VII Zimowy Paralotniowy Puchar Biegowy

Chrząszczu

Cześć latacze!

Już 7 rok z rzędu, zamiast zapadać w sen zimowy, promujemy aktywność w okresie zimowym. Glajdy z brzuszatymi kolegami latają lepiej, wiec trzeba kontrolować konkurencje.

Ruszamy tradycyjnie na platformie Endomondo "Zimowy Paralotniowy Puchar Biegowy" oraz "Zimowy Paralotniowy Puchar (nie tylko) Biegowy" dla innych pieszych aktywności.
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych pilotów paralotniowych, harpaganów oraz osoby początkujących chcące dobrze się bawić. Zdecydowanie rywalizacja jest dla wielu motywacją do regularnych treningów na świeżym powietrzu ;)

Po propozycjach z zeszłego roku wracamy do początkowej formy Pucharu. Zaczynamy rywalizację dzień po zakończeniu sezonu paralotniowego i kończymy pierwszego dnia kalendarzowej wiosny (nie jak wcześniej astronomicznej). Daje nam to dodatkowe 16 dni męczarni.

Zasady są proste, kto więcej pokona kilometrów od 1.10 do ostatniego dnia zimy.

Po ukończeniu pucharu proponowana wpłata przez uczestników na cel Funduszu Wspierania Rehabilitacji Paralotniarzy.

Start: 2020-10-1 00:01
Koniec:2021-03-21 23:59

RYWALIZACJA:VII Zimowy Paralotniowy Puchar Biegowy

https://www.endomondo.com/challenges/44682078

RYWALIZACJA: V Zimowy Paralotniowy Puchar (nie tylko) Biegowy

https://www.endomondo.com/challenges/44682103

Pozdrawiam, Chrząszczu

Chrząszczu

Przypominam, za 48 minut zaczynamy! :)

Chrząszczue

Sław(ny)

Co za czasy, rankingu przelotów paralotniowych brak, ale za to ranking biegaczy paralotniowych i owszem.

Sław(ny)

michalxc

niedziela, 4 października 2020 o 21:39:24 UTC+2 Sław(ny) napisał(a):
> Co za czasy, rankingu przelotów paralotniowych brak, ale za to ranking biegaczy paralotniowych i owszem.
>
> Sław(ny)

https://www.xcontest.org/2020/world/en/ranking-pg-national:PL

Sław(ny)

Ciekawa próba wybrnięcia z patowej sytuacji. :-)
Ale naciągana.

Tu https://www.xcontest.org/national/ są narodowe rankingi z tego serwera i nie ma tu Polski.

Sław(ny)

Kacper Kowalski

> Tu https://www.xcontest.org/national/ są narodowe rankingi z tego serwera i nie ma tu Polski.
>
> Sław(ny)

Bo w Polsce nie ma ani jednej organizacji, która ma ambicje aby być organizatorem takiego rankingu. I nie ma tu znaczenia, czy ranking jest prowadzony na tej czy innej platformie internetowej.

Całe szczęście, że w Polsce (z Polski ?) jest Chrząszczu któremu chce się zrobić inicjatywę biegową ;-)

pozdrowienia,

Bo za taką klasyfikację trzeba po prostu zapłacić. Każdy klub może się pokusić o organizację takiej tabelki jeśli ma taką aspirację.

ghs blar

A to komu trzeba zapłacić by na xcportalu tabelka zbiorcza się wyświetliła jak w latach poprzednich ( wyłącznie w celach statystycznych a nie konkurencyjnych) ?

voice

W dniu 08.10.2020 o 07:16, ghs blar pisze:
krótka pamięć? :-))))

pozdrawiam
v.
ps. ja pamiętam ze miały być medale FAI, mistrzostwa i w ogóle
wodotryski :-)))) Ciekawe kto obiecywał :-)))

ghs blar

Nie wiem (czy) kto i komu płacił za lata poprzednie, więc nie mam co pamiętać.

voice

W dniu 08.10.2020 o 08:54, ghs blar pisze:
A to zmienia postać rzeczy, to faktycznie nie masz co pamiętać. Ale ja
nie o opłatach myślałem. Raczej o tabelki, wyniki, tytuły mi chodziło.
Nikt o opłatach nie wspominał... No tak, ale Ty nie pamiętasz, spoko :-)

pozdrawiam
v.
ps. może z Kacprem powinieneś pogadać?

ghs blar

czwartek, 8 października 2020 o 10:55:16 UTC+2 voice napisał(a):
> W dniu 08.10.2020 o 08:54, ghs blar pisze:
Właśnie próbuję. Wygląda na to, że precl jest jedynym medium, na którym współtwórcy xcportala dają znać, że żyją.

Sław(ny)

Tu: https://xcportal.pl/node/97853 od punktu 15 jest info o możliwosci "włączania" różnych rankingów. Jest tam mowa o płatnościach i umowach. Pewnie dlatego klasyfikacje archiwalne z ubiegłych lat również zniknęły.
Kiedyś było OLC, XCC obie bezpłatne i... zniknęły. Co gorsza nie tylko archiwalne rankingi ale i same loty. No cóż były za free to można było się spodziewać, że kiedyś znikną.
W "tamtych" latach było też XCONTEST z tego co pamiętam od początku płatne klasyfikacje/rankingi i wciąż trwa i archiwalia i loty. W końcu płatne - klasyfikacje mam na myśli. Bo loty można wrzucać bezpłatnie.

Wniosek - bezpłatne oznacza tymczasowe. Boję się, że aplikacje do latania mogą niebawem kosztować (XCTrack/FLyMe/itp.).

A z całej dyskusji zysk w postaci wyświetlania na samym topie precla czerpie - inicjatywa biegowa Chrząszcza. Co widać po wciąż rosnącej liczbie harpaganów na endomondo. :-)

Sław(ny)

Message has been deleted

Wojciech Adam

Nie wiem, czy o taki ranking Wam chodzi, ale Robert Grubba od lat prowadzi różnego rodzaju rankingi na utrzymywanym przez siebie serwerze https://leonardo.pgxc.pl/.
Nie pobiera za to żadnych opłat, a niektóre wyniki (np. w klifowym rankingu wszechczasów) sięgają np. 2007 roku. Myślę, że wystarczy do niego napisać i zapytać, czy nie zechciałby przygotować kolejnego rankingu. To miły i uczynny facet, z którym pewnie wszystko da się ustalić.

ghs blar

O nic nie trzeba prosić bo wszystko tam już jest. Bolączką jest nikłe zainteresowanie.

Kacper Kowalski

A to jest w sumie bardzo nieskomplikowany temat. Sław(ny) to wszystko wiesz, ale może nie wszyscy mają taką wiedzę jak Ty, dlatego trochę szerzej:

1. Zawody / konkurs / rywalizacja.

Każdy, jeśli ma taką ochotę i ambicje może zorganizować rywalizację dla paralotniarzy. Może to być rywalizacja lokalna na przykład klifowa, a może być regionalna na przykład puchar Beskidu albo narodowa o na przykład mistrza platformy, albo nawet mistrza kraju, jeśli organizator dogada się z AP. Organizator wymyśla regulamin, wymyśla zasady, nagrody, sposób sędziowania i oceny jeśli taki jest taki potrzebny. Następnie ogłasza i zachęca ludzi do dołączania, potem nadzoruje zabawę i rozwiązuje kłopoty a na koniec dekoruje i nagradza zwycięzców i uczestników obdarowuje pamiątkowymi dyplomami. Do przeprowadzenia zabawy może wybrać platformę internetową, a może prowadzić całość na kartce papieru.

Obecnie w Polsce nie ma ani jednej organizacji, która miałaby realne ambicje i chęci, aby dla paralotniarzy latających XC zorganizować zabawę o randze narodowej, bo wiadomo, pracy jest przy tym co niemiara, a w zamian postawa roszczeniowa środowiska i nierzadko hejt (którego doświadczyli wszyscy chyba organizatorzy i osoby zaangażowane społecznie w te procesy dotychczas w Polsce)

2. Platforma internetowa.

Każdy jeśli ma taką ochotę i ambicje może wymyślić, zaprojektować i utrzymywać przy życiu platformę internetową do porównywania i prezentacji lotów paralotniowych. Może stworzyć ją od zera, a może działać w ramach platformy już istniejącej. I może to działać przez jakiś czas, nawet całe lata, ale w końcu dopada taką platformę szara rzeczywistość i brak środków finansowych do kontynuowania pracy a także brak wsparcia ze strony społeczności. Niestety w naszym kraju nie ma zwyczaju włączania się finansowego i wspierania przedsięwzięć, postawa wpisuje się raczej w postawę "to się nam po prostu należy"

3. Co z tego wynika?

Moim zdaniem tak po prostu jest i nie sądzę aby dało się to zmienić. Myślę, że jeśli znajdzie się organizator chętny do prowadzenia zabawy narodowej to może to zrobić na xcportalu albo xcontest abo innej platformie. Jeśli na xcportalu albo na xcontest to z tym się wiąże jakaś opłata, bo po prostu trzeba zatrudnić informatyka, który daną zabawę zaimplementuje.

Nie łudzę się też, że zajdzie zmiana, że jakaś instytucja, która z racji swoich zadań statutowych (edukacja o strefach, wspieranie sportu indywidualnego itp) wesprze platformę finansowo tak, że choćby pokryte zostaną koszty jest utrzymania (nieustanna pogoń za zmianami wtyczek, protokołów, formatów a także opłacenie serwerów itp)

Może znajdzie się jakaś prywatna przedsiębiorcza osoba, która zobaczy w tym szansę na biznes. Ale też wydaje mi się, że jeśli ktoś ma smykałekę do biznesu, to znajdzie inne, bardziej intratne zajęcie jak organizacja zabawy dla pilotów.

4. Jest jeszcze jeden temat - smutnych animozji których już dziś chyba nikt nie rozumie, zwłaszcza młodzi piloci nie rozumieją. Tu jest na przykład temat sprzed niemal 10 laty:

http://klub200.blogspot.com/2011/07/sterfy-strefy-strefy.html?m=1

Chodziło o postawę i zachowania uczestników, którzy wykorzystując luki w oprogramowaniu ówczesnej platformy XCC wypaczyli sens rywalizacji latając po strefach. Platforma jako taka nie posiadała wbudowanych narzędzi do weryfikacji lotów, a na sędziego wywierana była wielka presja - z jednej strony aby dyskwalifikował loty za naruszenia - a z drugiej strony spotykał się z argumentacją pilotów, że przecież naruszenie jest małe, że co to jest te kilka minut, że strefy nie było itp. Nie było narzędzi, całośc odbywała się ręcznie i poparta była wielkimi emocjami, ale też odpowiedzialnością, bo z jednej strony uznaniowość naruszenia - a z drugiej decyzjami wytyczało się zasady dla innych pilotów.

Całość była bardzo niezdrowa i nie było szans na wsparcie informatyczne w ramach platformy XCC. Bo to była platforma niemieckiego pilota Andreasa Riecka, który utrzymywał ją z własnej kieszeni i nie widział sensu w tworzenia specjalnego oprogramowania dla polskich pilotów. W Niemczech temat latania po strefach nie istniał. Tam, jak ktoś poleciał po strefach i zgłosił lot, i mówił że wszystko jest OK bardzo szybko był wykluczany ze społeczności, która po prostu traktowała takiego pilota jak oszusta, z którym nikt nie chciał mieć nic wspólnego. U nas było na odwrót. Z niechęcią traktowani byli ci, którzy zwracali uwagę na problem latania po strefach i łamania regulaminu.

Ta sytuacja, aby zdjęć odium personalnej odpowiedzialności za proces sędziowania doprowadziła do powstania nowej platformy XcPortal. Założenie było takie, aby to platforma weryfikowała lot, aby najnormalniej w świecie nie dało się wgrać lotu z naruszeniami, a jeśli ktoś naruszał i twierdził że wszystko jest OK - aby pisał jaką zgodę dostał - aby było wszystko widoczne na pliku, aby nie dało się udawać, że tematu nie ma.

Bardzo ważne było to, aby zdjąć ciężar z osobistych barków sędziego i przerzucić to na automat. Po prostu na tabelkę nie da się wywierać takiej presji jak na sędzi znanym z imienia i nazwiska.

I po powstaniu xcportalu przez jakiś czas to działało. Wydaje mi się, że cel został osiągnięty. Dziś loty w poprzek czynnych stref się nie zdarzają i jesteśmy w innym miejscu jak 10 lat temu.

Ale potem się zepsuło. Za dostęp do danych informatycznych PAŻP żądał opłaty, wprowadzane były zmiany w strefach które nie były dostępne w formie protokołów tylko pdfa z którego ręcznie trzeba było wyciągać dane o kształtach stref, do tego nie udała się próba komercjalizacji platformy. Nie było też odzewu ze strony społeczności i użytkowników. Na przykład tu jest zestawienie lotów z sierpnia:

https://xcportal.pl/flights-table/2020-08

przy niektórych nazwiskach znajduje się czerwone serduszko. To piloci którzy kiedyś tam wykupili symboliczną jednorazową cegiełkę ze wsparciem finansowym na rzecz platformy. To jest bardzo drobny ułamek wszystkich użytkowników. Efekt jest taki, że platforma jest w jakimś takim zawieszeniu i utrzymuje się wciąż dzięki jej finansowaniu głowinie z własnej kieszeni przez jej autora i właściciela Lecha Piekarskiego, któremu za ten gigantyczny wkład należą się wielkie słowa uznania.

pozdrowienia,
Kacper

voice

W dniu 09.10.2020 o 15:44, Kacper Kowalski pisze:

> Chodziło o postawę i zachowania uczestników, którzy wykorzystując luki w oprogramowaniu ówczesnej platformy XCC wypaczyli sens rywalizacji latając po strefach.
Ówczesna platforma XCC żadnej luki w oprogramowaniu którą sugerujesz nie
miała, mistrzu

wysokości
v.
ps. I samopoczucia, najlepszego życzę

voice

> [...]
>
> przy niektórych nazwiskach znajduje się czerwone serduszko. To piloci którzy kiedyś tam wykupili symboliczną jednorazową cegiełkę ze wsparciem finansowym na rzecz platformy. To jest bardzo drobny ułamek wszystkich użytkowników. Efekt jest taki, że platforma jest w jakimś takim zawieszeniu i utrzymuje się wciąż dzięki jej finansowaniu głowinie z własnej kieszeni przez jej autora i właściciela Lecha Piekarskiego, któremu za ten gigantyczny wkład należą się wielkie słowa uznania.

Wzruszyłem się :-)))))))))))))))))

v.

Sław(ny)

W dniu środa, 30 września 2020 23:12:29 UTC+2 użytkownik Chrząszczu napisał:
> Przypominam, za 48 minut zaczynamy! :)
>
> Chrząszczu

Niestety wygląda na to, że endomondo nie dociągnie do wyznaczonego terminu końca rywalizacji, gdyż kończy swój byt przed sylwestrem...
Wystarczy do wyszukiwarki wpisać "endomondo koniec" aby o tym poczytać.

Trzeba się gdzieś przenieść.
Sław(ny)

Kacper Kowalski

https://support.endomondo.com/hc/en-us/articles/360016251359-Endomondo-Will-Be-Retired

Z tego wynika, że po 31 grudnia 2020 nie będzie sią dało zainstalować apki i nie będą wprowadzane aktualizacje, a do 31 marca będzie można wyeksportować archiwum. Ciekawe czy apaka jako taka będzie działać też do końca marca. Jeśli by tak było, to może puchar dociągnie na starym pocziwym endomondo, przecież trwa do 21 marca a nowy wybierzemy na przyszły rok?

pozdr.

Chrząszczu

Moi drodzy,

Jak doskonale wiecie portal endomondo kończy swoja działalność dzisiejszego dnia. Niestety informacja ta dotarła do nas w trakcie trwania naszej rywalizacji, zdecydowanie komplikując zabawę. By być w stanie kontynuować, sprawdzałem kilka różnych portali biegowych. Niestety żaden z nich nie daje nam możliwości prowadzenia rywalizacji na zbliżonych, fair warunkach. Firma Under Armour właściciel Endomondo zachęca do przejścia na ich inną platformę MapMyRun, niestety uśmiercili endomondo, a ich MMR ma wciąż cala masę błędów. Na MMR jest brak możliwości pokrycia końca rywalizacji (1.01-21.03), a nowe wyzwania, które tam stworzyłem, są nie do wyszukania przez użytkowników.

Strava jest platforma, w której wersja bezpłatna jest bardzo uboga. Rywalizacje Stravy mogą być prowadzone tylko przez miesiąc w ramach zarejestrowanego tam klubu. Niestety i te funkcje są dalekie od zasad, na jakich się bawiliśmy przez 6,5 roku.

Z przykrością muszę poddać się z kontynuacją VII edycji Zimowego Paralotniowego Pucharu Biegowego. Niestety nie jesteśmy w stanie ukończyć Pucharu. Dziękuje wszystkim za udział i mam nadzieje, że znajdziemy fajne rozwiązanie na kolejną aktywną zimę!

W tej chili chciałbym Was zachęcić do kontynuacji biegów na Stravie. Dla osób bez zegarków jest dostępna fajna aplikacja, a platforma funkcjonalnością przewyższa obecnie dostępną konkurencję. Stożony jest klub "Paralotniowy Puchar Biegowy" z dostępnymi dwoma nieoficjalnymi rywalizacjami.

https://www.strava.com/clubs/paralotniowy

Dziękuje Wam serdecznie i życzę lepszego nadchodzącego sezonu paralotniowego oraz tego biegowego ;)

Chrząszczu