PROPOZYCJA: pl.rec.fantastyka.startrek FAQ [czesc 2: FAQ]

Tomek Laisar Frun'

pl.rec.fantastyka.startrek
F A Q
czyli
CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
(z odpowiedziami)

Wersja BETA (propozycja)
Opiekun FAQ: Krtek (Tomek Laisar Fruń, mailto:lai...@rpg.pl)

************
SPIS TREŚCI
************

1.0 KWESTIE TECHNICZNE: FAQ
1.1 Co to jest i dlaczego FAQ?
1.2 Po co jest to FAQ?
1.3 Skąd się wzięło to FAQ?
1.4 Czy i jak zmienia się treść FAQ?
1.5 Gdzie można znaleźć FAQ PRFST?
1.6 Kto zajmuje się FAQ?
1.7 Gdzie zgłaszać uwagi do FAQ?

2.0 KWESTIE TECHNICZNE: PL.REC.FANTASTYKA.STARTREK
2.1 Co to jest pl.rec.fantastyka.startrek?
2.2 Jak powstała PRFST?
2.3 Czy jest jakieś archiwum grupy?
2.4 Czy można czytać i pisać na PRFST inaczej niż przez news?

3.0 PRFST: NETYKIETA
3.1 Co to jest netykieta?
3.2 Co to za dziwne skróty?
3.3 Jak odpowiadać z cytowaniem?
3.4 Jak formatować swój tekst?
3.5 Jak się podpisywać?
3.6 Czy używać polskich liter?
3.7 O czym pisać na PRFST?
3.8 O czym _nie_ pisać na PRFST?
3.9 Co to jest spoiler ?
3.10 Co grozi za nie przestrzeganie netykiety i/lub FAQ?

4.0 FANDOM
4.1 Gdzie znaleźć informacje o polskich trekkerach?
4.2 Kto to jest trekker ?
4.3 Kto to jest trekkie ?
4.4 Co to jest Las Trekas ?
4.5 Co to jest Volshchan ?
4.6 Co z trekowymi konwentami w Polsce?
5.0 STAR TREK
5.1 Gdzie można oglądać ST?
5.2 Kiedy powstał pierwszy ST?
5.3 Kto to był Gene Rodenberry?
5.4 Jakie są filmy ST?
5.5 Czy jest coś jeszcze oprócz filmów ST?
5.6 Jaki jest kanon ST?

6.0 TREKNOLOGIA
6.1 Co to jest treknologia ?
5.2 Czy ST jest SF?
6.3 Co to jest technobełkot ?
6.4 Dlaczego obcy w ST są tak podobni do ludzi?
6.5 Dlaczego w ST wszyscy mówią po angielsku?
6.6 Ile było statków o nazwie Enterprise?

******************************
1.0 KWESTIE TECHNICZNE: FAQ
******************************

1.1 Co to jest i dlaczego FAQ?

Niniejszy dokument jest zbiorem najczęściej zadawanych pytań (i
odpowiedzi na nie) pojawiających się na sieciowej grupie dyskusyjnej
pl.rec.fantastyka.startrek. Dokumenty tego typu przyjęło się nazywać
"FAQ" - od angielskiego skrótu słów "Frequently Asked Questions"
(czyli właśnie "często zadawane pytania").

1.2 Po co jest to FAQ?

Oprócz oczywistych treści informacyjnych jakie zawierają
odpowiedzi, FAQ to jest także pewnego rodzaju regulaminem
obowiązującym na PRFST, a mającym na celu uporządkowanie działania
grupy.

1.3 Skąd się wzięło to FAQ?

Wersja pierwotna została spisana 14.01.1998 przez Krtka (Tomek
Laisar Fruń, lai...@rpg.pl AKA Krtek), a następnie wysłana na PRFST
jako propozycja oficjalnego FAQ i poddana pod dyskusję. Po
wprowadzeniu poprawek będących efektem dyskusji, FAQ zostało poddane
głosowaniu.

1.4 Czy i jak zmienia się treść FAQ?

Treść FAQ jest w dużej części stała, ale oczywiście zmiany są jak
najbardziej możliwe.
W celu zmiany FAQ należy wysłać na PRFST propozycję konkretnych
zmian z ich uzasadnieniem. Po dyskusji i uzgodnieniu poprawek, pojawią
się one w następnym wydaniu FAQ.

1.5 Gdzie można znaleźć FAQ PRFST?

Jak sama nazwa wskazuje, FAQ PRFST można znaleźć przede wszystkim
na samej grupie pl.rec.fantastyka.startrek, gdzie rozsyłanej jest
pierwszego dnia każdego miesiąca.
W dowolnej chwili można też po prostu poprosić kogoś z grupy (a
zwłaszcza opiekuna FAQ) o przysłanie tego dokumentu.
Oprócz tego, FAQ znajduje się także na stronie WWW pod URL-em:
http://friko7.onet.pl/ka/laisar/prfst-FAQ.txt

1.6 Kto zajmuje się FAQ?

FAQ jest wspólnym dobrem wszystkich członków PRFST, ale w celu
utrzymania porządku w tym dokumencie wybrany jest jego jeden główny
opiekun - w chwili obecnej jest nim Krtek (Tomek Laisar Fruń,
mailto:lai...@rpg.pl).

1.7 Gdzie zgłaszać uwagi do FAQ?

Wszystkie uwagi dotyczące niniejszego FAQ należy zgłaszać jego
opiekunowi lub bezpośrednio na samą grupę PRFST.

2.0 KWESTIE TECHNICZNE: PL.REC.FANTASTYKA.STARTREK

2.1 Co to jest pl.rec.fantastyka.startrek?

pl.rec.fantastyka.startrek (albo w skrócie: PRFST) jest
polskojęzyczną grupą dyskusyjną poświęconą wszelakim tematom związanym
ze Star Trekiem.

2.2 Jak powstała PRFST?

PRFST powstała dokładnie tak samo, jak większość innych grup
dyskusyjnych w Polsce - czyli została założona przez administratora
polskiego usenetu po uprzednim przegłosowaniu jej powstania przez
społeczność sieciową. Stało się to 15 października 1998 roku ok.
godziny 2.oo, a wyniki głosowania wyglądały tak:

> From: newg...@usenet.pl (Tomasz R Surmacz)
> Newsgroups: pl.rec.fantastyka.startrek
> Date: 15 Oct 1998 02:02 MET DST
>
> Wyniki pl.rec.fantastyka.startrek - 69 ważnych głosów
> Tak Nie : 2/3? >25? : Wynik? : Grupa
> --- --- : ---- ---- : ------ : --------------------------
> 65 4 : Tak Tak : Tak : pl.rec.fantastyka.startrek
> Glosy wstrzymujace sie: 3, glosy niewazne: 9

Bezpośrednim inicjatorem stworzenia grupy był Mariusz Truszkowski.

2.3 Czy jest jakieś archiwum grupy?

Oficjalnego archiwum grupy nie ma, ale można użyć serwisu DejaNews
(http://www.dejanews.com).

2.4 Czy można czytać i pisać na PRFST inaczej niż przez news?

Na PRFST można zapisać się jak na listę dyskusyjną, dzięki czemu
możliwe jest jej czytanie (i pisanie na nią) za pomocą zwykłej poczty
elektronicznej (e-mail).
W tym celu należy na adres:

mailto:majo...@newsgate.gliwice.pl

wysłać list o treści:

subscribe pl-rec-fantastyka-startrek

Po krótkim czasie listserwer powinien przysłać żądanie
potwierdzenia zapisania się na listę. W odpowiedzi należy zostawić
tylko jeden wiersz wyglądający tak:

auth ae903176 subscribe pl-rec-fantastyka-startrek adres@e-mail

Zamiast ae903176 będzie tam oczywiście jakiś inny kod
autoryzacji, a zamiast adres@e-mail widniał będzie adres konta e-
mail z którego został wysłany list do listserwera.
Aby wypisać się z listy, należy na adres:

mailto:majo...@newsgate.gliwice.pl.

wysłać list o treści:

unsubscribe pl-rec-fantastyka-startrek

Szczegóły na stronie WWW pod URL-em:
http://www.newsgate.gliwice.pl

***********************
3.0 PRFST: NETYKIETA
***********************

3.1 Co to jest netykieta?

Netykieta to zbiór powszechnie przyjętych w Sieci zasad dobrego
wychowania.

3.2 Co to za dziwne skróty?

Teksty sieciowe charakteryzują się dużą zawartością skrótów,
najczęściej (ale nie tylko) pochodzenia angielskiego. Oprócz tego,
praktycznie każda grupa (także PRFST) ma pewne własne unikalne skróty.
Oto krótki słowniczek najczęściej używanych:

- ogólne:
AFAIK - As Far As I Know (OIMW)
AFAIR - As Far As I Remember (o ile sobie przypominam)
ATSD - A Tak Swoją Drogą (BTW)
BTW - By The Way (ATSD, TSD)
IIRC - If I Remember Correctly (jeśli dobrze pamiętam)
IMHO - In My Humble Opinion (MSZ)
IMNSHO - In My Not So Humble Opinion (M(nie takim)SZ)
MSZ - Moim Skromnym Zdaniem (IMHO)
OIMW - O Ile Mi Wiadomo (AFAIK)
TIA - Thanks In Advance (z góry dziękuję)
TSD - Tak Swoją Drogą (BTW)

- PRFST:
7/9 - Siedem z Dziewięciu
DS9 - Deep Space 9
DSN - Deep Space Nine
FC - First Contact
GEN - Generations
INS - Insurrection
LL&P - Live Long & Prosper
LLAP - Live Long & Prosper
NCC - Naval Construction Contract
PRFST - Pl.Rec.Fantastyka.StarTrek
ST - Star Trek
TAS - The Animated Series
TFF - The Final Frontier
TMP - The Motion Picture
TNG - The Next Generation
TOS - The Original Series
TSFS - The Search For Spock
TUC - The Undiscovered Country
TVH - The Voyage Home
TWOK - The Wrath of Khan
UFP - United Federation of Planets
USS - United [Federation] Space Ship
VGR - Voyager
VOY - Voyager

Oprócz tych skrótów bardzo często stosuję się tzw. emotikony (albo
smileys ), czyli zestawy znaków naśladujące wyraz twarzy. Oto
niektóre z nich (patrząc od prawej jak od dołu):

:-) uśmiech normalny
:-D szeroki uśmiech
:-] uśmiech od ucha do ucha
;-) puszczenie oczka
:-> uśmiech złośliwy
:-* całus
:-O zdziwienie
:-P pokazanie języka
:-{ zdegustowanie
:-| denerwowanie
:-/ niezadowolenie
:-( smutek
: ( płacz

3.3 Jak odpowiadać z cytowaniem?

Jeżeli odpowiadasz na list cytując go, to twoje odpowiedzi powinny
znajdować się _pod_ odpowiednimi cytatami, najlepiej po jeszcze jednej
pustej lini. Cytować należy tylko fragmenty na które się odpowiada
oraz te, które są ważne dla ogólnej jasności dyskusji.

3.4 Jak formatować swój tekst?

Tekst powinien być sformatowany tak, żeby był jak najbardziej
czytelny - czyli: linie powinny mieć mniej niż 74 znaki (niektóre
programy można ustawić żeby same o tym pamiętały), a pomiędzy cytatami
a odpowiedziami na nie powinna znajdować się pusta linia. Mile
widziane jest także poprawianie pozawijanych cytatów i krzaczków
które pojawiły się zamiast polskich liter.

3.5 Jak się podpisywać?

Zgodnie z netykietą podpis powinien znajdować się _pod_ całym
listem/artykułem, mieć nie więcej niż 4 wiersze i być oddzielony od
reszty listu linią zawierającą tylko --d (dwa minusy).

3.6 Czy używać polskich liter?

PRFST jest grupą polską i w związku z tym każdy ma prawo używać
polskich liter. Musi to jednak czynić zgodnie z przyjętą normą, wedle
której _jedynym_ dopuszczalnym standardem kodowania polskich znaków
narodowych jest ISO-8859-2.
Mozna oczywiscie pisac takze zupelnie bez polskich liter, ale
efekty bywaja czasem zabawne ;)

3.7 O czym pisać na PRFST?

Zasadniczo pisać można o wszystkim co tylko związane jest jakoś z
ST.

3.8 O czym _nie_ pisać na PRFST?

Nie należy pisać o rzeczach w ogóle nie związanych z tematyką
grupy, chyba że jest to wynik dryfu tematycznego - wtedy należy ten
fakt zaznaczyć w temacie listu, np.: NIE ST: , [OFF] , OFFTOPIC: ,
(offt.) lub podobnie.
Nie należy także używać inwektyw i wulgaryzmów, pisać listów w
stylu Ja też oraz pomijać zaznaczania spoilerów.

3.9 Co to jest spoiler i jak go oznaczać?

Spoiler (albo po polsku psuj ) to informacja, która osobie
lubiącej niespodzianki może je zepsuć (klasyczny spoiler to
przysłowiowe wyjawienie kto zabił osobie czytającej kryminał).
Oczywiście można pisać o takich rzeczach (w końcu różne osoby są na
różnym etapie poznawania ST), ale należy to robić w tak, żeby
przypadkowo nie popsuć komuś niespodzianki.
A sposób jest bardzo prosty: w temacie listu umieszczamy słowo
spoiler i gdzie on występuje - np.: Zmienni (***spoilery*** do
>Paradise Lost<) , a w samym liście powtarzamy na początku temat i
zostawiamy pod nim ok. 24 pustych linii (albo linii zawierających
słowo spoiler , albo * ) - to miejsce to spoiler space (albo
psujstrzeń ).
W ten sposób, przy naprawdę minimalnym nakładzie dodatkowej pracy
można zadowolić wszystkich.

3.10 Co grozi za nie przestrzeganie netykiety i/lub FAQ?

Nieprzestrzeganie zasad netykiety i (lub) FAQ nie grozi w zasadzie
niczym ponadto, co chamstwo, brak kultury i taktu oraz awanturnictwo
wywołują na co dzień. W najlepszym razie osoba krnąbrna zacznie być po
prostu ignorowana, w najgorszym - w przypadkach osoby wyjątkowo
uciążliwej, albo nawet szkodliwej - można na nią naskarżyć
administratorowi firmy łączącej ją z Siecią, co w ekstremalnych
wypadkach może spowodować zablokowanie takiego dostępu.

*************
4.0 FANDOM
*************

4.1 Kto to jest trekker ?

Trekker to fan, miłośnik ST.

4.2 Kto to jest trekkie ?

Trekkie oznacza to samo co trekker , ale nazwa ta była używana
dawniej (w czasach pomiędzy TOS a TNG).

4.3 Co to jest Las Trekas ?

Las Trekas to nazwa sieciowego (wirtualnego) miasteczka
zamieszkanego przez polskich trekkerów, czyli... grupa PRFST :)
Pierwszy takiego określenia użył Shamot (sha...@friko7.onet.pl).

Subject: Re: Podsumowanie II (18.11- 17.12)
Date: Fri, 18 Dec 1998 22:55:15 GMT
From: "Shamot" <sha...@friko7.onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.fantastyka.startrek

Ufol napisał:

> Cóż mogę powiedzieć (napisać). Chyba gratuluję cierpliwości przy
> podliczaniu >bo sporo się tego uzbierało. Prawda? Czy mogę spytać
> ile czasu zajęło Ci liczenie wszystkich postów? Podejrzewam, że nie
> była to łatwa sprawa. A, jeszcze jedno. Czy możemy liczyć w dalszym
> ciągu na comiesięczne podsumowywanie głosów zabranych na forum
> listy?

To nie było takie trudne, jak by się mogło wydawać. Nasza grupa
prezentuje się naprawdę skromnie w porównaniu chociażby z grupą o
piłce nożnej, czy z muzyką rockową. W tych dwóch ostatnich przenigdy
bym się na coś takiego nie odważył. Panuje tam spory chaos i naprawdę
nie łatwo jest komuś nowemu zaistnieć na niej, do tego stopnia, by
zapisać się na dłużej w pamięci większości, nie mówiąc już o
wyrobieniu sobie dobrej opinii. Takie wielkie grupy nazywam
metropoliami (zaraz to wyjaśnię).
Tutaj jest inaczej. Na całe szczęście.
Mam wrażenie, że stanowimy takie mało miasteczkowe społeczeństwo,
gdzie stali mieszkańcy dobrze się nawzajem znają. Od czasu do czasu w
naszym miasteczku pojawiają się turyści, lub zbłąkani (to ci, co
napisali 1, 2 listy). Po zwiedzeniu, lub odnalezieniu właściwego
kierunku ruszają w dalszą drogę. Inni wprowadzają się i po jakimś
czasie stwierdzają, że całkiem tu przyjemnie: przyjemni, kulturalni
sąsiedzi, po prostu żyć nie umierać. Wkrótce przyzwyczajają się do
tego stopnia, że uważają je za własne. Czują się odpowiedzialni za
jego ład i dalszy rozwój.
Są i tacy, którzy wprowadzają się, by po jakimś czasie stwierdzić, że
źle się tutaj czują. Pakują manatki i szukają nowego domu, w innym
miejscu.
Czasami, niestety pojawiają się jacyś pojedynczy chuligani, lub
zorganizowane bandy (to ci, co bluzgają i obrażają innych). Różnie to
się kończy, tak jak w życiu. Solidarni mieszkańcy przepędzają
rzezimieszków ze swego podwórka. Lecz bywa, że bandy opanowują
miasteczko (im mniejsze tym łatwiej im to przychodzi). Te podupada,
traci na wartości, a mieszkańcy opuszczają je dla świętego spokoju.
Jedyna różnica w tym wszystkim, jaka przychodzi mi do głowy, to ta, że
nie ma w nim naczelnika i zarządu miasta. I bardzo dobrze.
Reasumując: Lepiej mieć domek w małym, cichym miasteczku , niż
mieszkać na 10 piętrze w hałaśliwym megacity.

Czy możecie liczyć na co miesięczne podsumowanie? Chyba tak (lecz nie
dam głowy). Każde miasto potrzebuje statystyki, dotyczącej
wewnętrznych w nim zmian: migracja, ilość zgonów (tego nikomu nie
życzę), wielkość urodzeń (kto wie).

No tak, Ufol spytał mnie o godzinę, a ja mu zrobiłem wykład jak
zbudować zegarek. Dziwnie wyszło.

Shamot, zegarmistrz, do tego troszkę stuknięty.

4.4 Co to jest Volshchan ?

Działające na całym świecie fankluby ST organizują się według
podobnych zasad, tworząc załogę swojego własnego statku.
USS Volshchan (NCC-9708) jest statkiem pierwszego oficjalnego
polskiego sieciowego stowarzyszenia trekkerów o nazwie Star Trek:
Starfleet Polska .

4.5 Co z trekowymi konwentami?

Na świecie co jakiś czas odbywają się trekowe konwenty, gromadzące
zawsze sporą liczbę fanów ST. Niestety, jak do tej pory w Polsce
jeszcze nie odbyła się taka impreza (choć istnieją pewne plany na
najbliższą przyszłość).
Najbliższymi odpowiednikami imprez tego typu są w tej chwili
comiesięczne spotkania członków i przyjaciół Starfleet Polska,
organizowane w poszczególnych miastach.
Aktualne informacje można uzyskać na PRFST.

Tomek Laisar Frun'

Tomek Laisar Frun' wrote:
> pl.rec.fantastyka.startrek
> F A Q
> czyli
> CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
> (z odpowiedziami)

Skoro PRFST to Las Trekas, to moze FAQ powinno byc nazywane jakas inna
nazwa? Np konstytucja (lub podobnie)?

Chociaz wtedy, zeby choc troche przypominalo wlasciwy dokument
nalezaloby je chyba napisac od nowa ("My, mieszkancy Las Trekas, bedac
fanami ST i chcac uporzadkowac zycie w naszym miescie, nieniejszym
ustanawiamy te konstytucje"... ;)

To tylko takie sobie luzne skojarzenie na poczatek (jak szalec, to
szalec ;)
LLAP
Krtek
-- ,
Tomek Laisar Frun
mailto:lai...@rpg.pl
Laisar@irc: #$kf #rpg-pl

Shamot

Tomek Laisar Frun' napisał(a) w wiadomości:
<369FAA87...@necik.mag.com.pl>...

>**********************************************************************
>**********************************************************************
> pl.rec.fantastyka.startrek
> F A Q
> czyli
> CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
> (z odpowiedziami)
>
> Wersja BETA (propozycja)
> Opiekun FAQ: Krtek (Tomek Laisar Fruń, mailto:lai...@rpg.pl)
>**********************************************************************
>**********************************************************************

Tomku, jestem pod wrażeniem. To mi wygląda na konstytucję naszego miasta.
Piękna sprawa.

Na razie przyszło mi do głowy jedna rzecz, drobniutka. Wydawało mi się, że
znaczek :| - oznacza "nie wiem co o tym sądzić". Kilkakrotnie go
używałem i jeśli okazałoby się, że ty masz rację to wyszedłem w takim razie
parę razy na gbura.

Shamot
sha...@friko7.onet.pl

Tomek Laisar Frun'

Shamot wrote:
> Tomek Laisar Frun' napisał

> Tomku, jestem pod wrażeniem.

Milo mi :)

> To mi wygląda na konstytucję naszego miasta.
> Piękna sprawa.

Wiec jednak konstytucja? Tego sie obawialem... preambula, prawa,
obowiazki. wartosci, wladze... ;)
Oczywiscie zartuje - mozna po prostu nazywac FAQ "konstytucja".

> [...]
> znaczek :| - oznacza "nie wiem co o tym sądzić". Kilkakrotnie go
> używałem i jeśli okazałoby się, że ty masz rację to wyszedłem w takim razie

Zdecydowanie nie ma racji, choc nie oznacza to automatycznie ze
okazales sie gburem - po prostu wszystko zalezy od umowy. Ale
naprawde :-| oznacza najczesciej po prostu zacisniete usta - czyli
moze nie jakies strasznie negatywne uczucie, ale na pewno zadnego
pozytywnego.
"Nie wiem co o tym sadzic" moze miec zbyt wiele odcieni zeby dalo sie
tak po prostu ustalic jednego emotikona.

TSD to nie ma czegos takiego jak "Jedynie Sluszny Wzorzec Emotikonow"
wiec odstepstwa sa jak najbardziej dopuszczalne - i zdarzaja sie,
zwlaszcza ze te same smileye moga niesc rozny przekaz emocjonalny w
zaleznosci od kontekstu w jakim sa uzywane.
Poszukaj sam po Sieci a zobaczysz ile ich w ogole jest (w dowolnej
wyszukiwarce wpis "smileys emoticons").

BTW _naprawde_ nie masz zadnych wiecej uwag? Powiem szczerzez, ze
licze na wypowiedzi kilku osob i ty byles jedna z nich... Czyzbym byl
az takim geniuszem? <:

Peter

>praktycznie każda grupa (także PRFST) ma pewne własne unikalne skróty.
> Oto krótki słowniczek najczę¶ciej używanych:

Proponuje dorzucic tak _oczywiste_ rzeczy jak ST1, ST2 (lub STII itp)
itd. Wiele osob wlasnie w ten sposob oznacza filmy.

>4.4 Co to jest „Volshchan”?
>

> Działaj±ce na całym ¶wiecie fankluby ST organizuj± się według
>podobnych zasad, tworz±c załogę swojego własnego statku.

> USS Volshchan (NCC-9708) jest statkiem pierwszego oficjalnego
>polskiego sieciowego stowarzyszenia trekkerów o nazwie „Star Trek:
>Starfleet Polska”.

Musze skorygowac kilka informacji :-))

Po pierwsze, USS Volshchan zostal (a raczej nadal is beign)
_redesigned_. Numet NCC zmieniono na NCC-23897.
Po drugie: w przeciwienstwie do niektorych, nie wciskamy kitu, ze
jestesmy oficjalni :-) Jestesmy nieformalni, ale skuteczni :-)
Po trzecie, Starfleet Polska to nazwa ktora wziela sie nie wiadomo
skad i o dziwo sie upowszechnila. Oficjalna nazwa (wrzucana do listow
do np. stacji TV) jest Polski Oddzial Gwiezdnej Floty - Pierwszy
Internetowy Klub Fanow Star Trek w Polsce (czy jakos tak, dlugie to i
nie pamietam :-))), jednakze SF-PL jest krotsza i mila - mozna uzywac.
Po czwarte - zabraklo urla :-) http://www.gwiezdnaflota.z.pl (na razie
wyglada to nieciekawie, ale najpozniej w lutym powinna pojawic sie
zupelnie nowa, zabojcza strona, nad ktorej przygotowaniem trwaja
intensywne prace). Poza tym, najpewniej wykupimy wlasna domene. Ale to
na razie tylko plany :-)

Anyway, Krtek, milo ze o nas pamietales :-)))

A ogolnie (FAQ), dobra robota :-)
Mozna jeszcze wspomniec cos o ekskomunice na Omege - przestrzec
nowych, by wiedzieli kogo nie warto czytac :-)

Peter

Tomek Laisar Frun'

Peter wrote:

> Proponuje dorzucic tak _oczywiste_ rzeczy jak ST1, ST2 (lub STII itp)
> itd. Wiele osob wlasnie w ten sposob oznacza filmy.

Zrobione.

> Musze skorygowac kilka informacji :-))
>
> Po pierwsze, USS Volshchan zostal (a raczej nadal is beign)
> _redesigned_. Numet NCC zmieniono na NCC-23897.

Coz, na podanej przez ciebie stronie w dziale INFO/-Informacje o
klubie wciaz jest stary NCC i dlatego tak napisalem. Ale oczywiscie
natychmiast poprawiam.

> [...]
> Internetowy Klub Fanow Star Trek w Polsce (czy jakos tak, dlugie to i
> nie pamietam :-))), jednakze SF-PL jest krotsza i mila - mozna uzywac.

Rozumiem. To mam zmienic czy nie, a jesli tak to na co? :)
Moze po prostu niech ktos napisze odpowiedz na pytanie >Co to jest
"Volshchan"?< i przysle do mnie.

> [...]
> zupelnie nowa, zabojcza strona, nad ktorej przygotowaniem trwaja
> intensywne prace). Poza tym, najpewniej wykupimy wlasna domene. Ale to

Przemek tez mi ju to wytknal i poprawilem.

> Anyway, Krtek, milo ze o nas pamietales :-)))

(:
Ale mowiac szczerze, to STIntel nie znalzl sie w FAQ tylko dlatego, ze
nie moge sie polaczyc z ich strona - ale podjrzewam, ze sie tak czy
owak odedzwa (chociaz... nigdy nie wiadomo :> )

> A ogolnie (FAQ), dobra robota :-)

Dzieki (:

> Mozna jeszcze wspomniec cos o ekskomunice na Omege - przestrzec
> nowych, by wiedzieli kogo nie warto czytac :-)
>
> Peter

Nie wiem, czy w FAQ powinna sie znalec czarna lista - moze po prostu
co jakis czas - np raz w tygdoniu - puszczac na PRFST taka liste? MSZ
mialoby to lepszy skutek - cos jakby sciana wstydu ("zasluzone" osoby
i jakies cytaty z ich listow). Ale generalnie nie lubie takich rzeczy
- ignorowanie jest na dluzsza mete lepsze (i bardziej dotkliwe dla
wichrzycieli - nic tak nie denerwuje takich jak brak reakcji :>>> )
Poza tym to tak naprawde chyba pierwszy prypadek uporczywej, zlej woli
- obaczymy co bedie dalej.

Kai

Najpierw chciałbym powiedzieć: nareszcie ... :)
Propozycja FAQ jest bardzo fajna. Pozostaje podziękować Ci za włożoną w
nią pracę. Teraz pare konkretów:

>4.0 FANDOM
>4.1 Gdzie znaleźć informacje o polskich trekkerach?

Punktu 4.1 nie ma w dalszej części FAQ (inne są przesunięte w fazie :)
Myślę że akurat dobrze, iż najpierw wyjaśniamy kto to jest trekker. Ten
punkt można by przenieść na koniec jako spis linków do polskich (albo i
zagranicznych) stron WWW poświęconych Star Trekowi.

>4.5 Co to jest Volshchan?

Potrzeba więcej informacji ! Ja nadal nie wiem co to naprawdę jest :)

>5.0 STAR TREK
>5.1 Gdzie można oglądać ST?

Mam nadzieję, że będzie co tu wpisać :)

>6.0 TREKNOLOGIA
>6.1 Co to jest treknologia?
>5.2 Czy ST jest SF?
>6.3 Co to jest technobełkot?
>6.4 Dlaczego obcy w ST są tak podobni do ludzi?

Dodałbym krótki spis najważniejszych gatunków z ST.

>6.5 Dlaczego w ST wszyscy mówią po angielsku?
>6.6 Ile było statków o nazwie Enterprise?

Propozycje innych pytań:
6.x Jakie sa rodzaje napędów w ST?
(w odpowiedzi skala prędkości warp i coś wspomniane o prędkościach
ponadwarpowych)
6.x Jaka jest najsilniejsza broń w świecie ST?
(w odpowiedzi krótka skala fazerów i różnych rodzajów torped)
6.x Co to jest data gwiezdna?
6.x Dlaczego na Enterprise kapitan jest komandorem a komandor kapitanem?
(w odpowiedzi przegłosowana propozycja tłumaczenia stopni)

>3.9 Co to jest spoiler i jak go oznaczać?

Proponowałbym porządnie ustalić do czego _trzeba_ oznaczać spoilery.
Wydaje mi się, że optymalnie było by zobowiązać wszystkich do oznaczania
spoilerów do nieemitowanych w Polsce odcinków TNG (dwa ostatnie sezony),
Voy'a (5 sezon), nie puszczanych odcinków DS9 i filmów od ST:FC
poczynając.

>3.10 Co grozi za nie przestrzeganie netykiety i/lub FAQ?

Może dopiszemy jaki dźwięk wydaje ktoś rozchlapując się na dnie
killfile'a? :)

> [...]
>
> Las Trekas to nazwa sieciowego (wirtualnego) miasteczka
>zamieszkanego przez polskich trekkerów, czyli... grupa PRFST :)

<ciach list Shamota>

Pomysł z zacytowaniem tego listu jest IMHO doskonały :)

pozdrawia
Kai, the Last of the Brunnen-G
--
* "In the Light universe, I have been darkness. *
* Perhaps in the Dark Zone, I will be light." - LEXX *

Kai

Tomek Laisar Frun' napisał(a) w wiadomości:
<369FC461...@necik.mag.com.pl>...

>Wiec jednak konstytucja? Tego sie obawialem... preambula, prawa,
>obowiazki. wartosci, wladze... ;)
>Oczywiscie zartuje - mozna po prostu nazywac FAQ "konstytucja".

Może nazwać by FAQ "Pierwszą Dyrektywą" ?

Tomek Laisar Frun'

Kai wrote:

> Może nazwać by FAQ "Pierwszą Dyrektywą" ?
>
> pozdrawia
> Kai, the Last of the Brunnen-G
> Robert Jaros <rja...@alpha.net.pl>

Hm, chyba jednak nie pasuje - PD to bardzo konkretny przepis,
natomiast FAQ to wielu ich zbior.
Co najwyzej mozemy przzyjac wlasna PD - np "nie spoilowac!", albo
"zadnych ST vs costam".

Tomek Laisar Frun'

Kai wrote:

> Najpierw chciałbym powiedzieć: nareszcie ... :)
> Propozycja FAQ jest bardzo fajna. Pozostaje podziękować Ci za włożoną w
> nią pracę. Teraz pare konkretów:

Ja tez powiem: nareszcie... nareszcie ktos z jakimis konkretami (juz
zaczynalem wpadac w samouwielbienie ;)

> Punktu 4.1 nie ma w dalszej części FAQ (inne są przesunięte w fazie :)

Uuupss...
<blush>
Juz poprawilem :)

> Myślę że akurat dobrze, iż najpierw wyjaśniamy kto to jest trekker. Ten
> punkt można by przenieść na koniec jako spis linków do polskich (albo i
> zagranicznych) stron WWW poświęconych Star Trekowi.

Chyba masz racje - tak tez bylo najsamprzod ale potem zmienilem, co
jak widac nie okazalo sie najlepsze; wracamy wiec do wersji "4.1 Kto
to jest trekker"?"

> Potrzeba więcej informacji ! Ja nadal nie wiem co to naprawdę jest :)

Bedzie, jest trakcie przerobki, cierpliwosci.

> Mam nadzieję, że będzie co tu wpisać :)

Poki co - jest i miejmy nadzieje, ze tak zostanie.

> Dodałbym krótki spis najważniejszych gatunków z ST.

Zastanawiam sie, czy treknologii nie dac lepiej w osobnym FAQ...
Gdybysmy chcieli byc skrupulatni, to bedzie to w sumie bardzo duzo
informacji.
Zwykle FAQ PRFST konczyloby sie na punkcie 5 wlacznie.
Co wy na to?

> [...]
> 6.x Dlaczego na Enterprise kapitan jest komandorem a komandor kapitanem?
> (w odpowiedzi przegłosowana propozycja tłumaczenia stopni)

Dolaczylem do poprawek.

> [...]
> spoilerów do nieemitowanych w Polsce odcinków TNG (dwa ostatnie sezony),
> Voy'a (5 sezon), nie puszczanych odcinków DS9 i filmów od ST:FC

Mysle, ze to rozsadna propozycja i nie bedzie zbyt wielu glosow
sprzeciwu.
Wciagam do FAQ.

> Może dopiszemy jaki dźwięk wydaje ktoś rozchlapując się na dnie
> killfile'a? :)

Faktycznie, moznaby napisac :>

> <ciach list Shamota>
>
> Pomysł z zacytowaniem tego listu jest IMHO doskonały :)
>

> pozdrawia
> Kai, the Last of the Brunnen-G
> Robert Jaros <rja...@alpha.net.pl>

Hm. Naprawde? Ja zaczalem sie lamac - w trosce o to, zeby FAQ bylo jak
najbardziej strawne - czyli takze mozliwie krotkie - zaczalem sie
lamac czy nie lepiej dac tylko linki sieciowe do odpowienik zrodel.
Ale moze faktycznie masz racje - w koncu list Shamota to wlasciwie
definicja Las Trekas, wiec faktycznie powinien chyba zostac.

Wielkie dzieki za konstruktywme uwagi :)

Czekam na c.d.
LLAP

Jo'Asia

JFK

Kawal dobrej, nikomu nie potrebnej roboty :-))
A powaznie, niezle sie narobiles. Chwilowo mam tylko takie drobne
uwagi (wlasciwie) kosmetyczne

>3.2 Co to za dziwne skróty?

[...]
moze jeszcze THX i najwazniejsze: NTG

> [...]
>listem/artykułem, mieć nie więcej niż 4 wiersze i być oddzielony od
>reszty listu linią zawierającą tylko --d (dwa minusy).

A nie dwa minusy i spacja "-- "?
[...]

> [...]
> Nie należy także używać inwektyw i wulgaryzmów, pisać listów w
>stylu Ja też oraz pomijać zaznaczania spoilerów.

vide Omega

Propozycja do 3.8.: oraz nie wszczynac wojen religijnych SW contra ST

[ciach]

Jak rozumiem mamy sie zajac czescia 5-6.6 . Nareszcie cos konkretnego
do roboty...

--
____________________________J a c e k _K a w a=-=-J F K
So, logically... If she weighs the same as a duck, she's made of

Michał Witkowski

Dnia Fri, 15 Jan 1999 20:52:04 GMT, Tomek Laisar Frun' napisał(a):
(...)
Bardzo dobry pomysł, ale byłbym za tym, żeby faq był bardziej trekowy
niż grupowy - stąd parę uwag:

Za dużo kwestii technicznych. Część rzeczy jest zbyt ogólna, np.
netykieta, co to jest faq, emoticons, ogólne skróty itp. Można dać
ewentualnie odsyłacz do www.usenet.pl.

Historię grupy, dokładniejszy opis, co jest offtopic itp. można
umieścić na stronie www (Oficjalna strona grupy prfst) i w faq'u dać
odsyłacz.

Chodzi mi o to, że faq powinien być w miarę krótki i treściwy, żeby
można go było np. co dwa tygodnie wrzucić na listę, albo ustawić
bota, żeby wysyłał każdemu, kto pierwszy raz coś napisze.

Moje propozycje:
- najlepsze strony trekowe po polsku i w innych językach
- strony z recenzjami i opisami odcinków
- krótkie info na temat każdego filmu i serii (jedno zdanie, daty)

Michał Witkowski mic...@itnet.pl
---------------------------------------
* Nec temere, nec timide! *

Ubik

Tomek Laisar Frun' napisał(a) w wiadomości:
<369FB40C...@necik.mag.com.pl>...

> [...]
>nalezaloby je chyba napisac od nowa ("My, mieszkancy Las Trekas, bedac
>fanami ST i chcac uporzadkowac zycie w naszym miescie, nieniejszym

Ja proponuję Statut Miejski Wielkiego Wolnego Miasta Las Trekas (SMWWLS).
Jak już szaleć, to na całego...

Jam jest UBIK o wielu obliczach,
poza czasem i ludzkim pojmowaniem...

Ubik

Kai napisał(a) w wiadomości: ...

>Pomysł z zacytowaniem tego listu jest IMHO doskonały :)

Popieram. Listy kluczowe dla rozwoju grupy można (a nawet trzeba) cytować w
FAQ.

Leszek Karlik aka Mike

On Fri, 15 Jan 1999 20:52:04 GMT, Tomek Laisar Frun'
<lai...@necik.mag.com.pl> disseminated foul capitalist propaganda by
writing:

[...]
>6.0 TREKNOLOGIA
[...]

>5.2 Czy ST jest SF?

To powinno byc 6.2. ;)

>6.3 Co to jest technobełkot ?
>6.4 Dlaczego obcy w ST są tak podobni do ludzi?
>6.5 Dlaczego w ST wszyscy mówią po angielsku?

Heheheheheeeee... mogemogemoge?

Bardzo chetnie napisze te podpunkty, zwlaszcza 6.2 i 6.3. ;>

[...]

>LL&P - Live Long & Prosper
>LLAP - Live Long & Prosper

Live Long And Prosper, nie Live Long & Prosper. Live Long & Prosper to
LL&P.

;-pppp

[...]

>USS - United [Federation] Space Ship

ROTFL! Dobre. ;)

United Space Ship. Sheesh. ;>

[...]

>3.8 O czym _nie_ pisać na PRFST?

[...]
O, nie ma SW vs ST flamewars... ;>

[...]

Leslie, the Assimilated One ;)
--
Leszek Karlik, Drone, Offensive. Special Circumstances, Contact Branch.
ICQ UIN 6947998; FIAWOL; IMAO SNAFU TANJ TANSTAAFL; KDSM FM.

Kai

Tomek Laisar Frun' napisał(a) w wiadomości:
>Nie wiem, czy w FAQ powinna sie znalec czarna lista - moze po prostu
>co jakis czas - np raz w tygdoniu - puszczac na PRFST taka liste?

Jestem przeciwny piętnowaniu kogokolwiek. Nie przesadzajmy. Jedna Omega
to jeszcze nie koniec świata ...
Każdy ma w końcu killfile'a (choćby i mentalnego) ...

pozdrawia
Kai, the Last of the Brunnen-G

JFK

>Może nazwać by FAQ "Pierwszą Dyrektywą" ?

Swietny pomysl, ale to jest raczej zbior dyrektyw, wiec moze kodeks?
Ale wszystko powinno pojsc pod glosowanie.

Ps. wybaczcie znacznie przydluga sygnaturke, ale to PD
--

As the right of each sentient being to live in accordance with its
normal cultural evolution is considered sacred, no Starfleet personnel

____________________________J a c e k _K a w a=-=-J F K

ICQ: 25305495~~~~~~ ++++__--~_--+~~~++++ j...@priv.onet.pl

JFK

[ciach]

> [...]
>6.4 Dlaczego obcy w ST są tak podobni do ludzi?
>6.5 Dlaczego w ST wszyscy mówią po angielsku?
>6.6 Ile było statków o nazwie Enterprise?

Wczoraj przyszlo mi do glowy jeszcze cos takiego

6.-. Co to jes Continuum, Nexus, lustrzany swiat(?) ?
6.-. Jakie prawa obowiazuja w federacji (vide Dyrektywy i General
Orders [Glowne rozkazy?])? Czy sa od nich odstepstwa?
6.-. Jak podzielona jest przestrzen?
6.-. Czy w federacji obowiazuja pieniadze?
6.-. a/ Kto i kiedy zalozyl Federacje, b/ jak przyjmowani sa nowi
czlonkowie
6.-. Glowne klasy stakow federacyjnych
6.-. Czy statki federacji moga podrozowac w czasie?

Moze cos jeszcze?

--
________________________________ J a c e k _K a w a___JFK
ICQ: 25305495~~:::::::: jk...@priv.onet.pl ~ j...@priv.onet.pl +++

Ufol

> [...]
>natomiast FAQ to wielu ich zbior.
>Co najwyzej mozemy przzyjac wlasna PD - np "nie spoilowac!", albo

To po co ograniczać się do jednej? Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły na
dyrektywy niech pisze. Taki zbiór można by dołączyć do FAQ.

Ufol

Ufol

Kai napisał(a) w wiadomości: ...

>Jestem przeciwny piętnowaniu kogokolwiek. Nie przesadzajmy. Jedna Omega
>to jeszcze nie koniec świata ...
>Każdy ma w końcu killfile'a (choćby i mentalnego) ...

Zgadzam się całkowicie. Uważam, że lepiej wyróżnić te osoby które w jakiś
sposób przysłużyły się miasteczku niż piętnować tych którzy starają się
zepsuć to nad czym inni pracują.

Ufol

Miss Eternity

Ufol wrote:

> [...]
>

> Zgadzam się całkowicie. Uważam, że lepiej wyróżnić te osoby które w jakiś
> sposób przysłużyły się miasteczku niż piętnować tych którzy starają się

W części masz rację, ale ślad po Omedze powinien zostać.
Moim zdaniem powinniśmy do FAQa wprowadzić
naszą własną wersję Dyrektywy Omega.
Coś w stylu "nie spojlować pod karą ogólnej ignorancji"
(lub bombardowania e-maila).

Miss Eternity,
aż do ew. wyborów p.o. szefa ochrony w Las Trekkas

Shamot

Miss Eternity <eter...@friko2.onet.pl> napisał(a) w artykule

> W części masz rację, ale ślad po Omedze powinien zostać.
> Moim zdaniem powinniśmy do FAQa wprowadzić
> naszą własną wersję Dyrektywy Omega.

Świetny pomysł i jeszcze ciekawsza nazwa. Super! To było naprawdę na
piątkę.

> Miss Eternity,
> aż do ew. wyborów p.o. szefa ochrony w Las Trekkas

Hmm, nie wiem jak to przyjmą inni. To trochę dziwnie wygląda, że w
miasteczku, gdzie większość stanowią mężczyźni, szefem ochrony jest
kobieta. Ale ja jestem za równouprawnieniem i dlatego masz moje pełne
poparcie. Trzymaj się.

Shamot

Ubik

Tomek Laisar Frun' napisał(a) w wiadomości:
<369FB40C...@necik.mag.com.pl>...

>To tylko takie sobie luzne skojarzenie na poczatek (jak szalec, to
>szalec ;)

Ja proponuję ustanowić hymnem Las Trekas utwór "Startrekkin'" grupy The
Firm.

Shamot

Ubik <pka...@polbox.com> napisał(a) w artykule
<_e7o2.25865$U1.48...@news.tpnet.pl>...

> Ja proponuję ustanowić hymnem Las Trekas utwór "Startrekkin'" grupy The
> Firm.

No nie wiem. Nie słyszałem tego, a czy to chociaż jest melodyjne. Po co
gdzie¶ tam szukać. Przecież hymnem może być główny motyw z TOSu.

Shamot

JFK

>Ja proponuję ustanowić hymnem Las Trekas utwór "Startrekkin'" grupy The
>Firm.

Co by nie mowic, jest swietny
--
____________________________J a c e k _K a w a=-=-J F K
Bravely bold Sir Robin, rode forth from Camelot. He was not

Pawel Chalczynski

Niezle sie nameczyles (tu bije poklony), tekstu jest sporo, tyle ze
przewazaja tematy ogolne zwiazane z internetem, netykieta itd a za malo jest
danych czysto StarTrekowych. Tak wiec chcialbym ten FAQ uzupelnic (a raczej
zglosic do wpisu dane, ktore pomoga zebrac inni koledzy)

- Star Trek na ekranie:
- Lista dokladnych tytulow filmow pelnometrazowych
- Lista dokladnych tytulow seriali z informacja
- gdzie i kiedy mozna je ogladac
- ile mialy/maja dotychczas odcinkow/sezonow
- Star Trek w internecie, czyli:
- strony www
- serwery ftp z materialami
- grupy dyskusyjne
- kanaly chat'owe (irc, icq itp)
- Star Trek - strona techniczna
- przelicznik daty, predkosci itp
- masa innych drobiazgow technicznych, wedle uznania...

To tyle co mi sie narazie nasunelo.
Teraz trzeba tylko jakos sensownie pozbierac informacje (mozemy wysylac tu
na grupe, albo bezposrednio do opiekuna FAQ'a)

See you in future !
Paweł Chałczyński - ALIGATOR - alig...@promail.pl

Peter

On Sat, 16 Jan 1999 01:32:35 GMT, "Kai" <rja...@stud.ics.p.lodz.pl>
wrote:

>Może nazwać by FAQ "Pierwszą Dyrektywą" ?

Pierwsza dyrektywa to powinno byc: "Nie ingerowac w niezalezny rozwoj
trekowej wiedzy u grupowiczow" - czyli, "nie spoilerowac" :-)))

Peter, S.O. (tm)

Peter

On Sat, 16 Jan 1999 01:32:34 GMT, "Kai" <rja...@stud.ics.p.lodz.pl>
wrote:

>Potrzeba więcej informacji ! Ja nadal nie wiem co to naprawdę jest :)

To sie zapisz :-)))))

Peter, werbownik (S.O. [tm])

Peter

On Sat, 16 Jan 1999 11:01:44 GMT, j...@priv.onet.pl (JFK) wrote:

>Kawal dobrej, nikomu nie potrebnej roboty :-))
>A powaznie, niezle sie narobiles. Chwilowo mam tylko takie drobne
> [...]

A co to jest NTG?

>Propozycja do 3.8.: oraz nie wszczynac wojen religijnych SW contra ST

I ST vs B5, czy ST vs. Whatever

Peter

Ubik

Miss Eternity napisał(a) w wiadomości: <36A0E40C...@friko2.onet.pl>...

> [...]
>Moim zdaniem powinniśmy do FAQa wprowadzić
>naszą własną wersję Dyrektywy Omega.
>Coś w stylu "nie spojlować pod karą ogólnej ignorancji"

Tu się zgadzam s ME. Przy drodze wjazdowej do miasta postawię wielką tablicę
z Dyrektywą Omega. Właściewie zrobi to Krtek (?), ale ja się pod tym
podpisuję.

Ubik, miasteczkowy cieśla i wytwórca tablic ogłoszeniowych

Ubik

Shamot napisał(a) w wiadomości:
<01be4187$4e1bfcc0$0301...@gdyniavts.ymgdy.gov.pl>...

> [...]
>miasteczku, gdzie większość stanowią mężczyźni, szefem ochrony jest
>kobieta. Ale ja jestem za równouprawnieniem i dlatego masz moje pełne

Równouprawnienie równouprawnieniem, ale co właściwie robi szef ochrony?

Ubik

Leszek Karlik aka Mike napisał(a) w wiadomości:
<36a68160...@news.tpsa.pl>...

>Live Long And Prosper, nie Live Long & Prosper. Live Long & Prosper to
>LL&P.

A nie może być: \\//_
Ja tak podpisuję niektóre maile.

>ROTFL! Dobre. ;)
>United Space Ship. Sheesh. ;>

A od czego to właściwie jest? Nie powinno być FSS albo FSV?

Michał Witkowski

:
: Tu się zgadzam s ME. Przy drodze wjazdowej do miasta postawię wielką tablicę
: z Dyrektywą Omega.

Dajcie spokój, robicie z trolla symbol. Uważajcie, bo znajdą się
następni chętni do nieśmiertelnej sławy - takie domorosłe
Herostratosy, nabluzgają na liście i się cieszą z hałasu jaki
wywołali. Najlepiej go olać, to sobie pójdzie.

Ubik

Shamot napisał(a) w wiadomości:
<01be4197$fbc03f20$0301...@gdyniavts.ymgdy.gov.pl>...

> [...]
>

>No nie wiem. Nie słyszałem tego, a czy to chociaż jest melodyjne. Po co
>gdzieś tam szukać. Przecież hymnem może być główny motyw z TOSu.

To już lepiej z TNG, a trzeba przyznać że i VOY ma niczego sobie.

PS. Sprawdź tę grupę. Gdzieś jest wątek Star Trekkin z adresem WWW, gdzie
jest MP3 z tą piosenką. Ewentualnie ja ci przyślę.

Ubik

JFK napisał(a) w wiadomości: <36a51487...@news.tpsa.pl>...

>Co by nie mowic, jest swietny

I uzależnia, u mnie już leci od paru dni jak tylko komputer jest włączony.
:)

Przemysław Pisarek

>Pierwsza dyrektywa to powinno byc: "Nie ingerowac w niezalezny rozwoj
>trekowej wiedzy u grupowiczow" - czyli, "nie spoilerowac" :-)))

Tu sie nie ma co miac, jak najbardziej sie zgadzam, juz kilka razy, a
ostatnio coraz czesciej nacialem sie na spojlery

Pozdrowienia
Przemyslaw Pisarek
piz...@rhea.ids.pl

Przemysław Pisarek

Jesli chodzi o kwestie techniczne, to IMHO moznaby je mocno skrocic,
bo sa przeciez w ogolnym FAQ dotyczacym usenet. Poniewaz juz sie nad
nimi napracowales to postuluje by je nieco skompresowac w jeden lub
dwa opisowe punkty, lub polaczyc z punktem drugim.

W netykiecie glowny nacisk polozylbym na spoilery.

Jesli chodzi o fandom to wypada napisac o wszystkich (dwoch) klubach
(zaznaczam ze nie jestem z zadnym zwiazany), bo tak wyglada to na
faworyzowanie jednego z nich, ewentualnie znowu grozi wybuchem wojny
klubowej :))).

Do punktu piatego moznaby dopisac krociutki rys historyczny ST, taki
timeline.

W FAQ powinien sie takze nalesc spis polskich ston poswieconych ST, a
takze tlumaczenie stopni oficerskich, o ktorym bylo glosno jais czas
temu.

Mysle rowniez ze dzial 6 moglby zmienic nieco nazwe i zawierac po
prostu odpowiedzi na powtarzajace sie na grupie pytania dotyczace
scisle ST typu dlaczego statek Borga jest szescianem (o ile ktos to w
koncu wyjasnil :)) ), i bylby powiedzmy raz w miesiacu uaktualniany.

Tyle ode mnie, podziwiam ogrom pracy wlozonej w powstanie tych podstaw
FAQ, a jak wiadomo podstawy sa najtrudniejsze.
Z drugiej strony chcialbym zauwazyc, ze ostatnio na wszystkich grupach
pojawila sie tendencja to zakladania FAQ, moda jakas czy co :)))

Pozdrowienia
Przemyslaw Pisarek
piz...@rhea.ids.pl

Paweł Pazderski

> [...]
>To powinno byc 6.2. ;)
>
>Heheheheheeeee... mogemogemoge?
>
>Bardzo chetnie napisze te podpunkty, zwlaszcza 6.2 i 6.3. ;>

Tyle, że nie będziesz miał racji. Ja Ci w każdej chwili mogę udowodnić, że
ST to S-F a SW nie (nie zrozum mnie źle, lubię SW, tyle że dla mnie to jest
FANTASY), tyle, że nie chcę wszczynać nowej wojny (dlatego też nie
odpowiedziałem na pogrążony już w historii wątek o statkach parowych itp.
mimo, że odpowiedź leży już od kilku miesięcy w Kopie Robocze. Może
powalczymy na privie ;-)?

>[...]

>Live Long And Prosper, nie Live Long & Prosper. Live Long & Prosper to
> [...]

O ile mi wiadomo United [Federation of Planets] Star Ship... ;-))). Ta jedna
rzecz strasznie denerwuje mnie w ST - USAmania...

>[...]
>[...]
>O, nie ma SW vs ST flamewars... ;>
>
>[...]
>
>Leslie, the Assimilated One ;)

Klasyczny Trekker V Kolumna (brawo dla Autora tego określenia!).

>--
>Leszek Karlik, Drone, Offensive. Special Circumstances, Contact Branch.
> ICQ UIN 6947998; FIAWOL; IMAO SNAFU TANJ TANSTAAFL; KDSM FM.
> GL/O d- s+: a20 C+++ L++ P E--- W-(++) N+++ K? w(---) O+ M- PS+(+++)
> PE PGP- t---(+) 5+(-) X- R*+++>$ tv-- b++++ D+ G-- e h--*! r--> !y+*

Paweł Pazderski
paw...@friko6.onet.pl

Paweł Pazderski

Miss Eternity napisał(a) w wiadomości: <36A0E40C...@friko2.onet.pl>...

>W części masz rację, ale ślad po Omedze powinien zostać.
>Moim zdaniem powinniśmy do FAQa wprowadzić
>naszą własną wersję Dyrektywy Omega.

Hmm... ja się nie zgadzam - takie wyróżnienie (nazwanie jednej z dyrektyw
jego/jej imieniem) to dla niego/niej najwyższa nagroda.

>Coś w stylu "nie spojlować pod karą ogólnej ignorancji"
>(lub bombardowania e-maila).
>

>Miss Eternity,
>aż do ew. wyborów p.o. szefa ochrony w Las Trekkas

Witam na grupie i życzę powodzenia :-).

Paweł Pazderski
paw...@friko6.onet.pl

Paweł Pazderski

Cześć!!!

Wreszcie mam trochę czasu żeby napisać... najważniejszą rzeczą jest
skomentowanie FAQ oczywiście (nic o nas bez nas ;-)!

Tomek Laisar Frun' napisał(a) w wiadomości:

<369FAA87...@necik.mag.com.pl>...
>**********************************************************************
>**********************************************************************
> pl.rec.fantastyka.startrek
> F A Q
> czyli
> CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
> (z odpowiedziami)
>
> Wersja BETA (propozycja)
> Opiekun FAQ: Krtek (Tomek Laisar Fruń, mailto:lai...@rpg.pl)

Zauważyłeś, że nikt się do tego nie przyczepił? Gdy ja proponowałem
wyjaśnienie tłumaczenia stopni wszyscy jęczeli "Dlaczego właśnie Ty?"... Nie
lubią mnie :-(!!!

>**********************************************************************
>**********************************************************************
>
>************
>SPIS TREŚCI
>************
>
>1.0 KWESTIE TECHNICZNE: FAQ
>1.1 Co to jest i dlaczego FAQ?
>1.2 Po co jest to FAQ?
>1.3 Skąd się wzięło to FAQ?
>1.4 Czy i jak zmienia się treść FAQ?
>1.5 Gdzie można znaleźć FAQ PRFST?
>1.6 Kto zajmuje się FAQ?
>1.7 Gdzie zgłaszać uwagi do FAQ?

Tutaj nie mam żadnych uwag :-).

> [...]
>2.2 Jak powstała PRFST?
>2.3 Czy jest jakieś archiwum grupy?
>2.4 Czy można czytać i pisać na PRFST inaczej niż przez news?

Tutaj mam jedną:

2.5 Jak skonfigurować newsreader do ściągania newsów do czytania off-line?

Miałem z tym małe problemy :-).

>3.0 PRFST: NETYKIETA
>3.1 Co to jest netykieta?

Ja wywaliłbym wszystko ODTĄD...

>3.2 Co to za dziwne skróty?

>3.3 Jak odpowiadać z cytowaniem?
>3.4 Jak formatować swój tekst?
>3.5 Jak się podpisywać?
>3.6 Czy używać polskich liter?

DOTĄD... i zapisałbym w 3.1 URL-e do miejsc zajmujących się tym
profesjonalnie.

> [...]

>3.10 Co grozi za nie przestrzeganie netykiety i/lub FAQ?
>
>4.0 FANDOM
>4.1 Gdzie znaleźć informacje o polskich trekkerach?
>4.2 Kto to jest trekker?
>4.3 Kto to jest trekkie?
>4.4 Co to jest Las Trekas?

>4.5 Co to jest Volshchan?

>4.6 Co z trekowymi konwentami w Polsce?
>5.0 STAR TREK
>5.1 Gdzie można oglądać ST?
>5.2 Kiedy powstał pierwszy ST?
>5.3 Kto to był Gene Rodenberry?
>5.4 Jakie są filmy ST?
>5.5 Czy jest coś jeszcze oprócz filmów ST?

Przypomnienie (tak na wszelki wypadek): TAK! Jeśli chcesz, mogę skrobnąć
parę słów udowadniających to.

>6.3 Co to jest technobełkot?

Termin wymyślony przez ludzi nie rozumiejących Trek Science ;->>>>>>>.

>6.4 Dlaczego obcy w ST są tak podobni do ludzi?
>6.5 Dlaczego w ST wszyscy mówią po angielsku?

>6.6 Ile było statków o nazwie Enterprise?

A tutaj bym dodał:

6.7 Tłumaczenie stopni Starfleet

To tyle nt. spisu treści.

A teraz komentarz do zawartości (wytnę rzeczy, do których nie mam
zastrzeżeń):

>******************************
>1.0 KWESTIE TECHNICZNE: FAQ
>******************************

[CIACH]

> [...]
> W celu zmiany FAQ należy wysłać na PRFST propozycję konkretnych
>zmian z ich uzasadnieniem. Po dyskusji i uzgodnieniu poprawek, pojawią

Warto byłoby ustalić dokładnie formę głosowania nad poprawkami, tj. ile
głosów jest potrzebnych do uznania głosowania za ważne, itp.

> [...]
>zwłaszcza opiekuna FAQ) o przysłanie tego dokumentu.
> Oprócz tego, FAQ znajduje się także na stronie WWW pod URL-em:

Proponowałbym utworzenia osobnej strony WWW poświęconej tylko i wyłącznie
naszej grupie. Przy okazji można byłoby także utworzyć rejestr grupowiczów
na który można byłoby się wpisać (i np. tylko te osoby mogłyby głosować - w
ten sposób można byłoby uchronić się przed ludźmi specjalnie głosującymi
tylko po to, żeby zdestabilizować głosowania i takimi, którzy tworzą sobie
dodatkową "postać" aby mieć dodatkowy głos). Jeśli ktoś jest prawdziwym
Trekkerem wpisanie się do rejestru nie przeszkodzi mu zbytnio.

[CIACH]
>*****************************************************
>2.0 KWESTIE TECHNICZNE: PL.REC.FANTASTYKA.STARTREK
>*****************************************************

[CIACH]
Wszystko OK (poza tym, że dodałbym punkt 2.5).

>***********************
>3.0 PRFST: NETYKIETA
>***********************
>
>3.1 Co to jest netykieta?
>
> Netykieta to zbiór powszechnie przyjętych w Sieci zasad dobrego
>wychowania.

Jak już wcześniej powiedziałem, tutaj dodałbym URL-e do miejsc zajmujących
się Netykietą profesjonalnie i wyciął punkty 3.2-3.6 oprócz skrótów
specjalistycznych.

[CIACH]

>USS - United [Federation] Space Ship

O ile mi wiadomo United [Federation of Planets] Star Ship.

[CIACH]

>3.8 O czym _nie_ pisać na PRFST?

_nie_ zamieniłbym na NIE albo _NIE_

> [...]
> Nie należy także używać inwektyw i wulgaryzmów, pisać listów w
>stylu Ja też oraz pomijać zaznaczania spoilerów.

Tu zamieniłbym ostatnie zdanie, które jest dość nie prezycyjne na coś
w tym stylu:

Nie należy także obrażać innych członków grupy, używać wulgarnego języka
ani pisać postów nie wyrażających niczego poza poparciem lub jego brakiem
(wyjąwszy głosowania), np. "Zgadzam się".
Należy bezwzględnie zaznaczać spoilery.

> [...]
>psujstrzeń).
> W ten sposób, przy naprawdę minimalnym nakładzie dodatkowej pracy

Należy uzupełnić definicję spoilera: Spoiler jest to informacja wykraczająca
poza informacje zawarte w dotychczas wyemitowanych odcinkach Star Trek-a w
Polsce.

> [...]
>niczym ponadto, co chamstwo, brak kultury i taktu oraz awanturnictwo
>wywołują na co dzień. W najlepszym razie osoba krnąbrna zacznie być po

Myślę, że to dobre rozwiązanie. Można byłoby skazać kogoś na założenie
filtrów/ignorowanie (filtry są lepsze, bo nie kusi żeby przeczytać) na niego
przez wszystkich grupowiczów. Ewentualnie można byłoby skazać go
na filtrowanie tylko przez jakiś czas (żeby mógł się poprawić) lub w
zawieszeniu.

> [...]
>administratorowi firmy łączącej ją z Siecią, co w ekstremalnych
>wypadkach może spowodować zablokowanie takiego dostępu.

Eee... nie liczyłbym na to. Przecież taka firma utrzymuje się właśnie z
dostarczania dostępu do Internetu m.in. takim właśnie ludziom. I wątpie
czy byłaby skłonna zrezygnować z części dochodów w imię szerzenia
kultury w Internecie.

>*************
>4.0 FANDOM
>*************

[CIACH]

> [...]
>
> Las Trekas to nazwa sieciowego (wirtualnego) miasteczka
>zamieszkanego przez polskich trekkerów, czyli... grupa PRFST :)

Nt. tej nazwy wypowiem się w osobny poście.

[CIACH]

> [...]
>comiesięczne spotkania członków i przyjaciół Starfleet Polska,
>organizowane w poszczególnych miastach.
> Aktualne informacje można uzyskać na PRFST.

Można byłoby organizować spotkania grupowiczów w określonych miastach.

To by było na tyle. Mam nadzieję, że mój komentarz i moje propozycje do
czegoś się przydadzą ;-).

Zaznaczam, że jestem chętny do współpracy przy tworzeniu FAQ. Mógłbym
zredagować niektóre punkty (np. 6.7 o tłumaczeniu stopni), gdybyś chciał
:-).

Paweł Pazderski
paw...@friko6.onet.pl

PS. mogłeś chociaż poczekać z tym do ferii... przez tą odpowiedź nie zdążę
nadrobić zaległości w ocenianiu odcinków DS9 co chciałem zrobić dzisiaj
;-))).

Krzysztof Duchnowski

Hello, crazy happy people Kai

On 16-Sty-99, you wrote:

> [...]
Omega
> to jeszcze nie koniec świata ...
> Każdy ma w końcu killfile'a (choćby i mentalnego) ...

OMEGA directive??? ^^
.
.
.
O wlasnie przeczytalem post ME i widze ze ktos juz wczesniej wyslal taka
propozycje, ale ona nasowa sie sama ^^
Co do propozycji olewania takich postow to mamy chyba dokladna definicje
naszej OMEGA directive ^^

I'm going down...
--

Reality is for people who lack imagination.

-------------------------------
Krzysztof 'DK75' Duchnowski
UIN:19586043
e-mail:
kit...@friko7.onet.pl
fok...@polbox.com

Ufol

Ubik napisał(a) w wiadomości: ...

>Równouprawnienie równouprawnieniem, ale co właściwie robi szef ochrony?

Pilnuje porządku. I moim zdaniem Miss Eternity doskonale się nadaje na to
stanowisko co już kilkakrotnie udowodniła.

Ufol

Ufol

Peter napisał(a) w wiadomości:

>To sie zapisz :-)))))

A jak to się robi bo już zapomniałem?

Ufol

Ufol

JFK napisał(a) w wiadomości: <36a97ecc...@news.tpsa.pl>...
[...]
>Moze cos jeszcze?

Wpadło mi do głowy coś takiego.
Największe potęgi w świecie Star Treka
Prorocy a Continuum
Najważniejsze daty w historii federacji

I jeszcze jedno. Nie jestem pewien ale chyba czytałem już gdzieś o
możliwości założenia strony naszego miasteczka. To nie byłby głupi pomysł
tylko musiałby się znaleźć ktoś kto zająłby się tym.

Co Wy na to?

Ufol

JFK

>I uzależnia, u mnie już leci od paru dni jak tylko komputer jest włączony.
>:)

Nie jestem wprawdzie uzalezniony, ale STr znajduje sie na razie w
pierwszej piatce

JFK

>A co to jest NTG?

'Nie Ta Grupa" oczywiscie, chociaz ten post jest TG

[ciach]

Marcin Okraska

> [...]
>BTW _naprawde_ nie masz zadnych wiecej uwag? Powiem szczerzez, ze
>licze na wypowiedzi kilku osob i ty byles jedna z nich... Czyzbym byl
Wyszło że jesteś :) Ja też nie mam nic do tego co stworzyłeś, oprócz może
prośby o dodanie adresu do Volshchana skoro już o nim piszesz. I faktycznie
można by z FAQ zrobić cosik na kształt konstutycji :) Wisiałaby na tabliczce
przy wjeździe do miasta :)

Marcin

Marcin Okraska

Ubik napisał(a) w wiadomości: ...
>Równouprawnienie równouprawnieniem, ale co właściwie robi szef ochrony?
Jak to co ? Sprząta :)

Marcin

Marcin Okraska

Leszek Karlik aka Mike napisał(a) w wiadomości:
<36a68160...@news.tpsa.pl>...
[CIACH]

>Heheheheheeeee... mogemogemoge?
>
>Bardzo chetnie napisze te podpunkty, zwlaszcza 6.2 i 6.3. ;>
OK. Ale ja redaguje :) Zaczerpnę wzorce z rodzimych doświadczeń, panów od
kontroli publikacji i widowisk :)

Marcin

Peter

On Sun, 17 Jan 1999 13:56:54 +0100, "Ufol" <grze...@polbox.com>
wrote:

Wejdz na strone http://www.gwiezdnaflota.z.pl , a nastepnie:

a) nie przerazaj sie jej kiepskim wygladem (wkrotce premiera nowej
wersji);
b) znajdz dzial Akademia (czy jakos tak);
c) wypelnij formularz;
d) nacisnij przycisk "wyslij" (RAZ);
e) z napieciem oczekuj na odzew :-)))

Pozdrawiam

Peter

Peter

On Sun, 17 Jan 1999 15:18:00 GMT, j...@priv.onet.pl (JFK) wrote:

>[...]
>
>'Nie Ta Grupa" oczywiscie, chociaz ten post jest TG

Juz myslalem, ze chodzilo Ci o TNG :-)))

Dzieki za explanation

Peter

Ubik

>Zauważyłeś, że nikt się do tego nie przyczepił? Gdy ja proponowałem
>wyjaśnienie tłumaczenia stopni wszyscy jęczeli "Dlaczego właśnie Ty?"...
Nie
>lubią mnie :-(!!!

Eee... Przesadzasz. Udaj się do miasteczkowej świątyni. Jest tam Shamot pod
złotym posągiem Siedem Pocieszycielki.

Tutaj ludzie są przyjaźni (przeważnie).

A jak jeszcze Ci mało, to ja cię lubię. Czemu jest Ciebie tak mało. Podobnie
innych osób jak Jo'Asia. :(

JFK

>A jak to się robi bo już zapomniałem?

Probuje zapisac sie od ostatnich 2 miesiecy, zwykle konczy sie na
poscie, ktorego glowna tresc stanowi taki tekst:

>"Your request [...] has been forwarded to the owner of the "startrek" list
>for approval. This could be for any of several reasons:
>
> You might have asked to subscribe to a "closed" list, where all new
>additions must be approved by the list owner. "

O tym nic nie wiem

>"You might have asked to subscribe or unsubscribe an address other than
>the one that appears in the headers of your mail message."

Na pewno nie

>"When the list owner approves your request, you will be notified."

Jeszcze mi sie nie zdarzylo. W ciagu tych 2 miesiecy wyprobowalem 4
rozne adresy e-mail (odczekujac troche oczywiscie po kazdej probie).
Jezeli mozna prosilbym o sugestie.

--
____________________________J a c e k _K a w a=-=-J F K

Nobody expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is
suprise... surprise and fear... fear and surprise...
ICQ: 25305495~~~~~~ ++++__--~_--+~++++++ j...@priv.onet.pl

Przemek Borys

EHLO JFK !

JFK->All [16 Sty 99]
J> Moze cos jeszcze?

-Co to wormhole?

____\___\___ __________________________________________________
(_(\|,|_|,|_ [http://dione.ids.pl/~pborys][xfaqpl,teksty o zen]

Przemek Borys

EHLO Shamot !

Shamot->All [16 Sty 99]
S> No nie wiem. Nie słyszałem tego, a czy to chociaż jest melodyjne. Po
S> co gdzieś tam szukać. Przecież hymnem może być główny motyw z TOSu.

Ale jak to zaśpiewać? ;))
"Aaaaauuuaaaaaa oooouuuaaaaaa"? ;)

Peter

On Sun, 17 Jan 1999 21:31:50 GMT, j...@priv.onet.pl (JFK) wrote:

>Jeszcze mi sie nie zdarzylo. W ciagu tych 2 miesiecy wyprobowalem 4
>rozne adresy e-mail (odczekujac troche oczywiscie po kazdej probie).
>Jezeli mozna prosilbym o sugestie.

Szczerze mowiac nie wiem co z Toba zrobic - jestes pierwszym takim
przypadkiem...
Sprawa idzie do opiekuna forwardu.
Bede informowal.

A w ogole, to czemu nikogo nie poinformowales wczesniej? :-)

Peter

Shamot

Ubik napisał(a) w wiadomości: ...

>PS. Sprawdź tę grupę. Gdzieś jest wątek Star Trekkin z adresem WWW, gdzie

>jest MP3 z tą piosenką. Ewentualnie ja ci przyślę.

To podeślij jeśli znajdziesz chwilę dla mnie. Będę wdzięczny. Nie
gwarantuje, że mi się spodoba. Jeśli chodzi o muzykę to jestem bardzo
wybredny. 70% z tego co teraz się tworzy nie potrafię zaakceptować. No cóż,
jestem człowiekiem starej daty i jakoś ta młodzieżowa muzyka nie przemawia
do mnie.

Shamot, emeryt

Tomek Laisar Frun'

Shamot wrote:

> To podeślij jeśli znajdziesz chwilę dla mnie. Będę wdzięczny.

A twoja skrzynka przymuje takie duze pliki? wav ma 2,2MB, a mp3 1,64MB

> Nie gwarantuje, że mi się spodoba.

Spodoba ci sie na pewno (: tym bardziej, ze...

> [...]
> jestem człowiekiem starej daty i jakoś ta młodzieżowa muzyka nie przemawia

...to jest zupelnie nie-nowy kawalek - pochodzi gdzies z polowy lat
'80.
Tekst i mp3 jest na stronie http://friko7.onet.pl/ka/laisar/

Krtek
-- ,
Tomek Laisar Frun
mailto:lai...@rpg.pl
Laisar@irc: #$kf #rpg-pl

JFK

>Szczerze mowiac nie wiem co z Toba zrobic - jestes pierwszym takim
>przypadkiem...
>Sprawa idzie do opiekuna forwardu.
>Bede informowal.

Dzieki

>A w ogole, to czemu nikogo nie poinformowales wczesniej? :-)

Prawde mowiac wyslalem jeden mail, ale nie chcialem sie zbytnio
narzucac na 'dzien dobry'.

Ubik

Marcin Okraska napisał(a) w wiadomości:
<77tcv3$4i1$1...@info.cyf-kr.edu.pl>...

>Jak to co ? Sprząta :)

Co? Czyścieciel w miasteczku. To takie niefederacyjne. :)

Ubik

Ufol napisał(a) w wiadomości: <77ss57$jjj$4...@sunsite.icm.edu.pl>...

>Pilnuje porządku. I moim zdaniem Miss Eternity doskonale się nadaje na to
>stanowisko co już kilkakrotnie udowodniła.

Tzn kiedy?

Ubik

Peter napisał(a) w wiadomości: <36a2429b...@news.task.gda.pl>...

>e) z napieciem oczekuj na odzew :-)))

BTW, czy zmienili już tą standardową wiadomość powitalną?
:)))

Ubik

Ufol napisał(a) w wiadomości: <77ss5b$jjj$6...@sunsite.icm.edu.pl>...

>JFK napisał(a) w wiadomości: <36a97ecc...@news.tpsa.pl>...
> [...]

Niezłe... Jak Wam się nie śpieszy, to ja mogę to opracować w ferie.

>I jeszcze jedno. Nie jestem pewien ale chyba czytałem już gdzieś o
>możliwości założenia strony naszego miasteczka. To nie byłby głupi pomysł
>tylko musiałby się znaleźć ktoś kto zająłby się tym.

Są chętni?

Ufol

Ubik napisał(a) w wiadomości: ...

>Niezłe... Jak Wam się nie śpieszy, to ja mogę to opracować w ferie.

Mi się nie śpieszy. Ale słyszlem projekty aby przegłosować FAQ jeszcze przed
feriami. Ale moim zdaniem lepiej robic to dłużej a dokładniej niż na
szybkiego...

>Są chętni?

No właśnie. Ktoś się powinien znaleźć. Ja chętnie bym się zaoferował ale nie
mam na tym polu, żadnego doświadczenia. No chyba, że ktoś by mi pomógł.

Ufol

Ufol

Ubik napisał(a) w wiadomości:

>Tzn kiedy?

W starciu z nijaką... Każdy wie o kogo mi chodzi.

Ufol

Kai

Ubik napisał(a) w wiadomości: ...
>Ufol napisał(a) w wiadomości: <77ss5b$jjj$6...@sunsite.icm.edu.pl>...
>
>Są chętni?

Jak ktoś znajdzie serwer to w ferie mógłbym pohtml'ować :)

pozdrawia
Kai, the Last of the Brunnen-G

Peter

On Mon, 18 Jan 1999 16:59:57 GMT, j...@priv.onet.pl (JFK) wrote:

>Prawde mowiac wyslalem jeden mail, ale nie chcialem sie zbytnio
>narzucac na 'dzien dobry'.

A trzeba bylo :-) Lock and load :-)

Peter

Peter

On Sun, 17 Jan 1999 14:04:03 +0100, "Ufol" <grze...@polbox.com>
wrote:

>Prorocy a Continuum

Eee... A co ma rybka do kaktusa?

Peter

Marcin Okraska

Ubik napisał(a) w wiadomości: ...

>Co? Czyścieciel w miasteczku. To takie niefederacyjne. :)
Ktoś musi odwalać brudną robotę :) Wiesz, sprzątać śmieci i takie tam :)

Commander Martin O'Kraska
USS. Layconick (under construction)
http://www.GalaxyCorp.com/layconick

Marcin Okraska

Ubik napisał(a) w wiadomości: <64Ko2.29284$U1.55...@news.tpnet.pl>...

>BTW, czy zmienili już tą standardową wiadomość powitalną?
AFAIK nie. Pewnie zmienią razem ze stroną :)

Shamot

Tomek Laisar Frun' <lai...@necik.mag.com.pl> napisał(a) w artykule
<36A3030F...@necik.mag.com.pl>...

> A twoja skrzynka przymuje takie duze pliki? wav ma 2,2MB, a mp3 1,64MB

Ups, no to wycofuję się. Zupełnie zapomniałem o ograniczeniach. W takim
razie poszukam na własną rękę.

Shamot

Ubik

Marcin Okraska napisał(a) w wiadomości:
<780kjp$m71$1...@info.cyf-kr.edu.pl>...

>Ktoś musi odwalać brudną robotę :) Wiesz, sprzątać śmieci i takie tam :)

Ja raczej proponuję biodegradację...

Śmieci nie ruszane rozłożą się same.

Glublak diRampa

Shamot napisał(a) w wiadomości: <7ICo2.28390$U1.54...@news.tpnet.pl>...

> [...]

cóż,
>jestem człowiekiem starej daty i jakoś ta młodzieżowa muzyka nie

Shamot, a czego dokładniej słuchasz? (ja wole starocia (60's 70's 80's)
--
GlublakdiRampa

Marcin Okraska

Peter napisał(a) w wiadomości: <36a3c6af...@news.task.gda.pl>...

>Eee... A co ma rybka do kaktusa?
Ani jednym, ani drugim nie można się uczesać.

Marcin Okraska

Ubik napisał(a) w wiadomości: ...
>Ja raczej proponuję biodegradację...
>
>Śmieci nie ruszane rozłożą się same.
Pod warunkiem że są już martwe. A ja od pewnego momentu miałem na myśli
śmieci niekoniecznie martwe (kwestia czyściciela delikatnie zapożyczona z
Leona Z.)

:)

Ufol

Peter napisał(a) w wiadomości: <36a3c6af...@news.task.gda.pl>...

>Eee... A co ma rybka do kaktusa?

No to może
Prorocy
Continuum
a ewentualnie
Prorocy i Continuum.

Tomek Laisar Frun'

Ubik wrote:

> Ja proponuję Statut Miejski Wielkiego Wolnego Miasta Las Trekas (SMWWLS).
> Jak już szaleć, to na całego...

Czyli mamy dwie propozycje - konstytucja i statut miejski (z tym
"wielkim" to bym nie przesadzal, a "wolne" to sie rozumie samo przez
sie - ale mozna zostawic, ze niby chodzi o "niemoderowana" i "osobna w
pl.rec.fantastyka.*")

Tomek Laisar Frun'

Jo'Asia wrote:

> ^^
>
> Wracajšc do emocjonków: dodaj informację o wersji dla mańkutów, których tak
> chętnie używasz :). BTW, czy by był oburęczny? ;)
>
> Jo'Asia

Z koniecznosci - praca przy kompie...
Ale tak w zasadzie uzywam "odwrotnych" emotikonow bo ja jestem
przewrotny, HA HA HA! *diabolicznie*

Tomek Laisar Frun'

JFK wrote:
[---ciach--- pochwaly ;) ---]

> [...]

> A nie dwa minusy i spacja "-- "?

Jak najbardziej - po prostu listerowka.

> [...]
> vide Omega
> >

> Propozycja do 3.8.: oraz nie wszczynac wojen religijnych SW contra ST

OK. I B5 i SQ i SAAB i ... <:

> [ciach]
>
> Jak rozumiem mamy sie zajac czescia 5-6.6 . Nareszcie cos konkretnego
> do roboty...
> --
> J a c e k _K a w a=-=-J F K

Czekam na efekty :)

Tomek Laisar Frun'

Michał Witkowski wrote:

> [...]
>
> Za dużo kwestii technicznych. Czę ć rzeczy jest zbyt ogólna, np.
> netykieta, co to jest faq, emoticons, ogólne skróty itp. Można dać

Alez wlasnie chodzi o to, zeby w mozliwiej krotkiej formie dac znac o
co chodzi od razu, be odsylania - bo to zniecheca.

> Historię grupy, dokładniejszy opis, co jest offtopic itp. można
> umie cić na stronie www (Oficjalna strona grupy prfst) i w faq'u dać
> odsyłacz.
>
> Chodzi mi o to, że faq powinien być w miarę krótki i tre ciwy, żeby
> można go było np. co dwa tygodnie wrzucić na listę, albo ustawić
> bota, żeby wysyłał każdemu, kto pierwszy raz co napisze.

O to to!

> [...]
> - strony z recenzjami i opisami odcinków
> - krótkie info na temat każdego filmu i serii (jedno zdanie, daty)

Wpisane do poprawek

Tomek Laisar Frun'

Leszek Karlik aka Mike wrote:
>Tomek Laisar Frun' nastukal:
>
> [...]
> [...]
> To powinno byc 6.2. ;)

A zebys wiedzial ze tak :)

> Heheheheheeeee... mogemogemoge?
>
> Bardzo chetnie napisze te podpunkty, zwlaszcza 6.2 i 6.3. ;>

...i na pewno zrobisz to zle. Ale jeszce kilka(nascie) lat i na pewno
beda z ciebie ludzie... :>

> [...]
> Live Long And Prosper, nie Live Long & Prosper. Live Long & Prosper to
> LL&P.

Literowka - moj blad. Ale po to wlasnie rozeslalem FAQ :)

> [...]

> [...]
> O, nie ma SW vs ST flamewars... ;>

Nie przejmuj sie, bedzie dokladne wyjasnienie dla inteligentnych
inaczej w wersji alfa :>>>

> [...]
>
> Leslie, the Assimilated One ;)
Krtek Asymilator <:

Tomek Laisar Frun'

Ufol wrote:

> Zgadzam się całkowicie. Uważam, że lepiej wyróżnić te osoby które w jaki
> sposób przysłużyły się miasteczku niż piętnować tych którzy starajš się
> zepsuć to nad czym inni pracujš.
>
> Ufol

To prawda, ale na niektorych marchewka nie dziala. W zwiazku z tym w
razie pottrzeby beda sie ukazywaly "Ostrzezenia nawigacyjne" ktore
wpisuje jako do propozycje do FAQ.

Krtek

Tomek Laisar Frun'

Miss Eternity wrote:

> W czę ci masz rację, ale lad po Omedze powinien zostać.
> Moim zdaniem powinni my do FAQa wprowadzić
> naszš własnš wersję Dyrektywy Omega.
> Co w stylu "nie spojlować pod karš ogólnej ignorancji"
> (lub bombardowania e-maila).
>
> Miss Eternity,
> aż do ew. wyborów p.o. szefa ochrony w Las Trekkas

Zdecydowanie nie - najgorsza kara dla takich osob jak [----] jest
zapomnienie.
A jakiekolwiek oficjalne srodki przymusu - np mailbombing - sa
absoltunie wykluczone. Oczywiscie nikt nie zatrzyma kogos kto sie
bedzie chcial odegrac na maciwodzie, ale takimi dzialaniami
upodabniamy sie do prestepcow z ktorymi chcemy walczyc - nawoluje wiec
do zignorowania spamerow/chamow/psujuf.

Tomek Laisar Frun'

Michał Witkowski wrote:
> [...]

> [----------], nabluzgajš na li cie i się cieszš z hałasu jaki
^^^^^^^^^^^^
> wywołali. Najlepiej go olać, to sobie pójdzie.

Slusznie piszesz, ale powtarzasz ten sam blad w odniesieniu do tego
wycietego osobnika - tacy jak on i [-----] zasluguja tylko na
zapomnienie.

Tomek Laisar Frun'

Ufol wrote:

> JFK napisał(a) w wiadomo ci: <36a97ecc...@news.tpsa.pl>...
> [...]
> >
> Wpadło mi do głowy co takiego.
> Największe potęgi w wiecie Star Treka

> Prorocy a Continuum
> Najważniejsze daty w historii federacji
>
> I jeszcze jedno. Nie jestem pewien ale chyba czytałem już gdzie o
> możliwo ci założenia strony naszego miasteczka. To nie byłby głupi pomysł
> tylko musiałby się znale ć kto kto zajšłby się tym.
>
> Co Wy na to?
>
> Ufol

Jak na lato, ale jakos nie widac tlumu chetnych... Zrobie wersje
wstepna po feriach i nawet moge sie nia potem zajmowac, ale nie beda
to jakies wodotryski.

Tomek Laisar Frun'

Przemysław Pisarek wrote:

> [...]
> nimi napracowales to postuluje by je nieco skompresowac w jeden lub
> dwa opisowe punkty, lub polaczyc z punktem drugim.

Juz pisalem - dla naszego dobra FAQ musi mozliwie krotkie, ale pelne,
bez odsylania do kolejnych dokumentow - bo to zniechca.

> W netykiecie glowny nacisk polozylbym na spoilery.

I tak bedzie.

> [...]
> (zaznaczam ze nie jestem z zadnym zwiazany), bo tak wyglada to na
> faworyzowanie jednego z nich, ewentualnie znowu grozi wybuchem wojny

STIntel nie ma bo nie moge sie polacyc z ich strona, a sami sie nie
zglosili. Jesli to zrobia - na pewno zostana umieszczeni.

[----]
> Z drugiej strony chcialbym zauwazyc, ze ostatnio na wszystkich grupach
> pojawila sie tendencja to zakladania FAQ, moda jakas czy co :)))
>
> Pozdrowienia
> Przemyslaw Pisarek

Nie moda tylko raczej zyciowa koniecznoc.

Peter

On Sun, 17 Jan 1999 12:58:40 GMT, piz...@rhea.ids.pl (Przemysław
Pisarek) wrote:

>Jesli chodzi o fandom to wypada napisac o wszystkich (dwoch) klubach
>(zaznaczam ze nie jestem z zadnym zwiazany)

Resistance is futile....
You will become one of us :-)))

> bo tak wyglada to na
>faworyzowanie jednego z nich, ewentualnie znowu grozi wybuchem wojny
>klubowej :))).

Eee tam... Wojna is irrelevant...

Peter

Jo'Asia

Tomek Laisar Frun'

Jo'Asia wrote:

> W końcu nie można pominšć "jednej z największych formalnych organizacji

> fanów sci-fi i fantastyki w Polsce", że pozwolę sobie zacytować tekst z ich
> strony. :>>>>
>
> Jo'Asia

Alez doprawdy, w zadnym razie. Nawet mysl o czyms takim napawa mnie
zgroza!

Ufol

> [...]

>bedzie chcial odegrac na maciwodzie, ale takimi dzialaniami
>upodabniamy sie do prestepcow z ktorymi chcemy walczyc - nawoluje wiec

Chyba masz rację. Ale w skrajnych przypadkach w obronie naszego
klingońskiego honoru można by wymyślić jeszcze coś. Co ty na to?

Ufol

Ufol

Tomek Laisar Frun' napisał(a) w wiadomości:

>Jak na lato, ale jakos nie widac tlumu chetnych... Zrobie wersje
>wstepna po feriach i nawet moge sie nia potem zajmowac, ale nie beda
>to jakies wodotryski.

Ja skleciłem coś ostatnimi czasy. Wyślę panu co do tej pory obmyśliłem za
jakieś dwa dni.

Ufol

Belkot

Ufol <grze...@polbox.com> wrote:

[...]

Nic nie zyskujemy, tym bardziej że możemy dostać w d* od własnego admina -
jak temu się np. zapcha dysk odrzuconymi wiadomościami którymi
bombardowało się spamera nie wiedząc że jego mailbox ma max. 2MB dozwolone
i powyżej tego maszyna odrzuci.

: >upodabniamy sie do prestepcow z ktorymi chcemy walczyc - nawoluje wiec
: >do zignorowania spamerow/chamow/psujuf.
Dokładnie to co napisałeś. IMHO główną radość tacy czerpią z tego, że ktoś
na nich zwróci uwagę i zacznie sie wzajemna przepychanka bez końca.

: Chyba masz rację. Ale w skrajnych przypadkach w obronie naszego

: klingońskiego honoru można by wymyślić jeszcze coś. Co ty na to?

Owszem, środki zaradcze w postaci analizy linii NNTP-Posting-Host,
Message-ID i References jako podstawę, po czym list do odpowiedniego
admina i święty spokój (zrobiłem tak ze studencikiem... prosił żebym
zadzwonił do rektora bo chcą mu odebrać za spam dostęp do internetu, a na
IV roku to oznacza zgon).

Innymi słowy jak powiadał Kobuszewski - "chamstwo należy zwalczać siłom i
godnościom osobistom" ;)

Pozdrawiam
B'ełkot

---
bel...@polbox.pl
* We ave Bovg... vesistance is futile... futility is ivvelevant *

Marcin Okraska

Jo'Asia napisał(a) w wiadomości: <36ACEE86...@rassun.art.pl>...
>W końcu nie można pominąć "jednej z największych formalnych organizacji

>fanów sci-fi i fantastyki w Polsce", że pozwolę sobie zacytować tekst z ich
>strony. :>>>>
To już nie są jedyną organizacją ???

Panie, Panowie, postęp :)

Marcin

Leszek Karlik aka Mike

On Sun, 17 Jan 1999 13:24:07 GMT, "Paweł Pazderski"
<paw...@friko6.onet.pl> disseminated foul capitalist propaganda by
writing:

[...]

>Tyle, że nie będziesz miał racji.
O, licencjonowany telepata.

Albo prekog.

;>

Niestety, obawiam sie, ze to ty nie masz racji, bo w punkcie 6.2, czyli
czy ST jest SF chcialem po prostu podac argumenty za i argumenty przeciw,
do wlasnej oceny przez czytajacego FAQ.

> Ja Ci w każdej chwili mogę udowodnić, że ST to S-F
Nie, tego nie mozesz mi udowodnic, bo ST to nie SF.

> a SW nie (nie zrozum mnie źle, lubię SW, tyle że dla mnie to jest
>FANTASY),
Quoth George Lucas: "Space fantasy."

Ja nigdy nie twierdzilem, ze SW jest SF. Ale jezeli ST jest SF, to SW jest
jeszcze bardziej SF.

>Klasyczny Trekker V Kolumna

Kto? Ja? Naaaahhhh....

> Paweł Pazderski