Lustrznka dla amatora

ka...@vp.pl

Witam!
Od niedawna zajmuję się fotografią. Fotografuję wszystko, miejsca,
ludzi, roślinność. Szukam jednak odpowiedniego sprzętu do robienia
coraz lepszych zdjęć. Chodzi mi o lustrzankę. Czy mogłabym prosić o
pomoc w wyborze takiego sprzętu? Jaki byłby najodpowiedniejszy?
Tym samym szukam odpowiedniego programu do obróbki. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.
Katrh.

Agent

Użytkownik <ka...@vp.pl> napisał w wiadomości

Mało danych o potrzebach. Chociażby za ile.

John Smith

ka...@vp.pl napisał(a):

Masz jakieś ograniczenia (budżet, rozmiary, waga sprzętu), czy możemy
poszaleć?

--
Mirek

ka...@vp.pl

On 25 Mar, 11:08, "Agent" <wprzyjem...@onet.ue> wrote:
> Użytkownik <ka...@vp.pl> napisał w wiadomościnews:83e29be7-21da-458a...@r33g2000yqn.googlegroups.com...

Cena nie gra dużej roli. Chodzi mi o jakość. Jak już wspomniałam
fotografuje wszystko.

ka...@vp.pl

John Smith

ka...@vp.pl napisał(a):

> W pewnym sensie możemy "poszaleć". Liczę na pomoc.

W takim razie może zacznij od takiego zestawu:
http://www.allegro.pl/item585820712_canon_eos_5d_mark_ii_24_105_l_4_canon_polska.html
Po paru miesiącach używania będziesz wiedziała czego Ci ewentualnie brakuje.

--
Mirek

a402

to ka...@vp.pl
ka...@vp.pl pisze:

Nic nie piszesz o pieniądzach.
Polecam Nikon D700 i PS CS3.
Przegladarka irfanview.

A jak jednak kasa ma znaczenie to D60 lub D90 i PS CS3.
Przegladarka irfanview.

jian

Z d700 dostanie już NXcapture (do d300 dodają)
które na początek wydaje mi się że wystarczy, daje duże możliwości nie
koniecznie trzeba inwestować w PS`a

a402

to ka...@vp.pl
ka...@vp.pl pisze:

> Cena nie gra dużej roli. Chodzi mi o jakość. Jak już wspomniałam
> fotografuje wszystko.

odpowiedziałem Ci wczesniej, ale skoro cena nie ma znaczenia to:

Stabilny statyw !

aparat D700

kilka obiektywów
Nikkor 24-70
Nikor 70-200
Nikkor 85 1,4

jakas lampa
SB900

program do obrobki
PS SC3

jakies fiktry polaryzacyjne

kilka książek:
http://www.f5-ksiegarnia.pl/Books,ViewBook,169.html?s=2
http://www.fotoszop.pl/Produkt.aspx?pid=282
http://helion.pl/ksiazki/focwsk.htm
http://helion.pl/ksiazki/obrcy4.htm

Masz wszystko co potrzebne na początek.

Agent

Użytkownik <ka...@vp.pl> napisał w wiadomości

Brak ceny to tez mało. Jak zalezy Ci na jakości to można kupic karton stałek
L-ek + dobra puszka i masz jakość jak ta lala. A tak poważnie jak nie wiesz
co chcesz to kup sobie jakąś tanią lustrzankę + obiektyw kitowy lub trochę
lepszy porób trochę zdjęć i będziesz widzieć czego Ci potrzeba. Bo zdjęcia
dobre jakościowo samym aparatem się nie zrobi.

a402

to ka...@vp.pl
ka...@vp.pl pisze:

> Cena nie gra dużej roli. Chodzi mi o jakość. Jak już wspomniałam
> fotografuje wszystko.

Albo D700 z obiektywem 50 1,4. Reszte sam wybierzesz po jakims czasie.

Marek Wyszomirski

<ka...@vp.pl> napisał:

>Cena nie gra dużej roli. Chodzi mi o jakość. Jak już wspomniałam
>fotografuje wszystko.

To zapewne potrzebujesz całego zestawu aparatów. Aparat idealny do
fotografowania architektury może niezbyt dobrze się sprawdzić np. na
zawodach sportowych. Można wprawdzie zmieniać obiektywy, ale i pewne cechy
korpusu są istotne dla jego przydatności w konkretnych zastosowaniach. To
tak jak z nożem kuchennym - jeśli będzie dobry do krojenia chleba, przy
obieraniu ziemniaków zapewne zbyt wygodny nie będzie.
Jeśli chcesz uzyskać rozsądne odpowiedzi - napisz jak najwięcej o swoich
potrzebach. Jeśli np. przewidujesz fotografowanie zawodów sportowych -
szybkość działania AF będzie bardzo istotna, na koncertach - spisywanie sie
aparatu przy wysokich czułościach matrycy, w teatrze - cicha praca migawki i
AF, przy makro - duży, wyraźny obraz na matówce a i Live View z odchylanym
ekranikiem będzie mile widziane...
Są też cechy których wybór zależy od indywidualnych preferencji - jedni wolą
aparaty duże i w miarę ciężkie (stabilniejszy i wygodniej się tzryma -
zwłaszcza jeśli ktoś ma duże dłonie), inni wolą spztręt możliwie mały i
lekki (bo mniej miejsca w torbie zajmuje i lżej się po górach z tym
biega)...

--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (wysz...@toya.net.pl)

Titus_A...@somewhere.in.the.world

In article <49CA12E0...@op.pl>, a402 <zor...@op.pl> wrote:

> odpowiedziałem Ci wczesniej, ale skoro cena nie ma znaczenia to:

[...]

> Masz wszystko co potrzebne na początek.

No, ale dlaczego sie ograniczac?

Moze od razu nie wejsc w sredni format?

TA

Pawel_W

On 25 Mar, 11:42, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

> [...]
>
> No, ale dlaczego sie ograniczac?
>
> Moze od razu nie wejsc w sredni format?

Ale dlaczego się ograniczać? Może od razu MF?
To w sumie taniej nawet niż lepsze lustrzanki APS-C:
http://www.allegro.pl/item589633362_sinar_f_4x5_cala.html

Chociaż, chyba nie warto inwestować w coś mniejszego niż 8x10" :DDD

adam

Użytkownik katrh napisał
==============================

Jeśli masz za sobą kompakt to najlepszym rozwiązaniem może okazać sie
Panasonic G1 - lustrzanka niekoniecznie. Popatrz na ten aparat w jakimś
sklepie.
Od pojawienia się na rynku G1 jest to moim zdaniem idealna alternatywa dla
lustra i sensowny/konsekwentny krok od fotografii z użyciem aparatów
kompaktowych.
Różnicę w jakości odczujesz jako potężny kop, a w obsłudze będzie jak
dotychczas.
Lustrzanka jest niezastąpiona jeśli ma się świadomą i realną potrzebę użycia
konkretnego szkła. Tam gdzie się potrzebuje jakiegoś specyficznego
rozwiązania dSLR nadal bedzie mieć przewagę (przynajmniej do momentu w
którym Panasonic poszerzy ofertę odpowiednich szkieł).

Programy - Picasa moze wystarczyć.
Jeśli nie wystarcza to Photoshop Elements zrealizuje prawie każdą
zachciankę.
Wszystko powyżej - OK ale analogicznie do aparatu, gdy się wie do czego i po
co.

adam

see_you

<ka...@vp.pl> wrote in message

> [...]
> Mało danych o potrzebach. Chociażby za ile.

Cena nie gra dużej roli. Chodzi mi o jakość. Jak już wspomniałam

=======

Najbardziej odpowiednie dla amatora beda:
Nikon D700
Sony A900
lub EOS 5Dmk2 + np. 24-105/4L i 70-200/2.8L na poczatek.
Reszta, to druga liga...
Najwieksza iloscia dobrych obiektywow dysponuje Canon i Nikon,
do Sony jest niewiele dobrych szkiel.
Nie zapomnij o szybkich i duzych pamieciach do aparatu
i dobrym monitorze do obrobki zdjec,
dobry monitor ulatwi Ci prace tak bardzo jak dobry aparat.
Odloz sobie na to ponad 20 tys. zlotych.
--
see_you

adam

Użytkownik "see_you" napisał

> [...]
> i dobrym monitorze do obrobki zdjec,
> dobry monitor ulatwi Ci prace tak bardzo jak dobry aparat.
> Odloz sobie na to ponad 20 tys. zlotych.

No a gdzie jakiś TS - toć nie zawsze da się nie pokrzywić wieży jakiemuś
zamku czy kościołu ?
No a gdzie jakieś MP-E - przecież makro człowiek sobie zawsze chętnie
machnie ?
; )
To jeszcze z dycha poleci.

adam

osiek

see_you pisze:
no jak to do Sony niewiele dobrych szkieł jest.. parka Zessów 16-35 i
27-70 no i g70-200.. tylko dwie dychy to będzie mało razem z 900 to by
trzeb podwoić tą kwotę ale co to dla amatora (miłośnika zdjęć dobrych)
dla którego koszt się nie liczy ;)

see_you

"adam" <jestem_dziwak...@otrzymywac.maile.com> wrote

Zabawa w fotografie nigdy nie byla tania, niestety.
Pobawilem sie A900 i od tego czasu FF spedza mi sen z powiek,
rownolegle robione fotki moim 400D wydaly mi sie nieco kaprawe,
pomimo 70-200/4IS...
--
see_you

<889362c6-e50c-4b34...@g38g2000yqd.googlegroups.com>,
Pawel_W <pawe...@gmail.com> wrote:

> Ale dlaczego się ograniczać? Może od razu MF?

A MF to nie jeste sredni format?

TA

Kot Prezydenta

Użytkownik <ka...@vp.pl> napisał w wiadomości

A czego brakuje ci dziś w twym sprzęcie ? Jak już bedziesz wiedział czego ci
brakuje to możena dobrać odpowiedni sprzęt, może wcale nie potrzebujesz
lustrzanki, może na początek wystarczy podręcznik fotografi ?

p47

Skoro pytajaca o porade w tej sprawie pyta i do tego w takiej ogólnej formie
to najpewniej jest dośc początkującą amatorką, nieswiadomą jeszcze zarówno
swoich potrzeb, jak i rozmaitych wyrafinowanych mozliwości, jakie oferuje
obecny na rynku sprzęt. Bo gdyby była doświadczona, to zapewne sama
potrafiłaby wyrobić sobie bardziej konkretne zdanie na ten temat.
A więc w takiej sytuacji mZ jedyna sensowną poradą jest zaproponowanie Jej,
aby kupiła sobie w zasadzie dowolna z obecnych na rynku lustrzanek entry
level i samemu przekonanie się:
1. czy zabawa na powazniej w foto Ja dalej bawi?;-)
2.czy w ogóle lustrzanka to jest to, czego jej brakuje?
3. co w tej prostej lustrzance Ją uwiera, czego brakuje?

Nie ma sensu wybierac teraz na ślepo sprzet wyzszej klasy, bo to loteria.
A jesli , po obeznaniu się z lustrzankami i sprecyzowaniu potrzeb zechce
Pytajaca przejść do wyzszej ligii to jeśli nie sama będzie wiedzieć, czego
chce, to przynajmniej wiedziec będzie, o co pytać. A przy odsprzedaży
prostego sprzetu mniejszą stratę poniesie, niżby miała teraz w ciemno
inwestowac w droższy zestaw, z tórego moze byc niezadowolona.

p47

tompac

> do Sony jest niewiele dobrych szkiel.

Możesz rozwinąć?

--
www.szumofobia.pl
www.autofocus.pl

Gotfryd Smolik news

On Wed, 25 Mar 2009, adam wrote:

> Programy - Picasa moze wystarczyć.
> Jeśli nie wystarcza to Photoshop Elements zrealizuje prawie każdą zachciankę.

Tak czy siak polecałbym popróbowanie - bo nie każdy program jest
kompatybilny z każdym użyszkodnikiem :)
Siakoś chwilowo wolę sobie wyeksportować obrazek z PSE do Paint.NET
albo GIMPa (PSE kupiłem z powodu ACRa).

pzdr, Gotfryd

Akarm

Gotfryd Smolik news napisał(a)
> Siakoś

Zamiast "J" napiałeś "Si". Pierwszy raz spotkałem się z tak nietypowym
uszkodzeniem klawiatury. Czytaj posty przed wysłaniem. :)

--
Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

adam

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał

> Tak czy siak polecałbym popróbowanie - bo nie każdy program jest
> kompatybilny z każdym użyszkodnikiem :)
> Siakoś chwilowo wolę sobie wyeksportować obrazek z PSE do Paint.NET
> albo GIMPa (PSE kupiłem z powodu ACRa).

Racja, ale do PSE jest chyba najwięcej wszelkiego rodzaju tutoriali, a to
maksymalnie pozwala skrócić czas na dojście do przyzwoitych efektów.

adam

Krzysiek Supera

Użytkownik "jian" <ji...@poczta.fm_nie_dla_spamu> napisał w wiadomości

> [...]

A dlaczego nie D80?

pozdrawiam

xD

a402

to Krzysiek Supera
Krzysiek Supera pisze:

Nie maja znaczernia koszty wiec dlaczego d80 a nie d90?
Ja mam d80 ale mnie koszty ograniczaja.

Gotfryd Smolik news

On Wed, 25 Mar 2009, Akarm wrote:

> Gotfryd Smolik news napisał(a)
>
> Zamiast "J" napiałeś "Si". Pierwszy raz spotkałem się z tak nietypowym
> uszkodzeniem klawiatury. Czytaj posty przed wysłaniem. :)

Raczej Tobie zepsuł się słownik wyrazów dawnych ;)
A znaczenie owo słowo ma z akcentem na "jakoś inaczej" bądź
"jakoś przeciwnie".

pzdr, Gotfryd

see_you

"tompac" <tompac...@autofocus.pl> wrote in message

> Możesz rozwinąć?

A co mam rozwijac? To nie ja kupilem A900 tylko moj znajomy,
wiec to jego bol z glowy, ze obiektywy po starym Sony i Minolcie
musial rozdac po rodzinie a kupil zyleciarski zoom 24-70
i 50/1,4 a wiec ma cos na otarcie lez...
Ale, chyba nie masz watpliwosci, ze szklarnia do Sony A900 w porownianiu
ze szklarnia do EOSow jest uboga?
--
see_you

see_you

"p47" <pgor...@bezspamu.wp.pl> wrote in message

> Skoro pytajaca o porade w tej sprawie pyta i do tego w takiej ogólnej
> formie to najpewniej jest dośc początkującą amatorką, nieswiadomą jeszcze
> zarówno swoich potrzeb, jak i rozmaitych wyrafinowanych mozliwości, [...]

Chyba zartujesz.
To bylaby pierwsza, nieswiadoma swoich potrzeb kobieta jaka spotkalem...
--
see_you

p47

Użytkownik "see_you" <ca...@eos.trzy> napisał w wiadomości

;-))

No, ale mimo wszystko jednak weź pod uwagę, ze dyskusja jest o lustrzankach,
a nie o wysokich brunetach czy kremach rewitalizujących ;-)

p47

Akarm

Gotfryd Smolik news napisał(a)

Ciekawy sens miałoby wtedy zdanie: "jakoś inaczej chwilowo wolę sobie
wyeksportować obrazek z PSE do Paint.NET albo GIMPa". :)
Hehe, mógłbyś dosłownie zacytować definicję z podaniem źródła?

Zanim zaczniesz kombinować, zerknij tu:
http://sjp.pwn.pl/lista.php?begin=siak

--
Akarm

http://www.bykom-stop.avx.pl

nb

Też bym prosił o rozwinięcie. Nie dość że mam wątpliwości,
to jeszcze absolutnie nie mam pojęcia. Czy tych szkieł
do Sony jest niedostateczna ilość, brakuje czegoś
podstawowego i niezbędnego?

Właśnie mam przed sobą plakat z 26 obiektywami do Sony.
Są zoomy i stałki o różnych długościach i jasnościach,
makro, szerokokątne, telekonwertery. reflex 500mm.

Buuu...ale 100mm (odpowiednik 150) tylko w wersji makro.
A 150 to mój ulubiony obiektów, Jedyny, którym udawało się
robić dobre zdjęcia (w moim przypadku zdjęcia robi sprzęt
a nie ja, również herbata jest słodka od cukru a ja jedynie
mieszam). Do EOSa pewnie takowy istnieje, tak?

--
nb

see_you

"nb" <nob...@nowhere.net> wrote in message

> [...]
> do Sony jest niedostateczna iloĹ Ä , brakuje czegoĹ
> podstawowego i niezbÄ dnego?
>
> WĹ aĹ nie mam przed sobÄ plakat z 26 obiektywami do Sony.
> SÄ zoomy i staĹ ki o róşnych dĹ ugoĹ ciach i jasnoĹ ciach,
> makro, szerokokÄ tne, telekonwertery. reflex 500mm.

> Buuu...ale 100mm (odpowiednik 150) tylko w wersji makro.
> A 150 to mĂłj ulubiony obiektĂłw, Jedyny, ktĂłrym udawaĹ o siÄ
> robiÄ dobre zdjÄ cia (w moim przypadku zdjÄ cia robi sprzÄ t
> a nie ja, rĂłwnieĹź herbata jest sĹ odka od cukru a ja jedynie

> mieszam). Do EOSa pewnie takowy istnieje, tak?

(Tylko prosze - ustaw jakies rozsadne kodowanie...)
Nie wiem co mam rozwinac - ze niby do A900 szkiel jest znacznie
mniej niz do jakiegokolwiek EOSa? Toz to truizm
a jesli wziac pod uwage podaz z uwzglednieniem rynku szkiel uzywanych,
to A900 i EOSy dzieli przepasc.
Wybierz sobie co potrzebujesz:
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-Lens-Reviews.aspx
- a to jeszcze nie wszystkie...
--
see_you

Gotfryd Smolik news

On Thu, 26 Mar 2009, Akarm wrote:

> Zanim zaczniesz kombinować, zerknij tu:
> http://sjp.pwn.pl/lista.php?begin=siak

Zerknąłem przed wysłaniem poprzedniego postu (naprawdę).
Fakt "nieistnienia" konkretnej formy nie dowodzi jej śmierci :]
Polecam praktykę:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=siakis+OR+siaki%9C&num=100

pzdr, Gotfryd

Akarm

Gotfryd Smolik news napisał(a)

1. Nie bardzo rozumiem, po co ten link, czego ma dowieść? Że nieuki i
ignoranci, chcąc zabłysnąć, zamiast "jakiś" czy "jakieś" używają "siakiś" i
"siakieś"? Zgadzam się.
2. Nie mozna mówić o śmierci czegoś, co nigdy nie istniało.
3. Więcej nie mam zamiaru wyjaśniać. ;)

--
Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Gotfryd Smolik news

On Fri, 27 Mar 2009, Akarm wrote:

> 1. Nie bardzo rozumiem, po co ten link, czego ma dowieść? Że nieuki i
> ignoranci, chcąc zabłysnąć, zamiast "jakiś" czy "jakieś" używają "siakiś" i
> "siakieś"? Zgadzam się.

Ano, do swojej prywatnej listy możesz mnie tam dopisać ;) (też używam
i jak widać umyślnie).

> 3. Więcej nie mam zamiaru wyjaśniać. ;)

Zgoda :)

pzdr, Gotfryd

Marcin Fal

On 26 Mar, 21:44, nb <nob...@nowhere.net> wrote:

> Też bym prosił o rozwinięcie. Nie dość że mam wątpliwości,
> to jeszcze absolutnie nie mam pojęcia. Czy tych szkieł
> do Sony jest niedostateczna ilość, brakuje czegoś
> podstawowego i niezbędnego?

To może ja podpowiem.
Paradoksalnie jeśli pieniądze nie grają większej roli to szklarnia
Sonego nie wypada najgorzej.

Są fajne szkła CZ16-35, CZ24-70 i 70-200G.
Jest sporo stałek, choć, praktycznie wszystkie z wyjątkiem chyba tylko
300mm 2.8 mają stary napęd śrubokrętowy, to co prawda nie wpływa na
jakość obrazowania, ale na komfort pracy już tak.

Największy problem ze szkłami od Sonego to tzw. średnia półka.
Nie ma odpowiedników:
50 1.8, 35 2.0, 85 1.8, 200 2.8.

Mówię tu o nowych szkłach, zawsze można próbować upolować używane (z
wyjatkiem 85 1.8 którego nigdy w tym systemie nie było), ale życzę
powodzenia w polowaniu na 35 2.0 i 200 2.8.

Brakuje zoomów ze średniej półki. Takich odpowiedników:
17-40 4.0, 24-105 IS 4.0, 70-200 IS 4.0.

Dużo obiektywów to przefarbowane Tamrony:
11-18, 55-200, 18-200, 18-250, 28-75,

Niektóre odpowiedniki są znacznie droższe w Sony. Vide:

Sony 70-200 2.8 G SSM vs EF 70-200 2.8 L
Sony 70-300 G SSM vs EF 70-300 IS USM vs Nikkor 70-300 AF-S VR

Ale żeby nie było Sony ma też parę perełek:

CZ16-80, CZ85 1.4, CZ135 1.8, wspomniany 70-300 G SSM, 70-400 G SSM.

Wszystkie szkła Minolty/Sony można znaleźć miedzy innymi tutaj:

http://www.mhohner.de/sony-minolta/lenses.php?ov=1

Tak że wybrać się da. Choć w zazwyczaj w Canonie i Nikonie jest taniej
- przy czym często Sony/Minolta jest lepsze optycznie.
Pamiętajmy też że w Sony wszystkie obiektywy otrzymują stabilizację
gratis.

Sony to rewelacyjny system - ale pod warunkiem świadomego wyboru i
znajomości jego ograniczeń.

nb

U mnie kodowanie w porządku. Ty natomiast powinieneś pogooglać
"Microsoft Windows Mail 6.0" + kodowanie + mime i te okolice.
Nie mam windowsa i nie wiem jaki konkretnie link może być pomocny.

> Nie wiem co mam rozwinac - ze niby do A900 szkiel jest znacznie
> mniej niz do jakiegokolwiek EOSa? Toz to truizm

Oj, znowu oceny... Ja nie znam rynku obiektywów i dlatego się pytam.
tak samo jak poprzednik.

> a jesli wziac pod uwage podaz z uwzglednieniem rynku szkiel uzywanych,
> to A900 i EOSy dzieli przepasc.

Mam to rozumieć tak, że obiektywy do EOSa ma 95% sklepów a do alfy
np tylko 25% albo 10%. Czy jeśli znajdę stałkę 150 mm f2.8 to w 75%
będą do EOSa a w 25% do Sony?

> Wybierz sobie co potrzebujesz:
> http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-Lens-Reviews.aspx
> - a to jeszcze nie wszystkie...

Widzę, że niemal dwa razy tyle co na moim plakacie do Sony,
I jest tam "Canon EF 100mm f/2.0 USM Lens", którego potrzebuję,
a którego nie ma Sony.
No, dopiero teraz mniej więcej rozumiem o co chodzi :-)
Dzięki!

--
nb

Marcin Fal

On 25 Mar, 17:15, "see_you" <ca...@eos.trzy> wrote:

> do Sony jest niewiele dobrych szkiel.

Akurat dobrych to jest wystarczająco dużo.
Braki są w tych średnich.

see_you

"Marcin Fal" <marci...@gmail.com> wrote in message

====
Sorry, moze niedokladnie sie wyrazilem, jak wspomnialem, to nie moja
dzialka,
A900 bawilem sie tylko przelotnie. Faktem jest, ze kiedy pokazalem
znajomemu jak ja kupuje szkla, ile ich jest i jaka jest ich podaz - nowych i
uzywanych,
to szczeka mu opadla i stwierdzil j.w. - w kontekscie dostepnosci szkiel do
EOSa.
Prawde mowiac, chetnie bym sie z nim zamienil na te A900...
--
see_you

see_you

> U mnie kodowanie w porządku. Ty natomiast powinieneś pogooglać
> "Microsoft Windows Mail 6.0" + kodowanie + mime i te okolice.
> Nie mam windowsa i nie wiem jaki konkretnie link może być pomocny.

OK, drobne odhaczenie i juz widze,
ale jestes chyba jedynym, ktory stosuje tu UTF8...

>[...]

> Mam to rozumieć tak, że obiektywy do EOSa ma 95% sklepów a do alfy
> np tylko 25% albo 10%. Czy jeśli znajdę stałkę 150 mm f2.8 to w 75%
> będą do EOSa a w 25% do Sony?

Nie wiem czym dysponuja sklepy bo kupuje przez internet.
Wiem tylko, ze kiedy pokazalem wlascicielowi A900 jaki mam
wybor w EF to bardzo sie zdziwil iloscia i oferta.
Poszukaj po ebayu to zobaczysz - tylko nie polskim...
--
see_you