Śmigło do Octagona

marti

Pytanie do latających z Octagonem.
Jakie dobre śmigło 3 łopatowe głównie do przelotów ?
Jak jest z wrażliwością na owady piasek czy trawę przy normalnym lataniu ?
marti

Paweł

Jeżeli chodzi o cene i wytrzymałość rusłan
Ale najlepszy stosunek ceny do jakości to werenc a i śmigło jest w miarę wytrzymałe jak na swoją niska wagę
Peszke nie ma co się oszukiwać delikatnie jak cholera, piasek i peszke zapomnij
Rusłan i werenc co najwyżej zmatowieje
Jak masz pieniądze pewnie jeszcze jest spoko eprops ten którego zakłada tf do air conteption

Conrado

Ja mam Peszke PX 1300/640L-3B. Jestem zadowolony. Nie mam pojęcia jak z
odpornością na piasek, bo mamy trawiaste lotnisko. Owady też w nim dziur nie
robią (nie testowałem z jelonkiem rogaczem). Jak pociągniesz nim o oplot, to
uszkodzisz. Osobiście jego "delikatność" określam na poziomie średnim.
Śmigło lekkie, szybko się wkręca. Przy wkręcaniu ciąg zapewnia przy niższych
obrotach niż dwułopatowe (moje wrażenie). Na przelotach sprawne i
komfortowe. NISKIE WIBRACJE! Ładne :)

Conrado

nc-ko...@netcologne.de

Witam Marti,
temat smigla do Octagona byl tu juz ze dwa razy ;-).Ja nakleilem waska tasme 3M na krawedz natarcia Peszke,tak dla spokojnosci,chodz nie bylo narazie do tego wyraznego powodu.
Pozdrowienia Artur

Conrado

> Peszke nie ma co się oszukiwać delikatnie jak cholera,

Nie jest aż tak delikatne - bez przesady :). Nie jest to jednak sztacheta
jak co niektóre. Polecano naklejane taśmy na natarcie, ale w moim przypadku
nie ma zupełnie potrzeby na takie zabiegi.
Lekkość i pewna doza delikatności według mnie jest potrzebna. Przy mocnej
wywrotce nie obetnie mi głowy, dłoni, czy stopy (w każdym razie szansa jest
mniejsza, niż przy cięższych lub bardziej topornych śmigłach).
Liczy się dla mnie to, by w razie "W" śmigło poszło jak najszybciej w pył a
jego szczątki, dzięki małej wadze, miały małą ilość energii do wytracenia.
Miałem kiedyś akcję z "ciałem obcym" w śmigle. Gdybym nie miał lekkiego i w
miarę delikatnego śmigła, to nie wiem czy bym tu teraz pisał (na szczęście
puściło śmigło).

Conrado

Przemo Boosh

Bierz Peszke 1300/640 - bardzo fajne śmigiełko.
Jak.coś to oklejam natarcia specjalną taśmą woodcomp - nie do zdarcia.
Pozdrówka
Przemo

hak...@interia.pl

Na ścianę lepiej wygląda drewniane a nawet okute blachą .

Paweł

W temacie peszke
https://drive.google.com/file/d/1WAZxm4gVf69MjFZKUFA8yjOE0hyGfeLb/view?usp=drivesdk
Wiele nalatane nie ma, bez gazowania na ziemi, nigdy nie bawie się w żadne grzanie napędu na plecach/ziemi na plecy/trajke szybka przegazówka wchodzi na obroty to ok ogień i lece
Coś takiego jest nie do pomyślenia na rusłanie/werencu/e-propsie

memorio...@gmail.com

Tobniestety jest czeste zjawisko w smiglach peszke,poprostu powietrze pod zelkotem.Latwo mozna to uzupelnic zywica.

Conrado

Abstrahując od delikatności, to śmigło na zdjęciach wygląda na ewidentnie
naprawiane już kiedyś (może to sprawa samego foto, ale...).

Conrado

Tomasz Pieciukonis

Cześć. Miałem na Octagonie śmigło Peszke dwie łopaty 125 od Mostera z ,,chwilowego'' braku swojego śmigła (dzięki Norbi :) . Później wróciło moje z serwisu też peszke, ale 130 trzy łopaty. Więc może to nie porównanie, ale zawsze jakieś info. Mogę powiedzieć że trójłopatowe jest cichsze, kręci o jakieś 450 obrotów mniej i co jest dla mnie najważniejsze, to ma bardzo fajny niski ton (dzwięk) pracy. To od Mostera bardzo dziwnie buczało, nieprzyjemnie. Może przy 130 ton by był inny. Do tej 130 trójłopatki to niestety platforma do przewozu, bo nijak zapakować się nie da do kombiaka. A co do delikatności to około 25h i niewielkie rysy. Startowisko trawiaste. Pozdrawiam sersecznie. Tomek Pieciukonis.

marti

Dzięki wszystkim za opinie.Utwierdziły mnie w pierwotnym zamiarze i śmigło Peszke
już w drodze.
Przydałoby się jakieś zdjęcie naklejonej taśmy na końcówke.
Pozdrawiam
marti

ppgs...@gmail.com

Nie na koncowke tylko na krawedz natarcia...

Przemo Boosh

Pisz na model...@wp.pl - ogarnę Ci to jak chcesz

A jak popsujesz to naprawię:
https://www.facebook.com/%C5%9Amig%C5%82a-kompozytowe-Naprawa-i-wywa%C5%BCanie-910131902352001/

Pozdrówka
Przemo

hak...@interia.pl

Na własnych błędach postanowiłeś .......

Przemo Boosh

O coś Ci chodzi czy tak "se" piszesz?

marti

W dniu czwartek, 23 listopada 2017 21:17:41 UTC+1 użytkownik ppgs...@gmail.com napisał:
> Nie na koncowke tylko na krawedz natarcia...

Jest to "oczywista oczywistość" ,
banałem jest oklejenie krawędzi poza końcówką ( wingletem), problem jest jak
pisze kolega Marecki oklejenie końcówki.
marti