Która technologia będzie lepsza ?? (Java vs. .NET)

Łukasz Nowicki

Witam,

mam do zrobienia aplikację w jakimś stopniu podobną do MS Visio i tak
do końca nie jestem przekonany, która z ww technologii będzie się
lepiej do tego nadawała (zwłaszcza, że nie jestem ekspertem w żadnej z
nich). Czy możecie mi poradzić, będę bardzo wdzięczny za wszelakie
podpowiedzi i sugestie.
Oczywiście nie mam zamiaru w tym wątku wywoływać burzy czy Java jest
lepsza od .NET i na odwrót. Chodzi mi bardziej o to co będzie w moim
przypadku lepsze. Wiem, ze za dużo szczegółów nie napisałem, ale i tak
mam nadzieję, że jakoś mi pomożecie :)

Łukasz Nowicki

Patryk Włos

1. .NET jest lepiej zintegrowany z Windows.

2. .NET jest lepszy pod względem interfejsu użytkownika (można stworzyć
lepszy, bardziej funkcjonalny, bardziej ergonomiczny itp. mniejszą
ilością pracy).

3. Java jest przenośna. .NET także, ale Java natywnie i ogólnie
bardziej-lepiej.

4. W Javie można stworzyć już właściwie dowolny typ aplikacji, na
dowolną platformę. Jeśli wyjdzie Ci, że np. masz zrobić jakiś plugin do
Smartphona, czy generalnie cokolwiek, to w Javie to zrobisz, a w .NET
niekoniecznie.

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com

Ris

On 2 Lut, 16:30, Patryk Włos <patryk.w...@invalid.peel> wrote:

> 1. .NET jest lepiej zintegrowany z Windows.
>
> 2. .NET jest lepszy pod względem interfejsu użytkownika (można stworzyć
> lepszy, bardziej funkcjonalny, bardziej ergonomiczny itp. mniejszą
> ilością pracy).
Załamując wzorzec mvc na rzecz pizza kod pod każdym buttonem. Co
nazywasz ergonomicznym, funkcjonalnym, lepszym interfejsem te
standardowe kilka kontrolek .Net?

> [...]
> dowolną platformę. Jeśli wyjdzie Ci, że np. masz zrobić jakiś plugin do
> Smartphona, czy generalnie cokolwiek, to w Javie to zrobisz, a w .NET

Akurat w .net compact framework pisze się tak samo prosto/
skomplikowanie jak pod windows.

--
Robert Sajdok (Ris)

Patryk Włos

> Załamując wzorzec mvc na rzecz pizza kod pod każdym buttonem. Co
> nazywasz ergonomicznym, funkcjonalnym, lepszym interfejsem te
> standardowe kilka kontrolek .Net?

Aplikacja w .NET wygląda ogólnie bardziej natywnie - jak aplikacja pod
dzisiejszy Windows, a nie pod Win 3.1x, czy Solarisa <9. Kontrolki nie
zachowują się sztywno, lepiej współpracują z GDI itd.

Co do metodyki i MVC - przecież _nie_musisz_ robić pizza code. Natomiast
w .NET _masz_wybór_.

> Akurat w .net compact framework pisze się tak samo prosto/
> skomplikowanie jak pod windows.

No dobra, smartphony to był przykład. Ale w Javie można tworzyć
aplikacje dosłownie dowolnego typu - te wszystkie portlety, servlety,
midlety, web starty itd. Compact Framework jest dostępny na kilka
platform i nadaje się do dość ograniczonej liczby zastosowań.

Ris

On 2 Lut, 23:00, Patryk Włos <patryk.w...@invalid.peel> wrote:

> [...]
> zachowują się sztywno, lepiej współpracują z GDI itd.
>
> Co do metodyki i MVC - przecież _nie_musisz_ robić pizza code. Natomiast

Tak, jednak standardowe podejście do używania kontrolek wymusza taki
bajzel.

--
Robert Sajdok (Ris)

Maciej Piechotka

Ris <r...@onet.pl> writes:

> Załamując wzorzec mvc na rzecz pizza kod pod każdym buttonem. Co
> nazywasz ergonomicznym, funkcjonalnym, lepszym interfejsem te
> standardowe kilka kontrolek .Net?

Mówisz(cie?) o Visual Studio. Pod Javą możesz to sobie zafundować na własną
rękę ;)

> Akurat w .net compact framework pisze się tak samo prosto/
> skomplikowanie jak pod windows.

A na czym to działa (oprócz Windowsa jakmutam - Moblie Edition?)?

I've probably left my head... somewhere. Please wait untill I find it.
Homepage (pl_PL): http://uzytkownik.jogger.pl/
(GNU/)Linux User: #425935 (see http://counter.li.org/)

Rafal(sxat)

> [...]
> ilością pracy).
>
> 3. Java jest przenośna. .NET także, ale Java natywnie i ogólnie

i dodac jeszcze ze: java jest bardziej stabilna, chyba szybciej sie
uruchamia, mniej zasobozerna ...

Rf

--
www.sxar.pl

wloochacz

Rafal(sxat) pisze:
Bujda - które IDE najszybciej się uruchamia? ;-) (prawda że przewrotny
test platformy? :D) VS.NET 2008 - osobiście używam jak notatnika do
XMLa. Nie wiem jak, ale zrobili to dobrze. Podobnie narzędzia do nowego
MS SQL'a - naprawdę nie można mieć uwag co do szybkości, itd.
Prawdą jest, że uruchamia to na raczej mocniejszym niż słabszym sprzęcie.

--
wloochacz

Mariusz Kruk

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Łukasz Nowicki"

>do końca nie jestem przekonany, która z ww technologii będzie się
>lepiej do tego nadawała

Myślę, że najpierw musisz się zastanowić czy bardziej nadaje się do
Twojego projektu technologia myszka, czy może technologia klawiatura.
I na pewno będziesz musiał użyć technologii komputer prawdopodobnie
z technologią monitor LCD.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Wilczy apetyt miewają też ofiary losu.(Woj-
.\.Kr...@epsilon.eu.org.\.\. tek Moszko)

Jacek Czerwinski

wloochacz pisze:

> [...]
Na pewno bardzo mało zależna od Windowsa, czytaj że jak Win się
'przeziębi' stosunkowo małe są szkody. Łatwiej to zbackupować, odtworzyć
itd. W sumie Javy można nie mieć na kompie, w pełni 'demokratycznie'.
Zobacz jaka jest kara za niemanie .NET-a (ja jestem uszczęsliwiony chyba
3-ma wersjami z langue packami, serivecapckami po 80MB itd)

> [...]
> MS SQL'a - naprawdę nie można mieć uwag co do szybkości, itd.
> Prawdą jest, że uruchamia to na raczej mocniejszym niż słabszym sprzęcie.
Między innymi to plus silniejszej integracji ;)

Rafal(sxat)

> Między innymi to plus silniejszej integracji ;)

znajdz komputer bez javy :), bo bez wsparcia .NET mam takie 2

Rf

Tomasz Kaczanowski

Rafal(sxat) pisze:

Żaden problem - a w zasadzie nie tyle komputer co system :)

--
Kaczus/Pegasos User
http://kaczus.republika.pl

Rafal(sxat)

> Żaden problem - a w zasadzie nie tyle komputer co system :)

racja, ale siedze na helpdesku :) a dla wiekszosci osob komputer to komputer
a system to office ;D

Rf

--
www.sxar.pl

qweer

> 2. .NET jest lepszy pod względem interfejsu użytkownika (można stworzyć
> lepszy, bardziej funkcjonalny, bardziej ergonomiczny itp. mniejszą ilością
> pracy).

Bzdura. To, ze mozesz sobie wstawiac kontrolki, to jest tylko specyfika ide.
W tych 2-ch srodowiskach jest to rozwiazane podobnie. Jezeli sobie napsizesz
kod .net w notatniku, to raczej ciezko bedzie Ci wstawic gotowe kontrolki.
Jezeli chcesz bawic sie w taki pizzz-code, to uzyj NetBeans w ktorym
budowania aplikacji okienkowej sprowadza sie do zwyklego przeciagnij->upusc,
czyli, jak w VS.