Jakie skrzydło kupić? Dudek

studio...@o2.pl

Uszanowanie koledzy i koleżanki
Przyszedł czas na wymianę skrzydła na nowe! Planuję na sezon 2018 zakup skrzydła od Dudek Paragliders. Dotychczas latałem na skrzydle Dudek Nucleon WRC - nabrałem bardzo dużego zaufania do tego skrzydła i jestem zadowolony z jego parametrów (prosty start, stabilność w powietrzu, dobry zakres prędkości).Pomyślałem sobie skoro WRC było dobre kupię nowe i nie będę miał dylematu co wybrać. Jakież było moje zdziwienie - dzwonie do firmy Dudek i niestety otrzymuję informację że skrzydło jest nieprodukowane od 2016 roku. Proszę o pomoc - co wybrać ? Dudek Report'air? Nucleon XX? Universal? Dla mnie istotne jest żeby skrzydło łatwo startowało , było bezpieczne i miało podobne prędkości jak WRC. Ktoś latał wcześniej na WRC i przesiadł się teraz na nowe skrzydło i pomoże?

Yti

Mam podobny dylemat, moim zdaniem Dudek uwalił swoje dwa najlepsze modele dla przeciętnego Kowalskiego, Nucleona WRC i Synthesis 2, nie zastępując ich niczym innym. Nie daj sobie wmówić ze Nucleon WRC to teraz Nucleon XX, a Synthesis to Reportair, to zupełnie inne skrzydła, powstała teraz luka, której nie da się wypełnić niczym z oferty Dudka.

Darek Magusiak

Przesiadlem sie z WRC na NXX. Jestem bardzo zadowolony.
Fajne skrzydlo. Nie wrocilbym do WRC. Nie ma po co.

Idz do dilera przelec sie na NXX i Reporterze i bedziesz wiedzial co chcesz kupic.

pzdr
Darek

studio...@o2.pl

Synthesis 2 też przeszedł mi przez myśl - niestety również jest już nie produkowany. Może w 2018 roku firma zaskoczy nas i wprowadzi jakieś nowe super skrzydło? Ktoś ma jakieś przecieki? Dariusz? Mógłyś rozwinąć coś więcej na temat Nucleona XX? Porównać go do WRC? Kilka słów nt: startu, zapotrzebowania na moc, bezpieczeństwa, lądowania? Na jakim rozmiarze latasz do swojej wagi? Spotkanie z dealerem - tak jak najbardziej - ale chciałbym zasięgnąć również opini kogoś kto już troche polatał tym skrzydłem a nie słyszał że jest dobre. Zakup skrzydłą w moim przypadku wiąże się na kilka lat - kwestia numer 2- nowe skrzydło też swoje kosztuje...

Darek Magusiak

Jasne.

Nie porownywalem tych dwoch skrzydel 1:1. Latalem na WRC, potem na NXX, wrocilem na kilka lotow do WRC i po tym go sprzedalem.

Moje subiektywne odczucia:

> Kilka słów nt: startu,

Latwy! Latwiejeszy od WRC. NXX zdecydowanie szybciej zabiera w powietrze.
Na WRC trzeba zap.... by sie oderwac od ziemi :) NXX jest bardziej finezyjny.

> zapotrzebowania na moc,

Rozmiar WRC byl inny wiec ciezko mi porownac.
Samo to ze w porownaniu NXX 28 vs WRC29, NXX wydaje sie byc bardziej nosny dowodzi ze tak prawdopodobnie jest.

Latam na kilku roznych motorach wiec to rowniez powoduje ze ciezko mi porownac nosnosc.

> bezpieczeństwa,

W warunkach w ktorych latam najczesciej (wiatr, konwergencja, pomieszana termika) pod NXX zdecydowanie czuje sie lepiej. WRC w takich warunkach (szczegolnie na speedzie) byl nerwowy. Nic mu sie nie dzialo ale dawal do zrozumienia ze latam w go****.

NXX poprostu leci spokojniej. Jest ogromna roznica pomiedzy WRC i NXX w lataniu na speedzie. NXX jest przyjemniejszy.

W NXX przy najwiekszej predkosci zauwazylem wystepowanie oscylacji. Nauczylem sie nad tym panowac i problem zniknal. To moze zalezec od silnika (wymaganych obrotow w locie poziomym?) wiec mozliwe ze to przypadlosc tylko mojego zestawu.

> lądowania?

Ha! Moje ulubione :) Na WRC trzeba nauczyc sie ladowac. NXX laduje jak skrzydlo klasyczne. Umiejetnosc ladowanie WRC spowoduje, ze na NXX bedziesz siadal jak baletnica :)

> Na jakim rozmiarze latasz do swojej wagi?

155kg startowej.
WRC 29
NXX 28

NXX to nie byla milosc od pierwszego lotu. Nawet nie od 3. :) Jakos dziwnie sie czulem pod nim na poczatku. Po okolo 80h na nim nie ma po co wracac do WRC. Miedzy tymi skrzydlami jest przepasc.

pzdr
Darek

Yti

Nucleonowi XX bliżej do Snake jedynki niż do Nucleona WRC. Jeżeli cenisz sobie spokój w powietrzu, bezpieczeństwo pasywne to... właśnie sam nie wiem co wybrać.

Darek Magusiak

On Tuesday, 19 September 2017 09:08:03 UTC-4, Yti wrote:
> Nucleonowi XX bliżej do Snake jedynki niż do Nucleona WRC. Jeżeli cenisz sobie spokój w powietrzu, bezpieczeństwo pasywne to... właśnie sam nie wiem co wybrać.

No dobra ale skad to wiesz? Ja podobienstw poza systemem PK tam nie widze wielu.
To calkowicie 2 rozne skrzydla.

Mowie o normalnym obciazeniu powierzchni...

pzdr
Darek

mir...@vp.pl

witam latałem 4 lata nucleon 27 przy masie startowej 130-135
po przesiadce na nucleona 24 xx zdecydowanie mniej manetkę naciskam aby lecieć po prostej na różnych ustawieniach trymerów ,większe wznoszenie też mam

pozdrawiam Mirek

studio...@o2.pl

Panowie a jakim skrzydłem jest Uniwersal 1.1? Latał ktoś i zabierze głos w tej sprawie? Ktoś wie coś czy firma Dudek planuje wydanie nowego skrzydła pod PPG w miejsce Synthesisa 2 i N-WRC? Telefonicznie Pani poinformowała mnie że na chwilę obecną nie ma takiej informacji aby w najbliższym czasie miało wejść na rynek nowe skrzydło - ktoś ma jakiś przeciek? Może warto zaczekać?. Latam na Dudkach od wielu wielu lat - chciałbym dalej Dudka.

Conrado

> Po okolo 80h na nim nie ma po co wracac do WRC. Miedzy tymi skrzydlami jest przepasc.

No wlasnie jest przepasc. Nie kazdy tej przepasci oczekuje, jest
na nia gotowy, lub po prostu jej chce... W sumie to powiedziales
tu wszystko.

Do zalozyciela watku - przelec sie na Ozone Speedster 2 np. (tak
wiem, tez jestem, lub bylem przywiazany do Dudka). Teraz sie
wylamalem i nabylem ITV, a jak nic sie nie pojawi w stajni Dudka
w miejsce WRC, pewnie bedzie to Ozone (ozona juz mialem kiedys i
latalem tez speedsterem. Ozone, to fajna firma :)
).

Conrado

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

Darek Magusiak

On Tuesday, 19 September 2017 10:55:13 UTC-4, Conrado wrote:

> No wlasnie jest przepasc. Nie kazdy tej przepasci oczekuje, jest
> na nia gotowy, lub po prostu jej chce... W sumie to powiedziales
> tu wszystko.

Dobra ale w Twojej wypowiedzi insynuujesz, ze jest to przepasc na niekorzysc. Tak nie jest!
Nie latam fikolkow, nie "swiruje nad laka", mam rozmiar dobrany do mojej masy startowej.
Nie widze w NXX niczego negatywnego czego latacz z nalotem powyzej 50h rocznie nie oczekiwalby od takiego skrzydla.

NXX jest skrzydlem nowoczesnym, szybkim, dynamicznym, stabilnym i pozwalajacym sprostac oczekiwaniom lataczy o wielu roznych profilach.

WRC byl takim skrzydlem 5 lat temu! Czasy sie zmienily i wszystko poszlo do przodu. Mozna sie upierac ze to zly kierunek ale to temat na inna dyskusje.

Ja ciekaw jestem skad sie bierze negatywne przeswiadczenie o tym, ze NXX tak bardzo odbiega od WRC? Albo jakich cech pozytywnych WRC brakuje NXX?

pzdr
Darek

Paweł

Jeżeli nie ciągnie Cie w stronę snake bierz h.1.1 będziesz zachwycony

tom...@max-dekor.opole.pl

Tylko Nucleon xx.
Universal jest fajny ale powolny. O Reportair się nie wypowiadam, bo nie latałem. Ja latam na Snake xx 18 i na nic innego na razie ani mi się śni przesadzać, pomimo że go tak demonizuja i straszą że jest niebezpieczny. Gówno prawda, bo jak się dostaje małpiego mózgu w powietrzu, to i na Dudek Nemo można sobie zrobić kuku.
Zdecydowanie znajdź kogoś kto ma Nucleon xx i zrób lot próbny. Pozdrawiam

Zbigniew Gotkiewicz

Z tego co wiem najlepiej sprzedającym się modelem napędowym Dudka jest Universal. A co do tego że skrzydło jest wolne to nie wiem skąd taka opinia. Bez speeda to jedno z najszybszych skrzydeł, a głównie tak piloci latają.

Zbigniew Gotkiewicz

Acha. To jest wyłącznie moja opinia i nie jestem rzecznikiem prasowym firmy Dudek.

Paweł

Studio coś tam zadzwoń 570osiem9jeden508 pogadamy mam kilka skrzydeł z tych które Cię interesują przyjedziesz polatasz sam zdecydujesz

tom...@max-dekor.opole.pl

A zdecydowanie powinieneś też przelecieć się też na zwykłym Hadronie lub na Hadronie 1.1 tak jak napisał Paweł. Zanim coś kupisz, zamówisz to musisz skosztować. W końcu wywalisz na sprzęt nie małe pieniądze. U Romickiego możesz testować i ewentualnie zamówić.

Sławek Mikołów

Zgadzam się. Universal jest bardzo szybki. Chętnie opowiem. 5ol 484 9II . Oblatalem wiele dudkow. Coś podpowiem.

tom...@max-dekor.opole.pl

W dniu wtorek, 19 września 2017 18:54:33 UTC+2 użytkownik Sławek Mikołów napisał:
> Zgadzam się. Universal jest bardzo szybki. Chętnie opowiem. 5ol 484 9II . Oblatalem wiele dudkow. Coś podpowiem.

Ja latam Na Sxx więc mój punkt widzenia może być zupełnie niemiarodajny jeśli chodzi o porównywanie prędkości! Odkąd latam na Sxx to mi się wydaje że wszystkie inne skrzydła są powolne!
Powiem tylko tyle, że latając na Universalu od kolegi miesiąc temu stwierdziłem, że to bardzo spokojne i bezpieczne skrzydło dla początkującego pilota bardzo dobre. Super wchodzi przy starcie i nie ma tendencji do uciekania na boki podczas startu.... super skrzydełko. Ale dla kogoś kto lata na Nucleonie WRC UWAŻAM, ŻE TO BĘDZIE KROK W TYŁ. To tak jakby sobie po kilku latach jeżdżenia na rowerze przykręcić do tyłu małe kółka asekurujące!
To tylko moje subiektywne spojrzenie!
Jak najbardziej powinien się chłopak przelecieć też Universalem... a nuż mu się spodoba i kupi. Ale powinien popróbować też Hadrona Nxx i może też Sxx.

Paweł

Hadron 1.1 to jest identyczne to samo co stary hadron tylko w innych kolorach, gdyby nie miał sxx to nie latał bym niczym innym tylko h.1.1

andrzej:]

W dniu 19.09.2017 o 13:32, studio...@o2.pl pisze:
> [...]
> Przyszedł czas na wymianę skrzydła na nowe! Planuję na sezon 2018 zakup skrzydła od Dudek Paragliders. Dotychczas latałem na skrzydle Dudek Nucleon WRC - nabrałem bardzo dużego zaufania do tego skrzydła i jestem zadowolony z jego parametrów (prosty start, stabilność w powietrzu, dobry zakres prędkości).Pomyślałem sobie skoro WRC było dobre kupię nowe i nie będę miał dylematu co wybrać. Jakież było moje zdziwienie - dzwonie do firmy Dudek i niestety otrzymuję informację że skrzydło jest nieprodukowane od 2016 roku. Proszę o pomoc - co wybrać ? Dudek Report'air? Nucleon XX? Universal? Dla mnie istotne jest żeby skrzydło łatwo startowało , było bezpieczne i miało podobne prędkości jak WRC. Ktoś latał wcześniej na WRC i przesiadł się teraz na nowe skrzydło i pomoże?

jaki jest twój nalot całkowity a jaki zazwyczaj roczny?

ereb...@gmail.com

No tak, wrc skrzydlo nieprodukowane a sam niedawno bylem swiadkiem jak pewien dealer sprzedal znajomemu nowiutkiego wrc prosto z fabryki

cygan

Jak Ci odpowiada WRC to lataj nim. Chyba ze przegladu nie przeszedł :). Miałem Nxx i jak bym teraz kupowal Dudka to bym bral WRC. Nie ma nowych to fajna uzywke.
Rozwazyl bym tez H1.1 i Uniwersala. (I nie przejmuj sie pieprzeniem o bocznych kołkach, 90% tych kozaków co lata na Sxx to jak tylko pierdnie w powietrzu to z plamą na majtach laduja ;))

cygan

studio...@o2.pl

> jaki jest twój nalot całkowity a jaki zazwyczaj roczny?

Całkowity nalot? Hmmm uzbierało się za te wszystkie lata...nigdy nie liczyłem tego...1000-1200 godzin? Zwykle w spokojnych warunkach, bez wariactw. Roczny nalot to 80-100 godzin.

Jeżeli jest opcja zakupu N-WRC ze stycznia 2018 to zamawiam dziś :-)

Darek Magusiak

On Tuesday, 19 September 2017 13:58:42 UTC-4, cygan wrote:

> Miałem Nxx i jak bym teraz kupowal Dudka to bym bral WRC.

Mozesz rozwinac? Co jest w WRC czego nie ma XX?

pzdr
Darek

nc-ko...@netcologne.de

Am Dienstag, 19. September 2017 13:32:56 UTC+2 schrieb studio...@o2.pl:
> [...]
> Przyszedł czas na wymianę skrzydła na nowe! Planuję na sezon 2018 zakup skrzydła od Dudek Paragliders. Dotychczas latałem na skrzydle Dudek Nucleon WRC - nabrałem bardzo dużego zaufania do tego skrzydła i jestem zadowolony z jego parametrów (prosty start, stabilność w powietrzu, dobry zakres prędkości).Pomyślałem sobie skoro WRC było dobre kupię nowe i nie będę miał dylematu co wybrać. Jakież było moje zdziwienie - dzwonie do firmy Dudek i niestety otrzymuję informację że skrzydło jest nieprodukowane od 2016 roku. Proszę o pomoc - co wybrać ? Dudek Report'air? Nucleon XX? Universal? Dla mnie istotne jest żeby skrzydło łatwo startowało , było bezpieczne i miało podobne prędkości jak WRC. Ktoś latał wcześniej na WRC i przesiadł się teraz na nowe skrzydło i pomoże?

Witam,
na Twoim miejscu przelecialbym sie na spokojnie kilkoma proponowanymi skrzydlami.Najwazniejsze ze Tobie bedzie sie ktores podobalo a nie innym :-).
Pozdrawiam i zycze udanych zakupow .
Artur

andrze...@gmail.com

Studio ,powiem tak, że Dudek pisze że nie produkowane ,bzdura napisz do firmy uszyją Ci ,ja mam rektiona podobna sytuacja ,uszył dla mnie prawdopodobnie ostatni egzemplarz,podobna sytuacja.

Message has been deleted

marcin55

W dniu wtorek, 19 września 2017 21:27:34 UTC+2 użytkownik andrze...@gmail.com napisał:
> Studio ,powiem tak, że Dudek pisze że nie produkowane ,bzdura napisz do firmy uszyją Ci ,ja mam rektiona podobna sytuacja ,uszył dla mnie prawdopodobnie ostatni egzemplarz,podobna sytuacja.

Czyli mogą uszyć dowolny nieprodukowany już seryjnie model?

Conrado

> Dobra ale w Twojej wypowiedzi insynuujesz, ze jest to przepasc na
> niekorzysc. Tak nie jest!

Nie, wcale nie o to mi chodzi. Chodzi mi jedynie o różnice (przepaść jak to
określiłeś), które nie każdemu są potrzebne i też to, że samo skrzydło
odsunęło się od pewnych konkretnych założeń (i konkretnych oczekiwań), od
WRC. W moim prywatnym przypadku, mogę na nim poświrować kiedy chcę, a mogę
też o 12 w południe robić foty ze sterówkami w górze (nie tylko też o to
chodzi, ale nie będę się rozpisywał). Nie chcę tego robić na NXX - po
prostu. Testować na sobie nie będę..., bo jak mnie zaskoczy (a zaskoczenia
już były), to usłyszę tu słowa (jeśli będzie miał kto czytać), że źle
dobrałem skrzydło do swoich możliwości, lub warunki czy wysokość... Z
obecnej oferty to musiałbym się zaopatrzyć w reportera i NXX :). NXX to
fajne skrzydło, którego nie neguję, ale po prostu inne...

Conrado

studio...@o2.pl

>Testować na sobie nie będę..., bo jak mnie zaskoczy (a zaskoczenia
już były), to usłyszę tu słowa (jeśli będzie miał kto czytać), że źle
dobrałem skrzydło do swoich możliwości, lub warunki czy wysokość...

Dobrze prawisz Conrado...dlatego pojawił się dylemat który mam nadzieję koledzy i koleżanki z grupy pomogą rozwiązać :-)

Serio jest możliwość uszycia skrzydła już nie produkowanego? Byłoby świetnie!

Conrado

> NXX to nie byla milosc od pierwszego lotu. Nawet nie od 3. :) Jakos
> dziwnie sie czulem pod nim na poczatku. Po okolo 80h na nim nie ma po co
> wracac do WRC. Miedzy tymi skrzydlami jest przepasc.

Ustosunkuje się też do tego co tu napisałeś (słusznie z resztą). Piszesz, że
na początku czułeś się na nim dziwnie a po 80h jesteś wlatany i jest już OK.
No i tu poruszamy kolejny wątek. Zmieniłeś skrzydło na NXX, wlatałeś się w
niego, nauczyłeś, ewoluowałeś, rozwinąłeś się, ale....

Ale jest ogromne grono pilotów, które na Reactionach, Nucleonach, WRC
osiągnęło to czego oczekuje. Skrzydło daje im 100% tego czego chcą, lub co
potrafią. Może nie chcą się iść w stronę nowych konstrukcji i założeń, a
jedynie doskonalić się w samym lataniu (doświadczeniu) i zwyczajnie pozostać
w założeniach jakie im odpowiadają, bo tego oczekują od skrzydła i samego
latania. Może nie chcą czuć się dziwnie, wlatywać się, uczyć nowych reakcji
i zachowań. Idą w stronę nalotu, doświadczenia. Tacy użytkownicy też są.
Zalatali Nucleony i chcą kontynuować to co robią, a tu mosz :)

Conrado

studio...@o2.pl

> [...]
> i zachowań. Idą w stronę nalotu, doświadczenia. Tacy użytkownicy też są.
> Zalatali Nucleony i chcą kontynuować to co robią, a tu mosz :)

Tak dokładnie! Dokładnie mam dylemat taki jak wspomniał Conrado - WRC jest rewelacyjnym skrzydłem i niekoniecznie mam ochotę iść w stronę nowych konstrukcji - "testować" coś nowego - może już ze względu na mój wiek?

kowa...@gmail.com

Moim zdaniem nie ma się co bać nowych rzeczy, a tym bardziej je demonizować.
Podobna sytuacja jest z samochodami. Wszyscy z łezką w oku wspominają auta z lat 80 i 90. Kochają je za legendarną niezawodność i w ogóle och i ach.
Problem polega na tym, że dzisiaj niewielu chciało by nimi jeździć. Bo nie skręcają, bo nie hamują, bo nie przyspieszają.
Podobnie jest ze skrzydłami. Przeczytałem już nie raz jaka to Synteza (sam nie latałem) była cudowna.... Tylko jakość nikt przy tej okazji nie dodaje, że żeby wystartować trzeba było mieć pas startowy tej samej długości jak dla MIGa. A ten argument zawsze pojawia się w rozmowie z użytkownikiem tego skrzydła.
Moim zdaniem ktoś latający setki godzin na WRC śmiało spoglądać w stronę Nxx lub Hardona 1.1.
Ja przesiadłem się ze zwykłego Nucleona na XX i jest OK. Zarówno w starym jak i nowym skrzydle podczas przelotu mogę pozwolić sobie na odłożenie sterówek.
A jeżeli ktoś powie, że XX jest mniej bezpieczny i w ogóle bleeee dodam, że w trakcie jednego z lotów warunki z bezwietrznych zmieniły się na 8-10 m/s z porywami ch.... wie ile i nadal piszę. Co prawda było jak na rodeo ale ostatecznie bezpiecznie i bez żadnych konsekwencji.
Jedyna metoda to wykonać loty o odpowiedniej długości tak żeby móc realnie ocenić czy to jest to czego się szuka. A i tak czy zakup był słuszny okaże się po kilku / kilkunastu godzinach lotu.
Pozdrawiam

waldemarl...@gmail.com

Jak koledzy piszą :) Spróbuj Hadrona 1.1.:) Mam drugiego H i jestem bardzo zadowolony.W Lewicki

Conrado

> [...]
> Problem polega na tym, że dzisiaj niewielu chciało by nimi jeździć. Bo nie
> skręcają, bo nie hamują, bo nie przyspieszają.

Ale Nucleon jest jak Cesna 172 :). Od 1956 roku możesz ją kupić w różnych
wersjach, ale nadal to jest Cessna 172 i ma niemała liczbę zwolenników :)

Conrado

studio...@o2.pl

W dniu wtorek, 19 września 2017 18:43:46 UTC+2 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Z tego co wiem najlepiej sprzedającym się modelem napędowym Dudka jest Universal. A co do tego że skrzydło jest wolne to nie wiem skąd taka opinia. Bez speeda to jedno z najszybszych skrzydeł, a głównie tak piloci latają.

Panie Zbyszku wiem że ma Pan dużą wiedzę w dziedzinie paralotniarstwa oraz konstrukcji Dudek Paragliders - proszę również i Pana o zabranie głosu. Jakim skrzydłem jest Universal/Universal 1.1/Nucleon XX w porównaniu z Nucleonem WRC?

(Na marginesie - książka Suma wszystkich błędów rewelacyjna!)

Zbigniew Gotkiewicz

Szczerze? Nie potrafię odpowiedzieć. Trzeba wiedzieć z jakimi założeniami były robione te skrzydła. Po zrobieniu generacji Nucleon, Syntezis, Plazma te skrzydła były rozwijane zgodnie z oczekiwaniami pilotów. A oczekiwania szły w kierunku większej prędkości, łatwiejszych startów, większej ekonomii i łatwiejszego sterowania. Tak wynikało z dyskusji tu prowadzonych. Konstrukcje sportowo wyczynowe były dostosowywane do wymogów aktualnie rozgrywanych konkurencji. Każde z tych skrzydeł które obecnie są produkowane dla latania rekreacyjnego dziesięć lat temu byłoby ósmym cudem świata w lataniu sportowym. Dlatego ja bym się zbyt głęboko nie zastanawiał nad różnicami pomiędzy WRC, N XX, Uniwersal 1.1 czy Reporterem. One wszystkie nie będą przez pilota wykorzystywane do granic ich możliwości. A jeśli pilot będzie miał jeszcze za mało to jest jeszcze Hadron czy Snejk w dwóch wersjach. Ważniejsze tu będą preferencje pilota, rodzaj latania i dobór skrzydła pod kątem rozmiaru niż różnice konstrukcyjne w tych skrzydłach, choć oczywiście nie są one do pominięcia. Najważniejsze jest to jak chcesz latać, a sprzęt dobrać zgodnie z tymi oczekiwaniami.

Conrado

> To calkowicie 2 rozne skrzydla.

Ooo to to, tak jak WRC i XX ;)

Conrado

Message has been deleted

wujek

W dniu wtorek, 19 września 2017 19:26:47 UTC+2 użytkownik Paweł napisał:
> Hadron 1.1 to jest identyczne to samo co stary hadron tylko w innych kolorach, gdyby nie miał sxx to nie latał bym niczym innym tylko h.1.1

Nie do końca...
skrzydła są szyte z materiałów o różnej gramaturze

mirosla...@o2.pl

Witam Kolegow.
A najczesciej czy juz standart z materialow o wiele cienszych,zeby sie szybciej zuzywaly.;-)
Pozdrawiam.
Miro

Zbigniew Gotkiewicz

Mirosław. Załóżmy że kupujesz nowe skrzydło. Ile godzin jesteś w stanie nim wylatać w ciągu roku? Tak uczciwie. A lżejsze skrzydła mają lepsze (bezpieczniejsze) zachowania. Trudno jest zrobić lżejsze skrzydło nie stosując lżejszych materiałów.

wujek

W dniu czwartek, 21 września 2017 22:47:08 UTC+2 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Mirosław. Załóżmy że kupujesz nowe skrzydło. Ile godzin jesteś w stanie nim wylatać w ciągu roku? Tak uczciwie. A lżejsze skrzydła mają lepsze (bezpieczniejsze) zachowania. Trudno jest zrobić lżejsze skrzydło nie stosując lżejszych materiałów.

Kolejny lobbing osoby związanej z producentem.
W wypadku hadrona i hadrona 1.1 masa szydeł jest identyczna wynika to choćby z danych producenta.
Niby kila gram na m2 ale z czasem prawdopodobnie przewiewność tkaniny leci tak szybko jak Zbigniew wypróżnić się na grupie ;)

studio...@o2.pl

Panowie proszę trzymać się tematu postu - którym jest może przypomnę dylemat : Jakie skrzydło wybrać jako kontynuacja Nucleona WRC :-)

Pana Zbyszka proszę darzyć szacunkiem - bez podtekstów - ponieważ jest to facet który zęby zjadł na lataniu i pisząc tutaj z pewnością ma dobre intencje bez względu na to czy jest powiązany z firmą Dudek Paragliders czy nie.

pelus

Ja mysle ze Apco Force 2 to bylby dobry kierunek ewentualnie Paramania GTX.