Czy to prawda że Nucleon XX w ogóle się nie składa.

rafalpa...@gmail.com

Witam serdecznie . Nowy sezon więc zmiany. Chciałbym się podpytać o Nukleona XX . Słyszałem że to skrzydło jest super bezpieczne . Przynajmniej tak pisał jeden z instruktorów. Myślałem ewentualnie o Hadronie ale skoro Nutek jest taki super

Pozdrawiam Rafał

Piotr W

W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 18:40:35 UTC+1 użytkownik rafalpa...@gmail.com napisał:
> Witam serdecznie . Nowy sezon więc zmiany. Chciałbym się podpytać o Nukleona XX . Słyszałem że to skrzydło jest super bezpieczne . Przynajmniej tak pisał jeden z instruktorów. Myślałem ewentualnie o Hadronie ale skoro Nutek jest taki super

> [...]

Wszystko się składa - to tylko kwestia miejsca, warunków i czasu.

pzdr

peter

Łukasz Serafin "QbaEPP11"

> [...]
> Witam serdecznie . Nowy sezon więc zmiany. Chciałbym się podpytać o Nukleona XX . Słyszałem że to skrzydło jest super bezpieczne . Przynajmniej tak pisał jeden z instruktorów. Myślałem ewentualnie o Hadronie ale skoro Nutek jest taki super

Bierz Hadrona. Ja sie przesiadłem z Nutka i znowu czerpie radość z latania na PPG. Wcześniej musiałem sie zmusić do latania, bo taka nuda była. Chyba wykrzesałem z niego wszystko.

q.

piotr.sk...@gmail.com

W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 18:50:31 UTC+1 użytkownik Łukasz Serafin "QbaEPP11" napisał:

> Bierz Hadrona. Ja sie przesiadłem z Nutka i znowu czerpie radość z latania na PPG. Wcześniej musiałem sie zmusić do latania, bo taka nuda była. Chyba wykrzesałem z niego wszystko.
>
> q.

wyciągnąć z Nxx wszystkie możliwości - za mało wiem lub widziałem

AnTonio

> [...]
> Witam serdecznie . Nowy sezon więc zmiany. Chciałbym się podpytać o Nukleona XX . Słyszałem że to skrzydło jest super bezpieczne . Przynajmniej tak pisał jeden z instruktorów. Myślałem ewentualnie o Hadronie ale skoro Nutek jest taki super

Co Ty Łukasz preferujesz Hadrona jak nie Latałeś na Nucleonie XX a przesiadłeś się ze zwykłego Nucleona. Wszystkie są dobre. Przesiadłem się z N WRC na N XX i nie raz wpadłem w swoje strugi zaśmigłowe i nic się nie dzieje ze skrzydłem. Latam cały rok w różnych warunkach i klapy w N XX jeszcze nie miałem. Latam rekreacyjnie jak przyświruję to delikatnie. Hadron i Nucleon XX są super. Musisz jednak być dociążony trochę.

Józef Dusza

> [...]
> Witam serdecznie . Nowy sezon więc zmiany. Chciałbym się podpytać o Nukleona XX . Słyszałem że to skrzydło jest super bezpieczne . Przynajmniej tak pisał jeden z instruktorów. Myślałem ewentualnie o Hadronie ale skoro Nutek jest taki super

Nie składa się, przechowuje się go rozłożonego w całości opartego o stodołę :-)

michalko...@gmail.com

Mam Nxx dwa lata i jeszcze mi sie nie znudził można nim latać o każdej porze dnia i czuć sie komfortowo a własne strugi ,zawietrzne ,termike sygnalizuje dobrze ,prowadzi sie dość miękko na sterówkach w porównaniu do hadrona .Start łatwy lądowanie proste nawet w duszeniu .

rafalpa...@gmail.com

Raczej chodzi o zachowanie w locie. Czyli nikt nie miał złych doświadczeń .

Paweł Radziszewski

W dniu 19.02.2018 o 19:39, rafalpa...@gmail.com pisze:

> Raczej chodzi o zachowanie w locie. Czyli nikt nie miał złych doświadczeń .

Stanowcze używanie kwantyfikatorów ogólnych typu "zawsze", "nigdy" czy
"w ogóle" może być dość niebezpieczne. W paralotniarstwie zwłaszcza.

Nucleon XX może być odporny na podwinięcia, ale stwierdzenie, że "nie
składa się w ogóle" byłoby raczej nieodpowiedzialne.

--
PMR

paraptaszek

Dajecie się podpuszczać jak dzieci.

bodzio123

W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 19:53:34 UTC+1 użytkownik paraptaszek napisał:
> Dajecie się podpuszczać jak dzieci.

Racja .Ale na tym polega to forum paraptaszek :)Jutro 345 postów hehe.Ale w robocie się nie nudzi przynajmniej ;0

bodzio123

A i jeszcze odpowiadają gościowi co nigdy na tym nie latał .Komedia :)

rafalpa...@gmail.com

Nie latałem . Opinie na temat skrzydła zaczerpnąłem od znanego instruktora.O ile pamiętam Hadrona opisywał jako nie bezpieczne skrzydło.

Pozdrawiam Rafał

paraptaszek

He he he, poprawiłeś mi humor na wieczór, dzięki.

Spodziewam się że zataz zgłosi się po ciebie merytoryczny guru z pgforum :)

Tomo

> [...]
> Witam serdecznie . Nowy sezon więc zmiany. Chciałbym się podpytać o Nukleona XX . Słyszałem że to skrzydło jest super bezpieczne . Przynajmniej tak pisał jeden z instruktorów. Myślałem ewentualnie o Hadronie ale skoro Nutek jest taki super

Wszystko można poskładać, tylko trzeba się o to postarać. Najlepszym miejscem żeby poskładać skrzydło są zawody. Robisz wszystko żeby je wygrać wiec przekraczasz wszelkie granice jakie dany producent wyznaczył do bezpiecznego latania na danym modelu skrzydła.
Jeśli szukasz wrażeń i adrenaliny, to poskładasz nawet Nemo xx!

furtak

A tak wogole to jak Nemo xx klapi ,łatwo wchodzą czy też trudny do zaklapienia.Tak z ciekawości łatwo wychodzą to i łatwo wchodzą czy jednak odporny na klapki

Zbigniew Gotkiewicz

Na merytorycznym trolle długo się nie uchowają, więc szkoda zapraszać kolegi który zadaje błyskotliwe pytania. Na pgforum by dostał jedną odpowiedź i nik by sobie dałem tym głowy mnie zwracał, a tu powstaje kolejny wspaniały wątek :)

Zbigniew Gotkiewicz

Marek. Trudno, ale może zaklapić. Mnie nie klapił, choć raz pod chmurką o mało co...

voice

W dniu 2018-02-19 o 20:19, bodzio123 pisze:

> Racja .Ale na tym polega to forum paraptaszek :)Jutro 345 postów hehe.Ale w robocie się nie nudzi przynajmniej ;0

To ja podniosę statystykę i w kwestii składania... było kiedyś takie
skrzydło wyprodukowane przez firmę Nova a nazywało się Xenon. To było
pierwsze skrzydło w którym zastosowano V-cele (a przynajmniej ja mam
taka wiedzę), potem weszły V-wsparcia. Mniejsza z tym. Skrzydło miało
opinie "nieskładalnej deski" odpornej na wszelkie podwinięcia.

Problem polegał podobno na tym ze skrzydło było niezwykle konsekwentne
to znaczy tak samo jak mocno było odporne na podwinięcia tak samo mocno
było odporne w wyjście z tych podwinięć. I niestety ta druga podatność
było niefajna....

Dla ciekawych, była polska 'wersja" tego skrzydła. Nazywała się
Blackbird i związana była z cyfra 17 :-)

pozdrawiam
v.

Zbigniew Gotkiewicz

Była jeszcze wersja z Zakopanego. Dużo bardziej popularna.

Tomasz Poznański

Paweł

O młodym Kozarzewskim chyba wszyscy wiemy

Ale wracają do tematu w porównaniu do h1.1 jeżeli nie mamy parcia na Pa to samemu wybrałbym hadrona choćby ze względu na cenę...

Miałem szansę porównania w locie nxx22 i h1.1 22

Właściciel nxx chyba koło 80kg plus octagon
Ja >90 +plus ciężka motoroma

Prędkości max obu skrzydeł praktycznie jednakowe(ze względu na wagę ja minimalnie szybszy na obydwu)

Tylko na nxx brak było już mocy na wznoszenie h jeszcze szedł do góry

Osobiście zdecydowanie bardziej preferuje start na hadronie(co również zauważył kolega od nxx) bo hadron od razu jest taki fajny twardy, wszystko dobrze czuć, a nxx tak jak sxx jest inny taki bardziej mięki

W sterowaniu też spora różnica nxx przyjemnie mięki i drogi sporo dłuższe
H twardy, bardzo precyzyjny a drogi krótkie

Nxx mniejsze prędkość do startu i lądowania na h było szybciej

To tylko moja i wyłącznie moja opinia

P. S. Aaaa i byłbym zapomniał pa w nxx pa działa super

skut...@gmail.com

To fakt Nxx musi chyba być doważony ja mam Nxx 24 waże 80 kg i wszyscy mnie odstawiają-ma ktoś podobnie ?!

AnTonio

W dniu środa, 21 lutego 2018 18:43:40 UTC+1 użytkownik Grzegorz S napisał:
> To fakt Nxx musi chyba być doważony ja mam Nxx 24 waże 80 kg i wszyscy mnie odstawiają-ma ktoś podobnie ?!

Artur i Antonio mamy takie same N XX Artur cięższy bo na trajce zostawił mnie na PPG jak ja doczepiłem kółka już byłem cięższy od Artura i teraz ja jestem szyszy. Niewiele ale szybszy.

artur....@gmail.com

Takie gadanie trochę po próżnicy. Podajcie lepiej jakie macie obciążenie na metr kwadratowy i jaka max prędkość na odpuszczonych trymerach + max belka speed w bezwietrzną pogodę. Ja (100kg) na swoim 22 mam odciążenie 4,5 m2 (5 m2 z 10 litrami w baku) i max speed 67 km/h.

piotr.sk...@gmail.com

o ile masę moge określić bo waga działa poprawnie (198kg total)
to wszytko przy 26m2
to prędkości nie podam bo za dużo z tym zachodu, ale jest szybko

michalko...@gmail.com

Piotr możesz jaśniej