Propozycja: pl.rec.szybowce

Marek F.Uzarowski

-----------------RFD--------------------------------Nazwa grupy:
pl.rec.szybowceKrotki opis: Szybownictwo - szkolenia, przeloty, zawody,
rekordy.
Moderowana: NIE
Opis: Grupa poświęcona szybownictwu i jego aspektom - jak
zostaćszybownikiem, jak i gdzie doskonalić swoje umiejetności, dyskusjeo
zawodach, regulaminach, wynikach i zawodnikach, współczesne
metodyrejestracji i dokumentowania przelotów. Jednorazowe anonse o sprzęciei
osprzęcie do wynajecia, kupienia i sprzedania.
Tematy zabronione:Tematy rasistowskie, antyreligijne, seksualne orazinne
naruszające godność osobistą.Zabronione jest także wysyłanie listów
zawierających jakiekolwiekbinaria -- programów/zdjęć itp, jakikolwiek spam
oraz dyskusje niezwiązane z tematem grupy. Nie jest to także miejsce na
ogłoszeniareklamowe, jeśli nie są związane z tematem grupy. Powtarzające
sięogłoszenia pomimo powiązania tematycznego będą traktowane jak spam.
Autor propozycji: m.uza...@leszno.info.pl
Ogloszenie:pl.news.nowe-grupypl.announce.newgroupspl.rec.lotnictwopl.rec.par
alotnie
Czas trwania: dwa
tygodnie -----------------RFD-KONIEC-------------------------

Sławomir Szyszło

Marek F.Uzarowski

Sigurd

Użytkownik "Marek F.Uzarowski" <m.uza...@leszno.info.pl> napisał w
wiadomości news:a8ulhb$gba$1...@news.tpi.pl...

> [...]
> Krotki opis: Szybownictwo - szkolenia, przeloty, zawody, rekordy.
> Tematy zabronione: Tematy rasistowskie, antyreligijne, seksualne

Lotnicza Agencja Towarzyska "Czarny Krzyż" mówi takiej grupie stanowcze NIE.

Sigurd NMSP

Zenobiusz Zimny

Cze!

Jednostka "Marek F.Uzarowski" <m.uza...@leszno.info.pl> nastukała w

> -----------------RFD--------------------------------Nazwa grupy:
> pl.rec.szybowce

>Ciach<

Nie czytałeś mojego Poradnika, prawda?
<news:pl.rec.lotnictwo> polecam.
No i zajrzyj jeszcze do: <http://www.usenet.pl/opisy/pl.rec.lotnictwo>.

Marek F.Uzarowski

"Zenobiusz Zimny" <zimny...@plonk.spamerom.invalid> wrote in message

> Nie czytałeś mojego Poradnika, prawda?
> <news:pl.rec.lotnictwo> polecam.
> No i zajrzyj jeszcze do: <http://www.usenet.pl/opisy/pl.rec.lotnictwo>.

Do poradnika zajrze, co do opisu pl.rec.lotnictwo to jak sadze dla wielu
jest tam zbyt
szerokie spektrum tematyczne i chetnie znalezli by grupe, gdzie krolowac
bedzie temat
szybowcow i tylko szybowcow. Pozwole sobie zacytowac jedna z opini na temat
pl.rec lotnictwo
(ukazala sie tamze dzisiaj)

"na grupie ogólnej dominują tematy (uprawnione) o fotografii lotniczej,
zbieractwie, symulatorach, zakupie myśliwców. Szybownicy zamilkli"

A ja chce jak i z pewnoscia inni ozywienia srodowiska, przywrocenia dawnej
swietnosci tej dziedzinie sportu,
jej popularyzacje - na wydzielonej grupie z pewnoscia bedzie to latwiejsze.

pozdr.
Marek

Robert Kois

"Marek F.Uzarowski" <m.uza...@leszno.info.pl> wrote:

: A ja chce jak i z pewnoscia inni ozywienia srodowiska, przywrocenia dawnej

: swietnosci tej dziedzinie sportu,
: jej popularyzacje - na wydzielonej grupie z pewnoscia bedzie to latwiejsze.

No tak, kolejna biedna stłamszona grupka ludzi która nie potrafi przebić
się przez tony postów (w marcu jakieś 40-45 dziennie ;)) i liczy na to, że
jak już dostanie własną grupę to nagle dziesiątki ludzi zaczną tam pisać.
PRZECIW

HMS Kojer NMNOH
--
Pomyśl, że bedziesz mógł założyć koszulkę z napisem "i can do LISP"
i panienki będą na Ciebie lecieć (c)Bart Ogryczak

Tomasz Sielicki

A ile dziesiątków (czy setek?) ludzi musi dziennie pisać na danej
grupie, by takowa miała prawo istnienia?

Na pl.rec.lotnictwo po ogłoszeniu zamiary założenia grupy szybowcowej
natychmiast nastąpiło ożywienie - pojawiła się seria (i jeszcze trwa)
postów popierających. W ostatnim czasie wielu piszących wcześniej
szybowników zniknęło z "lotnictwa", zrażonych pojawieniem się "tłumów"
młodzieży pytającej w kółko "na jakich częstotliwościach można
podsłuchiwać samoloty pasażerskie", "z której strony Okęcia najlepiej
fotografować lądujące samoloty", "kiedy przyleci Boeing 747 linii EL-AL"
- itp. itd. - oraz "skąd można ściągnąć darmową wersję MS Flight
Simulator 2002".

To wszystko jest Z ZEWNĄTRZ lotnictwa i tym bardziej szybownictwa.
Czytam grupy od paru lat i zaobserwowałem, jak stopniowo wyłączali się
ci, którzy czynnie uprawiają lub co najmniej bardzo konkretnie
interesują się szybownictwem jako takim. Czuli się obco wśród
pseudolotniczych tematów. Ja sam kiedyś czytałem wszystkie posty - w tej
chwili przerzucam jedynie nagłówki, sprawdzam kilka wybranych postów, po
czym przechodzę do menu "Mark - All Read". Czytam regularnie
rec.aviation.soaring - grupę typowo szybowcową, cierpiącą jednak na
zbytnią dominację Amerykanów i ich problemów lokalnych, i żyjącą w innej
od naszej środkowoeuropejskiej mentalności.

Siłą internetu, i w tym grup dyskusyjnych, jest właśnie łączenie ludzi o
dość wąskich, elitarnych specjalnościach czy zainteresowaniach - przez
szybką wymianę doświadczeń, pomysłów, idei dokonuje się wielkimi krokami
postęp.

Dlatego w 100% jestem ZA powstaniem grupy szybowcowej - choć raczej jako
podgrupy lotniczej, czyli pl.rec.lotnictwo.szybowce.

Tomasz Sielicki

Marek F.Uzarowski

"Robert Kois" <ko...@vainglory.hell.pl> wrote in message

> "Marek F.Uzarowski" <m.uza...@leszno.info.pl> wrote:
>
> No tak, kolejna biedna stłamszona grupka ludzi która nie potrafi przebić

Pomysl utworzenia grupy nie powstal u mnie jako efekt poczucia stlamszenia
czy bezsily.
Po prostu uwazam, ze nadszedl czas aby ta grupa ludzi miala swoj wlasny
"kat"
w usnecie, gdzie zawsze beda posty w temacie, zas szukajacy informacji
o szybownictwie znajdzie ja szybko i latwo. O to, ze grupa bedzie "martwa"
bym sie nie niepokoil, bo zainteresowanie na rec.lotnictwo i paralotnie
pokazuje
cos odwrotnego.

pozdrawiam
Marek F.Uzarowski

Jan S.

> [...]
> bym sie nie niepokoil, bo zainteresowanie na rec.lotnictwo i paralotnie

Zdecydowanie popieram i jestem ZA. Również wolę grupę na której tematem
przewodnim będą szybowce, przeloty, lądowania w polu itp. itd.

--
Pozdr Jasiu
jan.sm...@inetia.pl

Robert Kois

"Marek F.Uzarowski" <m.uza...@leszno.info.pl> wrote:

: O to, ze grupa bedzie "martwa"

: bym sie nie niepokoil, bo zainteresowanie na rec.lotnictwo i paralotnie
: pokazuje cos odwrotnego.

To ile z tych 40 listów dziennie na lotnictwie jest o szybowcach? Nie ma
sensu wydzielać kolejnej grupy skoro ruch na dotychczasowej jest mały.

Arski Wieczne Pioro

Robert Kois wrote:

> [...]
>
> To ile z tych 40 listów dziennie na lotnictwie jest o szybowcach? Nie ma
> sensu wydzielać kolejnej grupy skoro ruch na dotychczasowej jest mały.

Nie chodzi o wydzielenie podgrupy z grupy pl.rec.lotnictwo. Wg. zaleceń
"Jak napisać..." liczba postów musiałaby przekraczać 400 ;-)

BTW jaki jest stosunek Tomka Surmacza odnośnie tego dokumentu i takich
ustaleń?

Aktywność na pl.rec.lotnictwo na przestrzeni luty, marzec, kwiecień
znajdziecie tutaj:
http://beefhe.art.pl/aktywnosc.txt

Grupa ma powstać dla szybowników i osób tym zainteresowanych. Pytanie -
czy ilość zainteresowanych i co za tym idzie, ilość postów, będzie
na tyle duża, że założenie grupy pl.rec.szybowce jest celowe.

Moim zdaniem o tym rozstrzyga głosowanie.

Osobiście bym chciał. Jest zainteresowanie na pl.rec.lotnictwo, także od
osób które nie udzielają się w innych kwestiach na tamtejszym forum. Są
też głosy krytyczne. Szkoda, że dyskusja wzięła początek tam, a nie tu.
Ale może się tu przeniesie i rozwinie by w ciągu dwóch tygodni okazało
się, czy wyślemy CVF.

> HMS Kojer NMNOH

arski w chmurki
--
Dear Me
Hear Me

Zenobiusz Zimny

Powitańsko!

Jednostka Tomasz Sielicki <tsie...@tchr.org> nastukała w

> A ile dziesiątków (czy setek?) ludzi musi dziennie pisać na danej
> grupie, by takowa miała prawo istnienia?

Jeżeli chodzi o wydzielenie podgrupy tematycznej, to na "grupie matce"
absolutnym minimum jest 200 postów dziennie, chociaż w mojej opini nie ma
sensu jej dzielić, kiedy przychodzi poniżej 400. Jeżeli chodzi o założenie
nowej grupy, to założenie jest takie, że powinno się pojawiać minimum 50
postów dziennie. Jeżeli miałoby przychodzić mniej, to wystarczy założyć
listę dyskusyjną AKA grupę mailową.

> Na pl.rec.lotnictwo po ogłoszeniu zamiary założenia grupy szybowcowej
> natychmiast nastąpiło ożywienie - pojawiła się seria (i jeszcze trwa)
> postów popierających.

Jesteś pewien, że pojawi się odpowiednia seria prawidłowo oddanych głosów
ZA, po ewentualnym ogłoszeniu głosowania?

> [...]
> samoloty", "kiedy przyleci Boeing 747 linii EL-AL" - itp. itd. - oraz
> "skąd można ściągnąć darmową wersję MS Flight Simulator 2002".

Wybacz ale to, że ktoś nie umie używać kill(score)file'a to nie jest
wystarczający powód dla tworzenia odrębnej grupy.
A już na pewno nie dla ludzi posiadających wbudowany wstręt do czytania.

> To wszystko jest Z ZEWNĄTRZ lotnictwa

Te tematy, które podałeś wyżej są na zewnątrz lotnictwa? Strange.

Michal Sobkowski

Zenobiusz Zimny wrote:
[...]

> [...]

[...]

> Jeżeli chodzi o założenie
> nowej grupy, to założenie jest takie, że powinno się pojawiać minimum 50

Czy możesz powiedzieć, skąd bierzesz te liczby? Wygłaszasz je w sposób
bardzo zdecydowany.

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html

Robert Kois

Arski Wieczne Pioro <ar...@elita.szybowcowa.org.pl> wrote:

[...]

Nie wiem. I ja się nie odnosze do tego dokumentu (choć uważam, że jest
całkiem niezły, ale miejscami zbyt rygorystyczny). To co piszę opieram na
własnych doświadczeniach.

: Grupa ma powstać dla szybowników i osób tym zainteresowanych. Pytanie -

: czy ilość zainteresowanych i co za tym idzie, ilość postów, będzie
: na tyle duża, że założenie grupy pl.rec.szybowce jest celowe.

Tu to jest jeszcze inny problem. Bo moim zdaniem szybowce w pełni się
mieszczą w tematyce lotnictwa i jeżeli jakakolwiek grupa na ten temat
powinna powstać to pl.rec.lotnictwo.szybowce (paralotnie są moim zdaniem
źle umieszczone w hierarchii).

: Moim zdaniem o tym rozstrzyga głosowanie.

Głosowanie niczego nie rozstrzyga. To tylko informacja dla TSa. I jeśli
stwierdzi, że CFV jest bez sensu to głosowania po prostu nie będzie.

[...]

Początek dyskusji może się odbywać gdziekolwiek, w sumie nawet lepiej
przygotować dobre RFD gdzie indziej, bo to pozwala proponującemu uniknąć
sporej ilości uszczypliwych uwag :).

Tomasz Sielicki

Zenobiusz Zimny wrote:

> [...]

>nowej grupy, to założenie jest takie, że powinno się pojawiać minimum 50
>postów dziennie. Jeżeli miałoby przychodzić mniej, to wystarczy założyć

Piękna teoria. Ciekaw jestem, ile grup w Polsce i na świecie zniknęłoby,
gdyby zastosować takie kryterium sprawdzające. 50% ?

>Jesteś pewien, że pojawi się odpowiednia seria prawidłowo oddanych głosów
>ZA, po ewentualnym ogłoszeniu głosowania?

Pewien nie jestem. Po to jest głosowanie. Zobaczymy. Będę się cieszył,
jeżeli głosów wystarczy, i przeżyję, jeżeli zabraknie.

>Wybacz ale to, że ktoś nie umie używać kill(score)file'a to nie jest
>wystarczający powód dla tworzenia odrębnej grupy.
>A już na pewno nie dla ludzi posiadających wbudowany wstręt do czytania.

Czytam raczej bardzo szybko, ale nie widzę sensu czytania rzeczy, które
mnie nie interesują - a z kill filem zawsze jest obawa, że umknie coś
ciekawego. Tu zresztą chodzi o coś innego: w obecnym układzie wielu
milczy, bo ma się wrażenie, że "ogół" jest zainteresowany zupełnie czymś
innym, tylko nie tym, co mnie interesuje: szybownictwem. Osobna grupa
może ośmieli wielu (ponownie) do zabierania głosu?

>Te tematy, które podałeś wyżej są na zewnątrz lotnictwa? Strange.

Tak, na ZEWNĄTRZ - tak jak oglądanie towaru na wystawie sklepowej lub na
targach. Oglądający jest na zewnątrz. Widzi się stoisko i wystawę, ale
towaru się nie kupuje i nie używa, ani się nie zna smaku/przyjemności
korzystania z niego. Być kibicem, a uprawiać sport, lub choćby
interesować się na tyle, by mieć fachową wiedzę i być na swój sposób
specjalistą - to dwie różne rzeczy...

Tomasz

Michal Sobkowski

Arski Wieczne Pioro wrote:
> Nie chodzi o wydzielenie podgrupy z grupy pl.rec.lotnictwo.
Jak to nie? W tematyce pl.rec.lotnictwo wg opisu mieści się
szybownictwo, a wy chcecie utworzyć grupę zajmująca się tylko tym
zagadnieniem.

> Wg. zaleceń
> "Jak napisać..." liczba postów musiałaby przekraczać 400 ;-)

To jest rzeczywiście paranoiczne. :-)

> Aktywność na pl.rec.lotnictwo na przestrzeni luty, marzec, kwiecień
> znajdziecie tutaj:
> http://beefhe.art.pl/aktywnosc.txt

No i...?
Ruch umiarkowany. IMHO nie ma co tworzyć nowej grupy.

> Grupa ma powstać dla szybowników i osób tym zainteresowanych. Pytanie -
> czy ilość zainteresowanych i co za tym idzie, ilość postów, będzie
> na tyle duża, że założenie grupy pl.rec.szybowce jest celowe.

Skoro nie ma tych postów na p.r.lotnictwo, to znaczy, że raczej nie ma
zainteresowania. Piszcie o szybowaniu na istniejącej grupie, oznaczając
posty w temacie np. "[szybowce]" i bez problemu będziecie znajdować
ineresujące was dyskusje.

> Moim zdaniem o tym rozstrzyga głosowanie.

Ale najpierw musisz przekonać miłosciwie nam panujących w polskim
Usenecie, że warto się zabrać za takie głosowanie.

> Osobiście bym chciał. Jest zainteresowanie na pl.rec.lotnictwo, także od
> osób które nie udzielają się w innych kwestiach na tamtejszym forum. Są
> też głosy krytyczne. Szkoda, że dyskusja wzięła początek tam, a nie tu.

Nie, tak jest prawidłowo. Najpierw na p.r.lotnictwo powinniście ustalić
potrzebę i tematykę nowej grupy, a następnie, po zapoznaniu się z FAQ,
przesłać propozycję równocześnie, (jednym postem!) na p.r.lotnictwo i
p.n.n-g, z ustawionym Follow-up na p.n.n-g (a tego nie zrobiliście).

Zenobiusz Zimny

Hey!

Jednostka Michal Sobkowski <ms...@ibch.poznan.pl> nastukała w

(...)

> Czy możesz powiedzieć, skąd bierzesz te liczby? Wygłaszasz je w sposób
> bardzo zdecydowany.

Biorę je na podstawie "How To Write a Good Newsgroup Proposal". Oczywiście
można dyskutować, czy w hierarchii pl.* jest bezpośrednie przełożenie, ale
IMAO tak.
Subskrybuję dużo (ok. 100) grup dyskusyjnych, łącznie dziennie odbieram
nawet do 8000 postów i w sumie radzę sobie z szybką selekcją i przeczytaniem
nielicznych interesujących. Oczywiście wiem, że to że ja tak mam, nie musi
się przekładać na innych, ale wyselekcjonowanie spośród nawet 400 postów
dziennie 20 interesujących to naprawdę nie jest problem. Rozumiem, że są
czytniki, które nie pozwalają na odpowiednie filtrowanie wiadomości, ale to
akurat nie jest usprawiedliwienie - zawsze można np. zainstalować Hamstera,
Leafnode, whatever. Stąd moje wnioski. Oczywiście, chętnie posłucham
argumentów je obalających i jeżeli będą sensowne, to prawdopodobnie zmienię
zdanie.

Radek

"Pozwole sobie zacytowac jedna z opini na temat pl.rec lotnictwo (ukazala
sie tamze dzisiaj):
"na grupie ogólnej dominuj? tematy (uprawnione) o fotografii lotniczej,
zbieractwie, symulatorach, zakupie my?liwców. Szybownicy zamilkli""

W obecnej chwili grupa pl.rec.lotnictwo skupia osoby, które można by
posegregować wg. zainteresowania czytelniczego na czytelników PLARu,
Lotnictwa czy Skrzydlatej Polski. O ile (załóżmy) 90% czytelników PLAR to
piloci albo osoby, które interesują się lataniem a nie wyłącznie techniką
lotniczą o tyle 90% czytelników Skrzydlatej Polski i Lotnictwa to "miłośnicy
lotnictwa", osoby, które z lotnictwem nie mają nic wspólnego poza
"zainteresowaniem miłośniczym".

I rzeczywiście, nie może być mowy o wspólnej płaszczyźnie dyskusji pomiędzy
pilotami, a "miłośnikami". Będzie dochodzić do wzajemnych scysji aż do
wyeliminowania grupy słabszej, co powoli się dzieje.

Dlatego propozycja utworzenia grupy zrzeszającej pilotów jest jak
najbardziej słuszna.
Rodzi się jednak pytanie, czy rzeczywiście należy tworzyć grupę wyłącznie
dla szybowników.
Czy przypadkiem nie należałoby utworzyć raczej grupy (np.) pl.rec.latanie
albo pl.rec.lotnictwo.cywilne(pl.rec.piloci byłoby chyba za wąskim
określeniem).

Chodzi mi o to iż tworząc grupę pl.rec.szybowce zakładamy iż nie ma na niej
miejsca dla pilotów samolotowych czy kontrolerów.
Tymczasem, jak moim zdaniem wynika z historii grupy, było wiele ciekawych
dyskusji na pl.rec.lotnictwo, które choć dotyczyły szybowników to angażowały
jednocześnie kontrolerów i pilotów zawodowych. Przykładem może być dyskusja
o przestrzeni powietrznej choć burzliwa, to jednak merytoryczna i chyba na
wysokim poziomie. Poza tym jest wiele tematów, które się zazębiają - jak np.
aerodynamika, meteorologia itp., kiedy warto by mieć na jednej grupie nie
tylko szybowników, ale także inne osoby parające się lataniem.

Podobna sytuacja jest w przypadku PLAR. Koegzystują tam obok siebie balony,
szybowce, samoloty i motolotnie i nie ma z tym problemu, a dla wszystkich
wynika z tego korzyść.

Nawet w Niemczech funkcjonuje tylko Aero Kurier. Tylko kraje z silnym
szybownictwem są w stanie pozwolić sobie na osobne periodyki: UK, USA, NZ

Uważam że utworzenie grupy pl.rec.szybowce pociągnie za sobą obniżenie
poziomu merytorycznego dyskusji wykraczających poza czyste szybownictwo: np.
meteorologia, aerodynamika, kwestie ruchowe, prawa lotniczego, badań itp. W
dyskusjach tych nie będą się udzielać kontrolerzy czy piloci samolotowi albo
balonowi, którzy pozostaną na pl.rec.lotnictwo bo przecież pl.rec.szybowce
nie będzie dla nich.

Patrząc na ilość dyskusji pomiędzy pilotami samolotowymi lub kontrolerami
uważam iż nie jest ona zbyt liczna, co nie przeszkadzałoby na nowej grupie.
Zresztą nawet tematy poruszane przez nich (np. kontrolerów czy osób z ARLu
np. o zawiasach) mogą byc cenne dla szybowników. Pozostawienie tych osób na
pl.rec.lotnictwo będzie zmuszało np. mnie chcącego mieć dostęp także do tych
informacji do czytania także tamtej grupy.

Pytanie także czy grupa internetowa interesująca sie wyłącznie stricte
szybowcami nie jest zbyt wąska (wystarczy popatrzeć na listy rankingowe i
zobaczyć jak tam mało osób, wiele z nich nie siedzi w ogóle w net'cie) by
tworzyć całkiem odrębną grupę

Podsumowując: Wnioskuję przeciwko utworzeniu grupy pl.rec.szybowce uważając
iż bardziej celowe byłoby utworzenie grupy pl.rec.latanie (nie upieram się
przy nazwie; mogło by byc to również pl.rec.lotnictwo.cywilne - pytanie
tylko czy i tam nie infiltrowaliby "miłośnicy lotnictwa" prowadzący dyskusję
czy lepszy jest np. Piper od Cessny, którzy nigdy nie siedzieli choćby w
szybowcu)

Na koniec wracając do cytatu:
"na grupie ogólnej dominuj? tematy (uprawnione) o fotografii lotniczej,
zbieractwie, symulatorach, zakupie my?liwców. Szybownicy zamilkli""

W tym cytacie nie ma ani słowa o presji ze strony pilotów samolotowych,
balonowych czy kontrolerów. To nie oni są powodem czyniącym grupę
"niezjadliwą" dla pilotów czy w szczególności szybowników. Problemem są
"miłośnicy" lotnictwa.

Myślę że na ew. grupie pl.rec.latanie szybownicy nie byliby zagłuszani (bo
niby przez kogo: pilotów samolotowych, kontolerów czy pilotów balonowych?).
Za to na pl.rec.szybowce na pewno głosu tam mieć nie bedą właśnie piloci
samolotowi czy balonowi. A przecież wielu z nas lata zarówno na szybowcach
jak i na samolotach (a czasem także na balonach).

Radek

Robert Kois

"Radek" <ra...@aeroklub.poznan.pl> wrote:

[...]

Ilu jest pilotów w Polsce? Ilu z nich korzysta z grup newsowych? Załóżcie
sobie liste mailową.

Michal Sobkowski

Zenobiusz Zimny wrote:

> [...]
> można dyskutować, czy w hierarchii pl.* jest bezpośrednie przełożenie, ale

W takim razie powinieneś zaznaczać, że te liczby to jedynie Twoja
opinia, a nie wymóg formalny, jak wygląda z Twoich listów i Twojego
poradnika. AFAIK w pl.* nie ma takich zaleceń i wprowadzasz ludzi w
błąd.

Roman Kiełpikowski

Wydaje mi się, że po wydzieleniu grupy na pewno pojawi się więcej wątków
na tematy szybowcowe.
Obecnie w natłoku innych tematów niż szybowcowe bardzo trudno znaleźć
jakąś inspirację do nowych wątków szybowcowych.
Uwaga ciągle jest skierowywana na tematykę nieszybowcową. Wydzielenie
grypy szybowce na pewno ożywi aktywnych szybowników i rozszerzy tematykę
szybowcową. Sprawa nazwy pl.rec.szybowce czy pl.rec.lotnictwo.szybowce
nie jst może sprawą najwyższej wagi ale wydaje mi się, że drugi wariant
może ułatwić odnalezienie grupy przez ludzi, którzy poraz pierwszy
nawiązują kontakt z grupami dyskusyjnymi na tematy lotnicze.

Robert Kois

Roman Kiełpikowski <roma...@polbox.com> wrote:

: Wydaje mi się, że po wydzieleniu grupy na pewno pojawi się więcej wątków
: na tematy szybowcowe.

Wydaje Ci się. Żaden argument.

: Obecnie w natłoku innych tematów niż szybowcowe bardzo trudno znaleźć

: jakąś inspirację do nowych wątków szybowcowych.

40 postów dziennie nazywasz natłokiem? Piszcie w temacie [szybowce] a
reszte ignorujcie.

[...]

I to jest jedyne twoje widzimisię z którym się zgadzam :).

Arski Wieczne Pioro

Michal Sobkowski wrote:

> Jak to nie? W tematyce pl.rec.lotnictwo wg opisu mieści się
> szybownictwo, a wy chcecie utworzyć grupę zajmująca się tylko tym
> zagadnieniem.

A jednak nie :), bo nie o tym było. Chodziło mi o to, że powodem tworzenia

p.r.lotnictwo.szybowce (też skłaniam się ku tej nazwie tylko chciałem się trzymać

RFD #1) nie jest potrzeba wydzielenia tematów szybowcowych z natłoku
listów na p.r.lotnictwo

Zaszeregowanie jej do gałęzi p.r.lotnictwo wynika tylko z istniejącej
hierarchii.

> No i...?
> Ruch umiarkowany. IMHO nie ma co tworzyć nowej grupy.

Wiem, że umiarkowany. Podałem dla ogółu, żeby uściślić wypowiedź Roberta
("jakieś 40-45").

> zainteresowania. Piszcie o szybowaniu na istniejącej grupie, oznaczając
> posty w temacie np. "[szybowce]" i bez problemu będziecie znajdować
> ineresujące was dyskusje.

Nie wypowiem się za innych. Ale ja nie piszę dużo (poza postami-żartami)

na grupę pl.rec.lotnictwo z powodu:

- tematy około-lotnicze mało mnie interesują, respektuję je jednak i
uważam, że grupa p.r.l powinna temu służyć, zaś specjalistyczne tematy
na grupie lotnictwo (np. z dopiskiem "[szybowce]") naprawdę z czasem by
ją zalały. Dlatego się ograniczam i piszę do szuflady.

Więc mieliśmy zalać ich czy też pomyśleć o tym i zgłosić RFD?

Nadmienię, że ja dobrze radzę sobie z segregacją wątków, ale czy każdy?
Czy aktywność w Usenecie musi być podyktowana zakładaniem
kill/score-file? Bądźmy wyrozumiali (myślę, że tą perspektywę Zenon
trochę zatraciłeś w dokumencie "Jak napisać...")

Tu też uwaga do "Jak napisać...". Zastanawiałbym się, czy rozkład 50%
postów ze wzg. na poruszane tematy powinien być sygnałem do wydzielenia
osobnej grupy - a nie jak dotąd kryterium ilości postów. Lub inny, ale
nie tak sztywny, bo 50 na nową i 400 przy wydzielaniu IMHO jest mało
realne. Nowa grupa rusza, wymaga nagłośnienia, rozwoju. Tematy
wąsko-tematyczne ale obecne w Usenecie nie powinny być porównywane z np.
pl.c.o.linux ;>

Ciężko gdybać o 50 postach. Ja sam byłbym w stanie tyle pisać ;-)
Ale nie o to chodzi.

Stworzenie prywatnej listy dyskusyjnej to żadne rozwiązanie. Mogą
istnieć i są przymiarki. Pospolite ruszenie wśród szybowników
i sięgnięcie po medium jakim jest internet właśnie następuje
i to chyba przeczuwa Marek Uzarowski.

Gdyby chodziło o własne poletko, moglibyśmy się szczelnie zamknąć
we własnym gronie. Chcemy jednak dyskusję o szybownictwie dać
publiczne. To dla tych którzy się tym jednak interesują.

Szybowników w Polsce - parę tys., z dostępem do inetu - około 100. Żywo
zainteresowanych powstaniem grupy - około 10. Reszta dołączy. Czy to
gwarantuje rozwój grupy na poziomie 50 listów dziennie?

Zainteresowanie myślę, że będzie podobne do zainteresowania na
angielskojęzycznej grupie rec.aviation.soaring. Spróbuję je
wkrótce przedstawić.

> Ale najpierw musisz przekonać miłosciwie nam panujących w polskim
> Usenecie, że warto się zabrać za takie głosowanie.

Sam chyba nie zdołam... za spokojny jestem ;>

> Nie, tak jest prawidłowo. Najpierw na p.r.lotnictwo powinniście ustalić
> potrzebę i tematykę nowej grupy, a następnie, po zapoznaniu się z FAQ,

Nie na p.r.lotnictwo bo to w większości nie ich problem. Tam info. Ale
dzięki za wyjaśnienie, że p.n.n-g jest już do decydujących starć :) W
takim razie rzeczywiście musimy się naradzić. Żeby niepotrzebnie
nie nękać Waszmościów :-))

Pozdrowionka,

arski w chmurki

P.S. Ponadto byłbym za utworzeniem grupy pl.rec.lotnictwo.niepowazne,
mogę przysłać RFD ?:-)

Tomasz Sielicki

Radek wrote:

>(...)

>Chodzi mi o to iż tworząc grupę pl.rec.szybowce zakładamy iż nie ma na niej
>miejsca dla pilotów samolotowych czy kontrolerów.

Kto tak zakłada? Osobiście raczej zakładam (i sam z pewnością będę tak
czynił), że po przeczytaniu postów z "szybownictwa" (bo one interesują
mnie w pierwszej kolejności) przerzuce także nagłówki z
pl.rec.lotnictwo, bo tam też mogą być ogólniejsze lotnicze tematy, mnie
dotyczące i interesujące. Ale to w DRUGIEJ kolejności.

>(...)

>Nawet w Niemczech funkcjonuje tylko Aero Kurier. Tylko kraje z silnym
>szybownictwem są w stanie pozwolić sobie na osobne periodyki: UK, USA, NZ

Niemcy są zdecydowanie na PIERWSZYM miejscu w świecie, jeśli chodzi o
szybownictwo. Brak osobnego pisma tylko szybowcowego leży widocznie
gdzie indziej (względy praktyczne - oszczędność kosztów wysyłki itp.).
Za to w Aerokurierze jest zawsze bardzo konkretna część "od strony do
strony" poświęcona "Segelfliegen". Praktycznie to funkcjonuje tak, jakby
było osobne pismo dla szybowników w większym ogólnolotniczym (czyli:
podgrupa "szybowce" w hierarchii "pl.rec.lotnictwo") .

> [...]

>zobaczyć jak tam mało osób, wiele z nich nie siedzi w ogóle w net'cie) by

Właśnie ciekawym socjologicznie zjawiskiem jest status społeczny
szybowników: to najczęściej młodzież liceów (zamierzająca kontynuować
naukę na studiach), studenci i ludzie po studiach - i właśnie w tych
grupach dostęp do internetu jest raczej oczywistością i codziennością.

> [...]
>czy lepszy jest np. Piper od Cessny, którzy nigdy nie siedzieli choćby w

"Latanie"? Jeżeli "lotnictwo" jest zbyt ogólne, to "latanie" miałoby
stworzyć przestrzeń dla szybowników? Moim zdaniem to jeszcze bardziej
ogólne i mgliste, niż "lotnictwo", kóre już w tej chwili jest za bardzo
rozmyte wśród różnych peryferyjnych, a często mocno reprezentowanych,
zainteresowań.

Tomasz

Jan S.

> : Wydaje mi się, że po wydzieleniu grupy na pewno pojawi się więcej wątków
> : na tematy szybowcowe.
>
> Wydaje Ci się. Żaden argument.

Pojawi sie, bo bedzie to grupa zwiazana z konkretnie tym tematem, na ktora
beda pisac glownie szybownicy.

> [...]
> : grypy szybowce na pewno ożywi aktywnych szybowników i rozszerzy tematykę

Jestem przekonany (oczywiscie moge sie mylic), ze jest tak: grupe
pl.rec.lotnictwo czyta wielu szybownikow z nadzieja, ze przeczytaja cos o
rzeczach, ktore ich interesuja. Niestety widzac kolejny naglowek typu "Kiedy
najlepiej isc na taras na Okecie" albo "ktorymi liniami lotniczymi najlepiej
leciec do Dzibuti", albo jakis jeszcze inny to zniecheceni stwierdzaja "nie
ma tu szybownikow i po co ja mam cokolwiek o tym pisac". No i potem jest
ctrl+A i oznacz jako przeczytane. Rowniez jestem przekonany, ze oddzielna
grupa ozywi szybownikow.
Rozstrzygnie glosowanie.

--
Pozdr Jasiu
jan.sm...@inetia.pl

Michal Sobkowski

Arski Wieczne Pioro wrote:
[...]
> [...]
> ją zalały. Dlatego się ograniczam i piszę do szuflady.
>
> Więc mieliśmy zalać ich czy też pomyśleć o tym i zgłosić RFD?
Zalać. Wtedy można będzie myśleć o wydzieleniu szybownictwa. Na razie
wygląda na to, że szybownicy nie piszą, bo nie mają o czym.
:->

Michał

PS Jeśli przy tym zalewaniu pamiętać będziecie o odpowiednim oznaczaniu
listów, to grupa może dobrze funkcjonować przez długi czas nawet przy
dziesięciokrotnie większym ruchu!

rafał

a co do zasadnosci grupy to napisze ze od dawna dziala grupa skydive na
ktora sporo sie pisze i uwazam ze bardzo dobrze.
Spadochroniarze moga miec ( i slusznie ) swoja grupe to i my mozemy miec
swoja.
W koncu spadochron to statek powietrzny, instruktor tez ma licencje, zwykle
skacza z urzadzen ktore rowniez sa wpisane do rejestru ( z malymi w RP
wyjatkami ), a na grupie lotnictwo kolezanek i kolegow nie ma ;-)
RF

Użytkownik Marek F.Uzarowski <m.uza...@leszno.info.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:a8umku$sqr$1...@news.tpi.pl...

> --------------Poprawiony-RFD--------------------------------
>
> Nazwa grupy: pl.rec.szybowce
> Krotki opis: Szybownictwo - szkolenia, przeloty, zawody, rekordy.

Michal Sobkowski

"Jan S." wrote:
[...]

> Jestem przekonany (oczywiscie moge sie mylic), ze jest tak: grupe
> pl.rec.lotnictwo czyta wielu szybownikow z nadzieja, ze przeczytaja cos o
> rzeczach, ktore ich interesuja. [...]
"Mosze, ty daj mi szansę, ty kup los!" :-)

Szybownicy przeczytają coś o szybowaniu, gdy wreszcie zaczną pisać!
Macie ku temu odpowiednią grupę. Piszcie, jeśli macie o czym! Piszcie!

Michał

Michal Sobkowski

Arski Wieczne Pioro wrote:
[...]
> [...]
> osobnej grupy - a nie jak dotąd kryterium ilości postów. Lub inny, ale
> nie tak sztywny, bo 50 na nową i 400 przy wydzielaniu IMHO jest mało
[...]

Te liczby i zalecenia to tylko opinia ZZ. W rzeczywistości takie
kryteria nie obowiązują, choć jego poradnik warto przeczytać. Oficjalne
zasady tworzenia grup znajdują się na http://www.usenet.pl/

Michał

Adam

Fajnie że jesteście za powstaniem oddzielnej grupy
ale ptrzypomnijcie mi ile w ciagu ostatnich 6 miesiecy każdy z was otworzył
nowych watków
zwiazanych merytorycznie z szybownictwem i szybowcami.
Policzcie watki szybowcowe jakie pojakiwly sie na grupie np. w kwietniu.
Jeżeli szybownicy mają bardzo mało do powiedzenia na pl.rec.lotnictwo
to na oddzielnej grupie może być tak samo.

Udzial w dyskusji nt. nowej grupy to dla czesci jej uczestnikow jedyny
przejaw aktywnosci na grupie
Od razu pojawiły sie problemy typu jaka nazwa, jaka koszulka i jaki
zanaczek w klapie
i na tym tradycyjnie po polsku pomysły się skonczą.

Lepiej zapal i energie wykorzystac na cos bardziej uniwersalnego
i ponadczasowego np szybownictwo.org.pl
Tam mogłoby znalezc sie to wszystko czego oczekuje środowisko
Oprocz tradycyjnych galerii, linkow i materiałow szkoleniowych itd
np opisy przelotow , sprawozdania z zawodow, baza logow, moze
jakieś internetowe zawody , .....i jakis system newsowy też

A.

Zenobiusz Zimny

Hejka!

> [...]

> PS Jeśli przy tym zalewaniu pamiętać będziecie o odpowiednim oznaczaniu
> listów, to grupa może dobrze funkcjonować przez długi czas nawet przy

Uhm. Aktualny ruch dzienny to 40-45 postów dziennie. O ile umiem liczyć, to
dziesięć razy więcej to 400-450... I przy tym ruchu cytuję: "grupa może
dobrze funkcjonować przez długi czas".
O ile mnie pamięć nie myli, to nazwał Pan stwierdzenie, że do podziału grupy
potrzeba 400 postów dziennie paranoicznym. Proszę tego nie odbierać jako
czepianie się, ale to brzmi trochę jak mentalność Kalego ;-)

A co do treści, zgadzam się z opinią, że szybownicy powinni "zalać"
pl.rec.lotnictwo . Jeżeli tylko potrafią to zrobić oczywiście.

Zenobiusz Zimny

Hejka!

Jednostka "rafał" <raf...@wp.pl> nastukała w

> a co do zasadnosci grupy to napisze ze od dawna dziala grupa skydive
> na ktora sporo sie pisze i uwazam ze bardzo dobrze.

Taka grupa istnieje w hierarchii pl.* ?

> Spadochroniarze moga miec ( i slusznie ) swoja grupe to i my mozemy
> miec swoja.

A możesz wskazać mi gdzie to spadochroniarze mają swoją grupę w hierarchii
pl.* ? Domyślam się, że chodzi o pl.rec.paralotnie, niemniej z powodu braku
długiego opisu (a krótki w jawny sposób tego nie mówi) w archiwach
pl.news.admin (a nie wiadomo, czy w ogóle kiedykolwiek istniał, bo
wygooglałem post Michała Jankowskiego stwierdzający, że założył grupę, ale
nic ponadto), nie można w prost stwierdzić, że ta grupa jest akurat dla
spadochroniarzy (a przynajmniej nie przy mojej znajomości tematu). To jedno.
Drugie, cytuję:

"2.2. Zanim pomyślisz o złożeniu /propozycji nowej grupy/
[...]
Twoją POWINNOŚCIĄ jest także uważne przestudiowanie FAQ-u "Newsy w Polsce",
w części dotyczącej tworzenia nowych grup -
<http://www.usenet.pl/doc/news-pl-faq.htpl#nowe_grupy>, następnie
<http://www.usenet.pl/opisy> - /długich opisów/ grup w hierarchii pl.*.
Te ostatnie mają służyć Ci za wzór, przy tworzeniu RFD - wybieraj w tym
celu grupy utworzone stosunkowo niedawno - najlepiej do roku wstecz od
_dzisiejszej_ daty
[...]

Istniejące wcześniej grupy mogły być założone w oparciu o
inne zasady, więc opieranie się na ich formie i/lub treści nie jest
dobrym pomysłem.

[...]
Każdemu, niezależnie od stażu polecam uważne przestudiowanie
_niniejszego_ dokumentu [Poradnika "Jak napisać dobrą propozycję nowej
grupy"], pomimo iż nie jest on w żaden sposób oficjalną
wykładnią zasad tworzenia nowych grup.
[...]
2.3. Pytanie "czy moja grupa ma sens" jest najważniejszym, jakie musisz
sobie zadać.

Zgłaszanie propozycji utworzenia nowej grupy nie ma sensu gdy:

o Propozycja grupy Y dotyczy bardzo wąskiego zakresu tematycznego - w
takim wypadku nie będzie na niej wystarczająco dużego ruchu (pod
tym pojęciem rozumiem 50 lub więcej wiadomości dziennie).
[...]
o Grupa Y1 zawiera szeroki zakres tematyczny, a Ciebie interesuje tylko
jeden tendencyjnie wydzielony obszar, dlatego chcesz utworzyć
grupę Y2. Równocześnie na grupę Y1 przychodzi mniej niż 400
wiadomości dziennie.
o Grupa Y1, odnosząca się do tematu X, jest martwa, zatem pragniesz
utworzyć kolejną grupę na podobny temat, aby przyciągnąć
czytelników. Jeżeli brak aktywności na grupie spowodowany jest
moderowaniem, należy zgłosić propozycję zmiany statusu na
niemoderowaną.
[...]
o Lista mailowa to dla Ciebie zbyt skomplikowana sprawa / za dużo pracy.
[...]
Jeżeli jesteś w sytuacji pasującej do powyższej listy, lepiej pomyśl o
jednej z alternatyw wymienionych w FAQ pnn-g.".
Byłoby i trzecie (przypominam, że na pl.rec.lotnictwo przychodzi 40-45
wiadomości dziennie):

"6.5. Aktualne wymogi dotyczące liczby głosów potrzebnej do
"przejścia" propozycji znajdziesz tu:
<http://www.usenet.pl/doc/news-pl-faq.htpl#nowe_grupy>.
Według zasad obowiązujących w chwili, gdy piszę ten dokument do
przegłosowania propozycji potrzebne są dwie rzeczy:

o Aby liczba osób głosujących ZA przewyższała o co najmniej 50 liczbę
osób głosujących PRZECIW.
o Aby głosy ZA stanowiły co najmniej 2/3 ważnych głosów.

Tu mały komentarz: głos ważny, to taki który został poprawnie oddany.
Podstawami do unieważnienia głosu są na przykład:

o Brak w wiadomości imienia i nazwiska głosującego
o Niepoprawny (niedziałający) adres e-mail
o Wysłanie kilku głosów przez jedną osobę

Widać z tego, że naprawdę nie warto się podpisywać "Miś Uszatek", nadawać
ze sfałszowanego adresu, czy po prostu wielokrotnie głosować (nawet pod
różnymi tożsamościami). To nie pomoże grupie na pewno.".

Podsumowując:

1. Na grupę pl.rec.lotnictwo przychodzi zbyt mała liczba wiadomości
dziennie, aby myśleć o wydzieleniu podgrupy.
2. Proponowana grupa pl.rec.szybowce w całości zawiera się tematycznie w
grupie pl.rec.lotnictwo, zatem:
2.1. Została błędnie umieszczona w hierarchii - może zostać utworzona
tylko i wyłącznie jako podgrupa prl.
2.2. Błędnym jest argument o istnieniu pl.rec.paralotnie - została ona
utworzona w "okresie błędów i wypaczeń", nie istnieje ponadto
możliwość skonfrontowania się z jej opisem...
3. Zważywszy na ilość dziennej produkcji na prl, proponowana grupa ma nikłe
szanse na "przejście" w głosowaniu. Proszę pamiętać o potrzebnej ilości
głosów ZA, potrzeba ich aż o 50 więcej niż głosów PRZECIW. W dodatku
prowadzicie dyskusję w stylu "bo nam się należy", co gwarantuje Wam pewną
liczbę głosów przeciwnych. Tak jak i odpowiadanie nad cytatem, nota bene.

Chcę być dobrze zrozumiany: nie jestem organicznie przeciwny utworzeniu tej
grupy, ani nowych grup w ogóle, chcę Wam tylko zaoszczędzić niepotrzebnego
marnowania czasu; proponowana grupa ma bardzo nikłe szanse na pozytywny
wynik głosowania, nawet po wyeliminowaniu błędów formalnych. Wszystko to
oczywiście są moje prywatne opinie.

Marek F.Uzarowski

"Adam" <ada...@promail.pl> wrote in message

> Fajnie że jesteście za powstaniem oddzielnej grupy
> ale ptrzypomnijcie mi ile w ciagu ostatnich 6 miesiecy każdy z was
otworzył

Osobiscie na pl.rec.lotnictwo przestalem zagladac gdyz szybownicy gineli w
zalewie masy innych postow
Powstanie grupy i info o tym poddane naszym kolegom spowoduje ich wieksze
zainteresowanie mozliwoscia
skierowania postow do innych w tym waskim temacie i oczekiwania odpowiedzi
od tej grupy, a nie od kogos
kto widzial szybowiec na zdjeciu czy wystawie. Gwarantuje Ci, ze pojawia sie
tam osoby, ktore dzis nawet
nie wiedza o istnieniu usenetu nie mowiac juz o tych, ktorzy zamilkli z
powodow juz tu tyle razy przytaczanych

> Od razu pojawiły sie problemy typu jaka nazwa, jaka koszulka i jaki
> zanaczek w klapie
> i na tym tradycyjnie po polsku pomysły się skonczą.

A co tak bardzo Ci nasza polskosc przeszkadza. A poza tym to RFD jest
wlasnie po to by wszystko
przedyskutowac, a nie przyklasnac. Jedni wnosza glosy za / przeciw inni za
nazwa, forma etc. Czy inne
nacje robia to lepiej?

> Lepiej zapal i energie wykorzystac na cos bardziej uniwersalnego
> i ponadczasowego np szybownictwo.org.pl

Powoli zaczyna powstawac cos na wspomniany przez Ciebie ksztalt. Ale w
proponowany przez Ciebie sposob ukierunkowania energii
mozna zalatwic kazda grupe - zrobcie sobie portal, wrzucajcie tam wszystko a
z usenet'u znikajcie.

>pawkal<

Witaj Zenobiuszu!

<ciach>

| o Brak w wiadomości imienia i nazwiska głosującego

Bez sensu! A co jesli ktos NIECHE podawac do publiczej wiadomosci swoich
danych osobowych???

| o Niepoprawny (niedziałający) adres e-mail
| o Wysłanie kilku głosów przez jedną osobę

Z tymi zasadami sie zgadzam!

<ciach>

> [...]
| marnowania czasu; proponowana grupa ma bardzo nikłe szanse na pozytywny
| wynik głosowania, nawet po wyeliminowaniu błędów formalnych. Wszystko to

Szczerze powiem, ze wogole nie znam sie na tworzeniu grup dyskusyjnych. Jest
to dla mnie temat bardzo odlegly.
Ale, jednej rzeczy nie rozumiem. Czemu sa takie restrykcje z zalozeniem
nowej grupy?
Na moj maly rozumek, zalozyc taka grupe (np. pl.rec.lotnictwo.szybowce) i
miec z "bani". Nie beda ludziska na nia pisali - to nie, zaden problem.
Grupa zdechnie smiercia naturalna poprzez zanik - jaki problem? A noz,
jednak bedzie wiecej postow na niej? A noz, jedank ludzie beda pisac? Nikt
tego do konca nie wie.

--
pzdr
>pawkal<
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
www.aeroklub.swidnik.pl
www.ask.swidnik.com.pl
www.multibo.swidnik.pl
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Paweł Pluta

On Thu, 11 Apr 2002 15:48:25 +0200, ">pawkal
<usunnosp...@sonic.com.pl> wrote:
> Witaj Zenobiuszu!
>
> <ciach>
> Bez sensu! A co jesli ktos NIECHE podawac do publiczej wiadomosci swoich
> danych osobowych???

To nie podaje. I nie uczestniczy w tym, do czego owe dane są wymagane.

[...]

> [...]
> Na moj maly rozumek, zalozyc taka grupe (np. pl.rec.lotnictwo.szybowce) i
> miec z "bani". Nie beda ludziska na nia pisali - to nie, zaden problem.

Bajzel w hierarchii. Owszem, założenie grupy to technicznie może z minuta.
Ale to potem zostaje na serwerach, utrudnia szukanie użytkownikom, filtrowanie
administratorom i tak dalej. Mówisz, że się nie znasz. Więc uwierz, że
nikt tu nie chce krzywdy szybowników i zresztą krzywda się im i tak nie stanie,
bo pl.rec.lotnictwo mają, ale od uciechy szybowników ważniejszy jest
porządek w pl.*. Nic osobistego. A jeżeli się okaże, że zusnetowionych
szybowników jest odpowiednio dużo, to pewnie grupę dostaną. Przy czym,
no niestety, "odpowiednio dużo" określają administratorzy Sieci.

> Grupa zdechnie smiercia naturalna poprzez zanik - jaki problem? A noz,
> jednak bedzie wiecej postow na niej? A noz, jedank ludzie beda pisac? Nikt
> tego do konca nie wie.

Grupa z małym ruchem raczej go jeszcze przydusi. Mechanizm jest taki:
widzisz, że na grupie od paru dni nie było (prawie) nic. Odpadasz. Jeżeli
jednak piszesz, na odpowiedź czekasz znowu parę dni, bo mało kto zagląda,
przecież grupa zionie pustką. Prawdopodobnie dochodzisz do wniosku,
że zabawa z tą grupą nie ma sensu. Zostańcie lepiej na tym lotnictwie.

Paweł Pluta

--
- Is life always like this or only when you're a child?
- Always like this.

Michał Mierzwa

In pl.news.nowe-grupy ">pawkal<" <usunnosp...@sonic.com.pl> wrote:
> Bez sensu! A co jesli ktos NIECHE podawac do publiczej wiadomosci swoich
> danych osobowych???

To nie musi. Głosowanie nie jest obowązkowe.

Mumin
--
************** </body> *** Kilroy was here *** </html> *************
Michał Mumin Mierzwa http://www.cto.us.edu.pl/~mmierzwa 2

Marek F.Uzarowski

">pawkal<" <usunnosp...@sonic.com.pl> wrote in message

> Witaj Zenobiuszu!
>
> <ciach>
> Bez sensu! A co jesli ktos NIECHE podawac do publiczej wiadomosci swoich
> danych osobowych???

Tu jednak i ja jestem za jawnoscia glosowania. Przeciez jesli ktos chce to i
tak sie
dowie kto i zacz w internecie, a anonimowe pisanie osobiscie zawsze mnie
zniechecalo,
po prostu lubie wiedziec z kim rozmawiam

pozdr
M.Uzarowski

Malgorzata Lewicka

Tako rzecze >pawkal< :

><ciach>
> Bez sensu! A co jesli ktos NIECHE podawac do publiczej wiadomosci swoich
> danych osobowych???

To znaczy, że NIECHE również głosować, cokolwiek znaczy to słowo. :>

Saddie
--
/\ /\ Małgorzata Lewicka --- sad...@hell.pl ---
=^;^= http://aravis.itpp.pl/

Szymon Sokół

On Thu, 11 Apr 2002 15:20:46 +0000 (UTC), Malgorzata Lewicka <sad...@hell.pl>
wrote:

>Tako rzecze >pawkal< :
>
> To znaczy, że NIECHE również głosować, cokolwiek znaczy to słowo. :>

Powinno być NIECHA. "Niechajcie, waszmościowie!" (formy dokonane "poniechać",
"zaniechać"). No więc jak ktoś zaniecha podania swojego imienia i nazwiska, to
głos jest nieważny, i tyle.
--
Szymon Sokol (SS316-RIPE, SS4004) -- Network Manager B
Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Krakow O

rafał

jest cala masa postow na Skydive i bardzo fajnie ta grupa funkcjonuje !
a funkcjonuje na news.mnet.pl

Grupa dyskusyjna dla szybownikow zdecydowanie T A K !!!!!!!!!!!!
RF

Użytkownik Zenobiusz Zimny <zimny...@plonk.spamerom.invalid> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:a949ch....@simple.mid.net...

Zbyszek Meller

Witam

Jestem za otwarciem nowej grupy - pl.rec.szybowce - nie jako odłam
pl.rec.lotnictwo - tylko zupełnie odrebnej

- wąski temat zainteresowań ma skupić tych którzy chcą podyskutowac na ten
temat - żadna lista mailowa tego nie umożliwi (przykro mi Robercie ale po
prostu nie masz pojęcia żadnego o lotnictwie - dla Ciebie wszystko co macha
skrzydłami wiąze się z lataniem)

- ma to być jedna z form popularyzacji tej jednej konkretnej dziedziny
sportu i rekraacji lotniczej

Zbyszek

a@b.c

Jestem zdecydowanie "ZA" utworzeniem tej grupy.

Zbyszek Meller

> Szybownicy przeczytają coś o szybowaniu, gdy wreszcie zaczną pisać!
> Macie ku temu odpowiednią grupę. Piszcie, jeśli macie o czym! Piszcie!

Uwielbiam jak nieloty wypowiadająsie o lotnictwie i o lataniu . Dla was
lotnictwo to tylko wąska działeczka - i nieważne czy to samolot lata czy
balon - ważne że lata. Dla tych co na codzień stykają się z tą dziedziną
stanowią ogromne różnice. Oczywiście istnieją wspólne tematy - ale także
ogroma większośc typowo związana z odpowiednią dziedziną lotnictwa. A tych
dziedzin jest naprawdę sporo. Mam wrażenie że wasza wiedza na ten temat jest
bardzo nikła - proponuję zajżeć do encyglopedi lub odwiedzić którąś z stron
poświeconych lataniu - może zrozumiecie dlaczego my szybownicy chcemy
utworzyć własną grupę.

Pozdrawiam

Zbyszek

Zenobiusz Zimny

Hi!

Jednostka "Zbyszek Meller" <zb...@icpnet.pl> nastukała w

> Jestem za otwarciem nowej grupy - pl.rec.szybowce - nie jako odłam
> pl.rec.lotnictwo - tylko zupełnie odrebnej

Ależ proszę Was bardzo, załóżcie sobie [1].

> [...]
> ale po prostu nie masz pojęcia żadnego o lotnictwie - dla Ciebie
> wszystko co macha skrzydłami wiąze się z lataniem)

Widzisz jest jeden problem: w hierarchii pl.* istnieją określone zasady
zakładania grup (opisane na <http://www.usenet.pl/>) i tylko respektując je
można liczyć na założenie grupy. Grupa o szybownictwie może powstać tylko
jako podgrupa pl.rec.lotnictwo, bo takie są zasady.
ATSD może ja i jestem laikiem, ale nie do tego stopnia, żeby nie rozumieć,
że temat szybowców zawiera się w _całości_ w temacie lotnictwa.

[1] Oczywiście możecie założyć sobie grupę o wręcz dowolnej nazwie, ale na
pewno nie w hierarchii pl.* . Swoją wymarzoną grupę dyskusyjną możecie
założyć na dowolnym lokalnym serwerze, którego administrator pójdzie Wam na
ręke, np. news.cavern.pl... Albo na serwerze, na którym jest "skydive".
Miestety, jeżeli chcecie założyć grupę w hierarchii pl.* , a sądząc po tym,
że dyskusja na ten temat jest prowadzona _tu_, to musicie się liczyć z
konkretnymi ograniczeniami. Rozumiem, że to się nie podoba, ale to już nie
mój problem.

Zenobiusz Zimny

> Uwielbiam jak nieloty wypowiadająsie o lotnictwie i o lataniu .

A ja uwielbiam jak ludzie nie mający pojęcia o poprawnym RFD biorą się za
zakładanie grup. ICMPTZ?

Nina Liedtke

On Thu, 11 Apr 2002 23:09:01 +0200, "Zbyszek Meller" <zb...@icpnet.pl>
wrote in article <a94tth$9aj$1...@news.tpi.pl>:

> Uwielbiam jak nieloty wypowiadająsie o lotnictwie i o lataniu .

Nieloty. No proszę. Jakże lotny umysł się tu nam, niegodnym, objawił
;->

A tak bardziej przyziemnie: czy możesz wskazać, w którym miejscu
postingu, na który odpowiadasz, Michał wypowiadał się o lotnictwie lub
lataniu?

> [...]
> dziedzin jest naprawdę sporo. Mam wrażenie że wasza wiedza na ten temat jest

No dobrze, jesteśmy kompletnymi ignorantami w tej jakże elitarnej,
fascynującej (zieeew...), dostępnej jedynie wam - nielicznym
uskrzydlonym wybrańcom, podniebnym herosom - dziedzinie. Ale to w
najmniejszym nawet stopniu nie wyjaśnia, dlaczego wątki szybowcowe nie
mogą się pojawiać na pl.rec.lotnictwo.

> - proponuję zajżeć do encyglopedi lub odwiedzić którąś z stron
> poświeconych lataniu - może zrozumiecie dlaczego my szybownicy chcemy
> utworzyć własną grupę.

Ależ rozumiemy. Nie ma w tym nic niezrozumiałego. Ani też
oryginalnego, jeśli już o tym mowa. Doskonale rozumiemy, dlaczego
koniarze chcą *własną* grupę. Dlaczego wannabe hackerzy chcą pl.hack.
Dlaczego taki jeden człowiek niedawno usilnie twierdził, że w pl.*
koniecznie powinna powstać grupa pl.zdrowie.stozek_rogowki. Po prostu
każda niszowa grupka, której dyskusje się nie kleją, ulega temu samemu
złudzeniu. Chce założyć *własną* grupę, bo wydaje się jej, że jak już
będzie ta grupa, to jakimś cudownym sposobem, niczym manna z nieba,
pojawią się na niej posty, które członkowie owej grupki zawsze chcieli
przeczytać. I będą mogli sobie zasiąść i czytać, czytać, czytać...

Nina
--
Antonina Liedtke ____________________________ ______ _ ___
<ni...@hell.pl>>>;->>>>>> ____________________ \`.,'/ _____ / |/ <_>__ ___ _

'93

Użytkownik "Adam" <ada...@promail.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Jeżeli szybownicy mają bardzo mało do powiedzenia na pl.rec.lotnictwo
> to na oddzielnej grupie może być tak samo.

Właściwie na pl.rec.lotnictwo zagladam od samego początku powstania tej
grupy i nawet zdarzało mi się trochę pisać o szybownictwie. Prawda taka jest
iż w pewnym momencie większość szybowników odpuściła pisanie na tej grupie z
powodów które już tu były wymieniane - więc się nie dziw kolego że trudno
znaleść wątki szybowcowe w ostatnim czasie na tej grupie. Ja ze swej strony
gorąco popieram ide grupy szybowcowej bo było by to miejsce do rzeczowych
dyskusji gdzie można by było zaczerpnąć informacje od prawdziwych pilotów a
nie słuchać domniemań wirtualnych. W sporcie szybowcowym zachodza teraz
zmiany i w aeroklubach już się teraz inaczej patrzy na latanie szybowcowe o
powstaniu grupy czysto szybowcowej już się kiedyś tu pisało sam nawet
oferowałem pomoc przy zakładaniu wtedy temat odłożyliśmy - teraz powrócił i
wydaje mi się w dobrym momencie bo jest trochę spraw do omówienia na
szerszym forum.

Mam tylko prośbe podczas głosowania przeciwnicy grupy szybowcowej
wstrzymajcie się od głosowania, bo możecie więcej zaszkodzić niż pomóc.

Myśle że dobrze będzie poprosić o poparcie kolegów z grupy pl.rec.paralotnie
już raz pomogli podczas głosowania nad pl.rec.lotnictwo.

Pozdrawiam

'93

AL

Użytkownik "Zenobiusz Zimny" <zimny...@plonk.spamerom.invalid> napisał w
wiadomości news:a91bmm.1...@simple.mid.net...
> [...]
>
> Jesteś pewien, że pojawi się odpowiednia seria prawidłowo oddanych głosów
> ZA, po ewentualnym ogłoszeniu głosowania?

Grupe p.r.l czytuje od samego początku i jeśli przejrzysz archwimum tej
grupy to zauważysz że postów szybowcowych na początku istnienia tej grupy
było wiele. Niestety ostatnimi czasy poziom postów na grupie spadł i coraz
więcej pojawia się postów z pogranicza grupy typu pseudo symulatory lotnicze
rodem z Microsoftu. Wiele osób w tym i ja ogranicza się teraz tylko do
przegladania grupy stworzenie ogólnodostępnej grupy w hierarhi pl. dało by
możliwość wymiany pogladów i wrażeń z wiązanych z lataniem szybowcowym. W
lataniu szybowcowym zachodzi teraz dużo zmian i istnieje potrzeba by
istniało miejsce gdzie można szybko i rzeczowo wymienić poglady badź
zamieścić informacje ważne dla światka lotniczego. Który wbrew pozorom nie
jest taki mały czy wiesz że:
- w Polsce zarejstrowanych szybowców jest prawie tysiąc ?
- istnieje ponad pięćdziesiąt aeroklubów w których lata się na szybowcach?
- w każdym aeroklubie jest sekcja szybowcowa, która średnio liczy około 60
osób (w moim aeroklubie jest to ponad 100 osób)
Pewnie ciśnie Ci się na usta pytanie a ile spośród osób latajacych na
szybowcach ma dostęp do internetu i z niego korzysta - mogę Ci odpowiedzieć
że zdecydowana większość. U nas w aeroklubie w pewnym momencie zaczeliśmy
umieszczać ogłoszenia odnośnie działalności sekcji szybowcowej na stronie
www aeroklubu by szybciej i łatwiej dotrzeć do członków (ponieważ nie każdy
ma czas pojechać na lotnisko które jest położone za miastem by się
dowiedzieć np o zebraniu czy składaniu sprzętu) i gdy podczas zebrania
sekcji jeden z "dziadków" zarzucił że przecież z internetu tylko nie liczni
korzystają poprosiliśmy o podniesienie rąk osoby które korzystaja i
zagladają na stronę i się okazało że z ponad 100 osób na sali tylko około 10
nie korzystało z tej formy komunikacji.

Reasumując środowisko szybowcowe jest duże i zdecydowana wiekszość osób
korzysta z internetu więc problemu z poparciem grupy szybowcowej nie powinno
być pod warunkiem że nie znajdzie sie dużo osób które postanowią zagłosować
przeciwko nowej grupie ze zwykłej przekory (NIE BO NIE).

Pozdrawiam
AL

Robert Kois

[...]

Uwielbiam tych którzy wypowiadają się na temat grup newsowych nie mając o
tym pojęcia. A teraz radzę przeczytać "NIEZAKŁADANIE GRUP DYSKUSYJNYCH w
pl.* - mini-HOWTO" news:a89m7h$57u$1...@finwe.eu.org bo jesteś na najlepszej
drodze.

[...]

No i?

[...]

Mam wrażenie, że twoja wiedza na temat grup newsowych w hierarchii pl.*
jest bardzo nikła. Radzę poczytać archiwum albo zajrzeć na
http://www.usenet.pl - może zrozumiesz dlaczego my nie chcemy wam założyć
grupy.

HMS Kojer NMNOH

Robert Kois

"'93" <jant...@wp.pl> wrote:

: Mam tylko prośbe podczas głosowania przeciwnicy grupy szybowcowej

: wstrzymajcie się od głosowania, bo możecie więcej zaszkodzić niż pomóc.

Nie, jeżeli jestem przeciwnikiem, to jestem. I z czystym sumieniem
zagłosuje przeciw.

P.S. Skonfiguruj sobie czytnik bo masakrujesz polskie literki.

Robert Kois

ni...@hell.pl (Nina Liedtke) wrote:

[...]

: ;->

Nieloty, czyli strusie, kiwi? On nas chyba obraża ;)
Nina, czy już go ktoś zgłaszał? :)

Robert Kois

"rafał" <raf...@wp.pl> wrote:

: jest cala masa postow na Skydive i bardzo fajnie ta grupa funkcjonuje !
: a funkcjonuje na news.mnet.pl

No to sobie załóżcie tam i nie marudźcie.

: Grupa dyskusyjna dla szybownikow zdecydowanie T A K !!!!!!!!!!!!

N I E !!!!!!!!!!!!

/me znudzony

Michal Sobkowski

"rafał" wrote:

> a co do zasadnosci grupy to napisze ze od dawna dziala grupa skydive
[...]

Załóżcie więc sobie grupę glider i będzie po problemie! ;->

Michal Sobkowski

Zenobiusz Zimny wrote:

> [...]
> dobrze funkcjonować przez długi czas".
> O ile mnie pamięć nie myli, to nazwał Pan stwierdzenie, że do podziału grupy

^^^
Usiłujesz mnie obrazić? ;->

> potrzeba 400 postów dziennie paranoicznym. Proszę tego nie odbierać jako
> czepianie się, ale to brzmi trochę jak mentalność Kalego ;-)

Czasem trochę niekonsekwencji dobrze mi robi! ;-)
Przy takim ruchu grupa może funkcjonować dobrze, a może nie. Oczywiście
przesadziłem, z premedytacją w dodatku, dla uzyskania partykularnych,
osobistych korzyści. :-)

Sigurd

Użytkownik "Zbyszek Meller" <zb...@icpnet.pl> napisał w wiadomości

> Uwielbiam jak nieloty wypowiadająsie o lotnictwie i o lataniu . Dla was

Ja dziś jestem wyjątkowo nie w humorze, więc krótko i treściwie: odlatuj
stąd.

Sigurd

Arski Wieczne Pioro

Nina Liedtke wrote:

> No dobrze, jesteśmy kompletnymi ignorantami w tej jakże elitarnej,
> fascynującej (zieeew...), dostępnej jedynie wam - nielicznym
> uskrzydlonym wybrańcom, podniebnym herosom - dziedzinie. Ale to w

Nie należy się odrazu unosić...

Bo można sobie zrobić qq ;-)

arsky w chmurki
--
Jeśli chwytasz to nie miłość
Jeśli miłość to nie chwytasz

Michal Sobkowski

Arski Wieczne Pioro wrote:

> Nie należy się odrazu unosić...

Unosić? Ależ my się tu świetnie bawimy! ;-)

Zenobiusz Zimny

Hejka!

Jednostka "AL" <lor...@priv.onet.pl> nastukała w

> (...) W lataniu szybowcowym zachodzi teraz dużo zmian i istnieje potrzeba

> by istniało miejsce gdzie można szybko i rzeczowo wymienić poglady badź
> zamieścić informacje ważne dla światka lotniczego.

Pragnę zwrócić uwagę, że takie miejsce istnieje...

(...)

> Reasumując środowisko szybowcowe jest duże i zdecydowana wiekszość
> osób korzysta z internetu więc problemu z poparciem grupy szybowcowej
> nie powinno być

Widzisz i tu się z Tobą nie zgodzę. Nie wiem ile głosowań w swoim życiu
widziałeś, ale z moich doświadczeń wynika, że przy tak małym ruchu jaki jest
na prl w ogóle, nie będzie Wam łatwo osiągnąć granicy 50 postów, a co
dopiero o 50 więcej niż głosów przeciwnych...

> pod warunkiem że nie znajdzie sie dużo osób które postanowią zagłosować
> przeciwko nowej grupie ze zwykłej przekory (NIE BO NIE).

Osoby, które zagłosują PRZECIW znajdą się zawsze. Tego nie wyeliminujesz.
Jednakże możesz być pewien, że głosują one tak nie dlatego, że uważają nie
bo nie, lecz np. z takich powodów:

- proponowana grupa jest źle umieszczona w hierarchii (na ogół w takim
wypadku nie dochodzi do głosowania w ogóle)
- opis jest nieprawidłowy/nieestyczny/niezgodny z wymogami formalnymi
- grupa jest niepotrzebna, bo w całości zawiera się tematycznie w grupie już
istniejącej (a już szczególnie, kiedy na tej istniejącej jest mały ruch)
- proponujący utworzenie grupy prowadzą dyskusję w stylu "a nam się należy
BO TAK".

Odpowiedzcie sobie sami pod które punkty podpada ta propozycja.

Krystyna Chiger

Sigurd napisal:

> Ja dziś jestem wyjątkowo nie w humorze, więc krótko i treściwie: odlatuj
> stąd.

On bez wyciągarki nie umie ;->

Krycha

Janusz A. Urbanowicz

"Zbyszek Meller" <zb...@icpnet.pl> writes:

> Uwielbiam jak nieloty wypowiadająsie o lotnictwie i o lataniu . Dla was
> lotnictwo to tylko wąska działeczka - i nieważne czy to samolot lata czy
> balon - ważne że lata.

No. Ja sie zajmuje na ten przyklad komputerami. Wszystkie sa takie same. Zaden
nie lata.

Alex
--
C _-=-_ H| Janusz A. Urbanowicz, BOFH, notariusz Thawte WOT | *
; (_ó : | www.esensja.pl | --+~|

Adam

> No. Ja sie zajmuje na ten przyklad komputerami. Wszystkie sa takie same.

To ze moge przeczytac twoja wiadomosc jednoznacznie dowodzi ze zajmujesz
sie komputerami. Tak jak wszyscy inni tu wystepujacy.

A.

Krzysztof Zietara

On Fri, 12 Apr 2002 15:22:33 +0200, Adam wrote:

> To ze moge przeczytac twoja wiadomosc jednoznacznie dowodzi ze zajmujesz
> sie komputerami. Tak jak wszyscy inni tu wystepujacy.

A jak ktoś napisze przez WWW z dekodera Polsatu czy innego webtv?

> A.

Tarhimdugurth
--
----[Krzysztof Ziętara]----------------[Linux User #79773]---------------
Useless Invention: Ejector seats for helicopters.

Paweł Pluta

On 12 Apr 2002 13:42:43 GMT, Krzysztof Zietara

Też komputer.

Paweł Pluta

--=JJay=--

Użytkownik "Robert Kois" <ko...@vainglory.hell.pl> napisał w wiadomości

> To ile z tych 40 listów dziennie na lotnictwie jest o szybowcach? Nie ma
> sensu wydzielać kolejnej grupy skoro ruch na dotychczasowej jest mały.

Zupełnie nie rozumiem twojej niecheci do propozycji utworzenia grupy o
szybownictwie, chciales latac tylko za grube szkla od sleczenia przed
monitoerm masz i badan nie dostales czy co?? Czy to istotne ile postow
dziennie bedzie na grupie? Mi osobiscie ten pomysl bardzo sie podoba i mam
nadzieje, ze BUCE tacy jak TY nie przeszkodza w powstaniu tej grupy.

Pozdrawiam wszystkich oprocz Bucow

JJay

Marek F.Uzarowski

"--=JJay=--" <jjay...@poczta.fm> wrote in message

> Użytkownik "Robert Kois" <ko...@vainglory.hell.pl> napisał w wiadomości
>
> nadzieje, ze BUCE

No, no bylbym ostrozniejszy w slowach, ,bo jak tak dalej bedzie to do
zadnego glosowania z pewnoscia nie dojdzie

pozdrowka
Marek Uzarowski

Robert Kois

"--=JJay=--" <jjay...@poczta.fm> wrote:

[...]

Jaki fajny, chyba go wypcham :).

--=JJay=--

Użytkownik "Marek F.Uzarowski" <m.uza...@leszno.info.pl> napisał w
wiadomości news:a96rc6$c67$1...@news.tpi.pl...

> No, no bylbym ostrozniejszy w slowach, ,bo jak tak dalej bedzie to do
> zadnego glosowania z pewnoscia nie dojdzie

Sorki troche sie unioslem, bo pierwsze posty ktore przeczytalem po powrocie
z PLKE zionely wedlug mnie duza wrogoscia w stosunku do inicjatywy powstania
naszej grupy.
Ale w dalszym ciagu nie moge zrozumiec co ludziom przeszkadza, ze jakas
grupa ludzi chce zalozyc swoja grupe dyskusyjna, istnieje w sieci tyle grup
o tak zroznicowanej tematyce, smiem stwierdzic ze w duzym stopniu o tematyce
pornograficznej i innej, ktora nie wnosi nic pozytywnego, a tu nagle
oburzaja sie bo szybownicy i milosnicy tego sportu chcieli by miec swoja
wlasna grupe.

--=JJay=--

>pawkal<

<ciach>

> [...]
| pornograficznej i innej, ktora nie wnosi nic pozytywnego, a tu nagle
| oburzaja sie bo szybownicy i milosnicy tego sportu chcieli by miec swoja

JJay!.......... "Przybij piateczke"! :-)

Na temat ludzi, ktorzy zajmuja sie administrowaniem czegokolwiek (chodzi o
komputery) mam juz wyrobiona opinie - dlugo sie juz z nimi "uzeram"!
Jak juz gdzies kiedys napisalem sa to ludziki zyjacy w swoim wlasnym
wyimaginowanym swiecie z "zajebistym" poczuciem "wladzy" (ale to wg nich
samych).

Jedynym argumentem przeciwnikow powstaniu nowej grupy to jest to, ze na
dotychczasowa grupe przychodzi za malo postow. Natomiast argumentow ZA jest
duzo wiecej.
--
pzdr
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
www.aeroklub.swidnik.pl
www.ask.swidnik.com.pl
www.multibo.swidnik.pl
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nina Liedtke

On Fri, 12 Apr 2002 18:12:58 +0200, "--=JJay=--" <jjay...@poczta.fm>
wrote in article <a97131$sde$1...@pingwin.acn.pl>:

> [...]

> o tak zroznicowanej tematyce, smiem stwierdzic ze w duzym stopniu o tematyce

> pornograficznej i innej, ktora nie wnosi nic pozytywnego, [...]

Zupełnie nie rozumiem Twojej niechęci do grup o tematyce
pornograficznej. Chciałeś być porno-modelem, tylko wygląd nie taki czy
co?? ;>

--=JJay=--

Użytkownik "Nina Liedtke" <ni...@hell.pl> napisał w wiadomości

> Zupełnie nie rozumiem Twojej niechęci do grup o tematyce
> pornograficznej. Chciałeś być porno-modelem, tylko wygląd nie taki czy
> co?? ;>

Na wyglad niemam co nazekac, i z pewnoscia gdybym chcial to bym taka kariere
zrobil, ale latanie daje mi o wiele wieksza rozkosz niz publiczne obnazanie
sie :P

--
--=JJay=--

Tomasz Sielicki

Co to jest szybownictwo? Dzisiaj wykonałem cztery loty, w tym jeden
blisko godzinny, do 1200 m - trochę mało, ale zmieniły się masy
powietrza i noszenia nagle ustały. W pewnym momencie blisko mnie
przeleciał bocian - już chcialem lecieć za nim, ale zauważyłem, że też
szuka kominów termicznych, więc nic bym nie skorzystał. A całość - bez
silnika, paliwa, olejów...

W moim otoczeniu mam wielu kolegów, którzy są zarówno pilotami
szybowcowymi, jak i samolotowymi, a paru z nich dodatkowo zaczęło latać
jeszcze na balonach. Poza sezonem szybowcowym sam również chętnie
zabieram się jako pasażer na jakąś "traskę" samolotową. Związki tych
dwóch sekcji są oczywiste.

ALE... moim hobby, zainteresowaniem, fascynacją jest SZYBOWNICTWO - tak
czujących też jest znacząca grupa. Dopóki nie będzie mi to potrzebne ze
względów praktycznych, nie planuję przeszkolić się na samoloty. Nawet w
kwestii motoszybowca mam wątpliwości. Skończyłem kurs teoretyczny,
wykonałem lot zapoznawczy... i... no tak, wypadałoby mieć ten wpis...
ale mnie to nie pociąga tak bardzo, więc odkładam to w czasie...

Nie rozumiem stwierdzenia, że nie ma podziału na lotników szybowcowych,
samolotowych, balonowych. Oczywiście, że JEST, ale nie jest on
antagonizujący nas. Szanujemy się nawzajem, jesteśmy sobie potrzebni.
Ale to nie jest tak, że chodzi o jakieś ogólne, abstrakcyjne 'latanie" -
byle się wznieść w powietrze... Jednemu potrzebny jest POWER, drugiemu
cisza i latanie z ptakami, trzeciemu rozmawianie z kosza balonu z ludźmi
na ziemi.

Szybownictwo to "poezja latania" (nie moje określenie). Dlaczego nie
pozwolić tym "poetom", czy przynajmniej czującym tę poezję, mieć własne
forum, kąt do dyskusji i do dzielenia się doświadczeniami i wrażeniami?

Jestem ZA wyodrębnioną grupą szybowników. A żywość i emocjonalność
dyskusji tutaj są świetnym argumentem i dowodem na to, że
problem/zapotrzebowanie istnieje.

Tomasz

Malgorzata Lewicka

Tako rzecze >pawkal< :

> [...]
> Jak juz gdzies kiedys napisalem sa to ludziki zyjacy w swoim wlasnym
> wyimaginowanym swiecie z "zajebistym" poczuciem "wladzy" (ale to wg nich

Wiesz co? Skoro oni nie mają tej władzy, to może sam sobie tę grupę
założysz? 8-)

Saddie
--
/\ /\ Małgorzata Lewicka --- sad...@hell.pl ---
=^;^= http://aravis.itpp.pl/
/ | "Inkwizytorom dziękujemy."
(___(|_|_| (kartka na drzwiach sklepu obuwniczego)

>pawkal<

| Wiesz co? Skoro oni nie mają tej władzy, to może sam sobie tę grupę
| założysz? 8-)

Malgosiu!
Gdybym tylko mogl.............
:-)

Zenobiusz Zimny

Cze!

Jednostka ">pawkal<" <usunnosp...@sonic.com.pl> nastukała w

> Malgosiu!
> Gdybym tylko mogl.............
>:-)

Ależ możesz:

- INN: ctlinnd newgroup szybowce
- Hamster: Configuration->News: server, groups, pulls ...->Newsgroups->Add
local grp. , wpisujesz 'szybowce', wciskasz OK ;->>

Prawda, że proste?

Malgorzata Lewicka

Tako rzecze >pawkal< :

> Malgosiu!

Małgorzato, if I may.

> Gdybym tylko mogl.............

O, właśnie to usiłuję ci delikatnie przekazać...

Saddie
--
/\ /\ Małgorzata Lewicka --- sad...@hell.pl ---
=^;^= http://aravis.itpp.pl/

/ | GCS/GL/GM d- s+:>+:- a-- C++++ ULS++++@$ P+ L++ E---
(___(|_|_| W++ N+++ w--- PS+(+++) PGP+ t+ R+ tv- b+++ h! r++ x+

rafał

ja zapytam sie Ciebie: czy miales okazje kiedys polatac szybowcem ?
pewnie nie, a teraz pewnie czujesz wielkie obrzydzenie ze moglbys
kiedykolwiek zasiasc w ciasnej kabinie takiego urzadzenia ... szkoda, moze
bys wtedy zrozumial problem ... moze ... a moze jednak wlasnie uda Ci sie
odnalezc gdzies w poblizu Twojego miejsca zamieszkania znalezc jakis
Aeroklub i polecisz jako pasazer szybowcem .... moze sie wtedy poglady
zmienia ?
Ja wiem, Wy sie boicie ze to wszystko samo z siebie gdzies sie rozmyje i
bedzie to martwy Twor ... a ja mysle i moi koledzy rowniez ze nie ! I
wlasnie ta grupa ma sluzyc min. popularyzacji tego pieknego sportu !
a twierdzenie jednego z przeciwnikow szybownictwa ( ja przynajmniej w tych
kategoriach to odbieram ) ze to tylko zgraja snobow smierdzaco bogatych i
zarozumialych .... nic bardziej blednego ...
a co do dostepnosci latania .... hmmmm .... naprawde jest to bardzo
przystepna cena .... niejeden komputer jest drozszy niz kurs ...
pozdrawiam
RF

Użytkownik Robert Kois <ko...@vainglory.hell.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1e1dbus9h96sql9fdkocqa2a3440a8e951@kojerek...

Paweł Pluta

On Fri, 12 Apr 2002 22:33:26 +0200, rafał
<raf...@wp.pl> wrote:
> [...]
> pewnie nie, a teraz pewnie czujesz wielkie obrzydzenie ze moglbys
> kiedykolwiek zasiasc w ciasnej kabinie takiego urzadzenia ... szkoda, moze
Ludzie, czy Wy w ogóle czytacie, co się do Was mówi? Wytłumaczyłem
wczoraj, dlaczego dla Was samych niekorzystne jest zakładanie grupy
z przyzerowym ruchem, tudzież dlaczego ten ruch będzie przyzerowy,
a dalej słyszę takie chrzanienie, że aż mi odchodzą te ciągoty, żeby
zajrzeć do aeroklubu i się zapisać na kurs, bo jeszcze bym tam któregoś
z Was spotkał.

Zbyszek Meller

> Nieloty, czyli strusie, kiwi? On nas chyba obraża ;)
> Nina, czy już go ktoś zgłaszał? :)

hihihi
Użyłem trochę gwary środowiska lotniczego - A Pan odrazu porównuje się do
tak szlachetnego ptaszka!!!
Oj nieładnie!!

--
"Pomyśl, że bedziesz mógł założyć koszulkę z napisem "i can do LISP"
i panienki będą na Ciebie lecieć (c)Bart Ogryczak"

Ale zauważyłem że w podswiadomości ma Pan ochotę na Latanie

Zbyszek

Zbyszek Meller

> [...]
> a dalej słyszę takie chrzanienie, że aż mi odchodzą te ciągoty, żeby
> zajrzeć do aeroklubu i się zapisać na kurs, bo jeszcze bym tam któregoś

My chętnie przyjmujemy wszystkich !!!

Zbyszek

> [...]

| - Hamster: Configuration->News: server, groups, pulls ...->Newsgroups->Add
| local grp. , wpisujesz 'szybowce', wciskasz OK ;->>

Ten Pan mnie chyba obraza!?.........| ;-) <- wyraznie zaznaczone

PS 1
Na newsach nie znam sie wogole (oprocz czytania i wysylania ich), wiec
prosze bez takich. :-)
PS 2
Po ostatnisch wymianach zdan na pl.rec.lotnictwo
STANOWCZO
pl.rec.lotnictwo.szybowce
STANOWCZO
_T_A_K_
(i jestem w stanie w razie glosowania zalatwic do 30 glosow za TAK - brzydze
sie ludzmi robiacymi sztuczne problemy ze swobodnym uzytkowniem internetu i
grup dyskusyjnych)

> [...]

prosze bez takich. ;-)
PS 2
Po ostatnisch wymianach zdan na pl.rec.lotnictwo

PS 3
I mysle sobie tak: Poddajcie wladni polskiego usenetu pod glosowanie
propozycje tej grupy, niech glosowanie rozstrzygnie czy zalozyc niniejsza
grupke czy nie! Skoncza sie te przepychanki tutaj na ten temat. NIech
zadecyduje vox populi!

RTur

50 postow dziennie to juz nie zla grupka. Pamietam gdy odwiedzilem
pl.rec.lotnictwo pierwszy raz ok. 1.5 roku temu, czasami nowych postow bylo
tylko 10-20 dziennie. Oczywiscie na bla.bla.szybowce na poczatku bylo by ze
20 ale z czasem by urosla.
20 postow dziennie to naprawde juz jest po co zagladac.
Jestem za!!!!! i czekam na pierwsze posty

> [...]
> A już na pewno nie dla ludzi posiadających wbudowany wstręt do czytania.

> Te tematy, które podałeś wyżej są na zewnątrz lotnictwa? Strange.

RTur

A ja ciekaw jestem czemu sie tak dobrze powodzi pl.rec.paralotnie.
Tak wogole to nie ma sensu dyskutowac z kims kto nie ma zamilowania do
szybowcow. Jesli cie ta grupa nie interesuje, nie ma sprawy, moja mama tez
pewnie jej czytac nie bedzie jak i pewnie nikt z moich znajomych w szkole.
No i co z tego. Jesli nawet 100 ludzi w Polsce chce ta grupe no to nie widze
problemu. Powinna byc!!!!

Robert Kois

"Marek F.Uzarowski" <m.uza...@leszno.info.pl> wrote:

: > nadzieje, ze BUCE

: No, no bylbym ostrozniejszy w slowach, ,bo jak tak dalej bedzie to do
: zadnego glosowania z pewnoscia nie dojdzie

Ależ ja nie mam żadnego wpływu na rozpoczęcie głosowania. A mój głos
przeciw mieliście od początku z powodów merytorycznych. Teraz to ja się
już tylko świetnie bawię :).

HMS Kojer NMNOH

Robert Kois

[...]

Vox populi nie decyduje w tym przypadku o niczym. Decyduje TS.

>pawkal<

<ciach>

| Ależ ja nie mam żadnego wpływu na rozpoczęcie głosowania. A mój głos
| przeciw mieliście od początku z powodów merytorycznych. Teraz to ja się
| już tylko świetnie bawię :).

:-)
I to jest najlepszy dowod na ZLOSLIWOSC osobnikow "nie - bo nie"!
:-)

Robert Kois

">pawkal<" <usunnosp...@sonic.com.pl> wrote:

: <ciach>

: | Ależ ja nie mam żadnego wpływu na rozpoczęcie głosowania. A mój głos
: | przeciw mieliście od początku z powodów merytorycznych. Teraz to ja się
: | już tylko świetnie bawię :).
:
: :-)
: I to jest najlepszy dowod na ZLOSLIWOSC osobnikow "nie - bo nie"!
: :-)

Wiesz, ja się coraz bardziej utwierdzam w tym, że wy nie potraficie czytać
ze zrozumieniem. Po co wam w takim razie grupa?

Paweł Pluta

On Fri, 12 Apr 2002 23:07:24 +0200, Zbyszek Meller
<zb...@icpnet.pl> wrote:
[...]

> My chętnie przyjmujemy wszystkich !!!

To przyjmujcież i dobre rady, a nie zgrywajcie gwałconych dziewic.

Robert Kois

[...]

A ja użyłem ";)"

: --

: "Pomyśl, że bedziesz mógł założyć koszulkę z napisem "i can do LISP"
: i panienki będą na Ciebie lecieć (c)Bart Ogryczak"
: Ale zauważyłem że w podswiadomości ma Pan ochotę na Latanie

Na latanie nie bardzo, ale na skok na spadochronie już tak. I nie, nie
chce nowej grupy pl.rec.spadochrony.

HMS Kojer NMNOH

Robert Kois

"rafał" <raf...@wp.pl> wrote:

: ja zapytam sie Ciebie: czy miales okazje kiedys polatac szybowcem ?

A co to ma do rzeczy? Tu rozmawiamy nie o lataniu a _o sensowności
utworzenia_ grupy.

[...]

Nie latałem i nie czuję obrzydzenia. Areoklub w pobliżu mam.

: wlasnie ta grupa ma sluzyc min. popularyzacji tego pieknego sportu !

Grupa służy do dyskutowania a nie propagowania.

: a twierdzenie jednego z przeciwnikow szybownictwa ( ja przynajmniej w tych

: kategoriach to odbieram ) ze to tylko zgraja snobow smierdzaco bogatych i
: zarozumialych .... nic bardziej blednego ...

Takie wrażenie odnosi się, gdy czyta się to co piszecie (tak, Ciebie też
to dotyczy). Wara wam nieloty od nas. Nie lataliście więc nie macie prawa
się odezwać. I pewnie na nowej grupie byłoby tak samo.

Zbyszek Meller

Użytkownik "Paweł Pluta" <hal...@box43.gnet.pl> napisał w wiadomości

> On Fri, 12 Apr 2002 23:07:24 +0200, Zbyszek Meller
> <zb...@icpnet.pl> wrote:
> [...]
>
> To przyjmujcież i dobre rady, a nie zgrywajcie gwałconych dziewic.

Tak tylko Te Pana Rady już robią się nudne - w jednym tonie i ciągle z tym
udawanym sarkazmem.

Zbyszek Meller

> Na latanie nie bardzo, ale na skok na spadochronie już tak. I nie, nie
> chce nowej grupy pl.rec.spadochrony.

Jest już - Skydive:))

Zbyszek

Szymon Sokół

[----]

>Tak tylko Te Pana Rady już robią się nudne - w jednym tonie i ciągle z tym
>udawanym sarkazmem.

Udawanym? Ależ Pawłowy sarkazm jest szczery jak 24-karatowe złoto! :->

Jan S.

> [...]
> to dotyczy). Wara wam nieloty od nas. Nie lataliście więc nie macie prawa
> się odezwać. I pewnie na nowej grupie byłoby tak samo.

Nie chodzi o to, ze "nie macie prawa sie odezwac". Chodzi o to, ze Ty i moze
jeszcze kilka innych tu osob, nie wiecie tak naprawde na czym do konca
polega szybownictwo. Nie zrozumcie mnie zle. Nie mysle tutaj o czysto
fizycznych zasadach, ze lata sie bez silnika. Chodzi o to, ze ktos kto nie
latal nigdy szybowcem i nie byl kilka dni na lotnisku w towarzystwie
szybowcowym, ten nie zrozumie co to jest, ze tak to nazwe, "klimat
szybowcowy". Dzieki niemu wlasnie szybownictwo duzo rozni sie od np. latania
prywatnym samolotem. Zaryzykuje stwierdzenie, ze bez tego klimatu (albo
chociaz jego namiastki) nie da sie prowadzic duskusji na grupie newsowej, a
przynajmniej jest to utrudnione. A takiego klimatu niestety brak na
pl.rec.lotnictwo. Dopiero osoba, ktora spedzi kilka dni na lotnisku zrozumie
czemu chcemy miec oddzielna grupe.

--
Pozdr Jasiu
jan.sm...@inetia.pl

cienias

> jest bardzo nikła. Radzę poczytać archiwum albo zajrzeć na
> http://www.usenet.pl - może zrozumiesz dlaczego my nie chcemy wam założyć
> grupy.

Mam malutkie pytanko. My to znaczy kto i jak mozna was zmienic?
Pozdrawiam
Marcin Bortkiewicz

AL

Użytkownik "Michal Sobkowski" <ms...@ibch.poznan.pl> napisał w wiadomości
> Arski Wieczne Pioro wrote:
<...>
> [...]
> zainteresowania. Piszcie o szybowaniu na istniejącej grupie, oznaczając
> posty w temacie np. "[szybowce]" i bez problemu będziecie znajdować
<...>

Witam

W wynniku dyskusji która wynikła już wyłania się nowy obraz grupy, która
powinna wg mnie i nie tylko powstać. Zasadne bedzie nazwać tą grupę
pl.rec.lotnictwo.szybowce by była zachowana hierarchia grup pl. Rozumien że
nie ma nie większej szansy na nazwe pl.rec.szybowce , a grupa
pl.rec.paralotnie zawdzięcza swoją nazwę temu iż powstała przed grupą
pl.rec.lotnictwo która dopiero się potem wyłoniła z niej. Jeśli przyjrzysz
się grupie paralotniowej to zauważysz że panuje na niej ładny ruch - uważam
że grupa szybowcowa może liczyć na ruch na takim samym poziomie. Odnośnie
twojej rady żeby nadal szybownicy pisali na p.r.l zaznaczając z temacie
[szybowce] chciałbym ciebie zapytać czy znasz polską grupe na usnecie gdzie
się sprawdziło takie rozwiązanie z oznaczaniem wiadomości w tytule ? - bo ja
nie znam mimo że trochę grup czytam.

Dlaczego nie ograniczymy się do listy mailowej jak to niektórzy proponują
ponieważ chcemy by był łatwy dostęp do dyskusji które bedą się toczyć na tym
forum zarówno przez czytniki grup dyskusyjnych jak i przez bramki www. Nie
chcemy się zamykać w jakimś elitarnym gronie jak to próbuje sugerować Pan
Robert Kois. Latanie jest piękne zwłaszcza szybowcowe kto nie spróbował,
temu to trudno pojąć i wygłasza dziwne opinie o elitarności środowiska
szybowcowego. Jeśli powstanie ta grupa to serdecznie zapraszam na nią a z
pewnością nie jedna osoba odpowie na pytania o lataniu szybowcowym osobom
które by chciały spróbować jak to jest przemierzać kilometry bez silnika
wykorzystując naturalne prądy termiczne. W dyskusji padła propozycja by
utworzyć grupę lokalną na jakimś serwerze news, jest to jednak połowiczne
rozwiazanie, zwiększa się do niej dostępność w porównaniu z listą mailową,
ale nie ma możliwości wysyłania listów z bramek www typu niusy.onet.pl i
nie zawsze można się bezproblemowo połączyć z tym jedynym serwerem news
szczególnie dotyczy to osób z zagranicy. Przegladając posty na p.r.l. można
łatwo zauważyć że część osób korzysta z bramki www, która daje wygodny
dostęp do grupy szczególnie przy połączeniach z zagranicy.

Podsumowywując jestem zdecydowanie za utworzeniem nowej grupy o nazwie
pl.rec.lotnictwo.szybowce w hierachii pl, co zapewni łatwy dostęp do
dyskusji które by się tam toczyły.

Pozdrawiam
AL

Proteus

"AL" <lor...@priv.onet.pl> napisał(a) w wiadomości

> szczególnie dotyczy to osób z zagranicy. Przegladając posty na p.r.l.
> można łatwo zauważyć że część osób korzysta z bramki www, która daje
> wygodny dostęp do grupy szczególnie przy połączeniach z zagranicy.

Ale przecież bramkę taką można dosyć łatwo uzyskać.
Wystarczy konto WWW z PHP+MySQL i droga do bramkowania stoi otworem
(oczywiście o ile właściciel newsserwera zgodzi się na zbramkowanie grupy)

Oczywiście pisanie czegoś takiego od podstaw może przysporzyć spore
trudności, ale istnieją gotowe projekty, które można wykorzystać modyfikując
je tylko zgodnie z własnymi potrzebami:
http://hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Usenet_Gateway/

Nie wiem, czy zdajecie sobie sprawę, że etap RFD, to zaledwie wstęp i jeśli
myślicie o utworzeniu grupy w pl.* w ciągu kilku dni lub tygodni, to niestety
rozczarujecie się. Rozsądnym terminem jest chyba coś ok. pół roku, natomiast
wasz upór i niechęć do czytania sprawiają co najwyżej, że okres ten się
wydłuża.

Ponadto szczerze mówiąc uważam, że wasza polityka dyskusji (ciągłe pisanie
"jestem za", czy zarozumiałe podejście do innych użytkowników: "co ty wiesz o
lataniu", ignorowanie podstawowych dokumentów obowiązujących na tej grupie
(ilu z was przeczytało dokładnie i ze zrozumieniem: FAQ, informacje
z www.usenet.pl, czy świetny poradnik Zenobiusza "Jak napisać dobrą
propozycję nowej grupy"?). I dziwicie się jeszcze ironicznej reakcji jaką
wywołaliście... tą drogą _niczego_ nie uzyskacie, no chyba, że zależy wam na
zaostrzeniu kryteriów dotyczących powstania grupy.

Uważam, że gdybyście podeszli do sprawy bez tej całej powyższej otoczki, to
udałoby się wam zmienić podejście co poniektórych osób. Z pewnością większość
z nich, po przedstawieniu swoich wątpliwości co do faktycznej potrzeby
powstania grupy, skłonna jest wysłuchać racji drugiej strony, jednak muszą to
być wypowiedzi _wyważone_ i poparte _sensownymi_ argumentami.
Prowadząc odpowiednią dysksję mieliście szansę zmienić opinię tych osób,
jeśli nie na 'Za', to przynajmniej na 'wstrzymanie się' od głosu.
Teraz co najwyżej kupujecie sobie głosy 'Przeciw'.

No ale już się nie wtrącam... zrobicie jak uważacie.
Ja pozostanę.. tak jak dotychczas... obserwatorem.
Czasem tak jest najlepiej.

--
Wojciech 'Proteus' Bańcer
pro...@post.pl

Proteus

> [...]

trudności, ale istnieją gotowe projekty, które można wykorzystać
modyfikując je tylko zgodnie z własnymi potrzebami:

A przy okazji, (jak już zabieram głos), to mam parę uwag.

Paweł Pluta

On Sat, 13 Apr 2002 23:50:57 +0200, cienias
<cie...@box43.pl> wrote:

> Mam malutkie pytanko. My to znaczy kto i jak mozna was zmienic?

My to konkretnie my. Zbrojne ramię Tomasza Surmacza. Jego zmienić nie można,
a nas nie ma sensu, bo hierarchia pl.* i tak jest jego.

It is loading more messages.