Jak ustawić speed system w Niviuk Ikuma 2

EFENDI zielone płuco

Cześć. Jak wyżej w temacie.
Ten model glajta ma nowe rozwiązanie tego elementu i nie bardzo wiem jak poprawnie powinien on pracować podczas używania.
W mojej uprzęży jest belka dwustopniowa.

Mile widziane podpowiedzi, filmiki itp. od użytkowników tego modelu paralotni.
Z góry dzięki za odpowiedzi.

Chrząszczu

Niviuk Ikuma, Ikuma 2 oraz Ikuma 2P mają standardowe bloczki i linkę od speeda. Podepnij sobie haczyki i jak wciśniesz drugą belkę wyprostowaną nogą bloczki powinny się ze sobą zejść tworząc konfigurację "pełna bela".

Rozumiem, że po kursie można coś zapomnieć, instruktor mało mówił o "speed to fly" i budowie glajta, ale zastanów się, czy przypadkiem za szybko nie wskakujesz na "górne B"? Temat speeda nie powinien Ci być na tym etapie już obcy.

Pozdro!
Chrząszczu

Łukasz Serafin "QbaEPP11"

Jak masz 2 stopnie to na logikę pierwsza belka 50% speeda, druga 100%. To nie space X.

voice

W dniu 03.06.2020 o 06:26, Łukasz Serafin "QbaEPP11" pisze:
> Jak masz 2 stopnie to na logikę pierwsza belka 50% speeda, druga 100%. To nie space X.

Pierwsza bela 30% druga bela 100%

pozdrawiam
v.

voice

W dniu 03.06.2020 o 01:04, Chrząszczu pisze:
Chrząszczu, a to nie jest przypadkiem dolny przedział górnego "B"? To by
trochę zmieniało sprawę. Chyba ze to górny przedział górnego B to co
innego...
Jak myslisz?

pozdrawiam
v.

Chrząszczu

Isiu... :)
Niviuk w klasie En B ma dwa glajty plus ich lekkie wersje. Pisząc "górne b" myślę o tym wyższym z dolnych będącym trudniejszym niż te średnie w tym przedziale wagowym, w kolorze safari. Trochę masz rację to jest przypadkiem dolny przedział górnego "B". :)

Łukasz Serafin, co do pierwszej belki i 50% to już nie jest takie pewne. Moja pierwsza belka ma ~70% gdy pełna jest na 100%.

Chrząszczu

voice

W dniu 03.06.2020 o 15:01, Chrząszczu pisze:

> Niviuk w klasie En B ma dwa glajty plus ich lekkie wersje. Pisząc "górne b" myślę o tym wyższym z dolnych będącym trudniejszym niż te średnie w tym przedziale wagowym, w kolorze safari.
I gotów jestem się założyć że 99,9% pilotów (włączając gwiazdy) gdyby im
dać te glajty bez oznaczeń, poprosić o zlot z Kopy i ocenę które jest
'górne' a które 'dolne' to zgadywała by jak liczby w totolotku.... :-)

> Moja pierwsza belka ma ~70% gdy pełna jest na 100%.

A to jestem zdziwiony. Jeśli pierwszą masz na 70% to praktycznie jakbyś
latał na 100%. Mamy dokładnie odwrotnie :-)

pozdrawiam
v.

EFENDI zielone płuco

Cześć.
Dzięki wszystkim za komentarze i sugestie. W dalszym ciągu nie mam jasnej odpowiedzi na pytanie.

Prosił bym o wypowiedz użytkownika tego modelu lub dystrybutora marki.

System speed w tym modelu ma inny sposób ściągania bloczków ku sobie nie wzdłuż taśmy. Jest sporo miejsca przy bloczkach i w zależności od rodzaju uprzęży bloczki mogą się wzajemnie nałożyć przekraczając punkt styku. Na pierwszym stopniu belki bloczki się dotykają więc drugiego stopnia nie wyciskam.
Może ktoś bardziej kumaty ( z użytkowników Ikuma 2 ) spotkał się z takim zjawiskiem. Na sto procent to kwestia regulacji. Jakie przyjąć kryteria do ustawienia.

link do manual modelu:

https://indd.adobe.com/view/c1ee6c26-9946-42bb-9938-a24c4ba68593

Proszę bez bicia piany - Z góry dzięki za konkretne podpowiedzi.

midia...@gmail.com

Patrzę właśnie na rysunek taśm i nie wiem o czym mówisz bo wygląda to na zupełnie standardowe rozwiązanie. Wg. tego co widzę to jeśli bloczek górny przyszyty to taśmy A spotka się z bloczkiem dolnym to speed jest na 100%. Nie widzę tu możliwości przegiełgania bloczka przez bloczek. Najlepiej zrób zdjęcie taśm.

michalowsk...@gmail.com

Wedle instrukcji masz napisane, że zakres speeda to 16cm dla każdego rozmiaru. podwieś się za deltki taśm A (tylko je wcześniej przekręć żeby nie miażdżyć linek glajta), miarka w dłoń i reguluj do skutku.

michalowsk...@gmail.com

Dokładnie to:
•Released speed-bar: the A, B and C-risers are aligned.
•Full speed-bar: the difference between the A - C-risers becomes 160
m/m for all sizes

voice

W dniu 07.06.2020 o 22:55, michalowsk...@gmail.com pisze:
is a description of the manufacturer, a colleague asks how to solve his
problem...

best regards
v.

flaj

Podczep skrzydło do uprzęży, wyprostuj/napręż taśmy, ściągnij speed skrzydła, sprawdź gdzie najniżej schodzi haczyk/pętelka (zależy jak masz), podwieś się w uprzęży, wciśnij pełną belkę, wyreguluj haczyk uprzęży do tej długości na jakiej znajdował się haczyk od skrzydła.

Ew. podwieś się w uprzęży z podpiętymi taśmami skrzydła z maillonami przywiązanymi na gumie, wciśnij speed do końca i reguluj.

Na końcu wykonaj kontrolę, czy odpuszczony speed nie blokuje skrzydła na jakimś tam zakresie przyspieszenia lub czy odpuszczona belka nie majta się w kokonie (jeśli masz kokon). Poprawnie zaprojektowana uprząż powinna mieć to przewidziane, ale cholera tam wie - nie napisałeś jaką masz uprząż.

Pozdr,
TM

michalowsk...@gmail.com

Na pełnej beli różnica długości taśm A i C wynosi 16cm dla każdego rozmiaru.
Bez beli są równe.
Jeśli podwieszenie się do sufitu nie wchodzi w grę należy poszukać pomocnych dłoni, które będą symulować podwieszenie poprzez podnoszenie pilota za taśmy A. Śmiesznie to wygląda ale pozwala wyregulować speeda na starcie w kilka minut.

EFENDI zielone płuco

Hej. Dzięki za podpowiedzi w tej sprawie.
Stara góralska prawda: Jak se pościelisz tak se wyśpisz - lub coś w ten deseń.
Trzeba samemu to dopasować i wycyrklować - a deszcz ciągle leje.

Mam jeszcze pytanie co do odpowiedniego wymiaru w rozstawie karabinków uprzęży przy tym skrzydle. Obecnie przesiaduję w kokonie skylighter 2 ( L ) a skrzydło to Ikuma 2 ( 26 )

flaj

Lataj i testuj ;). Ten parametr można regulować w locie. Jeśli chcesz więcej czuć - luzujesz, jeśli chcesz się usztywnić (np. do przeskoku) to zaciskasz. To już raczej w miarę chęci lub dłuższego latania ale jeśli chcesz ustawić sobie na sztywno to szukaj raczej pośredniego lub luźnego ustawienia.