windows defender

Andrzej

Witam,
Pacjent to laptop Sony Vaio, system W8x64.
Był zainstalowany antywirus, wersja czasowa i się skończył.
Odinstalowałem i usiłuję uruchomić Windows Defender, ale bez skutku.
Centrum akcji pokazuje brak antywirusa, jest 'włącz WD' kliknięcie powoduje,
że coś się dzieje przez moment, ale się nie włącza, komunikat jest 'usługa
wyłączona'.
Kiedy idę do usług widzę, że usługa wyłączona, kliknięcie 'włącz' jak
poprzednio.
Usiłowałem zainstalować na nowo, ale komunikat jest 'zainstalowany'.
Czy jest jakiś sposób naprawy prócz zainstalowania W8 na nowo?
Czy wobec tego stanu rzeczy jedynym rozwiązaniem jest użycie innego
antywira?
Jaki polecilibyście? Używałem AVG i byłem zadowolony.
Pozdrawiam, Andrzej Sadowski.

michalek

Użytkownik "Andrzej" <asa...@gazeta.NO_Spam.pl> napisał w wiadomości
Jeszcze nie zawiodłem się na Avira. Nie obciąża też komputera.

Piotr Palusiński

In news:l1h3hm$l04$1...@node2.news.atman.pl,
*Andrzej* <asa...@gazeta.NO_Spam.pl> typed:
> [...]
> Usiłowałem zainstalować na nowo, ale komunikat jest 'zainstalowany'.
> Czy jest jakiś sposób naprawy prócz zainstalowania W8 na nowo?

Dokonaj odświeżania systemu

1. Na ekranie startowym (ekran z kafelkami) wpisz cmd system powinien
znaleźć "wiersz polecenia" kliknij ikonę prawym przyciskiem myszy i z
dolnego menu wybierz opcje "Uruchom jako administrator".

2. W wierszu polecenia (czarny ekran) wpisujemy polecenie
"recimg -CreateImage C:\RefreshImage" wtedy klikamy przycisk enter w celu
zatwierdzenia polecenia. Proces ten powinien zająć dłuższą chwile czasu od
20 minut nawet do kilku godzin (*1).

3. Po wykonaniu się tego polecenia w wierszu polecenia otrzymasz informacje
"Recovery image creation and registration completed successfully".

4. Następnie przejdź do panelu funkcji "charms" i tam wybrać opcje
"ustawienia", następnie "Zmień ustawienia komputera". W ustawieniach po
lewej stronie proszę wybrać opcje "ogólne" i po prawej stronie w opcji
"Odświeżanie komputera z zachowaniem istniejących plików" klikając na
przycisk "Rozpocznij".

5. Po kliknięciu na ta opcje powinien rozpocząć sie proces odświeżania
systemu.

*1 - Standardowo odświeżenie systemu usuwa aplikacje pulpitowe.
http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows-8/restore-refresh-reset-pc
Dzięki utworzeniu obrazu aplikacji recimg -CreateImage C:\RefreshImage
system zachowa zainstalowane aplikacje, również pulpitowe

> Czy wobec tego stanu rzeczy jedynym rozwiązaniem jest użycie innego
> antywira?
> Jaki polecilibyście? Używałem AVG i byłem zadowolony.

Nie jest potrzebny, ponieważ w systemie Win8 jest już zainstalowany Windows
Defender

--
Piotr Palusiński [Microsoft MVP - Windows Expert-Consumer]
http://mvp.microsoft.com/en-us/mvp/Piotr%20Palusinski-10686

Andrzej

Piotrze! Jesteś wielki (czy to już słyszałeś?)
Punkt 3) zrobiony.
Nie umiem znaleźć panelu funkcji "charms" i tam zrobić co kazałeś.
Pozdrawiam, Andrzej Sadowski.

Piotr Palusiński

In news:l1hq8k$btc$1...@node2.news.atman.pl,
*Andrzej* <asa...@gazeta.NO_Spam.pl> typed:
Rozwiń prawy pasek narzędzi (*charms*), następnie wybierz "*Ustawienia*"
oraz "*Zmień ustawienia komputera*" itd., jak masz opisane wyżej.
http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows-8/charms

Andrzej

Wszystko udało się zrobić, ale Windows Defender dalej nie chce działać.
Pozdrawiam, Andrzej Sadowski.

Piotr Palusiński

In news:l1hvn7$h7n$1...@node2.news.atman.pl,
*Andrzej* <asa...@gazeta.NO_Spam.pl> typed:
> Wszystko udało się zrobić, ale Windows Defender dalej nie chce działać.

Piszesz, że miałeś zainstalowany w systemie Win8 antywirus AVG, wiec program
Windows Defender jest z automatu wyłączony i nie można go uruchomić. Aby
korzystać z programu Windows Defender musisz odinstalować program AVG.
Zainstaluj go jeszcze raz i po instalacji dokonaj odinstalowania ale
narzędziem producenta czyli AVG http://www.avg.com/us-en/utilities

Jeśli nie pomoże, to zresetuj system do stanu początkowego
http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows-8/restore-refresh-reset-pc -
(ostatnia pozycja)

Andrzej

> [...]

> program AVG.
> Zainstaluj go jeszcze raz i po instalacji dokonaj odinstalowania ale

To nie był AVG, ale jakiś inny, dostarczony z komputerem, teraz nie pamiętam
jaki.
Odinstalowałem go standardowo.

> Jeśli nie pomoże, to zresetuj system do stanu początkowego
> http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows-8/restore-refresh-reset-pc -
> (ostatnia pozycja)

Czy to nie spowoduje utraty zainstalowanych programów?

Pozdrawiam, Andrzej Sadowski.

Piotr Palusiński

In news:l1jjar$akr$1...@node1.news.atman.pl,
*Andrzej* <asa...@gazeta.NO_Spam.pl> typed:

> To nie był AVG, ale jakiś inny, dostarczony z komputerem, teraz nie
> pamiętam jaki.

To sobie przypomnij, jeśli chcesz mieć spawnie działającego defendera ;-)

> Odinstalowałem go standardowo.

Aby poprawnie odinstalować program antywirusowy należy postępować zgodnie ze
wskazówkami udostępnionymi przez producenta oprogramowania antywirusowego.

> Czy to nie spowoduje utraty zainstalowanych programów?

Spowoduje, o czym masz napisane w podanym w/w linku

Cytat:

*Uwaga*
Zostanie wyświetlony monit z pytaniem o to, czy dane mają zostać usunięte
szybko, czy dokładnie. W przypadku wybrania szybkiego usuwania danych część
danych będzie można odzyskać przy użyciu specjalnego oprogramowania. W
przypadku wybrania dokładnego usuwania danych proces ten będzie trwał
dłużej, ale po jego zakończeniu możliwość odzyskania danych będzie znacznie
mniej prawdopodobna.

Andrzej

Dziękuję za cierpliwość.
To był McAfee®

Będę robił wg wskazówek producenta, jeśli je znajdę.
Pozdrawiam, Andrzej Sadowski.

Piotr Palusiński

In news:l1k7gb$vt6$1...@node1.news.atman.pl,
*Andrzej* <asa...@gazeta.NO_Spam.pl> typed:
> Dziękuję za cierpliwość.
> To był McAfee®
>
> Będę robił wg wskazówek producenta, jeśli je znajdę.

Tu masz:
http://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?id=TS101331

Piotr B. [pb2004]

Możliwe że WD lub składnik od którego zależy jest w jakiś sposób
uszkodzony. Sprawdź tym[1] narzędziem wg instrukcji czy raportuje jakieś
błędy.

1.
http://www.fixitpc.pl/topic/61-diagnostyka-ogólne-raporty-systemowe/?p=85063

--
Piotr Borkowski

Andrzej

Ściągnąłem MPCR ze strony producenta, uruchomiłem, skutek żaden.
Pozdrawiam, Andrzej Sadowski

Piotr Palusiński

In news:l1kd8u$68f$1...@node1.news.atman.pl,
*Andrzej* <asa...@gazeta.NO_Spam.pl> typed:
> Ściągnąłem MPCR ze strony producenta, uruchomiłem, skutek żaden.

Teraz to pewnie była musztarda po obiedzie.

Kliknij Win +R i wpisuj kolejno
*regsvr32 Nazwa pliku*
a następnie kliknij przycisk OK.

Zamiast Nazwa pliku wstawiaj ponizsze nazwy plików:
◾wuapi.dll
◾Wuaueng.dll
◾wucltui.dll
◾Wups.dll dołączaną do dodatków
◾WUWEB.dll
◾ATL.dll
◾softpub.dll
◾Wintrust.dll
◾initpki.dll
◾Mssip32.dll

Jeśli nie pomoże, to uruchom cmd jako Administartor i wpisz
sfc /scannow

Andrzej

O tyle musztarda po obiedzie, że to nie mój komputer, tylko wnuka.
Był potrzebny, więc na szybko zainstalowałem AVGFree2014. Niepokojący
komunikat zniknął.
Dalszy ciąg ewentualnej walki, kiedy dostanę komputer.
W każdym razie dziękuję za pomoc i cierpliwość.
W rodzinie uchodzę za znawcę komputerów, ale jestem amatorem samoukiem.
Jeszcze raz dziękuję wszystkim.

Andrzej

Użytkownik "Andrzej" napisał w wiadomości grup

O tyle musztarda po obiedzie, że to nie mój komputer, tylko wnuka.
Był potrzebny, więc na szybko zainstalowałem AVGFree2014. Niepokojący
komunikat zniknął.
Nie wiem, czy ma to znaczenie, AVG przeskanował komputer i znalazł dwa
uszkodzone pliki:
C:\windows\mfe45.dll i C:\windowsold\mfe45.dll

shader...@gmail.com

Kiedy robię krok 2. to mi się wyswietla:
"The recovery image cannot be written.
Error Code - 0x80042319"
Pomocy!

animka

Masz jakieś punkty przywracania systemu? To przywróć wcześniejsze pliki.

--
animka

shader...@gmail.com

Pomożesz mi z odświeżaniem systemu Windows?