Problem z powietrzem w przewodach paliwowych

lukw...@gmail.com

Witam mam c-max i wytraca mi sie powietrze w wezykach. Podczas lotu dwa razy sie wystraszylem bo silnik spadl z obrayow i nagle wkrecil sie na obroty. Wyladowale i zobaczylem powietrze. U mnie jest tak poprowadzony wezyk ze ze zbiornika wychodzi idzie opd airbox i w dol do gazika robi sie syfon w wezyku ibzbiera sie tam powietrze. Jak temu zapobiedz?

Yti

To je kawitacja

emgepa...@gmail.com

W dniu czwartek, 17 maja 2018 11:44:33 UTC+2 użytkownik lukw...@gmail.com napisał:
> Witam mam c-max i wytraca mi sie powietrze w wezykach. Podczas lotu dwa razy sie wystraszylem bo silnik spadl z obrayow i nagle wkrecil sie na obroty. Wyladowale i zobaczylem powietrze. U mnie jest tak poprowadzony wezyk ze ze zbiornika wychodzi idzie opd airbox i w dol do gazika robi sie syfon w wezyku ibzbiera sie tam powietrze. Jak temu zapobiedz?

Częsty przypadek powietrza w wężykach to wszelkiego rodzaju gruszki, filterki wątpliwej jakości. Ja stosuje tylko filtr zanurzony w zbiorniku paliwa.

Sprawdź też opaski na króćcach, bo mimo że wydają się być porządne metalowe itd to czasem w taki sposób zaciskają przewód paliwowy że robi się minimalna szczelina. Spotkałem się wiele razy z przypadkiem że bez opasek było lepiej niż z opaskami które poprostu źle działały.

Pozdrawiam
Mariusz Grzywa
emgeparamotor.pl

cmr...@wp.pl

W dniu czwartek, 17 maja 2018 11:46:03 UTC+2 użytkownik Yti napisał:
> To je kawitacja

To nie jest kawitacja.
Chyba, że na wykładach termodynamiki jakie miałem mnie oszukiwano.
Albo mam luki w pamięci. W końcu to było ponad 20 lat temu.

Yti

U mnie było to samo, nie jestem fizykiem, więc kawitacja najlepiej pasuje mi do opisania tego problemu, popraw mnie jeżeli się mylę, jak to się nazywa? W wężyku przy zbiorniku idzie czyste paliwo, bąbelki pojawiają się w okolicy gdzie wężyk dotyka ramy i płyną sobie wesoło do gaźnika. Pomogło: zmniejszenie przekroju węża, odsunięcie go od ramy

ju388j1

> [...]
> Witam mam c-max i wytraca mi sie powietrze w wezykach. Podczas lotu dwa razy sie wystraszylem bo silnik spadl z obrayow i nagle wkrecil sie na obroty. Wyladowale i zobaczylem powietrze. U mnie jest tak poprowadzony wezyk ze ze zbiornika wychodzi idzie opd airbox i w dol do gazika robi sie syfon w wezyku ibzbiera sie tam powietrze. Jak temu zapobiedz?

tez mialem ten problem w bull max M Grzywa zalatwil to bardzo prosto wywalil gruszke przewody paliwowe wymienil na tygonowe filtr poszedl do zbiornika zalanie gaznika polega na dmuchaniu w wezyk podlaczony przez zawor zwrotny ze zbiornikiem problem zniknal dodam jeszcze ze jak masz wezyk o wiekszej srednicy niz krociec to mozna zrobic redukcje kawalek cienkiego wezyka na krociec i na to nalozyc wezyk docelowy swietnie sprawdza sie wtedy posmarowanie cienkiego wezyka minimalna iloscia silikonu motoryzacyjnego 300 stopni uwazac by silikon nie mial kontaktu z paliwem bo pozostaja silikonowe paprochy ktore moga latwo zatkac dysze w gazniku nie stosowac metalowych opasek tylko zwykle czarne paski zaciskowe tzw trytytki no i wazne znaczenie ma jakosc przewodow paliwowych nie oszczedzaj na tym

Marcin Z

Chyba na tych wykładach termodynamiki jakie miałeś cię oszukiwano. Mnie uczono o kawitacji wibracyjnej i w takim wypadku jest bardzo prawdopodobna.

cmr...@wp.pl

No to mieliśmy różne książki albo od tego czasu wynaleziono coś innego.
Mnie uczono jedynie o kawitacji powierzchniowej i szczelinowej.
I że wibracje są następstwem a nie przyczyną kawitacji, a te stosuje się jedynie do testów materiałów na erozję kawitacyjną.

lukw...@gmail.com

Jak umiescic filtr w zbiorniku? I dajcie jakis link do tego zaworka zwrotnego. Bo mam gruszke ktorej i tak nie uzywam tylko dmucham w wezyk. A sama gruszk teoche juz puszcza.

Marcin Z

Nic nowego nie wynaleziono
Cytat z literatury:
Zależnie od warunków powstawania i rozwoju wyróżniamy:

kawitację hydrodynamiczną (...)
kawitację parową, (...)
kawitację gazową, (...)
kawitację wibracyjną, która powstaje podczas spadku ciśnienia spowodowanego rozprzestrzenianiem się fali akustycznej w cieczy, często pojawia się w czasie wibracji cieczy lub jej otoczenia, względnie na skutek szybkich drgań ciała stałego w cieczy; rozrywanie cieczy i powstawanie pęcherzyków kawitacyjnych następuje podczas półokresów rozrzedzenia, a ich implozja w czasie półokresów ściskania.

Paweł Radziszewski

W dniu 17.05.2018 o 20:22, lukw...@gmail.com pisze:
> jakis link do tego zaworka zwrotnego.

Np:

http://sklep.artom.com.pl/zawor-zwrotny-paliwa-fi-6mm-z-tworzywa-choinka,3,3036,2990

--
PMR

Tomo

> [...]
> Witam mam c-max i wytraca mi sie powietrze w wezykach. Podczas lotu dwa razy sie wystraszylem bo silnik spadl z obrayow i nagle wkrecil sie na obroty. Wyladowale i zobaczylem powietrze. U mnie jest tak poprowadzony wezyk ze ze zbiornika wychodzi idzie opd airbox i w dol do gazika robi sie syfon w wezyku ibzbiera sie tam powietrze. Jak temu zapobiedz?

Prawdopodobnie masz jakąś nieszczelność na przewodach paliwowych, Na złączach do baku, filtra lub gaźnika. Sprawdź dobrze wszystkie połączenia, filtr i przewody. Żadna filozofia.
Kolega kiedyś linką od szarpaczki przetarł wężyk. Od razu silnik się zapowietrzał i gasł po chwili. w Twoim przypadku może to być mikronieszczelność i stąd masz takie objawy.

Yti

Na początku najwyraźniej błędnie założyłem, ze autor posta sprawdził takie podstawowe oczywiste pierdoły jak szczelność linii paliwowej i dopiero wtedy pyta. Chyba się myliłem

cmr...@wp.pl

Możesz podać źródło tej literatury ? I niech to nie będzie jakiś portal montażystów C.O. Proszę :)
Zakładając, że masz rację. To jakiego typu wibracje powodują twoim zdaniem te bąbelki z powietrzem ?

lukw...@gmail.com

Wszystko zostalo wymienione na nowe. Wezyki i filtr. Powietrze pojawia sie za filterkiem paliwa. Zeobilem brobe cisnieniowa zaslepilem wezyki napompowalem 1bar i przez noc nic nie spadlo.

altus0

Możesz mieć pęknięty kruciec przyłączeniowy do filtetka. Obracaj każdym elementem na wszystkie strony i obserwuj skąd powietrze. Zawór zwrotny kiedyś mi się zacął. Było to przyczyną awaryjnego lądowania. Im mniej badziewia tym lepiej.

ppguser

To spróbuj tym jeszcze potrzepać przez jakiś czas. To że trzyma ciśnienie statycznie nie oznacza że gdzieś się nie otwiera szparka przy wibracjach.

dawid.epd

1 bar to sporo, wiec instalacja raczej szczelna.
To moje sposoby na ten upierdliwy problem
- koniecznie brak "syfonu"
- wezyki o maksymalnie malym przekroju (ja mam 4mm)
- filtr najlepiej w zbiorniku
- wezyki jak najkrotsze, miekkie, nie stykajace sie bezposrednio z ramą lub innymi drgajacymi elementami, nie latające swobodnie, odsadzone od ramy ale zamontowane do niej za pomoca miekkiego przegubu (np z kawalka przewodu sylikonowego)
- opaski zaciskowe wylacznie w postaci tych spreżystych samozaciskowych

Sporo sie z tym bawilem. Niby wszystkk ok, a po 2 min na pelnym gazie nagle pojawialy sie babelki. Zejscie z obrofow i znowu spokuj na minute lub dwie...

lukw...@gmail.com

Dobra chlopaki jak ten filtr wsadzić do zbiornika? Wezyki mam odseparowane od ramy 2 cm wezykiem. Robi mi sie ten nieszczesny syfon krory zbiera powietrze i zmniejsza przekroj wezyka az w koncu pojdzie babel powietrza i pelne pory w powietrzu he he.noe wiem jak poprowadzic wezyk zeby noe bylo syfonu.

dawid.epd

Sa ciężarko-filterki ze spieku brazu od kos spalinowych czy pil. Czasem kruciec w zbiorniku jest blisko korka, i da sie wtedy na jego koncu zamontowac zwykly filterek. Tak tez robilem

xcwalter

> Dobra chlopaki jak ten filtr wsadzić do zbiornika?
Zrób sobie przyrząd z drutu, którym przez wlew paliwa wyciągniesz wąż ssący ze zbiornika na zewnątrz. Na końcu zamontuj filtr i wepchnij wszystko spowrotem. Zwróć uwagę na to, żeby wszystko się ładnie w zbiorniku układało. Jeśli masz duże płaskie dno, to lepiej żeby ssak leżał na przedniej ścianie zbiornika paliwa, dalej od pleców pilota, tam gdzie zbiornik jest pochylony i najdłużej utrzymuje się paliwo w czasie lotu.

Conrado

> Dobra chlopaki jak ten filtr wsadzić do zbiornika?

Np. taki
http://allegro.pl/filtr-paliwa-uni-5-mm-porex-pilarka-kosa-stihl-i7309652651.html

Conrado

altus0

Prować tak wężyk żeby paliwo miało zawsze pod górke. Zrób probe podciśnieniową w układzie. Nadciśnienie może uszkodzony element dociskać uszczelniając układ.