Scalony odtwarzacz dźwięku

Atlantis

Szukam prostego układu scalonego, który byłby w stanie odtwarzać krótkie
(kilka-kilkanaście sekund), zapętlone próbki audio. Wysoka jakość nie
jest potrzebna, wystarczy coś w granicach PCM 8bit, mono, 16-22kHz.
Wiem, że istnieją układy ISDxxxx, umożliwiające nagranie krótkiego
komunikatu i jego późniejsze odtwarzanie.
Mi zależałoby jednak nie tyle na nagrywaniu tego z analogowego źródła,
ale wcześniejszym "uploadowaniu" materiału do pamięci układu, za
pośrednictwem jakiegoś programatora.

Wiem, że ten same efekt można uzyskać za pomocą dowolnej Atmegi z
podpiętą kartą pamięci, może jednak istnieje jakieś gotowe, sprzętowe
rozwiązanie? W końcu tutaj nie potrzeba żadnych interakcji z otoczeniem...

sundayman

> Wiem, że ten same efekt można uzyskać za pomocą dowolnej Atmegi z
> podpiętą kartą pamięci

I to jest rozwiązanie dla ciebie.

http://dmitry.gr/index.php?r=05.Projects&proj=02.%20Single-chip%20audio%20Player

albo

http://elm-chan.org/works/sd8p/report.html

No nie można powiedzieć, że to skomplikowany układ.
Zamiast karty pamięci ew. dobrać jakąś pamięć flash albo eeprom (jeśli
audio jest na stałe) , co może będzie ciut tańsze (ale nie jestem pewien).

Co do gotowych chipów, chyba ten by się nadał ;

http://www.elechouse.com/elechouse/images/product/MP3%20WT588D%20USB%20module/WT588D%20CHIP&MODULE%20DETAILED%20INFORMATION.pdf

Ten układ chyba można "preprogramować" bez normalnego "nagrywania"; ale
na 100% nie jestem pewien (datasheet jest spory :). Moduy z tym chipem
na ebay są po ok. 9 USD.

Ale uważam, że rozwiązanie z AVR/PIC jest prostsze...

Chyba, że ci potrzebne kilka tys. szt wtedy => Chiny (single chip audio
player)

sundayman

To jest chyba pasujący gotowiec ;

http://www.invitebyvoice.com/recordable-musical-sound-chip-module/push-button-sound-module.html

Ładowanie dźwięku przez USB. Cena też korzystna.

Marek

On Tue, 21 Apr 2015 12:20:09 +0200, Atlantis <marekw19...@wp.pl>
wrote:
> [...]
sprzętowe
> rozwiązanie? W końcu tutaj nie potrzeba żadnych interakcji z

Układy VS*, mają wbudowany programowany kontroler, który można użyć
do tych celów jako "standalone player" (zapętlanie próbek) lub praca
z zew. mcu, który feeduje podróbki do układu po spi.

--
Marek

Sebastian Biały

On 2015-04-21 12:20, Atlantis wrote:
> Wiem, że ten same efekt można uzyskać za pomocą dowolnej Atmegi z
> podpiętą kartą pamięci

Goła też może wystarczy. Kwestia jakości audio. Nic innego chyba taniej
nie wyjdzie przy prototypie.

adamschodowy

Użytkownik "Sebastian Biały" <he...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:mh5vjj$u2c$1...@node2.news.atman.pl...
> [...]

http://www.aliexpress.com/item/U-disk-audio-play-Mini-SD-Card-MP3-Sound-Module-For-PIC-for-Ar-WTV020-SD/1859080162.html
2 tygodnie przesyłka idzie
jakość radiowa, 4-bitowe wav-y, wbrew opisom nie jest to player mp3, dokumentacja szczatkowa ale adekwatna do skomplikowania obsługi tego

Atlantis

W dniu 2015-04-21 o 13:22, sundayman pisze:

> No nie można powiedzieć, że to skomplikowany układ.
> Zamiast karty pamięci ew. dobrać jakąś pamięć flash albo eeprom (jeśli
> audio jest na stałe) , co może będzie ciut tańsze (ale nie jestem pewien).

No i właśnie to było rozwiązanie, które typowałem jako alternatywę -
jakieś małe attiny + pamięć eeprom/flash na SPI. W kartę pamięci nie ma
się co bawić, gdy chodzi o kilkanaście sekund nagrania...
Jak to właściwie jest z programowaniem takich pamięci? Które z nich
zostaną obsłużone przez standardowy programator ISP?