Że podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie...

Lisciasty

https://wysokienapiecie.pl/11817-ceny_pradu_i_gazu_wzrosna_na_2019/

Jest tam więcej oprócz energii elektrycznej i gazu.
Słabo to wygląda :/

L.

pilocik

W dniu 27.07.2018 o 12:30, Lisciasty pisze:
no to trzeba będzie dołożyć paneli, chociaz pewnie do opłat stałych też
trzeba będzie więcej dołożyć

Mateusz Bogusz

W dniu 27.07.2018 o 18:51, pilocik pisze:
> no to trzeba będzie dołożyć paneli, chociaz pewnie do opłat stałych też
> trzeba będzie więcej dołożyć

Można jeszcze pójść za ciosem i własny ogródek zrobić. Pomidory wymagają
roboty, ale już ogóry czy maliny same praktycznie rosną.

Mateusz Bogusz

Zenek Kapelinder

Kartofle lepsze bo mozna zakopcowac i sie nie zmarnuja. Brukiew, rzepa tez dobre.

Mateusz Bogusz

> Kartofle lepsze bo mozna zakopcowac i sie nie zmarnuja. Brukiew, rzepa tez

No, to teraz żadne podwyżki nie straszne :-)

Mateusz Bogusz

Zenek Kapelinder

My sie nabijamy ale czasmi drobne posuniecia potrafia dac spory efekt ekonomiczny. Nie pracuje w znaczeniu ze wstaje rano i ide do pracy. W ramach wolnego czasu i polecenia sluzbowego zajmuje sie zaopatrzeniem i gotowaniem. Kupilem maszynke do pieczenia chleba " znowu kupiles jakis badziew raz uzyjesz i bedzie zawalalo miejsce". Wszyscy to znamy. Niedlugo beda dwa lata i od tego czasu nie kupilem pieczywa. Jak policzylem to rocznie zaoszczedzam z 700 zlotych na pieczywie. To mniej wiecej tyle co zysk z instalacji fotowoltaicznej. Maszynka kosztowala 190 zlotych. Kolega kupil na gieldzie samochodowej maszynke do chleba za 35 zlotych. Mam wszystko obcykane i nie czuje ze cos robie jak robie 20 bulek. One same sie w zasadzie robia. Dasz wiare ze kupujac maszynke do pieczenia chleba mozna zaoszczedzic 700 zlotych rocznie i miec codziennie swieze pieczywo w ktorym jest tylko to co sam do maszynki wlozylem. Jak w rodzinie jest dwoch synow co pakuja bochenek chleba na raz to inwestycja w maszynke do chleba da wiekszy zysk niz z fotowoltaiki za 25 tysiecy.

Marcin N

> My sie nabijamy ale czasmi drobne posuniecia potrafia dac spory efekt ekonomiczny. Nie pracuje w znaczeniu ze wstaje rano i ide do pracy. W ramach wolnego czasu i polecenia sluzbowego zajmuje sie zaopatrzeniem i gotowaniem. Kupilem maszynke do pieczenia chleba " znowu kupiles jakis badziew raz uzyjesz i bedzie zawalalo miejsce". Wszyscy to znamy. Niedlugo beda dwa lata i od tego czasu nie kupilem pieczywa. Jak policzylem to rocznie zaoszczedzam z 700 zlotych na pieczywie. To mniej wiecej tyle co zysk z instalacji fotowoltaicznej. Maszynka kosztowala 190 zlotych. Kolega kupil na gieldzie samochodowej maszynke do chleba za 35 zlotych. Mam wszystko obcykane i nie czuje ze cos robie jak robie 20 bulek. One same sie w zasadzie robia. Dasz wiare ze kupujac maszynke do pieczenia chleba mozna zaoszczedzic 700 zlotych rocznie i miec codziennie swieze pieczywo w ktorym jest tylko to co sam do maszynki wlozylem. Jak w rodzinie jest dwoch synow co pakuja bochenek chleba na raz to inwestycja w maszynke do chleba da wiekszy zysk niz z fotowoltaiki za 25 tysiecy.

700 zł rocznie oszczędności?
Przecież chleb pieczony w domu jest droższy od kupnego.

Ja zużywam średnio pół bochenka dziennie. 175 rocznie razy niech będzie
2.50zł (w rzeczywistości taniej z pobliskiej piekarni) daje 440 zł.

Kręcisz.

--
MN

Uzytkownik

W dniu 2018-07-28 o 07:57, Marcin N pisze:
Sam prąd potrzebny do upieczenia pojedynczego bochenka będzie kosztował
połowę tego jak nie więcej co wydasz na chleb z piekarni.
Ale Kogutek Zenek ma prąd od sąsiada więc ma go za darmo. Za wodę też
sąsiad zapłaci, bo się rozliczają ryczałtem :)
Tak więc on pisze uczciwie, bo jest zacnym i uczciwym człowiekiem :D

pilocik

> My sie nabijamy ale czasmi drobne posuniecia potrafia dac spory efekt ekonomiczny.
Ekonomiczny to raz, ale zostaje jeszcze kwestia dobrego samopoczucia :)
Wychodzisz wieczorem na ogród, skubnisz śliwkę, wiśnię czy jabłko z
drzewa, malinkę z krzaka, zrobisz orzechówkę z własnych włoskich
orzeszków - sielanka :D
Tego się nie da wycenić :)

chociaż zaraz pewnie usłyszę, że trawę trzeba kosić itp.

Lisciasty

W dniu sobota, 28 lipca 2018 00:24:59 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> Jak w rodzinie jest dwoch synow co pakuja bochenek chleba na raz to
> inwestycja w maszynke do chleba da wiekszy zysk niz
> z fotowoltaiki za 25 tysiecy.

Chleb tuczy i powoduje cukrzycę i Alzheimera ;)

My też robimy w chałupie ale bez maszynki, pakujemy do keksówek mieszaninę
jajek, różnego ziarna i innych dupereli i pieczemy w piekarniku hurtem,
wychodzi chleb taki jak w piekarni wołają po 20 zeta za kg :>

L.

Lisciasty

W dniu sobota, 28 lipca 2018 11:36:56 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:
> drzewa, malinkę z krzaka, zrobisz orzechówkę z własnych włoskich
> orzeszków - sielanka :D
> Tego się nie da wycenić :)

Ale wycenić trza spirytus. Ostatnio małżonę wzięło na robienie ajerkoniaku,
zostałem wysłany do sklepu po spiryt i szlag mnie trafił bo za pół
litra zawołali 50 zeta. Mam w planie porobić trochę nalewek jak będzie
chwila i surowiec, ale nie będę płacił tym naciągaczom tyle kasy kurde...
Toteż zapadła decyzja o kupnie jakiejś maszynerii do produkcji
spirytu, ktoś się na tym wyznaje na tyle żeby doradzić lub odradzić model? :P
Nie chcę tego samemu klecić bo nie mam czasu na doktoryzowanie się...

L.

Jarosław Sokołowski

Lisciasty pisze:

> [...]
> spirytu, ktoś się na tym wyznaje na tyle żeby doradzić lub
> odradzić model? :P Nie chcę tego samemu klecić bo nie mam czasu

Kilka lat temu wizytowałem na Trgach Kielce firmę, co różne wynalazki
ekologiczne robi. Ale mniejsza o nie teraz. Chodze po ich ekspozycji,
gadam z prezesem, patrzę, a tu coś, co wygląda jak nośnik do dreblinek.
Taka jakaś rzeźba nowoczesna z nierdzewki. Pytam: a co to za bimbrownia?
Po drugiej stronie zdziwienie -- skąd wiem, jakie to ma przeznaczenie?
Nie wiedziałem, tak tylko palnąłem. Okazało się, że trafiłem, produkt
ten oferowany był pod nazwą "destylarka gabinetowa". Dali pokosztować
w nagrodę za to moje trafienie.

Tak czy inaczej potrzebna będzie habilitacja z nastawiania zacieru.
Druga możliwość jest taka, by regularnie zaopatrywać się hurtowo
w gotowy produkt w krajach, gdzie rakija, palinka, śliwowica jest
dostępna na każdym bazarze i w co drugim domu na wsi. Ceny mocno
konkurencyjne, a przewóz całych kanistrów na potrzeby własne zgodny
jest z prawem unijnym.

Jarek

--
Tales z Miletu, Sedes z Bakielitu, Spiritus z Polmosu.

Jarosław Sokołowski

Lisciasty pisze:

> [...]
> mieszaninę jajek, różnego ziarna i innych dupereli i pieczemy
> w piekarniku hurtem, wychodzi chleb taki jak w piekarni wołają

Ale jak to, chleb z jajcami?! To nie ajerkoniak przecież!

Jarek

--
On zwiesił głowę i wzdycha:
Oj! dolaż moja! -- rzekł z cicha.

Zenek Kapelinder

Jak sam jestes to mniej chyba ze jestes blondynka co pokoj tapetowala. Z dwa miesiace nie pieke chleba tylko bulki. Z nimi wiecej pierdolenstwa bo trzeba z maszynki wyjac ciasto i podzielic na bulki. Niedawno pisalem jak chleb z kosztami wychodzi to teraz ile bulka. Dawie maki. Pol kilograma pszennej po 1,18 to 60 groszy. 10 deko zytniej 40 groszy. Mleka cwierc litra 50 groszy. Dwie lyzki oleju, dwie lyzeczki cukru, niecala lyzeczka soli, cwierc lyzeczki drozdzy. Nie wiem ile moga kosztowac ale zakladam ze nic bo nie bede sie pierdolil z przeliczaniem kilograma cukru po 1,99 na lyzeczki. Jeszcze troche wody z kranu potrzeba. Wychodzi z tego 16 bulek po dziesiec groszy za bulke. Takie bulku w markecie sa po 35 groszy. Pieczenie w wersji drozszej czyli 6 sztuk w malym piekarniku elektrycznym 10 groszy. Wyjdzie troche ponad grosz za bulke. Jak pieke od razu 16 sztuk to troche mniej na bulke wyjdzie. Prad do maszynki zeby zrobila cista njech sobie kazdy policzy jak mu sie chce. Silnik 35W pracuje ok 20 minut. 23 grosze oszczednosci na bulcex6x365= 500 i inaczej nie chce wyjsc. Wychodzi ze mam do dyspozycji 15 deko pieczywa dziennie, o 10 deko mniej niz mieli w oblezonym Stalingradzie. Jak sa dorastajace dzieci to ilosc potrzebnego pieczywa drastycznie rosnie. Wiem bo mam dzieci. Przy dwojce dorastajacych dzieci co nie siedza po 10 godzin dziennie ze smartfonem w rekach zaoszczedzenie rocznie 1500 zlotych moze byc zanizone. I tyle w temacie. Kalkulacja byla dla zwyklej bulki typu kajzera. Przy bulkach full wypas z ziarnami wyjdzie jeszcze wieksza oszczednosc bo sa w sklepie dwa razy drozsze a ziarenka jesli kupowac na wage albo w opakowaniach po dwa kilo sa czasami kilka razy tansze od takich w opakowaniach po 5 deko. Cirka jebalt kilogram ziaren slonecznika na wage kosztuje z cztery zlote. Nie wiem ile kosztuja cztery lyzki takich ziaren ale na bank nie kosztuja 40 groszy czyli tyle o ile u mnie w piekarni sa drozsze bulki z ziarnami.

Zenek Kapelinder

Glupi sie uzytkownik urodziles, glupi zyjesz i glupi umrzesz.

Lisciasty

W dniu sobota, 28 lipca 2018 14:40:08 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
> Ale jak to, chleb z jajcami?! To nie ajerkoniak przecież!

Jajca są tylko po to, żeby utrzymać w kupie całe to tałatajstwo,
co się wsypuje do tegoż wynalazku, gdyż mąki w tym nie ma więc
nie ma trzymadła ;)

L.

Jarosław Sokołowski

Lisciasty pisze:

> Jajca są tylko po to, żeby utrzymać w kupie całe to tałatajstwo,
> co się wsypuje do tegoż wynalazku, gdyż mąki w tym nie ma więc
> nie ma trzymadła ;)

Ten ze sklepu po 20 zeta za kilo też z jajcami?

--
Jarek

Kris

W dniu sobota, 28 lipca 2018 07:57:27 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> 700 zł rocznie oszczędności?
> Przecież chleb pieczony w domu jest droższy od kupnego.

Uzasadnisz czy tak sobie palnełes jak użytkownik który twierdzi że sam prad kosztuje tyle co połowa chleba z piekarni?ie uzytkownik kiedyś w piekarni prace nadzorował;)
Pieke chleb od dłuzszego czasu już i nijak nie chce wyjść drozej jak z piekarni

Kris

Jajka do chleba?

Kris

Twoja kasa nic nikomu do tego ale w nie tak dawnym watku udowodniismy kasa w FV bez dopłat to delikatnie mówiąc słaaaabo zinwestowane pieniądze a Ty chcesz jeszcze?

Twardy

Mleczny chleb:
1.mąka pszenna typ 650 500 g
2. sól 1,5 łyżeczki
3. masło 50 g
4. suszonych drożdży instant 2 łyżeczki
5. letniego mleka 250 ml
6. miodu 1 łyżka
7. jajka 2 szt.

https://smakowitychleb.pl/mleczny-chleb-z-jajkami/ itd..

Pozdr.

Zenek Kapelinder

Za duzo drozdzy. Dalbym polowe. Dluzej bedzie rosl, ale sam rosnie.

Uzytkownik

W dniu 2018-07-28 o 19:25, Kris pisze:

> [...]
> Pieke chleb od dłuzszego czasu już i nijak nie chce wyjść drozej jak z piekarni

Obydwaj jesteście debilami, którym się wydaje, że nikt inny nie ma
maszynki do chleba i że poza wami nikt nigdy nie piekł.

Zenek pisze o 35W mocy potrzebnej do mieszania ciasta przez 20 min., ale
kurwa ani słowem nie pisze o energii elektrycznej, która jest potrzebna
do pieczenia, a w maszynkach 1kg są grzałki o mocy 1500-2000W.
Zakładając, że jednak jakaś tam izolacja jest to i tak proces pieczenia
pochłonie z 1,5-2kWh energii elektrycznej co daje koszt na poziomie
1-1,5zł za prąd. Wypiek 1kg bochenka trwa ok. 1-2 godzin w zależności od
przepisu. Po pieczeniu, trzeba urządzenie, naczynia do odmierzania oraz
ręce umyć - teoretycznie maszynkę wystarczy wytrzeć papierowym
ręcznikiem, ale jak chleb się przypiecze to samo wycieranie papierowym
ręcznikiem nie wystarczy. Policzcie wodę do umycia i koszt podgrzania
tej wody. Doliczając do tego koszty wszystkich składników nie ma
ch....ja, żeby zrobić to w domu jednostkowo taniej niż w piekarni, gdzie
jednocześnie wypiekane jest kilkaset chlebów jednocześnie, a piec tak
się nie wychładza jak domowa maszynka i nie jest wyłączany przez 24
godziny na dobę. Gdzie jeszcze koszty własnej pracy?

Co do chleba to nawet jeździłem i przywoziłem mąkę prosto z młyna, ale
po którymś razie jak mi się mąka zmarnowała, bo lęgły się w niej mole
spożywcze to sobie odpuściłem.

Na dowód obejrzycie sobie zdjęcie jak pali się mąką z larwami mola w
kotle podajnikowym http://oi64.tinypic.com/2wg96i9.jpg

Ciekaw jestem co dodają do mąki tej w sklepie, że nie lęgną się larwy?
Jakiej chemii się używa?

Kupuję lokalnie bardzo dobry chleb pszenno-żytni o smaku, którego nigdy
nikt nie odtworzy w domu w maszynce do chleba - z prostego powodu, że w
maszynce (w foremce) nie uzyska takiej smacznej i chrupiącej skórki jak
podczas wypieku w dużym piecu.

Można uzyskać namiastkę takiego chleba piekąc w piekarniku, ale koszty
energii elektrycznej są 2-3 krotnie wyższe niż w automacie.

Nie chcę nikogo odwodzić od pieczenia chleba, ale kurwa niech nie
pierdoli głupot, że zaoszczędzi dzięki temu 1500zł rocznie, bo to gówno
prawda.

Argumentem może być tylko to, że teoretycznie wie co wsadził do maszynki
no i satysfakcja.

Zenek Kapelinder

Przyganial kociol garnkowi a sam smoli. Jesli ja wedlug ciebie jestem debilem to ty dla mnie jestes debilem do szescianu. Dlaczego? Bo normalny jak czegos nie jest pewny to sprawdza zeby na debila nie wyjsc. Wystarczy zapytac google https://www.mediaexpert.pl/wypiekacze-do-chleba/wypiekacz-do-chleba-sencor-sbr-1031wh,id-604107?gclid=Cj0KCQjwqPDaBRC6ARIsACAf4hAC2lSoisXEV_y6cYKOkuEToo6HzXqvAWWyaOTY3Rv7E4B37VXlkWoaAmCkEALw_wcB
I w opisie jak byk stoi 580W. Podstawowy czas pieczenia 60 minut. Dasz rade elektryku osrany przy takich parametrach zuzyc dwie kilowatogodziny? W maszynkach do chleba jest jeszcze jeden myk. Jak by grzala godzine moca 500W to chleb po ostudzeniu i potluczeniu mlotkiem nadawal by sie do jedzenia po namoczeniu w wodzie. Zeby tak nie bylo jest tam termostat i realnie na pieczenie maszynka zuzywa 0,2 kWh. Mozna sie jeszcze czepic za na grzanie w czasie rosniecia zuzywa prad. Oczywiscie ze zuzywa. Stabilizuje przez godzine temperature ok 40 stopni. Wiecej nie moze byc bo drozdze sa zywe i jak bedzie cieplej to zdechna. W czasie rosniecia grzalka wlacza sie na kilka kilkanascie sekund co kilka minut. Dobrze ze czesto dokonujesz samozaorania bo coraz mniej czasu sie traci to pokazywanie jaki glupi jestes.

Uzytkownik

> [...]
> I w opisie jak byk stoi 580W. Podstawowy czas pieczenia 60 minut. Dasz rade elektryku osrany przy takich parametrach zuzyc dwie kilowatogodziny? W maszynkach do chleba jest jeszcze jeden myk. Jak by grzala godzine moca 500W to chleb po ostudzeniu i potluczeniu mlotkiem nadawal by sie do jedzenia po namoczeniu w wodzie. Zeby tak nie bylo jest tam termostat i realnie na pieczenie maszynka zuzywa 0,2 kWh. Mozna sie jeszcze czepic za na grzanie w czasie rosniecia zuzywa prad. Oczywiscie ze zuzywa. Stabilizuje przez godzine temperature ok 40 stopni. Wiecej nie moze byc bo drozdze sa zywe i jak bedzie cieplej to zdechna. W czasie rosniecia grzalka wlacza sie na kilka kilkanascie sekund co kilka minut. Dobrze ze czesto dokonujesz samozaorania bo coraz mniej czasu sie traci to pokazywanie jaki glupi jestes.

Maszynki są różne i o różnych wielkościach. To, że ty masz mniejszą i o
mniejszej mocy o niczym nie świadczy. Ja porównuję urządzenia, które
pozwalają na wypiek chleba o wielkości takiej jaki kupuję za
3,20-3,40zł, a mój Tefal ma moc grzałek 1600W. Cały cykl zajmuje ok. 3
godzin z czego samo pieczenie 1:30 - 1:50

Niestety odpowiednio większy bochenek piecze się odpowiednio dłużej i
wymaga odpowiednio więcej energii.

Oczywiście grzałki nie grzeją z pełną mocą przez cały czas, ale jak się
podliczy całkowitą energię tj. praca silnika podczas wyrabiania ciasta,
podgrzewanie w czasie wyrastania, pieczenie oraz podtrzymanie
temperatury po wypieku .... a z resztą kiedyś się pokusiłem aby zmierzyć
ilość energii. Teraz już nie pamiętam wyniku pomiarów i nie będę
zmyślał, ale wtedy po podliczeniu wszystkich kosztów stwierdziłem, że
nie ma to sensu ekonomicznego.

Odpuściłem sobie jak zmarnowały mi się zapasy mąki, po którą jeździłem
do młyna. Przywoziłem pszenną, żytnią oraz razową z otrębami.

Porównujesz swoje urządzenie to porównuj też wielkość chleba jaką
uzyskujesz  i ile taki chleb kosztuje w sklepie.

Tak więc powtarzam kolejny raz: pieczenie chleba w domu nie ma żadnego
sensu ekonomicznego i powoływanie się na rzekome oszczędności świadczy
tylko o kompletnej niewiedzy lub celowym kłamaniu przez tego, kto tak
twierdzi.

Możemy podyskutować o walorach smakowych, o zdrowszym jedzeniu (choć
ch...j wie co dodają do tej mąki w sklepie, aby się jej nie imało
robactwo - jak kupowałem po 5-10 kg mąki w młynie to w przeciągu 2-3
miesięcy legły się w niej larwy mola i mąka była do wyrzucenia) oraz
satysfakcji, że się samemu upiekło. Ale nie dyskutujmy o ekonomii, bo
nie wyjdzie taniej.

Lisciasty

W dniu niedziela, 29 lipca 2018 08:38:48 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
> sensu ekonomicznego i powoływanie się na rzekome oszczędności świadczy
> tylko o kompletnej niewiedzy lub celowym kłamaniu przez tego, kto tak

Kogutek bredzi często, ale tu akurat może mieć rację, a przynajmniej
jak się weźmie pod uwagę chleb typu takiego, za jaki wołają 20 zeta za kg
(lub więcej). Tak więc nie ma co generalizować :>

L.

pilocik

W dniu 28.07.2018 o 19:58, Kris pisze:

> Twoja kasa nic nikomu do tego ale w nie tak dawnym watku udowodniismy kasa w FV bez dopłat to delikatnie mówiąc słaaaabo zinwestowane pieniądze a Ty chcesz jeszcze?

każdy sam sobie przelicza, ja uważam że zwrot kosztów w czasie 8-10 lat
to niezła inwestycja, pewnie niektórzy preferują szybszy zwrot ale
ambergold czy getback mnie nie kręcą ;)

pożyjemy i zobaczymy za rok, dwa co będzie z cenami energii jak w temacie

losspi...@gmail.com

Chleb na zakwasie, mąka pszenna czy żytnia, razowa z Lidla, nie pamietam 3 czy 4 zl za kg. Dwie, trzy kromki i człowiek najedzony. Dmuchany chleb, sklepowy to inna bajka. Jak razowa mąka z samopszy czy płaskurki to taki chleb może kosztować ze 25 złotych. Oszczędności tu nie widzę, chyba, że mówimy o zdrowiu.

Kris

W dniu sobota, 28 lipca 2018 22:57:13 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
> kotle podajnikowym http://oi64.tinypic.com/2wg96i9.jpg
>
> Ciekaw jestem co dodają do mąki tej w sklepie, że nie lęgną się larwy?
Albo oś ze zbozem miałeś albo jakiś inny feler
Swego czasu jak na wiosce mieszkałem to tez do młyna swoje zboze wozilismy i na mąke+ reszta połproduktów nam mielili
Po 100-200kg tej maki czasami mieliśmy w domu i nic złego się nie dzialo
Ale to z naszego zboza była, przy nas mielona.

Uzytkownik

W dniu 2018-07-29 o 10:26, Lisciasty pisze:
A dlaczego porównywać z chlebem za 20zł?

Nie lepiej porównywać z chlebem za 40zł czy 60zł? Wtedy kogutek bardziej
miałby rację.

Póki co to właśnie kogutek generalizuje wedle zasady "co ja robię to
jest najlepsze i najwspanialsze, a reszta się nie liczy".

Pisząc o oszczędzaniu, bo ma do wykarmienia wiele gąb to chyba nie
będzie sięgał w sklepie po najdroższy chleb, ale taki, który zaspokoi
najważniejszą potrzebę życiową - głód. Nie sądzę, żeby kupował w sklepie
najdroższy chleb - zwłaszcza, że raczej należy do osób, które muszą
oszczędzać.

Uzytkownik

W dniu 2018-07-29 o 13:33, Kris pisze:
> [...]
> Po 100-200kg tej maki czasami mieliśmy w domu i nic złego się nie dzialo
> Ale to z naszego zboza była, przy nas mielona.

Ze zbożem to nic nie miałem, bo go nie zawoziłem. Po prostu jechałem,
kupowałem i przywoziłem.

Nie wiem czy problem był z tym młynem, czy ze zbożem, ale skutecznie się
wyleczyłem.

losspi...@gmail.com

W sklepowej mące też bywają mole, często ich po prostu nie widzimy.

Zenek Kapelinder

Znowu nieukowcu sie sam zaorujesz. Jak sie okazalo ze grzalki mniej biora to teraz wciskasz kit ze tam silnik 1,8kW. To jak ktos taka maszynke co udajesz ze masz co ma moc maksymalna 1,6kW i wlaczy z dziesiecio godzinnym opoznieniem to mu 20kWh zuzyje? Wedlug ciebie tak bo wtyczka jest w kontakcie. Wszedlem na strony gdzie ludzie pisza ile im zuzywa pradu automat do pieczenia chleba. Pisza ze bochenek 75 deko 17 groszy a kilogramowy 25 groszy. Jaki masz cel zeby ciagle klamac i oszukiwac innych?

Zenek Kapelinder

Glowe sobie jeszcze wylecz.

Uzytkownik

> Znowu nieukowcu sie sam zaorujesz. Jak sie okazalo ze grzalki mniej biora to teraz wciskasz kit ze tam silnik 1,8kW. To jak ktos taka maszynke co udajesz ze masz co ma moc maksymalna 1,6kW i wlaczy z dziesiecio godzinnym opoznieniem to mu 20kWh zuzyje? Wedlug ciebie tak bo wtyczka jest w kontakcie. Wszedlem na strony gdzie ludzie pisza ile im zuzywa pradu automat do pieczenia chleba. Pisza ze bochenek 75 deko 17 groszy a kilogramowy 25 groszy. Jaki masz cel zeby ciagle klamac i oszukiwac innych?

Kłamiesz.

Uzytkownik

> Glowe sobie jeszcze wylecz.

Nie licz na to, że mnie sprowadzisz do swojego poziomu.

Zenek Kapelinder

Ty jako strona nie mozesz oceniac ze klamie, mozesz byc jedynie niezadowolny. Rzetelnie cie ocenilem. Na dodatek jestem w stanie dac kilka linkow do forow roznych na ktorych wiele osob podaje zblizone dane odnosnie kosztow pradu zuzywanego przez maszynke do pieczenia chleba. I nie sa to zlotowki a kilkanascie - kilkadziesiat groszy za cykl. Kilkadziesiat to nie 99 a zawsze ponizej czterdziestu. Przyznaj sie ze koloryzowales, przepros i bedzie ok.

collie

W dniu 29.07.2018 19:32, Uzytkownik pisze:

> Kłamiesz.

Gdybyście obaj poszli do rabina, to obaj mielibyście rację.
Z tym kłamaniem. I żona rabina też. Jak w tym szmocesie:

Przychodzi dwóch Żydów do rabina, by ten rozsądził spór między
nimi. Pierwszy opowiada jak to wygląda z jego strony, opowiada
żarliwie całą historię, na co rabin odpowiada:
- Masz rację.

Po nim opowiada drugi historię ze swojego punktu widzenia i stara
się dowieść, że słuszność leży po jego stronie. Także na jego wywód
rabin odpowiada:
- Masz rację.

Na te słowa nie wytrzymała przysłuchująca się wszystkiemu żona
rabina i mówi:
- Przecież to niemożliwe! Oni spierają się ze sobą, o to który ma
rację, a Ty mówisz, że mają ją obaj? To niemożliwe!

Rabin z niezmąconym spokojem odpowiada:
- Ty też masz rację!

Zenek Kapelinder

Musial by ci jeszcze jeden zwoj w mozgu urosnac zebyc sie zblizyl do mojego poziomu.

Uzytkownik

> Musial by ci jeszcze jeden zwoj w mozgu urosnac zebyc sie zblizyl do mojego poziomu.

Nie rozumiem czym się szczycisz? To raczej ubolewać trzeba.

Ale jak ci drugi urośnie to się pochwal. Z całą pewnością będzie to
wydarzenie na miarę cudu. Może nawet wtedy zostaniesz beatyfikowany.

Zenek Kapelinder

Myla ci sie zwoje mozgowe z rogami jakie masz.

Janusz

W dniu 2018-07-27 o 18:51, pilocik pisze:

> no to trzeba będzie dołożyć paneli, chociaz pewnie do opłat stałych też
> trzeba będzie więcej dołożyć
Co ciekawe energia ma drożeć aż do 2030 potem ceny się ustabilizują,
wynika z tego że panele się szybciej spłacą niz myślimy, sam się
zaczynam rozglądać za jakimiś tanimi używkami na dach.

--
Pozdr
Janusz

Pete

W dniu 2018-07-27 o 12:30, Lisciasty pisze:
> https://wysokienapiecie.pl/11817-ceny_pradu_i_gazu_wzrosna_na_2019/
>
> Jest tam więcej oprócz energii elektrycznej i gazu.
> Słabo to wygląda :/

Jak na kogutkowe zachwyty nad posunięciami pisu powiedziałem, żeby
poczekał chwilkę jak się kasa skończy to mnie od durni wyzwał. A tu
proszę, niecały rok dotowania kopalni i cała polska zapłaci za 'złoto
narodowe' ich mać.

--
Pete

Janusz

W dniu 2018-07-30 o 12:30, Pete pisze:

> Jak na kogutkowe zachwyty nad posunięciami pisu powiedziałem, żeby
> poczekał chwilkę jak się kasa skończy to mnie od durni wyzwał. A tu
> proszę, niecały rok dotowania kopalni
Kopalnie są dotowane odkąd pamiętam, to tak a propo.
A tak w ogóle to powinny już być w większości dawno zaorane tak jak w anglii
zrobiła żelazna dama.

>i cała polska zapłaci za 'złoto
> narodowe' ich mać.

I wtedy byśmy nie musieli do nich dopłacać. Jedynie zostawić dochodowe a
resztę jeśli już
to gazyfikować pod ziemią.

--
Pozdr
Janusz

Zenek Kapelinder

Jestes w stanie udowodnic ze jak by rzadzilo pzpr pod postaciami po i psl to prad by tanial?

Zenek Kapelinder

Widac jestes znawca tematu ceny wegla i angielskiej energetyki. Mam pytania. Ile wynosi dotacja do tony wegla wydobywanego w Polsce. Czyli wielkosc wydobycia w calej Polsce podzielone przez wielkosc wydobycia. Czy z anglia nie bylo tak ze zaczeli wydobywac wlasny gaz i rope i w takiej sytuacji bez sensu bylo wydobywanie wegla?

Marcin N

> Myla ci sie zwoje mozgowe z rogami jakie masz.

Dziecinada...

--
MN

Zenek Kapelinder

Moze i dziecinada ale daj lepszy sposob na kogos kto ciagle klamie i pomimo argumentow nie chce sie przyznac do klamstwa.

Lisciasty

W dniu poniedziałek, 30 lipca 2018 18:53:42 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> Dziecinada...

Nihil novi, oni tak zawsze :>

L.

Kris

Zapewne przez przeoczenie nie napisałes że drozeje w całej Europie.
Przez ten PIS Europa będzie więcej płacić za prąd i gaz
Jak nie tak dawno ceny masła w Europie szybowały w górę to też była to wina PIS
Droga ropa to tez wina PIS zapewne

Uzytkownik

> Jestes w stanie udowodnic ze jak by rzadzilo pzpr pod postaciami po i psl to prad by tanial?

Ale pzpr rządzi pod postacią pisu i prąd drożeje.

Kris

I masło,ropa oraz gaz.
Zły wpływ na Europę/świat ten PIS ma

Uzytkownik

> Moze i dziecinada ale daj lepszy sposob na kogos kto ciagle klamie i pomimo argumentow nie chce sie przyznac do klamstwa.

Zacznij pisać prawdę, albo w ogóle nie pisz.

Zenek Kapelinder

Napisales oszuscie, i nie chcesz wyprostowac, ze koszt pradu potrzeby do upieczenia chleba w maszynce to 1-1,5zl. W tym samym czasie internet podaje ze koszt pradu potrzebny do jednego zmywania w zmywarce na 60° to zlotowka. Wydajac 1,50 na prad mozna zrobic dwa prania na 40° w pralce automatycznej. Ten sam internet podaje koszt upieczenia chleba w maszynce na 17-25 groszy. Jestes klamca i oszustem a na dodatek wiejskim chamem.

Uzytkownik

> Napisales oszuscie, i nie chcesz wyprostowac, ze koszt pradu potrzeby do upieczenia chleba w maszynce to 1-1,5zl. W tym samym czasie internet podaje ze koszt pradu potrzebny do jednego zmywania w zmywarce na 60° to zlotowka. Wydajac 1,50 na prad mozna zrobic dwa prania na 40° w pralce automatycznej. Ten sam internet podaje koszt upieczenia chleba w maszynce na 17-25 groszy. Jestes klamca i oszustem a na dodatek wiejskim chamem.

 Ten sam internet mówi, że jesteś starym, sfrustrowanym idiotą.

Co ma wspólnego ilość energii potrzebnej do podgrzania kilkunastu litrów
wody do temperatury 40'C z podgrzewaniem bochenka chleba do ponad 200'C
i pieczenia go w tej temperaturze prawie 2 godziny?

Chcesz dyskutować to pomierz ile zużyjesz energii w trakcie całego
procesu pieczenia chleba o masie 1kg i przestań mi wymyślać od kłamców,
bo póki co to właśnie ty kłamiesz, a przy tym wyłazi z ciebie buractwo i
chamstwo.

Zenek Kapelinder

Jak bym chamie i oszuscie nie zmierzyl to bym nie wiedzial. A ze lubie wiedziec rozne rzeczy to wiem bo zmierzylem. Jestes klamca, oszustem i wiejskim chamem. Amen

Uzytkownik

W dniu 2018-07-30 o 23:12, Uzytkownik pisze:
P.S.

Poza tym debilu policz sobie ile potrzeba energii aby odparować wodę z
ciasta chlebowego. Weź pod uwagę, że ciepło parowania jest dużo większe
od ciepła właściwego wody.

Reasumując, aby odparować 1 litr wody potrzeba więcej energii niż do
podgrzania wody do 40'C podczas całego procesu prania w pralce.

Reasumując nie dość, że wodę zawartą w cieście trzeba podgrzać do 100'C
to jeszcze część tej wody jest odparowywane.

Jak będziesz grzeczny i ładnie poprosisz to ci wytłumaczę jak się to
liczy i ile energii naprawdę jest potrzebne.

Uzytkownik

W dniu 2018-07-30 o 21:24, Kris pisze:
Wszystko drożeje, bo ceny poszczególnych produktów i usług są od siebie
zależne. Podatki nie biorą się znikąd jak to twierdzi pis. Oni uważają,
że jak nałożą kolejne 5 podatków na przedsiębiorców to ci przedsiębiorcy
wyciągną te pieniądze ze swojego worka i zapłacą pisowi. Tak czy siak
każdy nowy podatek i każde podniesienie podatku odbija się na cenach
usług i cenach produktów, a tym samym najbardziej obciąża najuboższych.
Dając biednym 500+ jednocześnie zabierają im z obydwu kieszeni dużo
więcej. Oczywiście na początku biedni tego nie odczują, bo zanim
zareaguje rynek wzrostem cen to naiwni cieszą się, że dostali.

Zenek Kapelinder

Inflacja czyli to co nazywasz podwyzkami cen wynosi teraz 1,8% rok do roku i jest nizsza niz przewidywana przez NBP. Zakladany wzrost pkb na ten rok min 3,8%. Pierdolic glupoty, jak z zuzyciem pradu przez maszynke do chleba, mozesz pijanym chlopm ze wsi na ktorej mieszkasz. Jak by byli trzezwi to by cie wysmiali.

Zenek Kapelinder

Musk ci odparowal bo czapeczki przez ostatnie dni nie nosiles. Szybko poszlo bo duzo go nigdy nie bylo.

sczy...@gmail.com

http://www.nieruchomosci.egospodarka.pl/grupy/Wypiekacz-do-chleba-zuzycie-pradu,t,412289,8.html

7. Data: 2010-01-25 10:32:47
Temat: Re: Wypiekacz do chleba zuzycie pradu
Od: Michał Kowalczuk <m...@k...eu>

Oon 2010-01-24, robercik-us vrute-a, bork, bork, bork!

> Wiem, wiem, mogę sobie spisać stan licznika przed i po, ale tego jeszcze
> nie zrobiłem i pytam na wypadek gdyby ktoś to zrobił :-). Szacuję, że
> więcej niż 1 kWh nie powinno pójść, ale jak jest w rzeczywistości?

Mierzyłem Zelmera 43Z011 (715 W). Pojedynczy wypiek chleba, na 3-godzinnym
programie "Basic", pociągnął (jeśli dobrze pamiętam) ok. 0,42 kWh. Na pewno
było to mniej, niż 0,5 kWh - mój miernik oszacował mi koszt na 17 gr.

--
pozdrawiam,
Michał Kowalczuk

Kris

W dniu poniedziałek, 30 lipca 2018 23:12:27 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> Co ma wspólnego ilość energii potrzebnej do podgrzania kilkunastu litrów
> wody do temperatury 40'C z podgrzewaniem bochenka chleba do ponad 200'C
> i pieczenia go w tej temperaturze prawie 2 godziny?

Rozumiem że chrupiąca skorka w chlebie jest ok ale taka z chleba pieczonego 2godz w tempe 200stC to raczej specyficzny rarytas;)
Dawaj ten przepis co to się chleb 2 godz w 200stC piecze- obczaimy jak to smakuje.

Kris

W dniu poniedziałek, 30 lipca 2018 23:33:26 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
> więcej. Oczywiście na początku biedni tego nie odczują, bo zanim
> zareaguje rynek wzrostem cen to naiwni cieszą się, że dostali.

Jestes miszczem zamydlania tematów
Kolejny raz się rozpisałeś tyle tylko ze z boku tematu
Natworzyłeś się a ciągle nie wiem w dlaczego winą PIS sa wysokie ceny ropy na świecie, wysokie ceny masła w Europie i wysokie ceny energi w Europie.
Dopisz ze dwa zdania na ten temat

Kris

Kolejny wykłąd napisałeś którym nic nie udowodniłeś
Nie tylko Ty masz pojecie jak zmierzyć ilość energi potrzebnej do wypieku chleba
Bedzie mi sie chciało to wieczorem podłacze do maszynki stosowny miernik
Uwierz mi ze nie tylko Ty masz odpowiednie urządzenia które mierza zuzycie energi

Kris

> [...]

> 3,20-3,40zł, a mój Tefal ma moc grzałek 1600W. Cały cykl zajmuje ok. 3
> godzin z czego samo pieczenie 1:30 - 1:50

Jaką wage ma ten chleb co go kupujesz za 3,2-3,4zł/kg?

Kris

> [...]

> pozwalają na wypiek chleba o wielkości takiej jaki kupuję za
> 3,20-3,40zł, a mój Tefal ma moc grzałek 1600W.

Dawaj linka do tej maszynki z grzałka 1,6kW

Mateusz Viste

On Tue, 31 Jul 2018 00:08:54 -0700, Kris wrote:
> Jestes miszczem zamydlania tematów Kolejny raz się rozpisałeś tyle tylko
> ze z boku tematu

Ostro grasz. Ja bym z uzytkownikiem się nie kłócił... Bo przyjdzie i ci
dach zdmuchnie. Powietrzem z płuc. :)

Mateusz

Kris

W dniu wtorek, 31 lipca 2018 09:19:59 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

> Ostro grasz. Ja bym z uzytkownikiem się nie kłócił... Bo przyjdzie i ci
> dach zdmuchnie. Powietrzem z płuc. :)

Ma chłop moc.
Z dachem bym experymentu nie zalecał bo a nuż mu się uda i dach zrzuci ale filmik na YT mógłby opublikować jak powietrzem z płuc chocażby woreczek z biedronki rozrywa. O piłce plażowej nie wspomnę;)

Kris

W dniu sobota, 28 lipca 2018 12:50:06 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> Ale wycenić trza spirytus. Ostatnio małżonę wzięło na robienie ajerkoniaku,
> zostałem wysłany do sklepu po spiryt i szlag mnie trafił bo za pół
> litra zawołali 50 zeta.

42 zeta w biedronce

collie

W dniu 31.07.2018 10:27, Kris pisze:

> 42 zeta w biedronce

Jakisik słaby w Biedrze - 95 proc.

Pete

> Jestes w stanie udowodnic ze jak by rzadzilo pzpr pod postaciami po i psl to prad by tanial?

Do 2016 taniał.
Znajdziesz zależność?
--
Pete

Pete

W dniu 2018-07-30 o 20:14, Kris pisze:

> Zapewne przez przeoczenie nie napisałes że drozeje w całej Europie.

Propaganda rodem z TVPis. Co mnie że w europie też biją murzynów. Mnie
interesuje sytuacja tu i teraz.

> Przez ten PIS Europa będzie więcej płacić za prąd i gaz
> Droga ropa to tez wina PIS zapewne

Co ma piernik do wiatraka? Prąd z ropy mamy u nas???

--
Pete

Uzytkownik

W dniu 2018-07-31 o 03:56, sczy...@gmail.com pisze:

> [...]
> programie "Basic", pociągnął (jeśli dobrze pamiętam) ok. 0,42 kWh. Na pewno
> było to mniej, niż 0,5 kWh - mój miernik oszacował mi koszt na 17 gr.

Po pierwsze jak i czym było mierzone?

Tanie mierniki energii mają pewien zakres nieczułości. Ponadto wiele z
nich nie mierzy lub źle mierzy pobór impulsowy, a tak właśnie pracują
grzałki w tym urządzeniu utrzymując temperaturę podczas.

Wystarczy tylko policzyć, że wynik 17gr jest nierealny.

Aby upiec bochenek 1kg potrzebujemy ok. 0,8 litra wody/mleka.

Ciepło właściwe wody to ok. 4,2kJ/kg*K

Ciepło parowania wody to 2257kJ/kg

Policzmy ile potrzeba energii, aby podgrzać i odparować wodę, która
znajduje się cieście.

Wodę podgrzewamy od 10'C (bo taką temperaturę ma woda z wodociągów) do 100'C

Zatem potrzebujemy: 0,8kg * 4,2kJ/kg*K * 90'C (o tyle musimy wodę
podgrzać) = 302,4kJ

Aby odparować tą ilość wody musimy dostarczyć: 0,8kg * 2257kJ/kg = 1805,6kJ

Łącznie potrzebujemy 1805,6 + 302,4 = 2108kJ energii.

1kWh = 3600kJ

Cena energii elektrycznej to ok. 0,65zł za 1kWh

Zatem 2108 / 3600 = 0,585(5)kWh co daje nam koszt 0,585 * 0,65 = 0,38zł.

Ale to jeszcze nie wszystko. Aby chleb się upiekł to musimy podgrzać
parę do prawie 200'C

Ciepło właściwe pary wodnej to 1,89kJ/kg*K dla temperatury 100'C

Zatem, żeby ją podgrzać musimy dostarczyć ok. 1,89 * 0,8 * 100 = 151,2kJ
= 0,042kWh co daje koszt ok. 3 groszy.

A gdzie jeszcze straty energii, bo przecież wypiekanie nie odbywa się w
termosie. Im większa maszynka tym większa powierzchnia strat energii i
tym większe straty. Także im dłuższy proces pieczenia tym wyższe są
straty energii.

modelu, . Im słabsza izolacja ścianek tym większą moc muszą mieć
grzałki, aby skompensowały straty energii. Dla przykładu w maszynach
Tefala grzałki miały 1600W.

Jakie rzeczywiście są te straty to zależy od wielkości urządzenia,
jakości izolacji, długości programu i ilości wody.

Jak więc widać te 17 groszy koszt energii elektrycznej to można wsadzić
w bajki. Masz dowód, że jest to niemożliwe.

marios

W dniu 28.07.2018 o 12:50, Lisciasty pisze:

> [...]
>
> L.
>

> "ale nie będę płacił tym naciągaczom tyle kasy kurde..."

Przecież to nie naciągacze, jeno akcyzy i vat-y od akcyz (podnosimy o w.
akcyzy i mnożymy przez 1,23) itd.
Kupując "polski" spirytus wspomagasz przecież m.in. UE i inne owczarki

Oczywiście sklep też dokłada, u mnie, z tych popularnych, najdroższa jest
wg. mnie Stokrotka - bo: nasze, polskie, lubelskie, ..., chociaż w
"rankingu" płacących podatek w PL, "kwiatek" chyba (nie pamiętam kwot) nawet
coś wykazał sensownego względem reszty - może dlatego najdrożej - kupując w
kwiatku wspomagasz składki do UE na owczarki :P

> ";ktoś się na tym wyznaje na tyle żeby doradzić lub odradzić model? :P"
Tata robił.
[ Maszyna "budowlana" ]:
Duża "puszka", rurka miedziana zwinięta w spiralę, woda z kranu lekko
lecąca, parownik - szybkowar z nawierconym wylotem w pokrywce.
Do zacieru (baniaka) przydaje się grzałka akwariowa 100W z regulacją
temperatury. Ostatnio dodawali grochu łupanego - podobno dobrze wciąga, ale
podobno najlepsze wyniki daje przepuszczanie przez węgiel aktywowany (raczej
drogi w zakupie w zwykłym sklepie). Zresztą milion przepisów znajdziesz na
necie - do tego on (internet) powinien służyć.

Polecam wypędzić z gruszek, ah ten zapach po otwarciu flaszki, do dziś
wspominam.

Aha, projektując bufor wody do instalacji CO, od razu miałem zamysł dodania
wężownic do niego - naczynie ruchome stawiane na pokrywie bufora (gorąco) i
leci do wężownicy [pamiętać że czasem trzeba przeczyścić] umieszczonej przy
dnie (chłodna woda) - nic się nie marnuje :), a na wiosnę beczka paliwa -
no bo przecież nie wypiję takiej ilości. Niestety jeszcze nie rozbiłem, to
nie powiem czy to działa.

Kris

W dniu wtorek, 31 lipca 2018 11:02:01 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> Aby upiec bochenek 1kg potrzebujemy ok. 0,8 litra wody/mleka.

Na 750g bochenek potrzebujemy wody 280ml
Ile więc potrzeba na 1000g wyliczysz Sobie czy mam Tobie pomóc?

> Aby odparować tą ilość wody musimy dostarczyć: 0,8kg * 2257kJ/kg = 1805,6kJ

Zamiast "tą ilosć" wstaw właściwą ilość i przelicz wszystko jeszcze raz biorac tez pod uwagę ze wszystka woda odparować nie musi

> Cena energii elektrycznej to ok. 0,65zł za 1kWh

Z kosztami stałymi liczysz ale już był czas przywyknąć do Twoich manipulacji

> Dla przykładu w maszynach
> Tefala grzałki miały 1600W.

Dla przykładu ta ma 700w mocy i piecze 1kg chleby
https://www.mediaexpert.pl/wypiekacze-do-chleba/wypiekacz-do-chleba-tefal-pf220838,id-676172?utm_source=Tefal&utm_medium=XML&utm_content=859100&utm_campaign=2018-07&utm_term=Wypiekacze-do-chleba

>Masz dowód, że jest to niemożliwe.

Zrób prawidłowe załozenia i przelicz jeszcze raz albi daj jakiemuś gimnazjaiście do przeliczenia
Daj znać w wolnej chwili co wyszło

Kris

W dniu wtorek, 31 lipca 2018 10:57:41 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

> Do 2016 taniał.
> Znajdziesz zależność?

A rekordowo niskie bezrobocie teraz czy dobre aktualnie wyniki polskiej gospodarki czy chociażby prawie 10mld nadwyżka w budżecie to wina PIS czy zasługa PO?

Zenek Kapelinder

Juc Cie uzytkownik zalatwil. Nie masz pojecia o mierzeniu i miernik masz spierdolony chociaz jak na probe podlaczyles czajnik to pokazal 2030W jak zarowke setke to 102W a jak czterdziestke to 38W. On sie zna bo z poltora kilogramowego chleba w ktorym na etapie kompletowania wsadu zostalo wlane troche mniej niz pol litra wody odparowal litr wody. Dobrze ze maszynki do chleba gwizdkow jak czajniki nie maja bo gwizdzeniem by zajebaly wlasciciela i sasiadow. Wycofam sie chyba ze strachu. Bo jak on piecze i je takie chleby jak pisze to ma zeby jak Buźka z Bonda.

Kris

W dniu wtorek, 31 lipca 2018 16:20:11 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
>Bo jak on piecze i je takie chleby jak pisze to ma zeby jak Buźka z Bonda.

Szczególnie mnie intryguje ten chleb pieczony dwie godziny w 200stC

Pete

W dniu 2018-07-31 o 16:13, Kris pisze:
> [...]

Znajdziesz?

> A rekordowo niskie bezrobocie teraz czy dobre aktualnie wyniki polskiej gospodarki

Noo, to faktycznie zasługa PIS :D

czy chociażby prawie 10mld nadwyżka w budżecie to wina PIS czy zasługa PO?

Znajdź sobie definicję słowa 'nadwyżka', żebyś nie powtarzał po pulpecie
tych bredni.

Zapomniałeś dodać, że odrzucenie wniosku o referendum to też wina PO.
Ech...

--
Pete

Kris

W dniu niedziela, 29 lipca 2018 10:58:48 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:

> każdy sam sobie przelicza, ja uważam że zwrot kosztów w czasie 8-10 lat
> to niezła inwestycja, pewnie niektórzy preferują szybszy zwrot ale
> ambergold czy getback mnie nie kręcą ;)

Po 10 latach odzyskujesz jedynie zainwestowny kapitał a inwestuje sie po to zeby jakiś zysk jeszcze był
To tak jakbys do banku wpłacił 25tys i bank comiesiąc oddawał Tobie 200zł
Po 10 latach bank mógłby zamknąć Twoją "lokatę"

> pożyjemy i zobaczymy za rok, dwa co będzie z cenami energii jak w temacie
Nawet jak ceny skocza o 20% do 2030 roku to dla przeciętnego gospodarstwa domowego oznacza to ok 50zł miesięcznie. A będzie to rozłożone w czasie przecież

Kris

W dniu wtorek, 31 lipca 2018 16:32:37 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

> Znajdziesz?

> Noo, to faktycznie zasługa PIS :D

A czyja?

> Znajdź sobie definicję słowa 'nadwyżka', żebyś nie powtarzał po pulpecie
> tych bredni.

Co znaczy "po pulpecie"

> Ech...

No właśnie Ech...

Twardy

Jakim stary takim glupi ;->

Pzdr. T

Zenek Kapelinder

Chociaz nie potrafie wazyc i wage wedug uzytkownika mam spierdolona to poszedlem kiedys na calosc i zwazylem miske ze skladnikami przed pieczeniem i po pieczeniu. Na kilogramowym wsadzie ubylo ponizej pieciu deko. Inaczej byc nie moze bo ciasto z pieciu stron obudowane blacha i moze parowac tylko od gory. A ze ciasto nie sklada sie z samej wody tylko z ciasta i zamknietych w nim babelkow dwutlenku wegla, ciastowy styropian sie robi, to jak gora troche podeschnie to izoluje od ciepla. Troche wiecej ubedzie w tradycyjnym piecu ale tez nieduzo bo smaruja czyms ciasto zeby szklista skorupa na nim sie zrobila i niedopuszczala do ucieczki wody pod postacia pary. Chleb z maszynki bardzo szybko czerstwieje, wiedza to wszyscy co maja maszynki i pieka w nich chleb. I na dluzej niz na nastepny dzien nie ma go co robic, chyba ze ktos lubi czerstwy. Szukalem odpowiedzi dlaczego tak sie dzieje i dlaczego kupny jest dluzej zjadliwy. Znalazlem. Odpowiada za to przemiana skrobi. Przy pieczeniu przechodzi w inna forme i jest fajny sprezysty chleb. Ale pod wplywem wilgoci w chlebie zmienia sie w forme pierwotna i sie zelowka z kanapki robi. Informacja pochodzila ze firmy hurtowni sprzedajacej polepszacze do pieczywa. I oczywiscie mieli na to stosowny preparat. Gdyby nie byl w workach po 50 kilo i nie uzywala sie go w ilosci plaska lyzeczka na tone ciasta to bym kupil. Bylo tam tez ze wilgotnosc chleba po upieczeniu ma kluczowe znaczenie i musi byc w scisle okreslonych widelkach. Po proporcjach maki do wody wychodzilo ze w piekarniach uzywaja ze 20% mniej wody niz jest w przepisach do domowej maszynki. I zeby dalo sie takie ciasto wymieszac potrzebny jest inny skladnik ktory maja do sprzedazy. Wychodzilo mi ze niewielki dodatek maki ziemniaczanej powinien przedluzyc przydatnosc chleba do jedzenia. Ale ze przeszedlem na pieczenie bulek to chwilowo nie eksperymentuje.

Zenek Kapelinder

Jesli rozwoj bedzie szedl w podobnym tempie to wynagrodzenia przez 12 lat powinny wzrosnac procentowo wiecej niz wzrosna ceny pradu. Jak w sklepie pomarancze sa tansze od krajowych jablek to znaczy ze ceny zywnosci raczej nie wzrosna. Za to stanieje prawdopodobnie duzo rzeczy " technicznych". Bo one caly czas tanieja i to czasami bardzo duzo. Dwa lata temu za ten sam projektor bym zaplacil 3000, w tym roku zaplacilem 2000. A ten co kupilem dwa lata temu za 1600 dzisiaj kosztuje 1200. Reklama w tv meskie spodnie dzinsowe 39 zlotych. Kilo schabu w markecie w promocji 9 zlotych. Kilo poledwicy sopockiej w sklepie obok mnie 17 zlotych a jak w promocji to 15. Cukier w promocji 1,35 za kilo. Mozna by przetworow zrobic, ale nie warto. Dzemy i marmolady w sklepach tanie. Jak mam kaprys to kupuje dzem mandarynkowy a nie zre przez cala zime sliwkowy zeby sie nie zmarnowal. Jak zyje szescdziesiat lat to nigdy nie bylo tak tanio w stosunku do zarobnkow jak jest teraz.

nadir

Uzytkownik

W dniu 2018-07-31 o 14:30, Kris pisze:

> Na 750g bochenek potrzebujemy wody 280ml
> Ile więc potrzeba na 1000g wyliczysz Sobie czy mam Tobie pomóc?

Na 1000g bochenek potrzeba 800ml wody.
Przelicz sobie ile będziesz potrzebował na bochenek 750g. Dasz sobie
radę czy mam pomóc?

> Zamiast "tą ilosć" wstaw właściwą ilość i przelicz wszystko jeszcze raz biorac tez pod uwagę ze wszystka woda odparować nie musi

Ach przepraszam, że nie potrafię spekulować tak jak ty z kogutkiem. Żeby
was zadowolić to zapewne powinienem wpisać, że do ciasta dodaje się 1
gram wody, a energia elektryczna kosztuje mniej jak 1 grosz za 1kWh

> Z kosztami stałymi liczysz ale już był czas przywyknąć do Twoich manipulacji

Teraz rozumiem skąd ci się wzięło te 17groszy jak 1kWh liczysz po 20
groszy :)
Czy dla ciebie każdy pies to Burek?

> ... albi daj jakiemuś gimnazjaiście do przeliczenia

No to przelicz to i daj wyniki.

Zenek Kapelinder

Daj z internetu kilka przepisow na chleb w ktorym bierze sie prawie tyle samo wody co maki to moze przeliczy. Jeszcze zostanie ci udowodnic ze cala odparowuje. Chwilowo lzesz jak stara indianka. Spokojnie mogles napisac ze trzeba brac dwa litry wody na kilogram maki, nikt ci nie zabroni. Jak dwa malo zeby dopasowac do twoich rojen to trzy litry wody na pol kilograma maki. Z kazdym postem tracisz wiarygodnosc, jak widze nie tylko u mnie.

Lisciasty

W dniu wtorek, 31 lipca 2018 13:38:42 UTC+2 użytkownik marios napisał:
> drogi w zakupie w zwykłym sklepie). Zresztą milion przepisów znajdziesz na
> necie - do tego on (internet) powinien służyć.

Nie chodzi mi o przepisy ale o hardware :> Jak mówiłem nie mam czasu
bawić się w samoróbki, poza tym nie mam na tyle wiedzy żeby sobie i komuś
nie zrobić kuku. Chcę kupić porządnego gotowca, a douczać się z procesu
produkcji :>

> Polecam wypędzić z gruszek, ah ten zapach po otwarciu flaszki, do dziś
> wspominam.

Na pewno i taki surowiec będzie :]

> [...]
> leci do wężownicy [pamiętać że czasem trzeba przeczyścić] umieszczonej przy
> dnie (chłodna woda) - nic się nie marnuje :),

U mnie za niska temperatura w baniaku z wodą. Ale nie o liczenie każdego
grosza tutaj się rozchodzi :]

L.

Uzytkownik

> Daj z internetu kilka przepisow na chleb w ktorym bierze sie prawie tyle samo wody co maki to moze przeliczy. Jeszcze zostanie ci udowodnic ze cala odparowuje. Chwilowo lzesz jak stara indianka. Spokojnie mogles napisac ze trzeba brac dwa litry wody na kilogram maki, nikt ci nie zabroni. Jak dwa malo zeby dopasowac do twoich rojen to trzy litry wody na pol kilograma maki. Z kazdym postem tracisz wiarygodnosc, jak widze nie tylko u mnie.

Google ci zablokowali? Nie dziwię się skoro takie głupoty wypisujesz to
cię blokują. Poza tym z debilami dyskutować to strata czasu. Każdy kto
przeczyta te wypowiedzi szybko zweryfikuje, że jesteś kłamcą i manipulantem.

Zenek Kapelinder

Tak masz racje. Na kilo maki bierze sie 0,8 litra wody. I ta cala woda musi byc odparowana w temperaturze dwustu stopni co trwa poltorej godziny. W tym czasie dwu kilowatowa grzalka zuzyje pradu za 1,50. Ze ta cala maszyneria mi jeszcze nie wyjebala w kosmos bo para przy dwustu stopniach ma dwadziescia atmosfer. Co bede klamce i na dodatek wariata wkurwial.

Uzytkownik

> Tak masz racje. Na kilo maki bierze sie 0,8 litra wody. I ta cala woda musi byc odparowana w temperaturze dwustu stopni co trwa poltorej godziny. W tym czasie dwu kilowatowa grzalka zuzyje pradu za 1,50. Ze ta cala maszyneria mi jeszcze nie wyjebala w kosmos bo para przy dwustu stopniach ma dwadziescia atmosfer. Co bede klamce i na dodatek wariata wkurwial.

ROTFL "bo para przy dwustu stopniach ma dwadziescia atmosfer", a przy
stu stopniach  ma dziesięć atmosfer?

Zapewne chleb pieczesz w temperaturze 10'C, bo to jest 1 atmosfera i
tylko taka temperatura nie rozerwie maszynki do chleba? :D

Jesteś głupszy niż ustawa przewiduje

Szkoda w ogóle ciągnąc dyskusję z takim kretynem jak ty.

Uzytkownik

W dniu 2018-07-31 o 09:12, Kris pisze:

> [...]
> Uwierz mi ze nie tylko Ty masz odpowiednie urządzenia które mierza zuzycie energi

Tyle, że na obiektywne dane z twojej strony nie ma co liczyć.

Uzytkownik

> [...]
> Uwierz mi ze nie tylko Ty masz odpowiednie urządzenia które mierza zuzycie energi

Udowodniłem, że kłamiesz.

Podałem konkretne wzory oraz wartości ciepła właściwego oraz ciepła
parowania, które pochłaniają energię. Nie da się upiec chleba bez
spełnienia podstawowych praw fizyki. Woda podgrzewając się lub parując
pochłania energię. Choć byś się zesrał to nie jesteś w stanie tego uniknąć.

Zakładając nawet, że do ciasta dla bochenka chleba o masie 1 kg zużywa
się 400ml wody, choć wszędzie podają w przepisach, że używa się
750-800ml to i tak nawet przy tych 400ml zużyje się więcej energii niż
za 17 groszy jak to podawałeś.

Po prostu bezmyślnie przepisujesz z netu błędne wypowiedzi (bo ktoś
sobie tak wyliczył) i udajesz wszystkowiedzącego fachowca w tej materii.
Jednocześnie w chamski i bezczelny sposób posługując się demagogią
przeinaczasz moje wypowiedzi.

Pete

W dniu 2018-07-31 o 16:42, Kris pisze:

> A czyja?

Niczyja.
No, może zasługa PIS, że tego ni popsuł (jeszcze)

> Co znaczy "po pulpecie"

pisowski głos w domu suwerena czyli red. Halicka

> No właśnie Ech...

Ech...

--
Pete

Pete

W dniu 2018-07-31 o 19:07, nadir pisze:
Przypomnisz mi, kiedy premierem był tow. Kaczyński?

--
Pete

Kris

W dniu środa, 1 sierpnia 2018 08:58:36 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> Udowodniłem, że kłamiesz.

Ok tej wersji sie trzymaj
Kilka pytań mam do Ciebie jeszcze bo widze ze masz ogromne doświadczenie w pieczeniu chleba i zapewne wypiek niejednego bochenka nadzorowałeś:
Daj przepies na 1 kg chleb gdzie potrzeba 800ml wody
Daj przepis na chleb ktory piecze się dwie godziny w temp 200stC
Daj linka/podaj model maszynki do chleba z grzałką o mocy 1,7kW

> [...]
> pochłania energię. Choć byś się zesrał to nie jesteś w stanie tego uniknąć.

Mało wzorów podałeś
Jeszcze jest np E=mc² np. Coniektórzy znają wzór na obwod koła
A tak z ciekaowści jeszcze dopytam:
Wg Ciebie cała woda wlana do maszynki przed pieczeniem wyparowuje podczas wypieku
Znaczy jak np w moim przepisie wleję 280g wody czy w Ty w wg Sojego przepieu wlejesz 800g wody to ona wszystka wyparuje?
Zrób w wolnej chwili doświadczenie i zważ składniki chleba przed ropoczęciiem wypieku i potem połóz na waage upieczony chleb
Lżejszy o masę wody będzie czy niekoniecznie?
Zapodaj prosze wynik

> Zakładając nawet, że do ciasta dla bochenka chleba o masie 1 kg zużywa
> się 400ml wody, choć wszędzie podają w przepisach, że używa się
> 750-800ml

Rzuc linkiem do takiego przepisu chętnie go wypróbuje.

> to i tak nawet przy tych 400ml zużyje się więcej energii niż
> za 17 groszy jak to podawałeś.

Gdzie i kiedy tak podawałem- cytat poprosze bo mogłem zapomnieć a o manipulację nie odważyłbym się Ciebie posądzać

> Po prostu bezmyślnie przepisujesz z netu błędne wypowiedzi (bo ktoś
> sobie tak wyliczył)

Zapodaj ten fragment co bezmyslnie z netu przepisałem

> i udajesz wszystkowiedzącego fachowca w tej materii.

O Sobie zapewne piszesz bo to kolejna dziedzina w której kreujesz się na fachofca

> Jednocześnie w chamski

Daj ten fragment gdzie chamski byłem. Dla ułatwienia chociaż po słowie "idiota" szukaj, zobaczysz kto to słowa w tym watku najczęściej używa

>i bezczelny sposób posługując się demagogią

Przykłąd mojej demagogicznej wypowiedzi poprosze

> przeinaczasz moje wypowiedzi.

Daj przykąłd co przeinaczyłem
Dla ułatwienie:
To nie Ty napisałeś ze do 1kg chleba trzeba 800ml wody?
To nie Ty napisałeś ze chleb piecze się 2 godziny w tem 200stC
To nie Ty próbowałes udowodnić że cała woda w procesie pieczenia wyparowuje?

Kris

W dniu środa, 1 sierpnia 2018 09:01:27 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

> Niczyja.

A drogi prąd, droga ropa, drogie masło to czyja zasługa?

> No, może zasługa PIS, że tego ni popsuł (jeszcze)

> pisowski głos w domu suwerena czyli red. Halicka

Nie znam osoby w wolnej chwii doczytam co to za jedna
O nadwyżce wyczytałem tutaj
https://www.google.pl/search?q=nadwy%C5%BCka+budzetowa&source=lnt&tbs=qdr:w&sa=X&ved=0ahUKEwi0scjQrcvcAhXHDOwKHQ7RDKQQpwUIIA&biw=844&bih=397&dpr=2.25 to Hallicka pisała?

> Ech...
Ile czasu dzienniedziennie tracisz na ogladanie TVPis?
Nie szkoda tego czasu?

Ps
KF się Tobie psuje bo swego czasu radośnie obwieścileś że tam jestem a zdaża sę Tobie na moje wypowiedzi zareagować

WS

On Tuesday, July 31, 2018 at 11:02:01 AM UTC+2, Uzytkownik wrote:

Chyba cleba nigdy nie piekles/nie widziales ;)

> Aby upiec bochenek 1kg potrzebujemy ok. 0,8 litra wody/mleka.

Troche przesadzone...

> Wodę podgrzewamy od 10'C
ciasto powinno wyrastac w temp pokojowej, raczej blizej 25...

> Aby odparować tą ilość wody musimy dostarczyć: 0,8kg * 2257kJ/kg = 1805,6kJ

Ale nie pieczemy suchara, ani bulki na bulke tarta tylko swiezy chlebek

wg http://zdrowezywienie.edu.pl/woda.htm
ma miec 40-42% wody po upieczeniu

> Ale to jeszcze nie wszystko. Aby chleb się upiekł to musimy podgrzać
> parę do prawie 200'C

moze troche pary, ktora z czesci wody dostaje sie do pieca sie podgrzeje, ale generalnie upieczony chleb wyciagany z pieca ma wewnatrz ponizej 100 stopni (98-99 ?) Woda nie pozwala mu nagrzac sie bardziej... Im wiekszy, tym dluzej sie piecze, maly nagrzewa sie szybciej i szybciej jest upieczony.

WS

Pete

W dniu 2018-08-01 o 09:47, Kris pisze:

> A drogi prąd,

polityków

droga ropa, drogie masło to czyja zasługa?

rozmawiamy o podwyżkach cen prądu a nie masła, nieprawdaż?

> Nie znam osoby w wolnej chwii doczytam co to za jedna
> [...]

A widzisz różnicę pomiędzy 'nadwyżką w budżecie' (twoja wersja) a
'nadwyżką budżetową' (wersja z businessinsider.pl)? Sugeruję sprawdzić.

> Ile czasu dzienniedziennie tracisz na ogladanie TVPis?
> Nie szkoda tego czasu?

Nie muszę oglądać, żeby wiedzieć co tam się wyprawia.

> Ps
> KF się Tobie psuje bo swego czasu radośnie obwieścileś że tam jestem a zdaża sę Tobie na moje wypowiedzi zareagować

Kf-a można ustawić na konkretny wątek :P

--
Pete

WS

W dniu wtorek, 31 lipca 2018 23:30:48 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> Ze ta cala maszyneria mi jeszcze nie wyjebala w kosmos bo para przy dwustu stopniach ma dwadziescia atmosfer.

;) 20 atm,ale tylko w punkcie rownowagi ciecz/gaz

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wykres_fazowy#/media/File:Diagram_fazowy_wody.svg

w piekarniku jest "odrobina" pary wodnej (i jest nagrzana bardziej niz chleb)

moze i ma te 200stopni, ale 1 mol wody to 18 gram

objetosc V=nRT/p

R (stała gazowa) = 8,31
p (ciśnienie) = 1013,25 hPa = 101325 Pa
n (liczba moli) = 1
T (temperatura) = 473,15 K (200 C)

czyli te 18g wody w piekarniku nagrzane do 200 st. C ma objetosc 38.8 dm3, jesli piekarnik mniejszy to ucieknie (zostanie pewnie kilka gramow...)

Jak cos odparowuje z chleba, to trudno powiedziec jaka jest temp... tzn. czy ucieknie to odparowane zimniejsze, czy wypcha calkowicie nagrzana pare... zalezy od konstr. piekarnika itp...

It is loading more messages.