W8 - jak dostosować menu kontekstowe?

Marek

Witam,

Pod W7 zrobiłem sobie wpis do rejestru, który powodował pojawienie się
opcji "Edytuj z programem X" przy plikach PNG. Chodzi o to aby 2x klik
otwierał program domyślny Y lecz dość często otwieram te pliki z
programem X. Niestety W8 nie ma nawet takich kluczy, które mógłbym
zmodyfikować więc rozwiązanie z W7 nie działa. Czy wiecie jak to zrobić?

Piotr B. (pb2004)

Jaki jest ten wpis do rejestru? U mnie na Windows 8 SOA#1 i wszystkie wpisy
są takie same jak na W7/Viście.

--
Piotr Borkowski

Marek

W dniu 2012-12-05 10:45, Piotr B. (pb2004) pisze:

> Jaki jest ten wpis do rejestru? U mnie na Windows 8 SOA#1 i wszystkie
> wpisy są takie same jak na W7/Viście.

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\SystemFileAssociations]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\SystemFileAssociations\Image]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\SystemFileAssociations\Image\shell]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\SystemFileAssociations\Image\shell\edit]
@="Edycja Photoshop"
"MuiVerb"="Edycja Programem X"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\SystemFileAssociations\Image\shell\edit\command]
@="\"C:\\Program Files\\X.exe" \"%1\""

Piotr B. (pb2004)

Widzę w czym problem. Klucz Classes jest w trzech miejscach. Główny
HKLM\Software\Classes, przesłaniający dla konkretnego użytkownika
HKCU\Software\Classes i będący ich połączeniem HKCR. Musisz ręcznie utworzyć
brakujące klucze w hkcu\software\classes. Na przykład u mnie po scaleniu
takiego pliku reg:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\SystemFileAssociations\image\shell\edit]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\SystemFileAssociations\image\shell\edit\command]
@="\"C:\\Program Files\\GIMP 2\\bin\\gimp-2.8.exe\" \"%1\""
akcja Edycja zaczęła uruchamiać GIMPA zamiast zarejestrowanego w
HKLM\Software\Classes Painta.

--
Piotr Borkowski

Marek

> [...]
> ================================================================================
>
> akcja Edycja zaczęła uruchamiać GIMPA zamiast zarejestrowanego w

Może się nie zrozumieliśmy. U mnie to działało pod W7 inaczej.
Mianowicie nie zmienił się domyślny program. Chciałbym aby plik
domyślnie był skojarzony z Viewerem ale nierzado otwieram plik innym
programem do edycji. I tak to działało. 2x klik => viewer (bez zmian), a
prawy klik => menu kontekstowe => Edycja programem X otwierała program X
i ładowała wybrany rysunek do niego.

Piotr B. (pb2004)

Nie wiem o czym piszesz. Dwuklik aktywuje domyślną akcję czyli open. Ani w
twoim ani w moim przykładzie ona nie była zmieniana. Zmieniana była akcja
edit i jak już pisałem pod W8 jej edycja daje taki sam skutek jak pod W7.

--
Piotr Borkowski

Marek

> [...]
> w twoim ani w moim przykładzie ona nie była zmieniana. Zmieniana była
> akcja edit i jak już pisałem pod W8 jej edycja daje taki sam skutek jak

A to ja Twoje słowa źle zrozumiałem. Teraz rozumiem. Poniekąd to mi
wystarczyłoby. Czy mogę zmienić/dodać jakoś etykietę z "Edytuj" na
"Edytuj programem X" ?

Czy wystarczy zrobić:

(...)SystemFileAssociations\image\shell\Edytuj programem X\(...) ?

Piotr B. (pb2004)

Tu jest to opisane:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc144101(v=vs.85).aspx

--
Piotr Borkowski

Marek

W dniu 2012-12-08 20:49, Piotr B. (pb2004) pisze:
Dziękuję :-)