Digital Oscilloscope Kit DSO062

art

Ciekawe, czy tylko ciekawostka?
http://www.banggood.com/DIY-Digital-Oscilloscope-Kit-DSO062-DIY-Kit-
p-981554.html

Tomasz Wójtowicz

W dniu 2016-10-14 o 23:24, art pisze:
> Ciekawe, czy tylko ciekawostka?
> http://www.banggood.com/DIY-Digital-Oscilloscope-Kit-DSO062-DIY-Kit-
> p-981554.html

link się połamał

http://www.banggood.com/DIY-Digital-Oscilloscope-Kit-DSO062-DIY-Kit-p-981554.html

ToMasz

W dniu 14.10.2016 o 23:29, Tomasz Wójtowicz pisze:
Nie wróże temu sukcesu. bałbym się że niedam rady tego poskładać.
poskładać tak aby działało dobrze. Natomiast osoby które mają dużo
większą praktykę odemnie, mają oscyloskopy - prawdziwe - a ten jest za
bardzo badziewiaty. Natomiast ja chętnie bym kupił działającą przystawkę
do telefonu albo PC, która robi za nawet najprostszy oscyloskop. tak
tylko aby zobaczyć jakąś "szpilkę" skok napięcia czy cokolwiek szybszego
niż miernik jest w stanie pokazać.

ToMasz

RoMan Mandziejewicz

Hello ToMasz,

[...]

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=pd&bmatch=base-relevance-ele-1-1-1013&search_scope=category-67212&string=Hantek%206022BE

--
Best regards,
RoMan

astro

ToMasz wrote in <news:ntt61p$bpk$1...@dont-email.me>
> [...]
> do telefonu albo PC, która robi za nawet najprostszy oscyloskop. tak
> tylko aby zobaczyć jakąś "szpilkę" skok napięcia czy cokolwiek szybszego

Jesli wystarczy Ci bardzo podla czestotliwosc probkowania, to uzyj Arduino
+ Serial Plotter z Arduino IDE.
Przy napieciach wiekszych od 5V oczywiscie trzeba podlaczyc przez dzielnik
napiecia.
Testowalem, bardzo dobrze pokazuje szum zasilaczy USB.

http://provideyourown.com/2012/secret-arduino-voltmeter-measure-battery-voltage/
www.instructables.com/id/Secret-Arduino-Voltmeter/

Kod zrodlowy wklejam POD sygnatura, by latwiej bylo cytowac post ;-) Chyba
warto zwiekszyc baud rate.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

int odczytanaWartosc = 0;
double voltage;

long readVcc();
void setup() {
Serial.begin(9600);
}

void loop() {
//odczytanaWartosc = analogRead(A0);
voltage = analogRead(A0)*readVcc()/1000.0;
Serial.println(voltage);
// delay(100);
}

//
http://hackingmajenkoblog.wordpress.com/2016/02/01/making-accurate-adc-readings-on-the-arduino/
long readVcc() {
long result;
// Read 1.1V reference against AVcc
ADMUX = _BV(REFS0) | _BV(MUX3) | _BV(MUX2) | _BV(MUX1);
delay(2); // Wait for Vref to settle
ADCSRA |= _BV(ADSC); // Convert
while (bit_is_set(ADCSRA,ADSC));
result = ADCL;
result |= ADCH<<8;
result = 1125300L / result; // Back-calculate AVcc in mV
return result;
}

Sebastian Biały

Na aliexpress jest tego dziesiątki:

http://tinyurl.com/huyw722

Ten dokładnie tez jest i jest tańszy. Jednym się bawiłem (DSO138 bodaj)
i do Arduino lub audio w sam raz. Jak ktoś chce tanio to czemu nie.

Paweł Pawłowicz

> Hello ToMasz,
>
> Saturday, October 15, 2016, 2:05:31 PM, you wrote:

> [...]

Coś podobnego sprzedaje Conrad. Niewykluczone, że to jest to samo.
Katastrofa, wyrzucone pieniądze. Brak dzielników na wejściu, zmiana
czułości realizowana "zoomem cyfrowym", w konsekwencji zmniejszenie
rozdzielczości, 20 MHz to hurraoptymizm, można na tym oglądać przebiegi
o częstotliwości góra kilkuset kHz.

P.P.

janusz_k

W dniu 2016-10-15 o 18:52, Paweł Pawłowicz pisze:
Co do próbkowania podobnie jest z Saleae analizatorem stanów, max
próbkowanie jakie udaje się uzyskać to kilkadziesiąt kiloherców, o 1Mhz
próbkowania można pomarzyć, całe szczęście utopiłem tylko 40zł.
Dzięki za ostrzeżenie.

--
Pozdr

Janusz_K

art

Dziękuję za te informacje, o nie właśnie mi chodziło.

Ciekawe, że przy takim gwałtownym rozwoju technologii, konstrukcje
porządnych oscyloskopów pozwalających obserwować przebiegi na
częstotliwościach rzędu setek MHz są wciąż rarytasem, chyba raczej
niedostępnym dla kieszeni zwykłego entuzjasty elektroniki...

Paweł Pawłowicz

W dniu 2016-10-15 o 18:52, Paweł Pawłowicz pisze:
Zajrzałem do środka, jest to bardzo proste. Na płytce jest napis DSO6022
ver. 1.00.2, na obudowie jest Volfcraft DSO-2020USB :-)
Co ciekawe, jest tam miejsce do wlutowania gniazda zasilającego.
Zrobiłem to w nadziei, że zmniejszy to zakłócenia. Bingo! Różnica jest
kolosalna, daje się coś zobaczyć!
Uwagi:
1. Jest tylko DC coupling.
2. Na wejściu są diody limitujące sygnał od zera do około 4V. Ponieważ
na wejściu jest opornik 9M, po podłączeniu wyższego napięcia sygnał jest
cięty i nic nie wybucha. Z tym wyższym napięciem jednak bym uważał,
opornik jest 0604.
3. Nie ma izolacji galwanicznej USB, masa komputera jest połączona z
masą przystawki.
4. Sygnał 1MHz wygląda nawet dość fajnie, powyżej 2MHz robi się sieczka.
5. Sygnał 50mV 1kHz wygląda przyzwoicie, przy mniejszym sygnale szum
jest duży.
6. Soft jest strasznie prymitywny, nie ma scrolla, nie ma zoomu, nie ma
suwaków, nie ma uśredniania, nie ma możliwości zachowania danych w pliku
txt. Co gorzej, wiesza się.
Niemniej jednak:
1. Konstrukcja jest solidna.
2. Na płytce jest miejsce na gniazdo zewnętrznego wyzwalania, według
danych z netu to działa. Ale trzeba się zastanowić, czy je wlutowywać,
ścieżka od gniazdka idzie do nóżki mikrokontrolera, żadnego bufora,
nawet diody ograniczającej.
3. Wbrew mojej poprzedniej opinii, to działa i może być użyteczne.
Koniecznie jednak trzeba dorobić zewnętrzne zasilanie.
No to masz nad czym myśleć :-)

P.P.

janusz_k

W dniu 2016-10-16 o 10:56, art pisze:

> [...]
> częstotliwościach rzędu setek MHz są wciąż rarytasem, chyba raczej
> niedostępnym dla kieszeni zwykłego entuzjasty elektroniki...

Bo tanie konstrukcje czy to oscyla czy analizatora bazują na szybkim
USB które dane zapisuje w pamięci kompa, ale cos mają skopane ze
sterownikami że nie osiągają one deklarownych prędkości.
ja dla tego salea postawiłem xp-ka czytego od zera na 2 rdzeniowym
szybkim procku i usb 2.0 i z ledwością uzyskałem 1Ms/s i to
chimeryczne, a powinienem wyciągnąć 24Ms ;)

Dlatego normalne konstrukcje mają odpowiednią pamięć na pokładzie
która jest zapisywana z odpowiednią prędkością próbkowania a na usb jest
wysyłany obrobiony wynik.

--
Pozdr

Janusz_K

Pawel "O'Pajak"

Powitanko,

> tak tylko aby zobaczyć jakąś "szpilkę"

Ale wlasnie mozliwosc skutecznego (a nie jak w p' Insteku) wykrycia
glitcha stanowi o cenie oscyloskopu. Z tego co sie orientuje, to bez
24kzł nie ma czego szukac. No chyba, ze chodzi o audio, ale do tego nie
potrzeba oscylka - to slychac;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

RoMan Mandziejewicz

Hello Paweł,
Tania maszynka i nie ma co mieć wielkich wymagań. Jeśli ktoś
potrzebuje izolowanego oscyloskopu do PC, to trzeba do chińskich
przyjaciół zapukać po VDS1022I. Za $140 (+ew. VAT na cle) masz
oscyloskop dwukanałowy 100 Msps z zakresem napięć ±400V na wejściu, izolowanym USB i w
miarę przyzwoicie działający.

janusz_k

A czy on ma przełączalne dzielniki na wejściu? czy to "cyfrowo" robi, bo
w parametrach tylko
wspominają o czułości od 5mV/dz do 5V/dz, ale nie piszą w jakim kroku
się zmienia.

--
Pozdr

Janusz_K

ww

W dniu 2016-10-15 o 19:52, janusz_k pisze:

> Co do próbkowania podobnie jest z Saleae analizatorem stanów, max
> próbkowanie jakie udaje się uzyskać to kilkadziesiąt kiloherców, o 1Mhz
> próbkowania można pomarzyć,

Dobrze, że mój o tym nie wie. Czasami tylko jest problem kiedy podepnę
go z kilkoma urządzeniami do jednego portu. Wtedy po prostu informuje,
że trzeba zmniejszyć ilość danych.

Paweł Pawłowicz

W dniu 2016-10-16 o 22:23, janusz_k pisze:
Na wejściu są dwie kostki, które prawdopodobnie służą do przełączania
dzielników. Ale wygląda na to, że dwa najczulsze zakresy są wyrabiane
"cyfrowo". Zanim kupisz, ściągnij sobie soft i pobaw się w trybie demo.
Będziesz wiedział, czy to Cię satysfakcjonuje.

P.P.

P.P.

janusz_k

W dniu 2016-10-17 o 09:18, ww pisze:
A na jakim systemie działasz? bo ja pod XP-kiem.

--
Pozdr

Janusz_K

ww

W dniu 2016-10-17 o 11:38, janusz_k pisze:

> A na jakim systemie działasz? bo ja pod XP-kiem.

XP 32 bit lub win 7 64 bit. Ten pierwszy to dosyć mułowy Core2Duo, ten
drugi to szybszy i7.

janusz_k

W dniu 2016-10-17 o 11:21, Paweł Pawłowicz pisze:
Możesz napisać co to za kostki? albo co na nich pisze?

> "cyfrowo". Zanim kupisz, ściągnij sobie soft i pobaw się w trybie demo.
> Będziesz wiedział, czy to Cię satysfakcjonuje.
Ale z tego nie zobaczę jak skaluje sygnał na wejściu. Zresztą jak potrzę
takich oscyloskoppodobnych "wynalazków" jest więcej, i najczęściej są to
bardzo uproszczone rozwiązania, szczególnie obwodów wejściowych.

--
Pozdr

Janusz_K

J.F.

Użytkownik "art" napisał w wiadomości grup
W sumie ... ciekawostka.

Jesli oscyloskop ... taki dla ubogich - napiecie 100mV-50V, 2Ms/s,
wyswietlacz tego pewnie nie obsluzy z pelna predkoscia, tylko 1 kanal
(choc opcja laczenia moze byc ciekawa), 256 punktow pamieci ... bardzo
dla ubogich :-(
Choc niektorym moze sie przydac i taki.

Na allegro widze podobny DSO138
http://allegro.pl/cyfrowy-oscyloskop-dso138-zestaw-montaz-diy-lcd-i6425797204.html

i obudowy fajne do tego sa.

Ale jak ktos mysli o takim oscyloskopie ... to chyba lepsze DSO Nano
http://allegro.pl/oscyloskop-przenosny-dso201-etui-sonda-fv-gw-i6315295140.html

gdyby mial dwa kanaly ...

J.

Waldemar

Mam DSO203 prawie zawsze w kieszeni (Roman: w Opolu też go miałem w
kabzie ;-)) i jako coś na szybko w granicach 1MHz to jest świetny. Ma
dwa kanały analogowe, dwa cyfrowe i generator prostokąt/sinus/piła.
Kupiłem za 130EUR z 12 sondami ;-).

A te powyższe jako kit są w Chinach po 16EUR z wysyłką ;-)

Waldek

Cezar

I nadają się zupełnie do niczego...

c.

Waldemar

Do zabawy są ok. A ten mój DSO203 jest bardzo fajny i używam go naprawdę
często. Mam sygnały max 1-2MHz i do tego jest naprawdę dobry. A jak
potrzebuję coś lepszego, to mam TDS3014 czterokanałowy na stole.

Waldek

Paweł Pawłowicz

W dniu 2016-10-17 o 11:50, janusz_k pisze:
[...]
> Ale z tego nie zobaczę jak skaluje sygnał na wejściu. Zresztą jak potrzę
> takich oscyloskoppodobnych "wynalazków" jest więcej, i najczęściej są to
> bardzo uproszczone rozwiązania, szczególnie obwodów wejściowych.

OK, na każdym kanale jest 74HC4051 oraz dwie kostki w obudowie SOT23-5 z
napisem HRA.

P.P.

janusz_k

W dniu 2016-10-17 o 19:01, Paweł Pawłowicz pisze:
Czyli jakaś namiastka przełącznika jest, 4051 to klucze analogowe a HRA
to wzm operacyjne AD8065ART-R2.

--
Pozdr

Janusz_K

Sebastian Biały

On 2016-10-17 14:47, Cezar wrote:
> I nadają się zupełnie do niczego...

Nie. Dla amatora którego nie stać na 2kzł za oscyloskop a który chce
sobie pooglądać PWM na nodze atmelka są idealne. Wolałbym aby w szkole
było 20 sztuk takich na każdym stanowisku niż jeden wypasiony za szybą
do oglądania tylko w obecnosci nauczyciela.

HF5BS

Użytkownik "Sebastian Biały" <he...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Oj tam oj tam... Kupić starą Osę (pamięta ktoś to polskie cacko?) i myślę,
że ma szansę się sprawdzić.
Może, jak nauczyciel wyjdzie "na przerwę", to się nic Osie nie stanie? :)

Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

J.F.

Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
Tylko ze na nogach atmelka sa i szybsze przebiegi i przydaloby sie je
czasem obejrzec.

A i transmisje cyfrowe sie zdarzaja, a tych 256 punktow to tak na
30-50 bitow starczy ... moze braknac.

J.

Dariusz Dorochowicz

W dniu 2016-10-18 o 09:48, J.F. pisze:
Marudzisz.

Pozdrawiam

DD

J.F.

Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup

>Marudzisz.

Nie ja wspomnialem o atmelku :-P

Do paru rzeczy sie nada, a do wielu niestety mozliwosci zabraknie.
A tu czasy takie, ze o te rzeczy coraz latwiej.
Atmelki szybkie, usb szybkie, nawet proste przetwornice przy 100kHz
moga byc za szybkie ...

Do czego by sie taki oscyloskop mogl przydac ... kiedys to moze by sie
pokazalo sygnal TV, ale hdmi bardzo szybkie :-)

J.

Sebastian Biały

On 2016-10-18 09:48, J.F. wrote:
> Tylko ze na nogach atmelka sa i szybsze przebiegi i przydaloby sie je
> czasem obejrzec.

Osycloskopy z gatunku kitów pozwalają na oglądanie przebiegow cyfrowych
około kilku MHz. Zupełnie to wystarcza do audio i arduino. Nie potrafię
wskazać palcem amatroskiego zastosowania PWM na 20MHz.

> A i transmisje cyfrowe sie zdarzaja, a tych 256 punktow to tak na 30-50
> bitow starczy ... moze braknac.

To idziesz na allegro i kupujesz chińskiego klona Saleae za 30zł.
Przeciez ten oscyloskop nie ma wielu kanałów więc i tak nic nie
zobaczysz bez analizatora wielokanałowego.

Zrobienie "labolatorium" z uzyciem kitowego oscyloskopu, analizatora
Saleae, multimetra Uni-T i kilku innych zabawek z chin za kilka $ jest
jak najbardziej możliwe i wystarczające amatorowi który zajmuje się
robotyką albo majstruje wzmacniacz lampowy czy naprawia amplitunery
kolegom. Pewnie że może kupić 200MHz oscyloskop, multimetr fluke,
analizator stanów na 24 kanały i generator sygnalowy na 10GHz, ale PO CO?

Oscyloskopy kitowe sa adresowane do rozwiązywania problemów trywialnych
i wolnozmiennych. Takich jest 95% praktyki programowania uC.

J.F.

On 2016-10-18 09:48, J.F. wrote:

>Osycloskopy z gatunku kitów pozwalają na oglądanie przebiegow
>cyfrowych około kilku MHz. Zupełnie to wystarcza do audio i arduino.
>Nie potrafię wskazać palcem amatroskiego zastosowania PWM na 20MHz.

Ale kilka=1 czy choc 5 ?

>To idziesz na allegro i kupujesz chińskiego klona Saleae za 30zł.
>Przeciez ten oscyloskop nie ma wielu kanałów więc i tak nic nie
>zobaczysz bez analizatora wielokanałowego.

Dlatego optuje za oscyloskopem co najmniej 2 kanalowym :-)

> [...]
>amplitunery kolegom. Pewnie że może kupić 200MHz oscyloskop,
>multimetr fluke, analizator stanów na 24 kanały i generator sygnalowy

Propozycja byla - w szkolach postawic.

No to teraz pytanie - co w tych szkolach beda robic, i wtedy mozna
ocenic, czy sie nadaje, czy nie.

I na moj gust - jak sie chocby atmelkami zajma, to juz bedzie
niewystarczajacy.
Owszem - PWM da sie obejrzec, moze i przebiegi na silniku robota, ale
juz niektore szybsze funkcje atmelkow beda nie do obejrzenia.

>Oscyloskopy kitowe sa adresowane do rozwiązywania problemów
>trywialnych i wolnozmiennych. Takich jest 95% praktyki programowania
>uC.

Moze jednak do szkoly kupic cos lepszego, zeby starczylo na 99% ?
No chyba ze kupic 5-10 takich maluchow i jeden lepszy ...

J.

Sebastian Biały

On 2016-10-19 13:44, J.F. wrote:
> Ale kilka=1 czy choc 5 ?

Na tym który miałem widać było prostokąt około 3MHz. Nie mialem okazji
oglądać więcej.

W zastosowaniach uC nieczęsto trafia się potrzeba oglądania 3MHz. W
zasadzie ostatnio jak pamiętam to nie miałem potrzeby mimo że uC tłukę
bardzo często.

> Dlatego optuje za oscyloskopem co najmniej 2 kanalowym :-)

To:
a) za mało do sensownej analizy
b) analiza protokołów jest idiotyzmem na kanalach analogowych

Można kupić hybryda jak mój Owon, ale po 5 minutach uzywania masz ochotę
zatłuc kijem bejsbolowym autora firmware i tak jest z każdym którego
dotykałem, nawet modelami za *dziesiąt tyś. Nie, oscyloskop się do
analizy proto nie nadaje, a już na pewno nie z dwoma kanałami analogowymi.

Czy 30zł, pomijając wątek związany z moralnoscią, to jest jakaś kwota
która powala na kolana za prosty i działający analizator logiczny, klon
Saleae który sobie w domku używasz do podglądania I2C?

> No to teraz pytanie - co w tych szkolach beda robic, i wtedy mozna
> ocenic, czy sie nadaje, czy nie.

Diodą migać. LCD podpinać. Servo sterować. UARTa poganiać. Koniec
zagadnień szkolnych.

> [...]
> Owszem - PWM da sie obejrzec, moze i przebiegi na silniku robota, ale
> juz niektore szybsze funkcje atmelkow beda nie do obejrzenia.

Ale do czego one niby miały by być potrzebne? No i co poradzisz szkole
która kupiła oscyloskop 2x20MHz i trafił się STM32 machający szybciej
GPIO? Istnieje gdzieś granica użyteczności. Ona nie jest przy kwotach
20kzł za oscyloskop. Nie jest też przy 2k za jakiś gowniany. Jest przy
150zł za "bezuzyteczny" bedący wystarczająco uzyteczny. Równiez z powodu
takiego że uczeń ma szanse na jego zakup do domu i przyda mu się
bardziej niż broszurka z katalogiem maszynek z Agilenta ktorych nigdy
nie kupi.

> Moze jednak do szkoly kupic cos lepszego, zeby starczylo na 99% ?

Nie. Chyba że jesteś bogaty aby zapewnić na każdym stanowisku oscyloskop
o identycznej klasie. To oznacza minimum 2kzł per stanowisko i to za
jakiś szit. Dodatkowo uszkodzenie (co będzie miało miejsce bardzo czesto
bo studenci sa ciekawi jak wygląda przebieg z piezo zapalniczki)
zakończy się absurdalnymi kwotami za naprawy (naprawa Tektonixa z powodu
niejasnej usterki wejścia po zajęciach ze studentami kosztowała więcej
niż nowy).

> No chyba ze kupic 5-10 takich maluchow i jeden lepszy ...

To się zawsze konczy tak samo. Nauczyciel skupia sie na wadach oscy
uczniów zamiast pokazać jak na ograniczonym sprzęcie mozna coś jednak
zobaczyć.

Uczyłem programowania uC z uzyciem 1 sztuki oscyloskopu. Uważam to za
żałosne. Uczelnia nie zgodziła się na zakup "zabawek za pieniądze
podatnika". Kupiła jedną zabawkę dla nauczyciela zgodnie z zasada
tumanistów "lepiej raz a dobrze" jak mi wyjasnili mądrzy ludzie z
tytułami. Studenci w ten sposob zyskali rozwiniętą wyobraźnie bo z 20
metrów ciezko coś zobaczyć.