy dla tej kategorii w danym kraju coś tak okreslają....)

Cieszę sie bardzo, że Unia się jeszcze nie zajęła mikrolotami i mam
nadzieję, że nie zajmie. Jeśli chciałbyś wiedzieć skąd wynika ta moja
niezmierna radość, to spytaj posiadaczy samolotów lub chociażby
szybowców i napomknij w celu zagajenia np. coś o radiach o odstępie
miedzykanałowym 8,33 kHz.

> Nie wiem o co pytałeś Pana Kaczyńskiego ale jeśli Ty nie masz problemu z uzyskaniem informacji prawnych to miałbym do Ciebie ogromną prośbę w imieniu moich kilku kolegów o uzyskanie informacji o aktualnych możliwościach latania w Polsce właśnie tego typu amatorskimi statkami powietrznymi do 70kg i na kiedy konkretnie jest przewidywane uprawomocnienie zatwierdzonego projektu dla UL115(dla innych projektów są podawane przybliżone daty ) ?

Pytałem o stan prawny w zakresie rejestracji i użytkowania statku
powietrznego w klasie UL115.
Wiesiek, jako jeden z bardziej zainteresowanych, znasz doskonale obecny
stan prawny. Od samego pytania prawo się raczej nie zmieni, tak jak od
samego mieszania cherbata nie bedzie słodsza. Kiedy nastapi
uprawomocnienie projektu UL115, to nawet sam Kaczyński (Jarosław) Ci nie
odpowie, bo nawet gdyby nakazał (Kaczyński Jarosław) przegłosować taki
projekt, to wynik głosowania mógłby przejść najśmielsze wyobrażenia o
jego wyniku , co z resztą było widać ostatnio na głosowaniu projektów
obywatelskich :).
> Jeśli w Polsce uzyskasz konkretne potwierdzenia bez ściemy na te proste jak drut pytania to będziesz dla nas mocarz , a ja ograniczę się z lamentem pisarskim powiedzmy do jednego smutku na tydzień.

Zarówno ja, jak i Ty dokładnie znamy odpowiedź na Twoje pytania, więc
lament nic tu na grupie nie da, bo na grupie nikomu jeszcze w historii
nie udało się zmienić prawa, ani załatwić jakiejkolwiek istotnej rzeczy.
To tylko grupa dyskusyjna.

Tomek

fotolot

> [...]
>
> Brawo. Czyli jak sprawa ciebie dotyczy to umiesz znaleźć kontakt do kogoś z PSP. A jak nie, to są to pasożyty żyjące na koszt pilotów :)

Gwizdy..uuuu!. Jakie Zbyszku pasożyty Twoją głowę drążą ?

Czy wymalowałeś je artystycznie z mojego zapytania do Mateusza w trzecim tu wpisie ?cyt : " Może wyjaśnisz jak opłacane przez paralotniarzy PSP oficjalnie nas "broni" przed tą dronową mistyfikacją?"

Odnośnie "mojej sprawy" to po pierwsze nie jestem członkiem PSP, a to czysto prywatnie z takiego powodu ,że abym miał wspierać jakąś organizację to musiałbym dość dokładnie wiedzieć kim są ludzie nią kierujący(czy nie mają np. powiązań z pewnymi służbami,emerytami mundurowymi,nie są ich dziećmi itp.)czy mogę im zaufać i znać pełen zakres ich planowanych organizacyjnie działań dopiero jeśli by one były przejrzyste i zgodne z moimi poglądami to podjął bym decyzję o współwspieraniu.

I dlatego po drugie-nie będąc członkiem nie ja szukałem kontaktu z prawnikiem PSP, a przypadkowo zrobił to chcący pomóc mi i kilku moim znajomym z polski, kolega instruktor(członek PSP) ale jak nas Tomasz teraz prawnie uświadamia "tu jest betonowo-rezimowa staropolska nadal.....".

Pozdrawiam Wiesiek.

Zbigniew Gotkiewicz

Wiesiek napisał:
[...]

Jak się ten były prokurator który jest teraz kimś ważnym w PIS nazywa? Może pamiętasz?

fotolot

Zbyszek napisał:
> Jak się ten były prokurator który jest teraz kimś ważnym w PIS nazywa? Może pamiętasz?

Nie interesuje się partiami więc tu Ci nie pomogę, ale widzę, że zacytowałeś moje prywatne kryteria wzbudzające ufność lub nie ufność no to dodam specjalnie dla Ciebie trochę uzasadnienia połączonego z naszym podwórkiem :

Wstawiłem w tym wątku filmik z turystycznego przelotu (w niskim pułapie) kilku kolegów, otóż jeden z nich opowiedział mi kiedyś taką historię z której wynika, że przynajmniej On wobec bandyckiego zakłamanego skur....yństwa swoje jaja ma na miejscu:

Ten Kolega w mieście powiatowym w swoim budynku gdzie również mieszkał ,prowadził sklepik, pewnego dnia dostał propozycję(przystojni byli mundurowi emeryci milicyjni,wojskowi) ofertę płatnej LEGALNEJ ochrony za którą podziękował. Jak się potem okazało, że nie on jeden nie przyjął oferty co się w ow-ym czasie uwidoczniło wielokrotnie wybijanymi witrynami sklepowymi również w wielu innych sklepach. Kilka razy nocami budził go trzask tłuczonego szkła w swoim domu, nazajutrz montował nowe witryny, aż w pewnym momencie powiedział NIE skurwysyństwu i zrujnował się do reszty na szyby pancerne, następnie dogadał się z Policją dzielnicową na ewentualną możliwość powiadamiania w razie napadów fizycznych wewnątrz sklepu-koniec z bandyctwem.
Jestem dumny, że wśród kolegów PPG-antów są tacy Goście. Poza tym mam sympatycznego znajomego byłego oficera UB(mówi, że "jest komunistą ale prawdziwym") z którym o Państwie, organizacji i metodach sobie lużno rozmawialiśmy nawet był zaskoczony ,że sporo wiem i proponował bliższy "kontakt" narazie odmówiłem z obawy ,że chodziłoby o zbyt "zbliżeniowy" czyli nie daj Boże "wciągnięcie na ukrytego członka aktywistę". Pogadać z nimi zawsze można, Wojtyła zresztą też to robił, żeby ich lepiej rozkminić.... :)

Pozdrawiam Wiesiek.

Zbigniew Gotkiewicz

Wiesiek. Deklarujesz że partie cię nie interesują, to po jaką cholerę cały czas wymieniasz nazwę KOD w pejoratywnym znaczeniu?

ZToniS

Am 15.01.2018 um 08:07 schrieb Zbigniew Gotkiewicz:
> Wiesiek. Deklarujesz że partie cię nie interesują,

to po jaką cholerę cały czas wymieniasz nazwę KOD w pejoratywnym znaczeniu?

Zamiast bić rekord wysokości, bijecie obaj póki co pianę.

Tomasz Poznański

W dniu 2018-01-15 o 08:07, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> Wiesiek. Deklarujesz że partie cię nie interesują, to po jaką cholerę cały czas wymieniasz nazwę KOD w pejoratywnym znaczeniu?

Wieśka widzę interesują oddolne ruchy społeczne, a KOD to stowarzyszenie
podobne jak PSP, a nie partia, wbrew pozorom.

Tomek
Message has been deleted

fotolot

A więc spróbuję Cię sprostować (jeśli to możliwe?)- tu każdy wie za siebie co robić i jak odpowiadać innym.
A Ty jak sobie chcesz to prywatnie możesz i w kosmos się wybrać tylko dlaczego "bijesz pianę" i władczo NAKAZUJESZ innym co mają robić ?
Jeśli Cię te wysokości bardzo interesują to przecież Zbyszek powyżej zadeklarował i założył specjalnie "fajny wątek" na merytorycznym więc jeśli nie wyczytałeś to przynajmniej masz o tym teraz "wiedzę"- resztę sobie doszukaj-czyż nie logiczna "ŚWIĘTA racja"?.
Pozdrawiam Wiesiek.

adamparagliding

Dla nas ok. 3000 metrów to sufit, ale to bułka z masłem, tak z uśmiechaem przy okazji, każdego dnia, gdy tylko chmury są odpowiednie i nie powodują, że to straszna nuda, to robie to z marszu. Powyżej termiki nigdy nie piłuje napędu wiecej niż 1m/s. Byłem z nudów na 4500 i solówka od Fresh Breeze nie chciała w tych warunkach wyjść wyżej. Ile nadrobiłem, tyle straciłem na pułapie. Myśle, że na Simonie bez żadnych przygotowań 5000 jest możliwe do zrobienia z "marszu", ale tam zimno :). Do lotu wysokiego trzeba sie przygotować, ubrać się cieplej, jeśli to ma być rekord, to zaopatrzyć się w tlen i przeregulować gażnik na ubogą mieszankę, bardzo ważne jest wsparcie z ziemi, bo we łbie się majaczy i czas inaczej płynie.
https://www.youtube.com/watch?v=ThT3mt_mxhY
https://www.youtube.com/watch?v=04GhwxLuqZ4
https://www.youtube.com/watch?v=Lae1lV-WMoY
https://www.youtube.com/watch?v=3ftLeSlx56Q
Życzę sukcesu i pozdrawiam serdecznie

ark

> [...]
> Górna granica:
> FL 315 (!!!!)
>

> No to widzę chłopaki chcą zaszaleć... :)

Czyli to ma być 31 500 stóp czyli 10 km ? i jest to w sumie 10km przewyższenia .
Bardzo ambitne założenie .
A jaki jest obecny rekord ? dalej 5015 m ?
Bo to jeszcze trzeba się zmieścić w dziennym przedziale czasowym . Nie jest to takie proste jak sie wydaje .
Dlatego szacun za pomysł ,jeszcze większy będzie za realizacje .
Sam zjazd z 5000 to około godziny przy stałym opadaniu 2m/s.

będę trzymał kciuki za powodzenie .

Tak dla przypomnienia : BF 109 wersja E - pułap 10 500 silnik ponad 1100 KM

Mirosław Kurzeja

Rekord to przelot nad Mount Everestem.

cmr...@wp.pl

W dniu środa, 17 stycznia 2018 17:43:16 UTC+1 użytkownik Mirosław Kurzeja napisał:
> Rekord to przelot nad Mount Everestem.

tu chodzi o przewyższenie, nie o wysokość n.p.m.

Zbigniew Gotkiewicz

Do lotu nad Mt Everestem użyto napędu z silnikiem wankla i turbodoładoeaniem jeśli dobrze pamiętam.

arys

> A jaki jest obecny rekord ? dalej 5015 m ?

Cześć, bez wankla i trubodoładowania ;)

https://paramotors.xcontest.org/2015/world/pl/loty/szczegoly:ar2ro/3.10.2015/08:42
https://content.xcontest.org/dsc05547_5.jpg

Pozdrawiam i również życzę powodzenia,
AR

Calaar

Witam. Noo... Artur, kapelusze z głów. Na granicy tlenu dla napędu.
Ja zrobiłem na rotaxie z gaźnikiem pływakowym, 3650m i motor zdechł.
Szacun !!!!
Pozdrawiam.
Calaar

Yti

Do lotu na Everestem nie było turbodoładowania. Był kompresor!

Zbigniew Gotkiewicz

Kompresor czyli turbina napędzana mechanicznie?

161o...@gmail.com

fotolot...juz wiem że nie chcę cię poznać. Ale jak zrobisz dla kogokolwiek cokolwiek choć 10% tego co Mateusz to ci wybaczę.

Yti

Zbigniew, tak. W jednym z napędów pękł pasek napędzający kompresor i tylko jeden napęd dociągnął nad Everest

Zbigniew Gotkiewicz

Czyli bez sprężarki będzie trudno wdrapać się na 10 tysi. Co zresztą lotnictwo udowodniło chyba już w latach trzydziestych.

Zbigniew Gotkiewicz

pawel...@gmail.com

> Widzisz, szanse na zrobienie tej wysokości "na fali" są żadne. Zatem
> pozostaje wyłącznie silnik i... cierpliwość.

Czolem
Isiu z ta fala to bym jednak dyskutował Mysle że wysokosc 6 tys na fali jest mozliwa bez silnika. Kiedys sie za to wezme.
Pozdro
bubu

voice

W dniu 2018-01-18 o 10:22, pawel...@gmail.com pisze:
Na paralotni ? Hmm...

pozdrawiam
v.
ps. to trzymam kciuki

adamparagliding

W dniu czwartek, 18 stycznia 2018 10:22:20 UTC+1 użytkownik pawel...@gmail.com napisał:

> Isiu z ta fala to bym jednak dyskutował Mysle że wysokosc 6 tys na fali jest mozliwa bez silnika. Kiedys sie za to wezme.
> Pozdro
> bubu

https://www.youtube.com/watch?v=4Z7UcshtUTs Na tym filmie Marek opowiada swoje wrażenia z lotu na ponad 7000 m. Nadmienię, że pochowalismy niedawno prochy Marka na polskiej ziemi. Zginął podczas lotu w Hiszpanii ( klapa przy ścianie i dokrętka do skały).

Zbigniew Gotkiewicz

Adam. To jest ten wypadek o którym nikt nic nie wie albo nie chce powiedzieć?

adamparagliding

W dniu czwartek, 18 stycznia 2018 11:10:23 UTC+1 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Adam. To jest ten wypadek o którym nikt nic nie wie albo nie chce powiedzieć?

Nic mi nie wiadomo wiecej na ten temat. Wypadek był w 2016 roku, sprowadzenie prochów i pogrzeb odbył się w ubiegłym roku. Nie wiem, czy ktoś w pl wie coś więcej na ten temat.

pawel...@gmail.com

Mysle że jest to do zrobienia i wcale nie musi byc super mocny wiatr. W Alpach bylem na ok 4000 km na fali wiatr ok 50 km na h przebijalem sie trohe z bocznym wiatrem. Gorki pode mna ok 2000 m trwalo to ok 2 h . Mysle że gdybym stał w miejscu to zrobił bym jeszcze wiecej wysokosci.
Pozdro
Paweł

adamparagliding

Moim skromnym zdaniem łatwiej byłoby gdzieś w Afryce bić ten rekord. Na przykład RPA, gdzie często chmury cignął do ponad 5000 m a wyżej można potem na silniku. Dzięki pomocy termiki szybsze wznoszenie ( mniej zużytego tlenu z butli i oszczędność paliwa ( wagi).

Darek Magusiak

Ten gostek ma video ze swojego lotu na 14k feet.

https://www.youtube.com/watch?v=cTwHa6_qERY&ab_channel=KyleO%27Glee

pzdr
Darek

ark

4200 m ? e tam

Mirek Hołownia

adamparagliding

W dniu czwartek, 18 stycznia 2018 16:39:15 UTC+1 użytkownik Mirek Hołownia napisał:
> Ten rekord trzeba pobić ://www.fai.org/record/julien-barbier-fra-18180
> Tu film https://youtu.be/sMp6oz-Ms6g

Do trajki to można podczepić pod tandemem nawet silnik odrzutowy, to powinna być osobna kategoria :)

cmr...@wp.pl

W dniu czwartek, 18 stycznia 2018 14:48:17 UTC+1 użytkownik Darek Magusiak napisał:
Daw więcej
15000FT
https://www.youtube.com/watch?v=l8GlZBKLieo

:p

cmr...@wp.pl

Osiągnięcie 6000metrów ?
To dopiero połowa zadania.
Druga połowa, to kto szybciej znajdzie się na ziemi :)
https://www.youtube.com/watch?v=tL03d9gXz6A

Statler

W dniu czwartek, 18 stycznia 2018 17:32:33 UTC+1 użytkownik cmr...@wp.pl napisał:
> Osiągnięcie 6000metrów ?
> To dopiero połowa zadania.
> Druga połowa, to kto szybciej znajdzie się na ziemi :)
> https://www.youtube.com/watch?v=tL03d9gXz6A

To też nie to, bo nie otworzył 100m nad ziemią;)

Przemysław Wiatr

sprawdźcie sobie sprzęt w stodole w szafie w garażu w wersalce itd pomierzcie długości linek sprawdźcie dopuszczenia, badania itp a nie pier...cie o tym i o niczym bijecie pianę że oczy bolą,
jak by nie było piękniejszych tematów motyle krokodyle i ciupagi ale cóz nic nie jest godne uwagi tylko ple ple ple i tak Qrwa do zaj...bania jak mówił młody w filmie >
,,Nic śmiesznego"

Statler

A Tobie co?
Pewnie kredyt (w ch franciszkach) wziąłeś i masz kwacha;(
Dasz radę! Już po 30 latach zaczniesz żyć pełnią życia:)

Pozdrawiam
Statler

fotolot

użytkownik 161o...@gmail.com napisał:
> fotolot...juz wiem że nie chcę cię poznać. Ale jak zrobisz dla kogokolwiek cokolwiek choć 10% tego co Mateusz to ci wybaczę.

(ok. tydzień tu nie zaglądałem więc odpowiadam na ten ostatni w moim kier. wpis)
Panie zapisany tu kod-em : "161o.." mam nadzieję, że nikt Cię służbowo nie nakłaniał aby "mnie poznać"...a jeśli prywatnie wymyśliłeś sobie jakąś wizję nie znając mnie ,a wg. której czegoś mi nigdy nie wybaczysz to pewnie w takim razie spotkamy się na sądzie ostatecznym.

Przyjacielu Mateusza akurat jestem zagorzałym zwolennikiem bezwzględnej JAWNOŚCI działań "dla innych" i uważam ,że warto propagować FAKTYCZNE bezinteresowne poświęcanie się jak i również zdecydowanie ujawniać PRAWDY o zatajonych płatnych, zleconych (czy organizacyjnie ideowych) działaniach "wobec innych" szczególnie tych pozorowanych jako dla "dobra innych"

Pozdrawiam fotolot.

ark

Podbijam temat ,pokazały się filmiki na F.B. z przygotowań do startu , stąd moje w sumie zapytanie - I jak wyszło ? !

Arecki

Z przyczyn technicznych musieli zawracać. Ale ponad 4 tyś mieli👍

Paweł

Dajcie link
It is loading more messages.