Zasilacz sieciowy do Raspberri Pi B

Adam Dybkowski

Jaki polecacie?

Szlak mnie trafia gdy kombinuję z trzecim już dupnym zasilaczem z
*llegro, który niby miał dawać 5V 1A a obciążony 800mA schodzi do 4,7V.

Najlepszy byłby stabilizowany 5,1-5,2V 2A z wtyczką micro USB.
Tylko kto taki zrobi w sensownej cenie? Zakupu oryginalnej ładowarki
iPada (a podobno takie bardzo skutecznie zasilają RPi) to byłaby już
masakra cenowa:
http://store.apple.com/pl/product/MD836ZM/A/zasilacz-usb-o-mocy-12-w-firmy-apple?fnode=3c

a potrzebuję takie dwa.

@RoMan - ile by kosztował taki stabilizowany 230AC->5V2/2A ?
Od biedy 1,5A.

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Andrzej W.

Ja sobie kupiłem przez przypadek w Carrefour z wielkiego kosza, szukałem
kabelka micro USB, ale okazało się, że ładowarka tańsza.
Forever 5V 1.1A, model TFO-1071A-781A.
Puszczałem na tym RPI z LAN + Wi-Fi + 3G.

Pytanie, co Ci przeszkadza ten spadek napięcia?
RPI ma go w d... a nawet mu z nim lepiej a USB powinno łykać bez
problemu 5V±5%.

W dniu 2013-04-23 23:05, Adam Dybkowski pisze:
> [...]
> Tylko kto taki zrobi w sensownej cenie? Zakupu oryginalnej ładowarki
> iPada (a podobno takie bardzo skutecznie zasilają RPi) to byłaby już

Andrzej

butek

W dniu 23.04.2013 23:05, Adam Dybkowski pisze:
> Jaki polecacie?
>
> Szlak mnie trafia gdy kombinuję z trzecim już dupnym zasilaczem z
> *llegro, który niby miał dawać 5V 1A a obciążony 800mA schodzi do 4,7V.

Używam pierwszej z brzegu "smartfonowej" ładowarki jaka mi się w domu
nawinie i działa bezbłednie, może coś w tym kierunku pomyśl? Działa
zarówno ta nominalnie "1A", jak i ta nominalnie "850mA". Z tym, że to
wszystko "oryginalne", z zestawu telefonowego.

--
butek
bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

RoMan Mandziejewicz

Hello Adam,

> [...]
> Tylko kto taki zrobi w sensownej cenie? Zakupu oryginalnej ładowarki
> iPada (a podobno takie bardzo skutecznie zasilają RPi) to byłaby już

Z głowy Ci nie powiem - to trzeba sprawdzić, czy mamy już jakiś gotowy
projekt z transformatorem w sensownej cenie i z łatwodostepnym
kontrolerem.

--
Best regards,
RoMan

BartekK

> [...]
> *llegro, który niby miał dawać 5V 1A a obciążony 800mA schodzi do 4,7V.
> Najlepszy byłby stabilizowany 5,1-5,2V 2A z wtyczką micro USB.
Bo to błąd szukać "lądowarek" - one dają napięcie "jak popadnie" bo
elektronika w telefonie/mp3/gps sama sobie z tego zrobi tyle ile trzeba
do ładowania. Więc te 5V jest takie sobie, bardziej wydajność mocowa się
liczy. Poza tym sam chiński kabelek z wtyczką mikroUSB przy prądach 1A
bywa solidnym opornikiem - jak masz tamte zasilacze wywalić, to weź im
urżnij kabelek i zobacz przy samym zasilaczu ile jest pod obciążeniem, a
nie 1m dalej ;)

Dlatego polecam zasilacze do routerów itp gratów "bardziej
profesjonalnych" niż ładowarka do telefonu za 3zł.
Np. http://tridex.pl/towar/2912/Zasilacz+impulsowy++5V+3A+2155mm.html
czy
http://allegro.pl/nowy-zasilacz-dve-5v-2a-do-aparatow-cyfrowych-i3167727081.html
tak ze 20-25zł wypada za to dać, ale już grubość przewodu wyjściowego
może o czymś świadczyć.

Adam Dybkowski

W dniu 2013-04-23 23:22 Andrzej W. napisał(a):

> [...]
>
> Pytanie, co Ci przeszkadza ten spadek napięcia?
> RPI ma go w d... a nawet mu z nim lepiej a USB powinno łykać bez

Teoretycznie tak, ale jak popatrzysz na schemat RPi to wiele się
wyjaśnia - po drodze jest bezpiecznik polimerowy, który ma znaczącą
oporność. Do tego dochodzi wspomniany tu wcześniej problem chińskiego
kabelka o przekroju zero-nic. Mierzyłem napięcie za bezpiecznikiem
(pomiędzy TP1 a TP2) w RPi B i przy 4,7V już nie działa poprawnie część
Ethernetowa. Jak doczepię w wolnej chwili debug po RS232 to dokładniej
stwierdzę co nie wstało prawidłowo podczas bootowania Linuxa.

Na razie tylko stwierdziłem doświadczalnie, że z zasilaczem od iPada
wszystko działa dobrze, a z *llegrowym "5V 1A" ni chu. Może rzeczywiście
trzeba będzie kupić porządny zasilacz stabilizowany 5V/3A do routera,
chyba że RoMan zaproponuje bardziej korzystną cenę za swoje rozwiązanie.

W gruncie rzeczy mogliby wypuścić RPi C z lepiej rozwiązanym zasilaniem,
łykającym np. 8-24V na wejściu a w środku leżałaby przetwornica robiąca
5V i 3V3 (teraz załatwianym stabilizatorem liniowym, który generuje
spore straty). O ile by to zwiększyło cenę płytki? 10-20 zł?

Rela

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <ro...@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:1941924951.2...@pik-net.pl.invalid...
Jak masz dobre trafo to dorzucasz do niego porządnego elektrolita i dalej
klecisz prosty układ z 1 rezystora, 1 tranzystora, 1 lm7805, 2 kondensatorow
i z tego wszystkiego wyciskasz spokojnie 5-10A albo i więcej (zalezy od
tranzystora) albo tyle ile trafo wytrzyma.

Adam Dybkowski

> [...]

> kabelka micro USB, ale okazało się, że ładowarka tańsza.
> Forever 5V 1.1A, model TFO-1071A-781A.
> Puszczałem na tym RPI z LAN + Wi-Fi + 3G.

BTW: Przy okazji spróbowałem policzyć koszt zmontowania klasycznego
zasilacza transformatorowego. OMG. Sama cena toroida 10W zabiła mnie na
miejscu. Z klasycznymi transformatorami też nie jest dużo lepiej.
Czyżbym przegapił jakieś tsunami w cenach miedzi w międzyczasie?

RoMan Mandziejewicz

Hello Adam,

Wednesday, April 24, 2013, 12:38:12 AM, you wrote:

[...]

> trzeba będzie kupić porządny zasilacz stabilizowany 5V/3A do routera,
> chyba że RoMan zaproponuje bardziej korzystną cenę za swoje rozwiązanie.

Zasilaczy 5V/2-3A na rynku dostatek - nie sądzę, żeby Ci się udało
samodzielnie zrobić taniej jedną-dwie sztuki. Same koszty przesyłki
elementów podnoszą cenę nieakceptowalnie :(

Przy większej mocy i/lub wiekszej ilości dopiero zacznie się opłacać.

Adam Dybkowski

W dniu 2013-04-24 00:40 Rela napisał(a):

> [...]
> kondensatorow i z tego wszystkiego wyciskasz spokojnie 5-10A albo i
> więcej (zalezy od tranzystora) albo tyle ile trafo wytrzyma.

Jasssne.
A teraz usiądź spokojnie i sprawdź cenę takiego transformatora w
sklepie. Z niczego go nie wyczaruję.

RoMan Mandziejewicz

Hello Rela,

Wednesday, April 24, 2013, 12:40:09 AM, you wrote:

[...]

> [...]
> i z tego wszystkiego wyciskasz spokojnie 5-10A albo i więcej (zalezy od
> tranzystora) albo tyle ile trafo wytrzyma.

O czym do nas piszesz? To nikt nie oczekuje blaszanego transformatora.

Rela

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <ro...@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:1805519407.2...@pik-net.pl.invalid...
A coś nie tak z 'blaszanym'? Słowo klucz: zasilacz stabilizowany
kompensacyjny bo chyba kolego nie wiesz o co chodzi w zasilaczach. Cały
układ to pewnie coś koło 5zł. Trafo to inna sprawa więc wyraźnie napisałem:
"Jak masz..."

BartekK

W dniu 2013-04-24 00:38, Adam Dybkowski pisze:
> [...]
> 5V i 3V3 (teraz załatwianym stabilizatorem liniowym, który generuje
> spore straty). O ile by to zwiększyło cenę płytki? 10-20 zł?
A co ci przeszkadza samemu zmajstrować taką przetworniczkę, na
powszechnie dostępnych elementach typu lm2576-5 + dioda + dławik + kilka
kondensatorów, jeśli chcesz? Wtedy każde zasilanie 7-40V będzie tak samo
dobre. Ale cenowo przy 2szt wyjdzie ci tak samo, jak fabryczny sensowny
zasilacz 5v 2-3A, czyli okolica 20zł.. (no i te 7-40V też skądś trzeba
zrobić jeszcze).

RoMan Mandziejewicz

Hello Rela,

Wednesday, April 24, 2013, 1:27:37 AM, you wrote:

[...]

> kompensacyjny bo chyba kolego nie wiesz o co chodzi w zasilaczach.

Myślę, że od takiego góró objawionego jak ty mogę się dużo nauczyć o
zasilaczach.

[...]

Rela

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <ro...@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:25576986.20...@pik-net.pl.invalid...
Trzeba było przynajmniej cos o elektronice dopisac zeby sobie ktos nie
pomyslal jaki to z ciebie 'troll argumentum ad personam". Rozumiem ze to
przez ten uraz do 'blachy', histereza i prądy wirowe, pozrzucały ci
wszystkie madre ksiazki z pulek, za regal... wiecej merytoryki, kultury i
opanowania! <- sorka, ale chyba sie nalezalo!

RoMan Mandziejewicz

Hello Rela,

Wednesday, April 24, 2013, 2:47:27 AM, you wrote:

> [...]
> wszystkie madre ksiazki z pulek, za regal... wiecej merytoryki, kultury i
> opanowania! <- sorka, ale chyba sie nalezalo!

Bawisz mnie, dziecię neostrady.

walker

On 04/23/2013 11:05 PM, Adam Dybkowski wrote:
> [...]
> Tylko kto taki zrobi w sensownej cenie? Zakupu oryginalnej ładowarki
> iPada (a podobno takie bardzo skutecznie zasilają RPi) to byłaby już

a ten?

http://allegro.pl/zasilacz-2000ma-z-kablem-raspberry-pi-hit-i3170062994.html

Piotr Gałka

Użytkownik "Rela" <heh...@he.he> napisał w wiadomości

> A coś nie tak z 'blaszanym'? Słowo klucz: zasilacz stabilizowany
> kompensacyjny bo chyba kolego nie wiesz o co chodzi w zasilaczach. Cały
> układ to pewnie coś koło 5zł.

Te 5zł to z radiatorem do tych 10A ?
P.G.

Michoo

On 24.04.2013 01:27, Rela wrote:
[...]
[...]
> A coś nie tak z 'blaszanym'? Słowo klucz: zasilacz stabilizowany
> kompensacyjny bo chyba kolego nie wiesz o co chodzi w zasilaczach. Cały
> układ to pewnie coś koło 5zł.

Pokaż tranzystor za 4zł w detalu (złotówka na 7805, kondensatory z
szuflady) który rozproszy 10-20W.

Michoo

Pawel O'Pajak

Powitanko,

> bo chyba kolego nie wiesz o co chodzi w zasilaczach

ROTFL Komu jak komu, ale RoManowi tak napisac, to, hmm, trzeba miec
specyficzne poczucie humoru. Jeszcze napisz Adamowi, ze nie ma pojecia o
AVRach, Andrzejowi - o oscyloskopach, Piotrowi o prockach itd.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Mario

> [...]
> *llegro, który niby miał dawać 5V 1A a obciążony 800mA schodzi do 4,7V.
>
> Najlepszy byłby stabilizowany 5,1-5,2V 2A z wtyczką micro USB.

http://www.aliexpress.com/item/AC-100-240V-DC-5V-2A-USB-Charger-Adapter-Supply-Wall-Home-Office-EU/627045934.html

MD

Adam Górski

> [...]
> Tylko kto taki zrobi w sensownej cenie? Zakupu oryginalnej ładowarki
> iPada (a podobno takie bardzo skutecznie zasilają RPi) to byłaby już

Tak, widzę że wszyscy mają ten sam problem .
U mnie robił się reset podczas hot-plug dysku USB.
U siebie wywaliłem bezpiecznik i wstawiłem przetwornice 24->5V 2A.
Teraz nawet hot-plug dysku USB działa prawidłowo, nie wspominając o reszcie.

Adam

RoMan Mandziejewicz

Hello Adam,

> @RoMan - ile by kosztował taki stabilizowany 230AC->5V2/2A ?
> Od biedy 1,5A.

Transformator dla TNY278 - 5.50PLN+23% VAT. Dławiki - jakieś grosze.
Przesyłka pocztą - 12PLN. TNY278 masz w TME w cenie przyzwoitej ale
przy 2 sztukach możesz próbować u nas coś popytać - oszczędzisz koszty
przesyłki.

Schemat:
https://docs.google.com/file/d/0B7tuR-YZmMSDSTVMRm52VnVPalU/edit?usp=sharing

RoMan Mandziejewicz

Hello Pawel,

Wednesday, April 24, 2013, 9:57:02 AM, you wrote:

> ROTFL Komu jak komu, ale RoManowi tak napisac, to, hmm, trzeba miec
> specyficzne poczucie humoru. Jeszcze napisz Adamowi, ze nie ma pojecia o
> AVRach, Andrzejowi - o oscyloskopach, Piotrowi o prockach itd.

Zepsułeś mi całą zabawę. A tak chciałem go pokarmić, aż żeby pękł z
przeżarcia.

Andrzej W.

W dniu 2013-04-24 10:31, Adam Górski pisze:

> [...]
> U siebie wywaliłem bezpiecznik i wstawiłem przetwornice 24->5V 2A.
> Teraz nawet hot-plug dysku USB działa prawidłowo, nie wspominając o

To raczej oczywiste, że skoro RPI nie jest dostosowana do współpracy z
urządzeniami USB pobierającymi dużo prądu ze złącza to stosować ich nie
należy. A jeśli chce się je stosować to należy przerobić odpowiednio
część zasilającą w RPI.
Ja wymieniłem polimery i dodałem wymagane kondensatory na złączu USB,
należało by jeszcze zasilić bezpieczniki złącza USB z pominięciem
głównego bezpiecznika, ale nie chciało mi się ciąć ścieżek.

Jednak z tego co zrozumiałem pytający miał problem z kiepskim zasilaczem
a nie z samym RPI.
Jeśli zaś podłączył pod USB w RPI znaczne obciążenie bez odpowiednich
modyfikacji to szuka w złym miejscu.

--
AWa.

Rela

Użytkownik "Michoo" <micho...@vp.pl> napisał w wiadomości
Żadna tam szuflada, liczmy wszystko jak za nowe ;)
- BD912 Ptot-90W - w avt 1,80 brutto za sztukę
- 7805 - w avt 1zł brutto
- KCM 330nF - w avt 1zł brutto
- KCM 100nF - w avt 0,80zł brutto
- rezystor tez liczyc? ;)
Razem: 4,60 brutto

Za 0,20zł brutto można jeszcze dokupić diodę zenera żeby zwiększyć napięcie
na wyjściu do 5,2V zamieniając 7805 na odpowiedni - autor wątku pytał chyba
o 5,2V a nie o 5,0V. Jednym słowem, za 5zł masz tu kolego układzik który
wyciska z siebie grubo ponad 10A z odchyłką napięcia poniżej 5% (+/-2%) w
całym zakresie obciążenia.

Adam Górski

W dniu 2013-04-24 11:34, Andrzej W. pisze:
Autor szuka zasilacza dającego zamiast 5V takiego, który daje 5,2V a to
nie za bardzo dobre rozwiązanie. To taki 1/2środek.
Za moment autor zwiększy zasilanie do 5,5V bo 5,2 będzie za mało i już
coraz bliżej do ducha elektroniki który czasem wyłazi.

Adam

Rela

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <ro...@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:6510460546.2...@pik-net.pl.invalid...
No RoMan, napisz wreszcie coś w topicu - niech zgadnę, pewnie nawet nie
jesteś elektronikiem, a twoja wiedza to bardziej 'aktywne copy/paste'. Nie
masz co wkleić, więc zostało ci tylko obrażanie? <--- sorka wszystkich ale
juz nie mam siły do niego

Michoo

On 24.04.2013 12:33, Rela wrote:

> Użytkownik "Michoo" <micho...@vp.pl> napisał w wiadomości

> Żadna tam szuflada, liczmy wszystko jak za nowe ;)
> - BD912 Ptot-90W - w avt 1,80 brutto za sztukę

Ok, czyli Romana oskarżyłeś o to, że nie wie o co chodzi w zasilaczach a
ty nawet dokumentacji tranzystora nie umiesz przeczytać...

Dane:
Tmax = 150°C
Rthj-case = 1.4°C/W
temperatura pokojowa = 25°C

Czyli maksymalna moc rozpraszana w strukturze przy 25°C na obudowie wynosi:
(150°C-25°C)/1.4°C/W=89.3W

Ty wprawdzie chcesz mieć rozproszone tylko 20W, więc grzejemy tranzystor
do 120°C (mało rozsądne - patrz parametry, ale to i tak tylko
teoretyczne wykazanie nierealizowalności)

Teraz "jedynie" musisz zaproponować sposób osiągnięcia tych 120°C na
obudowie. Masz całe 40 groszy. (Myślę, że chłodzona gliceryna
natryskiwana bezpośrednio na tab tranzystora powinna dać radę.)

A, zapomniałeś o drobnym fakcie - wzmocnienie przy 10A wynosi tylko 5 -
masz jakieś 2A prądu bazy - tyle 7805 nie wyciągnie ;) Chyba musisz dać
w kaskadzie jeszcze jeden tranzystor...

(I te wszystkie rozważania przy założeniu, ze masz zasilacz dający ładne
7V na wejściu, albo rozpraszana moc rośnie.)

> - 7805 - w avt 1zł brutto
> - KCM 330nF - w avt 1zł brutto
> - KCM 100nF - w avt 0,80zł brutto
> - rezystor tez liczyc? ;)

A rosną na drzewach?

> [...]
> układzik który wyciska z siebie grubo ponad 10A z odchyłką napięcia
> poniżej 5% (+/-2%) w całym zakresie obciążenia.

Nie, nie można. A przynajmniej nie na tych częściach.

Za 15 złotych można zamówić w chinach odpowiedni zasilacz z 230 w
gniazdku, ale raz, że żadnych norm to nie będzie trzymać[*] a dwa, że
będziesz musiał kupić tego z 10k sztuk, bo w detalu są już trochę droższe.

[*] tak szczerze to konstrukcja na 2 płytkach, optoizolacja, etc więc
tylko separacja na trafo jest za mała - kawałek taśmy klejącej.

Michoo

Jakub Rakus

W dniu 24.04.2013 13:13, Rela pisze:

> Nie masz co wkleić, więc zostało ci tylko obrażanie? <--- sorka
> wszystkich ale juz nie mam siły do niego

To może napisz mu to na priv? Myślę, że nikt tutaj nie ma ochoty czytać
flame'u który i tak nic nie wnosi do rozwiązania problemu.

Jakub Rakus

RoMan Mandziejewicz

Hello Rela,

Wednesday, April 24, 2013, 1:13:57 PM, you wrote:

> [...]
> masz co wkleić, więc zostało ci tylko obrażanie? <--- sorka wszystkich ale

Dawaj jeszcze, dzieciaku liczący koszty budowy zasilacza liniowego bez
ceny transformatora, radiatora, kondensatorów elektrolitycznych,
mostka, zabezpieczeń.

Mario

Obudowy i przewodu z wtyczką.

MD

RoMan Mandziejewicz

Hello Mario,

Wednesday, April 24, 2013, 2:20:07 PM, you wrote:

> Obudowy i przewodu z wtyczką.

I wentylatora, żeby ciepło odprowadzić.

Rela

> Ok, czyli Romana oskarżyłeś o to, że nie wie o co chodzi w zasilaczach a
> ty nawet dokumentacji tranzystora nie umiesz przeczytać...

Ja nie umiem czy ty? Jakiegoś bożka żeście sobie z tego RoMan-a zrobili?
RoMan powinien popracowac nad swoją wiedzą i swoim ego!

> Dane:
> Tmax = 150°C
> Rthj-case = 1.4°C/W
> temperatura pokojowa = 25°C
>

> Czyli maksymalna moc rozpraszana w strukturze przy 25°C na obudowie
> wynosi:
> (150°C-25°C)/1.4°C/W=89.3W

Jest w nocie, więc chyba dla szpanu liczysz ;)

> [...]
> obudowie. Masz całe 40 groszy. (Myślę, że chłodzona gliceryna natryskiwana
> bezpośrednio na tab tranzystora powinna dać radę.)

wiadomo że to220 powyżej 1-1,5W musi miec radiator - nie twierdziłem ze nie

> A, zapomniałeś o drobnym fakcie - wzmocnienie przy 10A wynosi tylko 5 -
> masz jakieś 2A prądu bazy - tyle 7805 nie wyciągnie ;) Chyba musisz dać w
> kaskadzie jeszcze jeden tranzystor...

nie 5 tylko 15 tu masz linka:
http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/SGSThomsonMicroelectronics/mXssxrw.pdf
10^1 to 10 a 20^1 to 20 - wykres jest pomiedzy nimi
dodatkowo w tabelce masz hfe w zakresie 15-150 dla 5A czyli dla blizkiego do
proponowanego przez ciebie obciążenia
i kto nie umie czytac dokumentacji?

> (I te wszystkie rozważania przy założeniu, ze masz zasilacz dający ładne
> 7V na wejściu, albo rozpraszana moc rośnie.)

> A rosną na drzewach?

> Nie, nie można. A przynajmniej nie na tych częściach.

mozna, juz pisalem wyżej - bite 5,2V z ochyleniem <5% dla całego zakresu
pradu

> [...]
>
> [*] tak szczerze to konstrukcja na 2 płytkach, optoizolacja, etc więc
> tylko separacja na trafo jest za mała - kawałek taśmy klejącej.

Autor watku już chyba wie ile są warte najtańsze chińczyki, do tego tanie
przetwornice często sieją w w.cz. więc pewnie ten Raspberri Pi bedzie mu się
wieszał co godzinę... Finał jest taki że jakiś RoMan plecie człowiekowi
bajki rodem z mchu i paproci a człowiek potem kupuje pseudozasilacze zamiast
których mógł by kupić np fajne trafo - teraz człowiek będzie miał x
zasilaczy po jednym dla kazdego odbiornika z opcją zawisu w najmniej
oczekiwanych momentach.

Mario

W dniu 2013-04-24 17:19, Rela pisze:
Przeliczyłeś ile mocy będzie musiał wydzielić pracując w całym zakresie?

> [...]
> człowiek będzie miał x zasilaczy po jednym dla kazdego odbiornika z
> opcją zawisu w najmniej oczekiwanych momentach.

Proponujesz x transformatorów do każdego odbiornika?

MD

Michoo

On 24.04.2013 17:19, Rela wrote:

> Użytkownik "Michoo" <micho...@vp.pl> napisał w wiadomości

> Ja nie umiem czy ty? Jakiegoś bożka żeście sobie z tego RoMan-a zrobili?

Jakiego bożka? Ten gościu jest cholerykiem, czasami trolluje, ale się z
nim nieźle dyskutuje i w dziedzinie zasilaczy wygląda na to, że wie co
mówi. (Zresztą skoro tym zarabia to nic dziwnego.)

Odwołałeś się do tego parametru - tutaj wyprowadzenie, bo ewidentnie nie
rozumiałeś skąd on jest.

Podkreśliłem to istotne - uzasadnij jak "Ptot-90W" ma się do omawianego
przypadku.

> Jest w nocie, więc chyba dla szpanu liczysz ;)

> wiadomo że to220 powyżej 1-1,5W musi miec radiator - nie twierdziłem ze nie

Prosiłem, żebyś zaproponował za 4PLN tranzystor potrafiący rozproszyć
10-20W mocy. Stwierdziłeś, że BD912, co jest oczywistą nieprawdą. Ten
tranzystor może to zrobić tylko w zestawie z wydajnym chłodzeniem. Nie
zaproponowałeś takiego, zwłaszcza za 40 groszy. Daj propozycję, dowolną.

> nie 5 tylko 15 tu masz linka:
> http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/SGSThomsonMicroelectronics/mXssxrw.pdf

Tak, strona 2.

> 10^1 to 10 a 20^1 to 20 - wykres jest pomiedzy nimi
> dodatkowo w tabelce masz hfe w zakresie 15-150 dla 5A czyli dla
> blizkiego do proponowanego przez ciebie obciążenia
> i kto nie umie czytac dokumentacji?

Rozmawiamy o 10A na wyjściu.

> mozna, juz pisalem wyżej - bite 5,2V z ochyleniem <5% dla całego zakresu
> pradu

Tranzystor się zagotuje.

> tanie przetwornice często sieją w w.cz. więc pewnie ten Raspberri Pi
> bedzie mu się wieszał co godzinę...

Sprawdź sobie jakość regulacji stabilizatora z raspi.

Michoo

RoMan Mandziejewicz

Hello Michoo,

Wednesday, April 24, 2013, 7:09:01 PM, you wrote:

[...]

> Ten gościu jest cholerykiem, czasami trolluje,

A w dziób chcesz? ;)

[...]

Wemif

Adam Dybkowski <a1d2y3b4...@g1m2a3i4l5.6c7o8m> wrote:
> Jaki polecacie?

Nie kupowaďż˝ takiego z wtyczkďż˝ mikrousb (bo one zazwyczaj majďż˝
mniejszy pr�d maksymalny ni� na tabliczce). Kupowa�em 5V 2A
Cisco oraz 5V 3A noname (z wej�ciem koniczynka, jak do laptopa),
jak na razie �aden nie sprawia problem�w.

a.

PcmOl

"Adam Dybkowski" <a1d2y3b4...@g1m2a3i4l5.6c7o8m> wrote in message

> [...]
> zero-nic. Mierzyłem napięcie za bezpiecznikiem (pomiędzy TP1 a TP2) w RPi B i
> przy 4,7V już nie działa poprawnie część Ethernetowa.

Kup 6V. Wlutuj diode 3A. Będzie zapas.
W przewiewnym miejscu 1A ciągłego powinna wytrzymać.

Andrzej S

W dniu 2013-04-23 23:05, Adam Dybkowski pisze:

> Szlak mnie trafia gdy kombinuję z trzecim już dupnym zasilaczem z
> *llegro, który niby miał dawać 5V 1A a obciążony 800mA schodzi do 4,7V.

Nie lepiej aktywny hub usb z portem o podwyzszonym prądzie, który
polaczysz z zasilaniem Raspbiego? I tak potrzebujesz gniazdek usb.

Uzywam przy Raspberrym tego:

http://allegro.pl/d-link-dub-h7-hub-aktywny-usb-7portow-wawa-i3177225460.html

Uzywam tez kilkakrotnie tansze firmy Sigma, podobne do:

http://allegro.pl/hub-usb-2-0-7-portowy-aktywny-zasilacz-1a-kabel-i3139370416.html

ale z zasilaczem 2,5A (dane z tabliczki)-dzis juz takich nie widac ...

pozdro
--
A S

Adam Dybkowski

W dniu 2013-04-24 11:34 Andrzej W. napisał(a):

> [...]
> a nie z samym RPI.
> Jeśli zaś podłączył pod USB w RPI znaczne obciążenie bez odpowiednich

Do Raspberry mam podłączony tylko jeden dongle Z-Wave, który nie ciągnie
raczej zbyt dużo. Ale jak całość razem z Ethernetem się rozpędzi, to
zasilacz allegrowy "5V 1A" nie wyrabia i napięcie na wyjściu zasilacza
(przed polimerem w RPi) spada poniżej sensownego progu. Już się
nauczyłem aby nie kupować badziewia.

Tymczasem cały setup jedzie bez problemu na fabrycznym zasilaczu iPada
(5V 2,1A) ale muszę kiedyś go odzyskać do normalnego zastosowania. :)

Czy gdzieś w Sieci są może wymienione wszystkie poprawki sprzętowe
niezbędne do normalnego działania RPi? Z tymi polimerami to widać
wyraźnie, że dali ciała.

Najbardziej sensowne wydaje się całkowite olanie stabilizatora LDO 3V3 w
RPi i zasilenie pudełka z przetwornicy dającej 5V i 3V3. Przy okazji
wyjdzie lepsza sprawność takiego sposobu zasilania. I od razu zasilać
porządną wtyczką (s-video da radę, akurat ma 4 piny) zamiast przez microUSB.

Tylko gdzie ja kupię zasilacz dwunapięciowy?

RoMan - kolejny pomysł do wyceny. Tu pewnie wyjdzie nieco drożej ale
wystarczy stabilizować 3V3 a 5V +/- 5% wyjdzie samo. Rozwiązanie z
zapasem mocy czyli 5V 1A, 3V3 1A będzie dobre dla każdego. Może się da
sprzedać więcej egzemplarzy dla głodnych mocy posiadaczy RPi?

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Adam Dybkowski

W dniu 2013-05-06 22:21 Adam Dybkowski napisał(a):

> [...]
> zasilacz allegrowy "5V 1A" nie wyrabia i napięcie na wyjściu zasilacza
> (przed polimerem w RPi) spada poniżej sensownego progu. Już się

No i się skończyło na kupieniu kolejnego zasilacza, tym razem 2x
droższego niż poprzednie. I z zapewnieniem sprzedawcy, że pasuje do RPi.
"5V 2A"
Szybkie pomiary wykazują 4,9V bez obciążenia ale 4,5V po podłączeniu jak
wyżej (pomiar za wejściowym polimerem). Kaszana - czy to stabilizacja
nie wyrabia czy trafiła mi się kolejna miękka ładowarka a nie zasilacz?
Na szczęście RPi działa z nim dobrze i temat zakończony.

Dariusz Dorochowicz

W dniu 2013-05-09 00:18, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
> nie wyrabia czy trafiła mi się kolejna miękka ładowarka a nie zasilacz?
> Na szczęście RPi działa z nim dobrze i temat zakończony.

Może kabelek cienki? A może polimer ma dużą rezystancję?

Pozdrawiam

DD

Adam Dybkowski

W dniu 2013-05-09 08:00 Dariusz Dorochowicz napisał(a):

> Może kabelek cienki? A może polimer ma dużą rezystancję?

Po kilku dniach okazało się, że Raspberry z tym zasilaczem wcale nie
działa zbyt dobrze. :( Co jakiś czas resetuje się część sieciowa (gaśnie
na chwilę dioda LINK) a potem DHCP automatycznie już nie wstaje. Co za
szajs - nie mogli dać normalnego gniazdka DC 2,5/5,5 które łyka
bezproblemowo i kilka A?

Złącze micro USB i tak nie jest wykorzystywane do transmisji danych
protokołem USB więc pomysł na takie gniazdko wydaje się być średnio
trafiony.

Przerzucę się na zasilacz od routera (5V 2A z porządnym kablem + mały
dolutowany kawałek z wtyczką microUSB) i zewrę bezpiecznik polimerowy na
wejściu. Zobaczymy jak będzie w takiej konfiguracji.

Andrzej

Użytkownik "Adam Dybkowski" <a1d2y3b4...@g1m2a3i4l5.6c7o8m> napisał w
wiadomości news:518fed7f$0$1268$6578...@news.neostrada.pl...
> [...]
> na chwilę dioda LINK) a potem DHCP automatycznie już nie wstaje. Co za
> szajs - nie mogli dać normalnego gniazdka DC 2,5/5,5 które łyka

Miałem podobny kłopot po nabyciu produktu zasilaczopodobnego na giełdzie.
Po zakupie na tymże Wolumenie zasilacza f-my Konig 5V/1A nie mam żadnych
problemów.
Mój egzemplarz naprawdę trzyma 5V podczas pracy z RP.
Stary zasilacz zresztą bardzo ładnie ładuje czytnik Kindle.

Adam Dybkowski

W dniu 2013-05-12 23:05 Andrzej napisał(a):

> Miałem podobny kłopot po nabyciu produktu zasilaczopodobnego na giełdzie.
> Po zakupie na tymże Wolumenie zasilacza f-my Konig 5V/1A nie mam żadnych
> problemów.

No właśnie problem wynika z technicznej ignorancji większości
sprzedawców. Opisują coś jako zasilacz 5V 2A a po rozpakowaniu przesyłki
okazuje się, że jak byk jest napisane na obudowie "charger". Ściema
absolutna. Ale odsyłać mi się nie chce bo zużyję do ładowania telefonu.

Kolejny do testów przyszedł zamówiony "zasilacz stabilizowany" 5V 2A,
teoretycznie do routerów. Na oko wygląda porządnie, przewód już nie o
przekroju zero.nic, zakończony jednak tym razem wtyczką DC 2,1/5,5.

No i zastanawiam się, czy ucinać i dolutowywać kawałek z microUSB, czy
może lepiej do obudowy RPi dokręcić gniazdko DC połączone przewodami z
pinami GPIO (5V i GND)? Takie alternatywne wejście zasilania.

Andrzej

Użytkownik "Adam Dybkowski" <a1d2y3b4...@g1m2a3i4l5.6c7o8m> napisał w
wiadomości news:5192ae53$0$26691$6578...@news.neostrada.pl...
> [...]
> może lepiej do obudowy RPi dokręcić gniazdko DC połączone przewodami z
> pinami GPIO (5V i GND)? Takie alternatywne wejście zasilania.

Ja bym zrobił (przynajmniej na początek) przejściówkę.
W razie czego będzie można zastosować zasilacz do innych urządzeń.

Wemif

Adam Dybkowski <a1d2y3b4...@g1m2a3i4l5.6c7o8m> wrote:

> No i zastanawiam si�, czy ucina� i dolutowywa� kawa�ek z microUSB, czy
> mo�e lepiej do obudowy RPi dokr�ci� gniazdko DC po��czone przewodami z
> pinami GPIO (5V i GND)? Takie alternatywne wej�cie zasilania.

Dolutowujďż˝ 5cm kabla cienkiego od mikrousb i nie mam zwiech.

a.