Stationscodes in HAFAS

Adriaan van Natijne

to ope...@googlegroups.com
Beste allemaal,

Hoewel niet direct gerelateerd aan OpenOV is hier waarschijnlijk wel de kennis die mij kan helpen.

Volgens de NS API is de stationscode van Rotterdam Centraal 8400530, als we dat als station intikken in HAFAS krijgen we ook keurig Rotterdam Centraal. Voor Veendam wordt 8400636 gegeven, maar dat resulteert niet in station Veendam. In plaats daarvan wordt Veendam vertegenwoordigd door 8400095.

Als ik op die code zoek komen een aantal Duitstalige websites boven drijven die hun data waarschijnlijk allemaal aan HAFAS ontleden, verder vindt ik geen verwijzingen naar die die code in relatie tot Veendam.

Helaas is de database met UIC-codes een besloten aangelegenheid, ik kan dus niet controleren of er bijvoorbeeld meer UIC codes voor hetzelfde station in omloop zijn. Is dit een bekend 'probleem' en is er misschien ook een conversietabel van 'UIC naar HAFAS' bekend?

Groet,

Adriaan

ste...@konink.de

to ope...@googlegroups.com
In het mapje NS op ndovloket, staan ook alle UIC codes :)
--
Verzonden van mijn Android telefoon met K-9 Mail.

Adriaan van Natijne

to ope...@googlegroups.com
On 27-04-14 10:46, ste...@konink.de wrote:
> In het mapje NS op ndovloket, staan ook alle UIC codes :)

Dan lijkt het er dus vooral op de HAFAS afwijkende codes gebruikt, die
toevallig erg veel lijken op UIC codes. 8400095 lijkt dan nog het meest
op Beek en Donk, maar Veendam is keurig 8400636...