Motoroma vs Octagon może Tornado?

DSW

Prośba doświadczonych kolegów o porównanie, nie mogę znaleźć precyzyjnych informacji o ciągu i wadze z elektrostarterem, jestem też ciekaw opinii o ergonomii i trwałości.
Ja: 70kg 130h Nxx22

Paweł

Tornado->motoroma->oktagon
Według dmuchania, ale cenowo motoroma wygrywa zdecydowanie

ppguser

Na każdym polecisz tak samo szybko. Jak nie planujesz tandemów to bez różnicy. Tym bardziej przy 70kg ba NXx 22

nc-ko...@netcologne.de

Am Samstag, 18. August 2018 23:07:04 UTC+2 schrieb DSW:
> Prośba doświadczonych kolegów o porównanie, nie mogę znaleźć precyzyjnych informacji o ciągu i wadze z elektrostarterem, jestem też ciekaw opinii o ergonomii i trwałości.
> Ja: 70kg 130h Nxx22

Witam,
Octagon-Tornado-Motoroma wedlug wagi.22-23-27(?)
Przy Twoich 70 kg najlepszym wyborem bylby Octagon ale najlepszym rozwiazaniem bedzie lot testowy,zadna opinia tego nie zastapi.
Pozdrawiam Artur

cmaz...@post.pl

Zadzwoń do producentów i wypytaj o dokładne dane które Cie interesują. U nas sa na lotnisku Octagony i jest jedna Motoroma, porównania wagowe robiłem na zasadzie zakładania na plecy ( bez wagi) różnica dość znaczna na korzyść Octagona. Ja ważę około 83 i latam z trajką na Octagonie + Synteza II, mocy w zupełności wystarcza, nie wciskam manetki do końca, Tobie też wystarczy. Mój syn waży około 75-76, lata z Octagonem i APCO lift ez - komfortowo. Uważam, że przy Twojej wadze każdy z napędów wymienionych przez Ciebie zapewni odpowiednia moc, czynnik istotny to waga.
Pozdrawiam, Czarek

maro...@gmail.com

Mam motoromę RK180 z maja bieżącego roku, waga napędu na sucho to 21kg (uprząż apco ultralight), ciąg 72kg mierzony na hamowni dwa tygodnie temu. Spalanie na Snake xx 15 przy mojej wadze 80kg 3.5l/h (jak tylko szaleję i daję w palnik to 4l/h).
Mam zrobione niecałe 20 godzin i na razie żadnych problemów. Cenowo zaoszczędziłem 7 tysięcy w porównaniu do octagona, co prawda składałem napęd sam.

alex86

Jakie masz śmigło I na jakich obrotach latasz osiągając takie spalanie?

Pozdrawiam,
Kamil

Arecki

Mi pali Motoroma 3.8-4.5 zależy od latania.ważę 92kg.peszke. peszke 3 łopaty

eljot71

W dniu niedziela, 19 sierpnia 2018 15:09:11 UTC+2 użytkownik maro...@gmail.com napisał:
> [...]
> Mam zrobione niecałe 20 godzin i na razie żadnych problemów. Cenowo zaoszczędziłem 7 tysięcy w porównaniu do octagona, co prawda składałem napęd sam.

Cyba ściemniasz - Snake 15, spalanie 3,5l przy 80kg. masy własnej i motoroma z wagą...21kg? Bajki.

Marecki

Lekki napęd w dużej mierze zależy od uprzęży i kosza - i tutaj TF słusznie to zauważył i zrobił leciutki sprzęt. Jednak w te 21kg też mi ciężko uwierzyć. Napęd na bazie Octagona waży ok 20kg - z czego 11,5 to silnik. Motoroma waży więcej - nie pamiętam ile dokładnie ale coś w okolicach 14-15kg. Nawet przy takim samym koszu i uprzęży jak Octagon waga jest wg mnie nieosiągalna.
Dobry, niezawodny napęd z w miarę sztywnym koszem jednoringowym na którym możesz podeprzeć się silnikiem powinien oscylować w granicach 24kg i to jest jak najbardziej wykonalne. Takie mam zdanie co do napędów ;)

Marecki

maro...@gmail.com

Śmigło rusłan dwulopatowe 15. Sama uprząż waży niecałe 1.5kg. Kosz jednoringowy i bak ważą łącznie 6kg silnik 13.8 łącznie 21. Żadnych bajerów dodatkowych nie montowalem. Postawiłem na wadze 21.3 bez grama paliwa. Niedowiarki mogą przyjechać, zważyć osobiście. Mało kto dowierza ale każdy kto zobaczył ten wie że to nie ściema. Obrotów nie mierzylem. Spalanie wyliczam według lotów. Najwięcej spalił 4l/h przy takim zestawie jak napisałem. Kilkanaście osób może to spokojnie potwierdzić, no ale tradycyjnie na grupie znafcy wiedzą najlepiej ile mój napęd waży, pali i jak wygląda :D

nc-ko...@netcologne.de

Am Sonntag, 19. August 2018 21:45:20 UTC+2 schrieb maro...@gmail.com:
> Śmigło rusłan dwulopatowe 15. Sama uprząż waży niecałe 1.5kg. Kosz jednoringowy i bak ważą łącznie 6kg silnik 13.8 łącznie 21. Żadnych bajerów dodatkowych nie montowalem. Postawiłem na wadze 21.3 bez grama paliwa. Niedowiarki mogą przyjechać, zważyć osobiście. Mało kto dowierza ale każdy kto zobaczył ten wie że to nie ściema. Obrotów nie mierzylem. Spalanie wyliczam według lotów. Najwięcej spalił 4l/h przy takim zestawie jak napisałem. Kilkanaście osób może to spokojnie potwierdzić, no ale tradycyjnie na grupie znafcy wiedzą najlepiej ile mój napęd waży, pali i jak wygląda :D

Nie ma powodow zeby Ci nie wierzyc,ja slyszalem tylko kiedys ze Motoroma wazy wiecej.Mniejsza z tym,fajnie ze jest w czym wybierac i ze sie tu mowi nie tylko o zaletach napedow.
Pozdrawiam Artur

Marcin Bernat

Ja polecam Poloni :) jeśli polini jest za drogi to raczej wybrał bym Motorome.

DSW

Czarek,
Czy masz oryginalny kosz?
Także myślę o trajce i tu pytanie o solidnosc ich kosza przy założeniu docisku linek przy starcie.

DSW

Marcin,
polini to może być tylko za ciężki :) no i o solidnosci też różnie się słyszy

DSW

A czy tornado ktoś latał na trajce tandem? Gdyby taki zestaw dawał radę to mamy moc i wagę do latania z nóg i opcje okazjonalnego tandemowania. Przy okazji słyszałem, że Motoroma też robią tandemy. Ktoś coś wie? Ma to sens? Czy wyjdzie porównywalnie do MZ w powietrzu? :)

cmaz...@post.pl

Polatałem trochę trajką z oryginalnym koszem https://www.youtube.com/watch?v=7Mqkscu3O4s&t=131s , jednak wymieniłem na kosz od Cygana ze względu na to, że przy trajce aby ruszyć z miejsca i podnieść glajta nad tgłowę, trzeba dmuchnąć bo inaczej się nie da i się obawiałem o kosz. Do latania z nóg nie ma takiej potrzeby absolutnie, oryginalna konstrukcja TF daje radę.

dawid.epd

Przy lekko pochylonym smigle i operowaniu gazem z wyczuciem, nie ma większych problemow z wytrzymaloscią kosza, no chyba że mowimy o jakims naprawde delikatnym. Przy starcie "na wariata", faktycznie przydaje sie wytrzymalszy.

cmaz...@post.pl

W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 16:49:33 UTC+2 użytkownik dawid.epd napisał:
> Przy lekko pochylonym smigle i operowaniu gazem z wyczuciem, nie ma większych problemow z wytrzymaloscią kosza, no chyba że mowimy o jakims naprawde delikatnym. Przy starcie "na wariata", faktycznie przydaje sie wytrzymalszy.

Dokładnie o to chodzi, start ma być wykonany poprawnie technicznie a nie siłowo.

W rotorze od Techno-Fly którym latałem ze dwa lata a teraz kolega z lotniska już chyba z trzeci rok, kosz jest tak samo skonstruowany jak w Octagonie i nic się złego przy startach nie dzieje.

ppgs...@gmail.com

Technofly to Tajwan.
Motoroma to Italia.
Message has been deleted

ppgs...@gmail.com

Drogi kajanie, nie wiem czy sie czegos nawdychales ale czy gdziekolwiek w poscie wydalem jakikolwiek poglad na temat czesci z Tajwanu? Stwierdzilem tylko FAKT, ktory zreszta potwierdzil tutaj kiedys sam Krzysztof Kolodziejek,ze czesci pochodza z Tajwanu (a nie Chin jak ktos pisal).

I to jest suchy fakt bez opinii.

Tak samo jak faktem jest ze czesci do motoromy pochodza z Wloch np. zaplony Idm czy cylindry, tloki: malossi, parmakit.

paraptaszek

Warto w dyskusji zwrócić uwagę na to, że Techno-Fly nie sprzedaje samych silników i porównanie atrakcyjności rozwiązań może być kompletnie nietrafione gdy będziemy porównywać ultralekkie rozwiązania na ruchomych wyporach od Techno-Fly z ciężkim (lub co najwyżej średnim wagowo) rozwiązaniwm na wyporach stałych od Motoromy. Wychodzą z tego bzdury i bicie piany - jak zwykle.

Motoroma waży sporo więcej (>=5 kg) , nie oferuje elektrostartera ani chyba też sprzęgła. Co tu porównujemy? Ciąg statyczny i spalanie, czy może poziom satysfakcji, a więc bawimy się na pograniczu marketingu i psychologii? To grube uproszczenie i nieco naiwne podejście, jak to na grupie :)

DSW

Motoroma może mieć elektrostater i ruchome wypory. Koszt ok 13.200.
Mamy większy ciąg (o ile? 5kg?) i większą masę +-27 kg. Octagon z elekto i sprzegłem to +-23. Zatem ile ciągu tyle wagi? Czy dmucha znacznie lepiej od octago?
I co z Tornado. Mamy tylko strzępki informacji. Ktoś testował?

Paweł

Piotrze oczywiście że oferuje elektrykę, sam taką miałem