Google Groepen ondersteunt geen nieuwe Usenet-berichten of -abonnementen meer. Historische content blijft zichtbaar.

kilka gniazd sieciowych na jednej skrętce

68 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

KS

ongelezen,
27 mei 2015, 00:54:1527-05-2015
aan
Witam,

Chcę podłączyć 2 może 3 gniazdka sieciowe na jednym kablu.
Gniazdka nigdy by nie były używane jednocześnie.
Czy są gniazda do takiego podłączenia?
Czy nie ma problemów z transmisją przy takim rozwiązaniu?

Pozdrawiam
K.S.

tck

ongelezen,
27 mei 2015, 01:55:1027-05-2015
aan

Użytkownik "KS" <b...@bla.pl> napisał w wiadomości
Ma to byc poprostu rownolegle podlaczone?
Bo jesli chodzi o puszczenie 2 kanalow ethernet po jednej skretce to nie ma
z tym problemu, 2 pary do jednego linku, 2 pary do drugiego i moga dzialac
jednoczesnie;)

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Mario

ongelezen,
27 mei 2015, 05:37:1827-05-2015
aan
W dniu 2015-05-27 o 06:53, KS pisze:
Obawiam się, że jeśli podepniesz się do któregoś środkowego gniazda, to
pozostały - nieobciążony odcinek będzie robił za antenę. Ja dawno temu
tez coś takiego kombinowałem, ale używałem podwójnych gniazd. Do jednego
podłączony był kabel przychodzący, do drugiego odchodzący do następnego
gniazda. Gniazda były spięte króciutkim patchcordem, a w razie czego
odpinałem go i w gniazdo podpinałem kabel do kompa.

MD

J.F.

ongelezen,
27 mei 2015, 05:48:2827-05-2015
aan
Użytkownik "tck" napisał w wiadomości grup

>Ma to byc poprostu rownolegle podlaczone?
>Bo jesli chodzi o puszczenie 2 kanalow ethernet po jednej skretce to
>nie ma z tym problemu, 2 pary do jednego linku, 2 pary do drugiego i
>moga dzialac jednoczesnie;)

Na 100Mb/s. bo na 1G juz nie.

J.

J.F.

ongelezen,
27 mei 2015, 05:59:2227-05-2015
aan
Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup

>Obawiam się, że jeśli podepniesz się do któregoś środkowego gniazda,
>to pozostały - nieobciążony odcinek będzie robił za antenę.

Tak bedzie ... ale niekoniecznie zakloci transmisje calkowicie ...
rozne cuda mi sie zdarzalo robic - np na plaskim przewodzie
telefonicznym tez dziala :-)

Albo takie cos http://jfox.republika.pl/images/utp.jpg
Tez dzialalo bardzo dobrze :-)

Niektore z gniazd maja standardowe "styki nozowe" na druty, to nie ma
problemu podlaczyc drugi kabel.
Stare Modtap/Molex, Digitusy itp.

J.

Mario

ongelezen,
27 mei 2015, 06:04:4127-05-2015
aan
W dniu 2015-05-27 o 11:59, J.F. pisze:
> [...]
>
> Tak bedzie ... ale niekoniecznie zakloci transmisje calkowicie ... rozne
> cuda mi sie zdarzalo robic - np na plaskim przewodzie telefonicznym tez

No ale tu masz ze 2-3 cm drucików. Musi działać :) Co innego ze 20 m
kabla wiszącego w powietrzu.

MD

yabba

ongelezen,
27 mei 2015, 07:50:0527-05-2015
aan
Użytkownik "KS" <b...@bla.pl> napisał w wiadomości
Są problemy, ale niezauważalne jeśli nie korzystasz z usług strumieniowych.
Setki instalacji w mieszkaniach było tak zrobionych i działało bez problemu
na 10 Mb/s.
Na 100 Mb/s też się zwykle wynegocjowało i działało. Czasem coś się
rozłączyło, ale po chwili link wracał. Więc jeśli planujesz na tym oglądać
TV, to nie będziesz zadowolony.

yabba

Mirek

ongelezen,
27 mei 2015, 08:24:5527-05-2015
aan
W dniu 27.05.2015 o 11:37, Mario pisze:
> [...]
> gniazda. Gniazda były spięte króciutkim patchcordem, a w razie czego
> odpinałem go i w gniazdo podpinałem kabel do kompa.

I tak właśnie bym zrobił - rozwiązanie uniwersalne: można w razie czego
rozdzielić przejściówką po 2 pary (100Mbps) albo wstawić switch-a.

Wpinanie gniazdek równolegle może jakoś zadziałać a jak ktoś ma pecha to
nie zadziała w ogóle (odbicia).

--
Mirek.

Adam

ongelezen,
27 mei 2015, 09:20:3527-05-2015
aan
W dniu 2015-05-27 o 07:55, tck pisze:
W kat. 5e chyba już nie przewiduje się 2 kanałów na jednej skrętce.
Nawet telefon został "wyrzucony".

Wygląda na to, że KS-owi brakło kawałka kabla, i chce połączyć gniazda
równolegle.

Jeśli to będą dobre gniazda, takie jak np. Molex, jeśli ma dobrego
Kronena, aby dwa kable zabić na 1 gnieździe i jeśli zna sztukę zabijania
(czyli rozwinięcie par, max. odległości) - to istnieje szansa na to, że
taka linia pójdzie. Ale może być, że zahaczy się tylko na 10Mb, albo
zagada na 100Mb ale z powtórkami.

Ja bym jednak tak nie kombinował.

--
Pozdrawiam.