wymiana elementów SMD

platformowe głupki

można trochę pogadać o metodach wymiany elementów SMD na płytach?

może jakieś wartościowe filmy instruktażowe?

taki scalak smd, odlutować można go hot airem, ale jak później
przylutować drugi?

a takie oporniki i kondziory? one są przyklejane?

Czarek Grądys

W dniu 22.04.2015 o 10:19, platformowe głupki pisze:
Lutowałem kiedyś procesory w obudowach bodajże SO... Takie nóżki z
blaszki leżące na płytce. Przyczepiałem układ równo za 2 nóżki po
przekątnej i dużą kroplą cyny i grubym grotem przeciągałem po wszystkich
wyprowadzeniach. Trzeba trochę wprawy nabrać, ważna prędkość, jak płytka
pochylona itp. Dużo kalafonii nie zaszkodzi.
To były scalaki po ok 100 wyprowadzeń, może nieco więcej.
Wyjmowało się je podważając każdą nóżkę indywidualnie, oczywiście potem
do kosza.

--
Cezary Grądys
czar...@wa.onet.pl

bobofrut

Ja lutuje elementy smd za pomocą pasty lutowniczej i grotem w kształcie kopytka, w przypadku mostków nakładam pastę lutowniczą i przykładam pasek/taśmę wick (taka przeplatanka miedziana).

sundayman

Cezary Grądys

W dniu 22.04.2015 o 14:20, sundayman pisze:
> dzień dobroci dziś mam.
>
> https://www.youtube.com/watch?v=5uiroWBkdFY

O właśnie w tym stylu jak w 2 połowie tego filmu lutowałem. Tylko wielką
kulka cyny, a nie taką odrobinką. A potem do myjki, a nie szmatki jak tu.

--
Cezary Grądys
czar...@wa.onet.pl