Windows 10 jednak za darmo

GAD Zombie

Potwierdziły się pogłoski, które słyszałem kiedyś, że Win10 będzie za
darmo dla użytkowników od Win7 w górę. Może to nie nowość dla niektórych
tutaj, ale ja upewniłem się dopiero dziś, gdy Windows sam mnie o tym
poinformował.
Podobno Win10 będzie można przez rok pobrać za darmo. Czy ktoś wie co
będzie po tym roku? Załóżmy, że zainstaluję, ale za rok, dwa, będę
chciał przeinstalować. Czy będzie to nadal darmowe czy każą sobie już
zapłacić? No chyba, że pobraną instalkę Win10 będzie można sobie wypalić
na DVD czy coś. Ponoć ma zajmować ok. 3GB.

--
Gad Zombie
http://gad.art.pl/ http://classic-games.pl/

2late

On 01/06/15 21:10, GAD Zombie wrote:
> [...]
> chyba, że pobraną instalkę Win10 będzie można sobie wypalić na DVD czy coś.

Windows jest polaczony z kontem microsoft i tam juz sa twoje dane i twojego
windowsa (lub beda). Tak ze wyglada na to, ze wszystko bedzie w porzadku
jesli liczba licencji bedzie pasowala do tego, co maja na serwerach.

Luke

> [...]
> twojego windowsa (lub beda). Tak ze wyglada na to, ze wszystko bedzie w
> porzadku jesli liczba licencji bedzie pasowala do tego, co maja na

Na moim Win7 już teraz jest ikonka obok zegarka, iż mogę zasubskrybować
automatyczną aktualizację do Win10, gdy tylko będzie dostępny.

L.

2late

Ja akutrat nie sciagnalem sobie tej aktualizacji. Jesli sie zapiszesz
windows zacznie sobie powoli sciagac czesci nowego windowsa 10, docelowo
3GB. Codziennie robie backup wiec jakos nie spieszy mi sie kopiowac wiecej
danych.

Grzegorz Niemirowski

2late <deadlog...@wp.pl> napisał(a):
> Ja akutrat nie sciagnalem sobie tej aktualizacji. Jesli sie zapiszesz
> windows zacznie sobie powoli sciagac czesci nowego windowsa 10, docelowo
> 3GB.

Ale nie teraz, tylko jak Windows 10 zostanie ukończony.

> Codziennie robie backup wiec jakos nie spieszy mi sie kopiowac
> wiecej danych.

To backupuj tylko istotne dane, a nie pliki tymczasowe.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

2late

On 03/06/15 17:40, Grzegorz Niemirowski wrote:

> Ale nie teraz, tylko jak Windows 10 zostanie ukończony.

> To backupuj tylko istotne dane, a nie pliki tymczasowe.

Spoko, mam caly plan backupowy z wykluczeniami. Incremental itp...
Co niczego nie zmienia.

Grzegorz Niemirowski

2late <deadlog...@wp.pl> napisał(a):
> Spoko, mam caly plan backupowy z wykluczeniami. Incremental itp...
> Co niczego nie zmienia.

To na czym polega problem? Taki Windows ściągnie się w parę godzin,
maksymalnie kilka dni.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

2late

On 03/06/15 18:53, Grzegorz Niemirowski wrote:

> To na czym polega problem? Taki Windows ściągnie się w parę godzin,
> maksymalnie kilka dni.

Dokladnie.
Nie wiem czy sledzisz watek ale wlasnie zaznaczylem ze nie zapisuje sie na
windowsa. Sciagne saobie jak juz bedzie. Raczej szybciej niz pozniej zeby
miec to zglowy. Rozwazam przeinstalowanie windowsa 8.1 na nowo o ile nie
wpadna na jakis pomysl ze wystarczy jakis kod aktywacyjny zeby zainstalowac
10 ze sciagnietego ISO.

atm

On 2015-06-03 22:10, 2late wrote:

> [...]
> zeby miec to zglowy. Rozwazam przeinstalowanie windowsa 8.1 na nowo o
> ile nie wpadna na jakis pomysl ze wystarczy jakis kod aktywacyjny zeby

Ja zdecydowanie wolalbym postawic intalacje od zera. Jest jeszcze jedna
kwestia: w ktoryms z ostatnich artykulow dotyczacych cen W10 pojawila
sie wzmianka, iz bedzie on darmowy przez rok oraz jedynie dla osob
prywatnych. W7 zas nie rozroznia kto jest osoba prywatna a kto firma, w
zapytaniu ktore sie pojawilo nie widzialem info, ze to tylko dla
prywatnych osob. Ciekaw jestem czy MS nie przyczyni sie do piractwa
pozwalajac i nie informujac dostatecznie osob, ktore zainstaluja upgrade
w firmach.

Robert Winkler

> [...]
> prywatnych osob. Ciekaw jestem czy MS nie przyczyni sie do piractwa
> pozwalajac i nie informujac dostatecznie osob, ktore zainstaluja upgrade

Podaj źródło tej informacji (link do artykułu),
gdzie znalazłeś informacje że aktualizacja będzie darmowa
tylko dla osób prywatnych?

/Robert

atm

Heh, zebym to ja pamietal gdzie ta informacje przeczytalem...onet,
spidersweb, antyweb, pclab czy cokolwiek innego. Jesli ktos ma
dokladniejsze info na ten temat bede wdzieczny.

Robert Winkler

W dniu 2015-06-04 o 10:37, atm pisze:
Do 29 lipca 2016 roku z darmowej aktualizacji
będą mogli skorzystać WSZYSCY użytkownicy Windows 7 oraz 8.1
mający zainstalowany system edycji home, professional, lub ultimate.
Z darmowej aktualizacji nie będą mogli skorzystać jedynie
użytkownicy edycji enterprise.

A teraz najważniejsza sprawa, czym jest Windows Enterprise Edition.
Po pierwsze nie można te wersji kupić w sklepie jako OEM'a lub BOX'a.
Windows Enterprise nie może być też sprzedawany jako system
preinstalowany na nowym sprzęcie.
Jedynym sposobem aby stać się posiadaczem Windows Enterprise Edition
to podpisanie z Microsoftem, lub jednym z partnerów, umowy.
Mówię tu o tak zwanej licencji grupowej
(na przykład Open Value Subscription),
w ramach której firma otrzymuje obowiązujące
przez kolejne kilka lat zniżki na zakup oprogramowania.
Dostaje też prawo do zakupu produktów, które nie są dostępnych
normalnie w sprzedaży.
Jednym z nich jest Software Assurance.
Software Assurance to między innymi rozszerzona gwarancja,
obietnica Microsoftu, że w trakcie obowiązywania umowy
klient otrzyma prawo do bezpłatnej aktualizacji
oprogramowania dla którego zostało zakupione SA do najnowszej wersji.
W przypadku systemów desktopowych umowa Software Assurance
daje dodatkowo klientowi prawo do instalacji Windows Enterprise Edition
zamiast kupionego wcześniej systemu.
Czyli, żeby ktoś mógł korzystać z Windows Enterprise Edition
musiał wcześniej kupić Software Assurance
czyli prawo do "darmowych" aktualizacji.

/Robert

atm

On 2015-06-04 12:02, Robert Winkler wrote:
> [...]

To bylo to:

Darmowa jest wyłącznie aktualizacja do tego systemu i to też w dość
ograniczonej formie. Darmowa aktualizacja dostępna jest wyłącznie dla
klientów firmowych posiadających wykupioną usługę Software Assurance
oraz dla wszystkich użytkowników indywidualnych. Darmowa aktualizacja
dotyczy wyłącznie dwóch wersji Windows: są to Windows 7 oraz Windows 8.1
(użytkownicy Windows 8 mogą i będą mogli bezpłatnie zaktualizować się do
Windows 8.1). Aktualizacja będzie też możliwa z Windows 10 Technical
Preview, choć w tym przypadku będziemy poproszeni o zapewnienie licencji
z Windows 7 lub Windows 8.1.
http://www.spidersweb.pl/2015/06/windows-10-za-darmo-licencje-pytania-i-odpowiedzi.html

Osoba, ktora ma kupiony komputer na firme nie jest juz uzytkownikiem
indywidualnym, prawda?

Olek

On 04.06.2015 12:19, atm wrote:

> Osoba, ktora ma kupiony komputer na firme nie jest juz uzytkownikiem
> indywidualnym, prawda?

Jak kupuje na własny użytek, to chyba jednak jest, bo jest konsumentem.
Zgadza się?
--
Olek

Robert Winkler

W dniu 2015-06-04 o 12:19, atm pisze:
Spidersweb? Naprawdę ktoś to jeszcze czyta?
Przeczytaj raczej to:
http://www.zdnet.com/article/windows-10-upgrades-wont-be-free-for-everyone-do-you-qualify/

Nawet na stronie Microsoftu nie ma wzmiank,i że oferta aktualizacji nie
dotyczy firm.
Jest tylko informacja, że z promocji wykluczone są systemy Windows 7
Enterprise, Windows 8.1 Enterprise i Windows RT.
Ale jeśli ktoś ma Windows w wersji Enterprise musiał go zdobyć kupując
Software Assurance.
A skoro ma Software Assurance to ma prawo do aktualizacji poza tą roczną
ofertą promocyjną.

Zobacz też co napisał wczoraj na twitterze Gabriel Aul:

@dinchy87 @PiotrGoreckiJr Once you upgrade W10 w/ the free upgrade offer
you will able to clean reinstall Windows 10 on same device any time
https://twitter.com/GabeAul/status/605899873360019457

Na pewno ucieszy to wszystkich, którzy chcą mieć czysty system.

/Robert

GadZombiE

W dniu 2015-06-04 14:34, Robert Winkler pisze:
> [...]
> https://twitter.com/GabeAul/status/605899873360019457
>
> Na pewno ucieszy to wszystkich, którzy chcą mieć czysty system.

Wygląda to też na odpowiedź na moje pierwsze pytanie. Czyli przewidzieli
chyba jakiś sposób zdobycia instalki W10 na dalszy użytek, bez potrzeby
instalacji W8.1 wcześniej i skoro tak, to pewnie mogę zgrać to na płytę
i mieć dłużej niż rok. Chociaż tak wprost tego nie powiedział. A może
się mylę?

--
GadZombiE

atm

> [...]
> https://twitter.com/GabeAul/status/605899873360019457
>
> Na pewno ucieszy to wszystkich, którzy chcą mieć czysty system.

Mam nadzieje, ze tak bedzie jak piszesz :]
Poki co poza DX12 nie widze potrzeby migracji, zreszta zanim zostanie
wykorzystany na szeroka skale minie troche czasu.

jureq

Dnia Thu, 04 Jun 2015 12:19:04 +0200, atm napisał(a):

> Osoba, ktora ma kupiony komputer na firme nie jest juz uzytkownikiem
> indywidualnym, prawda?

Według terminologii Microsoftu jest użytkownikiem indywidualnym. Nie jest
nim tylko instytucja (lub osoba) korzystająca z licencji zbiorowych (typu
Volume, MAPS).

Luke

W dniu 2015-06-04 o 12:02, Robert Winkler pisze:

> będą mogli skorzystać WSZYSCY użytkownicy Windows 7

Czy Windows 7 Starter na malutkim netlaptoku się też na to łapie?

L.

artiun

W dniu 2015-06-05 o 12:32, Luke pisze:
Ostatnio się dowiedziałem, że laptop to to samo co notebook, to może
wyjaśnisz co to jest notelaptop... idąc dalej notephone, dalej ...
gównophone? (shitphone)????

--
Artur
0 weeks 0 days1 23 hours 23 minutes 21 seconds and 174 milliseconds.

Luke

W dniu 2015-06-06 o 22:05, artiun pisze:

> wyjaśnisz co to jest notelaptop... idąc dalej notephone, dalej ...
> gównophone? (shitphone)????

To nie jest notelaptop. To jest netlaptok. Netlaptok, to jest taki
netbook, który ma Win 7 Starter ;)

I ponawiam pytanie, czy tam też się da zrobić win10.

L.

artiun

W dniu 2015-06-06 o 23:00, Luke pisze:
Nie wiem. Poważnie. Mam u siebie od (już 6 miesięcy) Overmax'a (Made in
chrl) - wystarczy wgrać na nowo system (problem znany - ten model tak ma,
serwis gwarancyjny robił to za 1 zł)) Nie mam karty 4GB, i leży. Ze
starterami mam inne przejścia, nie mówię, że się nie da. Jednak na prętce to
nawet tła pulpitu nie zmienisz.
Nie ta grupa, jednak szanuję Ux'y (wszelkie odmiany linux'ów także), za
stabilność, za to, że wykładają się podczas instalacji. Ma być dobrze, to od
początku.

Teraz mam inny problem. Stary komp. Za żadne diabły nie ma dźwięku.
Wbudowana odpowiada, że wsio ok (Sound MAX, na P4S800-MX). Dołożona Creative
CA20K1 X-Fi Xtreme Fidelity Audio Procesor wywala wszystkie sterowniki (nie
ta wersja, nie ten system :) ). A robiłem go po to by stał na boku.
Kombinacje wszystkie, bez obcej, z obcą, włączanie w BIOSIE, wyłączanie. Już
nawet po PCI\VEN..\DEV...\ szukałem. Zresztą nawet sam żeby sprawdzić
edytowałem pliki .inf. Jest możliwość, że karta na płycie jest walnięta, ale
do tego SB nie mogę niczego dobrać. Jeszce sprawdzę dziś czy jak
bezpośrednio wepnę się na płytę to pójdzie, czy nie.

Do was pytanie, ile będzie kosztowało 5-6 mb skrętki, scorosowanej. tak by 2
kompy połączyć? Nie robiłem tego - wolę zapytać. Muszę to przeciągnąć przez
ścianę. Jak będę miał zarobione końcówki to jakim wiertłem to wiercić (by
przeszło).

--
Artur
0 weeks 1 day 6 hours 34 minutes 31 seconds and 455 milliseconds.

Piotr B. [pb2004]

Radosław Sokół

W dniu 03.06.2015 o 10:50, Luke pisze:
> Na moim Win7 już teraz jest ikonka obok zegarka, iż mogę zasubskrybować
> automatyczną aktualizację do Win10, gdy tylko będzie dostępny.

I to bardzo irytująca ikonka, w której nie ma opcji "przypomnij
mi za pół roku" albo "zignoruj i nie przypominaj nigdy". Zaj-
muje miejsce, a zabicie procesu lub ukrycie ikony pomaga tylko
chwilowo. Będę musiał odinstalować tę aktualizację i spróbować
ją zablokować.

| | |

Grzegorz Niemirowski

Radosław Sokół <radosla...@grush.one.pl> napisał(a):
> [...]
> muje miejsce, a zabicie procesu lub ukrycie ikony pomaga tylko
> chwilowo. Będę musiał odinstalować tę aktualizację i spróbować

Powinno pomóc usunięcie z Harmonogramu: Task
Scheduler\Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

asad10

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup

> [...]
> ją zablokować.

Powinno pomóc usunięcie z Harmonogramu: Task
Scheduler\Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers

Czy mogę poprosić jaśniej? Jeżeli pojmę, również skorzystam.
Pozdr. Andrzej

Grzegorz Niemirowski

asad10 <asad10...@gazeta.pl> napisał(a):
> Powinno pomóc usunięcie z Harmonogramu: Task
> Scheduler\Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers
> Czy mogę poprosić jaśniej? Jeżeli pojmę, również skorzystam.

Program wyświetlający ikonkę uruchamiany jest przez zaplanowane zadanie.
Trzeba więc wejść do Panelu sterowania i przejść do Harmonogramu zadań. Tam
trzeba przejść do ścieżki Bibliotek Harmonogramu zadań -> Microsoft
Windows -> Setup. Tam znajdują się zadania (mające w nazwie GWX) związane z
ikonką Windows 10.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

asad10

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup

> [...]

>trzeba przejść do ścieżki Bibliotek Harmonogramu zadań -> Microsoft
>Windows -> Setup. Tam znajdują się zadania (mające w nazwie GWX) związane z

Dziękuję, ale dostaję komunikat 'Konto z którego korzystasz nie ma
uprawnień..'
Pozdrawiam, Andrzej

Czarek

W dniu 2015-06-09 o 17:32, asad10 pisze:

> Dziękuję, ale dostaję komunikat 'Konto z którego korzystasz nie ma
> uprawnień..'
> Pozdrawiam, Andrzej

Nie prościej po prostu odinstalować poprawkę z WU, która jest za to
odpowiedzialna?

http://www.dobreprogramy.pl/Usuwamy-natretne-powiadomienia-o-aktualizacji-do-Windows-10,News,63386.html

--
Czarek

animka

W dniu 2015-06-09 17:32, asad10 pisze:
Coś niecoś w tej sprawie jest tu napisane, ale jak się tego problemu
pozbyć to chyba nawet Microsoft nie wie.
http://pclab.pl/news64218.html

--
animka

Radosław Sokół

W dniu 08.06.2015 o 01:28, Grzegorz Niemirowski pisze:
> Powinno pomóc usunięcie z Harmonogramu: Task Scheduler\Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers

Dzięki Ci wielkie -- zadziałało! :)

PS. Wyłączyłem, a nie usunąłem, może kiedyś będę chciał to
włączyć. Ale przynajmniej teraz nie uruchamia mi nie-
potrzebnego procesu zjadającego pamięć i miejsce na
pasku.