Sesja egzaminacyjna we Wrocławiu 23.07.2017

arek.po...@gmail.com

Informujemy, że 23.07.2017 w niedzielę o godzinie 13.00 odbędzie się sesja egzaminacyjna LKE na Świadectwo Kwalifikacji Pilota Paralotni na lotnisku Aeroklubu Dolnośląskiego w Mirosławicach pod Wrocławiem.
Więcej informacji na www.silp.paralotnie.pl

Arek Pomarański
Szkoła Latania
Sprzęt paralotniowy: Dudek/Niviuk/Ozone/Woody Valley/Flymaster/Flytec/Charly/EC Extreme/Icaro /Techno-Fly

tel.:
+48 601 710 522

info małpa paragliding.com.pl

www.paragliding.com.pl
http://siv.paragliding.com.pl/
http://tandem.paragliding.com.pl/
www.lotyparalotniowe .eu
www.silp.paralotnie.pl

skolopendra

arek.po...@gmail.com Wrote in message:

> Informujemy, ?e 23.07.2017 w niedziel? o godzinie 13.00 odb?dzie si? sesja egzaminacyjna LKE na ?wiadectwo Kwalifikacji Pilota Paralotni na lotnisku Aeroklubu Dolno?l?skiego w Miros?awicach pod Wroc?awiem.
> Wi?cej informacji na www.silp.paralotnie.pl
>
> Arek Pomara?ski
> Szko?a Latania
> Sprz?t paralotniowy: Dudek/Niviuk/Ozone/Woody Valley/Flymaster/Flytec/Charly/EC Extreme/Icaro /Techno-Fly
>
> tel.:
> +48 601 710 522
>
> info ma?pa paragliding.com.pl
Lotnisko w Miros?awicach le?y wewn?trz zamkni?tej ze wzgl?du na
World Games 55 kilometrowej strefy
bezpiecze?stwa. Krótko mówi?c
latanie na tym lotnisku jest zabronione. Albo egzaminator nie ma
o tym poj?cia, albo jest cudotwórc?, albo posypi? si? wyroki.
Autor posta chyba ju? straci? uprawnienia z powodu
nieprzestrzegania przepisów, a teraz chce wrobi? w to
kursantów

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

arek.po...@gmail.com

wujek

konto skolopendra założone na potrzeby tylko tego posta
poniżej cytuję U2 który twierdzi że Arek w 2012 BYŁ jeszcze instruktorem

u2
10 lip
W dniu 2017-07-10 o 00:41, wujek pisze:
> przecież sobie tego nie wymyśliłem
> https://www.youtube.com/watch?v=6TkdJy1_ddI#t=2m10s

Wiem, ze nie wymysliles. Zastanawiam sie po co bawic sie w konkurs
recytatorski? Wyciagarkowego nie powinno obchodzic czy podczepienie
zostalo sprawdzone. Ma dostac komende do wykonania ciagu i ja wykonac.
Ciagam sie tez na wyciagarce szybowcowej. Jakos nikt nie pomyslal nawet
zeby wyciagarkowemu zawracac glowe takimi informacjami.
Na dodatek mamy tu na filmie fragment szkolenia z 2012 r kiedy Arek byl
jeszcze instruktorem, wiec nie jest klasycznym KSem, a podczas szkolenia
moga zostac przyjete rozne procedury w zaleznosci od potrzeb.

arek.po...@gmail.com

Rozumiem,że cała wiedza użytkownika "skolopendra" pochodzi z posta użytkownika "u2" .
Pozostawiam bez komentarza.

Zbigniew Gotkiewicz

Arek. Pewnie nie czytasz grupy, ale był cały wątek na ten temat.

skolopendra

> [...]
> W dniu sobota, 22 lipca 2017 19:19:23 UTC+2 u?ytkownik skolopendra napisa?:
> U?ytkowniku "skolopendra", czy móg?by? co? wi?cej napisa? sk?d wiesz, ?e autor posta "chyba ju? straci? uprawnienia z powodu nieprzestrzegania przepisów"?.
> Prosz? napisz dlaczego chce w co? wrobi? kursantów?
> No i najwa?niejsze , dlaczego uwa?asz, ?e egzaminator Pan Leszek Ma?kowski , nie ma o czym? poj?cia?
>

> Arek Pomara?ski
> Szko?a Latania
> Sprz?t paralotniowy: Dudek/Niviuk/Ozone/Woody Valley/Flymaster/Flytec/Charly/EC Extreme/Icaro /Techno-Fly

U2 nie jest ?adnym autorytetem, ale s?d ju? tak. Chyba przeoczy?e?
w?tek z opublikowaniem orzeczenia na twój temat. Wracaj?c do
egzaminu. Dowódca Centrum
Operacji Powietrznych nic nie wie na
temat egzaminu i twierdzi ?e ze wzgl?du na loty ?mig?owców
jakakolwiek aktywno?? lotnicza w strefie jest zabroniona.

Mateusz M

Robi sie ciekawie.

Statler

W dniu sobota, 22 lipca 2017 23:57:27 UTC+2 użytkownik arek.po...@gmail.com napisał:
> No i najważniejsze , dlaczego uważasz, że egzaminator Pan Leszek Mańkowski , nie ma o czymś pojęcia?
Arek Pomarański

Arek;) Maniek to o wielu rzeczach nie ma pojęcia;)
Ale o wielu lotniczych pojęcie ma:)

Statler

gi...@wp.pl

Zabroniona ? Ale tak całkiem ?
A jakie to sankcje grożą Panie wiju
Stawonogi ?
Jest zakaz no jest a gdzie przepisy wykonawcze ? Skoro wszystko wiesz a pLan dowódca to Twój znajomy i strzeżysz sądem to proszę o informację co grozi za złamanie tego zakazu no i niech Pan dowódca poda podstawę prawną.
Jak już ma ktoś beknąć za ten egzamin to chociaż będziemy wiedzieć co nam grozi .
Paaaa !

gi...@wp.pl

No to skoro masz pojęcie to dawaj !

Statler

Przemyśl sobie mojego posta, potem pisz;)

gi...@wp.pl

Fakt ma pojęcie bo ma . Ameryki nie odkryłeś ! Ja się Ciebie pytam a Ty mi piszesz jakieś durnoty . Co mam przemyśleć Twoje jedno zdanie ?
Pozdrawiam

skolopendra

gi...@wp.pl Wrote in message:
> W dniu niedziela, 23 lipca 2017 13:39:52 UTC+2 u?ytkownik skolopendra napisa?:
> Zabroniona ? Ale tak ca?kiem ?
> A jakie to sankcje gro?? Panie wiju
> Stawonogi ?
> Jest zakaz no jest a gdzie przepisy wykonawcze ? Skoro wszystko wiesz a pLan dowódca to Twój znajomy i strze?ysz s?dem to prosz? o informacj? co grozi za z?amanie tego zakazu no i niech Pan dowódca poda podstaw? prawn?.
> Jak ju? ma kto? bekn?? za ten egzamin to chocia? b?dziemy wiedzie? co nam grozi .
> Paaaa !

Art. 174

§ 1. Kto sprowadza bezpo?rednie niebezpiecze?stwo katastrofy w
ruchu l?dowym, wodnym lub powietrznym, podlega karze pozbawienia
wolno?ci od 6 miesi?cy do lat 8.

§ 2. Je?eli sprawca dzia?a nieumy?lnie, podlega karze pozbawienia
wolno?ci do lat 3.

http://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/rejon-ograniczen-lotow-ze-wz
gledu-na-world-games-2017

wujek

> [...]
> wolno?ci od 6 miesi?cy do lat 8.
>
> § 2. Je?eli sprawca dzia?a nieumy?lnie, podlega karze pozbawienia

W jaki sposób sprowadziliśmy bezpośrednie niebezpieczeństwo katastrofy w ruchu powietrznym latając w Mirosławicach ?
Nie naruszamy aktywnej strefy w której np. są prowadzone inne czynności lotnicze gdzie jest ryzyko kolizji, lecz jedynie rejon ograniczeń lotów.
W tym wypadku art 174 KK nie ma tu zastosowania a kaliber sprawy w mojej ocenie porównywalny co najwyżej z pospolitym wykroczeniem.
Widzę że nijaki skolopendra cierpi na chroniczny ból dupy

Paweł Radziszewski

W dniu 23.07.2017 o 23:54, wujek pisze:

> [...]
[...]
> W tym wypadku art 174 KK nie ma tu zastosowania a kaliber sprawy w mojej ocenie porównywalny co najwyżej z pospolitym wykroczeniem.

Nie dalej jak dwa tygodnie temu w innym wątku była na ten temat dyskusja
i stosowne przepisy były przytaczane. M.in:

"Art.212.1.Kto:
1)wykonując lot przy użyciu statku powietrznego:
a)narusza przepisy dotyczące ruchu lotniczego obowiązujące w obszarze, w
którym lot się odbywa,
(...)
-podlega karze pozbawienia wolności do lat 5"

--
PMR

wujek

w takim razie np. osoby publikujący filmy na YT z swoich niskich lotów nad terenami ścisłej zabudowy miast są przestępcami naruszając przepisy dotyczące ruchu lotniczego obowiązujące w obszarze w którym lot się odbywa
a tak z ciekawości to na czyj wniosek przestępstwo jest ścigane ?

Zbigniew Gotkiewicz

Przestępcami są nawet ci piloci, którzy latają bez kasku. Co prawda nikt jeszcze nie został za to ukarany, ale podstawa jest.

Baron

a tak z ciekawości to na czyj wniosek przestępstwo jest ścigane ?

No to może ten co na mnie donosił niech doniesie na siebie i już będzie mógł z czystym sumieniem odnosić na każdego.

ebc...@gmail.com

Tak, dokładnie tak jest i jeszcze sami na siebie donoszą, podobnie jak latający nad chmurami/mgłą albo poniżej minimów (lot IFR), ścigający się z sarnami czy innymi zwierzętami (ustawa o ochronie przyrody). Ale jeżeli nie wlecą w przewieszkę kablówki albo nie zaparkują w 15kV, to nikt ich nie będzie ścigał z racji na raczej niską szkodliwość i dużą upierdliwość takiego procesu. Dodatkowo z samego filmu ciężko udowodnić wysokość lotu (no chyba że szorował po dachu).. Latanie w EA to latanie w EA. Tą strefę zrobiło wojsko i generalnie tam się nikt z nikim zbytnio nie pierdoli. Złapią za rękę, albo na filmie że latałeś w aktywnym EA bez ich zgody -> masz problemy. Swoją drogą (pół żartem - pół serio oczywiście) tak się zastanawiałem jak wojsko rozkminiło to, że z jednej strony znowu chcieli dopieprzyć GA i zamknąć pół nieba, a tu się okazuje że muszą się zgodzić na szybowce i glajty w samym środku swojego kółeczka xD Ktoś chyba był niepocieszony :lol:

eljot71

W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 06:53:37 UTC+2 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Przestępcami są nawet ci piloci, którzy latają bez kasku. Co prawda nikt jeszcze nie został za to ukarany, ale podstawa jest.

Piszesz poważnie o tym kasku? Sądziłem że to dobry obyczaj(poza własnym bezpieczeństwem) Rzuć jaki paragraf bo jestem zaciekawiony. Coś w rodzaju rowerzysty - też ponoć jest obowiązek jazdy w kasku...

Zbigniew Gotkiewicz

Elliot. Gdybyś mnie zapytał jak się nazywasz to bym wiedział gdzie cię odesłać żebyś mógł sprawdzić, ale przepisy paralotniowe???? W życiu się z czymś takim nie zetknąłem. Chyba po prostu nie istnieją, ale sprawdź na Facebooku. Jak tam nie będzie to pewnie nie ma.

eljot71

W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 22:27:45 UTC+2 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Elliot. Gdybyś mnie zapytał jak się nazywasz to bym wiedział gdzie cię odesłać żebyś mógł sprawdzić, ale przepisy paralotniowe???? W życiu się z czymś takim nie zetknąłem. Chyba po prostu nie istnieją, ale sprawdź na Facebooku. Jak tam nie będzie to pewnie nie ma.
Chodziło mi o dokładny paragraf z tego tytułu. Co innego przepis, obowiązek (i rozsądek) a co innego Kodeks karny i jak to mówisz - przestępstwo (ścigane). Jak pamiętam kask musiałem mieć nawet przy ground handlingu na kursie. Bo trzeba.

Zbigniew Gotkiewicz

Zamieściłem przepisy paralotniowe w dziale dla początkujących.
http://pgforum.pl/viewtopic.php?f=27&t=1873
Oczywiście to nie wszystkie przepisy dotyczące pilotów, a jedynie te wywołane pojawieniem się paralotniarzy.

Zbigniew Gotkiewicz

Paragraf 5.5

eljot71

Czyli jak jednoślady. Zaciekawiło mnie to po przeczytaniu wątku: https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.rec.paralotnie/JaPGK2_7TG4 Osobiście nie wyobrażam sobie latania bez.... peltorów (PPG) Kask i owszem - jest, choć pewnie zmienię na lżejszy.

andrzej...@gmail.com

W dniu poniedziałek, 24 lipca 2017 23:36:52 UTC+2 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Zamieściłem przepisy paralotniowe w dziale dla początkujących.
> http://pgforum.pl/viewtopic.php?f=27&t=1873

Częścią jakiego aktu prawnego jest przywołany przez Pana załącznik nr 2?

Zbigniew Gotkiewicz

Andrzej. Myślę że to jest katechizm rzymsko katolicki, ale nie mam pewności.

andrzej...@gmail.com

W dniu wtorek, 25 lipca 2017 10:25:32 UTC+2 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Andrzej. Myślę że to jest katechizm rzymsko katolicki, ale nie mam pewności.

Jaki filozof, taka odpowiedź!

Zbigniew Gotkiewicz

Jaki pilot takie pytanie :p

Mateusz M

5.6.7 Zawiera bledy ,reszty nie chce mi sie czytac.

Zbigniew Gotkiewicz

Mateusz. Może po prostu nie zrozumiałeś tego co czytasz. Nie przejmuj się. To popularna przypadłość.

Mateusz SP8EBC

W dniu 25.07.2017 o 10:32, andrzej...@gmail.com pisze:

> Jaki filozof, taka odpowiedź!

Chodzi o to rozporządzenie:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20160001993&min=1 Potocznie
mówię ja na to Rozporządzenie o długiej nazwie o wyłączeniu niektórych
zapisów ustawy Prawo Lotnicze.

@Zbyszek
Nie każdy jest prawnikiem i nie każdy siedzi codziennie na ISAP, czy
Centrum Legislacji albo czyta Dziennik Urzędowy Prezesa ULC

ML

Mateusz M

Przelicz stopy na metry ,pozniej zacznij sie przejmowac.

Zbigniew Gotkiewicz

Mateusz. Najważniejsze że Ty i wielu innych kolegów pilotów dowiedziało się że jest coś takiego jak przepisy paralotniowe. Na ich przeczytanie już nie liczę, a tym bardziej na zrozumienie. Mam nadzieję że świadomość istnienia jakiś przepisów nie będzie mącić tobie oraz tobie podobnym radości latania.

Dariusz Fly

W dniu wtorek, 25 lipca 2017 19:46:28 UTC+2 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Mateusz. Najważniejsze że Ty i wielu innych kolegów pilotów dowiedziało się że jest coś takiego jak przepisy paralotniowe. Na ich przeczytanie już nie liczę, a tym bardziej na zrozumienie. Mam nadzieję że świadomość istnienia jakiś przepisów nie będzie mącić tobie oraz tobie podobnym radości latania.

Może ja też jestem zbyt głupi na Twoje pisanie, bo naprawdę nie jestem w stanie zrozumieć, jak obrażając innch, chcesz osiągnąć jakiś pozytywny efekt.
Jeśli chcesz pomóc to tłumacz, raz albo dziesięć razy, tyle ile trzeba.
Ciągłe udawadnianie adwersarzom, że moją doczynienia z kimś mądrzejszym, do kogo nie mają szans dorównać i permanentna złośliwość budzi tylko agrsję.
W moim przypadku irytację.

Pozdrawiam.

Mateusz M

Metry ze stopami w nawiasie nie zgadzaja sie.

Zbigniew Gotkiewicz

Dariusz. Jeśli ktoś pyta czy są jakieś przepisy dotyczące paralotni to albo zadaje takie pytanie wyłącznie dlatego że chciałby się zająć lataniem, albo zadaje pytanie w rodzaju czy to warczące na plecach to silnik. Według mnie schodzenie poniżej pewnego poziomu wiedzy w przypadku pilotów jest żenujące dlatego próbuje te żenujące pytania obrócić w żart bo w mojej głowie się nie mieści że pilot może zadać pytania dotyczące wiedzy podstawowej. Pewnych pytań się nie zadaje bo wstyd się przyznawać do takiej ignorancji.

cmr...@wp.pl

Starry. Ale tak serio. W czym się Zbyszek pomylił ? Po co te przepisy tu zacytował ? 3 osoby na wątek nie wiedziały o ich istnieniu. A może wiedzieli, ale czytać się nie chciało ? To ilu statystycznie wyjdzie to na jeden tłoczny dzień na Andrzejówce,w który ktoś się wali w drzewa na zapasie ?.

eljot71

Staaaaaaatler? jesteś???? Czy masz wolne :) Twoja płęta?

Zbigniew Gotkiewicz

No właśnie. Statler czyli Witek Szmeja jest byłym instruktorem który nie wie że obowiązki kierownika startu też znajdują się w tych przepisach. Jak ma się takie autorytety to nic dziwnego że wiedza sięga dna.

andrzej...@gmail.com

W dniu wtorek, 25 lipca 2017 21:35:35 UTC+2 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Dariusz. Jeśli ktoś pyta czy są jakieś przepisy dotyczące paralotni to albo zadaje takie pytanie wyłącznie dlatego że chciałby się zająć lataniem, albo zadaje pytanie w rodzaju czy to warczące na plecach to silnik. Według mnie schodzenie poniżej pewnego poziomu wiedzy w przypadku pilotów jest żenujące dlatego próbuje te żenujące pytania obrócić w żart bo w mojej głowie się nie mieści że pilot może zadać pytania dotyczące wiedzy podstawowej. Pewnych pytań się nie zadaje bo wstyd się przyznawać do takiej ignorancji.

Znam inną treść załącznika 2 i dlatego pytałem.
Nawet przez myśl mi nie przyszło równać się z wiedzą o paralotniarstwie z ZG.
Pozdrawiam

Zbigniew Gotkiewicz

Andrzej. Pytanie było o obowiązek latania w kasku. Tu brzmienie jest takie samo bez względu na nowelizację. Gdybyś o to zapytał to nie traktowałbym cię jak dyletanta.

Mateusz M

A jezeli ktos pisze ze w przepisach paralotniowych zle sa przeliczone stopy na metry to swiadczy o zlosliwosci czy checi pomocy?

gi...@wp.pl

> [...]
> Mateusz. Najważniejsze że Ty i wielu innych kolegów pilotów dowiedziało się że jest coś takiego jak przepisy paralotniowe. Na ich przeczytanie już nie liczę, a tym bardziej na zrozumienie. Mam nadzieję że świadomość istnienia jakiś przepisów nie będzie mącić tobie oraz tobie podobnym radości latania.

Rób sobie Zbyszek jak chcesz ale taka postawa najdelikatniej mówiąc na dzisiaj jest dla mnie na nie.

Zbigniew Gotkiewicz

Mateusz. Jeśli chodzi o przepisy dużo ważniejszy jest duch przepisów, czyli po co dany przepis zostaje wprowadzony w życie niż litera prawa która jest jedynie niedoskonałym, werbalnym ujęciem ducha przepisu. Dlatego w tym zapisie który podważasz najważniejsze jest to aby pilot wiedział jaką odległość ma utrzymywać od przeszkód, ludzi, budynków. Jeśli jest ograniczenie do 100 metrów lub 300 stóp, to jest to informacja dla pilota że najlepiej jeśli po zbliżeniu się do 200 metrów zaprzestanie zbliżania. Dyskusja o pojedynczych metrach wynikających z przeliczania świadczą o małostkowości.

Zbigniew Gotkiewicz

andrzej...@gmail.com

W dniu wtorek, 25 lipca 2017 22:05:53 UTC+2 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Andrzej. Pytanie było o obowiązek latania w kasku. Tu brzmienie jest takie samo bez względu na nowelizację. Gdybyś o to zapytał to nie traktowałbym cię jak dyletanta.

Niestety nie. Przypominam moje pytanie: Częścią jakiego aktu prawnego jest przywołany przez Pana załącznik nr 2?. Ja nie pytałem o obowiązek latania w kasku. Odpowiedzi należy udzielać na pytanie albo nie odpowiadać.

gi...@wp.pl

> [...]
> Dariusz. Jeśli ktoś pyta czy są jakieś przepisy dotyczące paralotni to albo zadaje takie pytanie wyłącznie dlatego że chciałby się zająć lataniem, albo zadaje pytanie w rodzaju czy to warczące na plecach to silnik. Według mnie schodzenie poniżej pewnego poziomu wiedzy w przypadku pilotów jest żenujące dlatego próbuje te żenujące pytania obrócić w żart bo w mojej głowie się nie mieści że pilot może zadać pytania dotyczące wiedzy podstawowej. Pewnych pytań się nie zadaje bo wstyd się przyznawać do takiej ignorancji.

Dla mnie niewiedza nie jest żenująca .Żenujące dla mnie jest to ,że przez wiele lat guru grupowe tu się przemądrzali i na tym koniec. Wszystko wiedzieli. Gówno pokazali . Teraz po latach znalazł się kolega, który zamieszcza filmy co i jak ... Uszy , front ,spirala itp itd. A wiekowe autorytety kulą uszy gówno mając do powiedzenia nawet nie polemizują . Ale to takie tam moje nic nie znaczące spostrzerzenia . Kto komu zabroni być obcykanym w przepisach np.

Zbigniew Gotkiewicz

Myślę że brak reakcji na takie pytania będzie bardziej właściwy :)

voice

W dniu 2017-07-25 o 22:26, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> Myślę że brak reakcji na takie pytania będzie bardziej właściwy :)

:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Ale klasa

v.

voice

W dniu 2017-07-25 o 22:18, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> Mateusz. Jeśli chodzi o przepisy dużo ważniejszy jest duch przepisów, czyli po co dany przepis zostaje wprowadzony w życie niż litera prawa która jest jedynie niedoskonałym, werbalnym ujęciem ducha przepisu. Dlatego w tym zapisie który podważasz najważniejsze jest to aby pilot wiedział jaką odległość ma utrzymywać od przeszkód, ludzi, budynków. Jeśli jest ograniczenie do 100 metrów lub 300 stóp, to jest to informacja dla pilota że najlepiej jeśli po zbliżeniu się do 200 metrów zaprzestanie zbliżania. Dyskusja o pojedynczych metrach wynikających z przeliczania świadczą o małostkowości.

petarda :-)))))))))))))))

v.

voice

W dniu 2017-07-25 o 21:37, cmr...@wp.pl pisze:
> Starry. Ale tak serio. W czym się Zbyszek pomylił ? Po co te przepisy tu zacytował ? 3 osoby na wątek nie wiedziały o ich istnieniu. A może wiedzieli, ale czytać się nie chciało ? To ilu statystycznie wyjdzie to na jeden tłoczny dzień na Andrzejówce,w który ktoś się wali w drzewa na zapasie ?.

Ale te drzewa na zapasie to wynikają z przepisów ?

pozdrawiam
v.

Yti

Ale w tym środowisku panuje patologia...

Mateusz M

Z malych bledow , robia sie duze problemy. Delikatnie zwracam uwage ze jest blad w zapisie a Ty zaczynasz sie wic, czemu to robisz Panie nieomylny?

Dawid W.

On Wednesday, July 26, 2017 at 7:00:43 AM UTC+2, Mateusz M wrote:
> Z malych bledow , robia sie duze problemy. Delikatnie zwracam uwage ze jest blad w zapisie a Ty zaczynasz sie wic, czemu to robisz Panie nieomylny?

mateusz mateusz... a od kiedy czytasz grupe?! bo taki juz Gociu jest. czy ty kiedykolwiek widziales zeby powiedzial komukolwiek "tak masz racje a ja sie pomyslilem" ?? heheh predzej pieklo zamarznie

D.

Dawid W.

a i powiem wiecej !! uwazam ze grupa by duzo stracila gdyby Gotek sie zmienil !! to juz po prostu nie byloby to samo :D

Gotek!! nigdy sie nie zmieniaj!

D.

Zbigniew Gotkiewicz

To skąd pretensje gdy mówię że poziom wiedzy lub umiejętności niektórych pilotów jest drastycznie niski i stanowi dla nich samych zagrożenie?

fotolot

Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> To skąd pretensje gdy mówię że poziom wiedzy lub umiejętności niektórych pilotów jest drastycznie niski i stanowi dla nich samych zagrożenie?

Zbyszek wydaje mi się, że problem jest w samym sposobie mówienia, który wielu z nas może odbierać bardziej jako "straszenie" to skutkuje reakcją negatywną.

Mam do Ciebie pytanie jako autora abyś rozwinął znaczenie tytułu : "SUMA WSZYSTKICH BŁĘDÓW" -jakich wszystkich?, czy tylko Twoich?,ewentualnie czy posiłkowałeś się podczas pisania książki dodatkowo wiedzą od innych doświadczonych przez własne błędy autorytetów?

Pozdrawiam Wiesiek

Asia

Nie do mnie pytanie, ale mogę odpowiedzieć, bo czytałam książkę. Opisy zdarzeń (wypadków) są innych pilotów, a nie Zbyszka.

Zbigniew Gotkiewicz

Miało być Suma wszystkich strachów, ale ten tytuł jest już wykorzystany. Informacje o sytuacjach niebezpiecznych zbierałem przez osiem lat co pozwoliło mi jakoś usystematyzować wiedzę na temat wypadków. A co do mojej arogancji to zgadzam się że przestało mnie bawić tłumaczenie pilotom zagadnień które jako piloci mają obowiązek wiedzieć. Bo żeby się nazywać pilotem to trzeba prezentować jakiś poziom. W przypadku pilota paralotni ten poziom jest niezbyt wymagający, co nie znaczy że wielu go osiąga. Ja wiem że jest teraz moda aby traktować wszystkich jak niepełnosprawnych i chwalić za robienie rzeczy oczywistych i wręcz za wypełnianie swojego obowiązku. Tak jak chwalono ostatnio prezydenta. Widocznie mało we mnie uczuć macierzyński które każą chwalić dziecko że ładną kupkę zrobiło.

fotolot

> Nie do mnie pytanie, ale mogę odpowiedzieć, bo czytałam książkę. Opisy zdarzeń (wypadków) są innych pilotów, a nie Zbyszka.

Dziękuję Asia,tylko się domyślałem gdyż nie czytałem nawet o niej recenzji dlatego proszę i zachęcam abyś na forum w wolnej chwili jako czytelniczka coś jeszcze ogólnie od Siebie dodała o zawartości książki bo zawsze warto chcieć uczyć się na wielu błędach innych by ustrzec się choćby tylko przed jednym z zawartych w tym zbiorze choć zapewne nie zawiera on wszystkich.

Pozdrawiam Wiesiek.

u2

W dniu 2017-07-26 o 12:51, fotolot pisze:
> Dziękuję Asia,tylko się domyślałem gdyż nie czytałem nawet o niej recenzji dlatego proszę i zachęcam abyś na forum w wolnej chwili jako czytelniczka coś jeszcze ogólnie od Siebie dodała o zawartości książki bo zawsze warto chcieć uczyć się na wielu błędach innych by ustrzec się choćby tylko przed jednym z zawartych w tym zbiorze choć zapewne nie zawiera on wszystkich.

A nie prosciej przeczytac ksiazke?
:D

--
u2

Merytoryczne dyskusje paralotniowe przeniosly sie na www.pgforum.pl

fotolot

> A nie prosciej przeczytac ksiazke?
> :D

Docelowo mam taki zamiar, a następnie przekazać ją innym kolegom.

skolopendra

W dniu 2017-07-22 o 23:57, arek.po...@gmail.com pisze:

> U ytkowniku "skolopendra", czy m g by co wi cej napisa sk d wiesz, e autor posta "chyba ju straci uprawnienia z powodu nieprzestrzegania przepis w"?.

Ano wiem to z wokandy Wojew dzkiego S du Administracyjnego, kt ry
to dnia 26 czerwca oddali twoj skarg na zawieszenie
uprawnienia INS wpisanego do wiadectwa kwalifikacji personelu
lotniczego przez Prezesa Urz du Lotniczego. Rozprawie
przewodniczy a s dzia Marzena Milewska-Karczewska.

Czy by moja wiedza by a nie cis a i mo esz zaprzeczy , e
straci e uprawnienia instruktora i egzaminatora?

Czy moja odpowiedz zaspokoi a twoj ciekawo ? A mo e zechcesz nam
na wietli sk d twoja troska o r d o moich informacji?

Licz na rych a odpowied .

--

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

Mateusz M

Czasem najlepsi popelniaja najprostrze bledy. Mam pytanie - tak naprawde to na ilu rzedach linek wisimy i na jakiej powierzchni (czesci) skrzydla lecimy ?

ZK

W dniu środa, 26 lipca 2017 09:51:32 UTC+2 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> To skąd pretensje gdy mówię że poziom wiedzy lub umiejętności niektórych pilotów jest drastycznie niski i stanowi dla nich samych zagrożenie?

Akurat w tej kwestii to cię podziwiam że jeszcze ci się chce.Poziom wiedzy czasami jest żenujący dotyczy to nie tylko glajciarzy... ostatnio pilot samolotu próbował uzyskać zgodę na lądowanie u nas. Na moje stwierdzenie że jest wystawiony Notam zapadła cisza a po chwili notam...notam??? a co to jest.Gdy w końcu taką zgodę uzyskał dostał pozwolenie na lądowanie na pasie 130 które wykonał na pasie... 300.W końcu gruby portfel i samolot za prawie bańkę wystarczy...

ZK

Zbigniew Gotkiewicz

W Pińczowie to samo. Pilot samolotu dostał pozwolenie na lądowanie na długim pasie ale nie wiedział co oznaczają te cyferki i zrobił podejście na krótkim. Za to sprzęt miał wypasiony. W zasadzie takie incydenty powinny być zgłaszane do PKBWL jako przesłanki do wypadku.

aerokrakp...@gmail.com

W dniu sobota, 22 lipca 2017 19:19:23 UTC+2 użytkownik skolopendra napisał:

> [...]
> Autor posta chyba ju? straci? uprawnienia z powodu
> nieprzestrzegania przepisów, a teraz chce wrobi? w to

Pragnę merytorycznie odnieść się do wypowiedzi użytkownika Skolopendra.
Otóż:
1. Egzamin miał odbyć się poza strefą zakazu wykonywania lotów. Podane Mierosławice były tylko jedną z opcji, gdyby uzyskano stosowne zezwolenie. Oprócz w/w Mierosławic mieliśmy trzy lotniska zapasowe leżące POZA strefą zakazu.
2. To czy kol. Pomarański ma, czy nie ma aktualne uprawnienia instruktora jest absolutnie nieistotne w tym przypadku, albowiem jako właściciel szkoły ma prawo organizować szkolenia lub sesje egzaminacyjne współpracując z innymi instruktorami.
Tak więc posiałeś ferment na Grupie, nie mając pojęcia o meritum sprawy. Mało tego, zadałeś sobie trud sprawdzenia w COP, czy jest taka zgoda, co jak mniemam potrzebne było do ewentualnego zadenuncjowania organizatorów sesji. Bardzo brzydko. Zwłaszcza, gdy na światło dzienne wyjdzie Twoja tożsamość.
Samo podejrzenie, że organizator i egzaminator chcieli zaszkodzić kandydatom na pilotów z założenia jest chore.
Tyle w temacie. Ponieważ odpowiedziałem merytorycznie, uprzedzam, ze nie będę wdawał się w jakiekolwiek pyskówki :)
LM
Nie jest wiec uzasadnione twierdzenie, że chciał nakłonić uczestników do łamania zakazu.

Tomasz Poznański

W dniu 2017-07-27 o 08:24, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> W Pińczowie to samo. Pilot samolotu dostał pozwolenie na lądowanie na długim pasie ale nie wiedział co oznaczają te cyferki i zrobił podejście na krótkim. Za to sprzęt miał wypasiony. W zasadzie takie incydenty powinny być zgłaszane do PKBWL jako przesłanki do wypadku.

Oj tam akurat te drobne 30 stopni różnicy w Pińczowie :). Może miał
akurat nieskompensowaną busolę :).
Nie takie wypasione samoloty robiły znaczniejsze pomyłki:
http://dlapilota.pl/wiadomosci/internet/wojskowy-transportowiec-omylkowo-wyladowal-na-lotnisku-general-aviation
Wypas samolotu ma tu akurat niewielkie znaczenie.
W lotnictwie komunikacyjnym to nawet dość częste zjawisko, pomyłka pasa,
pomyłka lotniska, lądowanie na niewybudowanym pasie, start lub lądowanie
na drodze kołowania itp. Niestety automaty powodują zanik wytrenowanych
czynności i nie służą podtrzymaniu nawyków.

Pozdrawiam
Tomek

ppguser

Skoro egzamin na PPL-ke niedługo będzie tak wyglądał to nie ma się co dziwić. Zresztą kurs na pilota pewnie odrzucony w gratisie przy zakupie nowego samolotu.

https://www.facebook.com/Sky1HD/videos/1109483362437985/