Projektforslag - Tegn på væggen med laser.

Mark Moore

to Open Space Aarhus
=Projektforslag=
Jeg kunne godt tænke sig at male et af toiletterne med "selvlysende" maling, og stille en 405nm LASER til rådighed for de besørgende. Det kan der vel ikke være nogen der har noget imod, Jeg vil dog gerne have lov til at bruge foreningens penge på at købe malingen. Det drejer sig om 3*129kr + porto (3 forskellige fosforescerende farver) samt nye filtre til den støvmaske som brian har fundet på en parkeringsplads (ca. 200)  dvs ca. 600,-

Se effekten på youtube!

Jeg synes det kunne være fedt at have et rum hvor man kan gå ind og slukke lyset og tegne med laser på væggen, og et af WC-rummene er et oplagt sted til det.
.
Projektet har et mere artsy udtryk end hidtidige OSAA projekter, og det tror jeg vil styrke foreningens image og ultimativt hjælpe med at brede vores målgruppe. -kort sagt; en crowd pleaser.

Er der nogen der har indvendinger?

48 timers reglen starter nu. :)

~Mark

Flemming Frandsen

to openspa...@googlegroups.com

+1

--
Flemming Frandsen - YAPH - http://dren.dk

Jacob Toft Pedersen

to openspa...@googlegroups.com
en Labitat'er har haft gang i noget ala det sammen, der var en s�n der
kunne skaffe det billigt.

Og der skal computerstyring p� : https://www.youtube.com/watch?v=Mt_4mfuwTAU

Men pr�v lige at tjekke maillisten fra labitat eller ja jeg kan maile
direkte videre til mark

Flemming Frandsen

2012/9/4 Jacob Toft Pedersen <ja...@rotand.dk>:
> Og der skal computerstyring på : https://www.youtube.com/watch?v=Mt_4mfuwTAU

Fåårk det er awesome!

Sådan en skal vi da også have!

--
Flemming Frandsen - YAPH - http://osaa.dk - http://dren.dk/

Mark Moore

to openspa...@googlegroups.com
forward gerne billig maling. :)

2012/9/4 Jacob Toft Pedersen <ja...@rotand.dk>
en Labitat'er har haft gang i noget ala det sammen, der var en søn der
kunne skaffe det billigt.

Og der skal computerstyring på : https://www.youtube.com/watch?v=Mt_4mfuwTAU

Men prøv lige at tjekke maillisten fra labitat eller ja jeg kan maile

> [...]

>     og det tror jeg vil styrke foreningens image og ultimativt hjælpe
>     med at brede vores målgruppe. -kort sagt; en crowd pleaser.

Mads Westergreen

to openspa...@googlegroups.com, Open Space Aarhus
+1

Sent from my iPhone

Brian Andersen

to openspa...@googlegroups.com
+1

Hvis du får den her Mark .. lover du så at du vil holde op med at tegne på væggene med farvekridt ? ;)
--
MVH Brian Juul Andersen

Mark Moore

2012/9/5 Brian Andersen <brian...@gmail.com>

+1

Hvis du får den her Mark .. lover du så at du vil holde op med at tegne på væggene med farvekridt ? ;)
ALDRIG!

Kasper Buus

to openspa...@googlegroups.com
Jeg synes det lyder spaendende men jeg kan ikke se argumentet om crowd pleaser.
lazer printeren kan alle bruge og meget laenge.
dette forslag er en modeting som man nok hurtigt bliver traet af at bruge i laengden.

Henrik's 3d printer er ogsaa en crowd pleaser, men der er vidst ikke brugt forenings penge til formaalet.

Men ja, det er maaske forkert at sammenligne kunst med vaektoej.

anyways, det er saadan jeg ser paa det.

Hvad skulle argumentet ellers vaere for at benytte alles penge paa dette projekt?

Hvis man foerst tillader artsy projekter og crowdpleasing, saa kan foreningen jo bruge en hulens masse penge paa andres projekter.

Mvh Kasper

2012/9/5 Mark Moore <ma...@moore.dk>

Mvh Kasper Buus
kbmj...@gmail.com

Mark Moore

2012/9/6 Kasper Buus <kbmj...@gmail.com>

Jeg synes det lyder spaendende men jeg kan ikke se argumentet om crowd pleaser.
It pleases the people.. a crowd of people.
lazer printeren kan alle bruge og meget laenge.
Laser cutteren?
dette forslag er en modeting som man nok hurtigt bliver traet af at bruge i laengden.

Noveltyen forsvinder givetvis efter et stykke tid, men det er jo også meningen at det skal være spændende for folk som ikke har prøvet det før / ikke har været i OSAA før.

Henrik's 3d printer er ogsaa en crowd pleaser, men der er vidst ikke brugt forenings penge til formaalet.
wat? .. Jeg ved at du ikke mener at den bare er et tykke legetøj. Jeg tror du mener at den er en fed ting som folk synes er sjov. Men den har stadig et ret teknisk islæt.

Men ja, det er maaske forkert at sammenligne kunst med vaektoej.
nogengange.

anyways, det er saadan jeg ser paa det.

Hvad skulle argumentet ellers vaere for at benytte alles penge paa dette projekt?

Hvad mere vil du ha? Jeg synes det er fedt. Vi skal ha' noget PR. Jeg tror non-tech folk vil synes det er fedt.
.
Hvis man foerst tillader artsy projekter og crowdpleasing, saa kan foreningen jo bruge en hulens masse penge paa andres projekter.

Helt igennem forkert. Det har hele tiden været proceduren at der tages stilling til hvert enkelt projekt. Et ja til ét projekt betyder ikke et ja til et andet. Det har hele tiden været meningen at OSAA ikke skulle være forbeholdt elektronik og IT folk. Og det er farligt at stille krav op om hvad et projekt skal indeholde før det kan godkendes. Derfor har vi valgt at lade være med at stille retningslinier og regler op for ansøgning og sagt at vi tager stilling som forslagene kommer.

Tak for dit input Kasper. Jeg er virkelig uenig med dig :)

Jeg regner med at bestyrelsen tager dine inputs op til overvejelse når de beslutter sig om de vil backe projektet i aften. (det skal måske lige for en god ordens skyld nævnes at jeg ikke selv er til stede og derfor ikke stemmer til mødet)

~Mark

Rune Broberg

to openspa...@googlegroups.com
2012/9/4 Mark Moore <ma...@moore.dk>:
Ja.

Jeg synes det ligner sådan et projekt som de, der synes det er fedt -
der er jo en stribe der har +1'et allerede - skulle smide pengene i
selv. Det er forbrugsmaterialer og ikke blivende værktøj, og derfor
synes jeg ikke nødvendigvis det er noget OSAA skal bruge penge på.

Men altså, jeg har ikke noget imod at du maler et af toiletterne...
måske helst væggene og ikke selve toilettet :-)

Mvh.
Rune

Brian Andersen

to openspa...@googlegroups.com
Blot lige en tanke om et mindre teknisk problem.
Er der tænkt over at kontakten til lyset sidder på ydersiden ?

Det giver den situation at man enten skal rage rundt i mørke indtil man finder laseren eller
må bruge laseren i et oplyst lokale og så er effekten vel ikke så stor ?

MVH Brian Juul Andersen

knud

to Open Space Aarhus

On Sep 6, 3:21 pm, Brian Andersen <brianman...@gmail.com> wrote:
> Blot lige en tanke om et mindre teknisk problem.
> Er der tænkt over at kontakten til lyset sidder på ydersiden ?

Det er jo egentlig meget praktisk for så kan man jo tænde lysset hvis
man rent faktisk
skal på WC.

Vh. Knud

Bertho Stultiens

to openspa...@googlegroups.com
> Hvis du f�r den her Mark .. lover du s� at du vil holde op med at tegne
> p� v�ggene med farvekridt ? ;)

N�r der laves en laser-opstilling med 2 motorer og x/y styring, s� tror
jeg at kridt ville virke lidt gammeldags...

Mon ikke der er forskellige fluorescerende malinger der reagerer p�
forskellige b�lgel�ngder. S� kan man lave et farve-show med X lasers med
forskellige farver og hver en forskellig fluorescerende reaction.

--
Greetings Bertho

(disclaimers are disclaimed)

Kristian

to openspa...@googlegroups.com
+1

Jeg synes så absolut det er en god idé med nogle sjove kreative projekter som også kunne være med til at trække mere/flere kreativt medlemmer til lokalerne, uden at det hele skal gå op i Asger Jorn i LED version. Hvorvidt man skal søge midler til projekter direkte fra OSAAs pengekasse er jeg overordnet enig i at pengene ikke skal bruges på forskellige "tilfældige" projekter. Men kun formål der generelt gør noget godt for OSAA hvis OSAA skal støtte det. Men når dette nu går til at "forbedre" lokalerne synes jeg godt projektet kan blive direkte støttet af OSAA midler, det er trods alt ikke flere tusinde kroner der er tale om men en slat penge til lidt maling.

- Kristian

Kasper Buus

to openspa...@googlegroups.com
Here Goes.
Vi har forskellig holdninger, og det er fint nok :) men her er mine svar.

Den 6. sep. 2012 13.46 skrev Mark Moore <ma...@moore.dk>:
[...]
ja, det er den jeg mener :), og pointen er at det er et vaerktoej, som alle kan have nytte af, hvilke nytte har kunst? (oh no he did'nt ).

[...]

for dem som ikke har vaeret i osaa, vil jeg mene der er nok at kikke paa i forvejen til at danne sig en ide om hvad det handler om. Der eksisterer masser af materiale om hackspaces paa nettet, hvis folk da oensker at undersoege det.

[...]

3d printeren er et vaerktoej, det er hvad jeg mente. Men det er vidst af egen lomme alligevel. Den pleaser crowd, fordi jeg da mener der er mange nye som er henne at glo paa den, fordi det hele ser fedt og spaendende ud.

[...]

PR. well jeg tror godt folk ved vi eksisterer, og der er noget som hedder mund til mund ogsaa, men jo man kan godt bruge argumentet at det er en reklame.
.
[...]

Min bekymring var at hvis du giver en lille finger tager folk en arm :). Man kan nu altsaa faa penge af osaa til at lave kunst hvis det kan skabe noget pr og det er artsy.
Maaske der skulle vaere nogen forholds regler til at bestemme hvornaar noget er et osaa projekt og ikke.

Tak for dit input Kasper. Jeg er virkelig uenig med dig :)
Saadan er politik. Jeg ville ogsaa komme med mit input.

Noget andet jeg taenker paa er sikkerhed. Hvordan undgaar vi at folk bruger lazeren forkert, lyser paa folk eller kommer til at lyse jeg selv i oejnene.
Ved non tech folk hvordan man haandterer en lazer?
Hvis det skal vaere i toilettet, skal musikerne saa have adgang?

Jacob Toft Pedersen

to openspa...@googlegroups.com

> Maaske der skulle vaere nogen forholds regler til at bestemme hvornaar
> noget er et osaa projekt og ikke.

Som http://osaa.dk/wiki/index.php/OfficalProjectRules der bliver linket
til fra forsiden af wikien?
Det sker grundl�ggende fra sag til sag: "Bestyrelsen vil vurdere om
projektet kan tages med ombord som et officielt projekt, der er ingen
faste regler, ..."

Til kasper og de andre der ikke l�ser wikiens changelog religi�st kan vi
sige at i referatet http://osaa.dk/wiki/index.php/Referat20120906 fra
g�rsdagen bestyrelsesm�de fremg�r det at :

* 48 timers reglen er ikke relevant for brug af penge.
* Vi synes ikke at projektet skal betales fuldst�ndigt af foreningen
som det ser ud nu.
* Hvis der er en mere klar plan, samt et fors�g p� at indsamle pengene
uden om foreningen, s� vil vi genoverveje beslutningen.

Mark Moore

to openspa...@googlegroups.com
Okay. Jeg bygger en plan. +Spørger lige bestyrelsen om jeg må bruge foreningens navn til projektet. +Kickstarter senere på ugen..

~Mark

2012/9/7 Jacob Toft Pedersen <ja...@rotand.dk>

> Maaske der skulle vaere nogen forholds regler til at bestemme hvornaar
> noget er et osaa projekt og ikke.

Som http://osaa.dk/wiki/index.php/OfficalProjectRules der bliver linket
til fra forsiden af wikien?
Det sker grundlæggende fra sag til sag: "Bestyrelsen vil vurdere om

projektet kan tages med ombord som et officielt projekt, der er ingen
faste regler, ..."

Til kasper og de andre der ikke læser wikiens changelog religiøst kan vi
gårsdagen bestyrelsesmøde fremgår det at :

  * 48 timers reglen er ikke relevant for brug af penge.
  * Vi synes ikke at projektet skal betales fuldstændigt af foreningen

    som det ser ud nu.
  * Hvis der er en mere klar plan, samt et forsøg på at indsamle pengene
    uden om foreningen, så vil vi genoverveje beslutningen.