PC Altherma - podsumowanie sezonu.

yarecky

Poniżej dane za ostatni rok + historyczne do porównania:
04.03.2011 - stan podlicznika: 4570kWh (+4570kWh / 365 dni)
04.03.2012 - stan podlicznika: 8841kWh (+4271kWh / 366 dni - ok. 1623PLN
- CO w sezonie + CWU cały rok)
04.03.2013 - stan podlicznika: 12978kWh (+4137kWh / 365 dni - ok.
1654PLN - CO w sezonie + CWU cały rok)
04.03.2014 - stan podlicznika: 17029kWh (+4051kWh / 365 dni - ok.
1650PLN - CO w sezonie + CWU cały rok)
04.03.2015 - stan podlicznika: 20173kWh (+3144kWh / 365 dni - ok.
1380PLN - CO w sezonie + CWU cały rok)
Dodatkowe koszty: przegląd pompy 200pln przed sezonem grzewczym.

Zima była w tym roku bardzo, bardzo łagodna. W raporcie tylko kilka dni
poniżej -9--10st.

Grzane było: 140mkw - parter 78m2 + poddasze (po podłodze 70m2, użytkowo
ok. 60m2). Wysokość pomieszczeń na parterze - 2,6m, na poddaszu 2,55m,
ścianka kolankowa 0,75m, nachylenie dachu 40st.

Pompa ciepła powietrze-woda: Altherma 8,4kW, ogrzewanie podłogowe w
całym domu. Temperatura zasilania podłogówki 27 - 38st określana przez
krzywą pogodową. CWU pobierają 4 osoby. Temperatura pomieszczeń - 20-21st.

Ocieplenie - ściany 16cm E/S/W i 20cm N (styro z felcem, klejone pianą
na ramkę); dach 30-36cm (Toprock); podłoga na gruncie 12cm (na zakładkę).
Okna - 1,1 2-szybowe - większość od południa i zachodu.
Dachowe - 2x Fakro
Balkony - brak
Położenie chatki: wschodnia WLKP.

yarecky.

Adam

W dniu środa, 4 marca 2015 09:30:26 UTC+1 użytkownik yarecky napisał:
> Poniżej dane za ostatni rok + historyczne do porównania:

Dobry wynik :) Ja pokaze za CO+CWU (+pompy obiegowe, cyrkulacyjne, cala
kotlownia) w okresie od konca pazdziernika do teraz (90% sezonu zimowego :-)

SUMA: 3312.52 kWh (tania: 2435.41 kWh, droga: 877.11 kWh)
KOSZT: 1306.87 PLN (tania: 774.46 PLN, droga: 532.41 PLN)
SREDNIA / DZIEN: 26.08 kWh (tania: 19.18 kWh, droga: 6.91 kWh)
SREDNI KOSZT / DZIEN: 10.29 PLN (tania: 6.10 PLN, droga: 4.19 PLN)
PROCENTOWE ZUZYCIE: tania: 73.52% / droga: 26.48%

PODSUMOWANIE POSZCZEGOLNYCH MIESIECY:

2014-10 (3 dni, srednia temp: 6.08°C):
SUMA: 53.82 kWh (tania: 53.57 kWh, droga: 0.25 kWh)
KOSZT: 17.19 PLN (tania: 17.04 PLN, droga: 0.15 PLN)
SREDNIA / DZIEN: 17.94 kWh (tania: 17.86 kWh, droga: 0.08 kWh)
SREDNI KOSZT / DZIEN: 5.73 PLN (tania: 5.68 PLN, droga: 0.05 PLN)
PROCENTOWE ZUZYCIE: tania: 99.54% / droga: 0.46%

2014-11 (30 dni, srednia temp: 7.46°C):
SUMA: 531.94 kWh (tania: 488.01 kWh, droga: 43.93 kWh)
KOSZT: 181.86 PLN (tania: 155.19 PLN, droga: 26.67 PLN)
SREDNIA / DZIEN: 17.73 kWh (tania: 16.27 kWh, droga: 1.46 kWh)
SREDNI KOSZT / DZIEN: 6.06 PLN (tania: 5.17 PLN, droga: 0.89 PLN)
PROCENTOWE ZUZYCIE: tania: 91.74% / droga: 8.26%

2014-12 (31 dni, srednia temp: 2.36°C):
SUMA: 830.57 kWh (tania: 616.62 kWh, droga: 213.95 kWh)
KOSZT: 325.96 PLN (tania: 196.09 PLN, droga: 129.87 PLN)
SREDNIA / DZIEN: 26.79 kWh (tania: 19.89 kWh, droga: 6.90 kWh)
SREDNI KOSZT / DZIEN: 10.52 PLN (tania: 6.33 PLN, droga: 4.19 PLN)
PROCENTOWE ZUZYCIE: tania: 74.24% / droga: 25.76%

2015-01 (31 dni, srednia temp: 1.82°C):
SUMA: 950.25 kWh (tania: 624.92 kWh, droga: 325.33 kWh)
KOSZT: 396.20 PLN (tania: 198.72 PLN, droga: 197.48 PLN)
SREDNIA / DZIEN: 30.65 kWh (tania: 20.16 kWh, droga: 10.49 kWh)
SREDNI KOSZT / DZIEN: 12.78 PLN (tania: 6.41 PLN, droga: 6.37 PLN)
PROCENTOWE ZUZYCIE: tania: 65.76% / droga: 34.24%

2015-02 (28 dni, srednia temp: 1.20°C):
SUMA: 851.21 kWh (tania: 576.53 kWh, droga: 274.68 kWh)
KOSZT: 350.07 PLN (tania: 183.34 PLN, droga: 166.73 PLN)
SREDNIA / DZIEN: 30.40 kWh (tania: 20.59 kWh, droga: 9.81 kWh)
SREDNI KOSZT / DZIEN: 12.50 PLN (tania: 6.55 PLN, droga: 5.95 PLN)
PROCENTOWE ZUZYCIE: tania: 67.73% / droga: 32.27%

2015-03 (4 dni, srednia temp: 4.26°C):
SUMA: 94.73 kWh (tania: 75.75 kWh, droga: 18.98 kWh)
KOSZT: 35.61 PLN (tania: 24.09 PLN, droga: 11.52 PLN)
SREDNIA / DZIEN: 23.68 kWh (tania: 18.94 kWh, droga: 4.75 kWh)
SREDNI KOSZT / DZIEN: 8.90 PLN (tania: 6.02 PLN, droga: 2.88 PLN)
PROCENTOWE ZUZYCIE: tania: 79.96% / droga: 20.04%

Ogrzewane ponad 200m2, mury porotherm 25cm + 20 styro, ~35m2 okien ze
zwyklym dwuszybowym pakietem, 8 okien dachowych fakro 140x70 :)

Istotnie ta zima byla dosyc lagodna - mam lepszy stosunek wykorzystania
taniej taryfy w stosunku do drogiej, a ten bedzie sie jeszcze polepszal
w miare uplywu czasu do konca pazdziernika 2015 :) Patrzac na dane
historyczne to jest szansa ze w tym roku (pelnym tj. listopad 2014 -
pazdziernik 2015) uda sie zmiescic z ogrzewaniem CO+CWU w 2000 pln :-)
pozdr.

--
Adam Sz.

Adam

W dniu środa, 4 marca 2015 11:26:58 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

Dla fanow porownan:

2012-12 (31 dni, srednia temp: -0.65°C):
2013-12 (31 dni, srednia temp: 2.91°C):
2014-12 (31 dni, srednia temp: 2.36°C):

2013-01 (31 dni, srednia temp: -1.54°C):
2014-01 (31 dni, srednia temp: 1.19°C):
2015-01 (31 dni, srednia temp: 1.82°C):

2013-02 (28 dni, srednia temp: 0.44°C):
2014-02 (28 dni, srednia temp: 4.06°C):
2015-02 (28 dni, srednia temp: 1.20°C):

Srednio-temperaturowo jak widac wcale nie odbiega od pozostalych zim -
bylo tylko bardziej rownomiernie, bez duzych skokow / wahan temp. :)
pozdr.

--
Adam Sz.

wem...@gmail.com

Naprawdę niezłe wyniki.
Gdyby nie cena zaporowa inwestycji, sam bym w to wdepnął.

Mam nadzieję, że lada moment ceny pomp drastycznie spadną, bo wszyscy widzą, że faktycznie jest taniutko i rynek się rozkręci.

pzdr
Bogdan

Adam

W dniu środa, 4 marca 2015 13:09:28 UTC+1 użytkownik wem...@gmail.com napisał:

> Mam nadzieję, że lada moment ceny pomp drastycznie spadną, bo wszyscy widzą, że faktycznie jest taniutko i rynek się rozkręci.

Poki co ceny pomp systematycznie rosna :) Juz to nie raz liczylem - taniej
to jedynie chinczyka mozesz kupic. Z jakoscia moze byc roznie - moze
podzialac 30 lat, moze podzialac 2 lata :)

Nie licz na to, ze ceny europejskich pomp spadna. Zreszta ~15-18k za
solidna pompe ktora powinna podzialac 20-30 lat to dobra inwestycja :-)
pozdr.

--
Adam Sz.

wem...@gmail.com

> Nie licz na to, ze ceny europejskich pomp spadna. Zreszta ~15-18k za
> solidna pompe ktora powinna podzialac 20-30 lat to dobra inwestycja :-)

Żeby to kosztowało łącznie 15kpln to można cokolwiek się zastanawiać, zwłaszcza jeśli ktoś ma nowy dom o powierzchni 100m2 dobrze ocieplony, gdzie zapotrzebowanie maksymalne zapotrzebowanie na ciepło (w przeliczeniu na energię) wynosi 3kwh.
Wtedy kupuje pompę 5kw za 15kpln.

Natomiast jak ktoś ma 'normalny' dom, to myślę że bliższa kwota 40-50kpln się kłania (pompa+odwierty+instalacja+przeglądy+ serwis gwarancyjny).

pzdr
Bogdan

Budyń

W dniu środa, 4 marca 2015 13:16:51 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> Nie licz na to, ze ceny europejskich pomp spadna. Zreszta ~15-18k za
> solidna pompe ktora powinna podzialac 20-30 lat to dobra inwestycja :-)

no i cały w tym problem zeby zapłacic za pompe dzialajaca 20lat i taka otrzymac.

b.

Ergie

Użytkownik napisał w wiadomości grup

> [...]
> gdzie zapotrzebowanie maksymalne
> zapotrzebowanie na ciepło (w przeliczeniu na energię) wynosi 3kwh.

A co z CWU?

Dom może być nawet pasywny ale jakoś CWU trzeba zapewnić, a że CWU ma wyższa
temperaturę niż podłogówka to i COP spada.

Ps. Jakbyś miał chwilę to zajrzyj tu:
http://wyborcza.pl/magazyn/1,137770,15785648,Folwark_polski.html
Wiem, że to GW, ale IMO warto bardzo ciekawa rozmowa która prowokuje sporo
pytań i niekoniecznie udziela łatwych odpowiedzi. Nie zniechęcaj się kilkoma
pierwszymi akapitami.

Pozdrawiam
Ergie

Ergie

Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

> [...]
> Wiem, że to GW, ale IMO warto bardzo ciekawa rozmowa która prowokuje sporo
> pytań i niekoniecznie udziela łatwych odpowiedzi. Nie zniechęcaj się

Przepraszam pomyliłem się. Myślałem że Budyniowi odpisuję.

Ty oczywiście jak chcesz to też możesz sobie poczytać, ale nie mam pewności
czy Cię ta tematyka interesuje - to nie o PC :-)

Pozdrawiam
Ergie

Adam

W dniu środa, 4 marca 2015 13:31:41 UTC+1 użytkownik wem...@gmail.com napisał:

> Żeby to kosztowało łącznie 15kpln to można cokolwiek się zastanawiać, zwłaszcza jeśli ktoś ma nowy dom o powierzchni 100m2 dobrze ocieplony, gdzie zapotrzebowanie maksymalne zapotrzebowanie na ciepło (w przeliczeniu na energię) wynosi 3kwh.
> [...]

Wtedy to grzeje pradem w II taryfie.

> Natomiast jak ktoś ma 'normalny' dom, to myślę że bliższa kwota 40-50kpln się kłania (pompa+odwierty+instalacja+przeglądy+ serwis gwarancyjny).

Gdzie za ogrzewanie weglem, czy gazem zaplaci za to samo min. 30 tys pln.
Przy czym porzadny kociol weglowy za 7-10k pln bedzie trzeba trzy razy
wymienic w ciagu zycia tej pompy ciepla :-)
pozdr.

--
Adam Sz.

wem...@gmail.com

> [...]
> Przy czym porzadny kociol weglowy za 7-10k pln bedzie trzeba trzy razy
> wymienic w ciagu zycia tej pompy ciepla :-)

Co poradzić, że ludzie nie garną się do tego dobrodziejstwa, jakim jest pompa ciepła ?

Jak otworzę np. aukcję na znanym portalu dotyczącą pompy ciepła, to aż mi monitora brakuje, tyle dobrych ciepłych słów można poczytać o pompie: a że to ekologiczna, że nie brudno, że ekologiczna, że jak najbardziej się nadaje w naszym klimacie, że ekologiczna, że ma bardzo dobre COP i moc (przy +7stopniach - tego nie piszą broń Boże - przecież to oczywiste), że cena nie uwzględnia VATu, bo niby po co ...

Zapewne klienta nie interesuje ostateczna cena, rzeczywista moc, i inne drobne niuanse, bo na czym jak na czym, ale na ogrzewaniu nie ma co oszczędzać ...

pzdr
Bogdan

Budyń

W dniu środa, 4 marca 2015 14:41:35 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

> Przepraszam pomyliłem się. Myślałem że Budyniowi odpisuję.

a co? robiny nastepny mega wątek? :-)
Co do goscia - typowy lewak. Za długi tekst zeby to wszystko wyjasniac. Ale nazwac wymordowanie elity polskiej "rewolucją społeczną"... Ale moze ten lewak, tak patrząc na 1917 i dalsze, jest po prostu konsekwentny.

Ergi - taka ciekawa sprawa. Tak nawiązując do tego artykułu czy ty dostrzegasz ze u nas konsekwentnie tą słabiutką klase średnią zniszczyć?
Szkoły maja kształcic idiotów, i to nie jeden minister tak wymyśla, ale którys tam z kolei.
Dla urzedów skarbowych drobni przedsiebiorcy którzy chcą sworzyc klase srednią to z założenia przestępcy, którym kare trzeba wlepic.
Pamietajmy ze zabory przeżylismy tylko dlatego ze w polskich rekach pozostała własnosc.
Nie sądze zeby to tak wyszło przypadkiem...

b.

kogut...@gmail.com

W dniu środa, 4 marca 2015 13:31:41 UTC+1 użytkownik wem...@gmail.com napisał:
Popatrz na allegro ile kosztuje pompa ciepła do grzania wody w basenie? Jak by rozpracować taką pompę to może się okazać że ona nadaje się do ogrzewania. Może by tylko trzeba było wymienić kapilarę na zawór rozprężny. Pompa do grzania basenu to gotowe urządzenie. Wystarczy podłączyć się pod ogrzewanie w domu. Mój patent z przerobieniem klimatyzatora przenośnego działa już drugi rok. Żadnych statystyk nie prowadzę ale po kieszeni widzę że mnie nie rujnuje a mam ciepło. Trochę to zaleta łagodnej zimy. Obecnie dojrzewam do kupienia basenowej pompy ciepła. Gorsza od starego klimatyzatora na pewno nie będzie.

kogut...@gmail.com

Gówno prawda. Lepszy stosunek jakości do ceny będzie przy pompie za 5 tysięcy wytrzymującej 6 lat. Chociażby dlatego że każda następna generacja pomp będzie lepsza. Dzisiaj w takich tanich pompach stosowane są sprężarki śrubowe rzadko tłokowe. Za 5 lat może się okazać że standardem będą spiralne o żywotności 15 lat.

Adam

W dniu środa, 4 marca 2015 17:23:24 UTC+1 użytkownik kogut...@gmail.com napisał:

> Gówno prawda. Lepszy stosunek jakości do ceny będzie przy pompie za 5 tysięcy wytrzymującej 6 lat. Chociażby dlatego że każda następna generacja pomp będzie lepsza. Dzisiaj w takich tanich pompach stosowane są sprężarki śrubowe rzadko tłokowe. Za 5 lat może się okazać że standardem będą spiralne o żywotności 15 lat.

W ktorych pompach widziales srubowe? 99% gruntowych (nie wiem jak powietrzne -
nie sledzilem nigdy tego rynku) ma wlasnie spiralne. I zywotnosc raczej blizej
30 lat niz 15 :-) Oczywiscie przy dobrze wykonanej i sterowanej instalacji
(jak najmniej start-stopow).

Najstarsza pompa jaka znam zostala uruchomiona w '97, jest oparta na
sprezarce tlokowej i pracuje od tamtego czasu bezawaryjnie :-) Czyli wlasnie
osiaga pelnoletnosc :)
pozdr.

--
Adam Sz.

Adam

W dniu środa, 4 marca 2015 15:14:19 UTC+1 użytkownik wem...@gmail.com napisał:

> Co poradzić, że ludzie nie garną się do tego dobrodziejstwa, jakim jest pompa ciepła ?

Mi to wsjo rawno.

> Jak otworzę np. aukcję na znanym portalu dotyczącą pompy ciepła, to aż mi monitora brakuje, tyle dobrych ciepłych słów można poczytać o pompie: a że to ekologiczna, że nie brudno, że ekologiczna, że jak najbardziej się nadaje w naszym klimacie, że ekologiczna, że ma bardzo dobre COP i moc (przy +7stopniach - tego nie piszą broń Boże - przecież to oczywiste),

Nie bardzo lapie czy to ironia?:) Jezeli tak to co w tych slowach widzisz
nieprawdziwego? Ja mam chate w sumie 400m2, grzeje 200m2, reszta czesciowo
dogrzewa sie "sama". Nie brudzi, dziala od 4 lat wiec sprawdza sie znakomicie
w naszym klimacie, ma COP od 2,5 (CWU) do 6 (CO) - liczylem. A ze moc podaja
przy danej temperaturze? Niewiele to zmienia jako ze dobrze wykonane dolne
zrodlo bedzie dawac caly czas temp. powyzej zera. Odwierty beda dawac te
5-6stC przez 90% sezonu wiec wszystko sie zgadza. Ja mam pompe o mocy 9kW
i to wystarcza do wszystkiego.

> że cena nie uwzględnia VATu, bo niby po co ...

W ktorym miejscu tak jest? Na allegro wszystkie ceny maja byc brutto, tak
kaze regulamin. Zreszta w sumie co to ma do rzeczy :)

> Zapewne klienta nie interesuje ostateczna cena, rzeczywista moc, i inne drobne niuanse, bo na czym jak na czym, ale na ogrzewaniu nie ma co oszczędzać ...

Wiekszosc klientow nie ma pojecia o tym czym jest ogrzewanie i jak dziala :)
90% ludzi robi kaloryfery na poddaszu a podlogowke to ewentualnie na parterze.
Samo to juz IMHO swiadczy o kompletnej nieznajomosci tematu. Pompy zwyczajnie
sie boja bo jak to tak z zimnej ziemi cieplo? Zabobony jakies, to nie moze
dzialac :-)
pozdr.

--
Adam Sz.

wem...@gmail.com

> Najstarsza pompa jaka znam zostala uruchomiona w '97, jest oparta na
> sprezarce tlokowej i pracuje od tamtego czasu bezawaryjnie :-) Czyli wlasnie
> osiaga pelnoletnosc :)
> pozdr.

Najstarsza żarówka (tradycyjna) o jakiej słyszałem, że działa do tej pory, to gdzieś w Stanach Zjedn. bodajże w Straży Pożarnej od początku 20 wieku. Czy na tej podstawie mogę wyciągnąć wniosek, że jak kupię w sklepie tradycyjną żarówkę - to też poświeci mi 100 lat?

Jeżeli ktoś mnie chce przekonać do zakupu pompy argumentem, że będzie działać 30 lat żebym tylko wybulił kupę kasy za tą obietnicę - to sorry - nie kupuję tego ;)

pzdr
Bogdan

Adam

W dniu środa, 4 marca 2015 19:49:41 UTC+1 użytkownik wem...@gmail.com napisał:

> Jeżeli ktoś mnie chce przekonać do zakupu pompy argumentem, że będzie działać 30 lat żebym tylko wybulił kupę kasy za tą obietnicę - to sorry - nie kupuję tego ;)

Sam przeciez wymieniles inne zalety jakie rzekomo przedstawiaja sprzedawcy pomp
- ekologia, czystosc, taniosc etc - wiec jak widzisz tych argumentow jest
znacznie wiecej :) Mi tam rybka czy Ty pompe kupisz czy nie - moze lubisz
sie taplac w brudnym weglu i wdychac ten pyl :-) Ja nie lubie i mam pompe,
ktora grzeje mi CO+CWU tanio, bez kiwniecia palcem od 4 lat :-) I kosztowala
23k razem z dolnym zrodlem, a nie 50 :-)
pozdr.

--
Adam Sz.

t-1

W dniu 2015-03-04 o 17:17, kogut...@gmail.com pisze:

> [...]

widzę że mnie nie rujnuje a mam ciepło. Trochę to zaleta łagodnej zimy.
Obecnie dojrzewam do kupienia basenowej pompy ciepła. Gorsza od starego

A po co bawić się jakimiś przeróbkami basenowej jak w podobnej cenie są
tam też gotowe pompy CO powietrze woda działające nawet do -15 stopni?

kogut...@gmail.com

Daj jakiegoś linka bo mogę być zainteresowany.

kogut...@gmail.com

chyba że tam to allegro, to sam sobie znajdę.

Marcin N

W dniu 2015-03-04 o 09:30, yarecky pisze:
> Dodatkowe koszty: przegląd pompy 200pln przed sezonem grzewczym.

Po co ten przegląd?
Producenci pomp szczycą się, że te są bezobsługowe.

--
MN

albercik

W dniu 04.03.2015 o 19:44, Adam pisze:

> [...]
> sie boja bo jak to tak z zimnej ziemi cieplo? Zabobony jakies, to nie moze

ostatnio bardzo często spotykam się z zjawiskiem, że jak mówię że będę
miał pompę ciepła to ludziom się to kojarzy z ciepłem geotermalnym
wysokotemperaturowym i na myśli mają głośny swojego czasu przypadek
pewnego Tadzia z Torunia...
A co do kaloryferów na górze i ewentualnej podłogówce na parterze to w
100% się z Tobą zgadzam i bardzo często obserwuje owe zjawisko wśród
osób z dużą świadomością, wykształconych, oczytanych...
Jeden taki, co to niedawno się wprowadził, ma pierwszą zimę za sobą,
jeszcze kilka miesięcy temu mnie przekonywał że kaloryfery na górze to
zło, a pompa mi działać nie będzie i będę przerabiał na gaz - przyznał
mi racje co do podłogówki po całości, o pompie z nim nie dyskutuje,
zaproszę go do siebie po ukończeniu budowy, argumenty do niego nie
trafiają (bo ktoś tam miał pompę i przerabiał na gaz).

yarecky

Sama pompa tak, ale w powietrznej warto raz w roku umyć radiator
zewnętrzny, wyczyścić filtry w obiegu wody, sprawdzić szczelność itp.
200pln z dojazdem do mojej wioski to dobra cena.

yarecky.

Marcin N

W dniu 2015-03-05 o 08:35, yarecky pisze:
Chwila, chwila.
Umyć radiator? Wyczyścić filtr wody?
To w ogóle można nazwać serwisem?
Tam serio jest jakaś woda? Czy aby na pewno?
Umyć radiator to chyba można samemu.

--
MN

Adam

W dniu czwartek, 5 marca 2015 08:38:38 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> Umyć radiator to chyba można samemu.

Mozna samemu, a mozna zaplacic 200 pln zeby zrobil to serwis :)
Czesto to wymog gwarancyjny. To tak jak z samochodem - jak kupisz nowy
zeby miec gwarancje musisz jezdzic na wymiane oleju za 600 pln, a mozesz
zrezygnowac z gwarancji i wymienic go samemu za 200 :)

Ja nie robie zadnych serwisow bo sam potrafie spojrzec na manometr DZ / GZ i
stan czynnika w pompie (w srodku mam szkielko za ktorym widac ew. wilgoc
w ukladzie - oczko zmienia kolor).
pozdr.

--
Adam Sz.

Ergie

> a co? robiny nastepny mega wątek? :-)

Szczerze powiedziawszy nie miałem takiego zamiaru.

> [...]
> Ale nazwac wymordowanie elity polskiej "rewolucją społeczną"... Ale moze
> ten lewak, tak patrząc na 1917 i dalsze, jest po

Mnie nie chodzi o poszczególne zdania ale o całokształt wypowiedzi i to na
co zwraca uwagę: Szlachta czy później kapitaliści to była znaczna
_mniejszość_. Po wojnie władzę dostał "sojusz robotniczo-chłopski" czyli de
facto dokonała się rewolucja. Owszem to nie "chłopi" mordowali "panów" oni
dostali władze nijako w prezencie od naszego okupanta, ale efekt jest ten
sam ze wszystkimi konsekwencjami aż do pogardy dla inteligencji i tego że
magister zarabiał mniej niż robotnik po zawodówce.

> [...]
> pozostała własnosc.
> Nie sądze zeby to tak wyszło przypadkiem...

Po raz kolejny chciałem zacząć moją wypowiedź od "przesadzasz" :-)

Za czasów zaborów na początku klasy średniej w ogóle nie było. Wytrzymaliśmy
bo ziemiaństwo i kler były patriotyczne. Później powoli ta klasa średnia
zaczynała pączkować w okresie międzywojennym już jej trochę było, ale nie
zapominajmy że 70% społeczeństwa żyło na wsi.

W PRL w zasadzie klasę średnią jako taką zlikwidowano. Np. ludzie
mieszkający na wsiach mieli własne domy, a mieszczuchy zostali pozbawieni
kamienic. Inteligencja została w dużej części wymordowana lub skazana na
banicję.

Ale od lat 80-tych znowu klasa średnia zaczęła się rodzić. Od tzw. badylarzy
i straganiarzy zaczynając. Owszem często to byli ludzie bez wyższego
wykształcenia, ale działali już do pewnego stopnia wolnorynkowo.

A jak jest teraz? To zależy jak zdefiniować klasę średnią. Pamiętam jak w
Polsce powstawał BCC i wtedy przetoczyła się na ten temat dyskusja. Koniec
końców stanęło na tym że klasa średnia to ludzie którzy mają wyższe
wykształcenie, posiadają dom lub mieszkanie, posiadają samochód, prowadzą
działalność wykonywaną samodzielnie, pracują umysłowo lub na stanowisku
specjalistycznym.

Jak patrzę z dzisiejszej perspektywy to definicja dość dziwna - nie obejmuje
posiadania majątku - ale _wtedy_ praktycznie nikt tego majątku jeszcze nie
miał. Ludzie dopiero otwierali własne biznesy, inteligenci zaczynali
zarabiać więcej niż robotnicy itd.

A teraz? Nie, nie widzę żadnego systematycznego działania by tę klasę
zniszczyć. Owszem dostrzegam to że to właśnie my ponosimy najwyższy koszt
utrzymania państwa, ale tak szczerze powiedziawszy to też najwięcej z niego
korzystamy.

Niestety ciągle nas jest sporo mniej niż 50% społeczeństwa więc ciągle nie
jesteśmy licząca się siłą w wyborach, ale z roku na rok jest nas więcej.
Myślę że problem jest gdzieś indziej - wielu myli klasę średnią z bogaczami.
Wydaje im się że klas średnia to ludzie którzy mogą sobie na "wszystko"
pozwolić i wydaje im się że skoro oni nie mogą sobie kupić mercedesa to nie
są klasą średnią.

Oboje z żoną mamy wyższe wykształcenie, mamy dom, samochód i oboje pracujemy
umysłowo. Dom ma wartość powiedzmy pół miliona a do spłaty pozostało nam 180
tysięcy. Czy jesteśmy klasą średnią? Uważam że tak! Czy mnie stać na
wszystko? Oczywiście nie!

A co by było gdyby zamiast budować samodzielnie zatrudnilibyśmy ekipy? Dom
nadal miałby wartość pół miliona a do spłaty mielibyśmy np. 330 tysięcy. Czy
nadal byśmy buli klasa średnią? Nie wiem.

Natomiast wiem, że moje dzieci będą klasa średnią już "na starcie". Tak po
prostu bo _odziedziczą_ jakieś mieszkanie, samochód itd. Oni już zaczynając
swoją pierwszą pracę będą mieli jakiś majątek czy to po to by od razu
mieszkać na swoim czy to po to by rozkręcić własny biznes. Już o tym kiedyś
pisałem - nasze pokolenie zaczynało od zera - następne będzie miało łatwiej.

I może wtedy w końcu klasa średnia stanie się dominującą i już nikt nie
odważy się domyślnie traktować biznesmena jako podatkowego oszusta - bo
straci wyborców i już nikt nie nazwie nikogo "wykształciuchem" - bo straci
wyborców, i już nikt nie będzie mówił że "ten ma kto ukradł" - bo straci
wyborców. I już nikt nie będzie się bezczynnie przyglądać blokadom dróg - bo
straci wyborców.

Dziś głosy "ciemnej masy" są cenniejsze niż głosy "wykształciuchów" bo ich
jest więcej, ale to się zmieni :-)

Pozdrawiam
Ergie

Adam

W dniu czwartek, 5 marca 2015 08:01:24 UTC+1 użytkownik albercik napisał:

> [...]
> miał pompę ciepła to ludziom się to kojarzy z ciepłem geotermalnym
> wysokotemperaturowym i na myśli mają głośny swojego czasu przypadek

Dokladnie tak - 99% ludzi ktorzy nie znaja tematu wlasnie tak mysla. Zreszta
sama nazwa "pompa" to dla nich po prostu urzadzenie ktore pompuje ta ciepla
wode nie wiadomo skad :-) Mialem i caly czas mam wycieczki tlumow ludzi do
mnie w zimie ktorzy wchodza do domu i z niedowierzaniem wypowiadaja "ale tu
jest naprawde cieplo!" :D
pozdr.

--
Adam Sz.

Ergie

Użytkownik "albercik" napisał w wiadomości grup

> A co do kaloryferów na górze i ewentualnej podłogówce na parterze to w
> 100% się z Tobą zgadzam i bardzo często obserwuje owe zjawisko wśród osób
> z dużą świadomością, wykształconych, oczytanych...

Powodów jest wiele:
1. Nie wiem, jak teraz ale jeszcze kilka lat temu gwarancja na okna dachowe
wymagała pod nimi tradycyjnych grzejników. A mało kto chce robić i grzejniki
i podłogówkę.
2. Wykończenie podłogi - instalatorzy straszą ludzi że na podłogówkę nie
można dawać wykładziny dywanowej czy drewna a najlepiej to płytki
ceramiczne - o ile w salonie jest to do przełknięcia to w pokoju dziecinnym
już nie bardzo :-)
3. Stary a ciągle pokutujący mit jakoby podłogówki nie można było robić w
sypialniach bo jest "niezdrowa".

No i na koniec moje ulubione pytanie zbywane milczeniem: jak w przypadku
podłogówki zapewnić w pokojach dziecięcych 21 stopni w dzień i 19 w nocy?
Dla mnie to było decydujące.

Pozdrawiam
Ergie

wem...@gmail.com

> Dokladnie tak - 99% ludzi ktorzy nie znaja tematu wlasnie tak mysla.

Ciekawe dlaczego 99% ludzi nie zna dokładnie tak samo jak działa lodówka, a mimo nie mają oporów by ją kupic ?

Moim zdaniem powody braku szerokiego zainteresowania kupnem pompy to:

1) Brak/nierzetelne/kłamliwe/pokrętne informacje przekazywane przez sprzedawców pomp ciepła
2) Absurdalnie wysokie ceny (mam na myśli ceny rzędu 40-50tys.)
3) Możliwość wyboru tańszych wariantów ogrzewania (węgiel,gaz,itp.)
4) Traktowanie klienta z góry jako głupiego, zacofanego i skąpego inwestora.

pzdr
Bogdan

Ergie

Użytkownik napisał w wiadomości grup

> Ciekawe dlaczego 99% ludzi nie zna dokładnie tak samo jak działa lodówka,
> a mimo nie mają oporów by ją kupic ?

Trafne spostrzeżenie :-)

> Moim zdaniem powody braku szerokiego zainteresowania kupnem pompy to:

> 1) Brak/nierzetelne/kłamliwe/pokrętne informacje przekazywane przez
> sprzedawców pomp ciepła

Pełna zgoda. Mało któa reklama ma tyle marketingowego bełkotu co reklamy
pomp ciepła.

> 2) Absurdalnie wysokie ceny (mam na myśli ceny rzędu 40-50tys.)

Też zgoda. Przy czym nie winiłbym tu tylko producentów a marże
instalatorów - widzą "jeleni" to ich "golą". Ale to się skończy jak tylko
pompy sięjeszcze trochę spopularyzują to nie będą miały metki "exclusive" i
marże będą na poziomie marż na kotły CO.

> 3) Możliwość wyboru tańszych wariantów ogrzewania (węgiel,gaz,itp.)

Dodałbym tu jeszcze tzw. śmieciuch

> 4) Traktowanie klienta z góry jako głupiego, zacofanego i skąpego
> inwestora.

Patrz punkt pierwszy i drugi.

Pozdrawiam
Ergie

Adam

W dniu czwartek, 5 marca 2015 11:53:20 UTC+1 użytkownik wem...@gmail.com napisał:

> Ciekawe dlaczego 99% ludzi nie zna dokładnie tak samo jak działa lodówka, a mimo nie mają oporów by ją kupic ?

A znasz jakies inne alternatywne urzadzenie do chlodzenia ktore dziala jak
lodowka? :)

Ja mieszkam na slasku, babcia miala w dwoch pokojach piece kaflowe, a w
kuchni gdzie spedzala 95% czasu - piec weglowy. Tu wiadomo - nie ma
filozofii - podpalasz wegiel, widzisz plomien i czujesz cieplo. Wszystko
wiadomo jak dziala, dorzucisz wiecej wegla = bedzie cieplej. A pompa ciepla?
Nikt nie wie i nikt nie chce sie dowiedziec, bo po co skoro jego dziadkowie
i rodzice palili weglem :-) Ale juz pisalem - mnie to rybka, ktos woli sie
taplac w syfie - jego problem, nie moj :-)
pozdr.

--
Adam Sz.

Ergie

> Nikt nie wie i nikt nie chce sie dowiedziec, bo po co skoro jego
> dziadkowie
> i rodzice palili weglem :-) Ale juz pisalem - mnie to rybka, ktos woli sie
> taplac w syfie - jego problem, nie moj :-)

Jak to nie Twój!

A tzw. niska emisja i smog to nie Twój problem?

Zamiast dopłat dla nowych PC należałoby wprowadzić podatek za trucie
powietrza i bardzo szybko okazałoby się że przejście na Gaz lub PC jest
ekonomicznie uzasadnione :-)

Pozdrawiam
Ergie

Budyń

W dniu czwartek, 5 marca 2015 12:43:04 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> Zamiast dopłat dla nowych PC należałoby wprowadzić podatek za trucie
> powietrza i bardzo szybko okazałoby się że przejście na Gaz lub PC jest
> ekonomicznie uzasadnione :-)

nie ma to jak dowalic kolejny podatek :/ A nie przyszło ci do głowy ze wiele osób nie ma pieniedzy ani na ten podatek ani na PC?
Moim zdaniem to wszystko jest rozwiązywane od d... strony jak np zakaz wjazdu do centrów miast starych samochodów. Czyby polacy z zamiłowania jezdzili starymi gratami? A moze ich po prostu nie stac na nowsze?
Najpierw trzeba podatki obniżyć i prawo uproscic - za pare lat gdy gospodarka ruszy ludki sobie sami powymieniają te piece czy samochody bo bedzie ich na to stac.

b.

Ergie

> nie ma to jak dowalic kolejny podatek :/ A nie przyszło ci do głowy ze
> wiele osób nie ma pieniedzy ani na ten podatek ani na PC?

Ale ja nie chcę nikogo zmuszać do PC, ja chcę wyegzekwować moje _prawo_ do
oddychania czystym powietrzem.

Jeśli wolisz to zamiast wprowadzać podatek można wprowadzić całkowity zakaz
i kary po 10 tys. miesięcznie - będziesz zadowolony bo nie będzie podatku.

Podatek ma tę zaletę, że jak ktoś ma domek letniskowy używany w zimie i dwa
razy do roku napali tam w kominku to nie zapłaci 10 tys. kary tylko kilka zł
podatku.

> [...]
> wjazdu do centrów miast starych samochodów. Czyby polacy z zamiłowania
> jezdzili starymi gratami? A moze ich po prostu

Dlaczego więc nie pozwolić palić śmieciami - są tacy co ich nie stać na
węgiel. Albo wylewać ścieki do rowu jak kogoś nie stać na zapłacenie za
opróżnienie szamba. A stąd już prosta droga dpo zezwolenia na kradzież bo
kogoś nie stać.

Co _mnie_ to obchodzi! Jak mnie nie stać na odrzutowiec to go nie mam a nie
kradnę, dlaczego zezwalasz komuś innemu na okradanie mnie z czystego
powietrza?

> Najpierw trzeba podatki obniżyć i prawo uproscic - za pare lat gdy
> gospodarka ruszy ludki sobie sami powymieniają te piece czy samochody bo
> bedzie ich na to stac.

Byli już tacy co obiecywali że jak zapanuje komunizm to nikt nie będzie
kradł - nie wyszło :-)

Pozdrawiam
Ergie

Marcin N

W dniu 2015-03-05 o 13:44, Ergie pisze:
> Co _mnie_ to obchodzi!

Jako typowy socjopata nie powinieneś w ogóle mieszać się w sprawy
społeczne, które polegają na kompromisach.

Nie rozumiesz niczego poza swoim własnym interesem i nic więcej Cię nie
obchodzi. Skoroś taki - to kup sobie wyspę i tam zamieszkaj w swojej
pustelni.

--
MN

Budyń

W dniu czwartek, 5 marca 2015 13:44:29 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> Co _mnie_ to obchodzi!

no chyba ze tak... Jak ktos biedny to do getta go, bo ci widok psuje.

> Byli już tacy co obiecywali że jak zapanuje komunizm to nikt nie będzie
> kradł - nie wyszło :-)

znaczy sie co -twierdzisz ze gdybysmy byli bogatsi to nie jezdzilibyśmy lepszymi autami i nie używali bardziej komfortowych urządzeń grzewczych?

b.

Ergie

> Jako typowy socjopata nie powinieneś w ogóle mieszać się w sprawy
> społeczne, które polegają na kompromisach.

Powiedz to złodziejowi który przychodzi Cię okraść - idź na kompromis może
weźmie tylko połowę Twojej własności!

> Nie rozumiesz niczego poza swoim własnym interesem i nic więcej Cię nie
> obchodzi.

j.w.

Ergie

> no chyba ze tak... Jak ktos biedny to do getta go, bo ci widok psuje.

Sugerowanie że mi ktoś przeszkadza dlatego że jest biedny jest żałosne i
podłe. Nie oceniam i nigdy nie oceniałem ludzi po tym co mają ale kim są. Ty
najwyraźniej masz inne doświadczenia skoro w ogóle przyszło Ci do głowy by
kogoś wysyłać do getta bo jest biedny. Smutne to.

> znaczy sie co -twierdzisz ze gdybysmy byli bogatsi to nie jezdzilibyśmy
> lepszymi autami i nie używali bardziej komfortowych urządzeń grzewczych?

Ludzie nie kradną dlatego że są biedni tylko dlatego że są złodziejami.
Ludzie nie trują swoich sąsiadów bo są biedni tylko dlatego że są chamami i
mają swoich sąsiadów gdzieś.

Czym różni się dwóch ludzi zarabiających po 2tys miesięcznie gdy jeden z
nich grzeje gazem i płaci za to 300zł miesięcznie a drugi śmieciami i płaci
za to 100zł miesięcznie a resztę przepija?
Podpowiem jakbyś od razu nie zauważył - nie, nie różnią się majątkiem.

Sugerowanie że ktoś jest chamem, złodziejem czy mordercą dlatego że jest
biedny to absurd.

Pozdrawiam
Ergie

Marcin N

W dniu 2015-03-05 o 14:19, Ergie pisze:
> Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup

> Powiedz to złodziejowi który przychodzi Cię okraść - idź na kompromis
> może weźmie tylko połowę Twojej własności!

"Mówię to" złodziejowi - wsadzam go do paki. Ciebie też - na Twoją
prywatną wyspę. Ups... nie masz? To się dostosuj, bo skoro Ty masz w
dupie innych, to nie oczekuj, że inni będą z troską podchodzili do
Twoich potrzeb i oczekiwań.

--
MN

Marcin N

W dniu 2015-03-05 o 14:29, Ergie pisze:
> Sugerowanie że ktoś jest chamem, złodziejem czy mordercą dlatego że jest
> biedny to absurd.

Absurdem jest Twoje twierdzenie.

Toż nie raz udowodniono, że cała rzesza ludzi kradnie z biedy.

--
MN

Budyń

W dniu czwartek, 5 marca 2015 14:29:19 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

> Sugerowanie że mi ktoś przeszkadza dlatego że jest biedny jest żałosne i
> podłe.

Podłe -a tak. Zobacz co napisałeś? Dymi - no to mandat -żadnych przemyśleń dlaczego pali tanim materiałem. "co mnie to obchodzi..." - kopnąć biednego mandatem, albo go wysłać gdzies daleko bo ci truje powietrze -to własnie jest podłe.

> Ludzie nie trują swoich sąsiadów bo są biedni tylko dlatego że są chamami i
> mają swoich sąsiadów gdzieś.

Ty klasa srednia zejdz na ziemie - są emeryci którzy kupują węgiel nie na całą zimę, tylko reklamówke na następny dzien...
Komu oni to sprzedają?
http://praca.wp.pl/gid,13297013,title,Ludzie-z-biedy-kopia,galeria.html
http://www.fakt.pl/Ludzie-grzebia-za-weglem-by-przezyc,artykuly,63414,1.html

> Sugerowanie że ktoś jest chamem, złodziejem czy mordercą dlatego że jest
> biedny to absurd.

sugerowanie ze ktos jest chamem bo jest za biedny na palenie gazem - jest podłe.
Chcesz walczyc z patologią o której piszesz -to walcz. Ale nie rozciągaj tego na wszystkich - zwłaszcza uczciwych i porządnych ale biednych ludzi.

b.

kogut...@gmail.com

W dniu czwartek, 5 marca 2015 14:29:19 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
ja tam nikomu źle nie życzę. Ale dla nadętych bufonów mam takie życzenie. Żeby im się coś w życiu wyjebało. Tak na dwa lata. Żeby stracili dobrze płatną pracę, albo żeby klient ich wydymał bez gumki. Żeby na własnej skórze odczuli jak się żyje jak nie można kupić swojemu dziecku taniego prezentu na urodziny. Żeby sami na sobie sprawdzili jak się sprzedaje to co ma za 1/3 wartości. Takie doświadczenie bardzo korzystnie wpływa na późniejsze spojrzenie na otaczający świat.

Ergie

> "Mówię to" złodziejowi - wsadzam go do paki.

Aha czyli moralność kalego. Jak Ciebie ktoś okrada to do paki a jak mnie
truje to mnie na prywatną wyspę.

> Ciebie też - na Twoją prywatną wyspę. Ups... nie masz? To się dostosuj, bo
> skoro Ty masz w dupie innych,

Ktoś mnie truje, ja protestuję a Ty piszesz że to ja mam w dupie innych a
nie ten co truje? Ogarnij się!

Pozdrawiam
Ergie

Ergie

> Podłe -a tak. Zobacz co napisałeś? Dymi - no to mandat -żadnych przemyśleń
> dlaczego pali tanim materiałem. "co mnie to obchodzi..."

W imię lewackiej poprawności politycznej mam się interesować dlaczego ktoś
mnie truje? Po co?
A może gwałciciela też chcesz pytać dlaczego gwałci i będziesz go
usprawiedliwiał że jak nie ma kochanki to w sumie nie ma wyboru? To
"logiczne" - gdyby miał kochankę to by nie gwałcił - więc to nie jego wina.

> - kopnąć biednego mandatem, albo go wysłać gdzies daleko bo ci truje
> powietrze -to własnie jest podłe.

A to ich prawo do życia jest ważniejsze niż moje i moich dzieci? Kto Tobie
nadał prawo oceniania tego że trucie mnie i mojej rodziny jest
usprawiedliwione?

> Ty klasa srednia zejdz na ziemie - są emeryci którzy kupują węgiel nie na
> całą zimę, tylko reklamówke na następny dzien...

Zejdź na ziemię są emeryci którzy mieszkają w mieszkaniach gdzie piece
kaflowe zamieniono na ogrzewanie elektryczne i z 800zł emerytury za czynsz i
prąd płaca 600zł. Czy oni maja inne żołądki?

> sugerowanie ze ktos jest chamem bo jest za biedny na palenie gazem - jest
> podłe.

Jak ukradnę odrzutowiec to też będziesz pisał że sugerowanie że jestem
złodziejem bo mnie nie stać na odrzutowiec jest podłe?

> Chcesz walczyc z patologią o której piszesz -to walcz. Ale nie rozciągaj
> tego na wszystkich - zwłaszcza uczciwych i porządnych ale biednych ludzi.

Cóż to za lewacki relatywizm? Bycie biednym nie usprawiedliwia trucia tak
samo jak nie usprawiedliwia kradzieży czy mordowania.

Pozdrawiam
Ergie

Ergie

Użytkownik napisał w wiadomości grup

> [...]
> sprawdzili jak się sprzedaje to co ma za 1/3 wartości.
> Takie doświadczenie bardzo korzystnie wpływa na późniejsze spojrzenie na

Można też dla odmiany patrzyć na swoje dziecko umierające na raka - bo
sąsiedzi palili śmieciami.... Tak to też "korzystnie wpływa na późniejsze
spojrzenie na otaczający świat."...

Pozdrawiam
Ergie

yarecky

Wiem... wygodny jestem. Ale na razie mam gwarancję na urządzenie i wolę,
aby serwis spojrzał raz w roku na nasze ustrojstwo, pomierzył prądy,
ciśnienia itp. Nie mam mierników do gazu, w przypadku usterki mógłbym
dowiedzieć się o niej zbyt późno.
Oczywiście, że w pompie jest woda - w obiegu podłogówki - w Althermie są
dodatkowe filtry do tego obiegu, odpowietrznik samej pompy itp. Nie
muszę tam zaglądać to nie zaglądam.
Wystarczająco dużo rzeczy robię sam w domu i aucie, aby doszkalać się
jeszcze z serwisu urządzenia, którego nieumiejętna naprawa może być
kosztowna do odkręcenia.

yarecky.

Budyń

W dniu czwartek, 5 marca 2015 15:33:18 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> W imię lewackiej poprawności politycznej mam się interesować dlaczego ktoś
> mnie truje? Po co?

wyszło ze jestem lewakiem :-) buahaha . A wiesz po co masz sie zainteresowac? Aby wiedziec gdzie są przyczyny - lecz przyczyny a nie skutki.

> A może gwałciciela też chcesz pytać dlaczego gwałci i będziesz go

gdy zaczniesz rozróżniać biedę od przestępstw pogadamy

> Cóż to za lewacki relatywizm? Bycie biednym nie usprawiedliwia trucia tak
> samo jak nie usprawiedliwia kradzieży czy mordowania.

Nie, nie usprawiedliwia -co najwyżej pozwala zrozumieć. Ale twoja metoda walnąć ich mandatem niczego nie zmienia -tyle ze biednych doprowadzi do nędzy. Zaproponowałem lepszą -zwiekszenie bogactwa -raczyłes ją wyśmiac.

b.

Ergie

> wyszło ze jestem lewakiem :-) buahaha . A wiesz po co masz sie
> zainteresowac? Aby wiedziec gdzie są przyczyny - lecz przyczyny a nie
> skutki.

No i? Co dalej. Jak poznam przyczynę: zgwałcił bo nie miał kasy na burdel a
miał chcicę to co?

> gdy zaczniesz rozróżniać biedę od przestępstw pogadamy

Czyli z biedy i braku kasy na dziwki gwałcić nie można, ale truć już tak?

> Nie, nie usprawiedliwia -co najwyżej pozwala zrozumieć.

Określ się jasno chcesz ich karać czy nie. Najpierw piszesz żeby nie karać
teraz żeby nie usprawiedliwiać.

> Ale twoja metoda walnąć ich mandatem niczego nie zmienia -tyle ze biednych
> doprowadzi do nędzy.

Nie nie doprowadzi tak samo jak zakaz gwałtów nie doprowadził do nędzy
milionów osób bez stałych partnerek.

> Zaproponowałem lepszą -zwiekszenie bogactwa -raczyłes ją wyśmiac.

Załóżmy że masz magiczną różdżkę i nagle wszyscy będą zarabiać dwukrotnie
więcej. Jak chcesz zapewnić by Kowalski zamiast więcej pić przestał truć? A
jak by Nowak zamiast kupować sobie co miesiąc nowy telefon? A jak żeby
iksińska nie wydała tego na buty i torebki?

Zauważ że przed gwałtem nie bronimy się jako społeczeństwo zapewniając komuś
kochankę tylko ścigając i karząc.

Pozdrawiam
Ergie

kogut...@gmail.com

Łatwo można odwrócić sytuację i spytać czym będziesz palił w piecu jak akurat znajdziesz się w okresie bezpieniężnego dwu letniego okresu wychowawczego i Twoje dziecko akurat zimą złapie jakieś przewlekłe zapalenie oskrzeli nie wymagające leczenia szpitalnego. Jednym z wymogów leczenia będzie utrzymanie w mieszkaniu czy domu temperatury powyżej 20 stopni? Z opieki społecznej użebrałeś pieniądze na opał ale wydałeś na lekarstwa. Gaz masz odłączony za nie płacenie rachunków a z prądem udało się załatwić ze założyli ogranicznik na 500W. Ty piszesz że to wszystko alkoholicy robią. A w życiu mogłeś wódki w gębie nie mieć i napalisz znalezioną na śmietniku oponą.

Ergie

Użytkownik napisał w wiadomości grup

> [...]
> jakieś przewlekłe zapalenie oskrzeli nie wymagające leczenia szpitalnego.
> Jednym z wymogów leczenia będzie utrzymanie w mieszkaniu czy domu

W jaki sposób choroba mojego dziecka ma usprawiedliwiać trucie cudzych
dzieci?

> [...]
> ze założyli ogranicznik na 500W.
> Ty piszesz że to wszystko alkoholicy robią.

Kłamiesz nigdzie nie napisałem "że to wszystko alkoholicy robią. ".

> A w życiu mogłeś wódki w gębie nie mieć i napalisz znalezioną na śmietniku
> oponą.

Ty może tak, ja nie. Prędzej pójdę żebrać niż coś komuś ukradnę. Prędzej
narażę swoje zdrowie niż cudze.

Pozdrawiam
Ergie

kogut...@gmail.com

Nie ma to jak obśmuiać się przed kolacją.

Budyń

W dniu czwartek, 5 marca 2015 16:27:52 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> Określ się jasno chcesz ich karać czy nie. Najpierw piszesz żeby nie karać
> teraz żeby nie usprawiedliwiać.

Tych co trują z biedy nie chcę karać. Chcę im pomóc.

> [...]
> jak by Nowak zamiast kupować sobie co miesiąc nowy telefon? A jak żeby
> iksińska nie wydała tego na buty i torebki?

widzisz, to sie nazywa liberalizm gospodarczy. Niewątpliwie Xsinska fundnie sobie nową torebkę. A potem stwierdzi ze stac ją na gaz -no to po co ma weglem sie brudzic. Nic nie musisz nakazywac ani zakazywać. Rządowi to trudno zrozumiec -tobie tez?

b.

Kris

Ergi- punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Życzę Tobie abyś nie musiał weryfikować Swoich poglądów w sytuacjach które Tobie Kogutek zasymulował. Trochę pokory nie zaszkodzi.

Lisciasty

W dniu czwartek, 5 marca 2015 20:55:06 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> A potem stwierdzi ze stac ją na gaz -no to po co ma weglem sie brudzic.
> Nic nie musisz nakazywac ani zakazywać. Rządowi to trudno zrozumiec -tobie tez?

Obawiam się, że masz zbyt dużą wiarę w ludzi i nie widziałeś,
jak biedaczyna w suvie wywozi śmieci do lasu, a przymierający
głodem mieszkańcy nowego osiedla domków palą śmieciami...

L.

Budyń

Po pierwsze statystycznie to sie znacznie polepszy z tymi dymami, a prawdziwki takie bedą zawsze, a po drugie wtedy bedzie czas na karanie. Nic nie mam przeciwko karaniu buraków -chciałbym tylko zeby do worka z burakami nie wrzucic ludzi biednych.

b.

Lisciasty

W dniu czwartek, 5 marca 2015 21:54:28 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> chciałbym tylko zeby do worka z burakami nie wrzucic ludzi biednych.

Niby tak, ale z drugiej strony ludzie biedni to byli w Polsce
po wojnie, kiedy faktycznie nie było co do gęby włożyć, a na przednówku
korę brzozową wcinali. Teraz bardzo trudno znaleźć biednego, a mam
naprawdę dobre rozeznanie, bo kupa rodziny i pociotków siedzi
w okolicach pgr-owskich, małorolnych i tym podobnych. Wspólny mianownik
to wyciąganie łapy gdzie się da, narzekanie i nicnierobienie,
przy czym na fajki, flaszkę i plazmę zawsze się jakoś kasa znajdzie.
Jak się dobrze zastanowić, to nikogo NAPRAWDĘ biednego nie znam :/

L.

kogut...@gmail.com

fajnie że mieszkasz gdzie nie ma biednych. Nie mam takiego farta. Tu gdzie mieszkam biednych jest od chuja. Większość na najniższej krajowej lub bez pracy. Nie możesz porównywać kilkuset tysiącznego miasta z wiochą. Na wiosce kartofle ma się swoje w mieście kupuje minimum po złotówce za kilo. Portierzy tam gdzie pracuję zarabiają po 4 i 4,50 netto na godzinę.

Ergie

> Ergi- punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

No i właśnie z tym się nie zgadzam. Ja wiem, że jestem staroświecki bo mam
_jakieś_ zasady których nie naginam do własnych potrzeb, ale to nie tylko ja
tak mam. KK też odrzuca relatywizm moralny.

Własne dobro nie usprawiedliwia szkodzenia innym.

> Życzę Tobie abyś nie musiał weryfikować Swoich poglądów w sytuacjach które
> Tobie Kogutek zasymulował. Trochę pokory nie zaszkodzi.

Nie raz i nie dwa nie miałem z czego zapłacić niespodziewanych rachunków.
Nie raz i nie dwa z czegoś rezygnowałem lub sprzedawałem na allegro to co
miałem. Nie raz i nie dwa prosiłem by ktoś zechciał mi pożyczyć kasę. Aha i
licznik gazowy też mi kiedyś zdemontowano za niezapłacone rachunki...

Ale nigdy ani przez moment nie wpadłem na pomysł by moje problemy
rozwiązywać z krzywdą dla innych - nawet gdy nie wynikały z mojej
niefrasobliwości tylko z tego że zostałem okradziony lub oszukany.

Ale nie to jest sednem dyskusji. Bo biedny tak jak teraz z MOPS dostaje
węgiel tak mógłby dostawać gaz lub prąd. Więc zakaz palenia węglem nie
uderzy w tych naprawdę biednych. Budyń sprowadził dyskusję o ogólnym
problemie do skrajnego przypadku. Tymczasem węglem palą setki tysięcy osób:
czarny dym z komina, a na elewacji antena satelitarna, a BMW przed domem.

Zobacz sobie na te miasta z pierwszej 10:
http://gramwzielone.pl/dom-energooszczedny/8325/najbardziej-zanieczyszczone-miasta-w-europie-polska-dominuje-w-pierwszej10

W Gliwicach, Zabrzu czy Krakowie praktycznie nie ma ciężkiego przemysłu - to
wszystko niska emisja z opalania mieszkań i domów węglem i drewnem.

Pozdrawiam
Ergie

Ergie

> [...]
> Nic nie mam przeciwko karaniu buraków -chciałbym
> tylko zeby do worka z burakami nie wrzucic ludzi biednych.

Naprawdę biedny tak jak teraz dostaje z MOPS węgiel to równie dobrze może
dostać prą lub gaz. No i naprawdę biedni nie mieszkają we własnych domach i
mieszkaniach tylko w komunalnych - więc nie oni decydują czym palą.

A ilu stawia nowy dom (a więc biedni nie są) a w nim piec na węgiel jako
główne źródło ciepła? Sprowadziłeś dyskusję do biednych a to nie oni są
problemem.

Pozdrawiam
Ergie

Budyń

W dniu piątek, 6 marca 2015 10:14:09 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> A ilu stawia nowy dom (a więc biedni nie są) a w nim piec na węgiel jako
> główne źródło ciepła? Sprowadziłeś dyskusję do biednych a to nie oni są
> problemem.

ty sie musisz zdecydowac -trują cie ci którzy palą śmieciami, czy ci od węgla.
Bo wykrecasz temat na palenie węglem w ogólnosci -a było o paleniu śmieciami.

b.

Ergie

> ty sie musisz zdecydowac -trują cie ci którzy palą śmieciami, czy ci od
> węgla.
> Bo wykrecasz temat na palenie węglem w ogólnosci -a było o paleniu
> śmieciami.

Nie na początku było o paleniu węglem - o śmieciach to późniejsze wtrącenie.
Ten kto pali węglem truje swoich sąsiadów.

Pozdrawiam
Ergie

Ergie

Użytkownik napisał w wiadomości grup

> Nie ma to jak obśmuiać się przed kolacją.

Zawsze tak było, jest i będzie że posiadanie zasad moralnych śmieszy małych
ludzi. Więc śmiej się na zdrowie!

Pozdrawiam
Ergie

Budyń

W dniu piątek, 6 marca 2015 11:27:33 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> Ten kto pali węglem truje swoich sąsiadów.

a rozwiązaniem jest wprowadzenie podatku - jakos to sprzeczne z twoimi poglądami o wolnosci gospodarczej. A samochodem jezdzisz? Też trujesz...

b.

Ergie

> a rozwiązaniem jest wprowadzenie podatku - jakos to sprzeczne z twoimi
> poglądami o wolnosci gospodarczej.

Chodzi o karę za trucie - podatek ma w tym przypadku tę zaletę że jest
zależny od ilości. Kara jest mniej sprawiedliwa bo jeden dostanie mandat a
10 innych nie.

Ale jeśli koniecznie chcesz by nie było podatku to można wprowadzić
całkowity zakaz palenia węglem.

> A samochodem jezdzisz? Też trujesz...

Po pierwsze znasz jakieś inne powszechnie dostępne i niewiele droższe źródło
transportu spełniające te same wymagania?

Po drugie w moim samochodzie (i każdym poprzednim) jest sprawny katalizator.
Nawet jak kiedyś miałem auto warte kilka tysięcy i przyszło mi wymienić
katalizator to go wymieniłem płacąc 1/4 wartości samochodu a nie wspawałem
rury czy strumienicy co mi wszyscy mechanicy sugerowali.

Po trzecie jak akurat nie zawożę dzieci do szkoły bo robi to żona to
korzystam z roweru.

Pozdrawiam
Ergie

kogut...@gmail.com

Facet nie pierdol bo wychodzi że jesteś kolejnym objawieniem Jezusa.

Ergie

Użytkownik napisał w wiadomości grup

> Facet nie pierdol bo wychodzi że jesteś kolejnym objawieniem Jezusa.

???
Że co? Gdzie Ty żyjesz że bycie przyzwoitym jest dla Ciebie tak wyjątkowe?

Pozdrawiam
Ergie

Lisciasty

W dniu piątek, 6 marca 2015 14:06:27 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> Że co? Gdzie Ty żyjesz że bycie przyzwoitym jest dla Ciebie tak wyjątkowe?

W Łodzi, musi co to złe miasto jest ;P

L.

kogut...@gmail.com

W dniu piątek, 6 marca 2015 14:06:27 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
Takich przyzwoitych na pokaz to się najbardziej boję. Ostatnią przyzwoitą osobą miała być jakaś matka z Kalkuty. Jak odwaliła kitę to się okazało że kradła i oszukiwała jak inni.

Ergie

Użytkownik napisał w wiadomości grup

> Takich przyzwoitych na pokaz to się najbardziej boję. Ostatnią przyzwoitą
> osobą miała być jakaś matka z Kalkuty. Jak odwaliła kitę to się okazało że
> kradła i oszukiwała jak inni.

Jacy _inni_?

Masz jakieś traumatyczne doświadczenia.

Ja znam wielokrotnie więcej uczciwych niż oszustów.

Pozdrawiam
Ergie

Ergie

Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup

> W Łodzi, musi co to złe miasto jest ;P

Ja bym go może i zrozumiał gdybym rozdał swój majątek biednym, albo oddał
obie nerki płuca i wątrobę, ale ja po prostu wymieniłem katalizator - coś co
w cywilizowanym świecie jest oczywistością. Dla mnie było oczywistością, a
on mnie już przyrównuje do Jezusa... Coś jakby proporcje nie takie :-)

Pozdrawiam
Ergie

kogut...@gmail.com

Inni znaczy wszyscy. Przypomnij sobie ile razy w szkole ściągałeś, ile razy jechałeś komunikacją miejską bez biletu, ile masz nie swoich książek, ile ściągnąłeś filmów, muzyki i programów bez płacenia i jeszcze setki podobnych tematów. A jak chociaż z jednego z tych tematów nie potrafisz się przed sobą wytłumaczyć to witam w klubie złodziei i oszustów. To popularny klub i na razie z wyjątkiem Ciebie są w nim wszyscy ludzie żyjący na Ziemi.

Ergie

Użytkownik napisał w wiadomości grup

> Inni znaczy wszyscy. Przypomnij sobie ile razy w szkole ściągałeś,

Nigdy nie ściągałem na egzaminie gdzie byłoby to zabronione. Owszem w
podstawówce były klasówki gdzie nauczyciele udawali że wymagają byśmy znali
daty na pamięć a później udawali że nie widzą że ściągamy. Bywało też że na
studiach jakiś wykładowca najpierw nie prowadził wykładów a jako zaliczenie
pisał na tablicy pytania i wychodził.

I uprzedzając nigdy nie przedstawiłem cudzej pracy jako własnej.

> ile razy jechałeś komunikacją miejską bez biletu

Nigdy

> , ile masz nie swoich książek,

??? Aktualnie mam jedną pożyczoną w zeszłym roku on kolegi - oddam jak
skończę.

> ile ściągnąłeś filmów,

Tylko takie jakie już weszły do obiegu - czyli leciały w TV skąd można je
legalnie nagrać i do woli odtwarzać. To czy go odtwarzam z kopii zrobionej
przez siebie czy kogoś innego niczego nie zmienia. Nie ściągam filmów
_zamiast_ chodzenia do kina.

> muzyki

Tylko kopie tego co mam na płytach bo tak było szybciej niż czekać aż się
zripują.

> i programów bez płacenia

Wszystkie programy jakie mam mam legalne i za nie zapłaciłem lub są na
licencji freeware. Oczywiście dotyczy to także gier w które dawniej grałem -
część z nich później sprzedałem na allegro a kilka mi jeszcze zostało.

> i jeszcze setki podobnych tematów.

Jak na razie to podałeś przykłady kradzieży a nie oszustwa. Wyręczę Cię:
nigdy nie zaniżałem podatków, nie pracowałem na czarno, nie wyłudzałem L4,
nie unikałem płacenia mandatów, nie unikałem służby wojskowej.

> A jak chociaż z jednego z tych tematów nie potrafisz się przed sobą
> wytłumaczyć to witam w klubie złodziei i oszustów.

Z Tobą na pewno w żadnym klubie się nie znajdę.

> To popularny klub i na razie z wyjątkiem Ciebie są w nim wszyscy ludzie
> żyjący na Ziemi.

ROTFL

Większość tego co podałeś wymaga posiadania komputera a to już wyklucza
połowę populacji. Rozumiem, że próbujesz się samo-usprawiedliwiać jak każdy
lewak: skoro inni kradną to ty też możesz, ale mnie do tej zabawy nie
mieszaj.

Pozdrawiam
Ergie

kogut...@gmail.com

Daj znać kiedy będziesz zamieniał wodę w wino. Pewno nie tylko ja przyjadę.

masti

kogut...@gmail.com wrote:

> Daj znać kiedy będziesz zamieniał wodę w wino. Pewno nie tylko ja przyjadę.

nie wszyscy chcą się tylko nawalić jak Ty

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

kogut...@gmail.com

Jak masz wszyty esperal to faktycznie przykrość.

Maniek4

W dniu 2015-03-05 o 21:31, Kris pisze:
> Ergi- punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Życzę Tobie abyś nie musiał weryfikować Swoich poglądów w sytuacjach które Tobie Kogutek zasymulował. Trochę pokory nie zaszkodzi.

Jest znacznie gorzej Kris.
Przywolywanie przykladow gwalcenia bo ma sie chcice, kradzieze, wlamania
i mordowanie do poki co legalnego palenia weglem, oczekujac ze ktos nie
bedzie jadl, by ktos mial czystsze powietrze jest kompletna paranoja.
Szkoda czasu na prostowanie czego kolwiek w konfrontacji z tak
beznadziejnymi argumentami jak powyzej.

Pozdro.. TK

Maniek4

W dniu 2015-03-05 o 23:45, kogut...@gmail.com pisze:
Z moja zona w jednej firmie pracuja kobiety, ktore same utrzymuja siebie
i dwojke dzieci za najnizsza krajowa. Chu wie jak one to robia, ale ja
jestem pelen podziwu. Takich rodzin jest wiele. Na gwiazdke pod choinke
robi sie prezenty za piecdziesiat zyli i wydaje sie to duzo. Wez taka
rodzine zmus zeby grzala pradem za 800 miesiecznie jak to Ergie
wspanialomyslnie proponuje, by jemu mniej smierdzialo. Dobrze ktos
napisal, ze na zielona wyspe jest wybor. Zadna z tych osob nie chce
zarabiac najnizszej krajowej, ale tez wyborow praktycznie zadnych nie
maja. Zeby to zrozumiec to trzeba widziec nieco wiecej jak czubek
wlasnego zadufanego nosa.
Nikomu nie zycze weryfikacji w tych sprawach wlasnych pogladow, ale nie
przymierzajac do niektorych pogladow pasowalo by kilkanascie miesiecy
doswiadczenia. Wtedy znacznie mniej bzdur pierdzieli sie publicznie.

Pozdro.. TK

Maniek4

W dniu 2015-03-06 o 13:29, kogut...@gmail.com pisze:

> Facet nie pierdol bo wychodzi że jesteś kolejnym objawieniem Jezusa.

Jakby malo bylo domow z poprzedniej epoki w ktorej ludzie na tyle dobrze
zarabiali, ze stac ich bylo na wybudowanie domu. Za to dzis relatywnie
zubozeli. Nie mowiac juz o tak oczywistych rzeczach jak to, ze kiedy
budowali to opal kosztowal znacznie mniej jak teraz i nikt nie myslal o
ociepleniu, ktorego zreszta w dzisiejszej formie nie bylo.
Nawet dzis budowa domu paradoksalnie czasem jest jedyna forma posiadania
wlasnego lokum, poprzez wlozenie wiekszosci wlasnej pracy. Nic dziwnego,
ze nie kazdego stac na PC za co najmniej dwadziescia tysi, a i gaz z
rury nie rosnie na drzewie. Dobry kociol wszystkopalny to gora dwa tysie.

Pozdro.. TK

Adam

W dniu czwartek, 5 marca 2015 14:53:02 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> Chcesz walczyc z patologią o której piszesz -to walcz. Ale nie rozciągaj tego na wszystkich - zwłaszcza uczciwych i porządnych ale biednych ludzi.

Najpierw ustalmy czym jest "palenie syfem". Palenie syfem u wdychajacego
powoduje jakas utrate zdrowia. Byc moze w przyszlosci - nowotwor. Byc moze
przez to wdychajacy pozyje kilka lat krocej.

Teraz wyobraz sobie ze taki ktos (niezaleznie czy biedny czy bogaty) zamiast
wypuszczac ten syf kominem - chodzi po miescie i wbija go strzykawka w
przechodniow. Dalej jestes za tym, zeby mogl? Tylko dlatego, ze jest biedny
- ma prawo do trucia innych??

Mam trzech sasiadow ktorzy pala weglem - z ich kominow leci w 99% "czyste
powietrze", nie czuje tego. Czyli da sie palic weglem czysto. Ja nie jestem
za zakazem palenia weglem ale za zakazem palenia syfu i smieci jak najbardziej.
Za palenie smieci powinni dawac 10 tys mandatu od reki. Jak kogos nie stac
to sprzedaje taki dom, kupuje mieszkanie i nie zatruwa reszty niewinnego
spoleczenstwa.

Bo przeciez tu chodzi o zdrowie, a nie o sam fakt palenia syfem.
pozdr.

--
Adam Sz.

Adam

W dniu piątek, 6 marca 2015 10:11:18 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

> Zobacz sobie na te miasta z pierwszej 10:
> http://gramwzielone.pl/dom-energooszczedny/8325/najbardziej-zanieczyszczone-miasta-w-europie-polska-dominuje-w-pierwszej10

Dokladnie tak :) Moj Wodzislaw Sl. bywa w zimie jednym z najbardziej
zasyfionych miast w Polsce (choc polepsza sie juz na szczescie). Wodzislaw Sl.
ma opinie miasta emerytow (bo mlodzi uciekaja do osciennych miast - glownie
w poszukiwaniu pracy). Tyle ze patrz jacy tu sa emeryci - 90% to ludzie na
gorniczych emeryturkach (czyli min. 3 tys na leb). Ja tu zadnej biedy nie
zauwazam - ludzie maja kase. Wiec skad ten syf w powietrzu ? :-)
pozdr.

--
Adam Sz.

Adam

W dniu piątek, 6 marca 2015 21:55:51 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> gorniczych emeryturkach (czyli min. 3 tys na leb). Ja tu zadnej biedy nie
> zauwazam - ludzie maja kase. Wiec skad ten syf w powietrzu ? :-)

Jeszcze dodam...
Ostatnio na facebooku pod jednym z postow zwiazanych z czystoscia powietrza w
miescie spytalem czym pali wlasciciel pewnego domu (+ wkleilem linka do
street view), bo czesto leci z niego zolty dym ktory gryzie w gardlo tak,
ze nie da sie przejsc obok niego. Jakis kolo nazwal mnie konfidentem :-)

Co ciekawe dom wynajmuja dwie firmy - doradztwo podatkowe (zona faceta,
ktory wybudowal niedawno w poblizu budynek kilka tys m2 wiec chyba kasy
ma dosc :-)) i firma komputerowa. I dlaczego takie scierwa maja mnie zatruwac
legalnie? :) 10 tys kary i czesty monitoring strazy miejskiej szybko by ich
naprostowalo zeby nie spalac cholera wie czego (pewnie jakies stare
segregatory od klientow z papierami w koszulkach leca do pieca).
pozdr.

--
Adam Sz.

kogut...@gmail.com

W dniu piątek, 6 marca 2015 21:55:51 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
Z nadmiaru kasy ten syf. Piszesz że mają jak na polskie warunki bardzo dobre emerytury. Deputaty węglowe też pewno mają. Węgla mają w chuj. A jak ojce palili że czarny dym z komina leciał to i łone też tak będą palili i nikt im wyżej chuja nie podskoczy. Im obojętne że w atmosferę idzie 65% tego co jest do wykorzystania z węgla.

Adam

W dniu piątek, 6 marca 2015 22:11:04 UTC+1 użytkownik kogut...@gmail.com napisał:

> Z nadmiaru kasy ten syf. Piszesz że mają jak na polskie warunki bardzo dobre emerytury. Deputaty węglowe też pewno mają. Węgla mają w chuj. A jak ojce palili że czarny dym z komina leciał to i łone też tak będą palili i nikt im wyżej chuja nie podskoczy. Im obojętne że w atmosferę idzie 65% tego co jest do wykorzystania z węgla.

No widzisz - do jakich wnioskow dochodzimy? Ze jest odwrotnie niz zakladacie -
biedny szanuje opal i wycisnie z niego ile sie da, palac go oszczednie i
w calosci, a w efekcie CZYSTO! A bogaty ma to w dupie. Wiec niech placi
mandaty:)
pozdr.

--
Adam Sz.

rekonk...@gmail.com

Starsi ludzie często nie wierzą w nowe technologie jak kocioł kondensacyjny czy ocieplenie styropianem. Mój sąsiad twierdzi, że zrobił super "ciepły" styrobeton w stropie przybudówki, twierdzi też, że ten styropian mu tam już dawno zniknął, a "grzeją" puste bąbelki w betonie.

Kris

Powtórzę: trochę pokory.
Ergi pisze coś o dziwkach- one z przyjemności te lody pewnie robia wg niego.
Wyzej pisze ze biedny zamiast węglem ma "niewiele droższym" gazem grzać.
Niewiele drożej to np 300-500zl. Dla coniektórych 300zl to niewiele, ja znam takich którym mniej zostaje na cały miesiąc po opłaceniu rachunków.
Wiem, zaraz Ergi napisze ze mają sprzedać co mają i na Śląsk bo tam market pracowników szuka i znależć nie może. Tak się fajnie pisze ale jak to Maniek ujął- bez doświadczenia choćby kilkunastomiesięcznego.
Życie złośliwe bywa i weryfikuje często takie poglądy. Teraz mi się nie chce ale przy okazji opiszę autentyczną sytuację gościa którego znałem osobiście. Też swego czasu uwazał że biednych nie ma tylko niezaradni a za " niewiele drożej," coś tam mogą, przecież na fajki mają i kielicha też. Życie go do parteru albo i niżej sprowadziło w ciągu jednego roku. I o ironio przez Śląsk można tak powiedzieć. Kiedyś opiszę szczególowo.

kogut...@gmail.com

Też nie tak do końca jest jak napisałeś. Z moich obserwacji. Biedni ludzie palą brykietem drzewnym. Kupują go po paczce. Pomimo ze wychodzi drożej od węgla to nie muszą od razy prawie tysiąc złotych za tonę wydać. I tak jak napisałeś. Wyciskają z tego brykietu ciepło jak komornik wyciśniętą cytrynę. W`Łodzi nie odnotowują organoleptycznie że jest powietrze zasyfiałe od palenia w piecach. Za to często czytam że w Krakowie w powietrzu syf kila i mogiła. A w innym miejscu czytam że Kraków bogaty, bogaci ludzie tam mieszkają, że mieszkania dwa razy droższe niż w Łodzi. Że Kraków się rozwija i już przebił Łódź liczbą ludności.

kogut...@gmail.com

papier teraz to raczej nie jest palny. Wunglem palą. Jak gówniany czyli tani węgiel, to źle spalany daje żółto bury dym.

Lisciasty

W dniu sobota, 7 marca 2015 00:34:18 UTC+1 użytkownik kogut...@gmail.com napisał:
> [...]
>ludzie tam mieszkają, że mieszkania dwa razy droższe niż w Łodzi.
>Że Kraków się rozwija i już przebił Łódź liczbą ludności.

Jakbyś nie wagarował na geografii, to byś wiedział że Łódź leży
na przewiewnej równinie, a Kraków w niewentylowanej dziurze.
Ale wróć do książek, na edukację nigdy nie jest za późno :P

L.

Budyń

W dniu piątek, 6 marca 2015 16:36:05 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> Nigdy nie ściągałem na egzaminie gdzie byłoby to zabronione. Owszem w

Ergi, nie daj sie podpuszczec do publicznej spowiedzi bo całkiem nie o to chodzi.

Wracając do tematu:
Pomysły typu "zakazac palenia węglem" swiadcza o bardzo waskim spojrzeniu - mysli sie wyłacznie o zdrowiu, i to tylko zdrowiu tych bogatszych. Egoizm.
To jest oglądanie drzewa w lesie nie biorąc pod uwage ze blisko sa inne - trzeba patrzec na las, nie na drzewa.
Zakazesz biedniejszym palic weglem, to owszem beda grzac gazem -ale nie wykupią lekarstw.
Dwa: tzeba myslec o dywersyfikowaniu zrodel energii -wegiel mamy swój i strategicznie jest to istotne, nawet jesli sa patologie w górnictwie. Gwarancji ze nam ruscy gazu nie zakręcą nie ma zadnej. Mozna pociągnniemy troche od zachodniej strony ale jesli wszyscy sie przerzucą na gaz to go nie wystarczy.
Trzy:
Metody - podnoszenie komfortu, jakosci zycia metodami nakazowymi troche sie mija z celem. Mozna zakazac palic weglem, mozna zakazac jezdzic autami starszymi niz 5lat (kto by nie chcial jezdzic prawie nowym), mozna nakazac zeby sie na ulicy ludzie uśmiechali...
Co nie znaczy ze panstwo w ten sposób nie kontroluje poziomu cywilizacyjnego - przepisy mówia ze masz miec prad i wode - aby nikomu nie przyszlo do glowy slamsa wybudowac. Tyle ze te metody musza byc zgodne z naszym obecnym rozwojem - a na dzien dzisiejszy zakaz palenia weglem byłby mocno krzywdzący dla duzej grupy polaków.

b.

Dupek Żołędas

W dniu 05-03-15 o 11:01, Ergie pisze:
> [...]
> od razu mieszkać na swoim czy to po to by rozkręcić własny biznes. Już o
> tym kiedyś pisałem - nasze pokolenie zaczynało od zera - następne będzie
Raczej nie będą.
Światowy komunizm (wersja bolszewicka wschodnia) lub neokomunizm
korporacyjny (wersja a'la Gramsci zachodnia) czyli neoniewolnictwo nie
przewiduje istnienia klasy średniej, a w każdym razie tak rozumianej
klasy średniej.
Będą tylko właściciele niewolników i proleci.

Mój dziadek sądził tak jak Ty. Wybudował kamienicę, miał zakład.
Po latach męki ja wreszcie odebrałem ruinę.
Dzięki Opatrzności Boskiej uda mi się ją zdaje się sprzedać.
I NIGDY więcej żadnych inwestycji.
W Polsce....

Dupek Żołędas

W dniu 05-03-15 o 13:44, Ergie pisze:
> [...]
>
> Jeśli wolisz to zamiast wprowadzać podatek można wprowadzić całkowity
> zakaz i kary po 10 tys. miesięcznie - będziesz zadowolony bo nie będzie

I dlatego kolejne instancje Umiłowanych Przywódców drą szaty z powodu i
na okoliczność , że kolejne pokolenie Polaków przyjdzie na świat za granicą.
Przy czym wykrztusić z siebie nie mogą, że ci ludzie wyjechali z Polski
po to żeby NIE BYĆ polskimi obywatelami...

Dupek Żołędas

W dniu 06-03-15 o 10:11, Ergie pisze:

> [...]
> W Gliwicach, Zabrzu czy Krakowie praktycznie nie ma ciężkiego przemysłu
> - to wszystko niska emisja z opalania mieszkań i domów węglem i drewnem.

A może dla odmiany relacja cen np. gazu w innych państwach europejskich
w relacji do realnej płacy na rynku ?
Piszę realnej, a nie tzw. średniej, której większość z pracujących nigdy
na oczy nie zobaczy.

Dupek Żołędas

W dniu 06-03-15 o 20:38, Maniek4 pisze:
Owszem. Masz całkowita rację.

Przypomina się rzekome (a faktycznie wymyślone przez Rousseau)
powiedzenie krolowej Antoniny w czasie demonstracji godowej pod oknami
pałacu:
S’ils n’ont pas de pain, qu’ils mangent de la brioche!
Jak nie mają chleba niech jedzą ciastka !

Dupek Żołędas

W dniu 06-03-15 o 15:06, Ergie pisze:
> [...]
> katalizator - coś co w cywilizowanym świecie jest oczywistością. Dla
> mnie było oczywistością, a on mnie już przyrównuje do Jezusa... Coś

Ostatnio cywilizowany świat mocno się obkurcza.
Cywilizowani młodzi Hiszpanie przyjeżdżają do Warszawy, bo tu łatwiej
przeżyć za zasiłek bezrobotnego (w Hiszpanii bezrobocie wśród młodych
dochodzi do 60%), a cywilizowani Włosi coraz częściej tu i ówdzie palą
urzędy skarbowe (o czym się profilaktycznie nie informuje, ale ja o tym
wiem ,bo we Włoszech często bywam).

Dupek Żołędas

W dniu 06-03-15 o 16:35, Ergie pisze:

> Nigdy

> Pozdrawiam
> Ergie

Fakt.
Ludzie też tak chcą i dlatego tak gremialnie zmieniają obywatelstwo.
Z polskiego na jakiebądź...

Dupek Żołędas

W dniu 07-03-15 o 11:16, Budyń pisze:
To są oczywiście wszystko brednie.
Polska leży na węglu. Należy dążyć do samowystarczalności
energetycznej.Z węgla można wytwarzać dokładnie to samo co z ropy. Można
też konstruować kotły węglowe z bardzo niską emisją.
Można.
Tylko muszą rządzić ludzie , a nie skurwysyny z WSI.

masti

kogut...@gmail.com wrote:

> Jak masz wszyty esperal to faktycznie przykrość.

widać gdzie Cię boli

wem...@gmail.com

> Tylko muszą rządzić ludzie , a nie skurwysyny z WSI.

Właśnie chciałem napisać, że ten podział na biednych i bogatych odnośnie trucia innych ja bym raczej sobie odpuścił, a inaczej postawił sprawę:

Każdy powinien respektować prawo i jeżeli ktoś złamie prawo, powinien ponieść konsekwecje. Również w przypadku, gdy ktoś czuje się podtruwany, powinien móc w ostateczności w sądzie dojść swoich racji.
Powinny być dobre przepisy, dobre = równe wobec wszystkich oraz dostosowane do polskich realiów.
Póki co raczej nie mamy 'dobrych przepisów' w tej materii, po drugie to nie mamy za bardzo poszanowania do prawa, a po trzecie nasz wymiar sprawiedliwości to póki lepiej omijać szerokim łukiem, niż dochodzić sprawiedliwości w ostateczności.
pzdr
Bogdan

Budyń

W dniu sobota, 7 marca 2015 21:09:41 UTC+1 użytkownik wem...@gmail.com napisał:
> [...]
> Powinny być dobre przepisy, dobre = równe wobec wszystkich oraz dostosowane do polskich realiów.

Zczeniowe myslenie, słuszne ale co z tego. Aby przepisy były dla korzystne dla ogółu polaków u władzy muszą sie znaleźc ludzie dla których najwazniejsza jest polska racja stanu a nie interes stosunkowo wąskiego postubeckiego układu.
Na razie widoków na zmiany nie ma...

> po drugie to nie mamy za bardzo poszanowania do prawa

123 lata zaborów, potem jedyne 20lat oddechu gdy bylismy na swoim, potem 6 lat okupacji niemieckiej, 45 lat okupacji sowieckiej a od 25 role okupanta z gorliwoscia wypelnia postubecki układ. Naprawde w tych warunkach ciezko uczyc przestrzegania prawa.
Mam dziecko uczyc aby uczciwie placilo na zus a obecny okupant to roztrwoni lub ukradnie, nawet sie z tym specjalnie nie kryjąc?
Ktos zebrał "osiągniecia" władzy: http://blogpress.pl/node/7889
I co - i dalej duze szanse ze ci bandyci beda rzadzic dalej... Pani kopaczowa wczoraj powiedziala ze ze strach mysli o potencjalnym powrocie pisu do wladzy - straszenie pisem wciąż dziala?. Wlasciwie to powinna sie bac bo ich miejsce jest w pierdlu a nie u władzy.

b.
It is loading more messages.