Tłoczone a wypalane

Kamil

Witam

Mam stare combo DVD+VCR, w którym moduł DVD czyta tylko plyty "fabryczne", czyli
jak sądzę tłoczone. Nie czyta płyt "wypalanych" nagrywarką komputerową. Można
temu jakoś zaradzić? Wymienić laser? Firmware?

pozdrawiam

janusz_k

W dniu 2015-04-20 o 18:46, Kamil pisze:
Chyba żarty sobie stroisz, firmware chcesz wymieniać? ;) może na takie
"not smoke" ;) a serio to poszukaj na laserze potencjometru i delikatnie
go podkręć, tak 1mm góra 2 na obwodzie i sprawdź odczyt, jak nie pomoże
to w drugą stronę, jak za dużo podkręcisz to spalisz laser.

--
Pozdr

Janusz_K

Dupek Żołędas

W dniu 20-04-15 o 19:39, janusz_k pisze:
Wyrzuć. Kup nowe.Przy obecnych cenach nie warto się bawić.

Marek

On Mon, 20 Apr 2015 20:04:38 +0200, Dupek
Żołędas<smiercko...@gmail.com> wrote:
> Wyrzuć. Kup nowe.Przy obecnych cenach nie warto się bawić.

Tak btw. celowego postarzania, to Toshiba robiła (robi?) soczewki,
które po dwóch latach mętniały?

--
Marek

Kamil

Użytkownik "janusz_k" napisał:

> Chyba żarty sobie stroisz, firmware chcesz wymieniać? ;) może na takie "not
> smoke" ;)

Chciałem poznać opinię na temat przyczyny. Firmware to opcja. Nie po to, aby
czytał nowsze formaty, bo gdyby nawet wczytać mu kodeki, to pewnie procesor by
nie dał rady. Chodzi wyłącznie o odczyt wypalanek MPEG2.

> a serio to poszukaj na laserze potencjometru i delikatnie go podkręć, tak 1mm
> góra 2 na obwodzie i sprawdź odczyt
> to w drugą stronę, jak za dużo podkręcisz to spalisz laser.

Dawno temu kupiłem takie combo z podkręconym laserem. Po przeczytaniu 3 płyt
laser padł. Kupiłem nowy, który po wymianie działał 3 płyty. To ryzykowna
zabawa. Jak działa na tłoczonych to dam mu spokój. Pytałem, bo mam dwa
identyczne Philips 3055 i jeden czyta wypalanki, a drugi nie. Trzy7mam te
starocie bo mają dobre i trwałe moduły VHS, a ja mam duzo kaset. Do DivX i
innych wynalazków mam nowy odtwarzacz.

Użytkownik "Dupek Żołędas" napisal:

> Wyrzuć. Kup nowe. Przy obecnych cenach nie warto się bawić.

Znasz obecne ceny combo? Pół roku temu kupiłem za 450 zł combo (nie pamiętam
firmy, jakiś żółtek). Nie chciało czytać nagranych DVD, czy *.vob. Czytało
wyłacznie DivX, by po miesiącu całkiem paść. Ni ma sygnału na wyjściu
modulatora, ani przez SCART. Rerwis powiedział, że padła płyta główna. Szkoda
słów.

Pozdrawiam

Dupek Żołędas

> [...]
> *.vob. Czytało wyłacznie DivX, by po miesiącu całkiem paść. Ni ma
> sygnału na wyjściu modulatora, ani przez SCART. Rerwis powiedział, że

Nie mam tego rodzaju problemów.
Nie oglądam telewizji.
Z reguły nie oglądam filmów.
W 99% strata czasu.
Zasypiam po góra 10 minutach.
Polecam.

Adam

W dniu 2015-04-21 o 03:15, Kamil pisze:
> [...]
> *.vob. Czytało wyłacznie DivX, by po miesiącu całkiem paść. Ni ma
> sygnału na wyjściu modulatora, ani przez SCART. Rerwis powiedział, że

Jak pół roku temu kupiłeś, to jeszcze najprawdopodobniej obowiązuje
gwarancja.
A jak nie gwarancja, to rękojmia.

--
Pozdrawiam.

Adam

szklan...@gmail.com

użytkownik Kamil napisał:
A kończysz sesje, może nagrywasz w udf które w większości można odczytać
tylko na sprzęcie nagrywającym?

Kup DVD RW i pobaw się z prędkością zapisu, u mnie badziew stacjonarny
nie czyta nagranych ze skrajnymi prędkościami.

Są płyty audio, podobno lepiej współpracujące ze starszymi sprzętami.
Jak umiejętności opisu problemu odpowiadają umiejętności nagrywania,
problem może być po twojej stronie:)

szklan...@gmail.com

użytkownik Kamil napisał:

Po co?

janusz_k

> Chciałem poznać opinię na temat przyczyny. Firmware to opcja. Nie po to,
> aby czytał nowsze formaty, bo gdyby nawet wczytać mu kodeki, to pewnie
> procesor by nie dał rady. Chodzi wyłącznie o odczyt wypalanek MPEG2.
To nawet nie jest problem mocy procka, problemów jest więcej.

> Dawno temu kupiłem takie combo z podkręconym laserem. Po przeczytaniu 3
> płyt laser padł. Kupiłem nowy, który po wymianie działał 3 płyty. To
Ale to oznacza że był zbyt mocno podkręcony, moje kino domowe z
podkręconym laserem gra już 5 rok, podobnie szwagra wieża sony ze
zmieniarką i inne które robiłem.

> ryzykowna zabawa. Jak działa na tłoczonych to dam mu spokój. Pytałem, bo
> mam dwa identyczne Philips 3055 i jeden czyta wypalanki, a drugi nie.
Zacznij od delikatnego wyczyszczenia soczewki ale nie pędzlem tylko
izopropanolem i delikatną chusteczką.

> padła płyta główna. Szkoda słów.
Idź do rzecznika konsumentów i nękaj aż ci naprawią, wzieli forsę to
niech robią, albo zwracają kasę.

--
Pozdr

Janusz_K

Jawi

W dniu 2015-04-21 o 09:50, Dupek Żołędas pisze:
> Nie mam tego rodzaju problemów.
> Nie oglądam telewizji.
> Z reguły nie oglądam filmów.
> W 99% strata czasu.
> Zasypiam po góra 10 minutach.
> Polecam.
I to powoduje, że polecasz komuś kupić nowy i stary wyrzucić?
Tobie się chyba z DVD do PC-ta pomyliło :)

Kamil

Użytkownik "Adam" napisał:

> Jak pół roku temu kupiłeś, to jeszcze najprawdopodobniej obowiązuje gwarancja.
> A jak nie gwarancja, to rękojmia.

To wiem i bez Ciebie. Wspomniałem o tym co do niskich cen i nowoczesności
sprzętu.

Pzdr

Kamil

Użytkownik napisał:

> Kup DVD RW i pobaw się z prędkością zapisu, u mnie badziew stacjonarny
> nie czyta nagranych ze skrajnymi prędkościami.

Skarajnymi tzn, największej i najmniejszej?

> Jak umiejętności opisu problemu odpowiadają umiejętności nagrywania,
> problem może być po twojej stronie:)

Masz problem ze zrozumieniem mojego opisu?

"DVD czyta tylko plyty "fabryczne", czyli jak sądzę tłoczone.
Nie czyta płyt "wypalanych" nagrywarką komputerową"

Co jest niejasne w powyższym?

Pzdr

Mario

W dniu 2015-04-23 o 07:25, Kamil pisze:
Niejasne jest przy jakiej prędkości wypalał. Może wystarczy dać prędkość
nagrywania mniejszą niż maksymalna, zamiast kręcić laserem a następnie
na skutek kręcenia wyrzucić do śmieci napęd.

MD

Kamil

Użytkownik "Mario" napisał:

> Niejasne jest przy jakiej prędkości wypalał.

To zależy od nagrywarki. Zawsze wypalam z najmniejszą dodtępną prędkością.

> Może wystarczy dać prędkość nagrywania mniejszą niż maksymalna ...

Moze wystarczy, może nie wystarczy ... Przestań bawić się w może... Jak nie masz
niczego konkretnego do powiedzenia to idź skop sąsiadce ogródek i nie zamulaj
wątku.

> Jak umiejętności opisu problemu odpowiadają umiejętności nagrywania,
> problem może być po twojej stronie:)

Po Twojej stronie jest moc doradzania. Przestań mnie wkurzać. Moś bagaże
zawróżącymi cygankami.

Pzdr

as

Sprawdź w instrukcji jakie płyty DVD czyta (DVD-R, DVD+R czy oba formaty).
Dawno temu u znajomych widziałem takie combo, które czytało tylko jeden typ
płyt DVD.

Kamil

Użytkownik "as" napisał:

> Sprawdź w instrukcji jakie płyty DVD czyta (DVD-R, DVD+R czy oba formaty).

Wg instrukcji:

this unit can play DVD±R

urządzenie może odtwarzać DVD±R

Pozdrawiam

janusz_k

W dniu 2015-04-27 o 06:32, Kamil pisze:

> To zależy od nagrywarki. Zawsze wypalam z najmniejszą dodtępną prędkością.
Ale to też nie zawsze działa, bo okazuje się że niektóre barwniki użyte
w płytach nie lubią zbyt niskich prędkości, wiem bo sam to ćwiczyłem,
szczególnie paskudne były niebieskie z tego co pamiętam, dlatego potem
nagrywałem zawsze z jakąś średnią prędkością 8,10 max 12 i wtedy płyty
się najlepiej czytały, szczególnie dvd.

--
Pozdr

Janusz_K