Simonini mini 2 EVo - 230 nie zapala

LemoN

Czesc szukam rady bym wiedzial gdzie zaczac.

Jakos za ostatnie dwa miesiace mialem wiekszy i wiekszy problem ze startem swego silnika, zaczelo powolitak ze nie postrzeglem, wygradowalo w zeszlym tygodniu, gdy udusilem baterie i nic.

W zeszla sobote potem znazlem problem, rurka prowadzaca podcisnienie do gaznika byla penknieta, wiec zamienilem. Uruchomilem silnik a w niedziele polecialem, godzine i pul w powietrzu zepelnie bez problemow silnik dziala jak ma, nic sie nie dzialo.

Ale po tygodniu na lotnisku znow nie wyszlo... :-/

- Paliwo jest, bo swieca po wielu probach startu zupelnie zalana
- nie pomoglo ususzyc swiece
- nie pomoglo zamienic swiece
- prad dochodzi do swiecy bo jak probowalem to dostalem w lape...

Rozrusznik kreci silnikiem i nic.

Jakas rada z ktorej strony do tego sie zabrac?

bartoszs...@gmail.com

Simon drogi w naprawie jak nie bardzo się znasz jedz z flaszką do kogoś kumatego.Napisz skąd jesteś to coś podpowiemy.Nie wysyłaj nigdzie do naprawy tylko bądź przy robocie.To pewnie jakiś drobiazg.

kaas...@gmail.com

Jesli moge wtracić,w silnikach tego typu (maly wysilony wyscigowy 2-suw)zalana swieca nadaje sie juz zlom,nie da sie jej osuszyc czy podgrzac,nie bedzie juz bezawaryjna.
Jest pytanie czy ta druga swieca tez nie byla wczesniej zalana i potem suszona,a jak byla nowa to problem moze byc ze jest slaby akumulator i kopaac Cie kopie ale pod cisnieniem iskra jest"zdmuchiwana"i nie powoduje zaplonu mieszanki.
Moglo sie zaczac od tego wezyka, swieca zostala zalana i reszta to konsekwencja tego faktu.Zanim wyslesz sprawdz to sam najpierw swieca to ok 100 zl sprawdz jeszcze przewody wys napiecia co 2-3 lata powinno sie je wymienic ale na jakies wysokiej klasy nie badziew z Allegro.

LemoN

Dne neděle 22. října 2017 19:02:14 UTC+2 kaas...@gmail.com napsal(a):
> [...]
> Moglo sie zaczac od tego wezyka, swieca zostala zalana i reszta to konsekwencja tego faktu.Zanim wyslesz sprawdz to sam najpierw swieca to ok 100 zl sprawdz jeszcze przewody wys napiecia co 2-3 lata powinno sie je wymienic ale na jakies wysokiej klasy nie badziew z Allegro.

Swiece dalem zupelnie nowa. Prosto z pudelka. Akumulator nabity na maxa, wieczorem wczesniej.

kaas...@gmail.com

A na tej nowej zapalil czy nie?Jak nie, to jak dlugo kreciles i czy ta druga swieca sie tez zalala?
Po 3-4 probach jak nie pali powinno sie wykrecic swiece i zobaczyc w jakim jest stanie.
A przewody i polaczenia elektryczne OK,nie przestawil sie w jakis sposob zaplon?
Akumulator trzeba sprawdzic po obciazeniem bo moze byc ladowany a przy poborze na rozrusznik moze juz "klinkac"
Jak ma troche lat to wiek i to ze go "zamordowales" moze spowodowac ze juz nazajutrz nie da rady przy pierwszym kreceniu.
To elektryka, pozostaje jeszcze gaznik.Tez wypada go przejzec,jakis zapchany czy zalamany wezyk moze??

Conrado

> Jesli moge wtracić,w silnikach tego typu (maly wysilony wyscigowy 2-suw)zalana swieca nadaje sie juz zlom,nie da sie jej osuszyc czy podgrzac,nie bedzie juz bezawaryjna.

Powiem tak, najlatwiej jest powiedziec wymienic. Od siebie powiem
tyle, ze swiecy tak latwo zarznac nie idzie jak piszesz. Jest
cala masa silnikow z cylindrem do dolu i notorycznie zalana
swieca. Twoja teoria wprowadzila by kiniecznosc wymiany, lub
wykrecania swiecy po kazdym locie (zawartosc karteru i cylindra
splywa zawsze i zalewa swiece po dluzszym postoju).

Conrado
wlasciciel Mini 2 Evo 230 - 33KM

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

kaas...@gmail.com

Z napedami mialem stycznosc ok 10 lat temu,przez 4 lata latania napedowego, ale wczesniej wiele lat scigalem sie na poteznie wysilonych 2-suwach i tam takie byly procedury,bylo to wtedy bolesne bo swiece byly tylko za dewizy i bardzo bolala taka wymiana,bo za paczke swiec mozna bylo kupic w Pewexie markowe,bardzo pozadane wtedy jeansy.
Ale kilkakrotnie bylem swiadkiem ze taka reanimowana po zalaniu swieca zwiodla 2 okrazenia przed meta
Oczywiscie pisze te rady w dobrej wierze i wynikaja one z doswiadczenia,ale mnie tez nie zawsze udawalo sie rozwiazac wszystko samemu,czesto trzeba bylo udac sie po pomoc do innego mechanika niz klubowy, a to bolalo jeszcze bardziej jak wymiana swiecy.
Ale nigdy nie oddawalem motocykla czy silnika bez przekonania ze zrobilem wszystko co moglem i wiecej wiedzy by cos zmienic czy naprawic nie posiadam.
Wiec jezeli nic nie pomoglo,to oczywiscie jak najbardziej nalezy poprosic kogos o pomoc,tu w lataniu sie nie zjedzie bezpiecznie na pobocze.

I polecam jeszcze przejzenie wszystkich przewodow i polaczen w ukladzie zaplonowym nieraz zasniedziale lub obluzowane polaczenie tez moze spowodowac oslabienie iskry.

kaas...@gmail.com

Twoja teoria wprowadzila by kiniecznosc wymiany, lub
> wykrecania swiecy po kazdym locie (zawartosc karteru i cylindra
> splywa zawsze i zalewa swiece po dluzszym postoju).

NIekoniecznie, bo po locie swieca,wnetrze cylindra,glowica i karter sa gorace a ilosc paliwa z olejem jaka moze splynac po goracym cylindrze jest sladowa,mialem na mysli zalanie zimnej swiecy.
Tak, po kazdym dluzszym postoju podczas ktorego moglo nastapic wplyniecie mieszanki olejowo-palowowej do odwroconego w dol i zimnego silnika powinno sie wykrecic swiece.

Yti

Te świece kiedyś tez były inne, faktycznie po zalaniu często było po świecy, teraz kupuje się świece zrobioną dla dwusuwa i śmiga nawet wielokrotnie zalana.

Paweł

A ja Ci powiem że jednak ta teoria nie sprawdza mi się w motoromie, od nowości jechałem na fabrycznej świecy irydowej która należy wymienić po parunastu godzinach dotarcia, nie zrobiłem tego i wszystko działało cylinder oczywiście w dół, powiem więcej uważam że im więcej ją zaleje tym lepiej pali więc cała gruszka paliwa w gaźnik jest przed każdym odpaleniem i problemy ze świecą zaczeły się dopiero gdy po jej dokręceniu upadła mi na beton z jakiegoś metra, wkręciłem latałen jeszcze parę godzin ale napęd działał coraz gorzej wypadałoby zapłony, słabo się wkręcał na obroty, więc wymieniłem świece na nową zwykła i wszystko wróciło do normy a ja oczywiście też przed każdym odpaleniem zalewam paliwem.

waldemarl...@gmail.com

Sprawdź po ciemku :) wtedy widać ewentualne przeskoki iskry. U nas kolega miał podobny problem i dopiero przez przypadek na startowisku wieczorkiem koledzy zauważyli ,że fajka jest do dupy bo iskry idą bokiem :) Waldek Lewicki

acti...@tlen.pl

90 % luźny pasek. Naciągnij pasek i zadziała :)

Krzysztof Kamiński

Conrado

> [...]
mieszanki olejowo-palowowej do odwroconego w dol i zimnego silnika powinno

Na przykładzie silnika EVO o którym mowa powiem Ci, że nie jest to śladowa
ilość :). Nie ma możliwości aby to co jest w karterze, korbowodzie,
łożyskach i cylindrze po prostu wyparowało. Mało tego powiem, że do tej pory
jestem pełen uznania, że ten silnik zapala z taką świecą :). Świeca jest na
środku głowicy w najniższym punkcie (są też wersje z cylindrem do góry, ale
chodziło o chłodzenie a nie zalewanie. Chłodzenie rozwiązałem tunelem).
Świeca jest zalana zawsze po postoju, ale silnik pali bez problemu - może to
zasługa świec jakie są teraz w sprzedaży.

Conrado

kaja...@wp.pl

W dniu niedziela, 22 października 2017 18:03:23 UTC+2 użytkownik LemoN napisał:
> [...]
> Rozrusznik kreci silnikiem i nic.
>
> Jakas rada z ktorej strony do tego sie zabrac?

Przy silnikach z tego typu zaplonem jak maja simony czy polini wystepuje zawsze ten sam problem,pada cewka zasilajaca cewkomodul pada tak stopniowo,iskra jest coraz bardziej slabsza az nie odpali.Prawdopodobnie bedziesz musial kupic nowy stator (ok 250 zl)teraz iskra jakas tam jest ale pod cisnieniem nie odpali
Pomierz rezystancje tej cewki musi miec ponad 240 OM jesli mniej to znaczy czesc uzwojenia jest nadpalona i jest zwarcie.Zapnij omomierz do kabelka ktory jest przy cewkomodule i do masy,ale odlacz go od pinu.Przy tych statorach bywa tez tak ze zle sa polutowane kable ktore wychodza z cewki i po jakims czasie slabo lacza,tzw suche luty..zacznij od tego a potem szukaj dalej

LemoN

Dne pondělí 23. října 2017 9:57:03 UTC+2 kaja...@wp.pl napsal(a):
Narazie dobra rada, pomierze i otestuje. Moge jeszcze prosim o wyjasnienie "240 OM" to 240 Ohm? Czy cos innego? :)

kaja...@wp.pl

W dniu poniedziałek, 23 października 2017 13:56:56 UTC+2 użytkownik LemoN napisał:
> Narazie dobra rada, pomierze i otestuje. Moge jeszcze prosim o wyjasnienie "240 OM" to 240 Ohm? Czy cos innego? :)

Okolo 240 Ω,lub Ohm

Marecki

W dniu poniedziałek, 23 października 2017 13:56:56 UTC+2 użytkownik LemoN napisał:
Jak masz ładowanie aku w silniku to masz pewnie wyprowadzone przewody i przez nie też da się sprawdzić. Ja łopatologicznie w pierwszej kolejności sprawdziłem iskrę(wykręcasz świecę, mocujesz w fajce i dotykasz do silnika po czym w ciemności szybko szarpiesz szarpaczkę). Jak masz iskrę niebieską - jest ok, jak żółta to kicha. Tak jak pisze Kajan - u mnie było dokładnie to samo(Polini 130-ta sama cewka co u Ciebie). Po jego podpowiedziach silnik ożył.
U mnie silnik palił nowe świece tzn. odpalał na nowej świecy, jakoś tam pracował, ale jak już się ostudził to ta świeca była do kosza. Na nowych ta sama historia.
Pozdrawiam,
Marek

LemoN

Dne pondělí 23. října 2017 16:44:19 UTC+2 kaja...@wp.pl napsal(a):
Naprawde przepraszam ale ciagle nie pokumalem opisu. :( Dodaje obrazek z oznaczonymi przewodami A(ziemia), B, C, D. Miedzy ktorymi powinienem zrobic pomiaru a ktore wypijic?

https://www.dropbox.com/s/ut4h4gqunf3fujd/schemat.png?dl=0

LemoN

Dne pondělí 23. října 2017 17:57:14 UTC+2 Marecki napsal(a):
Dodaje krotkie video z testu mojej swiecy, z mego punktu widzenia to kolor niebieski, wiec zaplon powidznien dzialac normalnie (bateria jeste slaba wiem, jeszcze nie zdazylem naladowac...)

https://www.dropbox.com/s/h4cpgf4lka2ck2l/iskra.mp4?dl=0

Wiec moze to cos innego :(

marek...@gmail.com

Mialem podobny problem w simonini mini 2 FB. Coraz slabiej odpalal. Iskra niby byla ale na zaplon za slaba. Dopiero przy bardzo szybkim i gwaltownym szarpnieciu dostawala swieca na tyle prądu ze czasem zdolal odpalic. Okazalo sie ze stator byl walniety. Po pomiarze wykazal 150 ohm czyli o polowe za malo. Nowy ma 290-300 ohm. Po wymianie hula jak trzeba. Stary dalem do przewinięcia i zobaczymy co z tego bedzie.

adamparagliding

W dniu wtorek, 24 października 2017 19:54:56 UTC+2 użytkownik marek...@gmail.com napisał:
> Mialem podobny problem w simonini mini 2 FB. Coraz slabiej odpalal. Iskra niby byla ale na zaplon za slaba. Dopiero przy bardzo szybkim i gwaltownym szarpnieciu dostawala swieca na tyle prądu ze czasem zdolal odpalic. Okazalo sie ze stator byl walniety. Po pomiarze wykazal 150 ohm czyli o polowe za malo. Nowy ma 290-300 ohm. Po wymianie hula jak trzeba. Stary dalem do przewinięcia i zobaczymy co z tego bedzie.

Po 500-set godzinach też to miałem. Stator do wymiany, najtaniej wyszło w Minari.
Pozdro

kaja...@wp.pl

Wypnij z cewkomodulu przewody czarno-czerwony i masowy i podlacz do nich miernik,pokaze ci jaki jest opor

LemoN

Ciekawe. Jest mozliwe by odpor byl 0ohm? By mi tak pokazuje.

fram...@gmail.com

Tak jeśli wystąpiło zwarcie na krótkim odcinku lub używasz miernika w nieodpowiednim wysokim zakresie pomiaru.