Wysokość Prędkość i Wario w zegarku

alex86

Hej nabyłem ostatnio smartwatcha w promocji i chętnie użyłbym go do latania.

Może możecie polecić jakąś aplikację która ma w sobie prędkość wysokość i wario? Znalazłem jedną ale słabo łapie wysokość - mocno przekłamuje.

Są też oddzielne do wysokości i prędkości ale nie chcę w powietrzu przeskakiwać po aplikacjach.

Może mamy jakiegoś sprytnego programistę w środowisku paralotniarskim co by szybko ogarnął temat i stworzył apke wyświetlającą 3 główne parametry bazując na aplikacji zainstalowanej w telefonie?

poniżej fotki jak wygląda to co znalazłem.

https://goo.gl/photos/vY5XPdYrkgEhm7U4A

Pozdrawiam,
Kamil

Chudy89

Jest coś takiego https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ns31.ppgpswear&hl=pl dodatek do PPGpS, ale nie wiem jak się spisuje.
Message has been deleted

Jakub Mendys

W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 20:01:01 UTC+2 użytkownik alex86 napisał:
Próbowałem używać zegarka Garmin Fenix w lataniu, który ma wbudowany barometr i m.in. funkcje vario.

Krótko, moim zdaniem:
1) jako wario nie nadaje się zupełnie (za wolny czas reakcji).
2) generalnie niewygodnie korzystać z zegarka w czasie latania, nawet jeśli założysz go wyświetlaczem od wewnętrznej strony dłoni
3) jako wysokościomierz jest ok,
4) najlepiej z wszystkich funkcji sprawował się do rejestracji lotów
5) wgrałem sobie na niego mapkę ze strefami powietrznymi, ale jeszcze nie próbowałem używać do nawigacji (patrz pkt. 2 powyżej).

Adam Grzegorczyk

Pytanie jaką dokładność ma baro w tym zegarku, bo to może być temat nie do przeskocznia. Same aplikacje polegają na odczycie modułu baro, dostarczone przez API i bardzo wątpię, aby zmiana aplikacji coś zmieniła (góra uśrednianie i bardziej restrykcyjne filtrowanie pomiarów, ale oczywiście kosztem czułości i opóźnienia odczytów).
Druga rzecz - z mojej praktyki (robię coś podobnego na arduino) wynika, że wokół ręki powietrze jest bardzo zaburzone i wariometr umieszczony w okolicy nadgarstka strasznie wariuje. To samo urządzenie na kolanie daje już sensowne odczyty. Proponowałbym zrobić analogiczny eksperyment. Ew. jeśli dogrzebałbyś się do oznaczenia układu baro to daj znać co tam siedzi.

Chodziło mi po głowie zrobienie czegoś takiego, z tym, że zegarek byłby tylko wyświetlaczem, samo urządzenie pomiarowe byłoby umieszczone w innym (spokojniejszym) miejscu, a dane byłyby przesyłane bezprzewodowo. Niestety na razie nie bardzo mam czas na naukę programowania androida - odkładam temat na jesień raczej.

pzdr, Adam

Jakub Mendys

W dniu wtorek, 28 marca 2017 11:58:13 UTC+2 użytkownik Adam Grzegorczyk napisał:
> Druga rzecz - z mojej praktyki (robię coś podobnego na arduino) wynika, że wokół ręki powietrze jest bardzo zaburzone i wariometr umieszczony w okolicy nadgarstka strasznie wariuje.

Słuszna uwaga! Barometr w moim zegarku jest dość czuły - nie ma problemu z odczytem różnic ciśnienia +/- 1m mierzonego W POKOJU, ale już np. przy pomiarze wysokości podczas żeglowaniu na wodzie (płaskiej przecież) pokazuje różnice wysokości +/- 5m (np. od 8m-20m).

AlexF

Dne úterý 28. března 2017 12:14:15 UTC+2 Jakub Mendys napsal(a):

> Słuszna uwaga! Barometr w moim zegarku jest dość czuły - nie ma problemu z odczytem różnic ciśnienia +/- 1m mierzonego W POKOJU, ale już np. przy pomiarze wysokości podczas żeglowaniu na wodzie (płaskiej przecież) pokazuje różnice wysokości +/- 5m (np. od 8m-20m).

+/- 1m to jest raczej dość nie czuły...

Alex