Korekta czerwcowa PKP IC

Marcin Radwański

Witam,
Korekta czerwcowa coraz bliżej, w wyszukiwarce na stronie z rozkładem
PLK są już wprowadzone zmiany dotyczące pociągów PKP IC, nie wiem, czy
wszystkie. Najwięcej zmieni się w rozkładzie jazdy pociągów nocnych.

1. W tym roku nie będzie pociągu TLK "Mierzeja" (Kraków - Kielce -
Warszawa - Bydgoszcz - Gdynia - Hel), natomiast "Ustronie" będzie
kursowało także w wakacje w zwykłej relacji Kraków - Kielce -
Warszawa - Bydgoszcz - Gdynia - Kołobrzeg. Tym samym w przeciwieństwie
do poprzednich lat mieszkańcy Kielc, Skarżyska i Radomia nie stracą na
wakacje pociągu nad morze, tak jak w poprzednich latach. Wygląda, że
będzie grupa wagonów bezpośrednich do Helu, ale w rozkładzie rocznym
taką grupę widzę tylko w jedną stronę.

2. Sezonowy TLK "Korsarz" (Kraków - Gdynia - Kołobrzeg) pojedzie
przez Łódź zastępując TLK "Parsęta", który w zeszłym roku jeździł z
Łodzi do Kołobrzegu przez Trójmiasto, w tym miał pojechać z Warszawy
do Kołobrzegu przez Bydgoszcz, ale nie pojedzie wcale.

3. TLK "Pogoria" (Bielsko-Biała - Gdynia) zostanie połączona z TLK
"Albatros" (Gdynia - Szczecin) w jeden pociąg kursujący codziennie
całorocznie w relacji Bielsko-Biała - Łódź - Bydgoszcz - Gdynia -
Koszalin - Szczecin. Będzie to drugi najdłuższy (po "Ustroniu") pociąg
w Polsce. Zaletą tego rozwiązania jest stworzenie całorocznego
bezpośredniego połączenia nocnego Koszalina i Słupska z GOP-em, wadą
podatność na przenoszenie opóźnień z drugiego końca Polski na
jednotorową linię nr 202.

4. TLK "Uznam" pojedzie w sezonie letnim jako jeden pociąg (dotąd
grupa włączana w Krakowie) bezpośrednio z Przemyśla do Świnoujścia
przez Zieloną Górę. Poza sezonem pojedzie tylko w piątki i niedzielę w
relacji Przemyśl - Szczecin, również przez Zieloną Górę, ale według
innego rozkładu, zakładającego ponad godzinny (!) postój we Wrocławiu.

5. Sezonowy TLK "Pirat" (Bielsko-Biała - Kołobrzeg) pojedzie od
Wrocławia do Kołobrzegu przez Ostrów Wielkopolski i Poznań zamiast
przez Zieloną Górę i Szczecin.

6. TLK "Wydmy" (Racibórz - Łeba) poprowadzi chyba grupę wagonów
bezpośrednich do Helu. Wagony bezpośrednie nie są wprowadzone do
rozkładu, ale TLK 55255 Gdynia - Hel nie pasuje do niczego innego niż
"Wydmy".

7. TLK "Regle" zmienią nazwę na "Monciak", grupa wagonów do Krynicy
także w sezonie będzie kursować tylko raz w tygodniu.

8. TLK "Czartoryski" otrzyma grupę wagonów bezpośrednich Lublin -
Kołobrzeg, która ma kursować w sezonie codziennie, a od września w
soboty do Kołobrzegu i w niedzielę z powrotem.

9. TLK "Karkonosze" nie będą miały długiego postoju na stacji
Warszawa Wschodnia i będą kursować jako jeden pociąg (nie grupy
wagonów) w relacji Lublin - Jelenia Góra. Już teraz od wejścia w życie
korekty marcowej kuszetka i wagon sypialny jeżdżą do Lublina
(wcześniej były odłączane na Wschodnim) i są to wagony gdyńskie
kursujące w czterodniowym obiegu z "Rozewiem". "Karkonosze" dojadą
do Lublina codziennie, wcześniej planowane było ich ograniczenie do
Warszawy w terminach kursowania "Posejdona".

10. "Warmia" zyska właściwy dla pociągów EIC czterocyfrowy numer,
ale w rozkładzie PLK figuruje jako... TLK. Pewnie zostanie to
poprawione wraz z publikacją rozkładu zamknięciowego na wakacje.

11. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami PIC nie ulega argumentom
z niczyjej strony (np. samorządowców i posłów z Podlasia) i z odcinka
Warszawa - Białystok zostaną wycofane TLK "Konopnicka" (całkowita
likwidacja) oraz TLK "Niemen" i TLK "Zamenhof" (skrócenie do
Warszawy).

12. TLK "Kmicic" figuruje w rozkładzie jako pociąg do Wrocławia
przez Lubliniec i Opole, ale chyba nie jest wciąż jasne, czy remont
tej
trasy zostanie zakończony.

13. Rozkład roczny zakłada skrócenie czasu jazdy między Krakowem a
Katowicami po wykonanych niedawno pracach torowych o ograniczonym
zakresie. Czas jazdy w kierunku Katowic w wypadku najszybszych
pociągów ma wynosić około 1 godziny 45 minut, ale czy tak będzie
trudno powiedzieć, bo rozkład zamknięciowy może oznaczać np.
wydłużenie postojów z powodu zamknięć. Zmieni się rozkład między
Krakowem i Katowicami a Wrocławiem, będą bowiem różnice między wersją
letnią a pozasezonową. Wygląda to dziwnie i spowoduje raczej więcej
zamieszania niż pożytku. Z Krakowa do Wrocławia latem pociągi pojadą
(wg rozkładu rocznego, dokładne godziny będą w rozkładzie
zamknięciowym inne, chodzi ogólnie o pory) o 7.03, 10.18, 12.14,
15.02, 18.29. Tak długa przerwa popołudniowa jest spowodowana
skróceniem TLK "Dolnoślązak" do relacji Katowice - Wrocław. Poza
sezonem pociągi z Krakowa pojadą o 7.03, 10.18, 12.14, 15.02 i o
16.32. Pociąg o 16.32 będzie ostatnim w dobie. Odjazdy z Wrocławia do
Krakowa latem o 4.26, 7.03, 9.38, 13.23 i 17.05, jesienią zamiast 4.26
będzie pociąg o 5.38. W rozkładzie nie ma obiecywanego szybszego
pociągu z Krakowa do Wrocławia przez protezę koniecpolską.

14. Niektóre pociągi EIC kursujące między Warszawą a Poznaniem
ponownie otrzymają postoje w Kutnie i Koninie, które w grudniu
triumfalnie zlikwidowano.

Pozdrawiam

---

fra...@gmail.com

W dniu piątek, 21 marca 2014 22:01:25 UTC+1 użytkownik Marcin Radwański napisał:
> 7. TLK "Regle" zmienią nazwę na "Monciak",

ROTFL
OTFLR
TFLRO
FLROT
LROTF

ic_kolobrzeg

Najbardziej podoba mi się TLK "Uznam" wyjazd ze Szczecina 22.36, przyjazd do
Przemyśla 16.41 :D

ic_kolobrzeg

> [...]

>bezpośredniego połączenia nocnego Koszalina i Słupska z GOP-em, wadą
>podatność na przenoszenie opóźnień z drugiego końca Polski na

Do tej pory Albatros łączył Szczecin z Gdynią w późnych godzinach
popołudniowych - mam nadzieję, że tak zostanie.

Przemysław Kowalik

Dnia 2014-03-21 22:01, Użytkownik Marcin Radwański napisał:
> [...]
> do poprzednich lat mieszkańcy Kielc, Skarżyska i Radomia nie stracą na
> wakacje pociągu nad morze, tak jak w poprzednich latach.

Przepraszam, czy Mierzeja to niby nie jeździła nad morze :-)? Jeśli
miałbym się czepiać to jedynie miejscowości stricte nadmorskie
obsługiwane przez Ustronie poza 3M to tytułowe Ustronie i Kołobrzeg a
cała reszta wybrzeża (inna sprawa, że z konieczności) jest i tak
osiągalna z przesiadkami.

> 7. TLK "Regle" zmienią nazwę na "Monciak", grupa wagonów do Krynicy
> także w sezonie będzie kursować tylko raz w tygodniu.

To ile razy pojadą przez cały sezon - z dychu ;-)?

> 8. TLK "Czartoryski" otrzyma grupę wagonów bezpośrednich Lublin -
> Kołobrzeg, która ma kursować w sezonie codziennie, a od września w
> soboty do Kołobrzegu i w niedzielę z powrotem.

OK.

> 9. TLK "Karkonosze" nie będą miały długiego postoju na stacji
> Warszawa Wschodnia i będą kursować jako jeden pociąg (nie grupy
Tylko Centralna ;-).

> [...]
> (wcześniej były odłączane na Wschodnim) i są to wagony gdyńskie
> kursujące w czterodniowym obiegu z "Rozewiem". "Karkonosze" dojadą

Wprost nie mogę uwierzyć - coś całorocznego leżącego do Lbn (nie licząc
KExa) :-).

Przemek

Marcin Radwański

Użytkownik "ic_kolobrzeg" <ziemowit...@wp.pl> napisał
> Do tej pory Albatros łączył Szczecin z Gdynią w późnych godzinach
> popołudniowych - mam nadzieję, że tak zostanie.

Tak - wyjazd ze Szczecina w rozkładzie rocznym o 17.50

Marcin Radwański

Użytkownik "Przemysław Kowalik" <prze...@ANTISPAMo2.pl> napisał w
> Przepraszam, czy Mierzeja to niby nie jeździła nad morze :-)?

Masz rację oczywiście, chodziło o Pomorze Środkowe, a napisałem bez
sensu.

> Tylko Centralna ;-).

W stronę Jeleniej Góry 40 minut :). Ale to już nie jest taki poważny
problem, teraz było tak, że pasażerowie wyszukując połączenie Warszawa
Centralna - Lublin widzieli czas jazdy trzy godziny i rezygnowali.

> Wprost nie mogę uwierzyć - coś całorocznego leżącego do Lbn (nie
> licząc KExa) :-).

Też zauważyłem to dopiero niedawno, że już od 9 marca tak jest. PKP IC
oczywiście bardzo się postarało, żeby nikt się nie dowiedział i
żadnego komunikatu na stronie, nie mówiąc o informacji do mediów nie
wysłało.

Przemysław Kowalik

Dnia 2014-03-21 23:06, Użytkownik Marcin Radwański napisał:
> [...]

> problem, teraz było tak, że pasażerowie wyszukując połączenie Warszawa
> Centralna - Lublin widzieli czas jazdy trzy godziny i rezygnowali.

Też uważam, że to dobre posunięcie - taki postój na Wschodnim to była
niedorzeczność.

> [...]
> oczywiście bardzo się postarało, żeby nikt się nie dowiedział i żadnego
> komunikatu na stronie, nie mówiąc o informacji do mediów nie wysłało.

Nawet na rynkolu nic nie było AFAIR :-).

Przemek

brum

> [...]
> zakresie. Czas jazdy w kierunku Katowic w wypadku najszybszych
> pociągów ma wynosić około 1 godziny 45 minut

Z Krakowa do Katowic NAJSZYBSZY pociag jedzie 105 minut???

michal_...@wp.pl

[...]

Czyli rzezi połączeń na E30 ciąg dalszy. Mam nadzieję, że autorów tego pomysłu ziemia pochłonie.
Marszałki teraz zbierają opinie dot. transportu zbiorowego, trzeba będzie do nich napisać coś o tym.

SP45...@vp.pl

> [...]
>
> PLK są już wprowadzone zmiany dotyczące pociągów PKP IC, nie wiem, czy
>
> wszystkie. Najwięcej zmieni się w rozkładzie jazdy pociągów nocnych.

Pogoria jeżdżąca do Szczecina zamiast na Mazury, Białystok-Warszawa na pięciu parach pociągów... niedługo na Siedlce-Czeremcha będzie lepsza oferta połączeń osobowych. Grupa wagonów do Krynicy raz w tygodniu to kogo ma przepraszam wozić? To oferta nawet nie z USSR ale rodem z dzikiego zachodu USA z połowy XIX wieku, może jeszcze z przystankami na żądanie tak jak w owym czasie...
Zresztą prędkości też adekwatne, skoro pociąg Przemyśl-Szczecin ma jechać 18 godzin i pięć minut, a powinien jechać maksymalnie 10-12 godzin, wszak osiągnięcie 88,4 km na godzinę prędkości handlowej nie wymaga nawet 120 dopuszczalnej szlakowej. A pociąg będzie miał uwaga! uwaga!... 55,25 km/h prędkości handlowej, tak więc szybciej jedzie osobówka Arrivy w relacji Bydgoszcz-Wierzchucin (47 km, 48 minut jazdy...)
Współczuję wszystkim skazanym na ICccc i kolej w Polsce w ogóle. Bo jeżeli ktoś JESZCZE jeździ pociągiem w PL na długie dystanse, to albo nie ma auta lub nie chce nim kierować, albo jest ortodoksyjnym mikolem, albo ma pracownicze zniżki. Bo przy obecnej ofercie połączeń, czasie jazdy i cenach biletów kolei dalekobieżnej w 90% przypadków nie broni zupełnie nic!

fra...@gmail.com

> [...]
> bezpośredniego połączenia nocnego Koszalina i Słupska z GOP-em, wadą
> podatność na przenoszenie opóźnień z drugiego końca Polski na

Ja bym raczej widział wadę w przenoszeniu "całkowitych" przerw
w ruchu z jednotorówki 202 na drugi koniec Polski. :-)

FG

Marcin Radwański

W zaktualizowanym SRJP na stronie PLK (wersja 15.12.2013 - 13.12.2014)
zmiany też już zostały naniesione, więc można obejrzeć w bardziej
przystępnej formie. Są tam też informacje o wagonach bezpośrednich i
rzeczywiście z noocnych na Hel dojedzie "Rozewie" oraz grupy wagonów
do "Wydm", "Ustronia" i "Posejdona".

DanW

W dniu 2014-03-21 23:29, Przemysław Kowalik pisze:

> Też uważam, że to dobre posunięcie - taki postój na Wschodnim to była
> niedorzeczność.

Jak sprawdzam w nowym rozkładzie na stronie PKP to Karkonoszy z Jeleniej
Góry nie ma!

Smok Eustachy

W dniu 22.03.2014 13:31, DanW pisze:
/.../
> Jak sprawdzam w nowym rozkładzie na stronie PKP to Karkonoszy z Jeleniej
> Góry nie ma!

To i się nie spóźnią...

DanW

W dniu 2014-03-22 16:12, Smok Eustachy pisze:
Faktycznie między innymi przez ten pociąg głowy poleciały ;-) a tak
poważnie to wycinają ten pociąg czy co?

wins...@gmail.com

Po prostu strona z rozkładem jazdy nie uwzględnia jeszcze wszystkich zmian po 26 kwietnia, ale spokojnie: plakaty, które są dostępne na stronie PLK, pokazują jasno, że pociąg TLK "Karkonosze", relacji: Jelenia Góra - Lublin, kursuje od 15 czerwca do 13 grudnia 2014 roku:

Rozkład jazdy:

Jelenia Góra 21:20
Wrocław Główny 23:32/00:01
Warszawa Centralna 06:25/06:50
Warszawa Wschodnia 06:58/07:00
Lublin 09:20

Powrót:

Lublin 19:54
Warszawa Wschodnia 22:14/22:17
Warszawa Centralna 22:25/23:05
Wrocław Główny 05:40/06:17
Jelenia Góra 08:36

Lew

> W dniu piątek, 21 marca 2014 21:01:25 UTC użytkownik Marcin Radwański napisał:

Będzie postój Karkonoszy w Zgierzu i Łodzi Żabiniec?

Pogoria pojedzie w sezonie na Hel?

wins...@gmail.com

W dniu niedziela, 23 marca 2014 00:21:21 UTC+1 użytkownik Lew napisał:

> Będzie postój Karkonoszy w Zgierzu i Łodzi Żabiniec?

Owszem.

Kierunek - Lublin:
Łódź Żabieniec 04:18
Zgierz 04:29

Kierunek - Jelenia Góra:
Zgierz 01:00
Łódź Żabieniec 01:15

fastcracke...@gtempaccount.com

W dniu sobota, 22 marca 2014 12:11:45 UTC+1 użytkownik Marcin Radwański napisał:
> W zaktualizowanym SRJP na stronie PLK (wersja 15.12.2013 - 13.12.2014)
>
> zmiany też już zostały naniesione, więc można obejrzeć w bardziej

faktyczne przybyło mu 32 MB a wcześniej miał 12 MB
i znowu ten sam problem przerywa po 28 MB ale to już wina serwera pkp plk
wystarczy zrobić pauzę i wznowić pobieranie żeby pobrany rozkład miał potem rozmiar 0 MB tak więc jak komuś wyszło pobieranie rocznego sieciowego to niech gdzieś wstawi i poda linka.
co do Białegostoku to już w grudniu skrócono TLK SKARBEK do Warszawy
takiego wykolejania kolei nie było dawno jak w 1993 i 2000

et22...@wp.pl

> Po prostu strona z rozkładem jazdy nie uwzględnia jeszcze wszystkich zmian po 26 kwietnia, ale spokojnie: plakaty, które są dostępne na stronie PLK, pokazują jasno, że pociąg TLK "Karkonosze", relacji: Jelenia Góra - Lublin, kursuje od 15 czerwca do 13 grudnia 2014 roku:

> [...]

Ale w rocznym tabelkowym jest w tabeli A251 taki pociąg:
JG 9.03
SPG 9.57 i jego mutacja
oraz:
około 20 z SPG na około 21 w JG.
Jak nic są to grupy wagonów. Raczej od Karkonoszy. Terminy się zgadzają, aktualizacja na 17 III.

buld...@gmail.com

Witam!
Mam pytanie do zaznajomionych, wczoraj na jednym z portali widziałem reklamę biletu europa-spezial za 39 euro w relacji Łódź - Hamburg, czy to oznacza przetrasowanie Wafla przez cmk?
Pozdrawiam

et22...@wp.pl

Tadeusz Franciszek Zielinski

W dniu 2014-03-21 22:01, Marcin Radwański pisze:
> 5. Sezonowy TLK "Pirat" (Bielsko-Biała - Kołobrzeg) pojedzie od
> Wrocławia do Kołobrzegu przez Ostrów Wielkopolski i Poznań zamiast
> przez Zieloną Górę i Szczecin.

Czyli nie będzie już pociągu TLK na odcinku Goleniów - Kołobrzeg?

buld...@gmail.com

No tak, z tym że bilet można nabyć jedynie w relacji z polskich miast, posiadających bezpośrednie połączenie z Niemcami.

ic_kolobrzeg

Użytkownik "Tadeusz Franciszek Zielinski" napisał

>Czyli nie będzie już pociągu TLK na odcinku Goleniów - Kołobrzeg?

Będzie to grupa Szczecinianina Warszawa-Kołobrzeg jedzie przez Goleniów,
Trzebiatów a Pirat od Szczecina jechała przez Runowo Pomorskie, Świdwin.

Marcin Radwański

Użytkownik "Lew" <urb...@wp.pl> napisał
> Pogoria pojedzie w sezonie na Hel?

Pogoria nie, grupa wagonów w "Wydmach" pojedzie na Hel.

Dróżnik

Ja proponuje od września połączyć Gryfa i Sielawę w Olsztynie na jeden skład relacji Szczecin - Olsztyn - Poznań. Nie dość że zaoszczędzimy loka i wagony, to jeszcze mieszkańcy Gniezna, Inowrocławia będą mieli bezpośredni pociąg do Szczecina czy Słupska. Czasowo jak widzę nie powinno być zbytnio problemów.

Jak tak dalej pójdzie polityka IC to za kilka lat będą tylko 4 trasy pociągów jadące po okręgu przez całą Polskę w takcie 2 godzinnym. Rozumiem braki taborowe, czy inne problemy, ale czy oni nie pomyśleli że takimi połączeniami to oni ludzi odstraszają. Wyszukiwarka poda pociąg bezpośredni ze Szczecina do Bielska jadący przez całą Polskę, zamiast krótką trasą np przez Rzepin czy Pzn, cena będzie kosmicza i ludzie podziękują za taką przyjemność.
A od nowego roku napiszą że pociąg Pogoria ma małą frekwencję na odcinku Szczecin - Gdynia i Łódź - Częstochowa więc z miejsca go zlikwidują.

Stefan

Użytkownik "Dróżnik" napisał w wiadomości grup
No i o to chodzi...
pozdr
Stefan

fra...@gmail.com

W dniu niedziela, 23 marca 2014 16:48:04 UTC+1 użytkownik Dróżnik napisał:
> Ja proponuje od września połączyć Gryfa i Sielawę w Olsztynie na jeden

Ale z drugiej strony Albatros jadący teraz tylko ze Szczecina do
Gdyni to porażka.
Przywrócenie trasy do Tczewa, czy nawet za jednym zamachem do
Bielska (jak szaleć, to szaleć) jest na pewno mile widziane.

:-)

FG

fra...@gmail.com

W dniu niedziela, 23 marca 2014 17:28:19 UTC+1 użytkownik fra...@gmail.com napisał:
> [...]
> Przywrócenie trasy do Tczewa, czy nawet za jednym zamachem do
> Bielska (jak szaleć, to szaleć) jest na pewno mile widziane.

No i po kolejne taka Pogoria zastąpi na Katowice - Szczecin "Uznama"
w dni, gdy on nie kursuje.

FG

fra...@gmail.com

W dniu niedziela, 23 marca 2014 13:00:59 UTC+1 użytkownik Marcin Radwański napisał:
> Pogoria nie, grupa wagonów w "Wydmach" pojedzie na Hel.

Zrobić jeszcze postój w Chorzewie Siemkowicach i węglówka
odzyska swój dawny blask (przy sezonowym świetle księżyca) :-)

FG

badworm

Dnia Sun, 23 Mar 2014 09:28:19 -0700 (PDT), fra...@gmail.com
napisał(a):

> Ale z drugiej strony Albatros jadący teraz tylko ze Szczecina do
> Gdyni to porażka.

To niech zaczną od skrócenia go do 4 pudeł skoro mało ludzi wozi a nie
pchają dzień w dzień 6 wagonów. Wcześniejszy wyjazd z Gdyni też mu nie
służy - przesiadka na Berlin się masakrycznie wydłużyła, około 2 godzin
czekania jest teraz a było około 40 minut.
GG#2400455 ICQ#320399066

W dniu 2014-03-23 17:28, fra...@gmail.com pisze:

> Ale z drugiej strony Albatros jadący teraz tylko ze Szczecina do
> Gdyni to porażka.
> Przywrócenie trasy do Tczewa (...) jest na pewno mile widziane.

Albatros jeździł do Tczewa? Mnie się kojarzy, że zaczynał jako "Żuławy"
Elbląg - Szczecin - Elbląg, a potem go skrócono właśnie do Szczecin -
Gdynia i zmieniono nazwę na "Albatros". Chociaż nie pamiętam, jak było
później.

Michał Jankowski

W dniu 24.03.2014 08:18, Tadeusz Franciszek Zielinski pisze:
Przykładowo w 1991/2 były Żuławy Gdynia-Szczecin, a w 2001/2 Albatros
Elbląg-Szczecin.

MJ

wro73

W dniu niedziela, 23 marca 2014 11:44:09 UTC+1 użytkownik ic_kolobrzeg napisał:

> Będzie to grupa Szczecinianina Warszawa-Kołobrzeg jedzie przez Goleniów,
> Trzebiatów a Pirat od Szczecina jechała przez Runowo Pomorskie, Świdwin.

W tym rozkładzie rocznym to właśnie "Pirat" był planowany przez Goleniów...

fra...@gmail.com

W dniu poniedziałek, 24 marca 2014 09:28:45 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:
> Przykładowo w 1991/2 były Żuławy Gdynia-Szczecin, a w 2001/2 Albatros
> Elbląg-Szczecin.

Do Tczewa też był potem:
http://www.dailymotion.com/video/x7s28v_ep07-389-z-albatrosem-rel-szczecin_auto

[uwaga - jest głos ;P ]

FG

badworm

Dnia Mon, 24 Mar 2014 08:18:39 +0100, Tadeusz Franciszek Zielinski
napisał(a):

> [...]
> Elbląg - Szczecin - Elbląg, a potem go skrócono właśnie do Szczecin -
> Gdynia i zmieniono nazwę na "Albatros". Chociaż nie pamiętam, jak było

Jeździł, jeździł i to chyba po 2007 roku. Potem okrojono go do Gdańska a
następnie do Gdyni i tak już zostało.

fra...@gmail.com

W dniu poniedziałek, 24 marca 2014 20:54:04 UTC+1 użytkownik badworm napisał:

> Jeździł, jeździł i to chyba po 2007 roku. Potem okrojono go do Gdańska a
> następnie do Gdyni i tak już zostało.

Ciekawe, czy wagony WL/Bc będą odczepiane w Gdyni, czy pojadą do
samego Szczecina.

FG

mali...@gmail.com

nie.