Budujemy Pomnik Chwała Lotnikom Polskim. APEL

aerokrakp...@gmail.com

Koleżanki i koledzy paralotniarze i lotniarze.
Wielkimi krokami zbliża się 100 rocznica powstania Lotnictwa Polskiego. Będziemy ją obchodzili w sierpniu 2018 roku.
Jednym z najważniejszych wydarzeń będzie odsłonięcie pomnika Chwała Lotnikom Polskim, który zostanie zlokalizowany na wojskowych Powązkach w Warszawie. Miejscu nadzwyczaj godnym, gdzie spoczywają prochy naszych znakomitych przodków. W listopadzie 2016 roku został tam wmurowany akt erekcyjny w obecności delegacji i pocztów sztandarowych lotniczych stowarzyszeń wojskowych i cywilnych. Lotnictwo sportowe reprezentował poczet Aeroklubu Polskiego.
Inicjatywa budowy pomnika zrodziła się wśród lotników wojskowych w 2016 roku, ale powstały wówczas Komitet Budowy Pomnika szybko doszedł do wniosku,że lotnictwo jest jedno. Czy to wojskowe, czy cywilne, sportowe i usługowe jednakowo naznaczone jest daniną krwi. I to właśnie tym, którzy polegli w walce, czy zginęli w czasie zmagań sportowych, bądź pełniąc służbę cywilną ma być poświęcony Pomnik. My – paralotniarze i lotniarze również mamy swoich bohaterów, których pamięć budową pomnika uczcimy...
Od 15 lat jesteśmy członkami personelu latającego i tworzymy kilkunastotysięczną, jedną z największych w lotnictwie grupę pilotów. Nie wyobrażam sobie zatem sytuacji, byśmy nie wsparli tego jakże wzniosłego przedsięwzięcia. Polscy generałowie – lotnicy jako pierwsi wsparli budowę datkami od 1000 do 5000 złotych. Chwała Im za to. My prosimy Was o wsparcie idei według Waszych możliwości. 10 czy 20 zł dla pilota nie jest wygórowana kwotą, ale kilka tysięcy takich wpłat będzie stanowić poważny wkład w to wspaniałe przedsięwzięcie.
Aktualnie Komitet dysponuje kwotą ponad 80 000 zł a całkowity koszt budowy opiewa na 380 000 zł. We wrześniu b.r. chcemy wylać fundamenty i posadowić cokół co będzie kosztowało 180 000 zł
Ambicją Komitetu jest zbudowanie naszego, lotniczego pomnika siłami własnymi, bez udziału czynników politycznych czy MON, które nie wykazują zainteresowania. Głęboko wierzymy, że nam się to uda...
Koleżanki i koledzy.
Wszystkie wpłaty dokonane na konto budowy są zapisane w Księdze Budowy i po jej zakończeniu będą opublikowane. Darczyńcy, którzy wesprą budowę wpłatą powyżej 1000 zł zostaną wyróżnieni nadaniem okolicznościowego medalu, którego formę i treść zatwierdziliśmy na ostatnim posiedzeniu Komitetu.
Tych, którzy pragną się zapoznać ze szczegółami pomnika, projektem, oraz ludźmi którzy będą go tworzyli zapraszam na stronę Krakowskiego Klubu Seniorów Lotnictwa, gdzie zamieściłem wpisy wzbogacone materiałem zdjęciowym. Tam też można znaleźć numery kont.

http://kksl.p40.pl/?p=2770#more-2770
http://kksl.p40.pl/?p=2814#more-2814

W imieniu Komitetu Budowy zapraszam serdecznie do wsparcia budowy,
Z poważaniem

instr. pil. Leszek Mańkowski
Prezes Rady Seniorów Lotnictwa Aeroklubu Polskiego

P.S. Uprzejmie proszę wszystkich tych, dla których nasza historia i lotnicze tradycje są ważne do opublikowania na swoich stronach tego apelu.

aerokrakp...@gmail.com

Chętnych do wsparcia budowy Pomnika proszę o dopisek w tytule wpłaty - Budowa Pomnika, paralotniarz.

Leszek Mańkowski

JaroXS

W dniu poniedziałek, 26 czerwca 2017 22:42:16 UTC+2 użytkownik aerokrakp...@gmail.com napisał:
Witam,

chciałbym publicznie wyrazić swoje zdanie na ten temat. Jestem w 100% przeciwny tego rodzaju budowie. Za 380.000 PLN można zrobić rzecz zdecydowanie bardziej szlachetną która pomoże wielu potrzebującym osobom TU I TERAZ. Nie muszę chyba pisać i podawać przykładów w jaki sposób można lepiej tak duże pieniądze wykorzystać.

Jeżeli podzielacie moje zdanie, możecie się podpisać pod moim postem.

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec

PawelPoznan

W dniu 27.06.2017 o 12:40, JaroXS pisze:

> [...]
>
> Jeżeli podzielacie moje zdanie, możecie się podpisać pod moim postem.

Szanuję argumenty jednej jak i drugiej strony czyli tych za budową i
tych przeciw, każdy ma prawo dysponować swoimi pieniędzmi w dowolny
sposób, sam miałem zamiar w pierwszym momencie wspomóc tą inicjatywę ale
odpuściłem, dlaczego? bo inicjator chyba zapomniał że wojskowych
pomników, obelisków, tablic, grobów, między innymi upamiętniających
naszych wspaniałych lotników, stoi w Polsce niezliczona ilość, gdzie
część z nich, jakby została zapomniana i jest w opłakanym stanie a
wypadało by w pierwszej kolejności zamiast budować nowe, zadbać o
istniejące. Lepszym rozwiązaniem upamiętniania lotników jest w mojej
opinii organizowanie imprez lotniczych połączonych z wystawami
historycznymi, itp. Na każdej takiej imprezie można nie tylko oddać
cześć Polskim Lotnikom ale i propagować wiedzę historyczną o Polskim
lotnictwie,
szeroko pojętym lotnictwie.

Pozdrawiam
PawelPoznan

hynek...@onet.eu

W dniu wtorek, 27 czerwca 2017 12:40:36 UTC+2 użytkownik JaroXS napisał:

> [...]
>
> Jeżeli podzielacie moje zdanie, możecie się podpisać pod moim postem.

Jaro, nie podzielam twojego zdania, z prostej przyczyny. Pilotow w polsce (czynnych i tych w stanie spoczynku) mamy wielu. To ma powstac z ich skladek! Jadac w Warszawie ul. Zwirki i Wigury od ul.Hynka dojezdzamy do "Trasy Karwowskiego". A tam jest rondo, na ktorym znajduje sie okazaly Pomnik Lotnika. Tenze pomnik (w swojej formie pierwotnej), rowniez zostal wybudowany, za duze pieniadze, a pochodzily one glownie ze skladek spolecznych, tudziez z dochodow od imprez lotniczych. Nie byloby tego pomnika, gdyby wlasnie rozumowano w sposob podobny do twojego.

Co prawda cena 380 baniek wydaje mi sie duza, ale takie mamy realia. Jezeli jednak podzielimy to na czlonkow roznych sekcji/ugrupowan/stowarzyszen/i cokolwiek innego - lotniczych to okarze sie, ze na kazdego przypadnie po pare zeta.

Ja jestem za

poz.pawel

JaroXS

Ja chciałbym tylko dodać że wczoraj akurat przejeżdżałem przez jedną mniejszą polską wioskę i zauważyłem że przedszkole dla dzieci prawie się zawalało a na przeciwko nowy kościół stał z przepięknym podjazdem i płotem ręcznie kutym. Obok też był piękny pomnik jakiegoś tam wniebowzięcia... tak na oko za bańkę.

A dzieci nie miały nawet piaskownicy i huśtawki...

Takie 380.000 można wydać zdecydowanie lepiej, być może z tego typu pieniędzy da się nawet wychować kolejnych dobrych pilotów.

Oczywiście zabronić wydawać własnych pieniędzy się nie da, ale przynajmniej można wyrazić publicznie zdanie aby inni otworzyli też oczy żeby nie wspierali tego typu projektów które nie będą przynosem/wartością dodaną dla kolejnego naszego pokolenia.

Jarek Borowiec
ojciec 2 dzieci.

JaroXS

Ok, mamy odmienne zdanie na ten temat.

Ja jestem za robieniem rzeczy które mają wpływ na teraźniejszość i przyszłość. Robieniem rzeczy z sensem. W kolejnym pomniku sensu nie widzę.

Jeżeli udało by się kiedyś zapytać zmarłych czy chcą abyśmy im stawiali pomniki to podejrzewam że większość by chciała abyśmy wydali te pieniądze w inny sposób i wpłynęli na przyszłość kolejnego pokolenia. Pomnik w niczym młodym nie pomoże. Istnieje nawet duże prawdopodobieństwo że będzie kolejnym rekwizytem który pomalują sprejem...

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec

PawelPoznan

W dniu 27.06.2017 o 13:51, JaroXS pisze:

> [...]
>
> Jeżeli udało by się kiedyś zapytać zmarłych czy chcą abyśmy im stawiali pomniki to podejrzewam że większość by chciała abyśmy wydali te pieniądze w inny sposób i wpłynęli na przyszłość kolejnego pokolenia. Pomnik w niczym młodym nie pomoże. Istnieje nawet duże prawdopodobieństwo że będzie kolejnym rekwizytem który pomalują sprejem...

Historia ważna rzecz, dziś i jutro dla mnie jest nie mniej ważne jak
pamięć o tym co było "wczoraj".
Akurat upamiętnianie różnych wydarzeń, ludzi, pomnikami itp. jest wg.
mnie uzasadnione, pytanie tylko czy one muszą stać na "każdym rogu"
w każdym mieście, i na dodatek często z powielonym
przesłaniem - przekazem.

Pozdrawiam
PawelPoznan

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-27 o 12:40, JaroXS pisze:

> [...]
>
> Jeżeli podzielacie moje zdanie, możecie się podpisać pod moim postem.

Jarek, budowa pomnika nie jest zamiast czegoś, ale obok. Ten pomnik to
sfera symboliki, która modeluje materialną część otaczającego nas
świata, aby pozostać i oddziaływać na naszą myśl, na sferę emocjonalną.
To pewien symbol, który powstaje w rocznicę pewnej umownej epoki rozwoju
dziedziny aktywności, która dla nas jest tak ważna emocjonalnie. To dla
tych, którzy już odeszli i którzy odchodzą. My też kiedyś odejdziemy i
taka spuścizna po nas pozostanie. Ta inicjatywa już się rozpoczęła, więc
można się włączyć lub nie. Sprzeciw wobec tej inicjatywy i podpisy na
liście trochę jest pozbawiony sensu, bo jest ona fundowana przez komitet
społeczny z prywatnych środków fundatorów. Rozumiem, że można
zastanawiać się nad sensem, ale przecież wiadomo, że nie powstanie nic w
zamian. Gdyby tylko myśleć o utylitarnym wykorzystaniu naszych zasobów i
środków, to przecież za globalną cenę naszych wcale nie tanich zabawek i
czas który temu poświęcamy, można by zrobić tyle dobrego, że...że świat
na pewno stałby się lepszy :). Ale przecież wiesz, że żaden z nas nie
rozstanie się ze swoim sprzętem, nawet w imię najszlachetniejszej
filantropii :).

Pozdrawiam
Tomek

ark

mam podobne zdanie ,ale oczywiscie wybór co do wydawania własnych pieniedzy zawsze będzie należał do ich właściciela.Co prawda po "bieżących" wydatkach nie zostaje nic potomnym, skoły się przepowtarzaja, nikną a kościoły stoją ,ale chyba nie tędy droga.
Ja wolałbym wspomóc książkę o tych wszystkich pilotach ktorzy latali i lataja , takie konpedium wiedzy o lotnicwie polskim od czasówstartu balonów w 179X roku , nie pamietam ale chyba 1773 do współczesnych f-16 czy tam co tam jest najnowocześniejszego zarówno cywilnego jak i wojskowego. Tak by nauczyciele historii w szkołach nawet średnich mieli z czego kożystac. To byłoby upamietnienie tych wszystkich bohaterów awiacji anie jakieś tam pomniki.
A jak kończą pomniki to można przekonać się na Upainie , niedaleko od granicy jest taki jeden , oblupany, zarośniety , miejsce schadzek i popijaw.
Kto z mlodzierzy nie latajacej wie ze, pierwszy medal Lilienthala dostał Polak

aerokrakp...@gmail.com

Paweł

Jeśli uważasz, że Powązki Wojskowe to "każdy róg", to pewnie masz rację.
Ja to widzę inaczej.
Ta dyskusja, to będzie niezła lekcja patriotyzmu.

Jaro już pokazał swój szkoląc dla szkoły z innego kraju.
Ale w demokratycznym kraju wszystko jest możliwe :)

Pozdrawiam,
Leszek Mańkowski

hynek...@onet.eu

W dniu wtorek, 27 czerwca 2017 13:51:41 UTC+2 użytkownik JaroXS napisał:

> Ja jestem za robieniem rzeczy które mają wpływ na teraźniejszość i przyszłość. Robieniem rzeczy z sensem. W kolejnym pomniku sensu nie widzę.

> Jarek Borowiec

Przyszlosc, bez przeszlosci nie istnieje. Przyszlosc, bez pamieci o przeszlosci pozbawiona jest racjonalnosci.

Co do tych innych potrzeb. Ja sobie kupilem wczoraj bank (ten do ladowania). Uwazasz, ze zle zrobilem? Ja uzyje go pare razy i bedzie lezal na dnie szuflady, albo sie zepsuje wczesniej. A moglem dac te pieniadze na wspomniane przez ciebie przedszkole. Tak to mialo byc?

pz.pawel

hynek...@onet.eu

W dniu wtorek, 27 czerwca 2017 14:19:43 UTC+2 użytkownik ark napisał:

> Kto z mlodzierzy nie latajacej wie ze, pierwszy medal Lilienthala dostał Polak

A kto wie, ze Polska jako trzeci Kraj zdobyla Puchar Gordona Bennetta?
Kto zna nazwiska tych pilotow, ktorzy sie do tego przyczynili?
:)))

poz.pawel

Yti

Ja tam dzisiaj kupiłem sobie nowe skrzydło i uprząż, chociaż mogłem latać na starym, a pieniądze przekazać na przedszkole. Ba, mogłem i stary sprzęt sprzedać i tamto tez przekazać na przedszkole. Kurde, to co co miesiąc mi zostaje z pensji tez mogę przekazywać na przedszkole. Jestem bardzo złym człowiekiem, bo nie pozwalam nikomu decydować na co mają iść moje pieniądze.

JaroXS

Czyli nie jestem patriotą jeżeli szkolę Polaków poza granicami Polski, i przykładam się maksymalnie do tego aby Polscy piloci byli co raz lepsi?
:-)

To jest według Ciebie definicja patriotyzmu?

Dziwne bo wszystkie ostatnie 4 filmy instruktażowe nakręciłem właśnie po Polsku dla Polaków, a równie dobrze mogłem to zrobić po czesku i mieć to w dupie.

Wyraziłem swoje zdanie że budowa pomnika przy obecnej sytuacji w Polsce to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Podkreśliłem również że jeżeli są ludzie którzy chcą własne pieniądze w ten sposób wydawać to nie można nikomu tego zabronić bo mamy demokrację.

Jako ojciec dzieci uważam że za takie pieniądze można np. zorganizować szkolenia lotnicze dla młodego pokolenia, które by były zdecydowanie lepiej zainwestowaną kasą w przyszłość niż pomnik.

Moje skojarzenie z kolejnym pomnikiem będzie takie że dróg nie ma, piaskownic nie ma, asfaltu nie ma, ale pomnik jest. Takie rzeczywiste po prostu prawdziwie. Zabronić Wam tego nie mogę, ale chcę po prostu wyrazić swoje zdanie, czyli to jak to odbieram.

Pozdrawiam serdecznie,

Jarek Borowiec

JaroXS

POWER BANK Pawle kupiłeś dla siebie i masz go w domu.
Pomnik będzie świecił przed całym światem w centrum miasta, więc trzeba się porządnie zastanowić czy na to faktycznie chcemy wydawać prywatne pieniądze i łączyć się z tego typu ideologią, która ma pomóc młodym w zrozumieniu lotnictwa polskiego. Ja nie sądzę że kolejny pomnik zmieni nastawienie młodych i pozwoli im cokolwiek więcej z historii zrozumieć. PawełPoznań napisał na początku mniej więcej jak to czuję, jego propozycja była również znacznie lepsza niż kolejny zwykły pomnik.

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec

voice

W dniu 2017-06-27 o 14:38, hynek...@onet.eu pisze:
Ja wiem. Jeden z nich to mój imiennik :-)

pozdrawiam
v.

JaroXS

Nikt nie mówi że ktoś ma się rozstawać ze swoim sprzętem ale drobne które nam od czasu do czasu zostają można by było wykorzystać lepiej, efektywniej, na coś co będzie miało większy wpływ na przyszłość naszego młodego pokolenia. Ja po prostu głęboko jestem przekonany że taki pomnik niczego nowego nie wniesie dla społeczeństwa ani nie przywróci patriotyzmu wśród młodych.

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec

voice

W dniu 2017-06-27 o 14:24, aerokrakp...@gmail.com pisze:

> Ta dyskusja, to będzie niezła lekcja patriotyzmu.

Czyli kto zapłaci to patriota a kto nie to go pałą ? Dobrze rozumiem ?

> Jaro już pokazał swój szkoląc dla szkoły z innego kraju.

Przykre. Przykre i bardzo "płaskie" Leszku . Z tej strony Cie nie znałem.

pozdrawiam
v.

JaroXS

> [...]
> Kto z mlodzierzy nie latajacej wie ze, pierwszy medal Lilienthala dostał Polak

Palec nahoru ;-)

Pozdrawiam,

Jarek

Rafal 'RAV' Miszczak

aerokrakp...@gmail.com pisze:
> [...]
> Jednym z najważniejszych wydarzeń będzie odsłonięcie pomnika Chwała
> Lotnikom Polskim, który zostanie zlokalizowany na wojskowych

To nie jest dobry czas na pomniki. Nawet jeśli intencje do teraz są
apolityczne, to zaraz poprzyklejają się do tego politycy i zrobi się
pomnik Chwała Lotnikom Polskim Poległym W Smoleńsku Z rąk
platformerskich I rosyjskich siepaczy W Obronie Wielkiego Prezydenta
Lecha Kaczyńskiego Z Małżonką. Spodziewam się, że kiedy czasy PiSu miną,
z cokołów poleci sporo najnowszych pomników. Byłoby przykro, gdyby
pomnik lotników (jakichkolwiek) był jednym z nich. Lepiej te pieniądze
przeznaczyć na dofinansowanie działalności lotniczej, a nie rzeźbiarskiej.

Rafal "RAV" Miszczak www.e-rav.pl
Skype: rav_wroc_pl_2 GG: 9783

PawelPoznan

W dniu 27.06.2017 o 14:24, aerokrakp...@gmail.com pisze:

> [...]
>
> Jaro już pokazał swój szkoląc dla szkoły z innego kraju.
> Ale w demokratycznym kraju wszystko jest możliwe :)

Leszek, każdy jest patriotą na swój sposób, uderzanie w ten ton myślę że
wyszło Ci przypadkiem w powyższym zdaniu, inaczej pomyślałbym że
myślisz o tych którzy mają inne zdanie w temacie pomnika, jak część z
naszych rządzących którzy uważają że mają monopol na patriotyzm, a
reszta to zdrajcy, żydokomuna i co tam jeszcze, aaa i drugi sort.:-)
tylko dlatego że mają inne zdanie.
To czy ktoś płaci podatki w Polsce , Czechach czy gdziekolwiek, nie ma
nic wspólnego z patriotyzmem.
Nie uważam też Powązek za każdy róg, dlatego napisałem w cudzysłowie
żeby dać temu wyraz, wg. mnie liczba pomników w Polsce w tym konkretnym
temacie jest wystarczająca, oczywiście mogę być w błędzie bo jest to
tylko moja ocena, i dlatego każdy ma prawo popierać inicjatywę jeśli
uważa ją za zasadną ale nie używaj argumentów o patriotyzmie bo nie o
tym rozmawiamy.
Żeby uważać się za patriotę, a za takiego się uważam, nie muszę stać
przed pomnikiem, nim się jest, albo nie, i to bez względu na to gdzie.
Ocenianie patriotyzmu ostatnio jest modne, ale nie poruszał bym tego
wątku w tym temacie bo i tak każdy będzie miał swoje racje.

Pozdrawiam
PawelPoznan

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-27 o 14:49, JaroXS pisze:

> Pomnik będzie świecił przed całym światem w centrum miasta, więc trzeba się porządnie zastanowić czy na to faktycznie chcemy wydawać prywatne pieniądze i łączyć się z tego typu ideologią, która ma pomóc młodym w zrozumieniu lotnictwa polskiego.

Jarek, ja nie widzę w tym pomniku żadnej ideologii, przynajmniej patrząc
na wzór pomnika. Ja to odczytuję w sferze symboliki. Symbolika w naszym
świecie musi odgrywac zapewne zasadniczą rolę, bo jest wszechobecna od
T-shirt'ów począwszy a na architekturze skończywszy. Ideologia bijąca po
oczach jest chociażby tu:
http://www.rzeszow.pl/file/7285/IMG_0693.jpg

Tomek

furtak

Najlepsi piloci na świecie nie mogą zostać intruktorami w tym kraju a Jaro jest jednym z nich.

antyd...@gmail.com

> Aktualnie Komitet dysponuje kwotą ponad 80 000 zł a całkowity koszt budowy opiewa na 380 000 zł. We wrześniu b.r. chcemy wylać fundamenty i posadowić cokół co będzie kosztowało 180 000 zł.

Co to będzie za pomnik jeżeli fundamenty mają kosztować tyle kasy????

PawelPoznan

W dniu 27.06.2017 o 15:38, Tomasz Poznański pisze:
> Ideologia bijąca po
> oczach jest chociażby tu:
> http://www.rzeszow.pl/file/7285/IMG_0693.jpg
>
> Tomek

Ja tam ideologi na tej fotce nie widzę, to nie ideologia a głupota
jakiegoś urzędnika chcącego się przypodobać sponsorowi który na
przebudowę tejże, wyłożył blisko 80% wartości. Ja akceptuję na swój
sposób taką głupotę, wolę jeździć takimi drogami, autostradami itd. na
remont których nas samych dotychczas nie było stać. Gdyby nie fundusze
restrukturyzacyjne itd. do dziś poruszałbyś się starymi dziurawymi,
niebezpiecznymi drogami, a że jakiś nadgorliwiec zamiast kawałka
blaszki, buduje takie "nie wiadomo co" dla sponsora :-) no cóż, gdyby
głupota miała skrzydła - :-) to w powietrzu byłby tłok. :-)

Pozdrawiam
PawelPoznan

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-27 o 15:38, PawelPoznan pisze:

> [...]
> naszych rządzących którzy uważają że mają monopol na patriotyzm, a
> reszta to zdrajcy, żydokomuna i co tam jeszcze, aaa i drugi sort.:-)

Tak tytułem mojej dygresji, Leszka to bym raczej w tej grupie nie
stawiał :).
Co do rządzących. Paweł, poprzedni też uważali, że mają monopol na
patriotyzm. Do dziś zresztą tak uważają :).
Dla młodych, wykształconych z wielkich ośrodków mam zagadkę, taki test
czy jeszcze pamiętają co to jest :)) ?
https://i.wpimg.pl/O/640x427/i.wp.pl/a/f/jpeg/31082/orzel_wp640.jpeg

Pozdrawiam
Tomek

JaroXS

Tomek, ok. Symbolika jest również potrzebna, zgadzam się z Tobą. To co pokazałeś jednak w tym linku to jest właśnie przerost totalny formy nad treścią i źle wydane pieniądze :-) (bardzo lekko mówiąc).

Autor tego wątku proponuje symbol za prawie 400.000 PLN. Według mnie będą to źle wydane pieniądze patrząc na obecną sytuację która jest w Polsce. Nawet książka dla szkół średnich by była znacznie lepsza. Za taką kasę można wyprodukować całkiem solidny nakład dla wielu szkół. Jak dodamy do książki ładne obrazki to wielu młodych być może temat lotnictwa zainteresuje :-)

Tyle w temacie. Młodych dzisiaj musisz jakoś zachęcić, inaczej będzie to dla nich kolejny nic nie znaczący symbol.

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec

fij...@gmail.com

Jaro już pokazał swój szkoląc dla szkoły z innego kraju.
Ale w demokratycznym kraju wszystko jest możliwe :)
Kiedy Polak zostaje trenerem reprezentacji Kataru to jeszcze jest patriotą czy już nie.

JaroXS

W dniu wtorek, 27 czerwca 2017 15:52:04 UTC+2 użytkownik antyd...@gmail.com napisał:

> Co to będzie za pomnik jeżeli fundamenty mają kosztować tyle kasy????

Też się nad tym zastanawiałem, bo fundamenty mojego domu który ma 200m2 kosztowały 25.000 PLN (kopianie, beton, rurki, praca, siatka itd.)

;-)

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec

valent...@wp.pl

a ja tak niesmialo zapytam czemu Jaro szkoli za granica???i nie tylko on? czy to nie przypadkiem jakiś czas temu pod pozorem dostosowywania prawa grupa krolika z przyjaciolmi wyciela z rynku instruktorow z uprawnieniami którzy nie chcieli lub nie mogli zalozyc lub wspolpracowac z tzw."osrodkami szkolenia"????
a co do patriotyzmu to już dawni pracownicy MSW poczuli (a wlasciwie poczują od października) jak o nich dbaja,aojskowi odczują niebawem bo projekt już jest :-)sluzyles w MON przed 1989 to skończy się 1000 euro na reke, bedzie 1202 ale zlotych :-)

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-27 o 15:52, PawelPoznan pisze:

> Ja tam ideologi na tej fotce nie widzę, to nie ideologia a głupota
> jakiegoś urzędnika chcącego się przypodobać sponsorowi który na
> przebudowę tejże, wyłożył blisko 80% wartości.

Co do 80% wartości od sponsora, to bym sie zgodził, gdyby takowy
istniał, ale jakoś jeszcze nikt z własnych prywatnych pieniędzy nie
zasponsorował 50 mln na publiczne ulice. Właśnie wykazałeś Paweł jak ta
"urzednicza głupota" (de facto to nie jest głupota tylko bardzo ważny
formalny wymóg, co widać patrząc na cyfry po przecinku) wbija się w
mózgi społeczeństwa.

Pozdrawiam
Tomek

cmr...@wp.pl

Jaka to reprezentacja, to oddział wojskowy !

Patriotą człowiek się nie rodzi, patriotą można się stać, patriotę da się wychować, wszystko zatem w rękach ojców.

Piotr W

Nie znasz polskiej fantazji ?

http://natemat.pl/151423,wiata-za-400-tysiecy-zlotych-czyli-jak-kielce-wkurzyly-internautow

Nie taką kasę można przepieprzyć ;)

pzdr

peter

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-27 o 15:56, JaroXS pisze:
> [...]
>
> Tyle w temacie. Młodych dzisiaj musisz jakoś zachęcić, inaczej będzie to dla nich kolejny nic nie znaczący symbol.

Jarek, ale my nie decydujemy o żadnej kasie. Chyba trochę błędnie
postrzegasz ideę tej sprawy. My nie kupimy żadnych ksiażek ani kredek za
pół miliona, bo tej kasy nie ma i nigdy nie będzie do dyspozycji. Możemy
tylko wspomóc tę ideę budowy lub nie. Nawet gdybyśmy się tu wszyscy
podpisali ze sprzeciwami, to i tak nic to nie da, bo nie decydujemy o
tej kasie. To jest coś jak Owsiak, dajesz lub nie, z ta różnicą, że tu
ci co dadzą będą wiedzieć konkretnie na co wydali.
Jeszcze w sferze symboli. W Krakowie jest chyba nawiekszy kopiec usypany
w czasach nowożytnych w Europie. Bywam tam dość często przejazdem
rowerem, zawsze się zatrzymuję chwile popatrzę, jadę dalej. Setki ludzi
dziennie, zwiedzają go, ogladają panoramę Krakowa, lub tylko podejdą i
popatrza z bliska. Przecież w tych kosztach budowy (niedawnej rozbiórki
i ponownego posadowienia) można by wybudowac pół dzielnicy mieszkalnej
dla emigrantów, bezdomnych etc. Kraków jest dość bogaty w te i rozliczne
inne symbole. Za koszty ich utrzymania pewnie postawiłby kilka nowych
osiedli. Widziałes kiedyś miasto bez symboli?

Tomek
Message has been deleted

PawelPoznan

W dniu 27.06.2017 o 16:09, Tomasz Poznański pisze:
Wymogiem nie było raczej stawianie takiego czegoś,
zazwyczaj wystarcza metalowa tabliczka informacyjna że coś tam
przebudowano czy wybudowano, przy współudziale środków unijnych w kwocie
XXX.
Dobra masz rację to nie było 80% w tym konkretnym przykładzie :-)
ale często jest.
Na dodatek po części to kasa jaką w różnej formie wkładamy do unii więc
na swój sposób sami jesteśmy tymi sponsorami.
Chodzi jednak o coś innego, o sposób zarządzania kasą, celowość, itd.,
jakoś dziwnie dopiero po wejściu do unii udaje się wiele rzeczy zrobić,
a wcześniej?
Wcześniej był ocet i czasem musztarda ale kto to pamięta :-) reszta na
kartki :-)
Jak by tego było mało dzisiejszej władzy znów marzy się centralne
sterowanie wszystkim i wszystkimi a jak się nie zgadzasz to znaczy żeś
wróg, albo imigrant a jak imigrant to na pewno terrorysta :-)

Pozdrawiam
PawelPoznan

furtak

Miś ,ostatnio nie grali

PawelPoznan

W dniu 27.06.2017 o 16:33, Tomasz Poznański pisze:
> To jest coś jak Owsiak, dajesz lub nie, z ta różnicą, że tu
> ci co dadzą będą wiedzieć konkretnie na co wydali.
>
> Tomek

Dając na pomnik będziesz wiedział, na WOŚP już nie?
No to żeś poszedł po bandzie:-)
Zakładam że jak nie daj Boże, będziesz musiał skorzystać z pomocy naszej
służby zdrowia, to będziesz miał przy sobie kartkę z napisem proszę mnie
nie ratować przy użyciu sprzętu zakupionego ze środków WOŚP.
:-)

Pozdrawiam
PawelPoznan

grzech

W dniu 2017-06-27 o 15:38, Tomasz Poznański pisze:
Chyba mylisz ideologię z wiedzą. Niestety ideologia jest dosyć daleko od
wiedzy, co widać i słychać codziennie.
Jeśli chodzi o same pomniki, to na końcu Alei Żwirki i Wigury mamy
pomnik lotnika. Kilometr dalej w prawo od wspomnianej alei, mamy pomnik
lotników. Jeśli będziemy jechali od tego pomnika na cmentarz Powązkowski
to miniemy po drodze "pomniczek" poległych lotników. Na cmentarzu
Powązkowskim mamy pomniki smoleński, katastrofy iłów i dziesiątki innych
związanych z lotnictwem. Pomniejsze pomniczki mamy rozsiane po całej
Warszawie. Ile ich jest? - nie jestem w tanie policzyć. To jest właśnie
symbolika tego kraju.

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-27 o 16:48, PawelPoznan pisze:

> Dając na pomnik będziesz wiedział, na WOŚP już nie?
> No to żeś poszedł po bandzie:-)

:) kiedyś też tak myślałem. Trochę z ciekawości, trochę dla
doświadczenia, kiedyś analizowałem sprawy zwiazane z WOŚP i zastanawiało
mnie dlaczego finansowanie organizacji znanego festiwalu ma dla fundacji
tak niebagatelne znaczenie i jest zaliczona do działalności statutowej.
Odpowiedź znalazłem tu:
http://sprawozdaniaopp.mpips.gov.pl/Search/Print/11159?reporttypeId=1
strona 7, pozycja 3 (na samym dole strony).
Ale nie żebym był małostkowy i tam czepiał się jakiejś jednej bańki w
skali roku czy coś. Tak tylko popatrzyłem z punktu widzenia zrobienia
czegoś pożytecznego w zamian :).

Tomek

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-27 o 18:18, grzech pisze:

> [...]
> związanych z lotnictwem. Pomniejsze pomniczki mamy rozsiane po całej
> Warszawie. Ile ich jest? - nie jestem w tanie policzyć. To jest właśnie

Mamy taką historię i takie symbole naszych dziejów. Nie do końca nasza
wina, że nie mamy Pól Elizejskich i Łuku Triumfalnego :).

Pozdrawiam
Tomek

PawelPoznan

W dniu 27.06.2017 o 19:28, Tomasz Poznański pisze:
:-)
Tomek, właśnie udowodniłeś że jednak wiesz na co idą wpłaty dla WOŚP :-)
widzisz, to jest jedna z bardziej transparentnych organizacji której
szczegółowe sprawozdania finansowe są co rok upubliczniane i rozliczane,
co do 1gr.
A teraz jeśli możesz to zapodaj link bo nie mogę znaleźć,
sprawozdania dotyczące działalności np. Caritas?
,nie żebym czepiał się ale może przy okazji znajdziesz jeszcze bo
zawieruszyły się gdzieś ponoć w Toruniu, jakieś bańki, które ludzie
zebrali na ratowanie Stoczni Gdańskiej, kurcze też nie można znaleźć :-)

Pozdrawiam
PawelPoznan

grzech

W dniu 2017-06-27 o 19:33, Tomasz Poznański pisze:
Historię mamy taką jaką mamy i nie jest to powód do budowy kilkadziesiąt
któregoś posągu upamiętniającego to samo. Może zamiast posągu coś
przydatnego. Na przykład dom spokojnej starości dla pilotów, lub coś w
tym stylu?

voice

W dniu 2017-06-27 o 16:48, PawelPoznan pisze:
Oj Paweł, idealista z Ciebie :-))))))

v.

voice

W dniu 2017-06-27 o 20:58, grzech pisze:

> [...]
> któregoś posągu upamiętniającego to samo. Może zamiast posągu coś
> przydatnego. Na przykład dom spokojnej starości dla pilotów, lub coś w

To byłby pomnik. Mógłby sławić bohaterów i nieść opiekę/pomoc doczesnym.
To jest pomysł ale pewnie nie do zrealizowania, niestety :-(

v.

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-27 o 20:32, PawelPoznan pisze:

> [...]
> widzisz, to jest jedna z bardziej transparentnych organizacji której
> szczegółowe sprawozdania finansowe są co rok upubliczniane i rozliczane,

Owsiak gdyby był transparentny, to chociaż nie miałby problemu z
okazaniem ksiąg rachunkowych na wezwanie sądu w słynnym procesie z
bloggerem, którego pozwał o zniesławienie (jest uzasadnienie wyroku w
sieci podane przez bloggera).

> A teraz jeśli możesz to zapodaj link bo nie mogę znaleźć,
> sprawozdania dotyczące działalności np. Caritas?

Paweł, ale po co Ci on? Przecież jakbyś otworzył google, to jest na
drugiej pozycji :).

> ,nie żebym czepiał się ale może przy okazji znajdziesz jeszcze bo
> zawieruszyły się gdzieś ponoć w Toruniu, jakieś bańki, które ludzie
> zebrali na ratowanie Stoczni Gdańskiej, kurcze też nie można znaleźć :-
Paweł z Tobą to mam problem :), bo zamknąłeś się w tzw. bańce
informacyjnej. Problem tym gorszy, że szukając zapewne tych baniek
Rydzyka, stworzyłeś sobie bańkę szczególnie hermetyczną :).
No dobra, co prawda nie jestem rzecznikiem fundacji Rydzyka, społecznego
komitetu ratowania Stoczni Gdańskiej, nawet Caritasu. Co więcej, nigdy
nie nie wsparłem powyższych organizacji nawet najmniejszym datkiem. Nie
mogę więc szczycić się publicznie mianem superbohatera, bo nie ratowalem
dzielnie świata :). Ale podam Ci link, który z tej drugiej strony Twej
bańki, tłumaczy okolicznosci gdzie i dlaczego podziały się te bańki,
które Ci się zawieruszyły:
http://wiadomosci.onet.pl/tablica/klamstwa-gazety-wyborczej-zbiorka-na-stocznie-co-o,1666,270154,42310556,watek.html

Tomek

P.S.
Teraz widać do czego prowadzi sytuacja gdy człowiek, mając wolny dzień,
w lotną pogodę, siedzi sobie w samym centrum nap...lonej strefy 50 km
wokół i klepie w klawiaturę, odrywając się co chwila od przymusowych
zajęć domowych :) ...
A przecież Leszek tylko poprosił o drobne wsparcie na pomnik :)

cmr...@wp.pl

W dniu wtorek, 27 czerwca 2017 23:42:32 UTC+2 użytkownik Tomasz Poznański napisał:
le podam Ci link, który z tej drugiej strony Twej
> bańki, tłumaczy okolicznosci gdzie i dlaczego podziały się te bańki,
> [...]

No właśnie nic nie tłumaczy, aż przeczytałem dwukrotnie.
Mam nieodparte wrażenie, że Ty ani razu.

Ujęły mnie poniższe słowa...

cyt. I dzięki Bogu i Matce Najświętszej w skład naszego komitetu zechciały wejść następujące osoby: ks. bp Edward Frankowski, prof. dr h.c. Jerzy Doerffer - były rektor Politechniki Gdańskiej, profesorowie KUL: ks. prof. Albert Krąpiec, prof. Piotr Jaroszyński i senator prof. Adam Biela, a także senator Jadwiga Stokarska, o. Józef Krok - duszpasterz ludzi morza, i dyrektor Radia Maryja o. Tadeusz Rydzyk, jak również prof. Jacek Trznadel, m.in. profesor Sorbony.(...)

Ma moc nasz naród a echo naszego radia dociera do serc najdalej zamieszkujących rodaków skoro :

cyt. Nasz komitet miał bowiem wstępne zapewnienia otrzymania korzystnych kredytów na budowę statków oraz na rozbudowę i modernizację Stoczni Gdańskiej. Istniała realna szansa, żeby te pieniądze zgromadzić i rozpocząć odnowę Stoczni Gdańskiej (...).

By ostatecznie
cyt. Kolejna część osób zadeklarowała przeznaczenie swoich pieniężnych darów na inne, równie chwalebne cele, upoważniając do tego Ojca Dyrektora. Ktokolwiek śmie posądzać toruńskiego kapłana, tak dziś poniewieranego, o jakieś szalbierstwa, jest po prostu człowiekiem niegodziwym.(...)

Ale jakie to był cele nie wiadomo do dziś :)

shbash

W dniu wtorek, 27 czerwca 2017 15:59:07 UTC+2 użytkownik JaroXS napisał:
> Też się nad tym zastanawiałem, bo fundamenty mojego domu który ma 200m2 kosztowały 25.000 PLN (kopianie, beton, rurki, praca, siatka itd.)

> [...]

Bo partaczy wziales do roboty ;)

Swietny watek, idealnie oddaje co zrobiono ze spoleczenstwem.

Jednak Owsiaka w tym temacie sie nie spodziewalem.. Taka mala wskazowka dla wszystkich internetowych sledczych, proponuje kontakt z prokuratura. Sa, lekko mowiac, cieci na Owsiaka wiec na pewno beda wdzieczni za info. Moze go nawet zamkna?! To by dopiero swieto bylo! :)

Pozdrawiam,
Pawel

ark

> Jednak Owsiaka w tym temacie sie nie spodziewalem.. Taka mala wskazowka dla wszystkich internetowych sledczych, proponuje kontakt z prokuratura. Sa, lekko mowiac, cieci na Owsiaka wiec na pewno beda wdzieczni za info. Moze go nawet zamkna?! To by dopiero swieto bylo! :)

> [...]
a gdyby wzorem innego radiowego celebryty ograniczylby sie ,w swojej działalności, do jakiegoś programu tv muzycznego + radiowego , zapewne jeździłby ferrari i miał wszystko gdzieś.
I gdyby nie było WOŚP ,nasza słuzba z pewnościa by przeżyla , zapewne inkubatory i inne gadgety tez by były moze nie w takiej ilości, może te nowe czekałyby w piwnicach aż czas pozwoli zezłomować stare, być może nowe byłyby tylko w klinikach a moje dzieci gdzieś tam na Warmii były by skazane na 16 letnie urządzenia ze zrzutów z centrali.
A tak szpitale maja doping bo jak WOŚP zakupi to i przypilnuje ich używania .A jak w Biskupcu wejdziesz na pediatrię to, te serduszka są praktycznie wszędzie , podobnie moja mama lezała po udarze na łózeczku z serduszkiem .
Więc, jak komuś sie to nie podoba, to niech sobie zastrzeże to by ani on ani jego rodzina nie kożystala z tego sprzętu .A że Owsiak z tego coś ma to nie mój problem, ile lat na to pracowal?chyba duzo nie ?

optl...@gmail.com

> Ja jestem za robieniem rzeczy które mają wpływ na teraźniejszość i przyszłość.

Wyraźnie nie zdajesz sobie sprawy z tego, jak duży wpływ na przyszłość może mieć pomnik. Przede wszystkim tego typu obiekty kształtują świadomość. Patrz: usilne starania Sowietów o naszą wdzięczność, realizowane za pomocą kilkuset pomników w całej Polsce (przykład z innego obszaru, ale przedmiot ten sam)

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-28 o 17:09, optl...@gmail.com pisze:

> Wyraźnie nie zdajesz sobie sprawy z tego, jak duży wpływ na przyszłość może mieć pomnik. Przede wszystkim tego typu obiekty kształtują świadomość. Patrz: usilne starania Sowietów o naszą wdzięczność, realizowane za pomocą kilkuset pomników w całej Polsce (przykład z innego obszaru, ale przedmiot ten sam)

Przy okazji wysadzając pomniki upamiętniające pomordowanych Polaków na
Ukrainie.

Tomek

Statler

W dniu wtorek, 27 czerwca 2017 16:21:00 UTC+2 użytkownik cmr...@wp.pl napisał:

> Jaka to reprezentacja, to oddział wojskowy !

http://wyborcza.pl/7,75399,21915226,piec-panstw-zrywa-stosunki-dyplomatyczne-z-katarem.html?disableRedirects=true

Padło jabłko koło jabłoni;)

JaroXS

Niestety, nadal uważam że kolejny 5 czy 10 pomnik o lotnictwie (bo mamy już ich wiele) w niczym nie pomoże. Uważam że do młodych kolejny pomnik nie trafi i nie sprawi że zaczną się interesować lotnictwem tak aby mogli wyznaczać nowe trendy na świecie z których będziemy dumni. Spójrzcie na to wszystko trochę szerzej, zobaczcie czym dzisiaj się Wasze dzieci interesują w domu i jak wyglądają ich imprezy. Ile czasu spędzają z telefonem w dłoni a ile przed komputerem w poszukiwaniu informacji. Taki pomnik im historii nie opowie ani nie pomoże w wyborze innej drogi życia.

Gdyby takie 380.000 PLN zainwestować w edukację młodych przy pomocy teraźniejszych technologii to może coś z tego będzie. A tak będzie tylko pomnik, ktoś go pomaluje sprejem, a w najlepszym wypadku ludzie będą sobie pod nim tylko robić zdjęcia. Chyba że będzie to nowoczesny pomnik z telebimem i głośnikami to może zmienię trochę zdanie ;-)

Umarłym taki pomnik życia nie przywróci, a żyjący powinni się zastanowić czy jest sens stawiać kolejny XX pomnik, gdzie inne rdzewieją, a fundamenty będą kosztować 180.000 PLN - parodia.

To już mój ostatni post w tym wątku :-D

Pozdrawiam serdecznie,

Jarek Borowiec

Statler

W dniu środa, 28 czerwca 2017 22:30:41 UTC+2 użytkownik JaroXS napisał:

> Niestety, nadal uważam że kolejny 5 czy 10 pomnik o lotnictwie (bo mamy już ich wiele) w niczym nie pomoże

Pomoże. Mańkowi. Bo On tylko ma jedyną zasadę, że dzień bez wazeliny, to dzień zmarnowany;)

Statler

cmr...@wp.pl

To widocznie miało większy sens. Jak kandydowanie Korwina do Parlamentu UE. Rozsadzić te barachło od środka. Jak widać to działa. Brawo On.

waldemarl...@gmail.com

Tomek nie ,żebym się czepiał ale to trochę archiwalne z roku 2012 aktualne masz tutaj http://www.wosp.org.pl/fundacja/wazne/rozliczenia . Po pięciu latach to nawet urząd skarbowy odpuszcza :) Ja dopiero w tym roku wsparłem orkiestrę trochę w kontrze do reakcji TVP i Rządu , natomiast pomagam celowo tzn osobom które znam i wiem ,że moje datki będą właśnie przez te osoby wykorzystane . Pozdro Waldek Lewicki

waldemarl...@gmail.com

ark

> Przy okazji wysadzając pomniki upamiętniające pomordowanych Polaków na
> Ukrainie.
>
> Tomek

Te pomniki nie wysadzaja sovieci czy Rosjanie a Ukraińcy jak sadzę wnukowie tych którzy mordowali , Widziałem akcje "zdejmowania" z krzyży nagrobkowych tabliczek z nazwiskami , oczywiście przy okazji renowacji. Polegała ona na pomalowaniu ich na biało a tabliczki do kosza. I śmiech że nie będzie śladu po Polakach.

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-29 o 09:59, waldemarl...@gmail.com pisze:
> Tomek nie ,żebym się czepiał ale to trochę archiwalne z roku 2012 aktualne masz tutaj http://www.wosp.org.pl/fundacja/wazne/rozliczenia . Po pięciu latach to nawet urząd skarbowy odpuszcza :)

Sprawozdanie finansowe, to ogólny bilans. Nie ma w nim szczegółowych
rozliczeń chociażby wpływów z odpisu 1% podatku. Dopiero sprawozdanie
merytoryczne, pokazuje co nieco wiecej.
Ogólnie jednak, biorąc pod uwagę tak subtelne i wysoko rozwinięte
poczucie etyki osób z grona piszących tu na grupie, którzy
niejednokrotnie wykazywali szczególną skrupulatność w rozliczaniu wcale
nie działalności charytatywej innych osób z naszego grona, to bałbym
zaryzykować sie stwierdzenia, że archiwalne to się nie liczy, bo na
początku, to kasę można sobie "przytulić" a potem wykazywać najwyższe
standardy.
Wg. mojej opinii, ktoś kto chce prowadzić najświętszą i najbardziej
niepokalaną fundację charytatywną, to nie może łączyć działalności
komercyjnej z działalnoscią filantropa w tej samej fundacji i tylko tyle.

> Ja dopiero w tym roku wsparłem orkiestrę trochę w kontrze do reakcji TVP i Rządu ,

Można i w ten sposób prowadzić działalność opozycyjną :)

> natomiast pomagam celowo tzn osobom które znam i wiem ,że moje datki będą właśnie przez te osoby wykorzystane . Pozdro Waldek Lewicki

To akurat jest najbardziej efektywna i celowa działaność dajaca wsparcie
potrzebujacym.

Pozdrawiam
Tomek

waldemarl...@gmail.com

Tomku nie jestem fanem ani jednych ani drugich ;) natomiast trudno zarzucić Owsiakowi że kasę"przytulił" wykazując że w roku 2012 kwotą relatywnie niewielką w stosunku do przychodów wsparł przystanek którego fanem nie jestem.Koszty to koszty i nie wszystko można uskrobac od sponsorów:) Pracuje w gastronomii i czasami mam dość"sponsorów" którzy np zasponsorują 5 butelek szampana na toast na 50 osób.Koszt obsługi jest wyższy od kosztu taniego wina musującego :),ale Owsiak przynajmniej jest najbardziej transparentny z przywołanego grona. Z przywołanego artykułu nie wynika nic , żadnego merytorycznego w cyfrach rozliczenia tylko bełkot o trudności w założeniu konta:) nie wspieram więc nic mi do tego ale te moje 3grosze tak dla porządku;) WL

Zbigniew Gotkiewicz

A skąd wiesz ile z tych działań i informacji to robota Rosjan?

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-29 o 16:13, waldemarl...@gmail.com pisze:
> Tomku nie jestem fanem ani jednych ani drugich ;) natomiast trudno zarzucić Owsiakowi że kasę"przytulił" wykazując że w roku 2012 kwotą relatywnie niewielką w stosunku do przychodów wsparł przystanek którego fanem nie jestem.

Aby to właściwie ocenić potrzebna jest bardziej komplementarna wiedza,
np. jakie firmy maja wyłączność na obsługę Przystanku Woodstock, kto ma
prawo do znaków firmowych, a przede wszystkim kto i jakie powiązania
kapitałowe oraz własnościowe ma w tych firmach i kto na tym zarobił
bezpośrednio. To jest poza zasiegiem przeciętnego "śledczego"
internetowego. Niemniej jednak ktoś taką robotę odwalił i jako blogger
opisał. Wszystko jest do znalezienia w sieci, włącznie z wyrokami i
uzasadnieniami do nich. Ciekawostką jest to :), że opublikował wyłącznie
oficjalne dane, które były podane przez Orkiestrę, za co przyszło mu się
tłumaczyć w sądzie :). Wiekszość obserwatorów woli jednak wiarę niż
suche fakty i wtedy dość selektywnie dobiera sobie ich zawartość.
Jeszcze raz zauważę, kto się kreuje na najwiekszego filatnropa i chce
mieć najbardziej niepokalaną fundację - musi być jak "żona Cezara".
Mając przywileje posiadania i obracania funduszami publicznymi i
społecznymi trzeba grać w otwarte karty, a pojęcie "niewielkiej kwoty"
przeznaczonej na cele zgoła inne niż intencje darczyńców jest
dyskwalifikującę do miana tej roli (niewielka kwota to było w 2012 50 %
wpływu z 1% odpisu podatkowego). Nie ważne, że jest to sprynie
wykalkulowane i zgodne z prawnie zatwiedzonym statutem, bo to nie jest
bank lub kasa kredytowa, tu liczy się etyka.

> Koszty to koszty i nie wszystko można uskrobac od sponsorów:) Pracuje w gastronomii i czasami mam dość"sponsorów" którzy np zasponsorują 5 butelek szampana na toast na 50 osób.Koszt obsługi jest wyższy od kosztu taniego wina musującego :),ale Owsiak przynajmniej jest najbardziej transparentny z przywołanego grona.

W gronie fundacji charytatywnych wcale nic go nie wyróżnia w tej
transparentności, chyba tylko to, że wiekszość fundacji nie miała by
problemu z udostępnieniem ksiąg rachunkowych na wezwanie sądu, oraz to,
że inne fundacje nie mieszają polityki w swoją działalności oraz nie
łączą działalności filantropijnej z komercyjno-rozrywkową.

Tomek

waldemarl...@gmail.com

Tomku w Twojej wypowiedzi jest pewna niekonsekwencja czyli udowadniasz tezę że WOSP jest złodziejską fundacją lub co najmniej "szemraną" bo zarzucasz kolesiostwo nie znając do końca faktów a masz jedynie domysły co i kto zarabia . Nie ustosunkowałeś się do np mojego cytatu o założeniu konta:).Pewnie do głowy wielu ludzi nie dociera ,że można być społecznikiem ,że można coś robić dla innych nawet ze stratą własną.Znam takich ludzi którzy organizują pikniki i zgromadzenia religijne bo częściowo im pomagam.Co do firm "znajomego królika" to z reguły ważną wartością jest zaufanie ,że ktoś podoła i da radę bez względu na okoliczności. Fundacja ma się dobrze dzięki społeczeństwu i robi dobrą robotę moim zdaniem. Co do łączenia działalności filantropijnej z rozrywkową to na podanej stronie http://www.wosp.org.pl/fundacja/wazne/rozliczenia wyraźnie pisze na co nie poszły pieniądze. W dobie kiedy rządzi nieprzychylna Orkiestrze koalicja każde potknięcie będzie nagłośnione. A tak z samej nazwy nie wynika ,że oprócz działalności charytatywnej będzie i rozrywkowa? Mnie osobiście nie przeszkadza nawet fakt ,że możliwe ,że Lech W był konfidentem (co nie jest takie pewne) bo jak mówi Pismo Święte "po owocach ich poznacie". Pozdrawiam życzliwie wszystkie opcje :) WL

Zbigniew Gotkiewicz

No właśnie. Tomek dopuszczasz się manipulacji sugerując nieprawidłowości działania fundacji tylko dlatego że nie możesz sprawdzić czy one miały miejsce. Zarzut że fundacja łączy działalność estradową z dobroczynną jest trochę dziwny, bo na tum opiera się sens działania tej fundacji. Natomiast zarzut że fundacja zajmuje się działalnością polityczną jest według mnie zwykłym kłamstwem. Fakt że politycy korzystają z popularności fundacji próbując ją atakować lub wspierać nie zmienia faktu że sama fundacja nie jest żadną siłą polityczną a jedynie społeczną. Pomyliłeś Wielką świąteczną orkiestrę z Radiem Maryla.

hynek...@onet.eu

> [...]

> Uważam że do młodych kolejny pomnik nie trafi i nie sprawi że zaczną się interesować lotnictwem tak aby mogli wyznaczać nowe trendy na świecie z których będziemy dumni.

Wiem, ze juz nie odpowiesz:), ale mam mala uwage. Dla czego uczepiles sie tego zainteresowania mlodych czym kolwiek w jakikolwiek sposob. Przeciez to nie jest celem pomnika. Po co kogos (mlodych) zainteresowywac lataniem? Czy ciebie ktos w ten sposob do czegos naklanial? To Ty sam podjales decyzje o lataniu. Gdybym mial podejmowac decyzje o tym co dla mnie wazne, w oparciu o wzorce z najblizszego otoczenia, to zostalbym inzynierem i pilotem powazniejszych statkow powietrznych niz paralotnia.

> zobaczcie czym dzisiaj się Wasze dzieci interesują w domu ...
>Ile czasu spędzają z telefonem...

To przeciez rola wychowawcy/rodzica w tym czym dzieci sie beda zajmowac. Otoczenie tylko ma na to wplyw w tedy, kiedy ci pierwsi zawioda

>Taki pomnik im historii nie opowie ani nie pomoże w wyborze innej drogi życia.

A ktory pomnik ma taka funkcje?

>A tak będzie tylko pomnik, ktoś go pomaluje sprejem,...

Malowanie pomnikow sprejami, tez moze miec walory edukacyjne:))

> Umarłym taki pomnik życia nie przywróci...

Ale to przeciez nie jest rola pomnika. Pomniki na mogilach, tez zycia nie przywracaja i pomimo, ze o tym powszechnie wiadomo stawia sie je. To taki "kiczowaty" sposob na pamiec, ale o wiele skuteczniejszy niz album ze zdjeciami. Przy najmniej po sobie to wiem. ALbumy sa dla mnie zrodlem informacji a pomniki sklaniaja mnie do refleksji.

> To już mój ostatni post w tym wątku :-D

Dla tego sie ozywilem i Ci "dokopalem" :)))

poz.pawel

hynek...@onet.eu

W dniu czwartek, 29 czerwca 2017 18:28:07 UTC+2 użytkownik Tomasz Poznański napisał:

> Tomek

W tym co piszesz, jest niestety wiele racji.
Moje spostrzezenia dotyczace rozliczenia zbiorki zagranicznej na WOSP potwierdzaja nietransparentnosc tego procederu. Bylem zaangazowany swego czasu w zbieranie takiej informacji (i wcale nie chodzilo o zbieranie hakow) z jednego z osrodkow z poza Polski. Tu nie podejrzewam samego Owsiaka o cokolwiek, ale sprawa na tym lokalnym chociazby etapie byla co najmniej lekko suspekt. Poniewaz bylem w to zaangazowany tylko od strony technicznej wiec nie ja dokonywalem oceny i nie czuje sie upowazniony do stawiania komukolwiek zarzutow. Jednak po przekazaniu moich info dalej, byly one posylane jeszcze dale i jeszcze dalej az w koncu zawedrowaly pod dywan. Ja sie na Don Kichota nie nadaje...

poz. pawel

waldemarl...@gmail.com

Hynek to się zdecyduj były szwindle czy ich nie było .Najgorsze właśnie jest obrzucanie gównem na zasadzie może się trochę przylepi.A ,że wszędzie i w każdym zawodzie są szuje i złodzieje to wcale nie musi rzutować na całość. Ostatnio jest nagonka na sędziów i kilka czarnych owiec dzięki propagandzie służy do pokazania celu ; sędzia to złodziej . Ja myślę ,że życie to tylko życie i w naszym środowisku są czarne owce (ja sam mam kilka przykładów) i co wszyscy paralotniarze są nie uczciwi ??. Pracuję w gastronomii i kilku złodziei sam namierzyłem. Ale to nie prawda ,że każden pracownik w gastronomii to złodziej.Większość ludzi niestety nieobiektywnie ocenia czyjeś działanie bo nie potrafi zrozumieć np pracy dla innych ze swoją stratą bo jego samego by na to nie było stać i w związku z tym się doszukuje szwindli a oprócz szwindli są zwykłe ludzkie błędy.Tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów. :) Gdyby wyeliminować błędy z naszego podwórka mniej by było np wypadków , utraty śmigieł , zagubień awaryjnych lądowań ...... :) pozdrawiam bez próby imputowania czegokolwiek komukolwiek :) WL

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-30 o 10:53, waldemarl...@gmail.com pisze:
> Tomku w Twojej wypowiedzi jest pewna niekonsekwencja czyli udowadniasz tezę że WOSP jest złodziejską fundacją lub co najmniej "szemraną" bo zarzucasz kolesiostwo nie znając do końca faktów a masz jedynie domysły co i kto zarabia .

Waldek ja nic nie udowadniam i nic nie zarzucam, mam obiekcje co do
transparentności takiego konglomeratu organizacji harytatywnej z innymi
formami działalności komercyjnej. Fakty brałem stąd:
http://kontrowersje.net/uzasadnienie_wyroku_matka_kurka_pisa_o_faktach_zeznania_owsiaka_dobiesa_i_pilarskiej_niewiarygodne
a w szczegółach opierałem się na uzasadnieniu sądowego wyroku wobec
powyższego bloggera:
http://kontrowersje.net/foto/uzasadnie3.pdf
Nie wiem z jakimi faktami chcesz polemizować, ale mi się już nie chce
dalej podbijać wątku Leszka dotyczącego budowy pomnika :).

> Nie ustosunkowałeś się do np mojego cytatu o założeniu konta:).

Bo nie potrafię się ustosunkować. Na skutek przejęcia stoczni cel
zbiórki przestał istnieć fizycznie, pieniądze więc zostały zwócone
darczyncom lub przekazane na inne wskazane przez nich cele. Dwie sprawy
prokuratorskie zostały umorzone, tyle w sferze faktów.

> Fundacja ma się dobrze dzięki społeczeństwu i robi dobrą robotę moim
zdaniem.

Z pewnością ma się dobrze i robotę robi, bo to najwieksza impreza
charytatywna. Zdarzało mi się wspierać ją i pewnie jeszcze nie raz
zdarzy, co nie odbiera mi prawa do krytyki, bo to sprawa ogromnego
społecznego zaufania, gdzie masowo wykorzystuje się dzieci i młodzież do
poważnego wolontariatu.

Tomek

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-30 o 11:14, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> No właśnie. Tomek dopuszczasz się manipulacji sugerując nieprawidłowości działania fundacji tylko dlatego że nie możesz sprawdzić czy one miały miejsce.

Zbyszku nic nie manipuluję, opieram sie na faktach i wg. nich wyrabiam
sobie opinię czy ktoś działa fer, czy cynicznie wykorzystuje swój status
ikony popkultury. Fakty może sobie poczytać każdy i wyrobić swoją opinię:
http://kontrowersje.net/uzasadnienie_wyroku_matka_kurka_pisa_o_faktach_zeznania_owsiaka_dobiesa_i_pilarskiej_niewiarygodne
uzadsadnienie wyroku:
http://kontrowersje.net/foto/uzasadnie3.pdf

> Zarzut że fundacja łączy działalność estradową z dobroczynną jest trochę dziwny, bo na tum opiera się sens działania tej fundacji.

Zbyszek ja rozróżniam co to jest koncert dobroczynny :) i na czy polega.

> Natomiast zarzut że fundacja zajmuje się działalnością polityczną jest według mnie zwykłym kłamstwem.

Oczywiscie, że jest kłamstwem, bo jest nieprawdziwy.
Moja opinia dotyczy Owsiaka, nie organizacji. Owsiak jest co prawda
elementem medialno politycznego układu, ale prowadząc działalność
organizacji pozytku publicznego, będąc na łasce rzeszy osób
wspierajacych, powinien być bardziej powsciagliwy w kreowaniu pewnych
spraw i zostawić je osobom wybranym w tym właśnie celu. Próba
wykorzystywania mandatu zaufania publicznego, do robienia polityki
zawsze skończy sie krytyką, bo nie kandydował na polityka aby mieć taki
mantad i móc wypowiadać się w imieniu swoich wyborców.

Pozdrawiam
Tomek

waldemarl...@gmail.com

Tomek masz rację że to nie ten wątek;) Każdy z nas ma prawo zdecydować na co idą jego pieniądze a nawet napalic nimi w piecu. Idea pomnika jest dla kogoś dobra więc wspiera a dla drugiego człowieka nie. Nie umiejszajac idei proponuje zauważyć że mimo że jesteśmy najliczniejszą grupą latającą w Polsce to zupełnie się nie przekłada na nasze interesy;) jesteśmy traktowani w aeroklubach na lotniskach jako 5 koło u wozu ... A do Tomka ;jest jakiś wyrok w stosunku do Owsiaka?bo nie pamiętam ... WL

cmr...@wp.pl

W dniu piątek, 30 czerwca 2017 15:59:49 UTC+2 użytkownik Tomasz Poznański napisał:
> [...]
> zawsze skończy sie krytyką, bo nie kandydował na polityka aby mieć taki
> mantad i móc wypowiadać się w imieniu swoich wyborców.

Tomaszu Poznański.
Czy możesz jasno udowodnić, w którym miejscu niejaki Jerzy Owsiak stał się elementem medialno politycznym i za czyją sprawą to się stało ?
Czy chodzi ci o to, kiedy propisowskie media wymazywały serduszka z klap czy może wtedy gdy odmówiono transmisji z imprezy milionów dla milionów Polaków bez względu na upodobania polityczne i to w "publicznych mediach utrzymywanych ze wspólnych pieniędzy" ?
Czy wtedy, gdy orkiestra została wykorzystana jako sposób na odreagowanie sterowanego prezydenta na własnej macierzy z jakiej się wywodzi, a jaka odwróciła się do niego tyłem ?
A może wtedy, gdy czołowi pożal się Boże frontmeni pewnego ugrupowania politycznego forsowali opinię o braku celowości grania orkiestry odnosząc się bezpośrednio do wyników caritasu (na który zbiera się na tacę co tydzień) a na orkiestrę jednego dnia ?

Obrzucasz jak wielu człowieka gównem a potem mówisz jak oni, patrz ten człowiek zapewne się upaja pływaniem w fekaliach, przecież śmierdzi na odległość.

cmr co od czasu poczęcia własnych dzieci miał do czynienia z serduszkami w służbie zdrowia.

Te serduszka to jest właśnie inwestycja w przyszłość o jakiej pisał Jaro.

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-30 o 16:48, cmr...@wp.pl pisze:

> Tomaszu Poznański.
> Czy możesz jasno udowodnić, w którym miejscu niejaki Jerzy Owsiak stał się elementem medialno politycznym i za czyją sprawą to się stało ?

Nie nie mogę tego udowodnić, bynajmniej nie wtym wątku i nie na tej grupie.

> Obrzucasz jak wielu człowieka gównem a potem mówisz jak oni, patrz ten człowiek zapewne się upaja pływaniem w fekaliach, przecież śmierdzi na odległość.

Odniosłem się do zalinkowanych dokumentów, które są ogólnodostępne i do
celów na jakie wydano połowę z darowizn podlegajacych 1% odpisowi
podatkowemu. Nie wiem skąd ta furia i jezyk przypominający Owsiaka w
niektórych sytuacjach. Czyżby rzeczywiście coś śmierdziało?

T.

waldemarl...@gmail.com

Tomku miałem już nie pisać w tym wątku ale; czy każdy kto zadaje pytanie musi uzyskać odpowiedź? To może zablokować każdą inicjatywę,Czy każdy gówniarz przypięty do drzewa musi się nazywać ekologiem,czy przykład z dziś dwuch gostków nabrało bank z USA na 380 tysi to jeden byznesmen a drugi przedsiębiorca?..taki mamy klimat i inflację pojęć .. można mieć zarzuty i gówno z wyroku przecież to w większości przypadków cyrk jest;) WL

PawelPoznan

W dniu 30.06.2017 o 15:26, Tomasz Poznański pisze:
> Na skutek przejęcia stoczni cel
> zbiórki przestał istnieć fizycznie, pieniądze więc zostały zwócone
> darczyncom lub przekazane na inne wskazane przez nich cele.
> Tomek

:-)))))))))))))))))

Pozdrawiam
PawelPoznan

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-30 o 18:07, waldemarl...@gmail.com pisze:
> Tomku miałem już nie pisać w tym wątku ale (...)

> ...taki mamy klimat i inflację pojęć .. można mieć zarzuty i gówno z wyroku przecież to w większości przypadków cyrk jest;) WL

Mnie też już się nie chce pisać:).
Tu zgadzam się Waldek z Tobą, zwłaszcza taki wątek ukazuję tę inflację
doskonale. To nie tylko nasze podwórko, relatywizm w podejściu do spraw
społecznych i gospodarczych w obecnym cywilizowanym świecie jest
wszechobecny. Inżynieria społeczna dokonała rewolucji w umysłach niby
inteligentnych ludzi. Naturalne siły społeczne i gospodarcze scalą
jednak te zatomizowane społeczności ale w sposób zgoła odmienny niż się
komukolwiek to wydawało. Te procesy jak widać się już zapoczątkowały. Do
czego doprowadzą - nikt nie jest w stanie określić. Dziś tempo wydarzeń
w okresie pojedyńczych lat potrafi zmienić połowę kontynentu
nieodwracalnie. Dzieje się to na naszych oczach i cyrk wciąż przyspiesza.

Tomek

Zbigniew Gotkiewicz

Tomek. Nie zauważyłem furii, a jedynie reakcje na dyskusję w której jedna strona do swoich przekonań używa manipulacji, kłamstw i pomówień. W ten sposób udało się wmówić jednej trzeciej społeczeństwa zamach smoleński i stosuje się tą samą metodę także w innych wydarzeniach. Nie dziw się że reakcja na taką kpinę z rozumu i dobrych obyczajów może być gwałtowna.

Tomasz Poznański

W dniu 2017-06-30 o 23:57, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> Tomek. Nie zauważyłem furii, a jedynie reakcje na dyskusję w której jedna strona do swoich przekonań używa manipulacji, kłamstw i pomówień. W ten sposób udało się wmówić jednej trzeciej społeczeństwa zamach smoleński i stosuje się tą samą metodę także w innych wydarzeniach. Nie dziw się że reakcja na taką kpinę z rozumu i dobrych obyczajów może być gwałtowna.

Zbyszek, chyba znowu mnie przeceniasz :))

Pozdrawiam
do zobaczenia
Tomek

Zbigniew Gotkiewicz

Tomek. Pisałem o sposobie narracji a nie twoich osiągnięciach :p

hynek...@onet.eu

W dniu piątek, 30 czerwca 2017 14:25:16 UTC+2 użytkownik waldemarl...@gmail.com napisał:
> Hynek.... pozdrawiam bez próby imputowania czegokolwiek komukolwiek :) WL

Czyzby?

W czym sie mam zdecydowac?

Napisalem wyraznie co wzbudzilo watpliwosci (moje tez).
Rozliczenie, w ktorym bralem z technicznego punktu widzenia udzial, zbiorki na WOSP w jednym z okregow (poza Polska). Czego nie zrozumiales? Gdzie i jak mam sie decydowac.

Wydaje mi sie, jestes nadpobudliwy i dokonujesz nadinterpretacji.
Zreszta z tymi gownami to juz sa tak wyswiechtane frazesy, ze staja sie nudne. Moze udaloby sie je czyms zastapic. Bo albo gowno przyklejone do staktu, aldo do kogos albo rzucone w wentylator. Bylo juz. Tak samo jak z glupimi, ktorzy sie nie sieja, pluciem i deszczu...

Wyobraz sobie, ze na pewnym osiedlu pan Kazimierz J z bloku drugiego z pod numeru 4 diluje. Pomaga mu w tym sasiad z naprzeciwka. Wszyscy o tym wiedza i chociaz niektorym jest to na reke (nie maja daleko), to jednak, z roznych powodow, wiekszosci to przeszkadza. O uprawianym procederze wie nawet policja, tyle tylko, ze panowie robia to tak sprytnie, ze im tego do tej pory nie udowodniono. Inna rzecz, ze policja i sluzby porzadkowe nie wykazuja w rozwiazaniu problemu specjalnej nadgorliwosci.

Czyli teraz co? Wiem o tym i mam milczec, bo nikt za reke nie zostal zlapany? Tym bardziej, ze jak sie odezwiesz i powiesz to, co jest powszechnie w tej sprawie wiadome, to sie okaze, ze ktos nadpobudliwy oskarze cie o rzucanie gownem.

Kolego, powiedzialem to co wiem! Ty, swoja nadintrpretacja nadales temu wiekszego rozglosu niz bylo to w rzeczywistym zamiarze. Kto zatem z nas dwuch zabawia sie w rzucanie gownem?

Poz.pawel

cmr...@wp.pl

A wszystkiemu jest winny pracodawca Kazimierza. Bo Pan Kazimierz pracuje do 15tej w miejscowych zakładach oczyszczania miasta. To dzięki Panu Łukaszowi Pan Kazimierz ma środki na rozkręcenie własnego lewego biznesu i kontakt z ludźmi będącymi potencjalnymi klientami Pana Kazimierza po godzinach.

A to było ?
"Kowal zawinił, Cygana powiesili"

furtak

Szkoda Cygana kto teraz kosze będzie robił

Tomasz Poznański

Zbyszek napisałeś o moim sposobie narracji tak:

"Tomek. Nie zauważyłem furii, a jedynie reakcje na dyskusję w której
jedna strona do swoich przekonań używa manipulacji, kłamstw i pomówień"

Pytam więc, w którym momencie użyłem kłamstwa, pomówienia lub
manipulacji w moich wypowiedziach? Spróbujesz mi to konkretnie wytknąć,
czy poprzestaniesz na insynuowaniu?

Pozdrawiam
Tomek

Arizona Tom

> [...]
> zajęć domowych :) ...
> A przecież Leszek tylko poprosił o drobne wsparcie na pomnik :)

Tak a propos bańki, to czy nie wydaje Ci się, Tomku, trochę stronnicze, że z jednej strony zarzucasz, że inni żyją w bańce, a sam jako wyjaśnienie linkujesz artykuł de facto z Radia Maryja (http://www.radiomaryja.pl/bez-kategorii/klamstwa-gazety-wyborczej ) . Jak powszechnie wiadomo Radio Maryja jest powiązane z Rydzykiem. W artykule nie ma nic wartościowego w temacie, co się stało z pieniędzmi na stocznię, a wytłumaczenia w stylu: "Byliśmy świadomi, jak długo trwać może założenie odrębnego konta bankowego. Pod presją czasu i zaistniałej sytuacji zgodę na użyczenie konta wyraził Ojciec Dyrektor. Pod jednym, jakże ważnym warunkiem: musi to być oddzielne subkonto, na które wpłacane będą dary pieniężne, a jedynymi właścicielami i dysponentami tych pieniędzy będą wyłącznie darczyńcy" są po prostu infantylne.

A wracając do tematu - według mnie taka suma na budowanie pomników to porażka. Te pieniądze można przeznaczyć np. na aktywizację trudnej młodzieży.

Pozdrawiam,
- Arizona Tom

Tomasz Poznański

W dniu 2017-07-01 o 15:08, Arizona Tom pisze:

> Tak a propos bańki, to czy nie wydaje Ci się, Tomku, trochę stronnicze, że z jednej strony zarzucasz, że inni żyją w bańce, a sam jako wyjaśnienie linkujesz artykuł de facto z Radia Maryja (http://www.radiomaryja.pl/bez-kategorii/klamstwa-gazety-wyborczej ) . Jak powszechnie wiadomo Radio Maryja jest powiązane z Rydzykiem.

To gdzie należałoby jeszcze szukać informacji o losie pieniędzy
pochodzących ze sbiórki komitetu społecznego jak nie u Rydzyka?
Jeżeli jest tak, że Rydzyk proponował zwrot darczyńcom wpłat, lub
rozdysponowanie na inne cele, ja nie widzę problemu. Komitet
Krzaklewskiego nie proponował takiej możliwości i także rozdysponował
swój fundusz na wybrane przez siebie cele.

Tomek

cmr...@wp.pl

Suweren wyraził na ten temat opinię przy okazji kolejnych wyborów odbierając Mu mandat zaufania. Czy dyrektorzy również podleganą kadencyjności ? :)
Ilekroć słyszę Ojciec Dyrektor, tylekroć mam przed oczyma publikowany film z ofiaryjności wyrażanej niesamowicie długą kolejką w celu przekazania "czegoś". Teraz mnie wreszcie olśniło co to było. Upoważnienia do dysponowania środkami ofiarowanymi na uratowanie Stoczni. Do rąk własnych, na piśmie. No bo jak inaczej, telepatycznie podczas wieczornej modlitwy ?

waldemarl...@gmail.com

Dokładnie jak piszesz o to chodzi .Czyli o brak reakcji. Czyli co ? Dopóki mnie to nie dotyczy to jest ok? Czyli kradną ale jeżeli mnie nie okradali to spoko? A myślę że z tą policją to troszkę piszesz o policji sprzed 20 lat;) Tak na próbę włóż ze dwie stówki w dowód rejestracyjny jak Cię złapią za przekroczenie prędkości;) i to o imputowaniu to jest właśnie polska mentalność ; wiem ale nic z tym nie robię. A tak na marginesie to trudno dyskutować z ludźmi którzy wierzą w coś bo wiara z samej istoty nie potrzebuje dowodów.Pozdro WL