Setkání Černý kříž 14. - 17. května 2015

Unknown

to Unknown

Ahoj všichni,

tak penzion v Černém Kříži jsme obsadili a vzhledem k omezené kapacitě se tam více lidí nevejde. Na přelomu března a dubna si to ještě jednou potvrdíme a pouze v případě, že by se někdo nemohl zúčastnit našlo by se ještě místo. Takže pokud by  ještě někdo další chtěl přijet bylo by fajn se ozvat buď tady nebo na můj mail
No a teď bude nutné ještě vybrat témata a to je parketa pro Toma. Protože žádná témata již nebudeme opakovat, tak si asi opět zahlasujeme o dalších. Myslím, že  by bylo dobré stanovit největší možnou velikost fotky.  A co se týká vlastních témat Editu napadlo jedno nové a to "cesty" (cesty, pěšiny, silničky ap.). Tak se necháme překvapit.

Ahoj Viktor

Unknown

to Unknown
Ahoj Viktore a Edito,

hlasuji pro zařazení tématu "cesty" do výběru, líbí se mě. Na sraz dorazíme a už se moc těšíme.

Ahoj, Zdeněk

Unknown

to Unknown
Musím souhlasit se Zdendou,Editka má dobrý nápad a i mě se zamlouvá-možná i álej,stromořadí by nebylo od věci :-) hezký lednový den všem

Unknown

to Unknown
No, já bych řekl, že dávat stromořadí a alej (bývá okolo cesty) je trochu navíc... abychom nedopadli jako vloni, kdy jsme měli hodně podobná témata "ranní a večerní světlo" a "západ a východ slunce".

Ale můžu to udělat tak, že letos zařadím téma cesty, a v případě, že ho využijeme, tak místo něj příště zařadím ta specifičtější stromořadí.

Unknown

to Unknown
Souhlas Tome

Unknown

to Unknown
Ještě jedna věc... kdo souhlasíte s nápadem věnovat třeba jeden večer několika kratším fotografickým workshopům, seminářům a ukázkám, dejte vědět sem do skupiny.
Konkrétně se vyjádřete v tomto duchu:

a) Mám zájem / nechci večer s workshopy
b) Pokud ano, o co mám zájem
c) Pokud ano, co mohu nabídnout a předvést (nepovinné).

Hlasovat o tom nebudeme, ale pokud se objeví nějaká společná témata, domluvíme co a kdo.

Unknown

to Unknown
Workshop za mne:

a) ano
b) - tonemapping a pokročilé HDR,
    - použití vrstev ve zpracování fotografií
    - použití funkcí dodge a burn
c) - vytváření panoramat z více fotografií s použitím Hugin
   - organizace fotek v PC a s použitím Zoneru
   - základní editace v Zoneru - červené oči, srovnání horizontu, ořez
   - pokročilejší operace v Zoneru - srovnání padajících hran, klonování, žehlení, vyrovnání histogramu, kontrastu, vyvážení barev, nesouvislé a neobdélníkové výběry, selektivní operace ve výběrech...

Unknown

to Unknown
Zprovoznil jsem hlasování pro letošní setkání na stránkách http://panoramio.4fan.cz/.
Kontrolní slovo pro hlasování je SUMAVA.

Hlasujte do konce února!
A nechte hlasovat i své rodinné příslušníky a přátele, kteří s vámi na setkání pojedou!

Tom

Unknown

to Unknown
Ahoj, ja za sebe zájem o workshop nemám.

Markéta

Unknown

to Unknown
no pokud můžu já za sebe tak je spousta věcí kde bych ráda věděla jak na to,něco jsem vyčetla z knih,z netu,ale není nad to si to osahat i s odborným výkladem :-)

Unknown

to Unknown
Ahoj Tome, mám dotaz a vím, že nejsem sám, koho to zajímá... jak dopadlo hlasování o tématech soutěže???

Unknown

to Unknown
Včera mi Zbynda dodal své hlasy mailem (nemohl se dostat na web s hlasováním ze zahraničí).
Když  vše dobře půjde, dnes to uzavřu a výsledky zašlu všem účastníkům.

Unknown

to Unknown
Zdravím všechny,

hlasování o tématu fotosoutěže je ukončeno.
Omlouvám se za zpoždění, i když jsem to nebyl jen já, kdo zdržoval. ;-)
Kompletní výsledky najdete zde:

http://panoramio.4fan.cz/pages/vysledky-2015.php

Budeme soutěžit tedy v těchto tématech:

1) Pěšiny a cesty
Zadání:
Veď mě dál, cesto má...
Silnice, chodník, stezka, pěšina jako hlavní motiv fotografie

2) Barvy podzimu
Zadání:
Co je typické pro podzim... Podzim přináší jak teplé a jásavé barvy, tak pošmourné dny, kdy by ani fotografa ven nevyhnal.
Přesto se někdy do mlhavého počasí vyplatí vyjít a vzít s sebou fotoaparát.

3) Květiny
Zadání:
Kvetoucí květiny... Může to být detail, nebo celá plocha plná záhonů levandule či tulipánů.
O květech náš profesor biologie říkal, že jsou to rozmnožovací orgány květin.

Pravidla pro nominaci fotek do soutěže ponechávám stejná, jako v minulém ročníku:

  • Účastnit soutěže se může každý účastník srazu (opět vyzývám "doprovody" k zapojení do soutěže)
    vlastními fotkami v papírové podobě (doporučuji tisk na rozměr A4 v kvalitním fotolabu, ale rozměr ani způsob tisku není podmínkou)
  • Soutěž je anonymní (v rámci možností)
  • Každá přihlášená fotografie může soutěžit právě v jednom tématu (pozor na off-topic dílka, tedy fotky "mimo mísu", čtěte pozorně popis soutěžních témat)
  • Do soutěže může jeden účastník přihlásit nejvýše pět fotografií
  • Do jedné kategorie může jeden účastník přihlásit nejvýše tři fotografie

Tom

P.S. pro Zbyndu: nemám mail na Libušku, tak tě prosím o tlumočení. ;-)

Unknown

to Unknown

Ahoj kamarádi Panoramáci,

čas běží a naše setkání v Černém kříži se blíží. Venku to na Velikonoce nevypadá, tady sněží, že není vidět na krok, ale brzy se má oteplit a příští víkend má být 20 na nulou. Minulý týden jsem mluvil s paní Kollarovou, majitelkou penzionu a vše, co jsme si napsali před časem platí. Příští týden pojedeme na chalupu a do Černého kříže ještě zajedeme, abych si ještě upřesnil, kde kdo bude spát a taky možnosti večeří, případně něčeho na oheň ap.

Jsem domluvený, že jí dám Vaše mailové adresy a ona se s Vámi sama spojí, pošle Vám údaje k zaplacení zálohy až bude zaplacena záloha pošle vouchery a povolení k vjezdu na silnici, která je jen pro cyklisty a místní.

Takže bych Vás poprosil o souhlas s tím, že jí předám Vaše mailové adresy. Hlavně zda to jsou ty samé na které píšu teď. Tak mi dejte do konce týdne vědět. Telefonem (602433928) nebo na můj mail.

Zamysleli jsme se s Editou nad výlety a v příloze najdete více možností. Pokud bude pěkné počasí tak předpokládám jeden výlet pěšky a doufám, že nám vyjde celodenní výlet na Třístoličník a druhý výlet auty s pár menšími procházkami.  Přikládám ještě pár výletů, protože si každý může užít výlet individuální například do německého Pasova nebo na Medvědí stezku.

Dnes jsem taky nahrál fotky na Google+ a to z Třístoličníku a Knížecího stolce, tak si prohlédněte co Vás čeká....

Lada psala, že by ráda do Českého Krumlova. Z Černého kříže je to docela daleko, ale já bych doporučil navštívit Č.Krumlov cestou do penzionu ve čtvrtek nebo v neděli až se rozjedeme.  Každopádně při cestě od Č.Budějovic je možné volit cestu přes Český Krumlov nebo Prachatice a obě města stojí za návštěvu.

Už také známe soutěžní témata, jen bych se přimlouval zachovat to, co jsme si domluvili minule a to je "vložné" 20 Kč za každou soutěžní fotku.

Každopádně se ještě ozvu a budu informovat o všem co se děje.

Tak se mějte všichni fajn a těšíme se

Edita a Viktor

Unknown

to Unknown
Ahoj Panoramáci,

v neděli jsme s Editou zašli do Černého Kříže a tak Vám chci jen napsat jak to bude dál. Předal jsem mailové adresy a oni tak týden předem pošlou instrukce k tomu, jak se k penzionu dostat autem a nějaké potvrzení pro případnou kontrolu. Každopádně jsou dvě příjezdová místa, jedno od Stožce a druhé od Nové Pece. Vždy přijedete k značce - zákaz vjezdu, tak žádný strach, jinudy se tam dostat nedá.  Ptali se nás zda někdo nedrží dietu, to kvůli nabídce večeří. Ty se dozvím týden předem a ještě se domluvíme. V minulém povídání jsem poslal nabídku výletů. Tak jeden není možný a to na Stožeckou kapli a skálu, celý prostor je do 30.6. uzavřen kvůli klidu pro tetřeva, rysy a sokola.  Ozvu se ještě tak týden předem a předám poslední informace. Zálohu asi chtít předem nebudou, ale to Vám napíšou sami.

Tak se mějte fajn Viktor a Edita

Unknown

to Unknown
Ahoj, chtěl bych se zeptat, zda jste všichni obdrželi instrukce od majitelů penzionu v Černém Kříži? Ozval se mi zatím jen Jarda Klečka. Tak mi dejte vědět.

Dík Viktor

Unknown

to Unknown
zdravím Viktore,
zprávu jsem obdržela :O)
                                       Lada

Unknown

to Unknown
Ahoj, ano a mame zaplacenou zalohu. MaZ.

Unknown

to Unknown
Ano Viktore, máme zaplaceno.

Tom

Unknown

to Unknown
Ahoj Viktore.

Vše OK, obdrželi   Pozdravujeme  z OV    Zdeněk a Inka

Unknown

to Unknown
Vážení a milí přátele Panorámia,

v neděli jsem si udělala delší procházku přes Kanadský les a zavítala i do restaurace na Kanadě, kde mívají pravidelné fotografické výstavy místních fotografů a tak jsem dala řeč a nebyl by problém zde vystavit i naše fotografie, tak jak se navrhovalo na našem posledním srazu na Šumavě.
Ještě si musím upřesnit kolik paspart je přesně k dispozici. Další co jsem se chtěla zeptat jestli souhlasíte s tím, že by byly Vaše fotečky vystavené. A ještě jedna věc jestli souhlasíte s tím,že by to byly právě fotečky z naší poslední soutěže na Šumavě.
Ještě mám v úmyslu městské museum v Třinci,ale to je přes prázdniny v rekonstrukci. Jednání o možné expozici foteček mám teprve před sebou,tak pak dám vědět jak jsem dopadla.
Prozatím bych ráda znala Vaše názory a zda souhlasíte.
Budu se těšit na Vaše ohlasy a konstruktivní připomínky,
      hezký letní den Vám všem přeje
                                                            Lada

Unknown

to Unknown
Ahoj Lado, já jsem předběžně pro. Pokud bude pro více lidiček tak by bylo dobré poslat nějaké konkrétnější údaje. Jen si myslím, že fotky si měl každý vybrat dle svého uvážení a jen je potřeba určit velikost (A4 nebo A3?) a počet (cca 3 nebo více?).

Přeji taky hezký letní den, zatím jich moc nebylo.

Viktor

Unknown

to Unknown
...a vracím se k letošní soutěži. Provedl jsem ještě jednu kontrolu hlasování a vyhodnotil statistiky.

Výsledky najdete zde (a také v příloze):
Na první záložce je záznam hlasování a výsledky fotek v jednotlivých kategoriích i celkem (nesetříděné)
Na dalších záložkách jsou setříděné výsledky z různých pohledů (kategorie, celkově, kvalita a úspěšnost fotografů).

Unknown

to Unknown
Zdravím všechny přátele Panoramia :O))
Dnes jsem byla domluvit podrobnosti ohledně výstavy-především počet a velikost fotek a datum od kdy by to mohlo být, aby se to vše v klidu stihlo.Proto budu moc ráda když mi zašlete další připomínky k mým novým informacím.
Tedy rámků je  20
rozměr fotografii   bych nechala na klasice  A4.
pokud budou fotografie na šířku formátu vlezou tam  2,
pokud na výšku vleze tam pouze jedna.
Termín by byl od poloviny srpna.
Prosím tedy o upřesnění kolik se Vás účastní abych mohla rozpočítat kolik fotek na jednoho vystavujícího.
Prozatím odsouhlasili  Jarda Klečka,Tomáš Kohout,Zbyněk Peška,Markétka Losmanová,Viktor Herman,Hanka Dortová a má maličkost :O)
Další bych chtěla aby jsme se dohodli na tématu foteček z jakého okruhu a nebo jestli necháme soutěžní z posledního srazu,jinak navrhněte další možné témata.
O výstavě se bude dopředu informovat v místních novinách "Hutník" a okresních "Horizont" kam budu psát téma a kdo bude fotečky vystavovat.Proto bych byla ráda
aby jsme se co nejdříve dohodli na tématu.
Další co bych po Vás chtěla-zda by jste mohli napsat k jednotlivým vybraným fotečkám odkud jsou-místo,stát,budu totiž ke každé fotečce dělat popisky.
A ještě jedna nabídka padla od pana vedoucího-pokud snad bude někdo chtít svou fotečku  i prodat-pokud se bude líbit a bude zájem může být prodejná.Proto si určete cenu za, kterou by se dala fotečka prodat,penízky bych pak předala :O) ty budou Vaše a nebo můžete určit na co a jak se upotřebí(např.na další ceny na příští sraz :O) )
Doufám,že jsem na nic podstatného nezapomněla.Budu čekat na Vaše ohlasy a konstruktivní připomínky.
Hezký den Vám všem přátelé
                                              Lada

Unknown

to Unknown
Ahoj Lado, musím uznat, že se činíš. Já si myslím, že by jsme se neměli omezovat žádným tématem. Každý by měl vystavit to, co má rád a co fotí nejraději, protože v Panorámiu to není také ničím omezeno. Co se týká počtu fotek, tak min. 3 a max. 5. Velikost A4, ale klidně i A3. Ten termín se nám nehodí, od poloviny srpna jsme měsíc ve Švédsku, Finsku a Norsku. Před tím se budeme asi docela dlouho připravovat a navíc jsme se pustili na chalupě do nové kuchyně. Až se vrátíme bude jelení říje....Takže společného setkání se nezůčastníme, ale pokud to jen trochu půjde tak se zajedeme podívat, pokud bude výstava ještě až se vrátíme. Fotky ale rád pošlu a prý i Edita jednu. Cenu fotky by asi měl každý stanovit sám. Taky Ty budeš mít jistě také nějaké výdaje a práci, takže to Ti pak musíme dát. Tak se mějte všichni fajn.

Unknown

to Unknown
Vidím, že jsem si to špatně přečetl. Počet i velikost je již stanovena....Takže přidám jednu a pokud bude téma volné, tak i Edita.