kniznice - vycistenie/doplenenie udajov

peter....@gmail.com

ahojte,

len aby ste vedeli, pomaham vyrabat knihovnikom mapu kniznic (zatial len BA, casom azda aj zvysok SR).

predtym vsak spravime vycistenie a doplnenie udajov v OSM.
Pisem to preto, ze ak nahodou niekto iny mal v plane v najblizsej dobe nieco robit s udajmi o kniznicach v BA, dajte vediet, aby sme nerobili to iste 2x.

P.

Tomas Kovacik

Na ministerstve je zoznam.s adresami, po doplneni adresnych bodov nrbude problem spravit naraz aj cele slovensko. Pozeral som sa na to davnejsie ... Ale teraz uz nemam cas :(

Sent from my Sony Xperia™ smartphone

---- peter....@gmail.com wrote ----
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/f4b689b8-f347-4785-a97f-afad266967e3%40googlegroups.com.
Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

peter....@gmail.com

to Openstreetmap Slovakia, peter....@gmail.com
ahojte,

ako som davno avizoval, vznika nieco ako "mapa kniznic na slovensku" ktoru si vymysleli ludia ktori organizuju Knihovnicky barcamp.

Dopracovali sme sa uz k beta verzii:

kto by mal nahodou zaujem, 29. 9. na knihovnickom barcampe (http://knihovnickybarcamp.sk/) budem mat mensiu technicku prednasku aky je vztah tej mapy kniznic s projektom openstreetmap (a co je to OSM). vstup je tam volny a bude tam vela peknych slecien :)

No, a pointa je, ze sa chcem poradit ci si myslite ze som vhodne zvolil procesy akymi je mozne vytvarat novu kniznicu a upravovat udaje o existujucich knizniciach tak, aby:

- aby som musel co najmenej implementovat
- aby ukony (vytvorit kniznicu, editovat udaje existujucej kniznice) dokazal zvladnut aj clovek ktory to robi prvy raz a ma len hmlistu predstavu co je to OSM.
- aby prispievatelia vygenerovali co najmenej prispevkov do vlakna Maria1815

Tu je spominany navod pre verejnost:

https:

Tiez ak mate postrehy k samotnemu portalu mapakniznic.sk, budem rad za spatnu vazbu.

P.

Tomáš Kováčik

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/d80a19fa-9aea-4726-a0bc-b70d2eb15f4e%40googlegroups.com.

Juraj Majling

Ahoj Peto,

poklikal som :o)  & skuste zvazit:
wheelchair=yes/no
internet_access=yes/no

k webu: "detail kniznice" by asi mohol byt este viac nepriehladny (moj nazor)

inak fajn, pekna praca.

Durko

Dňa 12. septembra 2016, 9:42, <peter....@gmail.com> napísal(-a):

to Openstreetmap Slovakia, peter....@gmail.com
Zdravim, dobre ze sa kniznice zakreslia. Su vsetky pristupne verejnosti? Ak nie, asi by to bolo treba nejako vyznacit.

Su body ako https://www.openstreetmap.org/node/4369116789 sucastou tejto akcie?
Trochu ma irituju tie predlhe nazvy. Ma niekto napad co s tym? Alebo nakolko su oficialne? Mozno by mohli ist do official_name a do name nejake kratsie?

A taktiez tie nekompletne adresy, na ktore nadava napr. OSM Inspector, addr:street nesedi na nazov prilahlej ulice a bez addr:housenumber neviem ci su pouzitelne. Ci to je zamer?

Dňa piatok, 15. januára 2016 20:03:19 UTC+1 peter....@gmail.com napísal(-a):

peter....@gmail.com

to Openstreetmap Slovakia, peter....@gmail.com
http://www.culture.gov.sk/kniznice-156.html

vdaka za url odkaz Tomas.. hej, o tom zozname knihovnici vedia.

> "detail kniznice" by asi mohol byt este viac nepriehladny (moj nazor)

ahoj Juraj, neviem ci si si to pozeral na pocitaci, alebo na smartfone.
je to tam natlacene, z dovodu aby sa to cele zmestilo na obrazovku smartfonu. zatial sa mi nechcelo robit zvlast css pravidla pre sirku displeja ktore by to spravili prehladnejsie aspon na vacsom monitore.

> predlhe nazvy

tiez sa mi to velmi nepaci ako to (na standardnej osm mape) vyzera. ide o oficialne nazvy kniznic.
technicky maju mnohe z tych kniznic short_name, ale to je uz asi skor problem osm-map rendereru nez udajov, ci nie?

> A taktiez tie nekompletne adresy, na ktore nadava napr. OSM Inspector, addr:street nesedi na nazov prilahlej ulice a bez addr:housenumber neviem ci su pouzitelne. Ci to je zamer?

mozno som nepostupoval spravne (z pohladu OSM).
mojim cielom je, aby kazdu utvar v OSM (node/way/relation) ktory je oznaceny ako amenity=library mal  "na sebe" aj nazov ulice a orientacne cislo, tak aby som tieto udaje vedel o kniznici jednocho ziskat cez overpass api.
zial josm mi pri vkladani nedaval ziadne warnings.
nevlozil som tam addr:city, to je moja chyba, ktoru lahko napravim.

adresa kniznice  (ulica a orientacne cislo) je oficialna - tak, ako ju eviduju knihovnici (myslim ze CVTI SR).

nerozumiem tomuto: "addr:street nesedi na nazov prilahlej ulice a bez addr:housenumber neviem ci su pouzitelne".
pouzitelne pre co/pre koho?
ja tieto udaje pouzivam na to, aby som ich zobrazil v detaile kniznice a myslim ze to je informacia ktorej vacsina ludi rozumie (ulica + cislo).

ak mi viete povedat co ine tam mam este pridat, aby udaje o kniznici boli "pouzitelne", skusim to pridat/zmenit.

ano, tieto "bodove" kniznice som vkladal ja.

> Su vsetky pristupne verejnosti?

nie. su tam aj akademicke a specialne kniznice, ktore nie su verejnosti pristupne.
osm zatial nema oficialne dohodnuty tag na oznacenie typu kniznice, je k tomu diskusia: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Tag:amenity%3Dlibrary

preto som tuto informaciu do OSM nevlozil a drzim ju zatial tu:

a zobrazujem ju v detaile kniznice na mapakniznic.sk
este tam pribudnu aj dalsie typy kniznic (knizna budka, bibliobox).

teraz ma napadlo ze by som mohol v OSM pouzit kluc 'access' aspon na odlisenie verenych a neverejnych kniznic ?

Juraj Majling

Ahoj Peto,

mal som na mysli priehladnost, cize ked podkladova mapa ma viac kontrastu tak vyskakujuci baner je tazsie citatelny

Durko

to Openstreetmap Slovakia, peter....@gmail.com

Dňa pondelok, 12. septembra 2016 21:26:50 UTC+2 peter....@gmail.com napísal(-a):
> [...]

technicky maju mnohe z tych kniznic short_name, ale to je uz asi skor problem osm-map rendereru nez udajov, ci nie?

Neviem, asi kazdy renderer bude vzdy zobrazovat name ako je. Otazka je, ci tie uplne oficialne dlhe nazvy nemaju ist radsej do official_name. Nebol ten kluc vymysleny prave na to, aby obsahoval uplne najpresnejsie oficialne nazvy? Je to asi ako ked do 'name' nepiseme "Tesco Stores SR, a.s." ale len Tesco. Presny nazov moze ist do 'operator' alebo official_name. Lebo na mape a v aplikaciach by to bolo otrasne, ked zobrazuju len name.

> [...]

nerozumiem tomuto: "addr:street nesedi na nazov prilahlej ulice a bez addr:housenumber neviem ci su pouzitelne".

Na uvedenom bode je "addr:street=Nábrežie arm. Gen. L. Svobodu", ale prilahla highway je "name=Nábrežie arm. gen. Ludvíka Svobodu", co sa nerovna, takze to moze sposobovat nekonzistencie v aplikaciach a validatoroch. Napr. okolite domy maju addr:street rovnaku ako je ta cesta.

ja tieto udaje pouzivam na to, aby som ich zobrazil v detaile kniznice a myslim ze to je informacia ktorej vacsina ludi rozumie (ulica + cislo).

Jasne, vo vlastnej aplikacii si to mozete zobrazovat spravne. Ale vo vseobecnom OSM a ine aplikacie tomu nebudu rozumiet a adresa bez addr:housenumber je nepouzitelna, budu ju ignorovat, alebo hlasit ako chybu. Ide o to, ci to Vam vadi alebo nie. Len to proste nesplna ani dohodnute pravidla pre zadavanie adries v SR.

> [...]

teraz ma napadlo ze by som mohol v OSM pouzit kluc 'access' aspon na odlisenie verenych a neverejnych kniznic ?

Ano, o to mi slo. Ak tam nie su verejne, treba to do OSM zadat, lebo inak asi budu turisti predpokladat, ze sa tam da ist. Dal by som access=private, ak tam mozu ist len zamestnanci/studenti. Ak sa tam moze prihlasit hocikto za clena a chodit pre knihy, navrhujem access=customers. Inak access=yes, alebo nic. Ale to je len moj navrh, mozno ini vymyslia lepsiu schemu. Ano, na wiki je tagovanie nedoriesene.

Peter Vojtek

to Aceman444, Openstreetmap Slovakia
vdaka za odozvu Aceman444,

Otazka je, ci tie uplne oficialne dlhe nazvy nemaju ist radsej do official_name.

ked som si vcera cital vysvetlenie na co je official_name, zostal som z toho zmateny:
"It has been created for country names but we need a clarification for other cases .."

ale ak sa tu zhodneme ze je to dobry kluc pre dlhe oficialne nazvy, tak mozem zduplikovat tie dlhe nazvy do kluca official_name a kluc name mozeme nejako poskracovat (alebo dokonca nechat prazdny?)

kluc operator je podla mna napr. "Staromestska kniznica", ktora ma 5 pobociek, z ktorych kazda ma svoje (dlhe) meno.

> adresa bez addr:housenumber

ok, cize na to aby som "zlegalizoval" adresy kniznic ktore som tam importoval mam urobit nasledovne:
pridat addr:housenumber
pridat addr:city
uistit sa, ze pre addr:street pouzivam rovnaky string, aky sa uz pouziva.

ma zmysel nejako pouzit addr:* tagy na zaznacenie adresy kniznej budky, ktora sa nachadza pri Kuchajde? nema presnejsiu adresu, len ze je pri jazere Kuchajda (a su tam aspon dve).

> access

ok, pockame ci sa k tomu vyjadria ostatni.. hodnota tohto klucu sa tam da hocikedy vyplnit/updatnut velmi rychlo kedze mame tu tabulku typov kniznic.

mal som na mysli priehladnost, cize ked podkladova mapa ma viac kontrastu tak vyskakujuci baner je tazsie citatelny

aha, rozumiem. suhlasim, znizim tu priehladnost.

to Openstreetmap Slovakia, acesha...@gmail.com, peter....@gmail.com

Dňa utorok, 13. septembra 2016 6:51:22 UTC+2 Peter Vojtek napísal(-a):
vdaka za odozvu Aceman444,

[...]

V 'name' by urcite nieco malo byt.

kluc operator je podla mna napr. "Staromestska kniznica", ktora ma 5 pobociek, z ktorych kazda ma svoje (dlhe) meno.

Ano.

> [...]

ok, pockame ci sa k tomu vyjadria ostatni.. hodnota tohto klucu sa tam da hocikedy vyplnit/updatnut velmi rychlo kedze mame tu tabulku typov kniznic.

OK.

Peter Vojtek

to Openstreetmap Slovakia, acesha...@gmail.com, peter....@gmail.com
tu som spisal OSM tagy a hodnoty ktore ma zmysel vyplnat pri knizniciach, malo by to byt v sulade s tym co sme diskutovali na tomto vlakne:

Peter Vojtek

to Openstreetmap Slovakia, acesha...@gmail.com, peter....@gmail.com
pridavam status update -- na zaklade emailovej komunikacie s SNK sme dostali povolenie importovat do OSM kniznice z tohto zoznamu: http://www.snk.sk/sk/informacie-pre/kniznice-a-knihovnikov/adresar-kniznic.html

chcel som tuto skutocnost uviest aj na https://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Slovakia/Sources, ale pri pokuse ulozit zmeny mi to pise "Something went wrong: Unknown error", v http requeste je:

{"visualeditoredit":{"result":"error","edit":{"captcha":{"type":"recaptchanocaptcha","mime":"image/png","key":"6LdFIQATAAAAAMwtHeI8KDgPqvRbXeNYSq1gujKz","error":"recaptcha-api"},"result":"Failure"}}}

inak na tej OSM wiki stranke sa pise, ze

> there are some free sources for mapping of Slovakia. This is just rough summary of them, more can be found at http://wiki.freemap.sk (in Slovak only).

ale ked som siel na wiki.freemap.sk, tak sa mi tam nepodarilo najst obdobnu stranku so zdrojmi.

vyzera to dobre, ale su tie polozky v zozname geotagova(tel)ne?

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/15188443-4fec-4e55-8a63-77089b66a924%40googlegroups.com.

ale ked som siel na wiki.freemap.sk, tak sa mi tam nepodarilo najst obdobnu stranku so zdrojmi.

Podla mna by to mohla byt stranka http://wiki.freemap.sk/DatoveZdroje (na hlavnej wiki stranke kliknut na "Pre zaciatocnikov" -> potom kapitola "3.1 Zdroje informacii" a uplne naspodu su tri odkazy)

Peter Vojtek

ale su tie polozky v zozname geotagova(tel)ne?

nerozumiem co znamena "geotagovatelne".
v zozname (XLS) je pri kazdej kniznici uvedena adresa (gps koordinaty nie).

technicky sposob akym by sa tie kniznice mali dostat do OSM mozeme diskutovat v Levoci.

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

aha, okrem (HTML) zoznamu kde adresy ani koordinaty nie su som klikol na zopar linkov na stranke (nenasiel som co som hladal) ale na ten XLS nie. sorry ;-)

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAOE_JxLsraOvry1U_tZTnRJw1KTrLrrVSYzmHQ-MPQrGxWG%3Dsw%40mail.gmail.com.

Juraj Majling

Ahoj Peto,

k tomu technickemu sposobu: asi ta caka tortura ako bol import VUB atm (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Sk:VUBatm_import , odstavec Import, 2ha veta), najlepsie asi bude obratit sa na Joseho :o)

Durko

Dňa 2. novembra 2016, 19:42, Peter Vojtek <peter....@gmail.com> napísal(-a):

Peter Vojtek

Juraj Majling

Ahoj Peťo,

1.) original:
  • adresa je string v podobe A. Sládkoviča 2, alebo Horná Štubňa 472. Ak je názov "ulice" zhodný z názvom obce, uvažujeme, že ide o obec ktorá používa súpisné čísla a v OSM v takom prípade nepracujeme s addr:street a addr:streetname.

uprava:

  • adresa je string v podobe A. Sládkoviča 2, alebo Horná Štubňa 472. Ak je názov "ulice" zhodný z názvom obce, uvažujeme, že ide o obec ktorá nepoužíva orientačné čísla a v OSM v takom prípade nepracujeme s addr:street.

tag addr:streetname nepoužívame v adresach

2.) addr:place pridať sem:

  • ak SNK záznam neobsahuje v adrese názov ulice ale obce, pridáme tagy: addr:conscriptionnumber=snk.adresne_cisloaddr:housenumber=snk.adresne_cislo

Durko

Dňa 10. novembra 2016, 13:22, Peter Vojtek <peter....@gmail.com> napísal(-a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/6fdf3209-56d0-4816-a1fd-681cb5535793%40googlegroups.com.

Dňa štvrtok, 10. novembra 2016 14:11:20 UTC+1 Juraj Majling napísal(-a):
[...]

Mozno je to preklep z addr:streetnumbner? V takom pripade to tam treba ponechat len opravit kluc.

Peter Vojtek

vdaka za odozvu,

upravil som podla wiki stranku podla Jurajovych pripomienok.

addr:streetname bol preklep.

co sa tyka mojej povodnej vety "ide o obec ktorá používa súpisné čísla", ta je tusim tautologia, lebo kazda slovenska obec pouziva supisne cisla, preto mi dava vacsi zmysel Jurajova formulacia "ide o obec ktorá nepoužíva orientačné čísla".

co sa tyka doplnenia addr:place pre obecne kniznice, doplnil som ze este sa vtedy bude generovat do osc aj:

note:"pre addr:place overit ci nie sme v casti obce s vlastnym nazvom (odlisnym od addr:city)"

aj ked takych pripadov kde sa obecna kniznica najdena iba cez amenity:library nachadza v casti obce (add:place) s inym nazvom ako samotna obec (addr:city), je asi velmi malo.

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".