GoPro 4 Session - jakość wideło i w ogóle

Mateusz SP8EBC

Siema,
Ktoś mógłby podesłać jakieś surowe materiały nagrane GoPro 4 Session
(taka mała w formie sześcianu)? Chodzi w przyzwoitych pieniądzach w
internetach - nówka za 900 a nie wiem co to warte

ML

lojak

Za 600 zł ktoś ostatnio mało używaną na fb sprzedawał, mam i jest OK.
Bateria ok 1h 10 min
Małe gabaryty, lekka, często wieszam ją pod skrzydłem
Niuans jeden: te "ramki" są delikatne.
Załatwiłem już 2 szt przy upadku.

Pozdrawiam Lojak

Mateusz SP8EBC

W dniu 28.04.2017 o 12:25, lojak pisze:
A możesz coś więcej o tych ramkach napisać? Tzn. chodzi o jakieś uchwyty
mocujące? Mi zależy głównie na zobaczeniu jak naprawdę wygląda jakość
obrazu. Lustrzanka to to nie jest i szału oczywiście nie ma prawa być
ale to co widać na YT wygląda często nazbyt obiecująco żeby było prawdą ;)

coole...@gmail.com

podaj meila to wysle z ostatniego latania i bedziesz widział jakos nagrania oki nie widze roznicy miedzy go pro hero 3+

yac...@gmail.com

Moim zdaniem GoPro skończyło się na modelu Hero 3+ Black Edition którego używam i nie ma zastrzeżeń. Session to odchudzona Hero 4. Zobacz sobie porównanie z chińczykiem za około 3 stówki :

https://www.youtube.com/watch?v=tK6gYksZQQg

Zastanawiam się nad Eken H8 Pro jako drugą kamerkę. To trochę wyższy model niż ten użyty na filmie, a w przeliczeniu wychodzi niecałe 500 zł z akcesoriami.

lojak

nagram Ci jutro jakąs surówkę i wyślę przez wetransfer - w jakiej rozdziałce chcesz ?

Ramki: http://allegro.pl/ramka-frame-mount-obudowa-do-gopro-4-session-i6619484899.html

Pozdrawiam Lojak

lojak

ja bym rozważył jeszcze: Yi 4K - ma możliwość stream'a

Pozdrawiam Lojak

yac...@gmail.com

W dniu piątek, 28 kwietnia 2017 14:18:46 UTC+2 użytkownik lojak napisał:

> ja bym rozważył jeszcze: Yi 4K - ma możliwość stream'a

Yi zdecydowanie bije na głowę wszystkie inne "chińczyki". To już jest markowy producent.

Do niedawna byłem przekonany o wyższości GoPro ale pooglądałem filmiki z ostatnich wyjazdów, gdzie prawie każdy targał ze sobą jakieś urządzenie do uwieczniania swoich wyczynów i nawet tanie modele chińskie nie ustępują wiele kamerkom markowym. Jedyną bolączką jest to, że Chińczycy już nawet podrabiają samych siebie i mozna się naciąć.

Piotr W

Jak na razie Xiaomi chyba nikt jeszcze nie podrabia.

pzdr

peter

Roman

Dość ciekawie wygląda Eken H9R. Co prawda matryca 12MP, ale ma możliwość nagrania nawet 4K.
Zapewne to 4k to z dużym przymróżeniem oka, ale zawsze i do tego pilot...
http://allegro.pl/kamera-sportowa-eken-h9r-3x-bat-kij-fv-720-120-4k-i6726596743.html?bi_s=ads&bi_m=p2,1&bi_c=266643

yac...@gmail.com

Eken H9R na aliexpress kosztuje w przeliczeniu około 150 zł. 4K jest interpolowane więc tak jakby go nie było. W skrócie 4K wymaga sensora 8MP natomiast w tej kamerce jest sensor 4MP Jakość obrazu tez adekwatna do ceny. Z kamer Eken godne uwagi są H8 Plus i H8 Pro. W tej kolejności. Plus i Pro mają rzeczywiste 4K przy 30 fps i rzeczywiście dobre osiągi. Obydwie kamery mają procesor Ambarella. Jak ktoś jest zainteresowany to krótki faq na temat tych kamerek:

http://elproducente.com/eken-h9-problem-faq/

Pzdr

Jacek

Paragliding Podlasie

W dniu piątek, 28 kwietnia 2017 12:07:47 UTC+2 użytkownik Mateusz SP8EBC napisał:
Miałem Session, sprzedałem (kupiłem Black 5) i brakuje mi trochę tej kostki :). Świetna kamera, ale dla mnie osobiście minusem były:
- brak Protune i 60fps przy SuperView 1080p,
-grzanie się pod powerbankiem (przez to czasem się wyłączała w środku akcji),
-wbudowana bateria (Black5 ma wyjmowaną i teraz mogę po prostu wyjąć baterię i jechać z samego powerbanka)
-gorszy sensor niż w standardowych GoPro i m.in. słaba jakość wieczorową porą

Mam surówki, ale są ogromnych rozmiarów, może przez weekend wrzucę na dysk Google i udostępnie. Będziesz miał prosto z latania więc w warunkach jakie Cię interere ;).

Co do Chińczyków, to twierdzenie, że "biją na głowę" jest nieco na wyrost. Obecnie są już porównywalne, ale takie twarde wyroki to imho przynależność do klubu "GP haters" ;).

Oczywiście GoPro ma na sumieniu sporo... zwłaszcza Helicopter Noise na włączonym wifi, grzanie, itp. w Hero4 (kto znajdzie to u siebie, ma prawo reklamować, poszukajcie tego u siebie, ja bezskutecznie wymieniłem 3 sztuki nim zażądałem zwrotu kasy).

Tak czy siak, Gopro pozostaje moim liderem vs. np. chińsko-plastikowe Sony... widziałem, zapoznałem się. Nie będę odradzał, bo są też wielbiciele, ale ja osobiście nigdy bym tego nie kupił.

Poniżej i na moim kanale masz kilka przykładów Session po obróbce Sony Vegas:
https://www.youtube.com/watch?v=8DB291orTpU
https://www.youtube.com/watch?v=jDR7m3pj-JE
https://www.youtube.com/watch?v=0JRn8503X9Q
https://www.youtube.com/watch?v=45HfIjpJ2sQ

Pozdro.
TM

voice

W dniu 2017-04-28 o 16:41, Paragliding Podlasie pisze:

> Tak czy siak, Gopro pozostaje moim liderem vs. np. chińsko-plastikowe Sony... widziałem, zapoznałem się. Nie będę odradzał, bo są też wielbiciele, ale ja osobiście nigdy bym tego nie kupił.

Z tym Sony to może jednak nie jest tak strasznie :-)))
Pomijając kwestię "wielbienia" to ja na przykład nie robię zdanych
komercyjnych produkcji i to co mi wychodzi wydaje sie być OK.

Tutaj kilka przykładów surowego materiału z Sony as200v (za wyjątkiem
"detale.mp4" gdzie jest nałożony zapis gps) i wydaje mi się ze jest OK.

Niestety żeby zobaczyć co i jak trzeba pobrać pliki (każdy po 2 giga) bo
bezpośrednie odtwarzanie z lokalizacji to pomyłka :-)

https://drive.google.com/open?id=0B7_ceIFi_Yp1VllVbE9hQzJnQUU

pozdrawiam
v.
ps. a garmin virb ultra 30 zainteresował mnie ze względu na czujniki :)

yac...@gmail.com

Nie napisałem, że "biją na głowę" GoPro, tylko, że Yi 4K bije na głowę inne chińskie produkty. Używam Hero 3+ Black Edition od trzech lat i jest to dobra kamera. Była ze mną w różnych miejscach. Również przetestowałem maksymalne zanurzenie na jakie pozwala obudowa i dała radę. Ale postępu nie da się zatrzymać. GoPro niejako stojąc od kilku lat w miejscu oddaje powoli pola innym producentom którzy daja to samo lub prawie to samo za znacznie niższą cenę. Session to również przyzwoita kamera. Ale za cenę Session można mieć już np Yi która jest IMHO lepsza.
Pzdr
Jacek

Mariusz N

Miałem gopro 1,2,3, do tego używałem pożyczone 4 session.

Obecnie mam 4 black i 5 session

I ciesze sie ze nigdy nie kupilem 4 session. Jakość w porownaniu do 4 black duzo niższa.
Mało tego miałem nadzieje ze 5 session będzie lepsza od 4 black i niestety twierdze, ze jest gorsza.
Co miesiąc dwiema kamerami filmuje to samo miejsce. Mam porownanie tego samego materiału z każdej z kamer.

Rozejrzyj sie z 4 black, dokup nowa oryginalna baterię i będziesz BAARDZO zadowolony.

pozdrawiam

Mariusz

slaw...@gmail.com

Xiaomi YI 4k to straszny badziew, każdy zainteresowany tą kamerą powinien wiedzieć że pęka w niej obudowa w miejscu tego gwintu do statywu (pelno jest informacji na grupie Facebooka "Kamery sportowe"), co więcej klipsy obudowy wodoodpornej też pękają - obudowa 200 zł. Sony to moim zdaniem lider, chociaż niestety konstrukcja tej kamery zmniejsza możliwości montażu. Większość profesjonalnych kamerzystów spadochronowych używa kamer Sony.

Yti

Póki co to jest GoPro... długo, długo nic... Sony... Xiaomi i cała reszta.

Chociaż tej Gopro 4 Session bym nie kupił, jeżeli ograniczeniem są fundusze to lepiej kupić używaną Gopro 3.

Paragliding Podlasie

Nie no, aż tak Session słaby nie jest. Fakt, tak jak pisałem - sensor jest słabszy niż w Black4 czy 5. Ale GP4 Black jest moim zdaniem kamerą delikatną... nieosłonięty niczym obiektyw, kiepska bateria, 80% kamer ma właśnie "helicopter noise". Owszem, można kompensować akcesoriami... ale nie tędy droga.

Sony natomiast ma jakość video OK, tu akurat się mocno nie czepiam, ale moim zdaniem kształt kiepski na kask i w ogóle, niewygodny ekran, dziwna obsługa, jakieś adaptery do mocowań GoPro (bo te sony są takie, że prawie ich nie ma), kiepski plastik. Ogólnie sprawia wrażenie kamerki ręcznej, która bardzo chciałaby być sportową. Wolałbym coś lepiej przylegającego do kasku (nie na boku).

Będą tacy, którzy się nie zgodzą, ale to chyba kwestia gustów i guścików. Jeśli miałbym kupować coś innego niż GoPro, to chyba wybrałbym Garmina. Z chińczykami, jakiej by szanującej marki nie były, dobrych wspomnień nie mam. Może niektóre są dobre, ale za bardzo się skaleczyłem chińszczyzną by znów do tej samej rzeki wchodzić.

Mariusz N

W dniu piątek, 28 kwietnia 2017 21:53:05 UTC+2 użytkownik Paragliding Podlasie napisał:
> Nie no, aż tak Session słaby nie jest. Fakt, tak jak pisałem - sensor jest słabszy niż w Black4 czy 5.

Czesc,

Nie wiem jaka jest różnica w sensorach ale w session 4 jest dużo większa ziarnistość obrazu niz w GP4 black.

Mocno sie zastanawiałem czy kupować session5. Sporo czytałem o nich na różnych forach i opinie były bardzo pozytywne.
Ale obawiam sie ze te wszystkie opinie były od osób które nie widziały obrazu z np GP4 black.
W GP 4 black Przyznaje bateria mogłaby być większa (dlatego mam dwie), za to co do jakości obrazu czy jej konstrukcji nie mam uwag. A mam ją juz prawie dwa lata i używałem ją w każdych warunkach (woda, powietrze, upał, mróz)

Mateusz SP8EBC

W dniu 28.04.2017 o 14:16, lojak pisze:
Ja generalnie celuje w 1080p 30/25fps. Na nic więcej nie mam kompa i się
narazie nie zanosi żebym miał. Zresztą jak na mój zezowaty gust 4K nie
robi już takiego szału jak przesiadka z PAL na FullHD

Mateusz SP8EBC

W dniu 28.04.2017 o 14:34, yac...@gmail.com pisze:
Ojjj nie powiedziałbym. Kumple mają jakieś chińskie habazie noname i
generalnie jakość obrazu jest tam na poziomie pierwszego GoPro HD Hero a
momentami nawet nieco gorsza. O topornej obsłudze nie wspomnę.

ML

Mateusz SP8EBC

W dniu 28.04.2017 o 17:03, voice pisze:
Oglądałem to co wcześniej na monitorze w robocie (trochę lepszy niż
laptop) i powiem szczerze nie ma tragedii. Kolory wychodzą blade i mało
dynamiczne, no ale to nie jest lustrzanka także raczej nie powinno się
cudów oczekiwać. Pytanie w jaki sposób masz to zamontowane? Widzę, że na
boku ale w jaki sposób? Po kilku przygodach z wykręcaniem karku
odechciało mi się wozić 'pełne' gopro na tej stopce montażowej na
szczycie kasku...

Paragliding Podlasie

GoPro 4 i 5 to w jakości obrazu w zasadzie to samo, a session5 i Black pięć to też w zasadzie to samo. Akurat tylko Session4 wyłamywało się gorszym sensorem. Ogólnie sporo ludzi na to piszczało i GoPro usłuchało. Jakość obrazu w Black i Session 5 generacji jest ta sama.
Jedynie odniosłem wrażenie, że Session5 ma lekko czerwonawy odcień, ale na takim poziomie, że sam nie mam pewności.

Mateusz SP8EBC

W dniu 28.04.2017 o 22:16, Mateusz SP8EBC pisze:
Uzupełniając chodzi oczywiście o wykręcanie karku przy starcie linką
zaplątaną w kamerę... Tylko kurde przy okazji patrzę teraz na swój kask
do PPG i z montażem do boku może być problem ze względu na Peltory. No
ale jakkolwiek... Pokaż najlepiej foto jak to masz u siebie zrobione, to
może się będzie dało na patent :)

ML

ark

Mozna naciąc się na polskim wyrobie firmy manta .I nie mówcie mi ze tanio i ze za takie pieniadze ... . Jeśli jest napisane że HD czy UHD czy też 4K to ma być 4k .Ja sie naciołem ale na szczęście udało mi się zwrócić .Może dlatego warto kupić firmówkę.

Jarek Jx TryFly

Nie tylko chińczyków ale i gopro, kupiłem i gopro 4black odstawiłem
Bateria mi nagrywa 2h w 4K
Bateria w Livestream wytrzymuje 2:50 minut w 720p
Jakość obrazu lepszy od gp4 black

Jarek Jx TryFly

Chyba poza gopro nie miałeś nic, ja gopro mam od pierwszego modelu i mówisz glupoty, jedyne co może świadczyć o tym co napisałeś ze gopro i długo długo nic to tylko i wyłącznie marketing żadnych więcej danych nie podasz

voice

W dniu 2017-04-28 o 21:42, Yti pisze:
> Póki co to jest GoPro... długo, długo nic... Sony... Xiaomi i cała reszta.
>
> Chociaż tej Gopro 4 Session bym nie kupił, jeżeli ograniczeniem są fundusze to lepiej kupić używaną Gopro 3.

A garmin virb ultra 30 w którym miejscu tej klasyfikacji byś umieścił i
dlaczego ?

pozdrawiam
v.

molot1

W twoim poscie spodobala mi sie dlugosc nagrywania jednak za chiny nie potrafie wywnioskowac o jakim modelu piszesz <?>

Jarek Jx TryFly

Faktycznie, sorki
Chodziło mi o Xiaomi Yi 2 4K

Paragliding Podlasie

W dniu sobota, 29 kwietnia 2017 10:17:18 UTC+2 użytkownik Jarek Jx TryFly napisał:
> Chyba poza gopro nie miałeś nic, ja gopro mam od pierwszego modelu i mówisz glupoty, jedyne co może świadczyć o tym co napisałeś ze gopro i długo długo nic to tylko i wyłącznie marketing żadnych więcej danych nie podasz

Nie wiem tylko odnośnie czego i kogo to piszesz ;).

voice

W dniu 2017-04-28 o 22:16, Mateusz SP8EBC pisze:

> Oglądałem to co wcześniej na monitorze w robocie (trochę lepszy niż
> laptop) i powiem szczerze nie ma tragedii. Kolory wychodzą blade i mało
> dynamiczne, no ale to nie jest lustrzanka także raczej nie powinno się

Dlatego pisałem żeby pobrać na własny dysk. To nie jest youtube dlatego
takie odtwarzanie mowi raczej "o czym jest" a nie jaką ma jakość.
Dopiero jak pobierzesz cały materiał i uruchomisz lokalnie to widać co i
jak...

> [...]
> boku ale w jaki sposób? Po kilku przygodach z wykręcaniem karku
> odechciało mi się wozić 'pełne' gopro na tej stopce montażowej na

W tym samym miejscu wrzyciłem przed momentem plik 'mocowanie" wszystko
tam widać. Do mnie też jakoś nie przemawia mocowanie na szczycie kasku....

pozdrawiam
v.

Adam Mościcki

> [...]
> (taka mała w formie sześcianu)? Chodzi w przyzwoitych pieniądzach w
> internetach - nówka za 900 a nie wiem co to warte

mam session :)
jakość wideo super
mega poręczne - małe proste - łatwo zrobić chasing cam za PG lub PPG :)
bateria trzyma cały dzień ...
zaskoczony jestem super dźwiękiem - ma 2 mikrofony z przodu i z tyłu - działają różnicowo - jadąc skuterem mówiłem co widać i idealnie nagrało mój głos wycinając prawie do zera dźwięk skutera i szum wiatru - naprawdę zaskoczyło mnie to :) - takie rozwiązanie ma tylko session !
Polecam