Zerwany pasek

Robert

Witam

Dzisiaj miałem przygodę, zerwał mi się pasek i gdzieś odfrunął. Oczywiście, awaryjne lądowanie. Co mogło być przyczyną. Wał i tłok chodzą bez oporów.
Zdjęcie: https://drive.google.com/file/d/0Byk-sTKIe41AY2lKQlAxbmktLTA/view?usp=drivesdk

Pozdrawiam

Robert

Oli

po kole pasowym widać że już dawno był prawie łysy, sprawdzałeś czasem jak pasek wygląda?.
Kiedyś po 30h w swoim mosterze miałem prawie łysy pasek a koło pasowe tak nie wyglądało. Potem zmieniłem na Optibelt i z 250h zrobiłem i wyglądał ok

Robert

Pasek nowy,Optibelt, po wymianie to był pierwszy lot. Więc pytanie, czy za mocno naciągnięty, czy za słabo?

Bomb...@poczta.onet.pl

wygląda jak by się guma rozgrzała więc albo słaby naciąg i mały wałek ją rozgrzewał bo się trochę ślizgał albo kółka są nie w jednej płaszczyźnie i mocny naciąg rozgrzewa karby krzywo wciskane w górny wałek pytanie dla czego wymieniłeś poprzedni pasek jak on wyglądał i czy coś majstrowałeś przy napędzie jakieś nowe podkładki dociągania śrub wymiany łożysk i tp

Robert

Stary pasek uszkodzony z powody wkręcenia się linki. Po za paskiem nic nie było robione. Naciągnięty zgodnie z instrukcją z filmiku Vittorazi. Przed zerwaniem czasami zauważyłem że czasami przy dodaniu gwałtownie gazu nie było ciągu.

kowa...@gmail.com

Na mój gust poprostu poluzował się w trakcie lotu na tyle, że to szlag trafił. U siebie po wymianie paska musiałem podciągać pasek kilka razy zanim ustabilizował się naciąg. Na początku naciąg z 500 po kilku minutach pracy silnika na ziemi spadał w okolice 300.
Chociaż w Twoim przypadku nie mozna wykluczyć wady materiału.

Yti

Nawet za luźny pasek nie mógł sie tak szybko wyślizgać żeby sie zerwać w pierwszym locie, musiał mieć po prostu jakaś wadę

Robert

Po montażu uginał się w środkowej części ok. 1 cm. Przed montażem, koła oczyściłem, przemyłem.

Yti

Pasek ma się uginać 2-3 mm, 1cm to bardzo za luźno

lesze...@gmail.com

W dniu sobota, 23 września 2017 09:48:40 UTC+2 użytkownik Robert napisał:
> Po montażu uginał się w środkowej części ok. 1 cm. Przed montażem, koła oczyściłem, przemyłem.

Na pewno się "spalił" przy takim luzie. A jak było centymetr ugięcia to i tak cud że ciągnął.

Leszek

eljot71

Dobrze że Ci oś z przekładnią została :)
Miałem taką przygodę na poprzednim napędzie - Solo:
https://drive.google.com/drive/folders/0B0wcg3u6RDVYemhCazl0QkxweUE?usp=sharing

KRISS

z tego co napisałeś myślę, że był zbyt luźny i szybko się zużył , mógł mieć też jakąś wadę. Miałem taki przypadek po 20h i też musiałem szybko szukać miejsca do lądowania. Teraz zawsze zakładam dwa oddzielne, jeżeli pęknie jeden to drugi przeniesie jakąś moc, może mniejszą ,ale pozwoli mi na wybranie lepszego miejsca do lądowania :)
Pozdrawiam
KRISS

kowa...@gmail.com

W dniu sobota, 23 września 2017 09:48:40 UTC+2 użytkownik Robert napisał:
> Po montażu uginał się w środkowej części ok. 1 cm. Przed montażem, koła oczyściłem, przemyłem.

Na pewno używałeś aplikacji Tension2Go zgodnie z instrukcją Vittorazi żeby sprawdzić poprawność naciągnięcia paska ???

Robert

Nie używałem. Zawiesiłem bańkę z wodą, 3,5 litra i dokręciłem

kowa...@gmail.com

W dniu poniedziałek, 25 września 2017 10:15:24 UTC+2 użytkownik Robert napisał:
> Nie używałem. Zawiesiłem bańkę z wodą, 3,5 litra i dokręciłem

Widocznie coś poszło nie tak w trakcie naciągania. 1 cm luzu to duuuużo za dużo. Prawidłowo naciągnięty pasek będzie brzęczał jak struna :)
Pobierz tę aplikację na telefon. Jest darmowa. Myślę, że to wyeliminuje tego typu problemy na przyszłość.
Udanych lotów

Robert

Pewnie ,,dałem dupy" przy robocie. No, cóż, na drugi raz bardziej się postaram.