Jak cofnąć śmieci z nieudanej instalacji sterownika w W-10?

JaNus

Do urządzenia Bluetooth CSR ściągnąłem sterownik stąd:
https://driverlookup.com/device-name/csr-bluetooth-radio
- nawet za darmo. Tyle, że nie tylko nie działa, ale jeszcze powoduje
świergolenie głośnika systemowego - nieprzerwane. Muszę usunąć jakieś
śmieci (bo sterownik wcale się nie zainstalował, za to 4 razy wywalał mi
system). Nie wiem, jak w Win-10 cofa się takie zaśmiecenie?
Dodam, że nie byłem na tyle przewidujący, aby zrobić zawczasu "punkt
przywracania systemu", ale dawniej było coś takiego, jak "ostatnia
działająca konfiguracja", i teraz na nią liczę, ale nie wiem gdzie i jak
się do niej doskrobać? A może trzeba odpalić płytkę instalacyjną OS-a?
Pomóżcie!

Animka

W dniu 2016-08-06 o 01:21, JaNus pisze:
Opcja Przywróć moje pliki albo przywracanie systemu. Dysk startowy tez
by Ci się przydał. Windows tworzy ostatnio Dysk przywracania na pendrive.
> A może trzeba odpalić płytkę instalacyjną OS-a?
> Pomóżcie!
Wyciągnij tego pendriva i wsadź go ponownie do portu USB. Wyłącz i włącz
komputer.
Jeśli nie uszkodzony to Windows powinien sam zainstalować do niego
sterowniki.
Oczywiście trzeba jeszcze sparować z urządzeniami (telefon, tablet) poza
tym, na samym początku włączyć ten Bluetooth w Usługach, najlepiej na
"automatycznie".

Miałam Windows 10 i mi nic nie zepsuł, tylko tych programów
szpiegujących było co niemiara i wrocilam dla spokoju do 8.1.

--
animka

JaNus

W dniu 2016-08-06 o 01:21, JaNus pisze:
> nie byłem na tyle przewidujący, aby zrobić zawczasu "punkt
> przywracania systemu"

No i to był błąd. Bo efektem tej nieudanej instalacji spieprzonego
sterownika była konieczność przywracania systemu, a ja, jak ten głąb,
myślałem, iż będzie to jakaś "zapiska" automatyczna, sprzed próby
załadowania *każdego* nowego, ważnego elementu systemu, w tym wypadku:
sterownika. A tu kicha, bo po przejściu z 7 na Win-10 niczego takiego
nie zrobiłem. W efekcie przywrócenie nastąpiło do 7-ki. Zaś pytanie
brzmi: czy gdy odpalę teraz zapisany krążek instalacyjny z 10, to bez
większych trudności odzyskam *prawo* do tego "uwspółcześnienia"? Wszak
już je miałem, tyle że mi ten sterownik Bluetooth CSR namieszał...

Piotr B. [pb2004]

Jeśli system się prawidłowo aktywował to nie musisz robić upgrade.
Wystarczy nawet na pustym hdd/ssd przeprowadzić normalną instalację bez
podawania jakiegokolwiek klucza. A na przyszłość jeśli nie ma punktów
przywracania[1] to w Ustawienia->Aktualizacja i
zabezpieczenia->Odzyskiwanie jest sekcja Resetuj ustawienia komputera do
stanu początkowego.

1. Prawdopodobna sytuacja bo z jakiegoś powodu Ochrona systemu jest przy
upgradzie ze starszego systemu wyłączana i trzeba ją włączyć dla
odpowiednie partycji samemu.

--
Piotr Borkowski

JaNus

W dniu 2016-08-06 o 12:40, Piotr B. [pb2004] pisze:
> w Ustawienia->Aktualizacja i zabezpieczenia->Odzyskiwanie jest
> sekcja Resetuj ustawienia komputera do stanu początkowego.

Ale z wyświetlanego komunikatu wynikało (nie pamiętam szczegółów), że
wtedy orka jest nieco głębsza, i tracone będą różne elementy. Czy to
ustawień, czy to wręcz niektóre zainstalowanych (w międzyczasie)
programów. Że będzie przywrócony stan dość zamierzchły, zdaje się nawet
było tam sformułowanie, sugerujące stan "fabryczny", czy coś takiego.
Wymiękłem! Przestraszony taką perspektywą.

Animka

W dniu 2016-08-06 o 20:02, JaNus pisze:
Jak zainstalujesz system na ten sam to dawniejsze foldery i pliki
powinny pozostać w folderze Windows Old (w Win 10 może trochę inaczej
sie nazywac ten folder-już nie pamietam, ale pliki Ci zostają).
Przyglądaj się dokładnie komunikatom przy instalowaniu, żeby
zainstalować z pozostawieniem plików.
Przenisisz je sobie jak chcesz, a jak nie przeniesiesz to i tak będa
działały. Jak nie ma nic na pasku zadań to sobie dodaj to co było
przedtem. Ja najważniejsze pliki trzymam na drugiej partycji i te pliki
mam zawsze nienaruszone. Na dysku C moze coś trzeba by doinstalować. Już
nie pamiętam co). Zapisz sobie najpierw na innym dysku profile do poczty
i przegladarki, żeby potem od nowa nie instalować, czy nie zakładać kont.

--
animka

Saiko Kila

Proces JaNus <bez@adresu> zwrócił błąd:
Ten "reset" to prawie jak instalacja na czysto, zostaną tylko konta
użytkowników, niektóre ustawienia, dokumenty i takie tam (zależnie od
wybranej wersji resetu, bo możesz też wyczyścić wszystko). Programy
diabli wezmą, i rejestr będzie dość mocno odchudzony. Jeśli robiłeś
upgrade w ten sposób (że wszystko musisz instalować od nowa) to mały
problem, bo zainstalujesz sobie jeszcze raz. Jeśli robiłeś w ten sposób,
że programy zostają, często instalowane przez lata, to duży problem
(jeden z paru powodów, dla którego wciąż jestem na Viście :))

Jeśli chodzi o "uwspółcześnienie", to jeśli masz przez to na myśli
upgrade do Win10, to jak już raz kiedyś próbowałeś, nawet nieudanie, to
masz prawo. Ostatecznie MS zapisał sobie sygnaturki Twojego sprzętu nie
tylko po to żeby się dzielić tym z NSA i CIA, ale właśnie też po to żeby
wiedzieć że masz "prawo nabyte".

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.

Piotr B. [pb2004]

W twojej sytuacji bez punktów przywracania i tak to było najlepsze
wyjście.

System w tym procesie zostaje zresetowany, w zależności od
twojego wyboru z pozostawieniem plików użytkowników lub z usunięciem
wszystkiego na partycji systemowej, do stanu czystego zaktualizowanego
systemu. Programy co oczywiste trzeba zainstalować ponownie.

--
Piotr Borkowski

JaNus

W dniu 2016-08-08 o 12:20, Piotr B. [pb2004] pisze:
> W twojej sytuacji bez punktów przywracania i tak to było najlepsze
> wyjście.

No dobrze, ale co z *ręcznym* utworzeniem w 10-ce punktu przywracania.
Pytałem już o to, bo nie mogę znaleźć tej funkcji.

> [...]
> wszystkiego na partycji systemowej, do stanu czystego
> zaktualizowanego systemu. Programy co oczywiste trzeba zainstalować

Aby znów nie znaleźć się w takiej sytuacji, to stwierdziłem, że warto co
i rusz tworzyć punkty przywracania. Przyznam, że jestem niemile
zaskoczony tym, że system 10 nie tworzy czegoś, co już we wcześniejszych
wersjach było: "ostatnia działająca konfiguracja". Jak to może być, że
zainstalowanie jakiegoś felernego sterownika czyni system tak
niestabilnym, że nie da się go uruchomić (co właśnie mnie spotkało), i
że "najnowszy MS-produkt" jest aż tak na to nieodporny??

Piotr B. [pb2004]

JaNus <bez@adresu> wrote:

> No dobrze, ale co z *ręcznym* utworzeniem w 10-ce punktu przywracania.
> Pytałem już o to, bo nie mogę znaleźć tej funkcji.

Przecież to jest niezmienione od czasu Visty. Na przykład w menu
start wpisać wyraz 'punkt' i powinno się wyświetlić 'Utwórz punkt
przywracania'.

> [...]
> zaskoczony tym, że system 10 nie tworzy czegoś, co już we wcześniejszych
> wersjach było: "ostatnia działająca konfiguracja".

Przecież ten ficzer by Ci nie pomógł w tej sytuacji. On był tylko
przydatny gdy system po zmianach sprzętowych nie mógł wystartować. Twój
system startował.

> Jak to może być, że zainstalowanie jakiegoś felernego sterownika czyni
> system tak niestabilnym, że nie da się go uruchomić (co właśnie mnie
> spotkało), i że "najnowszy MS-produkt" jest aż tak na to nieodporny??

Żaden system nie jest odporny na instalację felernych sterowników. Vista
i nowsze dawały możliwość skorzystania z Przywracania systemu. W W10
niestety z jakiegoś względu ta funkcja przy upgrade jest wyłączana.

--
Piotr Borkowski

cana

Saiko Kila <fnvx...@benatr.cy> Wrote in message:
Nawet jak instalacja zdechła widowiskowo BSODem w nieznanym bliżej
momencie, ale przed pierwszym startem 10tki?
I po restarcie była znów nieupośledzona 7ka?
--
^ Lenistwo jest drogą do świętości ^
||^^^ a bluźnierstwo do raju ^^^||