Dekomunizacja Gliwic.

Carlo

14 lutego wojewoda śląski Jarosław Wieczorek wydał zarządzenia zastępcze zmieniające dotychczasowe nazwy dziewięciu gliwickich ulic. To reperkusje zapisów ustawy dekomunizacyjnej.Armii Ludowej zmieni się w Juliana Ordona, Małgorzaty Fornalskiej w Modelarzy, Leona Kruczkowskiego w Jana Karskiego, Władysława Gomułki w Rubinową, Władysława Hibnera w Spadochroniarzy, Jana Krasickiego w Ignacego Krasickiego, Karola Marksa w ks. Jerzego Popiełuszki, Gwardii Ludowej w Emilii Plater i Kniewskiego w Paralotniarzy.

A więc mamy swoja ulicę :) Spadochroniarzom i modelarzom też się dostało.

Carlo Anderwald
Klub Sportów Lotniczych "LuftHanysa"

arslogic...@gmail.com

Ten "nasz" Kniewski to niezły był gagatek.
Z jednej strony ochotniczy żołnierz WP w Wojnie Polsko-Bolszewickiej 1920 (ranny pod Ostrołęką), a z drugiej przedwojenny komunista i niedoszły zamachowiec. Trudny wybór.

Carlo

W dniu czwartek, 15 lutego 2018 13:02:05 UTC+1 użytkownik arslogic...@gmail.com napisał:
> Ten "nasz" Kniewski to niezły był gagatek.
> Z jednej strony ochotniczy żołnierz WP w Wojnie Polsko-Bolszewickiej 1920 (ranny pod Ostrołęką), a z drugiej przedwojenny komunista i niedoszły zamachowiec. Trudny wybór.

Między nim a paralotniarzami nie bedzie trudnego wyboru :)

furtak

Dekomunizacje to w aeroklubach powinni zrobić

paraptaszek

W dniu czwartek, 15 lutego 2018 21:57:41 UTC+1 użytkownik furtak napisał:
> Dekomunizacje to w aeroklubach powinni zrobić

O Marku, to kto będzie je prowadził?

fotolot

furtak napisał:
>paraptaszek napisał:
> O Marku, to kto będzie je prowadził?

Czasami to można odnieść wrażenie, że w naszym narodzie wciąż po komunizmie pozostaje tęsknota i miłość do wszelkich zasiedziałych złodziei, którzy w imieniu chorego prawa(ustalanego skrycie przez siebie) pragną nas okradać- jest ich wciąż bardzo wielu i czują się ze swej głodnej natury bardzo dla nas zasłużeni i potrzebni....wciąż jak widać propagandowo medialnie działają bardzo swobodnie i snują swoje plany naszego ograniczania i zniewalania.

Jedni nadal kochają swoich idoli, a inni darzą pogardą to historyczne przekleństwo.

Dekomunizacja(i dezubekizacja) powinny być przeprowadzone 25 lat temu , a może dziś koledzy podniesiemy odważnie głowy i przyjrzymy się bezpośrednio tym samym od dziesięcioleci sznurkociągaczom , którzy bezpośrednio(za przyzwoleniem obecnego Rządu poprzez zasiedzenie w ULCu ) wciąż nami samowładczo bez wspólnych ustaleń po swojemu sterują ???

Pozdrawiam Wiesiek.
ps. ul. "Paralotniarzy"- na pozytywną odmianę naszego przyszłego czasu po przekleństwie historycznym ?-a może podobnie jak mi niedawno perswadował kolega
lepiej siedzieć cicho, klęknąć, schylić głowę i dać na nią narobić starym wyżeraczom ?- bo jak słyszałem od innego pilota : "ktoś przecież nas MUSI wydymać i wydoić ".

Zbigniew Gotkiewicz

Ech Wiesiek. A ja znam takich co z komuną z racji młodego wieku nie mogli mieć nic wspólnego, a są doskonałymi ciągaczami sznurków i dymaczami misiów. Rozdzielasz komunistów, wykosztujesz się na amunicję a na ich miejsce już czekają całe zastępy Misiewiczów :)

Statler

W dniu piątek, 16 lutego 2018 12:53:23 UTC+1 użytkownik Zbigniew Gotkiewicz napisał:
wykosztujesz się na amunicję a na ich miejsce już czekają całe zastępy Misiewiczów :)

Ja też należę do pewnego stowarzyszenia, którym zarzadzają ludzie wypisz, wymaluj niczym się nie różniący od tych niby komuchów;)
A mają po 25-30 lat mniej niż ja.
I tak jest w każdym stowarzyszeniu.Posiadanie władzy pozbawia ludzi honoru, godności i wręcz szacunku do samych siebie. To gorsze niż heroina!

lojak

W dniu czwartek, 15 lutego 2018 21:57:41 UTC+1 użytkownik furtak napisał:
> Dekomunizacje to w aeroklubach powinni zrobić

daj znać jak się zacznie ;)

Pozdrawiam Lojak
Message has been deleted

furtak

Od esbeka w aeroklubie tylko misiewicz może być gorszy smutne ale jakie prawdziwe

michalko...@gmail.com

Wielkość koryta w chlewie dostosowuje sie do ilości inwentarza a gdy drastycznie spada długość koryta do ilości trzody wygrywa najmocniejsza z chlewa i nic tego nie zmieni reszta to tylko skutek braku wsunięcia ryjka do koryta .Morał pij mleko będziesz wielki czy jakoś tak.

fotolot

michalko...@gmail.com napisał:
> Wielkość koryta w chlewie dostosowuje sie do ilości inwentarza a gdy drastycznie spada długość koryta do ilości trzody wygrywa najmocniejsza z chlewa i nic tego nie zmieni reszta to tylko skutek braku wsunięcia ryjka do koryta .Morał pij mleko będziesz wielki czy jakoś tak.

Michałko to temat o dekomunizacji i rozumiem, że w powyższej wizualizacji żądzy władzy jako "głodnej trzody" wysnuwasz wniosek o tym, że MUSI "wygrywać najmocniejsza świnia" (czyli ta ustawiona przy korycie wg. mocy swoich pokomunistycznych, staroubeckich układów ?).

Nie rozumiem zrezygnowany czy popierający napisałeś, że "..nic tego nie zmieni"(panowania tej świni przy korycie?)- ja jestem optymistą i widzę wiele prostych ekonomicznych rozwiązań np. skoro efektem jest tylko coraz bardziej śmierdzący gnój(tylko kilku musi pachnieć) to po prostu rozwalić koryto i dobrodusznie uwolnić lochy aby zdobywały sobie kąski na wolności i robiły kupy gdzie indziej np. wśród odyńców ? :)

Twój morał "pij....będziesz wielki" to do świniopodobnych kierujesz ?

michalko...@gmail.com

No i mosz miało być na wesoło a mleko zdrowe i dla ludzi ;-)

fotolot

michalko...@gmail.com napisał:
> No i mosz miało być na wesoło a mleko zdrowe i dla ludzi ;-)

OK. ja też mam dystans i poprawkę na "samowładców" , poważnie ich nie traktuję bo wile gnoju mają pod racicami :-)

fotolot

> [...]
> Ech Wiesiek. A ja znam takich co z komuną z racji młodego wieku nie mogli mieć nic wspólnego, a są doskonałymi ciągaczami sznurków i dymaczami misiów. Rozdzielasz komunistów, wykosztujesz się na amunicję a na ich miejsce już czekają całe zastępy Misiewiczów :)

Zbigniew i Statler, ja piszę o dekomunizacyjnej potrzebie oczyszczania z ewidentnych samowładczych patologii naszego podwórka-np. sytuacje : "...jak(uknuta potajemnie) klamka zapadnie to się dowiecie..".
Namaszczanie młodych na następnych "ciągaczo-dymaczy" ma wg. historycznego przekleństwa wciąż jeszcze wiele wspólnego z ich komunistycznym rodzinno-decydenckim pochodzeniem i wychowaniem w duchu odgórnego traktowania społeczności jak bydła w swych zagrodach.

Mamy darmowe demokratyczne mechanizmy aby dochodzić do PRAWD o działaniach niejawnych i dla nas szkodliwych -w ogóle nie jest nikomu potrzebna żadna "kosztowna amunicja", a tylko pokojowe publiczne ujawnianie samowładczych nieprawidłowości i wymuszeń by zmienić istniejący od wielu lat utajony wymuszeniowy syf na jawną kontrolę społecznościową. Bardzo mi się podobały propozycje JaroXS na temat stworzenia takiej struktury -moim zdaniem trwale na przyszłość zabezpieczającej nas przed prywatnymi fantazjami korupcjogennej komercjalizacji pieczęciowo-biznesowej przez starych czy równie zawziętych neoubeków ?.

Pozdrawiam Wiesiek.

Zbigniew Gotkiewicz

Wiesiek. Według mnie to że "się dowiecie" było skrótem myślowym podsumowującym zaangażowanie naszego środowiska w pracę społeczną. A z całym szacunkiem do Jaro to jego propozycje są oderwane od naszej rzeczywistości. Jeśli chcesz mieć jakiś wpływ na zmiany to przedstaw nam te projekty. Jak się zorientujesz że nikogo to nie interesuje to może coś zrozumiesz.

mali...@gmail.com

Jakcos komysnie pasuje - to przypinamy mu latke komunista i juz jest namaszczony. A moze tak czasem poprostu wziasc sie do roboty i robic swoje.

Statler

W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 00:41:31 UTC+1 użytkownik mali...@gmail.com napisał:
> Jakcos komysnie pasuje - to przypinamy mu latke komunista i juz jest namaszczony. A moze tak czasem poprostu wziasc sie do roboty i robic swoje.

No nie! Jeszcze ten! A mi juz sklep z piwem zamknęli! Kuźwa!!!!!!!!

fotolot

> [...]
>" Wiesiek. Według mnie to że "się dowiecie" było skrótem myślowym podsumowującym zaangażowanie naszego środowiska w pracę społeczną." - przepisy nasze są w miarę przyzwoite i wcale nie potrzeba jakichś wielkich prac społecznych, a jedynie utworzenia i istnienia honorowej kontroli społecznej nad nowymi uregulowaniami i zmian kilku ewidentnie samowładczo wprowadzanych korupcjogennych ustaleń w "czynie nibyspołeczno-prywatnym" . Chcę mieć wpływ na zmiany uniemożliwiające patologiczne wymuszenia samowładczych wesołych "pieczątkowców". Zabezpieczenia interesów paralotniarstwa(np.obrony dostępy do przestrzeni w niskim pułapie itp.) podobnie jak JaroXS upatruję w stworzeniu regionalnie wybranej honorowej "grupy konsultacyjnej"(przepisy-bezpieczeństwo) z małych stowarzyszeń, klubów oraz nieformalnych grup koleżeńskich ze startowisk z całej RP i kontaktującej się sporadycznie np. za pośrednictwem serwera ULCu - wiele rzeczy trzeba by rozwinąć. > "A z całym szacunkiem do Jaro to jego propozycje są oderwane od naszej rzeczywistości. Jeśli chcesz mieć jakiś wpływ na zmiany to przedstaw nam te projekty. Jak się zorientujesz że nikogo to nie interesuje to może coś zrozumiesz."

Zbigniewie rzeczywistość jest jedna w całym otaczającym nas świecie,(sposobów jej odbierania i propagandowej interpretacji miliony)- nasza obecna rzeczywistość napewno wymaga odmiany, a JaroXS jest po prostu optymistą i ja z Nim oraz zakładam, że jeszcze przynajmniej z 10-ciu w Polsce podobnie nie godzi się na idiotyzmy i dowolne nami pseudo-prawne i bezprawnie-przestępcze pomiatanie.

Ostatnio straszyłeś młodym pokoleniem, a ja właśnie w nie wierzę i w nastanie ich czasu po komunistycznym koszmarze byle nie dali się zwieść rówieśnikom wychowanym i podstawianym przez starych ubeków.

To co tu piszę nie ma żadnego personalnego znaczenia, a systemowe-czyli nie chodzi o(dekomunizacyjne) usunięcie jakichś złoczyńców, a o stworzenie społecznościowej tarczy ochronnej uniemożliwiającej im swobodne czynienie ewidentnego zła- bez możliwości robienia wymuszeń i przekrętów tracąc sens wyrywania mamony najświętszej sami odejdą.

Pozdrawiam Wiesiek.

Zbigniew Gotkiewicz

Wiesiek. A wspierasz swoimi działaniami jakieś stowarzyszenie choćby po to żeby mieć dzięki temu legitymację społeczną dla swoich postulatów?

takici...@gmail.com

Dekomunizacje to w aeroklubach powinni zrobić.

Furtak celnie trafił. W zasadzie można złożyć zawiadomienie do prokuratury.
Art. 9.
3. Członek zarządu polskiego związku sportowego nie może:
5) łączyć tej funkcji z funkcją trenera kadry narodowej lub funkcją pełnioną
w sztabie szkoleniowym kadry narodowej w tym samym sporcie;
9) być osobą, która była pracownikiem, funkcjonariuszem lub żołnierzem organów
bezpieczeństwa państwa, o których mowa w art. 5 ustawy z dnia 18 grudnia
1998 r. o Instytucie Pamięci Narodowej –Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko
Narodowi Polskiemu (Dz. U. z 2016 r. poz. 1575), w okresie od dnia 22 lipca
1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r.;
Ciekaw jestem czy Zbyszek a raczej Pan dziadzio Zbyszek jest jeszcze na tyle inteligentny by załapać o kogo chodzi?

Zbigniew Gotkiewicz

Oczywiście że wiem. Fragles. Przepraszam. Zapomniałem imienia i nazwiska.

takici...@gmail.com

Oczywiście że wiem. Fragles. Przepraszam. Zapomniałem imienia i nazwiska.

Pudło. Już tylko stare pudło.

furtak

Pisząc o aeroklubach nie miałem na myśli ojca prowadzącego tylko leśnych dziadków głosujących za czterech ale widać co kogo boli.

takici...@gmail.com

Furtak a czym się różni dziadzo Lenin od ojczulka Stalina?

ark

E tam, gdzieś w dawnym Olsztyńskim chcą zmienic ul." 1 Maja " na ulicę "Chrystusa Króla królów" .
I mam taka zagwozdkę czy Chrystus jest Królem , skoro żyje i rządzi jeszcze jego Ojciec ? Bo tak bez abdykacji to jest co najwyżej księciem , a jak to by brzmiało Książe królów ;)?

Zatem jak jest ulica "Paralotniowa" to ,jest ok.

Zbigniew Gotkiewicz

No to ten Chrystus sobie nie porządzi, bo w niewielu państwach są królowie, a w Anglii jest królowa więc już się nie łapie jako poddana.

takici...@gmail.com

Jako staremu marksiście niezręcznie ci mówić o tych sprawach. Tamtych czasach. To zostawmy komuchowe szczekanie naszego ziobry sportu motoparalotniowego. On nawet nie rozróżni portretu Lenina od Stalina. Sami zmusiliście do przeczytania ustawy. Wyrzucając jeden polityczny zapis, czy reszta antykorupcyjnych zapisów ma sens? Zbyszek czy według ciebie można być uczciwie jednocześnie trenerem i członkiem zarządu i niczego sobie nie przytulić? Zbyszek czy to jest etyczne, a może ustawa sportowa się myli? Intelektualnie nie, może moralnie jeszcze dajesz rade?

Zbigniew Gotkiewicz

Wolałbym wiedzieć z kim rozmawiam.
Jeśli rzeczywiście jest jakaś sprzeczność w stosunku do ustawy to należało by sprawę wyjaśnić, jednak mnie akurat ten aspekt lotnictwa nie interesuje.
Message has been deleted

fotolot

użytkownik ark napisał:
> Zatem jak jest ulica "Paralotniowa" to ,jest ok.

Jest ulica "Paralotniarzy"(znaczy ich) i dopiero wtedy GODNIE i OK. będzie jeśli i kierowanie nimi (nie jakieś tam np. "patologiczne")w końcu od ICH WOLI społecznie zależeć BĘDZIE!.

takici...@gmail.com

Jeśli rzeczywiście jest jakaś sprzeczność w stosunku do ustawy to należało by sprawę wyjaśnić, jednak mnie akurat ten aspekt lotnictwa nie interesuje

Nie ma sprzeczności w ustawie. Wijesz się jak Putin nie odpowiadając na temat. Ale może demencja? Jest mi przykro.

Wolałbym wiedzieć z kim rozmawiam.

Nie wiem czy marksizm można pogodzić z patriotyzmem. Ty lepiej wiesz. W moim patriotycznym domu z dziada pradziada nauczają, że największym osiągnięciem Polaków jest konspiracja. Dzięki konspiracji przetrwaliśmy jako Naród Polski. W konspiracji przewyższany ruska i szkopa. Konspiracja jest naszą Polska tradycją. Działanie w konspiracji dla prawdziwego Polaka patrioty jest cnotą. Każdy Polak powinien szkolić się w konspiracji. Każda władza z zasady wymaga czujności w konspiracji. Co jest warty Polak który nigdy nie działał w konspiracji?

Zbigniew Gotkiewicz

Takci napisał:
"W moim patriotycznym domu z dziada pradziada "

Widzę że masz duże tradycje dziadowania :)

Zbigniew Gotkiewicz

A w zasadzie to nie powinienem żartować z twoich przodków. Mogę najwyżej mieć do nich pretensję, że nie przekazali ci, że hasło patriotyzm nie służy do wychowania sobie nim gęby i że występuje zawsze łącznie z pojęciami honor i przyzwoitość.

mali...@gmail.com

Ciekawe, czy oprawcy w Auschwitz byli patriotami, po honoru z pewnoscia nie mieli o przyzwoitosci nie wspominajac. Jednak w imie dobra Narodu Niemieckiego wykonywali rozkazy i masowo mordowali. A zatem patriotyzm wcalie nie musi laczyc sie z wartosciami jakimi sa honor i przyzwoitosc.

Zbigniew Gotkiewicz

To wiele tłumaczy.

takici...@gmail.com

[...]

To co napisałem jest dla ciebie tylko nieprzyzwoitym żartem, a polska konspiracyjna metoda walki tylko dziadowaniem. Nigdy nie zrozumiesz tego kraju bo zamiast Dziadów wolałeś czytać Marksa. Tak Zbyszku mamy takie dziadowskie obrzędy, tradycje. Takich dziadowskich przodków, dziadów pradziadów. Patriotyzm zawsze połączony z honorem i przyzwoitością? Może podasz jakieś naukowe źródło na takie zestawienie? Gdzie takiego zestawienia nauczyli w ZSMP? Tam gdzie nauczali słowa honoru pioniera internacjonalisty? Honorowo można walczyć ale z godnym przeciwnikiem. Gdzie się podział twój honor skoro udajesz głupa, że nie rozumiesz ustawy chroniąc nieprzyzwoite zachowanie swojego przyjaciela. Taką dajesz lekcje moralności swoim uczniom? Może dlatego, że jesteś „patriotą” PSP? Skoro nie lubisz naszych Dziadów, to udaj się „Do przyjaciół Moskali”. Wyszczekasz się tam do woli.

fotolot

Wojciech Maliszewski napisał:
> Ciekawe, czy oprawcy w Auschwitz byli patriotami, po honoru z pewnoscia nie mieli o przyzwoitosci nie wspominajac. Jednak w imie dobra Narodu Niemieckiego wykonywali rozkazy i masowo mordowali. A zatem patriotyzm wcalie nie musi laczyc sie z wartosciami jakimi sa honor i przyzwoitosc.

Zbyszek napisał:

" To wiele tłumaczy."

A teraz honorowo "wytłumaczcie" nam przyjaciele ideowi "honor i przyzwoitość" oprawców komunistycznych, którzy z taką samą prymitywną lubością za kasę wykonywali rozkazy mordując po wojnie polskich Patriotów- AKowców,Cichociemnych i Innych- "w jakie imię i dla czyjego dobra ?

Komunizm i faszyzm przed wojną ściśle współpracowały(czystki,masowe zagłady itp.) i powstały też na bazie tej samej fałszywej mistyfikacji wmawiającej prymitywnym osobnikom ich wyższość(pansłowiańskość) i przeznaczenie do panowania nad współrodakami na zasadach ukrytych (tajnych) obozowych "kapo"(IPN-TW) . Wielu takich z ostatnich lat reżimu wciąż ma się całkiem dobrze i wierzą nadal w ich "jedyny słuszny" faszystowski komunizm(nadal skrycie kombinują zniewolenia- samozwańczo i samowładczo próbując budować swoje pseudoprawne getta w Polsce.

Pozdrawiam Wiesiek.
ps. red. Paweł Korc uznał za "słuszny" i umieścił w dla pilota artykuł z takimi fantazjami starszego Pana(ponad prawem EU):https://dlapilota.pl/wiadomosci/grzegorz-brychczynski/uwagi-do-projektu-wylaczenia-zastosowania-przepisow-ustawy-prawo-lo

PawelPoznan

W dniu 26.02.2018 o 13:32, fotolot pisze:

> Komunizm i faszyzm przed wojną ściśle współpracowały(czystki,masowe zagłady itp.) i powstały też na bazie tej samej fałszywej mistyfikacji wmawiającej prymitywnym osobnikom ich wyższość(pansłowiańskość) i przeznaczenie do panowania nad współrodakami na zasadach ukrytych (tajnych) obozowych "kapo"(IPN-TW) . Wielu takich z ostatnich lat reżimu wciąż ma się całkiem dobrze i wierzą nadal w ich "jedyny słuszny" faszystowski komunizm(nadal skrycie kombinują zniewolenia- samozwańczo i samowładczo próbując budować swoje pseudoprawne getta w Polsce.

> [...]

Moment,
a dziś jak to się nazywa?
Za przyzwoleniem władz, marsze z pochodniami, szubienice, rasistowskie
hasła itp., Polska dla Polaków itd. :-)
Prokurator - komunista (ponoć były) :-), dziś w pierwszym rzędzie w
kościele u boku prezesa, krzyczy z szyderczym uśmiechem: precz z komuną
:-)))
Wybrana głosami mniejszości rządząca większość próbuje mi mówić co mam
robić , jak żyć, jakim być, co oglądać, słuchać i czytać. :-)

Już to raz przerabiałem.

Pozdrawiam
PawelPoznan

mali...@gmail.com

Panie Wiesławie, zawisc ktora przez pana przemawia jest niesamowita. Myli pan pojecia dorabiajac im odpowiednia ideologie. Prosze mi powiedziec, czy w kraju takim jak Polska moralnym jest mordowac zwierzata by je zjadac? Czy ta sama moralnisc na wyspach gdzie ludy pierwotne kultowaly kanibalizm mordowanie innego czlowieka by go zjesc bylo moralne? Jesli dojdzie pan do wniosku ze oba przypadki sa niemoralne bo skutkiem jest smierc innej osoby to prosze mi odpowiedziec po co waiada pan do samochodu, skoro jest to bezpisrednia przyczyna ok 3000 istnien rocznie w polsce bezpisrednich i okolo 15-20 tys istnien posrednio. To jak to jest z Pana moralnoscia czy pzyzwoitoscia?

ppguser

Nie wchodził bym w dyskausje z Panem Wiesławem. Wystarczy poczytać jego posty by zauważyć ze wszędzie czuje spisek. To bardzo specyficzny przypadek który jest w stanie nazywać UBekami nawet tych którzy w 89 ze względu na wiek skakali z dywanu na podłogę :) Świat pana Wieslawa się już nie zmieni i na zawsze będzie uszyty z podstępów, spisków i zdradziecskich poubeckich postaw.

fotolot

Wojciech Maliszewski napisał:
".. Myli pan pojecia dorabiajac im odpowiednia ideologie. Prosze mi powiedziec, czy w kraju takim jak Polska moralnym jest mordowac zwierzata by je zjadac? Czy ta sama moralnisc na wyspach gdzie ludy pierwotne kultowaly kanibalizm mordowanie innego czlowieka by go zjesc bylo moralne? Jesli dojdzie pan do wniosku ze oba przypadki sa niemoralne bo skutkiem jest smierc innej osoby to prosze mi odpowiedziec.... . To jak to jest z Pana moralnoscia czy pzyzwoitoscia?

Wojciechu dziękuję za honorową, wymijającą odpowiedż całkiem na inny temat. To Panu się tu mylą pojęcia "moralności" bo ubój zwierząt w Polsce(nie jest skutkiem śmierci osób)i manipulacyjnie porównuje Pan do kanibalistycznego mordowania innych ludzi. Odpowiadam: Tylko w jednym z Pana przykładów niemoralności ,skutkiem jest śmierć innych osób- ma to taki związek z moim poprzednim wpisem odnośnie faszystów i komunistów, że ich aparatczykom wmawiano wyższość panowania i traktowania ludzi jak zwierząt.
To jak jest z moralnością moją czy Pana na podstawie pisania postu określają sobie(częściowo) czytelnicy grupy ,każdy z osobna wg. swojego systemu wartości np. dekalogu, po tym co kto pisze i jakie zadaje innym pytania.

Nie interesuje mnie manipulacyjne pytanie o Pana moralność czy "pzyzwoitość" sam jeden Bóg ich miarę może znać.

Pozdrawiam Wiesiek.
ps.wobec przykładów trochę czarnego humoru: jedno z przykazań kanibali mówiło : "nie zabijaj na daremno"

Tomasz Poznański

W dniu 2018-02-26 o 16:32, PawelPoznan pisze:

> Za przyzwoleniem władz, marsze z pochodniami, szubienice, rasistowskie
> hasła itp., Polska dla Polaków itd. :-)

Paweł prawda, że za przyzwoleniem władz i nawet pod ścisłą ochroną
policji, tylko że flagi jakieś mało polskie bo czarno-biało-czerwone i
hasła też coś nie w stylu "polcy i polaki".
http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-niemcy-marsz-neonazistow-w-30-rocznice-smierci-rudolfa-hessa,nId,2430760

> Prokurator - komunista (ponoć były) :-), dziś w pierwszym rzędzie w
> kościele u boku prezesa, krzyczy z szyderczym uśmiechem: precz z komuną
> :-)))

Ale za to dla równowagi Cimoszewicz i pułkownik Mazguła ramie w ramie
dzielnie walczą na ulicach o swobody obywatelskie i demokrację, więc
spoko, jeszcze Polska nie zginęła.

> Wybrana głosami mniejszości rządząca większość próbuje mi mówić co mam
> robić , jak żyć, jakim być, co oglądać, słuchać i czytać. :-)

To akurat standard w Europie. W zasadzie to chyba nie ma przypadku aby
gdziekolwiek rządziła władza wybrana przez większość, oczywiście poza
Białorusią, ale tam jest wyższy stopień ewolucyjnego rozwoju demokracji
- ludowy.

Pozdrawiam
Tomek

voice

W dniu 2018-02-26 o 21:52, Tomasz Poznański pisze:
Tobie tez współczuję....

v.

PawelPoznan

W dniu 26.02.2018 o 21:52, Tomasz Poznański pisze:
> [...]
> gdziekolwiek rządziła władza wybrana przez większość, oczywiście  poza
> Białorusią, ale tam jest wyższy stopień ewolucyjnego rozwoju demokracji

Zgoda, ale już mnie mdli jak co otworzę jakąś gazetę, czy portal albo
oglądam tv, tylko kult jednostki.
Rozumiem zmiany nazw ulic jeśli faktycznie noszą nazwę jakiegoś komucha,
bandyty, itp. ale jak słyszę że ostatnio nawet ul. mówiąca z nazwy li
tylko o dniu wyzwolenia Poznania ul.23Lutego, będzie zmieniona bo się
tym od dobrej zmiany kojarzy z "wyzwolicielami", to już zakrawa na jakąś
paranoję.
Wyjdzie na to że Poznań albo do dziś jest pod okupacją albo wyzwolono go
może dopiero 10 IV. lub ch.j wie kiedy bo nie będzie poprawne
politycznie, uczyć o dniu wyzwolenia miasta.
Koniec,
miało być o dekomunizacji Gliwic :-)

Pozdrawiam
PawelPoznan

Tomasz Poznański

W dniu 2018-02-26 o 22:17, voice pisze:

> Tobie tez współczuję....

Serdeczne dzięki za współczucie Isiu :),
ale nie przejmuj się tak bardzo, daję jeszcze radę :).

Pozdrawiam serdecznie
Tomek

voice

W dniu 2018-02-26 o 23:00, Tomasz Poznański pisze:

> Serdeczne dzięki za współczucie Isiu :),
> ale nie przejmuj się tak bardzo, daję jeszcze radę :).

Doskonale wiem, ze dajesz.... wiem tez ze dasz...

Dlatego Ci współczuję i jest mi przykro...

v.

Tomasz Poznański

W dniu 2018-02-26 o 22:26, PawelPoznan pisze:

> [...]
> tylko o dniu wyzwolenia Poznania ul.23Lutego, będzie zmieniona bo się
> tym od dobrej zmiany kojarzy z "wyzwolicielami", to już zakrawa na jakąś

Oj tam od razu paranoja. W Krakowie już dawno zmieniono ul. 18 stycznia
na Królewską a pomnik Iwana Stiepanowicza Koniewa obok mojego domu
wygląda obecnie tak:
http://krakow.fotopolska.eu/foto/430/430560.jpg
Tylko chichot historii sprawił, że dokonała tego pierwsza dobra zmiana,
czyli postkomuna w nowo przybranym liberalnym i jakże demokratycznym
garniturku, więc już mamy spokój i nikt nie pomstuje (wtedy w 1991 też
nie pomstował), że ideologicznie niepoprawnie czy coś. "Change of wind"
powiał i nie było resentymentów. Póżniej jak zwykle wracają relikty
dawnych jedynie słusznych czasów i ludziom trochę też sentymenty
powracają. Czasem sobie patrze i czytam, ludzie niby wykształceni, mają
pełny, niecenzurowany dostęp do historii i czego tylko chcą, a bardziej
jakoby pogubieni i bezradni. Dziś nie wiadomo tak naprawdę czy byliśmy
bohaterami, oprawcami czy ofiarami. W 1945 jakoś nikt na świecie nie
miał wątpliwości.

Tomek

mali...@gmail.com

Skoro Pan ogranicza moralnosc tylko i wylacznie do mordu na innym czlowieku to obawiam sie ze niemoralnym bylo by dalsze znecanie sie nad idiotyzmami gloszonymi przez pana.

mwi...@poczta.onet.pl

Cimoszewicz porządny gość - stary myśliwy ;)

jerzu

fotolot

mali...@gmail.com napisał:
> Skoro Pan ogranicza moralnosc tylko i wylacznie do mordu na innym czlowieku to obawiam sie ze niemoralnym bylo by dalsze znecanie sie nad idiotyzmami gloszonymi przez pana.

Panie Wojciechu Maliszewski daj se Pan na luz ze swoją nachalną już teraz i idiotyczną jak widać twórczością wobec innych ludzi.
Nie "ograniczyłem moralności TYLKO I WYŁĄCZNIE do mordu na innym człowieku" i nie widzę sensu komentowania tego typu urojonych wobec mnie przypisów.

takici...@gmail.com

Dziś nie wiadomo tak naprawdę czy byliśmy bohaterami, oprawcami czy ofiarami. W 1945 jakoś nikt na świecie nie miał wątpliwości

Weszła do prawa ustawa IPN. A teraz mówią, że w praktyce nie działa. Czyli lewa ustawa? Idąc do wyborów to wiedziałem gdzie prawa. Teraz się wiem, kto dzisiaj rządzi ci prawi czy lewi? Na konspiracji tylko wobec PSP może się nie skończyć?

effu...@gmail.com

W dniu sobota, 24 lutego 2018 20:44:48 UTC użytkownik mali...@gmail.com napisał:
> Ciekawe, czy oprawcy w Auschwitz byli patriotami, po honoru z pewnoscia nie mieli o przyzwoitosci nie wspominajac. Jednak w imie dobra Narodu Niemieckiego wykonywali rozkazy i masowo mordowali. A zatem patriotyzm wcalie nie musi laczyc sie z wartosciami jakimi sa honor i przyzwoitosc.

Czy Niemcy w tym okresie byli patriotami. Monarchia i kult jednostki jest w opozycji wobec patriotyzmu. Monarchia nie ma narodowości. To taka niewielka ponad państwowa kaziorodcza rodzina z licznymi wadami genetycznymi, która milionami poddanych rozwiązuje swoje rodzinne problemy. Oni mieli monarchie absolutną do 1918 r. Patriotyzm jest osadzony na tradycji narodu. Oni wcześniej narodem w ogóle nie byli. A po 1918 to za mało czasu na posiadanie narodowej tradycji było. Dlatego im hitler wymyślił „rzymskie tradycje”, stadionowe obrzędy, nowe zwyczaje rozrodcze, całe nowe rewolucyjne społeczeństwo. Ale to nie jest patriotyzm, który z natury jest konserwatywny i co najwyżej ewolucyjny. Jest obarczony przywiązaniem do swojej ziemi, nie lubi wychodzenia ponad swoje granice. Bardzo trudno jednostce omamić patriotyczny naród osadzony na tradycji i wspomnieniach z przeszłości. Zwłaszcza przykrych wspomnieniach. Oczywiście jest w stanie potraktować niemiło obcych na swoim terenie. Ale z takiego narodu zdobywców świata raczej nie do się zrobić. Przypomnę my pozbyliśmy się monarchi już w XV w. Próbowano ją z powrotem wprowadzic 3 maja, ale nic z tego nie wyszło -;)

mali...@gmail.com

Wikipedia mowi co innego - https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Niemcy_(naród)

Tomasz Poznański

W dniu 2018-02-28 o 18:09, mali...@gmail.com pisze:
> Wikipedia mowi co innego - https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Niemcy_(naród)

Czyli od kiedy Wojtek ten naród niemiecki powinniśmy liczyć?

Pozdrawiam
Tomek

fotolot

Tomasz Poznański napisał:
> [...]
> jakoby pogubieni i bezradni. Dziś nie wiadomo tak naprawdę czy byliśmy
> bohaterami, oprawcami czy ofiarami. W 1945 jakoś nikt na świecie nie

A Ty wykształcony Tomasz myślisz, że w tym "pełnym dostępie do historii(w komunizmie preparowanej)" jest dużo prawdziwej takiej jak przekazywana w patriotycznych rodzinach ? Posiadłeś historyczną "PEWNĄ" wszechwiedzę(skąd?), że teraz u innych widzisz "pogubienie". Czy dziś redagując choćby na grupie swoje teksty wiesz kim w głębi duszy i dla innych jesteś ?
Nie tylko "dziś było i jest wiadomo tak na PRAWDĘ", że oprawcy patriotów byli oprawcami, a ich ofiary były bohaterami- ale Ty znając "po swojemu historię" możesz być w tej prawdzie "pogubiony" lub nawet z łatwowiernego przekonania(w jedyną słuszną?) jej przeciwny.

Wiesiek.

Tomasz Poznański

W dniu 2018-02-28 o 20:16, fotolot pisze:
> [...]
>
> A Ty wykształcony Tomasz myślisz, że w tym "pełnym dostępie do historii(w komunizmie preparowanej)" jest dużo prawdziwej takiej jak przekazywana w patriotycznych rodzinach ? Posiadłeś historyczną "PEWNĄ" wszechwiedzę(skąd?), że teraz u innych widzisz "pogubienie". Czy dziś redagując choćby na grupie swoje teksty wiesz kim w głębi duszy i dla innych jesteś ?

Muszę tu kilka rzeczy Wiesiek uściślić, bo z jednego zdania, które było
skrótem myślowym chcesz wykoncypować za wiele elementów.
Nie posiadam żadnego wykształcenia historycznego, politologicznego,
humanistycznego, filozoficznego, prawniczego ani nawet ekonomicznego.
Pomimo tego jednak muszę się poruszać po interakcjach obecnego świata
właśnie w tym wymienionym obszarze. Jestem na szczęście tylko
inżynierem, więc raczej, tak jak większość rodaków, odporny na
ideologię, bo w liczbach i wzorach było jej niewiele, w przeciwieństwie
do innych nauk, tych mniej ścisłych. Ludzie "niby wykształceni", bo
przecież wykształceni całkiem wysoko, niekiedy z tytułami doktorskimi,
wcale nie na niby, tylko jako synonim znaczenia: poniekąd, w pewnej
mierze, w pewnym sensie. Nie miałem tu pejoratywnego znaczenia tego słowa.
Teraz co do historii "w komuniźmie preparowanej". Prawie jej nie
pamiętam, bo orłem z tej dziedziny w szkole nigdy nie byłem. Historią
zacząłem sie interesować później, gdy zrozumiałem, że jest immanentnym
składnikiem poznania funkcjonowania mechanizmów, które okresowo
powtarzaja się z dużą dokładnością (stąd słynne powiedzenie historia
kołem sie toczy). Wtedy już można było docierać do źródeł niedostępnych
w jedynie słusznych czasach. A propos historii przekazywanej w
patriotycznych rodzinach, to nie musi ona byc prawdziwa, bo niestety jej
przekaz zawsze jest podatny na oddziaływania ideologiczne.
Z resztą przez 20 ostatnich lat niektórzy intelektualisci uważali, że
historia starego świata już się skończyła i w publicznej narracji
patrotyzm był utożsamiany z faszyzmem ( i to w tych najłagodniejszych
porównaniach). Niestety dla nich, historia od czterech lat pisze się w
Europie zupełnie na nowo. U nas zaś od jakichś trzech lat wszyscy są
patriotami i na prawie wszystkich demonstracjach przewazają flagi biało
czerwone, co do niedawna nie było wcale standardem. Więc nie zawłaszczaj
sobie tak tego patrotyzmu :).
Skąd posiadłem wiedzę (nie wszechwiedzę)? Głównie źródła pisane,
ostatnio również wykłady, prelekcje historyków publikowane w sieci.
Niewiele pamiętam jako dziecko z opowieści dziadka, który przeżył wojnę
będąc w niewoli radzieckiej a później w niemieckiej na przymusowych
robotach. Dziś bym chętnie tego jeszcze raz połuchał.
Pogubienie dostrzegam, bo ludzie w pewnej mierze (historycznej)
wysokowykształceni posługują się sprzeczną narracją. Narracją, która
stawia nas albo w świetle ofiar i bohaterstwa, albo wręcz przeciwnie
przypisuje systemowe i zorganizowane akty eksterminacji. Jak wiadomo
prawda nigdy nie leży po środku, więc ktoś uległ poważnej ideologizacji
lub niestety aberracji umysłowej.
Czy wiem kim jestem w głębi duszy dla innych? Pewnie :), czasem da się
to wyczytać, gdy niedwuznacznie przypisują mi w zależności od sytuacji,
że jestem na pasku "mafii instruktorskiej", czy powiązany z dealerami
sprzętu (jak powszechnie wiadomo niecnie żerujacymi wśród latającej
braci), byłem też chwilowo wrogiem naczelnym znanej organizacji
paralotniowej, rusofobem, inteligentnym inaczej, nawet podobno byłem
powiązany z Fraglesem :)). Więcej epitetów nie pamietam, ale można
znaleźć w bogatym archiwum grupy.
Obecnie zaś otrzymuję szczere wyrazy współczucia, więc pewnie jestem
ogromnie żenujący albo całkiem głupi :).

> Nie tylko "dziś było i jest wiadomo tak na PRAWDĘ", że oprawcy patriotów byli oprawcami, a ich ofiary były bohaterami- ale Ty znając "po swojemu historię" możesz być w tej prawdzie "pogubiony" lub nawet z łatwowiernego przekonania(w jedyną słuszną?) jej przeciwny.

Staram się Wiesiek interpolować te wiedzę historyczną, nie wszędzie da
się dojść do prawdy, zwłaszcza im dalej tym gorzej, ale w historii
najnowszej wcale nie jest to takie trudne. Nie martw się, nie mylą mi
się oprawcy z ofiarami.

Pozdrawiam
Tomek

fotolot

> [...]

się dojść do prawdy, zwłaszcza im dalej tym gorzej, ale w historii
najnowszej wcale nie jest to takie trudne. Nie martw się, nie mylą mi

No właśnie napisałem bo się tym też zmartwiłem Tomek ,jednak najbardziej perfidne było to, że napisałeś to(manipulując nie za siebie, a) w liczbie mnogiej, jakby w imieniu wszystkich Polaków.

Pozdrawiam
Wiesiek

effu...@gmail.com

Polityka to sztuka szybkiego zapominania.
Kto pierwszy zgadnie czyje to słowa?
"KOD musi mieć czujność, konsekwentnie budować instytucje zaufania publicznego i zabierać głos, kiedy rządzący łamią wartości lub ustalenia poczynione ze społeczeństwem. Uświadomiłem sobie porażkę społeczeństwa obywatelskiego wtedy, kiedy Platforma likwidowała OFE. Wydawało mi się, że nasze społeczeństwo po takim zamachu wyjdzie spontanicznie na ulicę. Nie wyszliśmy i wtedy zrozumiałem, że nasza młoda demokracja jest mocno narażona na różne niebezpieczeństwa."

A teraz, ten zuch napiętnowany przez KOD za pogwałcenie demokracji przewodzi „demokratycznej” Juni.

Szkoda, że KOD nie wyszedł wtedy na ulice. Autor tych słów przypomniał by sobie jak wygląda porządne pałowanie. A teraz śliczne panienki w mundurkach tak delikatnie sprzątają z ulicy, wzywają po 10 razy na randkę na komendzie, zakładają kajdanki bez liścia i wąchania podłogi, pozwalają filmować, przypudrować i ustawić się ładniejszym profilem do kamery. Aby porządnie oberwać pałą to trzeba teraz jeździć, do Hiszpanii, do starej Juni. Nawet myśliwi nie chcą strzelać do dzików. Dyktator walczy o prawa zwierząt futerkowych. Co to się cholera porobiło z totalitaryzmem na tej zmianie?

Tomasz Poznański

W dniu czwartek, 1 marca 2018 19:26:55 UTC+1 użytkownik effu...@gmail.com napisał:

> [...]
> "KOD musi mieć czujność, konsekwentnie budować instytucje zaufania publicznego i zabierać głos, kiedy rządzący łamią wartości lub ustalenia poczynione ze społeczeństwem. Uświadomiłem sobie porażkę społeczeństwa obywatelskiego wtedy, kiedy Platforma likwidowała OFE. Wydawało mi się, że nasze społeczeństwo po takim zamachu wyjdzie spontanicznie na ulicę. Nie wyszliśmy i wtedy zrozumiałem, że nasza młoda demokracja jest mocno narażona na różne niebezpieczeństwa."

Oj tam, oj tam, to nie była żadna porażka społeczeństwa obywatelskiego. Przecież tę reformę Tuska zatwierdził Trybunał Konstytucyjny i to nie jakiś tam dyktatorski, tylko trybunał rzepliński, ten najprawdziwszy najdemokratyczny, stworzony z członków "zupełnie nadzwyczajnej kasty ludzi".
Nawet nie zdajesz sobie sprawy z jakimi ci ludzie problemami musieli się mierzyć: "Sędziowie TK musieli zmierzyć się z bardzo trudnym zadaniem wyważenia dwóch sprzecznych - przynajmniej w tym przypadku - racji: zachowania równowagi budżetowej i poszanowania prawa własności, które gwarantuje Konstytucja."
K O N S T Y T U C J A Panie K O N S T Y T U C J A.
https://www.money.pl/emerytury/wiadomosci/artykul/wyrok-w-sprawie-ofe-trybunal-konstytucyjny,78,0,1946446.html
Widziałeś coś podobnego w cywilizowanych krajach?

> A teraz, ten zuch napiętnowany przez KOD za pogwałcenie demokracji przewodzi „demokratycznej” Juni.

Junia też co prawda dała szansę nieco skubnąć z kieszeni obywatelskich:
https://www.polskieradio.pl/42/259/Artykul/804579,Ekonomista-o-podatku-na-Cyprze-to-rabunek-w-bialy-dzien
ale z naszymi 150 mld OFE, to mogą naszym ekonomistom co najwyżej teczki nosić.

> Szkoda, że KOD nie wyszedł wtedy na ulice.

Ale dziś już wspomagany przez dzielnego pułkownika Mazgułę śmiało walczy o powrót demokracji, a były demokratyczny przewodniczący TK, może dzięki temu swobodnie, aczkolwiek z lekkim strachem na twarzy, opowiadać o traumatycznych przeżyciach sędziów TK w męskiej toalecie:
http://wmeritum.pl/rzeplinski-spotkaniu-kod-opowiada-o-strachu-sedziow-meska-toaleta-trybunale-konstytucyjnym-wideo/167616

Przez tę demokrację 150 mld składek obywateli poszło się rozmnażać, w tym i moja prawie 20-to letnia składka. A kto dziś jeszcze pamięta, że miała być dziedziczna?
Tak że teraz Isiu możesz mi śmiało współczuć. Nawet możesz, tym swym wszechogarniającym ostatnio współczuciem, objąć jeszcze pare milionów wydymanych współobywateli.

Tomek

voice

W dniu 2018-03-01 o 23:00, Tomasz Poznański pisze:

> Tak że teraz Isiu możesz mi śmiało współczuć. Nawet możesz, tym swym wszechogarniającym ostatnio współczuciem, objąć jeszcze pare milionów wydymanych współobywateli.

A możesz sobie Tomaszku moim imieniem swojego pyska nie wycierać ?

v.

Tomasz Poznański

W dniu 2018-03-01 o 23:07, voice pisze:
O, to już koniec ze współczuciem? A to pech.

Tomek

effu...@gmail.com

Tomaszu proszę mu wybaczyć wulgaryzmy, on nie jest niczemu winien, jak zwykle zjadł pizze popił kolą i się najebał, to typowy objaw autobrowaru (zespołu fermentacji jelitowej). Po tym miał zwida że jest „dyktatorem”w sejmie.

Wracając do dyskusji. Dziennikarze w naszym kraju z zasady są idioteczkami więc pisali tylko o ośmiorniczkach nie rozumiejąc o co poszło. Polacy, zwłaszcza ci z lewej strony mediany zarobków potrafią liczyć każdy grosz. Nie lubią jak ich się i ich dzieci w biały dzień okrada z tak ciężko zarobionych pieniędzy. Już w 2013 roku można ze statystyk było łatwo przewidzieć jak się to skończy dla PO. Połowa Polaków uważała że OFE to ich własność prywatna, że własność publiczna 20 %. Tylko 30% nie rozumiało o co chodzi. To wtedy Tusk zrozumiał, że trzeba się ewakuować, a PO samo się zakopało. Tusk musiał znać sondaże, a wtedy rygor budżetowy przekroczyły nawet Niemcy i nikt w UE za to nie oberwał. Nie było potrzeby kraść tych pieniędzy i niszczeć polską giełdę. Odnoszę wrażenie, że Tusk z premedytacją zlikwidował PO. Dlaczego, nie wiem. Po tym niezwykle długim oczekiwaniu i koszmarnym precedensowym wyroku likwidującym fundamenty własność prywatnej trzeba było się bardzo starać aby jeszcze wierzyć w niezawisłość TK. To wtedy TK samo na siebie podpisało wyrok. I dalej, jak można było po czymś takim iść na referendum żyrandola. Frekwencja wyniosła niecałe 8 %, chyba rekord guinesa. Jakby nie kampania wyborcza żyrandola to by JOWy przeszły.

Tylko nie rozumie co temu poczciwemu Frasynukowi odwaliło, ktoś mu coś dosypał, że zapomniał kto jest wrogiem demokracji i konstytucji, całkiem mu się w głowie pomieszało. Natomiast Jarek powinien jak prawo i sprawiedliwość nakazuje złapać i osądzić złodziei OFE i zwrócić prywatną własność obywatelom. Powinien być za to trybunał stanu. A tu nikomu z PO i TK nie stawia się zarzutów w tej sprawie i nasza własność nie została zwrócona. Zrobiło się cicho sza w tym temacie. Polacy jeszcze poczekają na zwrot swojego, ale jak napisałeś historia lubi się powtarzać.
http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/542523,zus-emerytury-rzad-skladki-pis.html

effu...@gmail.com

W dniu czwartek, 1 marca 2018 22:00:18 UTC użytkownik Tomasz Poznański napisał:

> [...]
> Widziałeś coś podobnego w cywilizowanych krajach?

Niestety, tacy wykształceni, mają dostęp do tej wiedzy na wyciągniecie reki, a nie odróżniają oligarchii od demokracji. Wystarczy zajrzeć do internetowego podręcznika. Oligarcha to niezależna, zamknięta, wąska grupa osób nie wybieralna przez obywateli, a mająca władzę nad większością, nad obywatelami. Nasza konstytucja zabrania tworzenia oligarchii, a tymczasem mieliśmy zamiast trzech demokratycznych władz, dwie niby demokratyczne władze, które podlegały władzy sadowej oligarchii. Czyli byliśmy klasycznym państwem z ustrojem oligarchicznym. W końcu wprowadzono nieco demokracji do sądownictwa, część kandydatów zgłaszają obywatele, ale to jeszcze za mało. Trzeba przywrócić ławników, trzeba społecznych sędziów pokoju, rynkowej adwokatury. Charakterystyczne dla oligarchii jest (z wiki) „Nawet jeśli w obrębie elity władzy toczy się mniej lub bardziej zakulisowa walka o władzę, to oligarchia na zewnątrz występuje zdecydowanie jednolitym frontem, starając się nie dopuścić do władzy innych grup społecznych. „ Dlatego tak trudno było ich ruszyć.
Co do „nadzwyczajnej kasty ludzi”, zapewne sędzinie chodziło o to, że są pozytywną odmianą oligarchii w starożytności zwaną arystokracją, czyli rządy z urodzenia i wychowania grupy cnotliwych i oświeconych ludzi dla dobra państwa. Stąd tak ideologicznie wśród sędziów ceniony jest nepotyzm i wręcz hoduje się własne dzieci dla „dobra państwa” na sędziów, niemal jak w Indiach kojarzy małżeństwa. Żyją we własnym gronie, nie są w stanie w orzecznictwie nadążyć za zmianami norm społecznych, globalnej społecznej komunikacji. Choć w pewnym stopniu na świecie taka anachroniczna ideologia przyświeca niemal każdej prawnej palestrze, ale na otwartą oligarchie taka palestra zdecydowała się tylko w Polsce.
UE nie tyle broni tej oligarchii, bo rozumie, że mieliśmy oligarchie, nawet chwaliła obywatelskich kandydatów, ale broni prawa oligarchów do dokończenia kadencji, co jest nieco groteskowe. Ja rozumie obywatelskie prawa nabyte w demokracji, ale antydemokratyczne nabyte prawa władzy nad obywatelami to nie to samo.

Ale już zostawmy politykę, bo tutaj to strata czasu, może to być męczące dla innych. Pojawiłem się tu, bo mnie wciągnął temat śmigieł, a dałem się wciągnąć w polityczną pyskówkę.

mali...@gmail.com

ależ brednie bredniami popędzone. jak patrze na wykresy GPW to wynika że jest całkowicie inaczej niż opowiadasz. a ten cytat całkowicie rozkłada twoje teorie

"Kolejnym powodem, uzasadniających taki stan rzeczy jest niski free float (wskaźnik rozproszenia akcji) spółek notowanych na giełdzie w Warszawie, który wynosi obecnie 48%. Co prawda z roku na rok on rośnie, ale niestety w praktyce jego wartość jest dużo mniejsza. W tym momencie 41,8% pozostających w wolnym obrocie akcji przetrzymywane jest przez OFE, które stały się zamrażarką akcji spółek z GPW na lata i zmniejszają przez to płynność na rynku oraz ograniczają zainteresowanie naszym rynkiem ze strony dużych inwestorów zagranicznych."

ale co ja tam wiem o gospodarce, ekonomi i finansach. Pewnie łykam wszystko jak pelikan.

effu...@gmail.com

Szkoda, że nie przemyślałeś tego zdania „ Co prawda z roku na rok on rośnie, ale niestety w praktyce jego wartość jest dużo mniejsza. ”

Tu powinieneś wziąć pod uwagę kilka spraw. Czy lepiej jest aby Polskie Państwo zadłużało się za granicą, czy jednak wewnętrznie. Likwidacja OFE sprawiła, że zagraniczny spekulacyjny kapitał przestał mieć silną Polską konkurencje i to on obecnie czerpie zyski z polskiego zadłużenia. Tusk tak naprawdę zlikwidował zadłużenie państwa odbierając Polakom zakupione pośrednio obligacje państwowe. Ciekaw jestem co by się stało jakby te obligacje zabrał zagranicznemu kapitałowi. Przy naszej granicy zbiegły by się wszystkie leopardy, a w Zatoce Gdańskiej pływałby US lotniskowiec.
Jakby nie PO my wszyscy byliśmy poprzez OFE inwestorami w Polskie obligacje nadal je skupując i stabilizując giełdę przed spekulantami. Polską byli by, podobni do OFE, zainteresowani rozsądnym zyskiem długoterminowi zagraniczni gracze. Poza tym, to wtedy OFE urosło do głównego, pewnego i stabilnego dostawcy kapitału inwestycyjnego dla krajowych firm. Wiadomo było, że w Polsce nie istnieje kapitałowa klasa średnia, bo polska pseudo klasa średnia spłaca kredyty. Więc skąd mogło by się wziąć w ogóle w Polsce rozproszenie akcji na większą skalę o którym piszesz. Czy kiedykolwiek takowe było. Może wyjaśnisz.
Teraz pytanie komu to przeszkadzało? Dlaczego Tusk uzależnił Polskie tylko od kapitału zagranicznego?
Polska giełda bardzo stabilnie rosła jako regionalny tygrysek, po likwidacji OFE skurczyła się do płotki. Pomyśl gdzie teraz była by ta giełda jakby Tusk nie zlikwidował OFE. Giełdy tworzy się na potrzeby rynku wewnętrznego danego kraju, a nie na potrzeby tylko kapitału zagranicznego. W silnym państwie motorem takiej giełdy jest własna klasa średnia, a kapitał zagraniczny to tylko dodatek. Jak przestaje być dodatkiem to nieszczęście gotowe.
Tak ja to widzę. Ale możesz też poczytać opinie innych.
https://www.polskieradio.pl/42/4393/Artykul/1478234,Zmiany-w-OFE-zle-wplynely-na-polski-rynek-kapitalowy
Tym się kończy uzależnienie ob obcego kapitału, który Tobie tak bardzo imponuje.
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/gielda-spadki-inwestowanie-akcje-wig-trump,226,0,2399714.html

mali...@gmail.com

Kolejna bzdura. Ale nie chce mi sie juz edukowac ekonomicznych analfabetow. Dla mnie mozesz wierzyc ze tusk okradl cie z pseudo pieniedzy zgromadzonychnw ofe.

effu...@gmail.com

W dniu sobota, 3 marca 2018 22:37:27 UTC użytkownik mali...@gmail.com napisał:
> Kolejna bzdura. Ale nie chce mi sie juz edukowac ekonomicznych analfabetow. Dla mnie mozesz wierzyc ze tusk okradl cie z pseudo pieniedzy zgromadzonychnw ofe.

Przeczytałem troszkę twojej twórczości. Koleś koncentrujesz się na szczegółach. Analizujesz dany zbiór tylko do pierwszego elementu który jesteś w stanie zanegować kompletnie nie rozumiejąc istoty całości. Ta negacja to taki twój orgaźmik. Jak nie napotkasz takiego elementu, to kończysz temat, nawet bez odpowiedzi, oczywiście nadal nie rozumiejąc istoty, intencji i sensu wypowiedzi.
Nie interesuje ciebie zrozumienie o co autorowi chodziło, a tylko czy tobie dorównuje. Wniosek - interesuje ciebie tylko manipulacja. Diagnoza - osobowość dyssocjala. Hmm powinieneś zostać prawnikiem.

"W dniu 27 grudnia 2013 Prezydent RP Bronisław Komorowski podpisał ustawę o zmianach w systemie emerytalnym przewidującą przekazanie w dniu 3 lutego 2014 do ZUS skarbowych papierów wartościowych posiadanych przez OFE a następnie ich umorzenie (Dz.U. z 2013 r. poz. 1717). Dotyczy to 51,5% jednostek rozrachunkowych znajdujących się na rachunku każdego członka OFE."

Ciekaw jestem co by się stało z Wall Street jakby amerykańskim funduszom powierniczym umorzono obligacje, tak że giełda skurczyła by się o 1/5? Już nikt na świecie nie miałby wątpliwości do czego obywatele USA mają broń.

https://www.salon24.pl/u/andrzej-olszewski/533067,tusk-i-rostowski-demoluja-gielde
"Inwestorzy pokazali rządowi czerwoną kartkę. Działania proponowane przez gabinet Donalda Tuska w sprawie co najmniej poważnego osłabienia OFE mają negatywny wpływ m.in. na bezpieczeństwo inwestycji giełdowych. Chodzi o to, że otwarte fundusze emerytalne mają poprzez inwestycje pomnażać wartość zdeponowanych w nich składek. W tym celu nie tylko kupują obligacje, przede wszystkim skarbu państwa, ale także akcje – na rynku pierwotnym i wtórnym. OFE mogą inwestować w akcje 40 proc. wartości posiadanych aktywów. Ich inwestycje na pierwotnym rynku akcji trafiają bezpośrednio do prywatyzowanych poprzez giełdę przedsiębiorstw, które w ten sposób pozyskują kapitał na rozwój. Natomiast rynek wtórny dzięki inwestycjom OFE zyskał stabilizację notowań akcji. Fundusze emerytalne mają bowiem długoterminowy horyzont inwestycyjny, co powoduje, że są stabilnymi inwestorami, którym zależy na wzroście wartości przedsiębiorstwa. Zadaniem zarządzających funduszami emerytalnymi jest przewidywać hossę lub bessę i odpowiednio na nie reagować. Kiedy ceny akcji gwałtownie rosną, powinni je sprzedawać, a w wypadku odwrotnym akcje te powinni kupować. W ten sposób stabilizują notowania, ograniczając wahania cenowe.

Oparcie rynku kapitałowego w Polsce na organizacji OFE spowodowało, że Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie stała się największą giełdą w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Decyzja rządu Tuska definitywnie zakończy ten etap rozwoju rynku kapitałowego w Polsce, a przedsiębiorcom utrudni dostęp do pozyskiwania kapitału."

Jednym słowem zobowiązania wobec emerytów nie są niczym gwarantowane i nie wiążą się z żadną odpowiedzialnością, poza spadkiem poparcia wyborców czy wybuchem niepokojów społecznych.

"Co innego jest z długiem wobec inwestorów zagranicznych. Taki dług trzeba spłacić, bo więcej nam nie pożyczą, nie będą o nas (czytaj politykach, profesorach ekonomii itd.) pozytywnie pisali i klepali po ramieniu, nie będziemy dostawali grantów i stypendiów czy też nie będziemy mogli ewakuować się na stanowiska do Brukseli czy Nowego Jorku. Szczególnie istotne jest, że z punktu widzenia inwestorów zagranicznych, którzy są posiadaczami polskich papierów skarbowych (a mają oni ponad 54 proc. polskiego długu skarbowego), umorzenie 120–150 mld zł obligacji z OFE wobec polskich emerytów powoduje usunięcie konkurentów do odzyskania zainwestowanej gotówki, gdyż zamienia dług, który państwo zobowiązało się wykupić wraz z odsetkami, na nic niewarte deklaracje."

mali...@gmail.com

Kolesi szukaj w piaskownicy. Nie masz bladego pojecia o czym piszesz. I jak juz wczesniej napisalem nie mam potrzeby edukacji twojej bys mogl cos ocenic w zgodzie z faktami a nie wedlug swego wyobrazenia.

effu...@gmail.com

W dniu niedziela, 4 marca 2018 10:01:19 UTC użytkownik mali...@gmail.com napisał:
> Kolesi szukaj w piaskownicy. Nie masz bladego pojecia o czym piszesz. I jak juz wczesniej napisalem nie mam potrzeby edukacji twojej bys mogl cos ocenic w zgodzie z faktami a nie wedlug swego wyobrazenia.

Wał ależ kocurek z ciebie, pazurkami broni swojej kuwetki. Nikomu nasiusiać nie pozwoli.
A dlaczego to o czym pisze uważasz, że dotyczy ekonomii? Nie wiem gdzie studiujesz. Mnie tam gdzie studiowałem nauczyli, że ekonomia nie jest nauką o zarabianiu pieniędzy. To giełda służy do zarabiania pieniędzy. Tak więc jeśli w twojej szkole wciskają, że jak się nauczysz ekonomi to zarobisz miliony na giełdzie, to zmień szkołę. Po tej twojej uczelni jest wysoce prawdopodobne że zostaniesz tylko biednym grupowym filologiem.

mali...@gmail.com

raczej nie grozi mi to. Jak wskażesz mi w mojej wypowiedzi choć jeden zwrot wskazujący na odniesienie sie do zarobku to postawię ci litr dobrego alkoholu. Jeśli zaś ty uważasz, że giełda służy tylko i wyłącznie do zarabiania to jesteś zwyczajnie głupi.

asnej...@gmail.com

Furtak „gratulacje” za zmianę zarządu aeroklubu.
Jednego już dekomunizowałeś.

effu...@gmail.com

> raczej nie grozi mi to. Jak wskażesz mi w mojej wypowiedzi choć jeden zwrot wskazujący na odniesienie sie do zarobku to postawię ci litr dobrego alkoholu. Jeśli zaś ty uważasz, że giełda służy tylko i wyłącznie do zarabiania to jesteś zwyczajnie głupi.

Ale to kocurek ma długi w wykazywaniu moich ekonomicznego analfabetyzmu. Kocurek już wie, że lepiej mieć długi niż krótki. Ale pokazać co ma nie chce?
Już zobaczyliśmy, że kocurek o ekonomii nie ma pojęcia, może się zna przynajmniej na giełdzie?
Skoro najpierw odnosiłeś się do giełdy wywodząc brak zainteresowania naszym rynkiem, to obecnie mam rozumieć, że dla ciebie giełda w ogóle nie ma nic wspólnego z zarabianiem?

A gdzie ja stwierdziłem, że giełda służy tylko do zarabiania pieniędzy. Ale załóżmy.
Ja twierdze, że giełda służy tylko do zarabiania pieniędzy.
Kochany kocurek twierdzi, że giełda służy nie tylko do zarabiania pieniędzy.
Logicznie, które z tych zdań wymaga rozwinięcia, czyli może być dowodem wobec drugiego?

Jak z tego wybrniesz to może umówimy się na zieloną wróżkę i wszystkiego najlepsze kotku.

takici...@gmail.com

Furtak „gratulacje” za zmianę zarządu aeroklubu.
Jednego już dekomunizowałeś

On nie zmienił, tylko nas podpuścił. Adam nie złożył oświadczenia lustracyjnego i zrezygnował z zarządu 12 stycznia 2018 r. Było to na stronie AP przed wpisem Furtaka. Termin był do 13 grudnia. Ostatecznie groźba odmowy przyznania dotacji przez ministra odsunęła od korytka. Jest to na stronie AP. Wcześniej rezygnował z komisji rewizyjnej Mirosław. Furtak o kogo ci chodziło. Kogo chcesz deubekizować jeszcze. Włodzimierza? Ciągle coś nowego wychodzi.
https://www.tvn24.pl/ipn-odkryl-12-tys-nieznanych-dotad-akt-agentow-wywiadu-wojskowego-prl,820646,s.html

furtak

Akurat byłem po walnym w swoim aeroklubie i widząc głosowania na cztery ręce tak sobie chlapnolem.

furtak

Rozumiem ze o trenejro chodziło jeśli tak to trenerem może być ?

takici...@gmail.com

Rozumiem ze o trenejro chodziło jeśli tak to trenerem może być?

No niby tenejrem może, ale teraz wybory. Mogą wykopać. No wiesz jak jest, sekretarze kradną, kochanki księgowe blondynki, złodziej na złodzieju, CBA, dubajowe córeczki w sekretariacie, transfery przez białego misia, leszczynskie grunta. Nie sposób tego gówna co wyszło za W zapamiętać. Od dwóch lat nikt z ważnych PiSków nie chce wspólnego focia. Nie chce potem śmierdzieć. CBA ciągle W uziemia. Poza komuchami wszyscy wkurwieni na maksa na W. Chcą w końcu wywieść taczkami. Podobno mają jakiegoś kandydata na prezcia. Coś w stolycy mamroczą o jakiś nowych kwitach z komuchowego wywiadu. Aż tak bardzo tego gówna nie obserwuje. Słucham tylko co szemrają. Byłem ciekaw co masz. Ale coś wydygałeś. Szykują dużą ostrą akcje na W. Będzie się działo śmieszniej niż w twoim Aeroklubie. Ten cały W to dopiero przeszedł do historii lotnictwa. I za sto lat będą nim straszyć dzieci w modelarniach.