prenos fotiek z panoramia

l.siska

to Čeština
ako sa daju preniesť fotky z panoramia do google fotky alebo G+? či je to v podstate asi to iste ,ci ako to je poprepajane?
Stiahnem fotky z panoramia a pa pa panoramio,ked si to nevedia vazit tak nema vyznam sa tan nadalej zdrziavat!

Anhedonic Alien

to Čeština
Stačí v nastavení Panoramio propojit s Google+, Google už se o to postará sám a převede fotky do Google Album Archive. Oficiální info je zde: http://www.panoramio.com/maps-faq

l.siska

to Čeština
no to som skušal,ale ulozilo mi to iba male percento fotiek z panoramia,drvivá väčšina tam nieje archivovana

Tomas K☼h☼ut

to panoram...@googlegroups.com
Zdravím všechny české a slovenské kolegy z Panoramia.

Dnes jsem si postup ukončení Panoramia pročetl znovu a podrobně a zkusím objasnit některé méně zřejmé informace (bez záruky - je to výklad toho, jak to chápu já):

Především, je třeba rozlišovat 3 různé věci:
- účet (galerii) na Panoramiu
- Google účet a jeho případné propojení s Panoramio účtem
- G+ účet (to je ta sociální síť, co se snaží konkurovat facebooku) a jeho případné propojení s Panoramiem

Podle toho popisu a mailu, co posílají lidem:

a) Každému, kdo má Panoramio propojené s Google účtem, se automaticky zazálohují fotky před ukončením Panoramia do Google Album Archive.
Čas na to je až do listopadu 2017, kdy Google Panoramio definitivně ukončí. Takže zatím se netřeba děsit, že v Album Archive fotky ještě nemáte, nebo tam nejsou všechny. Fotky tam budou údajně převedeny v plném rozlišení (tedy v takové podobě, jak byly nahrány) a nebudou ubírat místo vyhrazené pro uživatele služeb Googlu (tedy nezmenší místo dostupné na Google Drive). Z Album Archive bude fotky možné stahovat - jednotlivě, nebo celá alba. Netuším ovšem, zda všechny fotky z Panoramia skončí v jednom albu, nebo budou nějak rozděleny do více alb.
Panoramio má propojené s Google účtem skoro každý. Jak se to pozná?
Každý, kdo se přihlašuje prostým kliknutím na "Sign in/Přihlásit se" (a ne pomocí rozbalení nabídky vedle přihlášení a volbou "Use legacy account/Použít starší učet") má Panoramio propojené s Google účtem.

b) Kdo má propojen účet Panoramia s účtem na G+ (nebo si ho nyní propojí), tak jeho fotky zůstanou zachovány v Google mapách. Jinak z nich s ukončením Panoramia zmizí.
S propojením fotek na G+ bude do Google map do sekce Vaše příspěvky převeden i počet dřívějších prohlédnutí (což bez propojení převedeno není, ale ty fotky tam zatím jsou... není jasné, zda fotky bez propojení na G+ zmizí nejen z map, ale i ze sekce "Vaše příspěvky").
Jak se ukončení Panoramia bude chovat vzhledem ke Google Earth není nikde uvedeno. Osobně ale očekávám, že fotky z účtů nepropojených na G+ zmizí i z Google Earth. Vlastně tuším, že v dohledné době zmizí celý Google Earth.
Není není výslovně uvedeno, do kdy je nutné, resp. do kdy bude možné propojení Panoramia a G+ provést. Očekávám, že poslední termín bude listopad 2017.

c) Fotky lze z Panoramia získat již nyní
Už v současné době jsou na Panoramiu a na správci dat Takeout možnosti, jak si stáhnout jednotlivé fotografie nebo celý obsah své galerie z Panoramia.
Jednotlivé fotografie lze stáhnout pomocí odkazu "Stáhnout fotku/Download photo" pod detaily o fotografii. Fotka bude v EXIFu doplněna o popis (titulek) fotky a souřadnici na mapě. Případně můžete přejít na originál fotky na adrese http://www.panoramio.com/photos/original/12345678.jpg (kde 12345678 je ID fotky, kterou chcete stáhnout) a uložit fotku (pravé tlačítko myši ->  povel Uložit jako). Takto získáte přesně tu fotku, kterou jste nahráli do Panoramia.

d) Fotky lze z Panoramia a map odstranit již nyní
Kdo chce, může zrušit svůj účet na Panoramiu a tím fotky odstranit z Google Map a Google Earth již nyní.
V nastaveních Panoramia je sekce "Smazání účtu"...

P.S.
- Zatím nemám žádné fotky v Album Archive, tak nemohu potvrdit, že se tam dostanou všechny a že to budou skutečně originály.
- V poslední době jsem nezkoušel Takeout, tak nemohu potvrdit, zda nyní funguje dobře - ale dříve v něm byly chyby: některé fotky ve vytvořené záloze chyběly a chovalo se to nejednotně - některé fotky byly shodné s nahraným originálem, některé obsahovaly upravený EXIF (přidány souřadnice a titulek) + občas docházelo k přesamplování a dramatickému zmenšení velikosti fotky (kvalita tím viditelně neutrpěla).

P.P.S.
Ukončení Panoramia je od Googlu sviňárna - a domnívám se, že i krok, který povede ke zhoršení kvality fotografického obsahu map (uvidíme tam více fotek restaurací, barů, prodejen bot, zdravotních zařízení, škol, hotelů a penzionů, ale méně malebných krajin, architektonických památek a umění).
Sám ještě nevím, zda Googlu nechám na mapách svůj obsah (více než 6000 fotek, z toho některé na prominentních místech s vysokou "popularitou a viditelností"), nebo zda ho smažu a začnu se fotograficky prezentovat někde jinde. Musím nejdřív trochu vychladnout.

Pokud hledáte alternativy k Panoramiu, může vám pomoci toto:

ROSTAMDALILA

to Čeština
Ahoj Tomáši,
klobouk dolů, skvělá práce pro všechny panoramatisty, velice si tvé práce vážím.I když s anglínou válčím, chápu to podobně, resp. mám podobné zkušenosti.. Za ostatní info moc děkuji.
Stáhnout celou galerii jsem zkoušel dříve, ale tehdy se nepodařilo, uvidíme.

Perfektně propracovaná tabulka alternativ Panoramia - předpokládám, že jsi ji nevyráběl také v češtině....?
Mohl bych doplnit - léta používám od Microsoftu - dříve windowslive i s blogem, (název mě už vypadl), později bez blogu sky drive, dnes one drive, dostal jsem při nákupu windows úložiště 25Gb, později sníženo na 15 Gb, nově dostávají již jen 5Gb prostoru, dokoupil jsem za 49Kč měsíčne 1 Tb. Sdílení perfektní, viditelnost na webu pofiderní.- Pro orientaci jsem umístil na Google +: https://plus.google.com/+JaroslavNovák66

G+ je  zatím jediná alternativa, jak nechat své fotografie z Panoramia nějak dále žít.  Ale uvidíme.
No a to je asi ten problém s Panoramiem - co je zadarmo, zavání,- buď je nedokonalé a zavazující, nebo perfektní, ale s jepičím životem.

I když s pochybnou životností Panoramio jsem nějak počítal, jímá mě vztek a bezmocnost. Nemůžu tento krok nazvat jinak než webovou genocidou. Roky strávené při výběru, úpravách, pojmenování, nahrávání a lokalizaci fotografií i po 20 letech od pořízení nebyla jen zábava. To vše jen za skvělý pocit, že pomůžu někomu, kdo to bude zejména při svých cestách potřebovat (a samozřejmě také proto, že mé fotografie vůbec někdo vidí)....  tak jako já čerpal z GE ale i od svých virtuálních přátel na Panoramio inspiraci při svých cestách a bylo to velice efektivní a skvělé. Co mě však mrzí asi nejvíce, že ztratím mnoho svých přátel, s kterými jsem komunikoval na vyšší úrovni než F+L.

Bohužel nejen u mě roste nedůvěra v nové (jiné) varianty. Když všemocný Google není schopen udržet Panoramio, jak dopadnou ostatní?
Od několika panoramantistů jsem obdržel návrhy, jak udržet Panoramio - vložení reklamy jako na You Tube, symbolické zpoplatnění jako např. na One drive apod. Kdyby současný krok na pohřeb Panoramia byl jen o penězích, asi by tuto možnost použily. Zřejmě je důvod jiný a my jsme jak ovce podlehli. V této chvíli mne napadá, zda ještě není pozdě na odkup Panoramia, včetně nějaké paraely GE - Panoramio Earth - i jen v ČR by se našlo dost miliardářů, kteří by třeba do toho šli. To nemluvím o světových společenstvích, napadá mě především Microsoft. Díky ještě ročnímu pasivnímu provozu Panoramia bude času dost, netřeba hned házet flintu do žita.

Nechápu jen jednu věc- proč se poslední petice v požadovaných 1500 hlasů neukončila a neposlala. Kdo navýšil nereálně na 2500 podpisů? Poslední petice před cca 2 lety měla snad úspěch. Vypadá to, že G čekal jen na průběh této petice....

Co se týče GE -  je to jeden velký otazník. Především naše fotografie z Panoramia. GE je moc silný projekt Google, aby jej nechaly umřít. Už jen náklady na provoz a pořízení map a vrstev...
Je tam spoustu reklamy, někdy souběžná s GM, to znamená 2xvětší peníze. Myšlenka, že všechno přesunou do GM je sice logická, ale zisk  klesne min. o 40%.

Naše fotky na Ge zřejmě zůstanou (po připojení do G+), ale s počtem shlédnutí v GM a bez komentářů - jinou možnost asi po odstranění Panoramia nevidím. Doufám, že se mýlím.

Mimochodem, má někdo představu, kolik Gb resp. kolik by stálo asi úložiště všech fotek z Panoramio?

S úctou zdravím všechny Panoramantisti a velké díky Tomášovi.

Tomas K☼h☼ut

to Čeština
Díky za ocenění Jardo...

Tu tabulku srovnání možností různých fotowebů jsem dělal jen tak jak je. Nebyly ani síly na dokončení, natož různé jazykové verze. ;-)
One(Sky)Drive je obecné úložiště (stejně jako Google Drive) - nepovažuji to za službu pro sdílení fotek, i když i tak to lze pro soukromé účely použít.

Když jsme u těch obecných úvah, dožili jsme se prokletí digitální doby. Technologie se vyvíjejí tak rychle, a tak často překonávají samy sebe, takže předefinovaly pojem "trvalý". Mám nějaká data a programy na disketách 3.5" a 5.25", ale nemám je na čem přečíst. Aby člověk archivoval nejen data, ale i programy, operační systém a hardware, na kterém je bude moci přečíst.

Kolik zabírají fotky na Pano - to nikdo z Googlu neřekne. Ale dá se udělat odhad. Nahráno bylo celkem ke 140 000 000 fotek. Řekněme, že 2/3 už byly autory odstraněny (zrušené účty atd.). Takže dejme tomu, že máme na Pano necelých 50 milionů fotek. No a průměrná velikost fotky bude někde okolo 2 - 5 MB (dříve byly fotky menší než dnes, řada lidí nahrává jen zmenšeniny...). Takže 100 -  250 milionů MB, tj. 100  250 TB zdrojových dat.

TibX

to Čeština
Ahoj,
urobil som program na export užívateľských dát z Panoramia (názvy fotiek, popisy, polohy, kategórie, štatistiky + stiahnutie náhľadov a väčších foto + export do lokálnej webstránky + export zoznamu pre Excel.
Tak možno to niekomu pomôže...

http://tibx.szm.com/Panoramio/