Panoramio leeft!

hvbemmel

to panoram...@googlegroups.com
Vandaag schreef James Therrien, een van de hogere mensen in GM een bericht met volgende inhoud:

Tussen Google's inspanningen met Geo beelden, streven wij ernaar om evenwicht te brengen in wat zinvol is voor u pro of amateur fotografen en de behoeften van de consument. Dit evenwicht kan een uitdaging zijn, vooral als in de publicatie van de foto's verschillende tools worden gebruikt door afzonderlijke producten, zoals Panoramio, Views, Google+ en Google Maps.

Vandaag, nadat we de feedback van de gemeenschap over de toekomst van het platform hebben gehoord, verheugt het ons u te laten weten dat er geen onmiddellijke veranderingen in Panoramio zullen komen. In plaats van de gemeenschap samen te laten gaan met Views, zijn we terug naar de tekentafel gegaan om te werken aan een geïntegreerde oplossing die u en uw content direct in Google Maps ondersteunt.

We zullen de nodige tijd te nemen om dit goed te doen, terwijl we een oplossing zoeken om aan de meerderheid van uw behoeften te voldoen. Dank u voor uw opmerkingen en voor uw geduld in het komende jaar.

Mart61

to panoram...@googlegroups.com
Nou dat klinkt goed Herman, maar na alle 'toestanden' met Panoramio, Views, Google Maps etc. heb ik zoiets van, 'eerst zien en dan geloven'. Het is in ieder geval wél beter dan de maandenlange radiostilte en onzekerheid! Ik ben beniewd..........
Groet, Martin Klumper

Florentine Vermeiren

to panoram...@googlegroups.com
 Herman, bedankt om het goede nieuws te melden!

K@rin

to panoram...@googlegroups.com
Had het ook al meegekregen in diverse links in de commentaren , Fijn en we zullen zien hoe het nu verder gaat , groetjes K@rin

roeli bindels

to panoram...@googlegroups.com
super!!! bedankt!!!

Ravensoord NoViews

to panoram...@googlegroups.com
Dat klinkt in ieder geval bemoedigend, goed! Nu afwachten hoe de zaken gaan lopen!
Groet, Peter

bdeh

to panoram...@googlegroups.com
Fijn dat men van gedachte is veranderd, ik hoop dat het contact met de moderatoren door Google ook weer genormaliseerd wordt.

ỘỘ Peter IJmker

to panoram...@googlegroups.com
Geweldig nieuws.

Syborgh

to panoram...@googlegroups.com
Wat klinkt dat aardig en begripvol: "..wat zinvol is voor u pro of amateur fotografen en de behoeften van de consument." (Die voor een deel samenvallen.) Bijna therapeutisch. En Google weet natuurlijk wat zinvol is voor ons, en wat onze behoeften zijn. Google bedenkt ze voor ons waar je bij staat, sterker nog, Google 'kent' onze behoeften eerder en beter dan wij zelf: Speciaal op U (of op jou, afhankelijk van je leeftijd en opleidingsniveau) afgestemde advertenties. (Tenzij je AdBlock gebruikt.) Die 'behoeften' leiden ze af uit ons surf- en browse-gedrag en die verkopen ze ons als onze Ware Behoeften. Die alleen Google kent want meten is weten nietwaar? Niet waar!

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de hele geplande overstap naar Google Views en -Plus geen succes is gebleken. Ook omdat zeker 3/4 van de Panoramio-gebruikers niet (gedwongen) is overgestapt naar Google Views en die waardeloze Google+ 'gemeenschap' waar mensen alleen maar een account nemen omdat het móet, maar waar niemand wat mee dóet. Misschien dat zelfs dat hele GooglePlus (met inbegrip van Views) een compleet fiasco is gebleken en is dat ze nu hun knopen tellen, kijken hoe diep de pot is, en nieuwe strategiën aan het uitvlooien zijn.

We mogen blij zijn met dit uitstel van executie - meer is het niet; maar ik maak me geen illusies omtrent de uiteindelijke bedoelingen van Google.

Jamabo

to Nederlands
Ook ik loop niet over van enthousiasme bij zo'n cryptisch verhaal. Het kan alle kanten op. Laat ze eerst maar eens gewoon zorgen dat de huidige techniek werkt.

Trudi

to Nederlands
Fijn! Bedankt voor het bericht, Herman. Hopelijk gaat men nu ook over naar de oude vormgeving (of zijn er Panoramiërs die de nieuwe vormgeving prefereren? Dat kan ik me haast niet voorstellen).

Syborgh

to Nederlands
Trudi, dit is al erg oud nieuws, namelijk uit juni 2015. Sindsdien heeft ons geen bericht meer bereikt van 'de hogere mensen'.
 Groeten, Fried

Wim Constant

to Nederlands
Panoramio is closing. Learn how to back up your data.

Nou, ze worden bedankt! Nadat Views een totale mislukking bleek te zijn, komen ze nu met een andere totale mislukking!
Het was leuk, zo lang het duurde.