Jakie radio do latania swobodnego VOL 2.

Pepperoni

Zakładam drugi wątek ze względu na małą przejrzystość poprzedniego.

Szukam radia do latania swobodnego. Dowiedziałem się już od Was, że warto mieć 2 zakresowe.

Do wyboru z poleconych przez Was:

Baofeng UV-5R
Navcomm NC 900
Wouxun KG-UV2D

Składaniam się raczej boefengowi, jednak tak nieproporcjonalnie niska cena trochę niepokoi. Czy może ono nie mieć jakichś ważnych funkcji, które mają pozostałe radia?

uri...@gmail.com

Najdroższe są te radia, które mają jak najmniej funkcji. Ten baofeng ma ich i tak zdecydowanie za dużo. To przeszkadza.

u2

Jacek Plona

Mam dwa Baofeng UV-5R od ponad 2 lat. Zero problemów. Ale taka ciekawostka, jedno zgubiłem w tamtym roku na wrześniowym wyjeździe. Pomyślałem mała strata, mam jeszcze jedno. Po trzech miesiącach kumpel je odnalazł wciśnięte między siedzenia w aucie którym jechaliśmy. Włączył i było naładowane na full.

Romek

polecam Wouxun i Navcom,używam kilka lat i działką bez zarzutu. Boufeng za to znacznie mniejszy i też działa dobrze.

Statler

W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 15:58:22 UTC+1 użytkownik uri...@gmail.com napisał:
> Najdroższe są te radia, które mają jak najmniej funkcji. Ten baofeng ma ich i tak zdecydowanie za dużo. To przeszkadza.
>

> u2

No i proszę! Uriuk też potrafi być ludzkim człowiekiem:)

Pewnie się solidnie "przespał" z poprzednim wątkiem o radiu:)

Romek

dziadek do huja idź z tego wątku,chłopak chce się dowiedzieć a Ty te swoje brednie,ile można...

Pepperoni

Będę wdzięczny za wypowiedzi wyłącznie w temacie zakupu radia. Uszanujcie proszę innych użytkowników.
Message has been deleted

Pepperoni

W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 16:26:40 UTC+1 użytkownik j...@op.pl napisał:
> Witaj
> Navcomm jest radiem drogim a mocy 10 W nie wolno używać.
> Mam obydwa radia,Baofeng UV-5R i Wouxun KG-UV2D
> obydwa radia są dwuzakresowe, jednakże różnią się od siebie znacznie:
>
> Wouxun KG-UV2D może nasłuchiwać na dwuch różnych pasmach lub częstotliwościach jednocześnie, a nadawać tylko na jednej wybranej
>
> Baofeng UV-5R nadaje i odbiera tylko na jednej wybranej częstotliwości danego pasma. Można się przełączać między pasmami

Czy w praktyce może być to bardzo przydatne aby nasłuchiwać kilku częstotliwości?
Message has been deleted

Zbigniew Gotkiewicz

Jeśli bierzesz udział w zawodach i jednocześnie chcesz mieć kontakt z kimś na innej częstotliwości to dobrze kresy mieć możliwość nasłuchiwania na częstotliwości organizatora czy nie ma jakiś komunikatów o zagrożeniach lub o odwołaniu konkurencji. Piloci mogą nadawać na tej częstotliwości jedynie w sytuacji zagrożenia.
Poza tym radio nie pomaga w lataniu a wręcz przeszkadza i należy z niego korzystać jak najmniej.

Romek

Tak,oczywiście. Możesz słuchać np co mówią na Skrzycznem a lecieć z kumplem na własnej częstotliwości. Często używam dwóch kanałów latając ppg,wiem co się dzieje w okolicy a jestem w kontakcie ze swoją ekipą.
Romek

Romek

Jak pisze Zbyszek z radiem jak najmniej chyba że na zakodowanych kanałach,bo ciągle słuchanie "Ty mam 2 do góry ale jebie" jest trochę irytujące.

u2

W dniu 2018-02-19 o 16:46, Romek pisze:
> Tak,oczywiście. Możesz słuchać np co mówią na Skrzycznem a lecieć z kumplem na własnej częstotliwości. Często używam dwóch kanałów latając ppg,wiem co się dzieje w okolicy a jestem w kontakcie ze swoją ekipą.
> [...]

Fajnie jest miec odsluch najblizszego lotniska, albo FIS.
Ale do tego trzeba ciut madrzejszego radia slyszacego transmisje AM. Np
Yaesu Icom CH 7T lub KG-UV9D Wouxun

--
u2

Merytoryczne dyskusje paralotniowe przeniosly sie na www.pgforum.pl

Jacek Plona

W Baofeng UV-5R mam ustawione dwie częstotliwości i włącza sie odsłuch zarówno na jednej i drugiej. Czyli jak ktoś nadaje na X to go słyszę, a jak ktoś później na Y to też. Oczywiście nie jednocześnie.
:)
Nie znam Woxunga, i nie qmam tej różnicy miedzy nimi wykazanej powyżej z nasłuchem. Tzn., że Woxung jednocześnie bedzie sie odzywał na dwóch czestotliwosciach?

jad...@op.pl

polecam to radio

BaoFeng UV-82HP High Power Dual Band

Poprawiony software, troche wieksza moc, niezawodne i tanie jak barszcz.
Dokupilem mikrofon ze sluchawka i hula jak dzika swinia.

pozdrawiam
andrzej jedraszek

Pepperoni

Idę w takim razie w Baofenga. Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ;-)
W przyszłości jak mi się jakiś konkretny kierunek latania wyklaruje i zwiększą się potrzeby może pomyślę o czymś innym.

Dziękuję Wszystkim za pomoc :-)

eljot71

> Fajnie jest miec odsluch najblizszego lotniska, albo FIS.
> Ale do tego trzeba ciut madrzejszego radia slyszacego transmisje AM. Np
> Yaesu Icom CH 7T lub KG-UV9D Wouxun
I tu do Ciebie pytanie Uriuk - lub inni korzystający z takiego radia, bo latam w ATZ-cie i zdaje egzamin z np. nasłuchem wieży i jednoczesną - swoją częstotliwością z chłopakami? Bo opinie słyszałem podzielone - że "radio do wszystkich częstotliwości to lipa" itp, etc. Naprawdę trzeba by wydać ponad 1000 np. na icoma czy vertexa by słyszeć więcej niż szum? Mam 5 km do wieży...

u2

W dniu 2018-02-19 o 20:32, eljot71 pisze:
Lotnictwo posluguje sie modulacja amplitudowa ((AM) i ma to swoje
uzasadnienie. Wszystkie pozostale radia korzystaja z modulacji
czestotliwosciowej (FM) i to tez jest uzasadnione.
Zeby lecac na glajcie i wiedziec co sie dzieje u starszych braci w
wierze, trzeba ich slyszec. Wiec potrzebujemy radia, ktore ndaje i
odbiera w FM, ale slyszy tez AM . Nie mozemy nadawac w AM i to tez ma
swoje uzasadnienie :)
No moze nie wszyscy, kilku kolegow moze, ale jest ich... kilku.
W tym ja.
Ale ja nie o tym.
Prawie wszystkie radia Yaesu (VX 3, 5, 6i 7), oraz Icom CH -7T, a
ostanio Wouxun KG-UV9D "slysza" AM i sa duo, badz tri banderami. Czyli
moga jednoczesnie ODSLUCHIWAC kilka pasm. Latamy sobie wiec z kolegami
poruszajac wazne kwestia typu "zobacz ale dupy ida po drodze na
cmentarz" i jednoczesnie slyszymy, ze w okolicy ZUA robi opryski na
komary lecac w szesc aenow na wysokosci 20 m. I od razu dupy przestaja
nas interesowac tak jakby.

tomk...@gmail.com

Działa też odsłuch AM - po rozblokowaniu Navcomm TK-890 ( prawie identyczny z Wouxun KG-UVD1P).O odblokowywaniu już było na grupie : https://groups.google.com/forum/m/#!topic/pl.rec.paralotnie/3ZPvaQv-zRo
Ogólnie jak blisko, to dobrze słychać;-)
Pozdrowienia
Tomek

MaQ

W obydwu radiach możesz nasłuchiwać jednocześnie dwóch częstotliwości i nadawać na jednej. Aczkolwiek bardzo łatwo można się przełączać między tymi częstotliwościami aby nadawać raz na jeden raz na drugiej - praktycznie jeden klik.
Co do obydwu chińskich Marek to ja jednak polecam Buafenga. Z Wouxunem (jednym z pierwszych modeli dwuzakresowych) miałem ten problem ze się samo rozładowywało w szufladzie i nigdy nie działało jak było potrzebne.
Mój kolega kupił gruchę do Buafenga i słychać go lepiej niż przez telefon, wiec za te pieniądze już dłużej się nie zastanawiaj ;)

P.S.
Gotek ma racje co do radia w swobodnym lataniu. Im więcej masz doświadczenia tym bardziej Ci przeszkadza gadanie innych a już nie daj Boże jak do Ciebie zaczną zagadywać. Na początku mojej drogi paralotniowe jeden z doświadczonych kolegów mi powiedział ze on radia używa przed startem i po ladowaniu. Wtedy mi się wydało to bez sensu. Po pierwszy wjeździe do Bassano zrozumiałem co miał na myśli ;)

Pozdrawiam i udanego zakupu życzę,
MaQ

szybkibzykacz

Wouxung i navcom to praktycznie to samo. Boefungi sa ciutke lzejsze, mniejsze i tansze. Sa natomiast tandetniej wykonane. Mam wrazenie z relacji otoczenia ze czesciej zdaza sie im rozsypac. Tak jak ktos napisal, ze niektorych slabo slychac w zasiegu wzroku. Jak mialbym kase to chyba wolalbym doplacic ta roznice i miec spokój na lata niz brac udzial w loterii.
No i powtorze raz jeszcze. Radio mamy po to zeby wysluchiwac komunikatow o zagrozeniach lub je nadawac. Nie pitolimy o obiadkach i o tym kto stal pod kosciolem w niedziele...
Powodzenia zycze.

Tomo

Zacznij od Baofenga UV-5r, ale z dużą baterią ( i jak kolega napisał z długą anteną). Jak stwierdzisz, że potrzebujesz droższego i bardziej zaawansowanego radia, to Baofenga zostawisz jako rezerwowe chociażby nawet dla kolegów na ziemi, którzy będą podziwiać z ziemi twoje loty.
Ja z mojego doświadczenia jak zaczynałem latać, to na różne gadżety typu radia, kamery, aparaty itp wydałem kilka tysięcy złotych, a dzisiaj to wszystko leży w skrzynce, a mi zależy tylko na zajebistym lataniu i tyle.
Pozdrawiam. Tomek

Tomo

Jacek.. możesz udostępnić w jaki sposób włączyć w ustawieniach UV5-R możliwość nasłuchy dwóch pasm?
Pozdrawiam

MaQ

Jacek Plona

Tomasz, ale ja nic nie ustawiałem, ono tak ma. Musisz tylko ustawić dwie czestotliwosci z których bedziesz korzystał. I to wszystko.
Mam 158.250 z wytycznymi ze strony PSP, i 146.025.

Tomo

Dzięki

Tomasz Poznański

W dniu 2018-02-19 o 15:48, Pepperoni pisze:

> Baofeng UV-5R
> Navcomm NC 900
> Wouxun KG-UV2D

Jest już w ofercie Baofeng UV-6R w cenie około 130 zł. Mam od zeszłego
roku.

Tomek

Robert Grubba

Przepraszam Ciebie za offtop w pierwszym temacie.

Mam od początku UV-5R i poza problemami z fabryczną antenką (na początku było ok ale w transporcie jej się dostało) nie miałem żadnych problemów. Tak jak napisali wyżej nasłuch na dwóch częstotliwościach jak najbardziej działa, bateria długo trzyma.
Message has been deleted

Mirosław Kurzeja

Nie ma Icom CH-7T. Jest za to IC-T7H. I nie ma możliwości odsłuchu jednocześnie dwóch kanałów. Ale po dołożeniu modulatora spokojnie nadaje w AM.

adamparagliding

W dniu wtorek, 20 lutego 2018 10:32:31 UTC+1 użytkownik Mirosław Kurzeja napisał:
> Nie ma Icom CH-7T. Jest za to IC-T7H. I nie ma możliwości odsłuchu jednocześnie dwóch kanałów. Ale po dołożeniu modulatora spokojnie nadaje w AM.

Grzesiek Tobiszewski zainstalował mi w nim moduł AM, śmiga aż miło :)
Pozdrawiam

jmecz...@gmail.com

Teź miałem od TANGO IC T7H przestrojone i bylo superowe. Trochę duźe w stosunku do obecnych ale miło je wspominam.
Podczas np. przelotu z Bydgoszczy do Koślinki juź na wysokości Sztumu nawiązywałem łaczność na f lotniczej z ladowiskiem Koślinka.
Pozdro

hynek...@onet.eu

W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 15:48:16 UTC+1 użytkownik Pepperoni napisał:
> Zakładam drugi wątek ze względu na małą przejrzystość poprzedniego.
>
> Szukam radia do latania swobodnego.

Podepne sie pod watek.
Z zaznaczeniem "Latanie swobondne"
Chodzi o doswiadczenia z latania zagranicznego. Glownie Alpy austryjackie. Czy na taka okolicznosc ma ktos cos do zaproponowania?
Chodzi o to, zeby sie dogadac w dwoch, trzech slowach, glownie z "ziemia" a przy okazji nikomu nie podpasc.
Mialem kilka wynalazkow, ale jedne sie juz zestarzaly (pochodzily z czasow, kiedy nikt sobie specjalnie glowy nie zawracal przepisami) a inne spelniaja przepisowe normy, wiec sie do niczego nie nadaja. Wkurzony tym, od kilku lat uzywam po prostu komorki, takiej najprostrzej, ale to daje mozliwosc porozumiewania sie wylacznie z jedna osoba.
Powoli zaczym znowu myslec o radiu. Jakie?

poz.pawel

poz.pawel

Message has been deleted

Zbigniew Gotkiewicz

Jeśli Alpy i latanie swobodne to z pewnością odpada siedemdziesiątka.

ZToniS

Am 20.02.2018 um 14:41 schrieb Zbigniew Gotkiewicz:
> Jeśli Alpy i latanie swobodne to z pewnością odpada siedemdziesiątka.

Czy moglbys wyjasnic dlaczego jak raz siedemdziesatka odpada?

--
Tonizaur byly PG
P.S. Nie mam monopolu ani na wiedzę, ani na rację.

Zbigniew Gotkiewicz

No siedemdziesiątka działa z powodu fizyki na zasadzie jak cię widzę tak cię słyszę. Sprawdza się przy szkoleniach i na płaskim w stosunku do pilotów którzy nie potrafią odlecieć.

Zbigniew Gotkiewicz

A, i na żaglu na klubowej górce też można sobie pogadać przez siedemdziesiątkę. Głównie o tym jaki fajny żagiel i że ktoś wpadł w drzewa.

ZToniS

Am 20.02.2018 um 20:52 schrieb Zbigniew Gotkiewicz:
> A, i na żaglu na klubowej górce też można sobie pogadać przez siedemdziesiątkę.
> Głównie o tym jaki fajny żagiel i że ktoś wpadł w drzewa.

A po kiego ci większy zasięg?
Z sąsiednią doliną i tak się nie dogadasz, a tak w ogóle to po co tyle
gadać?
Duobander (70cm i 2m) przydawał się na zawodach. Organizator często
stosował 2m na przekazywanie komunikatów.

gi...@wp.pl

W dniu wtorek, 20 lutego 2018 20:49:43 UTC+1 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> No siedemdziesiątka działa z powodu fizyki na zasadzie jak cię widzę tak cię słyszę. Sprawdza się przy szkoleniach i na płaskim w stosunku do pilotów którzy nie potrafią odlecieć.

Zbyszek wynika to nie z zasad fizyki lecz braku elementarnej wiedzy o radiu a w szegulności o antenach.

Poczytajcie sobie co to jest antena helikalna, propagacja ,charakterystyka promieniowania, wreszczie POLARYZACJA !!!

Dopiero potem zacznijcie udzielać rad w tematach na których się kompletnie nie znacie.

Część z tu piszacych ludzi nie rozróżnia częstotliwości od radzaju emisji.

Myli UKF z FM czy AM. To tak jak by ktoś mylił WiFi z mailem.

Każdy radiotelefon doubander jest dobry do glajta.

Problem polega na tym że znaczna część użytkowników radia przykleja go na rzep obok vario gps nie wiem czego na kokpicie lub frontkontenerze. Dlaczego be chce widzieć co jest na radio , mieć do nie go dostęp itp itd. Nie ma tu oczywiscie praciwskazań radio się nie gryzie z tymi urządzeniami .
Pozostaje jednak kluczowa kwesta .

Radio leży niemal poziomo a antena ma polaryzację ........?????
Jeżeli leży poziomo i promieniuje dookólnie to twój sygnał najlepiej słyszą Ci pod i nad Tobą czy to takie trudne ?

Zacznijcie od podstaw bo każde radio do glajta jest dobre i im więcej funkcji tym lepiej . Trzeba potrafić tylko je wykozystać .

Pozdrawiam

u2

W dniu 2018-02-20 o 21:38, gi...@wp.pl pisze:
> [...]
>
> Poczytajcie sobie co to jest antena helikalna, propagacja ,charakterystyka promieniowania, wreszczie POLARYZACJA !!!

Teza Zbyszka jest taka, ze fale 70 cm maja mniejszy zasieg niz fale 2 m.
A ty piszesz o polozeniu anteny. Otoz nie ma zwiazku z ustawieniem
anteny a rodzajem bandu, Zarowno 70-tke jak i 2metrowke mozna zle
zamontowac, wiec to co napisales ma sie nijak do tego co napisal Zbyszek.
A teraz zastanowmy sie, czy istnieje zwiazek pomiedzy dlugoscia fali a
zasiegiem. Ano jest. Sa nawet na to wzory do wyliczen. Strasznie
skomplkowane wiec nie da sie ich tu przytoczyc.

PawelPoznan

W dniu 20.02.2018 o 21:38, gi...@wp.pl pisze:
Wielu zapomina o tym że szczególnie a Alpach, samo posiadanie radia bez
odpowiedniej homologacji a już z całą pewnością wszelkich duobanderów
czy radyjek pracujących w paśmie 2m i braku licencji krótkofalarskiej na
ich używanie może skończyć się ich konfiskatą i sporą karą finansową,
to tak gwoli ścisłości dla tych którzy posłuchają mądrali typu:

> Jeśli Alpy i latanie swobodne to z pewnością odpada siedemdziesiątka
Radzę nie słuchać porad tego pseudo znawcy wszystkiego bo skutki mogą
być bolesne dla portfela. Są siedemdziesiątki które można legalnie
używać i słychać się dobrze.

Pozdrawiam
PawelPoznan

Zbigniew Gotkiewicz

Trzeba by wyjaśniać temat odbicia i ugięcia fali, ale może to zrobić ktoś lepiej znający temat.
Message has been deleted

Zbigniew Gotkiewicz

Po tym co skorliński napisał to jak pojedziesz w Alpy na zawody z siedemdziesiątką to ci ładnie podziękują za udział w zawodach. Skorliński nie wie bo nigdy w żadnych nie latał.

gi...@wp.pl

W dniu wtorek, 20 lutego 2018 22:00:30 UTC+1 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
> Trzeba by wyjaśniać temat odbicia i ugięcia fali, ale może to zrobić ktoś lepiej znający temat.

Można się doszukiwać wszystkiego w tych łączności ach bezcelowe . Wystarczy radio pionowo nie wiem do taśm w uprzęży PPG do czy za piersiową przymocować i już jest zysk .
Pozdrawiam

Grzegorz

u2

W dniu 2018-02-20 o 22:05, gi...@wp.pl pisze:
> Chłopie wszystko od skuteczności anteny , propagacji , mocy zależy poczytaj o yagi kierunkowej np .
> Z czym Ty startujesz ?

Nie musze. Kilak lat mialem na ten temat wyklady i cwiczenia.
Pozniej jeszcze kilka lat pracy w lacznosci. M. in z radioliniami

Dalej chcesz mi imponowac kursem krotkofalarskim?

Zbigniew Gotkiewicz

Grzegorz. Wystarczy że będziesz miał antenę blisko ciała i jej skuteczność od razu spada. A jak weźmiesz ja wyżej to ci oko wybije ;)

Tomo

Chyba będzie Vol.3 i tak w nieskończoność

gi...@wp.pl

Zbyszek ale to naprawdę nie ma wielkiego wpływu. Ja napisałem to co najistotniejsze sprawdź sam.

Weź kolegę starńcie na ziemi 2 albo 3 kilometry od siebie .

Zróbcie łączność trzymając radia a co za tym idzie anteny poziomo a potem pionowo.

Wszystko sprawdzisz a potem powiesz że się myliłem;;-)

Nic prostszego.

Naprawdę wystarczy żeby antena była pionowo . Te dadiotelefeny, które używa większość paralotniarzy w zupełności wystarczają na taki rodzaj komunikacji .

Nic więcej nie potrzeba.

A tak naprawdę to przy ustawieniu pionowym anteny wystarczy ustawienie mocy trx na na minimum i będzie z tego jeszcze korzystać bo bateria dłużej wytrzyma.

Pozdrawiam Zbyszka
Grzegorz

gi...@wp.pl

Szanuję to że kolega po raz drugi założył wątek więc odpuszczam. Do usłyszenia w eterze.
Pozdrawiam
Grzegorz
Message has been deleted

gi...@wp.pl

W dniu wtorek, 20 lutego 2018 22:49:35 UTC+1 użytkownik Tomo napisał:
> Chyba będzie Vol.3 i tak w nieskończoność

Baofeng UV5R w zupełności wystarczy do glajta.

voice

W dniu 2018-02-20 o 22:00, Zbigniew Gotkiewicz pisze:
> Trzeba by wyjaśniać temat odbicia i ugięcia fali, ale może to zrobić ktoś lepiej znający temat.

W przypadku latania w Alpach, jest generalnie bez znaczenia czy
"pracujesz" na 70 cm czy na 2 metrach. Oczywiście jakiś drobny bonus z
racji pracy na 2 metrach będzie ale praktycznie dla obydwu długości
będzie to to samo.

Gorąco polecam latanie w takich warunkach z telefonem bowiem wiara w to
że z ręcznego radia z mała antenka przebijemy się z jednej doliny do
drugiej w większości przypadków okaże się złudna.

Generalnie zasada będzie taka że z góry słychać cie będzie wszędzie i tu
akurat kwestia 70 cm czy 2 m nie ma większego znaczenia i komunikacja
pilot<->ziemia powinna działać. Ale w przypadku korespondencji
ziemia<->ziemia jakość połączenia (to czy w ogóle nastąpi) będzie
zależna od stopnia zurbanizowania terenu i jego ukształtowania. Można
przyjąc z 99% pewnością ze w terenie górskim ta łączność po prostu
będzie niemożliwa przy wykorzystaniu ręcznych nadajników.

I tutaj opowiadanie o odbiciu i ugięciu fali poza wątpliwym lansem nic
nie wnosi aczkolwiek z punktu widzenia fizyki jest zasadne i może na
słuchaczach wywierać wrażenie ale z praktycznego punktu widzenia nic nie
wnosi ...

v.

Zbigniew Gotkiewicz

Z praktycznego punktu widzenia różnica jest taka że na Liaku ze startu na 70 łączność z lądowiskiem miałem tylko gdy poszedłem do krawędzi startowiska i widziałem lądowisko. Gdy krawędź startowiska zaczynała zasłaniać widoczność lądowiska traciłem łączność. Z dwumetrówką nie było tego problemu, bo nawet gdy poszedłem głęboko do tyłu za startowidko, to łączność była. Oczywiście gdybym się udał kilka kilometrów dalej za górę to żadne radio by nie działało. Tylko telefon i teraz przy braku roamingu w UE jest to całkiem sensowne rozwiązanie łączności.

hynek...@onet.eu

W dniu wtorek, 20 lutego 2018 21:16:08 UTC+1 użytkownik ZToniS napisał:
> Am 20.02.2018 um 20:52 schrieb Zbigniew Gotkiewicz:

> A po kiego ci większy zasięg?
> Z sąsiednią doliną i tak się nie dogadasz, a tak w ogóle to po co tyle
> gadać?

Toni, masz doswiadczenie. Chetnie pobazowalbym na nim. Co polecasz konkretnie?
Ten watek pobudzil po prostu we mnie ponownie dazenie do posiadania radia. Jak pisalem, uzywam z powodzeniem komorki, ale takiej starej, z przyciskami. Ona mi sie powoli konczy, a nowe sa malo przydatne (touch screany). Ponadto, to jest lacznosc z jedna osoba na raz, a ja mam potrzebe komunikacji z trzema osobami.

Dalej, jak najmiej zalezy mi na urzadzeniu z wodotryskami i za kupe kasy.
No i najwazniejsze, na goscinnych wystepach w Alpach, w ktorych jednak latam najczesciej, nie chcialbym robic gnojowiska. Tak wiec sprzet jak najbardziej "poprawny politycznie" bylby wskazany.

Przyznaje, ze mam nikle pojecie o tym, ale tez wcale nie interesuje mnie drazenie tego tematu. Wykresy, parametry i cyferki pozostawiam specom. Ja i tak tego nie pojme.

Co bys doradzil?

poz.pawel

ZToniS

Am 21.02.2018 um 11:55 schrieb hynek...@onet.eu:
> Toni, masz doswiadczenie. Chetnie pobazowalbym na nim. Co polecasz konkretnie?

Nie Pawle, nie mam.
Mam i zawsze miałem Alinco EC10. Jest to radio pracujące w paśmie tylko
70cm.
Był to hit pod koniec lat 90 ubiegłego wieku.
I prawdę mówiąc zawsze mi to wystarczało.
Zgodnie z instrukcjami z sieci podrasowałem je tylko trochę (nielegalnie).
A wystarczało mi to, bo nie jestem zwolennikiem strzępienia języka w
powietrzu.
A do wymiany informacji z kolegami n.t. np. warunków wietrznych na
lądowisku, czy odbioru komunikatów na zawodach wystarczało to w zupełności.
Co do problemów np. zwózki, to i tak telefon jest zdecydowanie
skuteczniejszy.
Tak że co se kupisz będzie dobrze. Pod warunkiem, że będziesz mógł się
dostroić do kolesiów.

hynek...@onet.eu

Dzieki za odpowiedz.
Mam inne pytanie do wszystkich, ktorzy wiedza.
Telefon komorkowy, zaden touch screen, tylko na guziczki, ktore mozna oslonic.
Funkcja SOS czyli per jeden guzik wywbiera sie zdefiniowany numer /zdefiniowane numery. Takie telefony istnieja, ale gdzie znajde cos takiego z funkcja automatycznego odbierania przychodzacych polaczen, na przyklad po trzecim dzwonku?

Poz.pawel

voice

W dniu 2018-02-22 o 09:39, hynek...@onet.eu pisze:
Sprawdź ofertę telefonów dla seniorów, poważnie piszę

v.

ZToniS

Am 22.02.2018 um 11:15 schrieb voice:

> Sprawdź ofertę telefonów dla seniorów, poważnie piszę
>
> v.

Dobry typ Isiu!
Mam taki: https://www.dorodeutschland.de/doro-2404.html
Tylko starszy model.
Ma guziki. Nawet dwa.
Głośno dzwoni. Nawet bardzo głośno.
Mały, lekki, bateria trzyma tydzień.
Nie wiem tylko jak z tymi trzema dzwonkami.
P.S. Smartfona też mam jakby co... Po lataniu został mi Yotaphone 2.
Głównie grają na nim wnuczęta w żaby.

voice

W dniu 2018-02-22 o 12:17, ZToniS pisze:

> Nie wiem tylko jak z tymi trzema dzwonkami.

W konfiguracji pewnie trzeba ustawić...

> Głównie grają na nim wnuczęta w żaby.

W żaby piszesz, a to nie znam...

hynek...@onet.eu

W dniu czwartek, 22 lutego 2018 11:15:54 UTC+1 użytkownik voice napisał:

> Sprawdź ofertę telefonów dla seniorów, poważnie piszę
>
> v.

Powaznie odpowiadam:)
Glownie taka oferte bralem pod uwage, bo inne sie nie nadaja

Zastanawialem sie nad czyms takim:
https://mediamarkt.pl/telefony-i-smartfony/telefon-komorkowy-maxcom-mm428

ale brakuje mi wlasnie tej funkcji automatycznego odbierania.

Mialem podobny do tego ponizej, tylko, ze z klapka przesuwana na oslone klawiszy
https://loombard.sprzedajemy.pl/klasyczna-motorola-simlock-orange-wroclaw-0010c9-nr54320278

Pisze mialem, bo juz sie „skonczyl“. To bylo wlasnie to rozwiazanie jakie mnie satysfakcjonowalo.
Sluchaweczki do uszu i reszta prosciusienka. Chcialem “pogadac” naciskalem guziczek przy mikrofonie I automatycznie wybieral zakodowany numer. Bylem potrzebny to sie wlaczal po trzech ringach. Wszystko praktycznie bez odrywania rak od sterowek.

Gdzie cos takiegonowego mozna traffic?
Poz.pawel

voice

W dniu 2018-02-22 o 13:52, hynek...@onet.eu pisze:
Może ten ma ta funkcje skoro pracuje podobnie w trybie SOS, sprawdz w
instrukcji
https://tech.wp.pl/myphone-1055-retto-telefon-dla-seniora-6034888244793985a

v.

hynek...@onet.eu

Juz myslalem, ze bedzie moj. Ma wszystko co potrzeba, a przede wszystkim sensowne blokowanie klawiszy. Wada to obsluga / naciskanie guzika przy telefonie, a nie przy mikrofonie. To sie da jednak przezyc. To wylaczenie sie po godzinie (SOS), tez jest do przeskoczenia. Ale to wysylanie glosnych dzwiekow po wcisnieciu klawisza (SOS) chyba bedzie nie do przeskoczenia. Obejrze sobie go.
Dzieki za trop.

Poz.pawel