Re: Kan kunstig intelligens fremme psykopaters hærgen på en planet?

Terje Henriksen

Den 10.08.2016 10.26, skrev Kall, Mogens:
> [...]
> videnskabelige hypoteser desangående (herunder mulige fordele og konsekvenser)!
>
> Baggrunden for emnets aktualitet er, at jeg (og andre) er nået til den overbevisning,
> at vi ikke er alene i Universet, og at vi allerede HAR haft et besøg fra Rummet i oldtiden,
> og at de muligvis med ret stor sandsynlighed fortsat befinder sig i vort solsystem, men ...
>
> Deres adfærd forekommer mig besynderlig!
>
> Og det er navnlig dét, der her ønskes belyst. Kan adfærden deres forklares?
>
> Der er skrevet lidt om delobjekter i emnet tidligere, se fx. følgende indlæg:

Hvordan kunstig intelligens vil reagere, avhenger av hvem som har
programmert den.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Kall, Mogens

"Terje Henriksen" <the...@trollnet.no> skrev i en meddelelse news:nq83h0$uur$1...@dont-email.me...

> Hvordan kunstig intelligens vil reagere, avhenger av hvem som har programmert den.
>

> --
> Terje Henriksen
> Kirkenes

Ja, korrekt, men ...

Når/hvis AI (A.I.; altså kunstig intelligens) når til selvbevidsthed, kunne det da tænkes,
at den er i stand til at *omprogrammere* sig selv?

(I filmen Termination 3 "leges" der lidt med tanken.)

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 19199 news:nnfgmm$k1o$1...@news.eternal-september.org
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 19273

Terje Henriksen

Den 01.09.2016 08.10, skrev Kall, Mogens:

> [...]
> at den er i stand til at *omprogrammere* sig selv?
>
> (I filmen Termination 3 "leges" der lidt med tanken.)

Det bør vel programmereren ta hensyn til når han programmerer og finne
en løsning som hindrer dette eller lager faste regler for dette.

--
Terje Henriksen
Kirkenes