Przeglądarki internetowe - dziwne zapytania

Marek

Witam,

Wchodzę np. na wp.pl i obserwuję dziwne zapytania GET generujące się w
kółko:

http://www.wp.pl/D74DD1BF-4B98-DA4A-BEC5-0307F22F8DE3/923B57D1-65EC-D04E-B755-ADE0042C7E58/from

Nie pomaga uruchomienie przeglądarki bez dodatków poleceniem:
iexplore.exe -extoff

Wchodzę na wikipedię Firefoxem i otrzymuję ciąg:
http://pl.wikipedia.org/D74DD1BF-4B98-DA4A-BEC5-0307F22F8DE3/7912A652-1F08-FD47-9D07-8E1B1D01D528/from

Kaspersky blokuje te żądania. Wiecie co może powodować takie dziwne
zachowanie i jak namierzyć winowajcę?

Marek

artiun

W dniu 2014-12-01 o 23:27, Marek pisze:
A czytać nie umiesz. Pierwszy link mówi, że nie ma takiego artykułu. Drugi
daje 404 - nie ma takiej strony. Kto jest winny?

--
Artur
0 weeks 3 days 1 hour 59 minutes 3 seconds and 341 milliseconds.

Grzegorz Niemirowski

Marek <pr...@spamowi.com> napisał(a):
Gdzie obserwujesz te zapytania? Sniffer je pokazuje? Czy też coś Ci
podmienia linki na stronach?

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

artiun

W dniu 2014-12-02 o 00:28, Grzegorz Niemirowski pisze:

> Gdzie obserwujesz te zapytania? Sniffer je pokazuje? Czy też coś Ci
> podmienia linki na stronach?

Nie czepiam się. Co jakiś sniffer pomoże jeśli odpowiedź od serwera jest
404. (Da się jeśli odpowie.. ale to inne kalosze). 404 - to brak strony.

--
Artur
0 weeks 3 days 2 hours 49 minutes 55 seconds and 817 milliseconds.

Marek

W dniu 2014-12-02 o 00:28, Grzegorz Niemirowski pisze:

> Gdzie obserwujesz te zapytania? Sniffer je pokazuje? Czy też coś Ci
> podmienia linki na stronach?

Nie, generalnie sama przeglądarka to generuje co ok 1s. Obserwuję to w
narzędziu deweloperskim / ruch sieciowy pod IE lub pod FF w Firebugu -
też sieć.

Marek

Marek

W dniu 2014-12-01 o 23:51, artiun pisze:

> A czytać nie umiesz. Pierwszy link mówi, że nie ma takiego artykułu.
> Drugi daje 404 - nie ma takiej strony. Kto jest winny?

Z tego co widzę, to sam czytać nie umiesz - przynajmniej ze zrozumieniem.

Marek

Marek

W dniu 2014-12-02 o 13:45, Marek pisze:

> [...]

P.S.
Zwróć uwagę, że ciąg za URLem jest zawsze taki sam, obojętne na jaki
serwis WWW nie wszedłbym.

Marek

Marek

Jeszcze jedna obserwacja. Dokonałem restartu komputera i zniknęły re
dziwne requesty. Popracowałem trochę i ... wróciły. Zmienił się jednak
ciąg za URLem. Oczywiście nadal nie zależy to ani od przeglądarki ani od
domeny na jaką wchodzę.

http://wp.pl/2833EBBD-2DE2-4345-8CB2-4CC8BD4E4526/881CC7C8-37C8-9A44-BC7B-BEFA2945D9C2/from

Zmiana domeny nie zmienia ciągu j/w.

Marek

Grzegorz Niemirowski

artiun <art...@spam.wp.pl> napisał(a):
> Nie czepiam się. Co jakiś sniffer pomoże jeśli odpowiedź od serwera jest
> 404. (Da się jeśli odpowie.. ale to inne kalosze). 404 - to brak strony.

Przecież to wiadomo i nie o tym jest ten temat.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

"Jan P. Cieciński"

W dniu 2014-12-01 23:27, Marek pisze:
> [...]
> iexplore.exe -extoff
>
> Wchodzę na wikipedię Firefoxem i otrzymuję ciąg:

Witam!
Mnie pomogła zmiana przeglądarki - przy "Sleipnir" to zjawisko nie
występuje.

--
Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl

Marek

W dniu 2014-12-02 o 21:51, "Jan P. Cieciński" pisze:

> Witam!
> Mnie pomogła zmiana przeglądarki - przy "Sleipnir" to zjawisko nie
> występuje.

Czyli też obserwowałeś podobne efekty na innych?
Czy w/w przeglądarka posiada narzędzia developerskie podobne do Firebuga?

Marek

"Jan P. Cieciński"

W dniu 2014-12-03 00:07, Marek pisze:
Witam!
Gdy wystąpiło to zjawisko masowego "zarażenia" Firefoksa, testowałem też
"WhiteHat Aviator". Ma tą wadę, że nie łapie zakładek z Firefoksa.
Fireburga nie znam.

artiun

W dniu 2014-12-03 o 09:34, "Jan P. Cieciński" pisze:

> Witam!
> Gdy wystąpiło to zjawisko masowego "zarażenia" Firefoksa, testowałem też
> "WhiteHat Aviator". Ma tą wadę, że nie łapie zakładek z Firefoksa.
> Fireburga nie znam.

Firebug jest dla develperów (programistów) pokazuje ramki (div). Naproościej
pisząc, łącząc je z kodem. Taki debuger. To o czym piszesz to sam nie wiem
:) Mam parę dodatków, tego nie.

--
Artur
0 weeks 4 days 16 hours 32 minutes 5 seconds and 674 milliseconds.

Marek

> [...]

> Gdy wystąpiło to zjawisko masowego "zarażenia" Firefoksa, testowałem też
> "WhiteHat Aviator". Ma tą wadę, że nie łapie zakładek z Firefoksa.

No więc właśnie. Nie mogę sobie pozwolić na pracę z przeglądarką, która
nie posiada narzędzi developerskich. Właśnie w nich obserwuję podejrzaną
aktywność. Coś sieje zapytaniami. Strasznie to utrudnia pracę. Import
zakładek między przeglądarkami to dla mnie zupełnie nieistotna
funkcjonalność. Ze względów bezpieczeństwa i tak wszelkie operacje
bankowe itp. realizuję pod IE11 więc tylko w tej przeglądarce trzymam
zakładki (czy raczej "ulubione" a nie "zakładki").

Marek

Piotr B. [pb2004]

Bez antywirusa także występują takie zapytania?

--
Piotr Borkowski

Marek

W dniu 2014-12-04 o 11:24, Piotr B. [pb2004] pisze:

> Bez antywirusa także występują takie zapytania?

Tak i jest jeszcze gorzej bo ruch wychodzi na zewnątrz. Co 1 sekundę
dostaję 404 z serwera...

Marek

Marek

W dniu 2014-12-04 o 21:11, Marek pisze:

> Tak i jest jeszcze gorzej bo ruch wychodzi na zewnątrz. Co 1 sekundę
> dostaję 404 z serwera...

Stop! Trafiłeś w sedno. Zrobiłem jeszcze jedną rzecz. Mianowicie nie
tylko zamknąłem antywirusa (bo to nie wystarczyło) lecz zamknąłem i
otworzyłem okno przeglądarki po zamknięciu antywirusa. No i zapytania
ucichły! Uruchomiłem antywirusa... wszystko ok. Jednakże gdy rozpocząłem
nawigację (nawet odświeżenie strony) - znów powróciły. Zatem wszystko
jasne...

Dzięki za pomoc.

Marek

Grzegorz Niemirowski

> [...]
> Uruchomiłem antywirusa... wszystko ok. Jednakże gdy rozpocząłem nawigację
> (nawet odświeżenie strony) - znów powróciły. Zatem wszystko jasne...

Co to za antywirus?

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Marek

W dniu 2014-12-04 o 23:35, Grzegorz Niemirowski pisze:

> Co to za antywirus?

Kaspersky Internet Security

Marek