Sent: Monday, September 21, 2015, CET 07:03, GMT 05:03
Subject: 2015 uge 39 (news samlet)
18651 news:mto2v7$fdp$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/8oxr00fl9VU/gKINeZfwBAAJ

> [...]
> ***nødvendigheden*** af at oprette De Forenede
> Demokratiske Nationer (United Democratic Nations, UDN)
> som en ***sund*** modvægt til FN (UN)!
>
> Hvorfor ?
>
> Fordi fordelene ved UDN er for mange (herunder sund
> favorisering af eksilregeringer til erstatning for
> et ikke-demokratisk styre), og ulemperne er for få! ... :-)
>
> Det ville ændre Verden til det bedre med tiden,
> skønner jeg!
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

HAMAS undeerkaster sig fejhedens ånd + ET-break
Politi dømmes og frifindes i sag om Tibet-sympatisører. Hvis en dom IKKE får noget konsekvenser, hvad er den da værd ?

-

DR S123 tir 22 sep 09:25:25
22.september dr.dk/nyheder 05:42

BURKINA FASO-LEDER SØGER TILFLUGT
En løsning på de seneste dages strid om
magten i den vestafrikanske stat
Burkina Faso kan være undervejs.

Landets militære ledere har mandag
aften indledt samtaler med
repræsentanter for præsidentgarden, der
i sidste uge gennemførte et kup og
tilbageholdt den midlertidige
præsident, Michel Kafando, samt flere
ministre.

Samtalerne drejer sig om betingelserne
for, at præsidentgarden overgiver sig.
Desuden oplyser Frankrigs ambassadør i
landet, at Michel Kafando har søgt
tilflugt i ambassadørboligen i byen.

Kuppet Burkina Faso-præsident søger tilflugt på ambassade
kl. 05:42
http://www.dr.dk/nyheder/udland/kuppet-burkina-faso-praesident-soeger-tilflugt-paa-ambassade

-

DR S129 tir 22 sep 09:25:25
22.september dr.dk/nyheder 06:50

POLITI: TAG TIBET-FLAGET FRA DEM
Tre dommere afgør tirsdag formiddag, om
politiet gik over gevind over for
fredelige borgere, da Kinas præsident
var på besøg i Danmark. Østre Landsret
tager stilling til, om seks mennesker
blev udsat for ulovlig
frihedsberøvelse.

Alle seks viftede med Tibets flag, som
er forbudt i Kina. I flere tilfælde
skred betjente ind på grund af flaget,
viser også den interne
radiokommunikation.

Indgrebene skete i forbindelse med
præsident Hu Jintaos besøg i juni 2012.
På forhånd var politiet blevet advaret
om, at kineserne meget nødigt ville
tabe ansigt.

Politiet under Kina-besøg: Tag Tibet-flaget fra dem
kl. 06:50
http://www.dr.dk/nyheder/indland/politiet-under-kina-besoeg-tag-tibet-flaget-fra-dem

-

DR S131 tir 22 sep 09:25:26
22.september dr.dk/nyheder 06:49

EKSPERT: FORBYD RØG I SKOLETIDEN
Forbyd røg på skolens område.
Det mener Signe Due, der er en erfaren
rygestop-koordinator fra Silkeborg.
For mange unge er rygning nemlig en
indgang til at blive en del af et
fællesskab.
- Hvis man gerne vil være sammen med
andre og ellers ikke synes, at man har
noget tilhørsforhold, så er det let at
stille sig over til en gruppe rygere og
være en del af noget alligevel,
forklarer Signe Due.
Signe Dues erfaring er, at kurser og
propaganda ikke rigtigt nytter.
-Det, der har den største effekt, er
strukturelle forandringer, hvor
erhvervsskoler og ungdomsuddannelser
arbejder på at lave røgfrie rammer
ligesom, der er i folkeskolen.

Ekspert: Forbyd røg i skoletiden
kl. 06:49
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/ekspert-forbyd-roeg-i-skoletiden

-

DR S137 tir 22 sep 09:24:56
22.september dr.dk/nyheder 08:55

ASYLCENTER-KRITIK FORSTUMMER
Kritikken var hård, da det for et år
siden blev besluttet, at Sønderborg
Kaserne skulle omdannes til et
asylcenter for syriske flygtninge.

Men nu trækker nogle af de største
kritikere af asylcenteret i land.
En af dem er byrådsmedlem i Sønderborg,
Stefan Lydal (DF).

- Den kriminalitetsbølge, man kunne
frygte, fulgte med, har vi ikke
oplevet, siger han.

Også byrådsmedlem, Peter Hansen (V)
frygtede for konsekvenserne.

- Bekymringerne har vi ikke kunnet se i
dagligdagen, siger han.

Asyl-kritikere trækker i land: Kriminalitetsbølge kom aldrig
kl. 08:55
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/asyl-kritikere-traekker-i-land-kriminalitetsboelge-kom-aldrig

-

DR S147 tir 22 sep 10:32:32
22.september dr.dk/nyheder 10:25

POLITI DØMMES I TIBET-SAG
Københavns Politi handlede ulovligt, da
en fredelig demonstrant blev
frihedsberøvet under Kinas
præsidentbesøg. Det fastslår Østre
Landsret i en dom tirsdag, hvor
politiet dog i fem andre tilfælde
frifindes for at have optrådt ulovligt.

Under besøget af præsident Hu Jintao
oplevede flere sympatisører med Tibet,
at betjente generede og flyttede dem.
Blot det at vifte med Tibets flag vakte
politiets interesse.

Landsretten mener, at betjentene ved
tre episoder "udfoldede bestræbelser på
at hindre personer i at holde det
tibetanske flag så, så det var synligt
for den kinesiske præsident."

Politiet både dømmes og frifindes i Tibet-sag
kl. 10:25
http://www.dr.dk/nyheder/indland/politiet-baade-doemmes-og-frifindes-i-tibet-sag

Kommuner: Vi har brug for flere penge til flygtninge
Af David Buch Hansen
21. september 2015, 23:00
http://politik.tv2.dk/2015-09-21-kommuner-vi-har-brug-for-flere-penge-til-flygtninge

Kommentar:

Mobiliser civilsamfundet. Vi er rigtig mange, der kan yde
med en hjælpende hånd. Og samlet set vil dette bidrag kunne
spare det offentlige for en hel del penge, skønner jeg.

-

Kristian Jensen afviser at sende danske tropper til Syrien
Af Ritzau, mb...@tv2.dk
21. september 2015, 10:59
Opd. 21. september 2015, 23:59
http://politik.tv2.dk/2015-09-21-kristian-jensen-afviser-at-sende-danske-tropper-til-syrien

-

Kuppet Burkina Faso-præsident søger tilflugt på ambassade
Af Ritzau
22. september 2015, 02:35
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-09-22-kuppet-burkina-faso-praesident-soeger-tilflugt-paa-ambassade

-

Skype kører igen efter globalt nedbrud
Af Ritzau
22. september 2015, 05:48
http://nyhederne.tv2.dk/tech/2015-09-22-skype-koerer-igen-efter-globalt-nedbrud

-

Første store Apple-virus: Se de ramte apps
Af Lasse Kristoffersen
22. september 2015, 08:17
http://nyhederne.tv2.dk/tech/2015-09-22-foerste-store-apple-virus-se-de-ramte-apps

-

Amerikanske soldater: Vi skulle ignorere seksuelle overgreb på børn
Af Simone Agger
22. september 2015, 09:11
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-09-22-amerikanske-soldater-vi-skulle-ignorere-seksuelle-overgreb-paa-boern

Efter 11 år i tjenesten er den amerikanske sergent Charles
Martland ved at blive smidt ud af den amerikanske
specialstyrke.

Det sker efter, han og kollegaen Dann Quinn har stået frem
og fortalt, hvordan amerikanske soldater har set passivt
til, mens afghanske politifolk har lavet seksuelle overgreb
mod afghanske børn.

Kommentar:

Du ved, at de her ting, giver bagslag på længere sigt.

hvorfor gør du det så ?

Det er jo hul-i-hovedet!

Det er det samme som at spænde ben for sig selv!

Det afghanske (og andre) folk har kun tillid til os så
længe vi IKKE misbruger vor indflydelse.

Så det står IKKE til forhandling, OM vi bør opføre os
ordentlig (når vi er ude i marken)!

det SKAL vi simpelt hen bare gøre!

Ellers bliver vi fyret, og så er det slag tabt!

-

Politi dømmes og frifindes i sag om Tibet-sympatisører
Af Ritzau
22. september 2015, 10:09
Opd. 22. september 2015, 10:30
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-09-22-politi-doemmes-og-frifindes-i-sag-om-tibet-sympatisoerer

Betjente gik efter borgere med Tibets flag under kinesisk
statsbesøg, fastslår dommere i Østre Landsret

Københavns Politi handlede ulovligt, da en fredelig
demonstrant blev frihedsberøvet under Kinas præsidentbesøg
i juni 2012.

[ ... ]

Landsretten understreger, at den kun har skullet afgøre, om
der var tale om ulovlige frihedsberøvelser ved indgrebene.

[ ... ]

Om betjentene i flere tilfælde har krænket borgernes
ytringsfrihed og forsamlingsfrihed, har landsretten ikke
taget stilling til. Det skyldes den måde, sagen er blevet
præsenteret på, fremgår det.

Kommentar:

Det er jo selve vort demokrati, der er blevet angrebet af
politiet, som ellers skulle beskytte os borgere!

Hvis en dom IKKE får noget konsekvenser (i form af en eller
straf), hvad er den da værd ?

Det er jo en indirekte opfordring til at gentage
forbrydelsen!

Der gælder således et sæt regler for politiet, og et andet
og knap så fordelagtige sæt regler til os andre, navnlig
de uønskede elementer.

Er det den kurs I ønsker ?

For jeg kan sagtens "forudse", hvad konsekvensen bliver af
denne blindgyde: Det ender ALTID i diktatur! ... :-(

Er det så nu, vi skal råbe: "Hip, hip, hurra" oder was?

Det hedder ***MAGTMISBRUG*** på dansk! ... :-(

Og det gør det ikke bedre af, hvis det nu også sker i
retten!

den snerper hen af, at I har melet kagen, så den uanset
hvad, er faldet ud til Jeres fordel!

Og det er at træde Retten under fode!

Og i så fald er I blevet spytslikkere for en Cannibal,
i den "hellige" afguds navn mamon! ... :-(

-

Hæren giver ultimatum til kupmagere i Burkina Faso
Af Ritzau
22. september 2015, 10:39
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-09-22-haeren-giver-ultimatum-til-kupmagere-i-burkina-faso

Soldater, der er loyale mod Burkina Fasos regering, har
udstedt et ultimatum til kupmagere, som tog magten i landet
i sidste uge: Nedlæg våbnene inden klokken 12 (dansk tid),
ellers bliver I angrebet, siger en højtstående officer fra
loyalisterne til Reuters.

104 SVT Text Tisdag 22 sep 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Flyktingkvoter i fokus i Bryssel...130
Tsipras kräver stöd mot migrantvåg 131

Jordnötsfabrikör fick fängelse.....132

* Norrman kidnappad i Filippinerna...133

* Auschwitz-telegrafist åtalas.......134

FN-sändebud mål för dödlig attack..135

Frankrike mjuknar om al-Assad......136
* Ryska stridsplan i Syrien..........137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Tisdag 22 sep 2015

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* Nye talibanledaren ställer krav....138

* Militär ger kuppmakare ultimatum...139

Pilgrimer flydde undan hotellbrand 140

Domen mot Schettino överklagas.....141

* Notiser: Lämnar presidentkampen....148

-

137 SVT Text Tisdag 22 sep 2015
UTRIKES PUBLICERAD 22 SEPTEMBER

Ryska stridsplan i Syrien

Ryssland har sänt 28 stridsflygplan
till Syrien, enligt amerikanska
myndighetskällor. Samtidigt kommer
uppgifter om att Ryssland övervakar
landet med drönare.

Både strids- och bombflygplan ska
finnas på ett flygfält i Latakiapro-
vinsen i västra Syrien. Där ska också
finnas omkring 20 ryska strids- och
transporthelikoptrar.

Moskva har bekräftat att man bistår
diktatorn Bashar al-Assad med både
soldater på marken och militära
flygtransporter, en händelseutveckling
som har skapat oro i väst.
Bilder på webben: svtnyheter.se

-

22. september 2015 kl. 03:13
Merkel ber USA ta imot flere
http://www.nrk.no/nyheter/1.12565788

Tysklands forbundskansler Angela Merkel ber USA ta imot
flere flyktninger enn de 85 000 som utenriksminister John
Kerry har satt som mål for neste år. Det virker ikke
realistisk å forvente at Europa skal takle alt uten hjelp
fra USA, sier Merkel.

-

22. september 2015 kl. 11:20
Advarer mot russisk opptrapping
http://www.nrk.no/nyheter/1.12566357

Storbritannias forsvarsminister Michael Fallon sier
Russlands militære nærvær i Syria bidrar til å ytterligere
komplisere situasjonen i regionen. - Russiske fly og skip i
regionen kompliserer åpenbart en ekstremt kompleks
situasjon, sier Fallon.

-

22. september 2015 kl. 11:20

-

Uroligheder kan være dystert varsel
Mandag den 21. september 2015
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=3886

Men på grund af det interne pres, som Hamas også dengang var
under, kan en ny krig mod Israel være den eneste måde,
hvorpå Hamas kan lægge en dæmper på den interne kritik fra
andre palæstinensiske grupper, der netop ønsker krig mod
Israel - eller fra de borgere, der er utilfredse med Hamas'
manglende evne/vilje til at genopbygge området.

Kommentar:

Hvis man kun evner at sende Sorteper videre, da bliver ens
magtbase nok ikke meget andet end en terror-ruinhob; en
menneskelig falliterklæring!

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/courts/authorities-2/18-628/18-633

Sande ledere, derimod, de formår at opbygge og forbedre et
samfund, til alles fællesgavn! ... :-)

Hvordan gør de det, kunne man så spørge.

Første skridt er nok, at de ta'r et ***medansvar***, fremfor
at give bolden videre!

Erkend dog, tåber, at I er havner i skyldner-gældsfælden,
og det er en afgud! den skaber IKKE lykkelige mennesker...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2015-09-22, Tuesday, day no 263, CET 11:34, GMT 09:34
- "Tværtimod"

CET 11:34
- "Skulle jeg hilse og sige"

Nå da da!

Så er Chefen på banen ... :-)

-

Polarisering i flygtningedebatten risikerer at gøre os til et råbende stammesamfund

Af Tobias Stern Johansen
19. september 2015 00:00
http://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-sjael/vi-risikerer-blive-et-raabende-stammesamfund

නව පණිවිඩ 0