wypłaszczenie

voice

W dniu 2018-12-10 o 16:23, Chrząszczu pisze:

> Mój Queen jest w rozmiarze S, najgorszy rozmiar, certyfikowany na En
D. Dodatkowo używam go do h&f i mam go przerobionego. Latam 5kg
przeważony, wypłaszczyłem go i speeda mam o 4km dłuższego niż wersja
certyfikowana.

Pomijam długość speed'a bo to jest jasna sprawa :-) ale zafascynowało
mnie to "wypłaszczenie" glajta. Do tej pory byłem (i nadal jestem)
przekonany ze glajt jest szyty z nierozciągliwych materiałów w postaci
ściśle określonej bryły trójwymiarowej, a jej jak najdokładniejsze
odwzorowanie jest podstawowa cechą produktu końcowego co zapewnia jego
najbardziej możliwa gładkość powierzchni.

Możesz napisać co rozumiesz pod pojęciem wypłaszczenia ?

pozdrawiam
v.

Chrząszczu

Masz takie coś jak ugięcie. Nie jest problemem ingerować w to. Określiłem to jako wypłaszczenie. Jak masz inne określenie chętnie je zastąpie Twoim. Nie jestem w tej dziedzinie specjalistą.
Pozdro Isiu! :)

Chrząszczu

voice

W dniu 2018-12-11 o 14:07, Chrząszczu pisze:
> Masz takie coś jak ugięcie. Nie jest problemem ingerować w to. Określiłem to jako wypłaszczenie. Jak masz inne określenie chętnie je zastąpie Twoim. Nie jestem w tej dziedzinie specjalistą.
> [...]

Skoro zmniejszyłeś ugięcie to na górnej powierzchni powinien powstać
nadmiar materiału, zgadza się ? No bo dolna powierzchnia się chyba nie
naciągnęła.
Jak sobie z tym nadmiarem poradziłeś ?

pozdrawiam
v.

Chrząszczu

> Skoro zmniejszyłeś ugięcie to na górnej powierzchni powinien powstać
> nadmiar materiału, zgadza się ? No bo dolna powierzchnia się chyba nie
> naciągnęła.
> Jak sobie z tym nadmiarem poradziłeś ?

A jak zaciągasz sobie taśmy piersiowe na maksa to jak sobie radzisz z niedostatkiem materiału górnej powierzchni? Ja właśnie tak sobie poradziłem ;)

Powiedz mi jeszcze jakie różnice procentowe w olinowaniu mają na to wpływ. A teraz wyobraź sobie, ze glajty projektowało się dawniej bez autoCADa, cięło nożyczkami i szyło w piwnicach.

Chrząszczu

areks...@gmail.com

Producent pewnej paralotni podaje dwa parametry 34m2 w rzucie oraz 39m2 w rozłożeniu czy ktoś może delikatnie to wyjaśnić nie wiem czy kolejność jest zachowana ale mnijsza o to

fram...@gmail.com

W rzucie mniejsza powierzchnia od tej w rozwinięciu czyli na płaszczyźnie. Większe ugięcie skrzydła daje mniejszą powierzchnię rzutu (na płaszczyznę pod lub nad skrzydłem)

furtak

Czy paralotnie swobodne mają gdzieś podawany parametr rozstawu karabinków .Jak do tej pory słyszałem tylko o jednym i to w tandemie choć gdy budowalen swoje trajki zupełnie mi nie leżał

Darek Magusiak

Nie ma standardu (?) rozstawu karabinkow. Chcesz to robisz sobie 2cm albo 70cm.

Skrzydlo jest testowane w okreslonym rozstawie karabinkow.

https://para-test.com/reports

Pierwszy z brzegu test bedzie mial:

"Distance between risers (cm): XX"

O to pytasz?

pzdr
Darek

furtak

Tak dzięki

xcwalter

Są zalecenia producenta względem danego modelu i rozmiaru. Ale np. znam taki gdzie dla jednego modelu zaleca się • <50 kg = 38 cm • 50-80 kg = 42 cm •> 80 kg = 46 cm
W Ozonie Sirocco 2 dla romiarów 24,26 i 28: 44-48 cm.
Dla skrzydła tandemowego Apco Lift 2 EU przewidziano odstęp pomiędzy taśmami:
50-65 cm.
Walter

mali...@gmail.com

Isiu - slowo Baloning- zniweluje twoj nadmiar lub niedomiar materialu

voice

W dniu 11.12.2018 o 17:00, Chrząszczu pisze:

> A jak zaciągasz sobie taśmy piersiowe na maksa to jak sobie radzisz z niedostatkiem materiału górnej powierzchni? Ja właśnie tak sobie poradziłem ;)

A jak zaciągasz tasmy piersiowe to "wypłaszczasz" skrzydło ? Bo ja o to
wypłaszczanie które zrobiłeś sobie, się pytam.

Piszesz też ze takie rzeczy się "robi". Podpowiesz jak? Skróciłeś liny
centropłatu i wydłużyłeś liny stabili, czy tylko wydłużyłeś liny stabili
żeby skrzydło było bardziej "płaskie" ?

Pytam bo warto się uczyć od najlepszych a ja tego wypłaszczenia nie
widzę. Wszystkie elementy glajta są kształtowane, cięte i zszywane w
celu jak najwierniejszego odwzorowania założonego konstrukcyjnie
kształtu i po mojemu bez przeprojektowania i przeszycia skrzydła o
żadnej sensownej zmianie wypłaszczenie nie ma mowy o ile w ogóle można o
czymś takim mówić.

> Powiedz mi jeszcze jakie różnice procentowe w olinowaniu mają na to wpływ. A teraz wyobraź sobie, ze glajty projektowało się dawniej bez autoCADa, cięło nożyczkami i szyło w piwnicach.

Niezwykle precyzyjna odpowiedz na moje pytanie. Coś się chyba
zdenerwowałeś, zupełnie niepotrzebnie, wszak nie podważam twojej
fachowości, jedynie pytam.

pozdrawiam
v.

voice

W dniu 12.12.2018 o 14:48, mali...@gmail.com pisze:
> Isiu - slowo Baloning- zniweluje twoj nadmiar lub niedomiar materialu

Mali, między nami to ja wiem, Ty wiesz... i wiesz co wiemy :-)

dżast folklor :-)

pozdrawiam
v.
ps. W Karkonoszach już jest dwu krawców a przynajmniej ja o dwu wiem :-)