Gaźnik Walbro który wybrać model?

marci...@wp.pl

Witam, szukam nowego gaźnika do napędu o pojemność 125ccm, moc 16hp, chcę kupić Walbro WB-37 taki jak w solówkach, może ktoś poleci jakis inny lepszy model z rodziny Walbro?? czym sie różni WG-10 od WB? zależy mi równiez na tym żeby cena była przyzwoita tzn, w sklepie las i ogród WB-37 kosztuje 359zł, są również inne modele po ponad 600zł, Pozdrawiam

Paweł Radziszewski

W dniu 18.03.2019 o 20:32, marci...@wp.pl pisze:
> czym sie różni WG-10 od WB?

WG (8, ale 10, przynajmniej w części wersji też)
nie ma śruby regulacyjnej wysokich obrotów (H) -
- skład mieszanki regulowany jest w tym zakresie
dyszą główną (wymienną).

--
PMR

--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: ne...@netfront.net ---

marci...@wp.pl

Czyli wygląda na to że WB-37 to dobry wybór bo jest w pełni regulowany zarówno mieszanka niskich obrotów jak i wysokich.

netope...@gmail.com

W dniu wtorek, 19 marca 2019 09:49:20 UTC+1 użytkownik marci...@wp.pl napisał:
> Czyli wygląda na to że WB-37 to dobry wybór bo jest w pełni regulowany zarówno mieszanka niskich obrotów jak i wysokich.

A jak będzie silniczkowi brakowało koników to dołóż do WB-37 / 37C trochę zegarmistrzowskiej roboty tj. w miejsce jednopunktowej dyszy-rozpylacza (w trakcie paliwowym wysokich obrotów H ) dyszę-rozpylacz wielopunktowy tworzący mgłę, podwójną tutkę z zawirowywaczem oraz zrób dziurkę fi=1-1,5 mm w elektrodzie MINUSOWEJ na świecy a zamiast tych 16hp będziesz miał dużo więcej a odpalanie będzie zawsze od "pierwszego".
"ABC o gaźniczkach Walbro" masz na poczcie a poniżej trochę fotek jak można dołożyć silniczkowi trochę koni.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2138130229558770&set=pob.100000854420157&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2138126502892476&set=pob.100000854420157&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2138115919560201&set=pob.100000854420157&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2241109025927556&set=pob.100000854420157&type=3&theater

Pozdro

michu

Ciekawe patenty rosyjsko-polskie.
Ale jestem też ciekawy, co na te patenty powiedzieliby inżynierowie amerykańsko-japońscy, którzy projektują i produkują te świece i gaźniki. I jestem też ciekawy co na to by powiedzieli inżynierowie od naszych silników PPG.
Jakby co, to nie jest hejt. Tak tylko sobie myślę, że skoro, dzięki tym patentom na plus mamy dodatkowe konie mocy, to co jest na minus (?) Może żywotność silnika, świec (?) Mam nadzieję, że jak dłużej z tymi patentami polatasz, to napiszesz jakie są minusy.

marci...@wp.pl

W dniu wtorek, 19 marca 2019 19:45:35 UTC+1 użytkownik netope...@gmail.com napisał:
Dzięki za cenne podpowiedzi, natomiast co do zwiekszania mocy przez małe modernizacje gaźnika podchodzę do tego sceptycznie, pewnie dodaje to ułamki KM dodatkowej mocy, ale głownymi zabiegami naprawdę znacznie zwiększające moc to membrany, wydechy rezonansowe, podawanie mieszanki bezpośrednio do komory itp. Dodam że mój silnik posiada fabrycznie membranę ale nie posiada niestety rezonansu i pewnie będę szedł w tym kierunku uzyskując realnie 20km. Co do otworu w elektrodzie faktycznie poprawia to odpalanie ;) Pozdrawiam

MRC

Gdzieś był taki filmik z Ruskiem o wierceniu świecy na grupie, ale teraz nie mogę znaleźć ...

MRC

Dało by się do WG10 wstawić tą dyszę wielopunktową i prawidłowo wyregulować gaźnik?

nc-ko...@netcologne.de

Am Dienstag, 19. März 2019 22:22:40 UTC+1 schrieb MRC:
> Gdzieś był taki filmik z Ruskiem o wierceniu świecy na grupie, ale teraz nie mogę znaleźć ...

https://www.youtube.com/watch?v=DCAp3vwqSK4&fbclid=IwAR0J5I3zwQjm-WUCQ12TEqT8iVp_tvV3U3bL7NV8Vj2LqW4cfZfR_9xxpbM
3:05

ZToniS

Am 19.03.19 um 19:45 schrieb netope...@gmail.com:

> [...]
> "ABC o gaźniczkach Walbro" masz na poczcie a poniżej trochę fotek jak można dołożyć silniczkowi trochę koni.

Tja...
W maluchach też tak swego czasu kombinowaliśmy.
Były przeróżniste patenty.
W efekcie wyciągał nawet 90 kmh!
ZToniS były PG

darso...@gmail.com

> Tja...
> W maluchach też tak swego czasu kombinowaliśmy.
> Były przeróżniste patenty.
> W efekcie wyciągał nawet 90 kmh!
> ZToniS były PG

Pamiętam te czasy "turbinki Kowalskiego". Maluch fabryczny 650E wyciągał mniej więcej 107 km/h (na liczniku). Po przeróbce gaźnika i założeniu własnego pomysłu zawirowywacza 126km/h. Tyle pokazał radar jak ścigałem się ze skodą bo na liczniku miałem ponad 130. Spalanie nawet zimą poniżej 5l/100km. Proste konstrukcje można modyfikować nawet domowym sposobem. Warto!

netope...@gmail.com

Zrobisz jak uważasz - przecież lepiej wiesz że to tylko "ułamki KM" niż praktyk.

PS. Wzrost obrotów MAXymalnych o ponad 300 obr/min (przy silniczku z zaworem klapkowym i spłaszczonej mgle ) a dobre 1000 obr/min w silniczku gdzie odpowiednio zawirowana MGŁA mieszanki idzie bezpośrednio nad tłok i lepiej wypełnia przestrzeń komory spalania to TO już nie jest tylko "ułamek KM".

Powodzenia w zdobywaniu przestworzy.

bartoszs...@gmail.com

Miałem tylko wb32 i 37 i bywało różnie po domowej regulacji :-D.Za to nie słyszałem do tej pory o zatartym rakecie .Chyba to kwestia stałej dyszy H.Kiedyś chyba PAP zalecał jej rozwiercenie w którymś silniku ale regulacji wysokich tam nie ma.

Paweł Radziszewski

W dniu 21.03.2019 o 17:46, bartoszs...@gmail.com pisze:
> wb32 i 37 i bywało różnie po domowej regulacji :-D.Za to nie słyszałem do tej pory o zatartym rakecie .Chyba to kwestia stałej dyszy H.

Zapewne, zwłaszcza że te dysze były fabrycznie dobierane dość zachowawczo.

ATSD AFAIR w którymś momencie produkcji Raketów Radne zmieniła rozmiar
montowanych w nich fabrycznie dysz.

> Kiedyś chyba PAP zalecał jej rozwiercenie w którymś silniku ale regulacji wysokich tam nie ma.

A nie lepiej wymienić?
(patrz wyżej)

Conrado

> Po przeróbce gaźnika i założeniu własnego pomysłu zawirowywacza 126km/h.
> Tyle pokazał radar jak ścigałem się ze skodą bo na liczniku miałem ponad
> 130.

Nie chciałem się wcześniej wychylać z prędkością malucha, ale u mnie w
rodzinie 126p wyciągał tyle samo :D. Była to jeszcze wersja na włoskich
częściach z rozruchem w dźwigni. Kupiony w Polmozbycie nowy maluch (już z
nową deską rozdzielczą i rozruchem inicjowanym z kluczyka) niestety mógł już
jedynie pomarzyć o takich prędkościach :)

Conrado

Paweł Radziszewski

W dniu 22.03.2019 o 10:27, Conrado pisze:
Podobno wg pomiarów na hamowni OBR FSM Maluchy miały niesamowite
rozrzuty w mocach silników (czemu nie należy się dziwić, biorąc pod
uwagę zaawansowanie technologii zaangażowanej w ich produkcję). Mniej
więcej 19-26 KM dla wersji 650, przy nominalnych 24. I dlatego różne
szlifowania, fazowania, zawirowywania, podkładki i tłumiki dawały bardzo
duże efekty.